Call of Duty: Modern Warfare 2 - multiplayer

Langverwachte multiplayer

Een dag na de bespreking van de singleplayer-versie van Modern Warfare 2 kijken we naar de multiplayer-modus. Dat is wel zo toepasselijk, want je zal waarschijnlijk niet meer dan een dag nodig hebben om de singleplayer-modus uit te spelen - afgezien van de spec-ops-missies dan. De multiplayer-modus van Call of Duty: Modern Warfare 2 is wat spelers echt lang aan het spel zal binden, net zoals de multiplayer-modus van Call of Duty 4: Modern Warfare dat deed en nog steeds doet.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc

Het is moeilijk om een specifieke reden voor de populariteit van de multiplayer-modus van Call of Duty 4 te geven. Het was een van de uitgebreidste multiplayer-games en zette een nieuwe standaard voor het ontwikkelen van een online personage; naarmate je meer speelde en beter werd, speelde je meer zaken vrij die je tijdens de wedstrijden kon gebruiken. Een populaire upgrade was bijvoorbeeld 'red dot sight'. Daarbij kwam dat het spel zich ook heerlijk liet spelen. Het wist je op te zuigen en urenlang vast te houden, terwijl je potje na potje uitvocht. Het hielp natuurlijk ook dat, zeker gedurende de eerste maand na de release, je hele vriendenlijst hetzelfde spel zat te spelen; spelen met vrienden blijft uiteindelijk het leukst.

*Onaantastbaar

Dat Call of Duty 5: World at War niet in staat bleek om spelers defintief bij Modern Warfare weg te trekken, illustreert de haast onaantastbare positie die Infinity Ward inneemt. We schreven al dat de studio een campagnemodus heeft neergezet waarin ongekend veel actie en spektakel zit, dus waarom zouden we van de multiplayer-versie iets anders verwachten? Bovendien hebben we van de multiplayer-modus al een voorproefje gehad en dat smaakte absoluut naar meer.

'Activision werkt aan Call of Duty-mmog' Nieuws van 19 november 2009

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3