Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 307 reacties
Submitter: voz

Het management van ontwikkelstudio Infinity Ward heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan rond de nieuwe game Modern Warfare 2. Deze zal ondersteuning voor dedicated servers ontberen en veel fans zijn daarover erg teleurgesteld.

De petities die boze spelers hadden gestart naar aanleiding van het ontbreken van dedicated servers in Modern Warfare 2, zijn inmiddels ruim honderdduizend keer getekend. Wie denkt dat Infinity Ward zal zwichten voor de kritiek, lijkt zich echter te vergissen. In een interview met website Game Informer hebben studiobazen Vince Zampella en Jason West van Infinity Ward de beslissing nogmaals sterk verdedigd.

West en Zampella benadrukken dat hardcore spelers weinig last zullen hebben van de beslissing. Clans zullen nog steeds privé oefenpotjes kunnen spelen en de enige functionaliteit die ze zullen moeten missen is het modden van maps en andere spelelementen.

'We dachten dat het leuk zou zijn als spelers de game ook daadwerkelijk eens zouden kunnen spelen", zegt Zampella spottend. Volgens hem stelt Infinity Ward het belang van de spelervaring boven dat van modders en tuners. Bij de eerste Modern Warfare waren er veel klachten over spelers die geen geschikte server konden vinden door het grote aantal cheaters of de grote krachtverschillen tussen de spelers.

Toen het besluit bekend werd gemaakt om geen dedicated servers voor Modern Warfare 2 toe te staan, gingen er direct geruchten dat het om een maatregel tegen piraterij zou gaan. Volgens Zampella is dat niet het geval: "De Steam-functionaliteit helpt tegen piraterij, het ontbreken van dedicated servers volgens mij niet".

Volgens West zijn met name spelers met commerciële belangen tegen het aangekondigde ontbreken van dedicated servers. Hij stelt dat er veel mensen geld verdienen met het verkopen van advertenties op dedicated servers en dat het met name deze mensen zijn die op hun achterste poten staan na de aankondiging.

Alle multiplayer matches in de pc-versie van Modern Warfare 2 zullen via de portal 'iw.net' verlopen. Community manager en creative strategist Robert Bowling van Infinity Ward licht de functionaliteit van de nieuwe portal op zijn blog toe. Ook hij benadrukt dat alle nadelen van dedicated servers zullen verdwijnen en dat de voordelen worden behouden. Het modden van maps en spelregels zal beter gereguleerd zijn en valsspelen wordt tegengegaan door het Valve-Anti-Cheat-systeem. Private matches en spelen met vrienden of clans blijft prima mogelijk, aldus Bowling.

Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2 Modern Warfare 2

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (307)

1 2 3 ... 9
Vragen waar IW nog steeds geen antwoord op geeft is bijvoorbeeld:

Wie host de servers nu straks? Gaat dit een speler worden? (hostvoordeel) of gaat IW ze zelf hosten? Alleen in de US of over de hele wereld servers?

Gezien de demo's die al zichtbaar zijn op youtube, zou je moeten concluderen dat het gamen P2P wordt en dat de spelers dus zelf op de PC hosten. Dit geeft een oneerlijk voordeel voor de hoster, aangezien die een Ping van 0 heeft en de rest 20+. Dan krijg je nog het volgende probleem. Ik heb een 5Mb up verbinding en ik host de game. Gaat allemaal prima met 16 man en we zijn lekker aan het spelen. Op een gegeven moment loopt mijn PC vast en er vind hostmigration plaats (ook al te vinden op Youtube filmpjes). Nu heeft de nieuwe host maar een 1Mb uplink en de game is niet meer in staat 16 spelers te bedienen. Dit resulteert in een lagfest en je kan de game vergeten.

Zelfs als IW zelf de servers host, zit je met het feit dat geografische ligging van de server zeer veel invloed kan hebben op de connectie van de spelers. Als de servers alleen in de US worden gehost, kan je als EU, Azie, Australie, Zuid Amerika wachten op ping van 80+.

Naast dit alles kan je ook kijken naar het feit waarom dit gegeven nu pas naar buiten is gekomen, 3 weken voor release. Mijn mening is zelfs dat het niet de bedoeling was dat het nu naar buiten zou komen, want men wist dat dit een shitstorm aan reacties zou geven en men en masse de preorders zou cancellen. De beslissing om dit te doen is in mijn niets meer en minder een beslissing op basis van the almighty $. Je kan op je vingers natellen dat je straks voor elke uitbreiding mag gaan betalen, zoals bij de consoles al gedaan wordt (daarom geen modtools) De reden voor geen dedi servers is in mijn ogen puur luiheid, want nu kon de game nagenoeg 1:1 geport worden van de Xbox360 versie, alleen keyboard en muis ondersteuning was nodig.

Ik volg dit nieuws al een paar dagen, want ik vind de gamereeks gewoon super. Echter de beslissing van IW om de gamers die sinds deel 1 trouwe fans zijn zo te piepelen is gewoon een mes in de rug van die mensen steken. En daarna ook nog ff te draaien zodat je de pijn voelt. Ik heb de petitie ondertekent en ik zal er ook niet aan denken de game te kopen zolang er geen dedi servers zijn en modtools komen. Ook download ik de game niet, want als zij niets om mij als gamer geven, geef ik niets meer om hun game. Ik voorspel dat het online net zo druk gaat worden als de andere games zonder dedi servers, die de voorbeelden van Operation Flashpoint 2: Dragon Rising en nog een aantal games. Daar is het online gaming al dood voordat de game uit is, en ik denk dat dit ook gaat gebeuren met MW2.

En als er een grote schare fans is, die wel de game koopt, kan je wachten op taferelen als bij America's Army, waarbij de servers ook regelmatig plat gaan, vanwege overmatige belangstelling. Misschien is het dus wel goed voor IW dat er zoveel preorders gecancelled zijn, zodat de initiele serverdruk wat lager zal zijn.

Als laatste tegenpunt voor deze beslissing moet je je als gamer ook beseffen, dat als IW geen zin meer heeft de game te ondersteunen, MW2 online verleden tijd is. Je bent nu compleet afhankelijk van de goodwill van de ontwikkelaar hoelang de game wordt ondersteund online.
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor de huidige opzet. Er is ergens een server waar de master server list van CoD4 op staat. Als deze server uit wordt gezet is het multiplayer gedeelte van CoD4 ook verleden tijd.

Het lijkt mij ook een systeem wat meer frustraties oplevert dan de huidige opzet, dus ik wacht eerst de reacties van het spel af na de release voordat ik het koop. Mischien dat het wel redelijk werkt.

[Reactie gewijzigd door drZymo op 21 oktober 2009 14:00]

Nee dat is niet waar, in COD4 is het ook mogelijk om op IP te verbinden, er zijn zat server indexers (game-monitor/gametracker) waarin je alle servers gewoon kunt vinden, ook zonder master server.
Gewoon in console: /connect xxx.xxx.xxx.xxx; evt password xxxxxx en voila
Ik denk dat je gelijk hebt, het gaat P2P worden. WoW heeft monthly fees waar ze de servers van kan betalen. IW heeft eenmalige aankoop. Je hebt geen stabiele bron van inkomsten.
Waarom niet IW.net EN dedicated servers...

Er worden rond de 8.700 matches per maand gespeeld via clanbase.com op cod4 en al die gasten willen (wilden inmiddels) naar MW2. Ook rond de 4500 matches per maand op cod2 trouwens en die willen ook naar MW2 (te lang cod2, saai etc.). Dat zijn in totaal even simpelweg 13.000 matches per maand, ongeveer 5 man in 1 clan. Dus wordt 13.000 x 5 = 65000. Die 65000 ook keer 2, want je speelt tegen een andere clan, dus krijgen we 130.000 man alleen al die naar MW2 willen d.m.v. met promod te kunnen spelen (Dit zijn alleen de cijfers uit Europa). En volgens mij topt die partitie inmiddels al de 130.000...

Aangezien die mafkazen bij IW geen dedicated servers erin douwen, dus geen mods.... Iedereen ziet nu al dat dit 1 grote laggshit wordt, waarom doen ze er dan niks tegen... Grootste faal actie van 2009/2010, niemand overtreft dit.

Ik zeg : IW, jullie zijn lui, waarom gunnen jullie ons PC gamers dit gewoon niet.
tja je hebt gelijk, het moet er gewoon alle bij zijn.

in mijn server die druk bezocht word zijn pings rond de 30 en zelfs onder de 20 heel normaal. dat gaat ze nu niet lukken denk ik...

laat staan de ergenis van de pauzes wanneer de host leaved, dan zit je 1 tot 10 seconde te wachten op een nieuwe host.

we hebben wel een banlist van 200 cheaters....
dus misschien is dat VAC wel een goede beslissing, en dat steam heb ik ook geen moeite mee, MITS ik nog steeds kan inloggen via Xfire.

en het is waar maar helaas, IW maakt zoveel omzet op die consoles dat ze ook dik verdienen zonder die pc comunitie. dus waarom zouden ze moeilijk doen als ze makkelijk af kunnen zijn.

ik zeg niet dat IW lui is, ik denk dat ze gewoon te hard werken om zelf het spel te spelen, en daardoor op een punt de plank flink mis slaan: Dedi servers.
want dat is wat de PC verzie van cod zo populair houd.
veder is hun reactie wel een beetje arrogant....

ik denk ook echt dat het niet lang duurd voordat de eerste mods/hacks uitkomen om toch een Dedi server te runnen, en die zal dan automatisch cracked zijn, anders kan het niet. (wss dan geen vac das wel jammer dan)
dus dan heeft overgaan op steam ook geen nut gehad.

dus ik hoop dat er een patch komt die dedi servers toevoegt, en ook de mogelijkheid om je dedi server aan IW.net toe te voegen.

[Reactie gewijzigd door Toettoetdaan op 22 oktober 2009 23:03]

Denk ook dat er een patch/mod of iets komt om hem dedicated te maken of iets in die zin, maar denk dat het toevoegen te ver gaat voor IW. Geen idee hoe ze dat moeten gaan aanpakken, maar blijf gewoon maar hopen dat er iets komt om het zoals vanouds te spelen.
Volgens West zijn met name spelers met commerciële belangen tegen het aangekondigde ontbreken van dedicated servers. Hij stelt dat er veel mensen geld verdienen met het verkopen van advertenties op dedicated servers en dat het met name deze mensen zijn die op hun achterste poten staan na de aankondiging.

ik denk eerder dat dit een begin word van een pay systeem,je moet wel heel blind zijn wil je volhouden dat er 100.000 klachten binnen komen en je het afscheept met "dat zullen wel mensen zijn die aan ons spel verdienen".

ik denk eerder dat je over een tijdje moet betalen bij hun om bijvoorbeeld..in te loggen of een clan kan een server bij hun huren..dikke prijzen innen.

ik kan me niet voorstellen dat ze daar wakker liggen of iemand nou cheats gebruikt of ahh die word 100x neergeknalt in 1 game maar wel hoe ze nog meer geld uit hun spel kunnen zuigen.
Ik heb zeker geldelijke belangen... ik wil geen poot uitgedraaid worden door IW met DLCs.
Ik ben heel erg benieuwd hoe deze ontwikkelingen gaan verlopen. Ik zou graag met mijn makkers op een server willen spelen zonder dat er gekeken wordt naar mijn level. Ze beweren nu dat dat mogelijk is, maar ze beweren ook dat ze deze maatregel hebben genomen omdat mensen klaagden over het krachtverschil.

Dus het spreekt mekaar een beetje tegen. Hopelijk komt het allemaal wel goed.
Het spreekt elkaar niet tegen. Het is "eenvoudig" mogelijk om afgezonderde ruimtes te bouwen zodat vrienden tegen elkaar kunnen spelen. En tegelijkertijd een goed matchmaker system voor als je eens tegen een ander wil spelen.

Dedicated servers zijn eigenlijk alleen maar een workaround omdat de eerste multiplayer games niet voldoende opties hadden. Het is technisch zelfs mogelijk om binnen een beheerde omgeving servers met verschillende mods aan te bieden. Zonder te weten wat voor mogelijkheden ingebouwd gaan worden is het geklaag een beetje voorbarig. Uiteindelijk wil je gewoon zo veel mogelijk potentiele tegenstanders, keuze in mods en de mogelijkheid enkel tegen vrienden te spelen. Al dat, en alle verfijningen die je kan bedenken, zijn mogelijk op een centraal beheerd systeem. Hoe men dit gaat implementeren is een vraag en het kan tegenvallen, maar uiteindelijk zullen dedicated servers gewoon verdwijnen. Wen er maar aan.
Dedicated servers zijn er ook om een beetje betrouwbare internet verbinding te hebben voor de server en je niet het "he who hosts wins" syndroom krijgt.
tuuurlijk, ze gaan straks echt wel personeel aanstellen om de duizenden verschillende mods, die aangemaakt worden te beoordelen en toegangelijk te stellen?
En natuurlijk gaan ze ook wel personeel aanstellen om de honderden combinaties van allerlei fijnstellingen in te voeren voor elke clan.

Ja hoor, het kan allemaal in een centraal beheerd systeem, als je maar onbeperk geld hebt.... Dus niet he :D
Ten eerste is het geplande systeem helemaal geen centraal beheerd systeem, want IW beheerd dus geen game-servers, enkel een portal.

Ten tweede maakt het niet uit hoeveel opties zij in het systeem proppen. Er blijven opties die bij zo'n systeem gewoon niet kunnen. Ze kunnen niet iedere mod die gemaakt wordt controleren en accepteren en dus gaan de mod-makers hun tijd niet verspillen aan het maken van een mod die waarschijnlijk toch nooit gebruikt kan worden.(Hetzelfde geldt voor custom-made maps.) Ook kunnen ze natuurlijk niet voor iedere server een moderator inhuren die op cheaters, AFKers, Teamkillers en dergelijke controleert. Al helemaal onmogelijk is het forceren van ongeschreven regels zoals niet campen.

Ten derde wordt het nogal lastig(en duur) voor IW om een zeer geavanceerd automatisch systeem te maken waarbij niemand last heeft van dingen zoals hoge ping. Dit is te zien bij de consoles waar deze problemen redelijk vaak voorkomen.


Ik zie dit dan ook als achteruitgang, niet vooruitgang.
Dedicated servers zullen zeker niet verdwijnen, daar zorgt de community wel voor. Op de console is dat ook een miserie aan het online spelen en het enige wat je krijgt zijn zagende kinderen, andere mensen durven niet meer tegen elkaar praten omdat het vreemden zijn.
Online gamen op de console is echt ongelooflijk associaal als je het tegen de pc vergelijkt :/
Het resultaat is waarschijnlijk dat je wel met vrienden een private match kan spelen, maar samen op een public server spelen wordt onmogelijk. En op deze manier worden clans ook gewoon de nek omgedraait.
Dat is erg jammer. Ik heb CoD 4 gekocht samen met 2 collega's. Dus in de pauze speelde we dat meestal met z'n 3en op een server. Nu zou dat dus niet meer gaan, tenzij we met alleen 3 personen spelen en verder geen anderen.

Voor mij in elk geval een reden om dit spel niet te kopen, en dat terwijl het wel een game was die op m'n verlanglijstje stond om daadwerkelijk in de winkel aan te schaffen. Tenzij hij zeer goedkoop wordt en een leuke singleplayer heeft, maar er lijkt me geen fluit aan in multiplayer op deze manier.
CoD 4 kan jij nog steeds met z'n 3en blijven spelen hoor, dat is niet afgelopen.
Maar jij bedoelt wat ik snap...

Ik ben toch benieuwd hoe het uiteindelijk gaat werken, eerst zien, dan wel/niet klagen!
Het level zegt alzo niks. Iemand kan lvl 65 bereiken door er 1000+ uren in te steken, maar iemand kan als ie goed is het ook in een of twee dagen doen. Dat maakt die twee spelers niet even sterk, ook al zijn ze beiden lvl 65. Dus het concept wat ze nu proberen te verdedigen garandeerd niet dat de spelers allemaal even sterk zullen zijn. Hooguit dat ze hetzelfde level zullen hebben.
Vind het maar raar dat er zoveel mensen moeilijk doen. Ik zelf ergerde me ook aan alle hacks en verhaal van level 1 vs level 55 concurentie.

Dus als dit moet om die irritante hackers en cheaters te verbannen. So Be It. Ze kijken teminste ook naar de gemiddelde speler, die toch niet onder hardcore valt.
Waarom zou het invoeren van een matching systeem moeten betekenen dat dedicated servers worden verwijderd? Er is geen enkele logica voor dat.

Waarom zou het verwijderen van de mogelijkheid dat een admin van een servers cheaters kan bannen, naast dat er gewoon PB draait dan wel een ander ineffectief programma, het aantal cheaters verminderen? Dat stijgt alleen maar.

Ik kan niet voor COD praten, maar als ik kijk bij JO speelt gemiddeld de helft van de spelers op een custom map en flink gedeelte daarvan zelfs mods. Als je dan erbij voegt dat je soms op custom map en soms op standaard map wilt spelen denk ik dat het realistisch is om te zeggen dat 75% weleens op custom maps speelt. Wil je nu zeggen dat 75% van de user base (van JO iig) hardcore spelers zijn? In dat geval moeten ze zich misschien wel op de hardcore spelers richten.

Veruit het merendeel van de clan spelers die ik zie zijn echt geen hardcore spelers, en een groot gedeelte is in clans. Die worden nu gewoon de nek omgedraait aangezien je enkel in een private match nog met je clangenoten kan spelen, niet meer op een public server.

En deze reactie van IW laat enkel zien dat hun ego's veel te groot zijn. Ze lopen daar rond met vingers in hun oren en heel hard 'lalalalala' roepend, en zijn ervan overtuigd dat er meer dan 100.000 server hosters die petitie hebben getekend. Er is gewoon geen enkele reden waarom een match systeem en wat ze daar allemaal verder mee willen doen dedicated servers zou moeten uitsluiten.
Hoezo?? als je in promod servers speelt heb je dat soort onzin niet... daarom baal ik er zo van..
Kijk maar naar mijn eerdere post, het lvl zegt niks. Ik heb wel vaker mensen gezien met een laag lvl (< 10) die iedereen in de server met lvl 65 gruwelijk ownde.

En als je een server uitzoekt die streamed naar PBBans en/of PunksBusted dan heb je alzo een heel stuk minder last van hacks.
Dus als dit moet om die irritante hackers en cheaters te verbannen. So Be It. Ze kijken teminste ook naar de gemiddelde speler, die toch niet onder hardcore valt.
En dat terwijl juist de hardcore gamers veel en lang online spelen en dus eerder je game zullen kopen. De hardcoregamers zijn juist je userbase die je tevreden moet houden. Er zijn nu al bijna 120.000 gamers die de petitie getekend hebben, dat is op de totale aantallen natuurlijk maar een klein aantal, maar je kunt er vanuit gaan dat een groot deel van deze 120.000 gamers wel onder de hardcore gamer te scharen is (iig niet de gemiddelde n00b). Toch jammer als daar niet naar geluisterd wordt.
Zul je zien, dit blijkt allemaal een storm in een glas water te zijn. Iedereeen schreeuwt moord en brand terwijl niemand, (c.q. bijna niemand) nu exact weet hoe het matchmaking via IW.net (of Steam) gaat lopen.

Als ik het blog van FourZeroTwo lees waar hij het het een-en-ander uitlegd lijkt het mij wel mee te vallen. Er gaat nu wat meer centraal via de servers van IW (en Steam) lopen i.p.v. dat iedereen zijn eigen PC-tje inricht als servertje (of ergens een ded. server huurt)

Ik zou zeggen: wacht eerst eens af, bekijk het eens en kom dan met een reactie.
Dus dat zou zijn dat je een speciale server moet huren = extra kosten voor de speler die een servertje op wilt zetten. En dus extra cash voor (partners van) Infinity Ward die die servers regelen?

Niks lijkt mij beter te werken dan een server van een persoon zelf. Of gaan ze voor iedereen een eigen server neer zetten die er 1 wilt? Natuurlijk niet, er zouden dan altijd meer op 1 komen en zo dus lagg gaan veroorzaken op andermans servers. Geef mij maar volledig eigen controle en laat het op mijn eigen server runnen en zo zeker weten dat niet iemand anders op de server mijn game laat laggen (of hier de échte eigenaar over is).
het gaat niet alleen daarom, het ergste is nog wel dat er niet gemod kan worden... geen mod geen PROMOD....
Maar wel DLC, waar je weer voor moet betalen. Juist omdat PROMOD zo populair is, zal die waarschijnlijk straks als DLC verschijnen. Dan zijn ze er zeker van dat ze nog eens bakken met geld extra kunnen binnenharken.
De echte promod wordt niet gemaakt door IW zelf maar door een aantal non-profit modders, dus het lijkt me niet dat het als DLC zal verschijnen.
Als ze die non-profit modders 250.000 dollar aanbieden denk ik dat het heel snel DLC word, ga daar maar van uit. Want ze maken daarop toch miljoenen winst, dus dat zijn peanuts.
Oké, dit is echt bagger al zeg ik het zelf. Ik wil heel graag weten hoe het nu geregeld gaat worden met privé potjes van clans, enz. Ik zelf speelde altijd op servers van anderen, omdat de mensen hier zelf de instellingen van de server kunnen wijzigen om zo de server zo leuk mogelijk te maken. Dit hoort toch allemaal bij het spel? Ik wou dit spel super graag kopen, maar dit gaat toch echt tegen mijn zin in zitten met het kopen. Ben benieuwd hoe de game wordt zonder de dedicated servers van mensen zelf...
Oké, dit is echt bagger al zeg ik het zelf. Ik wil heel graag weten hoe het nu geregeld gaat worden met privé potjes van clans, enz. Ik zelf speelde altijd op servers van anderen, omdat de mensen hier zelf de instellingen van de server kunnen wijzigen om zo de server zo leuk mogelijk te maken. Dit hoort toch allemaal bij het spel?
Klagers lees de blogpost van 402 eerst 'ns!

Private matches, eigen regels, etc. blijven gewoon mogelijk.
Ja, ik zei ook niet dat dit niet meer mogelijk was? Ik vraag me af hoe ze dit gaan regelen.. Of ze moeten een manier maken dat je server online kan maken, of je moet je moet het op de old school manier via je game doen en zo ergere lagg hebt.. Ik zie er alleen maar nadelen aan. Die blog zegt dat laatste, en dat is dus gewoon echt troep vind ik zelf. Dat werkt nooit optimaal met snelheid en latency.

[Reactie gewijzigd door Mikerd op 21 oktober 2009 11:10]

Dat werkt nooit optimaal met snelheid en latency.
Stuur jij jouw preview-copy ff naar mij, kan ik je statement even checken! :)
en als je nou eens geen 31 vrienden hebt die online zijn? wordt het wat lastig om je servertje te vullen, niet?
Dus een clanwar blijft mogelijk?

Maar waar wordt dat spel dan gehost????

Op de servers van IW? Zoja, staan er dan in Nederland? En elk land in de EU?
Want voor een clanwar speel je op lokale servers. Meer dan een ping van 50 (en ja dat heeft een Spanjaard tegen een Zweed) is een serieus nadeel.

En spelen tegen noobs is wel degelijk leuk! Ook voor de 'noobs', want die kunnen zo beter worden. Spelen tegen iemand van je eigen kaliber maakt je niet beter.

Zonder dedicated servers koop ik hem niet! Anders had ik 'm wel gekocht. Sales -1

[Reactie gewijzigd door ? ? op 21 oktober 2009 16:18]

Lees eens goed analfabeet.... geen dedi servers en zeker geen mods....
Private matches, eigen regels, etc. blijven gewoon mogelijk, alleen wel alles in beheer van IW, alleen voor geldelijk gewin.

Als ik een xbox game wil spelen koop ik wel een xbox.
Met een aantal vrienden run ik (af en toe) een COD4 server. We zitten te kloten met de instellingen van de server. En 9vd10 keer gaat het niet eens meer om wie het beste is maar gewoon om de lol die we met z'n alle beleven.

Bijvoorbeeld; heeft iemand wel eens de OldSchool mode geprobeerd; je moet iemand minstens 2 keer knifen of 5 headschots geven voordat hij dood is. Zo krijg je dat mensen rond aan het springen zijn, met messen om zich heen zwaaien terwijl ze proberen een shotgun te pakken.

Met dedicated servers kan je het zo gek maken als je zelf wilt, met mods / instellingen etc. Je hebt er lol in als admin van een server om het zo leuk mogelijk te maken. Lukt dit ook met dat "matching systeem"?
Ik denk dat de game dan eerlijk wordt?
Op goede dedicated servers was het ook gewoon altijd eerlijk. Ik had zelf ook een dedicated server een paar maanden lang op CoD MW en daar was het altijd vol en gezellig. Cheaters kwamen er niet door omdat mensen gewoon samen goed oplette en updates en alles gewoon steeds meer mensen bande. Nooit echt last gehad van cheaters en hackers. Is iemand vervelend? Dan ban je hem van je server. Het was gewoon veel leuker dat je zelf een beetje controle had over je game, hoe het verliep en alles. Daarnaast ook de grotere range aan servers met types, e.d. Alleen servers van Infinity Ward zou daar nooit aan kunnen tippen.
Je kan ook eerlijk spelen met eigen keuzes. Maar enkel clanspelers begrijpen dit of mensen die zelf een online server/lan server beheren.
Van al de consolespelers moet je blijkbaar geen inleving verwachten. Eerder onzin dat je maar op console moet gamen en je vrijheid opgeven.
Ik heb mn preorder gecanceled en heb er geen spijt van, ik ga Battlefield Bad Company 2 wel kopen :)

@Hieronder:
Ik wil gewoon mods kunnen hebben en zelf zoeken naar geschikte servers. Ik heb geen zin in dat een game dat bepaald. Dit is ook de reden dat ik eerst L4D amper speelde omdat er geen fatsoenlijke browser was maar alleen auto join op een server. Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Serieus, wat is er mis met een server browser, dat werkt al jaren prima.

[Reactie gewijzigd door Phyxion op 21 oktober 2009 11:03]

Ik vind het zielig van je om door dit besluit het spel maar direct te gaan boycotten. Je wilt een goed spel, dan krijg je die. Mods enzo verneuken het alleen maar voor de rest. Speel een spel gewoon zoals ie bedoeld is.
Precies..diegene die Mods spelen zijn maar een heel klein gedeelte van de markt. Maar die gasten hebben wel de grootste bek. EN ach..100000 handtekeningen...hoeveel % daarvan was sowieso niet van plan om deze game te kopen maar gewoon te downloaden en via cracked servers te spelen? 40%? 50%?
Mods zoals Promodlive bij cod4 worden gebruikt voor (clan)wars en deze spelers hebben allemaal een legale versie omdat anders Punkbuster uit moet. En geen Punkbuster dus cheaters. Ik ben trouwens ook benieuwt hoe het nieuwe anti cheat systeem gaat werken. Want Punkbuster zie ik vaker mensen kicken voor niks dan voor cheats.

Ik wacht met de aanschaf van dit spel tot ik zeker weet hoe of wat het gaat worden.
VAC is alvast beter dan PB in willekeurige kicks tbh. Nadeel is wel dat je bij VAC vaak niet meteen kicks krijgt maar pas na een bepaalde tijd. Grote voordeel is dat je user gebanned wordt en dus minder mensen zin zullen hebben om zomaar even hun ganse account geblokkeerd te krijgen bij elk spel dat VAC heeft.
Grote voordeel is dat je user gebanned wordt

Dat is niet helemaal correct. VAC bans zijn op dit moment engine breed. Dus als je cheat in CS:S (hl2 engine) wordt je ook gebanned in TF2 en L4D maar niet in cs1.6(hl1 engine).

Er bestaat een kans dat ze dit systeem aanpassen zodat cheaters in Modern Warfare 2 bij de hl2 banlist gevoegd worden. Maar vooralsnog ziet het ernaar uit dat een ban in modern warfare 2 alleen voor modern warfare 2 geldt.
Valve-Anti-Cheat werkt vooral door middel van blacklisting, het systeem kan bepaalde hacks herkennen. Verder kun je alleen gebanned worden voor het modificeren van core .exe en .dll files. Dus geen kicks voor een foute CD-key of door een software probleem.

Niet alle hacks zullen worden tegengehouden door VAC, de gratis public hacks kan VAC wel vinden, maar private hacks en de meer gerafineerde hacks (die vaak een subscription fee hebben) zullen niet veel van VAC merken (ook niet van punkbuster trouwens).

Het argument dat VAC valsspelen oplost klopt dan ook totaal niet. Valsspelen zal juist een groter probleem worden door het ontbreken van server admins. Op dedicated server kom je echt niet weg met obvious cheaten, het echte spelverpestende cheaten. Op een officiele server kun je daarintegen gewoon het hele spel overhoop gooien en je cheats vol open zetten aangezien er geen admin is om je te stoppen.

[Reactie gewijzigd door RaCio op 21 oktober 2009 11:56]

Als het nog steeds mogelijk is om aanpassingen te doen in het spel, zoals het uitzetten van bepaalde wapens en perks, zoals in Promodlive en Pammod4, en het anti cheat systeem goed werkt. Want punkbuster iriteert mij soms heel erg door het kicken zonder een goede reden, of omdat je zelf nog niet de nieuweste updates er van hebt geinstaleerd. Dan kan deze aanpak misschien toch nog wel goed uitpakken. Maar ik wacht eerst maar eens af wat ik er van vind tot dat ik heb spel binnen krijg en het zelf kan spelen.
Die mensen zijn bij de start met niet zoveel maar na een maand wanneer de rest stopt, zijn zij het die nog steeds de community levend houden.
Zie het in de wereld van hardware als early-adaptors of powerusers die in grote mate beslissen welk imago je spel zal krijgen. Ze zijn ook vaak reviewers en dus moet je geen al te goeie cijfers verwachten en een casual gamer zal snel een review blindelings volgen.
> 90%.
Steam is geen anti-piracy, dat is allang al gehackt. Het enige wat er nog bij moet om het speelbaar te maken zijn dedicated servers, want met een no-steam hack kom je de officiele servers niet op. Geen dedicated servers = geen online play voor piraten. Oftewel het zijn al die warez kiddies die nu hun bek open trekken omdat ze straks het nieuwste spel in een reeks die de al jarenlang gratis van usenet/torrent plukken niet meer kunnen spelen.
Hoezo verpesten mods het gelijk alleen maar voor anderen? Als er mods zijn, zijn er toch spelers die het spel spelen voor die mods? en als er over grote deel van de servers modded servers zijn, zegt dit toch wat over de player-base, en niet over de map makers?

Sorry, maar Call of Duty draait al jaren op modded maps, en op dedicated servers. Dat ze dit nu zo maar veranderen kan heel verkeerd uitpakken voor de game. Ik koop hem in iedergeval niet.
Ik vind het een perfecte actie, die al jaren geleden had moeten worden toegepast. Nadat het meer balans in de game terug brengt, geeft het ook eindelijk een duidelijk signaal af richting de loosers die een cheat in een spelletje willen gebruiken. Ik heb zelf een dedicated mw server gehost, maar kostte mij minstens 20 min per dag om alle pb screenshots te checken. (geloof me er zijn veel te weinig admins die dat hebben gedaan) waardoor er voor de cheaters altijd nog een community bleef bestaan waar ze hun game konden spelen. Het goede van deze oplossing is, als je wordt gepakt kan je je game lekker opbergen ! TOP OPLOSSING !
Los daarvan, cheaten heeft niks met modden te maken of wel?

Als ik graag een aangepaste map wil maken, dan wil ik dat kunnen voor COD. Waarom de voorgaande delen wel, en nu in eens niet? Het feit dat er aan cheaten iets gedaan moet worden ben ik helemaal met je heens, maar dit helpt verder niet. geen dedicated server helpt niet tegen cheaten. anti cheat software helpt tegen cheated, goede admins helpen tegen cheaten. VAC is een goede anti cheat, punkbuster ook. Het zal gewoon zo blijven dat, wat je ook probeert, de cheaters je altijd een stap voor zullen zijn. Wat ook logisch is, je kan niet iets patchen als de fout niet wordt ontdekt.

Het feit dat ze nu alles via een centrale server willen laten gaan is in mijn ogen geldklopperij. Heeft NIKS te maken met het cheaten tegen gaan.
Ik speel zelfs enkel de single player van CoD's en ik zal toch het spel niet kopen door deze maartregelen. Zoiet steun je niet als gamer en enige manier om te spreken is door hun geen geld te geven.
Precies, want dan kun je zeker enige volgende MW aflevering op je buik schrijven, en hoeft niemand te huilebalken over wel of geen dedicated servers. PRIMA oplossing. |:(

En iedereen die nu klaagt en zegt, ik koop het niet, die gaan het zeker wel straks allemaal illegaal downloaden.

Sja... en maar blijven klagen dat games niet aan de wensen meer voldoen.

Gek he...
€60 betalen om volgend spel ook gewoon weer iets te hebben dat niet zint is wel de oplossing?
Als IW dit meent hoeven we helemaal geen nieuwe CoD meer op de pc. Of dat ze dan hun spel een correcte prijs geven namelijk €20 want de SP heeft ook niet meer zoveel waarde tegenover de rest van de markt.
ik heb het pre-ordered bij cd-wow voor 26.99
Op CoD 4 is promod echt een +, ik speel alleeen maar daarzo want dan heb je niet zoveel last van alleen maar P90 idioten etc....
p90 klinkt als sniperrifles... Sniperrifles SUX in online gaming, teveel mensen die daar misbruik van maken (heeft Tactical Ops voor mij compleet verpest)
P90. Automatisch sub, gewoon 50 kogels in 1 clip. Geen sniper oid.
Mod's maken of breken het spel vaker dan niet. Daarom zijn Operation Flashpoint en ArmA1/ArmA2 ook zo populair. Er is een oneindig spectrum aan user missions, weapons and vehicles. Dit eruit laten heeft alleen amar emt geld te maken.
Dan kunnen ze namelijk weer geld binnenharken voor DLC. Namelijk, als de spelers zelf iets kunnen maken, zal niemand DLC kopen, simpel.
MODS bieden keuze en extra waar voor je geld in mijn ogen. Ook zijn custom made maps niet mogelijk. Dit is in een multiplayer game toch wel ERG belangrijk.
Mods enzo verneuken het alleen maar voor de rest.

Zeker nooit Quake (1,2,3) of Half-Life gespeeld?
Zonder de mogelijkheid om te modden hadden we nu geen Capture The Flag, geen Counterstrike, geen Teamfortress gehad.
Ga toch klaverjassen joh :D

Dat jij modden niet leuk vindt, dat jij het niet leuk vindt om zelf spelregels vast te stellen voor het vaste clubje vrienden, dat bijvoorbeeld samen zo een spel speelt, dat is jouw mening en blijkbaar hebben veel mensen een totaal andere opvatting.

Deze vinden het spel dus NIET goed, doordat ze bepaalde dingen straks niet meer kunnen doen en gaan dus gewoon door met een ander spel of wachten, totdat een concurrent wel weer zo slim is om een spel met dedicated servers te leveren.

Heeft niks met zielig te maken, jij koopt toch ook niet iets, wat je zelf niet bevalt.
Hij mag toch zelf wel beslissen of hij een spel wel of niet wil kopen? Wat is daar in godsnaam nou zielig aan?
Daar is niets zieligs aan.
Wat zielig is, is het vermelden dat je dat gaat doen
Ach zeik toch niet zo... je klinkt net als een ouwe lul. "In mijn tijd was het zo en zo, dus moet het zo blijven". Ik zal die server browsers niet missen, ik hoop dat ze het uit alle toekomstige games slopen. Hele lijsten met servers downloaden en wachten tot ze allemaal gepingt zijn, vervolgens door die lijst zoeken naar een server met een leesbare naam, omdat alle servers met kleurtjes en rare tekens toch al vol staan met rotzooi mods, vervolgens op die server inloggen en weer op zoek naar een andere als het blijkt dat ze er alsnog irritante mods op hebben gezet of het vol zit met hackers.
Geef mij maar een degelijk selectie scherm waar ik dingen uit kan kiezen als map, gametype, etc, en dan automatisch op een server met een lage ping terecht kom. Is veel sneller en veel simpeler, kost een stuk minder tijd dan dat ge-eikel met server browsers.

Ik zou deze game juist gaan kopen als ik überhaupt nog in pc-games geïnteresseerd was (of komt het ook naar de ps3?). Lekker uniformiteit onder de servers, je weet precies wat je kunt verwachten. Een beetje zoals WoW dus, daar kun je tenslotte ook geen server uitzoeken (wel een realm, maar die zijn toch allemaal hetzelfde opgezet, op de veschillen tussen pvp/pve/rp na).
Wel wat zou je ervan vinden als je een WoW account aanmaakt en je kan zeggen of je pvp, pve, rp of rp pvp wil spelen. Vervolgens zal hij willekeurig kiezen uit alle realms.
Natuurlijk zal het algoritme rekening houden dat je beter terecht komt als horde op een server omdat er een 10:1 inbalance is in voordeel van de alliance.
Tot daar valt het misschien nog te aanvaarden als je geen vrienden hebt. Maar meeste mensen spelen nu eenmaal vaak met real life mensen die ze kennen en dan heb je toch wel dikke pech dat je nooit met elkaar en andere kan spelen.

Dat je geen interesse meer hebt in PCgames is zeer duidelijk als je zo'n zaken wil goedpraten. Zegt ook meteen waarom je de verbeeldingskracht niet meer hebt om te begrijpen waarom dit voor de pc geen goeie zaak is.

[Reactie gewijzigd door Rizon op 21 oktober 2009 12:24]

FYI: Dit werkt in WoW net zo. De eerste keer dat je inlogt en geen characters hebt, wordt er automatisch een server voor je gekozen, afhankelijk van welk realm-type en taal je kiest. Je kunt die keuze wel veranderen, maar het idee is hetzelfde
Maar dit is totaal niet met WoW te vergelijken. In WoW blijft character informatie bewaard op die realm ("server", maar eigenlijk is het een cluster per realm), en ook alleen op die ene. In shooters heb je geen profile op een server en kun je gewoon ergens anders gaan spelen.
Ik denk dat je het beter kan vergelijken met instances binnen WoW, waar je met je guild een groep kunt vormen, maar ook met willekeurige randoms van dezelfde server. Dat gaat allemaal op invite-basis, en voor zover ik uit andere reacties heb begrepen krijg je ook een invite systeem in MW2. Als het in WoW kan, waarom in een shooter dan niet?

[Reactie gewijzigd door kozue op 21 oktober 2009 13:20]

Wel en hoeveel mensen nemen die standaard realm lol. Je neemt toch gewoon de realm waar je vrienden op spelen zodat je samen kan genieten. En jij trok de vergelijking met WoW waar het inderdaad volledig anders is omdat je zelf keuzes kan maken maar ook noobs gewoon een standaard keuze hebben. Dat is een goeie manier zonder keuzes te slopen voor alle andere mensen.

En zelfs als het systeem vreselijk ingewikkeld wordt gemaakt met shitload aan invites met Steamworks, dan nog is het veel te lastig ivm "connect IP". Zal ook mooi worden voor clanmatches waar je hordes mensen mag zitten inviten en dan heb je nog geen oplossing voor diegene die de game mag hosten met zijn 0ms ping.
"Geef mij maar een degelijk selectie scherm waar ik dingen uit kan kiezen als map, gametype, etc, en dan automatisch op een server met een lage ping terecht kom."

Die functies zijn ook in veel serverbrowsers te vinden.

En voor die zaken moet toch heus ook de serverlijst moet worden gedownload en gepinged. Als dat lekker snel gaat is het omdat er voor dat spel gewoon niet zo veel servers zijn.
Je maakt alleen een grote vergissing.

Op de server waar jij wow op speelt, kom je altijd dezelfde mensen tegen en dat is in dit verhaal dus niet meer het geval.
GROOOT verschil.

Het is het verschil tussen een community kunnen opbouwen of niet.
En waarom zou dat dedicated servers uitsluiten? Het hele probleem is dat er nog geen enkel argument is geweest waarom dedicated servers slecht zouden zijn. Voordelen van een auto-matching systeem zijn wel genoemd, en die zijn er ook daadwerkelijk. Maar er is geen enkele reden waarom dat dedicated servers zou uitsluiten.
auto-matching & dedicated servers = hopeloos. Of je zou op het battlefield model uitkomen, waar je special geselecteerde hosters hebt. (en dus halfmanaged servers, wanneer ranked/auto matched en full dedicated wanneer unranked)
Waarom zou het hopeloos zijn? Of sluit de dedicated servers compleet uit van automatching of geef de server + de speler de keuze om wel of niet dedicated server in automatching mee te nemen.

Kijk naar hoe een RTS het doet (oké zijn geen dedicated servers omdat voor RTS niet nodig, maar principe blijft hetzelfde), daar heb je vaak ook auto-matching en nog steeds gewoon een server list.
Zoals iedere HC gamer die ik ken.

Geen dedi en mods betekend geen competitie.
Maar zo gaat het altijd. De Hc gamer maakt het spel tot wat het is en wordt daarna in de rug gestoken, jammer.
Je kunt het spel toch op de officiële servers spelen? Wat is het probleem? Dat je perse een server vol met gare mods wil proppen? Persoonlijk ben ik ze liever kwijt dan rijk. Al die mods op servers ergerde ik me vreselijk aan in m'n CS tijd. Servers die speciaal voor kiddies van allemaal gare shit werden voorzien zoals irritante geluidseffecten en maps waar je geen skill voor nodig heb (awp_map... kots...). Als serieuzere speler moest ik echt moeite doen om een server te vinden waar ik me happy voelde.
Om even een open deur in te trappen ... CS was een mod.
Dat was het alleen in het begin, het is later als officieel spel uitgebracht, waar je gewoon 'CS' kocht, en geen HL. Volgens mij zat daar ook geen complete HL bij. Dat je key ook werkte op HL omdat het hetzelfde spel was maakt daarvoor weinig uit.
Dat was ook een mod :D.
Er bestaat geen officiële server, enkel een officiële portal. De servers zijn player-hosted en er is gewoon geen slechtere ervaring dan dat.
Aangezien je geen community meer hebt kan je je trouwens aan veel meer irritante kids verwachten. Er is toch geen sociale controle meer en je kan er niets aan doen om hen te stoppen. De online experience bij een PC is altijd sociaal geweest, nu ga je toestanden krijgen die ze bij consoles normaal vinden.
Blijkbaar was je dus niet serieus, want een serieuze speler, weet echt wel een serieuze server te vinden.
helemaal met je eens, hoeveel goede PC games zijn nu alleen nog maar exclusief voor Console te verkrijgen of worden als eerste alleen op consoles uitgebracht.
Neem GTA bijvoorbeeld.

COD is groot geworden op de PC juist door de grote groep HC gamers.
Ik snap echt niet waarom IW nu voor zo'n drastische ommezwaai kiest, jaren sinds COD op de markt is hebben we kunnen spelen op dedicated servers, juist de clanners die zelf servers hosten en zo hun clubje kunnen controleren worden nu zwaar benadeelt.

Waarom bieden ze niet beide mogelijkheden, geef de hc gamer de dedicated server, maar ze weten dat het spel toch dik verkocht gaat worden het interesseert ze geen reet van wat de hc gamer vind.
Omdat de groep casual gamers vele malen groter is dan de groep hardcore gamers. En omdat de betekenis van 'hardcore gamer' veranderd is. Op console ben je al een hardcore gamer als je uren per dag Gears of War ligt te spelen met je controller vanuit je luie zetel, waarin je met een druk op de knop automatisch van het ene muurtje naar het andere duikt en een kanjer van een vizier met aim-assist hebt.

Gamers die het onderste uit de kan willen halen van hun games door te modden en community-content te gebruiken zijn zeldzaam geworden. Het feit dat usercontent en mods op console zo goed als onbestaande zijn (op de x360 zelfs niet toegelaten) en de meeste consolegames erg oppervlakkig en gemakkelijk zijn zal dit niet veel beter doen worden.
Nou. Dat zal ze leren hé!

Ik heb em nog als pre-order staan en zie het probleem niet van dedicated servers. Maar ik heb een PS3 en duw straks gewoon die disc erin, werkt prima. Ook online toch?

[Reactie gewijzigd door Tom op 21 oktober 2009 10:52]

Je kan op de PS3 ook online spelen, maar:

- geen dedicated servers, dus kans op lag
- geen support voor mods
- 10 euro betalen voor wat extra mapjes, geen community maps
- geen ondersteuning voor muis + kb

Dat is dus absoluut geen alternatief voor de pc-versie.
Hoezo zou 'geen dedicated servers' meer kans op lag geven? zolang de automatische selectie goed is (en dus rekening houdt met jouw connectie zoals jij dat zelf ook doet) dan is dat geen reden..
De dedicated servers, van bijvoorbeeld i3d, zijn vaak herkenbaar en hangen meestal aan een fatsoenlijke uplink.

Als Jantje thuis zijn servertje start, kan zijn lege game een prima ping-time hebben (lage latency) dus prima speelbaar. Echter, Jantje heeft maar 512kb/s of 1mbit/s upload. Voor Nederland is dat denk ik zo'n beetje wel de gemiddelde upload bandbreedte.

De vraag is dus wat er gaat gebeuren wanneer er ineens veel mensen joinen....of erger nog...wanneer het zusje van Jantje haar torrentjes binnen gaat trekken.

Lang verhaal kort, door geen dedicated servers uit te brengen, zal de game hoogstwaarschijnlijk niet (breed) gedragen worden door de partijen die *wel* een fatsoenlijke uplink hebben. Dus de kans op 'meer lag' lijkt mij ook aanzienlijk hoger.
Vergeet niet de verbinding van huis naar huis is echt slecht 9/10. speel zelf L4D daar kan je kiezen server zoeken of naar jouw eigen server starten. Soms doen mensen dit. Ook krijg ik regelmatig te horen ik heb toch goeie upload. upload zegt niet alles hoeveel hobs er zijn vertraging van het netwerk. Tada ping 50+ en dat merk ik meteen zeker met L4D. Gelukkig kan ik met L4D eigen dedicated server hosten wat ik nu ook doe. Ach wat is het toch lekker met een ping van 15 te spelen. inplaats van 50+ wat je 9/10 krijgt als je van home to home gaat. en de gene die zegt dat bijv UPC met 50/50 het aankan ken genoeg mensen die het geprobeerd hebben maar upload zegt niet alles :).
Inderdaad, ze hebben zich hiermee erg in de voet geschoten, maar daar komen ze nog wel achter.
Basically hebben ze nu de reden geelimineerd om de pc versie te kopen. Laggende servers en bagger MP zijn de enige zaken waar ze nu op afsturen. Gezien dit feit is CoD dus alleen interessant voor de SP campaign, en aangezien die liniear is, en waarschijnlijk weinig replay value heeft, is dit geen reden om het spel te kopen.

Maargoed, ik geef zowieso absoluut niets om MP, speel altijd SP. Maar ik snap de frustratie van spelers goed.

Kunnen ze straks ook weer gaan klagen dat de PC versie zoveel gepirate word, terwijl ze het zelf in de hand werken op deze manier,. Knap stom als je het mij vraagt.
Ik kan het alleen maar aanmoedigen.

Ik speelde de PC versie van COD4:MW regelmatig op dedicated servers. Nadat ik tegen hele hoge level tegenstanders had gespeeld van die clan.
Bleek dat ik ze totaal overhoop knalde. Zelfs hun beste spelers maakte 1:1 haast geen schijn van kans. En ja, toen was ik een cheater, en een hacker. Alle anti-cheat en hack software aanstaan. Toen probeerden enkele spelers van de clan cheats te gebruiken, maar ze werden zelf automatisch uit de map geknald :P
Dus wat deden de noobjes? Ze hadden me gebanned.
Uiteindelijk bleek dat ze alleen op hun eigen servers durfden te spelen, en zich hier de koning waagden tegen noob-tegenstanders. Was iemand te goed, dan banden ze hem gewoon, terwijl ze zich heel erg 1337 vinden.
Ik heb toen met een paar vrienden hun forum gesloopt, en toen gewoon weer op andere servers gespeeld, waar wel mensen met skill zaten.

conclusie: de noobs en advertentie verkopers zullen het hardst schreeuwen; ze kunnen nu niet meer hun eigen zielige regeltjes forceren ('als je te goed bent dan bannen we je' :') ), en geen ads meer verkopen natuurlijk.
De echte speler heeft er geen last van, sterker nog, ze zullen het (in mijn geval) een stuk prettiger hebben!
Dan speel je wel tegen echt grote noobs, echte competitieve gamers willen toch zelf alles in de hand hebben, hun eigen maps kiezen en hun eigen regels ( of meer de regels van een toernooi bijv. )

Mensen spelen FPS games om te zien wie beter is, niet om te zien wie het hoogste level heeft en het beste wapen, qua competitie moet dat er gewoon uit worden gesloopt, het is geen MMORPG he..
Als je op promod servers speelt tegen je eigen niveau spelers heb je hier totaal geen last van, en waarom maak je zelf dan niet gewoon een pro only server met je eigen regels, ik heb er ook gewoon een gemaakt, zo moeilijk is het niet, alleen een stabiele en snelle internet verbinding en een Linux servertje is nodig.
jij heb dus nog nooit op een ladder gespeeld... bv, eurodom, CB, enz
Sinds wanneer is het kicken/bannen van een speler niet meer mogelijk als de server niet dedicated is? Klinkt mij als BS in de oren.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel 'prettiger' jij het vindt als je voor de zoveelste keer gedisconnect wordt omdat op het netwerkje van de host iemand torrents gaat downloaden....of iemand een brakke modem heeft die de connection-rate niet meer aan kan.
Wie moet dan dat doen?
Wie is de baas?
Wie is de admin?
Niemand. Het is fing P2p
Er zijn genoeg wanabee-pro's, noobs en meer van dat tuig, maar de meeste clans hebben deze servers nodig voor wars, recruiting en training en kicken niemand. Wij hadden je een trial aangeboden als je echt zo goed was en in zou zijn voor clanbased gamen.

Totale larie dus...
Ik speel COD4 al tijden met veel plezier naast Counter Strike Source, het spel speel ik zoals het bedoelt is, mods en zo boeien mij niet.

De wijzigingen die ze nu voor COD6 willen doorvoeren zal mij dus ook niets uitmaken, de pre-order blijft lekker staan. Van mij hadden ze hem overigens volledig in Steam mogen integreren zonder eigen portal erbij...

ik zou dus zeggen: GAME ON! :)
Je weet dat CS begonnen is als mod?
Dus mods boeien jou weldegelijk. Op Cod:MW2 zullen geen mods a la CS of w/e gemaakt.
Uiteraard weet ik dat, ik ben ook al oud :o

Het is ook maar een mening en niet iedereen hoeft het daarmee eens te zijn.

CSS is voor mij ook veel beter dan CS, maar had zonder de mod nooit bestaan waarschijnlijk, dus het kan wel zeker voordelen hebben.
Het zou overigens voor de dedicated server functionaliteit niks uitmaken als het Steam-only was. Kijk bijvoorbeeld naar Garry's Mod. Steam game, maar heeft via de HL files gewoon een mogelijkheid om als dedicated server te runnen (heb het zelf ook gedaan). Het is dus dan alsnog mogelijk.
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True