Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 95 reacties

De shooter Modern Warfare 2, die verschijnt op 10 november, zal in de multiplayer-modus niet alleen in first person maar ook in third person zijn te spelen. Er kan echter niet zomaar worden geschakeld tussen de eerste en derde persoon.

Modern Warfare 2Spelers van Modern Warfare 2 kunnen in de multiplayermodus ook kiezen voor third person-weergave, naast de standaard first person-view. Dat heeft ontwikkelaar Infinity Ward bevestigd tegenover Joystiq, nadat gamesweblog Kotaku een filmpje publiceerde waarin een third-person-modus te zien was.

De third person-modus is niet beschikbaar in de singleplayer van het spel. Volgens de community-manager van Infinity Ward, Robert Bowling, is de modus bovendien niet zomaar aan of uit te zetten. Wie in third person wil spelen, moet op zoek gaan naar games die in die modus worden gespeeld, of zelf een game aanmaken en deze instellen op third person. Iedereen in die game zal volgens dezelfde weergavemodus spelen. Derde persoons-potjes staan dus in feite los van eerste persoons-games, net zoals dat nu al zo is met de hardcore-modus van het spel.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (95)

Dit maakt het er niet veel beter op. Ik vond call of duty altijd zo leuk omdat het een first person shooter is. Al hoewel het wel goed is dat je kan kiezen of je een server joined met 3e persoon.

Steam + Geen dedicated servers + 3e persoon.. Maakt het er voor mij niet leuker op.

[Reactie gewijzigd door MrFix op 27 oktober 2009 17:21]

Zo kan je het zien, maar ik zie het toch wat positiever, het is toch juist top dat Infinity Ward de tijd neemt om extra elementen in de game te verwerken? Vaak ook een goed teken dat een game niet afgeraffeld wordt, maar er in de ontwikkeling ook nog tijd is geweest voor een goed sub-project.

Het is weer een extra dimensie in de gameplay waardoor ze zeker weer extra klanten trekken. Helemaal als het nog goed werkt ook, maar daar zet ik dan wel weer wat vraagtekens bij. Anderzijds hebben we het over Infinity Ward en CoD, dat kan bijna niet misgaan zou je kunnen zeggen :) BaRF heeft het al gezegd, GoW spelers zullen dit misschien wel aantrekkelijk vinden bijvoorbeeld. Ik zie dan ook niet in waarom een extra optie zoals 3rd person jouw plezier in de game zou verminderen. Het wordt mogelijk maar is blijkbaar niet verplicht, je hoeft dus niet in 3rd person te spelen ;)

Als je eigenlijk zo beredeneert zal jij dus geen game kopen als er opties inzitten welke jou niet interesseren? Lekker boeiend... gaat toch om de basis van de gameplay en de opties waaraan je wel plezier beleeft? Tja, helaas worden games nog steeds niet persoonlijk op maat gemaakt :P

Steam ben ik het overigens wel mee eens, sommige mensen prijzen het de hemel in... ik heb er toch wel wat meer moeite mee. Tja, geen dedicated servers is wel erg jammer, daarover ben ik ook wel teleurgesteld, Toch zegt mij iets dat er een goed alternatief oid komt, ook zonder dedicated servers zijn er mogelijkheden om anders dan de standaard mappen te spelen lijkt mij :)

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 oktober 2009 19:15]

leg eens uit dan wat je tegen steam hebt?
als je de pre-purchase optie gebruikt, en je pc s'nacht aanlaat de avond voor de release,als je dan wakker word heb je de game, klaar om gespeeld te worden.

steam is een:
- shop
- messenger
- soort hyves voor gamers
- en alles wat xfire kan!

ik moet toegeven steam heeft bij mij ook niet altijd vlekkeloos gewerkt, maar ben blij dat ik het gebruik, want cd's en boekje's met code kwijtraken is mij al al te vaak gebeurd en ben nu niet boos op activision dat ze steam hiervoor gebruiken ;)
extra elementen? dit is echt niks nieuws hoor, al sinds cod 1 kan je 3rd person, je moet dan weliswaar pb uitschakelen maar heel moeilijk is dat niet. net zoals nu dus een beetje 'apart' van de doorsnee servers, dus zelfs dat element is er niet nieuw aan( er even van uitgaande dat je op een server speelt met je legale key)
Er is geen mogelijkheid om een multiplayer beter te spelen dan op een dedicated server. Of het nu op een lanparty of over internet is. Daarom heeft 99% van de shooters op de pc een dedicated servers, er is niets beter.
Waarom ze op de console blij zijn met minder en sommigen zelfs voor minder willen betalen weet ik niet.
je hoeft 3rd person toch niet te gebruiken? Is wsch om Gears-of-war achtige fans aan te trekken :P
Om eerlijk te zijn denk ik dat je beter dedicated servers toe kan voegen als het echt om de aantallen gaat. De GoW fans hebben al hun 'eigen' game en zullen dus minder snel overstappen; een relatief grote groep gamers (die een dedicated server wil) benadeel je daarentegen met al de genomen maatregelen, dus uiteindelijk kom je per saldo negatief uit. De tijd die ze aan deze 'feature' hebben besteed had dus beter besteed kunnen worden.
In CoD kon je wel third person spelen, aangezien hij gebruik maakt van de quake3 engine. Dmv een console command is het mogelijk om third person te spelen.
inderdaad, omdat jullie geen 3e persoon via mods kunnen aanzetten doen we het er maar in.

ik vraag me echt af hoe ze het promod idee en zombie mod idee gaan uitwerken zonder mods...
"ik vraag me echt af hoe ze het promod idee en zombie mod idee gaan uitwerken zonder mods..."

NIet :)
Persoonlijk vind ik dit echt een verzieking van de Call Of Duty Reeks.
Alles wordt er uitgesloopt en onhandige dingen worden er aan toegevoegd. (imho dan)
Eerst de dedicated eruit slopen en nu dan nog 3rd person toevoegen. Ik snap niet waar ze mee bezig zijn :N
Meer console-mannetjes trekken want de PC-gamer kopiëert toch alleen maar, iig zo denken ze volgens mij... En geef ze eens ongelijk want wie wil er developen voor een community die vooral het spel steelt...
Diezelfde mensen kopiêren ook op de console hoor. Wat ze nu doen is de laatste betalende mensen wegjagen.
Op een console is het toch heel wat moeilijker, op de PC is het een kwestie van downloaden, installeren en een crack er overheen. Met de 360 moet je eerst de 360 modden en dan maar hopen dat MS je niet van Live aftrapt, met de PS3 is het volgens mij helemaal niet interessant, volgens mij bestaat er niets of iig niets bijzonders en dan heb je het ook nog is over Blu-Ray's.

Simpele feit is dat spellen veel beter op consoles verkopen, daarom worden spellen ook regelmatig eerst voor de consoles uitgebracht en pas later voor de PC, tevens gaan makers zoals Crytek ook al hun spellen op de 360/PS3 uitbrengen omdat ze ook nog geld willen vangen voor hun werk.
Er zijn zat goede PC only spellen. En iets als half life 2 verkocht 7 miljoen retail examplaren (zonder steam mee te tellen). Dat is best geld vangen voor je werk.
ja maar als je als pc gamer egt een potje zonder cheater's online wil, moet je tog echt het spel gaan kopen. anders kom je in cracked servers die vaak volgegooid zijn met hackers en andere irri gozers met hun wallhacks en lvl 55 hacks. :( de egte cod speler koopt het spel egt wel en gaat hem niet downloaden en dan een beetje in overvolle cracked servers spelen. :(

en volgens mij word het met de komt van steam voor dit spel ook erg moeijlijk om dit spel illegaal aan te bieden, dmv torrents. ik heb nog nooit gehoord van een illegale css torrent :o


en als er geen dedicated servers zijn kan je het ook niet illegaal spelen, en dan gaan al die illegaaltje's alleen de singeplayer spelen en kopen het spel dan vanzelf om ook de multiplayer te kunnen spelen

[Reactie gewijzigd door militair90 op 27 oktober 2009 21:05]

dan gaan al die illegaaltje's alleen de singeplayer spelen en kopen het spel dan vanzelf om ook de multiplayer te kunnen spelen
En dat lijkt me een geweldige copy protection, aanzienlijk beter dan geen dedicated servers toestaan, maar zo niet Infinity Ward het blijkbaar niet :s
". ik heb nog nooit gehoord van een illegale css torrent "

Bestaat gewoon hoor. Steam is prima te kraken, alleen online zal dit een stuk lastiger worden. En al helemaal nu er geen dedicated servers zijn. Maar wat je niet moet vergeten is dat het spel p2p gaat draaien, en dus ik denk dat alles wat je nodig hebt om een server (op enkele features na van IW.net) te hosten clientside staat geinstalleerd.
ik heb nog nooit gehoord van een illegale css
Dan moet jij toch echt iets beter gaan zoeken want die bestaan er zeker wel.


3th person in CoD? Het moet niet gekker worden. Maar je weet het nooit, misschien pakt het wel heel goed uit. Dat het echt van die grappige potjes worden die je eigenlijk alleen voor de grap speelt en niet echt serieus moet nemen. Of komen er ook CoD MW2 3th Person Ladders ;)
Is helemaal niet zo moeilijk op een console. En MS banned enkel in grote rondes ipv meteen waarbijn gebande consoles gewoon voor volle prijs op ebay gaan zonder mensen te waarschuwen.
Bij de PSP en DS is het kopïeren zelfs nog erger dan op de pc.

Hoe Sony hun PS3 heeft toegekregen heb ik geen idee. Ofwel is er gewoon te weinig interesse omdat het zo makkelijk gaat bij de Wii en X360.
Blablabla heb de gehele reeks op de console versie aangeschaft en alleen al met MW 1 meer dan 900 uur gespeeld en waarom vanwege dedicated servers met mods en niet standaard mappen. Komt er gewoon op neer dat ze zien dat andere partijen er ook geld aan over houden en zij nu met niet trukjes ook dat mee willen pakken dus wie steelt er nou?

COD is over MW 1 is tot op heden de populairste FPS op Xfire en persoonlijk denk ik dat MW2 maar even in de buurt zal komen. Ik wacht wel op de nieuwe battlefield!
Battlefield Bad Company 2 wordt een CoD MW2 killer ;)
Maar alleen als het niet zo slecht is als Battlefield 2.
Ik hoop echt op een soort kruising tussen Battlefield 1942 en MW1 (de hardcore mode natuurlijk).
Dus grotere maps, en eventueel voertuigen, maar toch de ander kunnen RAKEN omdat de accuracy tenminste NORMAAL is.
Als een spel een goede multiplayer heeft dan moet je het toch kopen als je het online wilt doen.
Tsja een 3rd person camera is gewoon niet meer dan 10 regels code. (Echt waar). Zoiets is dus niet echt een feature die andere features ophoud.

Dedicated server is er uit gesloopt omdat er voor CoD4 een record aantal gehackte servers liepen, de statestieken vna mensen die online speelden waren gigantisch maar slechts een klein deel van de mensen speelde het legaal, ze hopen op deze manier (door niet meer illegaal online te kunnen spelen) meer mensen te trekken.
Infinity ward heeft zelf gezegt dat dat er niets mee te maken heeft. Maar toch zouden er dan dedicated servers kunnen komen. Die portal is niet zozeer vreselijk.
Misschien kunnen ze dan een betere beveiliging inbouwen. Want het is blijkbaar erg makkelijk om het spel cracked te spelen. Z'n portal is een goede beveiliging, maar laat dan gewoon de dedicated servers bestaan.
De volgende speeltypes zijn in de multiplayer:

Team Deathmatch
Free-For-All
Domination
Ground War
Sabotage
Headquarters Pro
Search and Destroy
Capture the Flag
Demolition
3rd Person Team Deathmatch
Hardcore Team Deathmatch
Search and Destroy Hardcore
3rd Person Team Deathmatch Hardcore
3rd Person Cagematch Hardcore

[Reactie gewijzigd door Dimby op 27 oktober 2009 17:22]

FYI dat zijn dus alle playlists die er beschikbaar zijn ;)
Is deze lijst confirmed?
Want dat zou ik niet zo leuk vinden als er maar 2 hardcore multiplayer speeltypes zijn!
Je bedoelt één. Je was toch niet serieus van plan third person te gaan spelen?
halo hier nog meer nieuws om jullie de ogen dicht te smeren met onzin zodat je toch dit spel wilt kopen omdat we het hele spel eigenlijk verkloot hebben met allerlei addons in het spel terwijl we donders goed weten dat julllie maar 1 ding willen maar door heel veel nieuws uit te brengen proberen we de mensen die het net niet genoeg kan schelen toch het spel te laten kopen en dat ze er dan achter komen dat ze gearchsfucked zijn maar wij hebben onze doekoes toch al en laten jullie gewoon betalen voor DLC die je toch moet kopen omdat we dan dedicated server support er in doen en dan vangen we dubbel voor iets wat al die tijd maar een beetje op de plank lag en oja we doen er ook nog een xtratje bij waar jullie niet op zaten te wachten.PUNT

@sw3at
Was ook de bedoeling om met zoveel tekst/(nieuws) te komen dat het voor de gemiddelde lezer/(gamer) niet echt duidelijk is wat er nou precies staat , hetzelfde wat IW doet.
Wist niet dat er een demo was voor codmw2 :X

[Reactie gewijzigd door The-End587 op 27 oktober 2009 20:53]

Zeker nooit van komma's en punten gehoord?
Vind het wel lastig lezen, vooral als je een PUNT duidelijk wilt maken...

Men weet wat er van te voren in het spel zit en wat er is veranderd(grote veranderingen).
Als jij twijfelt om je geld er aan uit te geven, gewoon niet doen...
En meestal zijn er toch nog wel demo's om het even te proberen...

Edit

Mijn fout, komt ook geen demo of beta.
Had overigens wel een beta verwacht, aangezien er goede reacties waren toen de beta van mw uit kwam.

Ik vind het nog steeds goed dat IW steeds de keuze geeft aan de gamer, uiteindelijk kunnen we zelf kiezen of first person of third person spelen.

[Reactie gewijzigd door sw3at op 28 oktober 2009 13:08]

Zowiezo, al bevalt 3rd person niet, zoek ik toch gewoon een server met first person...
Met dat handige matchmaking systeem :+

Wat wordt trouwens max aantal spelers met matchmaking? Lijkt mij dat dit een stuk lager zal liggen dan nu?

[Reactie gewijzigd door Jesse V. Hamont op 27 oktober 2009 19:23]

In theorie 8vs8. Maar tenzij je met 15 zweden speelt zal je ergens rond 2 vs 2 moeten stoppen om lag te voorkomen.
Waarom zou je in third person modus niet tegen first person modus kunnen spelen? Als het spelen in third person het nadeel heeft t.o.v. first person waarom stoppen ze überhaupt third person modus in het spel.

[Reactie gewijzigd door Cobalt op 27 oktober 2009 17:22]

bij 3rd person kun je altijd een beetje om het hoekje kijken :P
Ja en dan voorzie ik weer malloten die constant gaan lopen switchen bij elk hoekje om er voordeel uit te halen. En dan noem ik hun wel malloot maar uiteindelijk is iedereen een noob als je het niet gebruikt... :Z

Slechte zaak, typisch console troep.

In single player vind ik het geen probleem maar multyplayer moet competitive blijven.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 27 oktober 2009 18:41]

"Ja en dan voorzie ik weer malloten die constant gaan lopen switchen"
*kuch*
"Volgens de community-manager van Infinity Ward, Robert Bowling, is de modus bovendien niet zomaar aan of uit te zetten. "
Waarom zou je in third person modus niet tegen first person modus kunnen spelen? Als het spelen in third person

Ja en dan voorzie ik weer malloten die constant gaan lopen switchen bij elk hoekje om er voordeel uit te halen


;)

[Reactie gewijzigd door rbtje1 op 27 oktober 2009 19:22]

vind het knap dat ze dit wel samen met first person in de game doen, maar niet dedicated servers EN matchmaking

in mijn ogen moeten de ontwikkelaars eens leren prioriteiten te stellen ipv naar de kleuterschool te gaan.
in mijn ogen moeten de ontwikkelaars eens leren prioriteiten te stellen ipv naar de kleuterschool te gaan.
In mijn ogen moet jij eens leren dat andere mensen misschien andere prioriteiten hebben dan jij. Stel me zo voor dat ze proberen om een groter publiek aan te spreken.