Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 249 reacties
Submitter: timomaas

Infinity Ward geeft geen dedicated servers vrij voor de pc-versie van Call of Duty: Modern Warfare 2. Matchmaking zal via de nieuwe portal 'iw.net' verlopen. De ontwikkeling van de pc-versie ligt op schema, terwijl geruchten repten van uitstel.

Website Bash and Slash wist Rob Bowling te strikken voor een interview. De community manager van Infinity Ward liet los dat er geen dedicated server vrijgegeven wordt voor de pc-versie van Call of Duty: Modern Warfare 2. Wie online tegen anderen wil spelen dient in te loggen op iw.net, de portal die Infinity Ward op gaat richten. Het inloggen gaat daarmee lijken op de dienst van de console-versies van de game, waar andere spelers gevonden kunnen worden via Xbox Live en het PlayStation Network. Op iw.net zal ook matchmaking plaatsvinden, waardoor spelers van hetzelfde niveau aan elkaar gekoppeld worden.

Bowling liet verder los dat de ontwikkeling van de pc-versie op schema ligt, terwijl deze volgens eerdere geruchten achterliep. De pc-versie zal dus op hetzelfde moment in de winkel komen te liggen als de versie voor Xbox 360 en PlayStation 3. Alledrie de versies liggen volgens het schema voor 10 november in de schappen.

Fans van de serie zijn inmiddels twee online petities begonnen om Infinity Ward over te halen om wel een dedicated server voor het spel vrij te maken, zodat gebruikers zelf multiplayer-games kunnen opzetten. Er loopt een petitie op het forum van de ontwikkelaar zelf en op een speciale petitie-site, waar inmiddels al ruim 45.000 stemmen geregistreerd zijn.

Video (1254728451.mp4)

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (33)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (249)

1 2 3 ... 12
Buiten het feit dat het natuurlijk ontzettend slecht is voor de creatieve vrijheid van de PC gamer, maak ik me ook druk om het gigantische stuk verantwoordelijkheid die IW/Activision op zich neemt: door dedicated server files los te laten verschuif je een groot deel van de multiplayer experience (tegengaan van lag, afwisseling in maps) naar de mensen die zo'n server opzetten. Door zelf het hele matchmaking-systeem te regisseren creer je een gigantische afhankelijkheid van je eigen service waar IW nog absoluut geen ervaring mee heeft. Erg gevaarlijk, lijkt mij.

[Reactie gewijzigd door d_star op 19 oktober 2009 10:52]

Niet alleen dat: alle dedicated hosting bedrijven voor dit soort servers zullen er ook niet blij mee zijn. Die hadden met de nieuwe CoD:MW2 waarschijnlijk op een flinke omzetstijging gerekend.

Vraag me af of dit ook het einde betekent van alle mods, custom maps, en rcon commands; altijd ontzettend veel lol gehad met gravity, speed etc.

Matchmaking heeft zelden (indien ooit) gewerkt bij pc games, waarom zouden ze het er nu in zetten?

Misschien is dit weer een manier om mensen richting consoles te pushen?
Ten eerste het voordeel eigen servers boven matchmaking is er niet meer, en ten tweede is er voor de pc geen "premium" (= night vision) of "hardened" (= mooi doosje) uitvoering.
Niet alleen de hosting bedrijven zijn niet blij.. Onze clan heeft een dedicated q8200 aan de backbone hangen om oa cod4 en cod5 op te draaien. de planning was om hier ook cod6 (mw2) op te zetten zodra dit beschikbaar was. veel bezoekers van buiten de clan hebben hier al omgevraagd.

De reden dat we de server draaien is simpel; we willen graag een cleane, snelle gameserver draaien waar met respect gespeeld kan worden. De admins betalen samen 100 euro per maand alleen al voor de plaats van de server aan de backbone. Hier zit geen winstbejag achter, we doen dit om dat we het leuk vinden.

Ik zelf steek minstens 20 uur per week in het modden van onze cod4 server. Steeds weer op zoek naar nieuwe mappen, nieuwe mods of configs aan het bouwen etc. Ik (en met mij mijn mede admins) zullen dit blijven doen, echter dan in een game die deze mogelijkheden wel biedt.

Het gevolg van dit besluit is dat wij als clan geen mw2 zullen draaien en dus een andere game gaan zoeken. gevolg; 30 leden zullen mw2 niet kopen. De gevolgen van dit besluit zijn dus veel groter dan iw nu beseft.

Ik zie er nog van komen dat de game industrie zig zelf in de voet schiet. Door al dit soort beperkingen zijn er steeds meer mensen die zelf een opensource game-engine willen maken. Als dat gebeurt (en die tijd komt, ook al lijkt dat nu ver weg) zullen de bedrijven zich zelf aardig achter de oren krabben en denken: "waar is het fout gegaan"
Dit is gewoon het resultaat van het feit dat het een console port is als je het mij vraagt. Dankzij het feit dat de 360 zo lijkt op de PC om voor te ontwikkelen (je kan met minimale aanpassingen daarna je spel ook compileren voor windows) is het veel makkelijker om gewoon je console game even opnieuw te compileren en dat matchmaking systeem ook te hanteren.
Maar waarom moet de console ook zo'n matchmaking systeem hebben? Daar kan je toch ook met filters en serverlijsten werken?
Maar wel een goed voorbeeld van hoe consoles het gamen op de pc verpesten en versimpelen tot nergens echt kwaliteit meer te vinden is.
Hoe verpest matchmaking online gaming, persoonlijk vind ik dat het matchmaking process de ervaring juist verbeterd. Je speelt immers tegen tegenstanders van je eigen caliber, zorgt er ten minste voor dat je styeeds je best moet doen om hoog te eindigen
inderdaad ik vind het ook juist fijn.
ik kom tegen spelers die ik leuk vindt om tegen te spelen.

ik hoef niet moeilijk te zoeken.

ideaal!
Wat de tegenstand betreft, is het inderdaad geen slechte zaak.

Maar ik speel in de meeste gevallen met/tegen vrienden en dan nog liefst op een server met een zo laag mogelijke ping. In meer dan één spel vertaalde zich dat uiteindelijk in spelen op (private) clanservers.

Zo'n matchmaking systeem is helemaal niet slecht, maar dat als enigste mogelijkheid aanbieden is ook geen verstandige zet. Ik ken al heel wat mensen die hun pre-order gecancelled hebben, en nog een hoop die nog even afwachten, maar ook gaan afzien van hun aankoop als dit er door komt.

Persoonlijk leen ik de game dan wel een paar dagen om de single-player even te doorkruisen, maar zonder goeie multi-player hoef ik MW2 niet in mijn kast te hebben liggen.
Hmm, begrijp me niet verkeerd, maar het klinkt vaak alsofveel mensen gewoon niet van het 'klassieke' matchmaking systeem kunnen afkomen. Welke voordelen biedt het handmatig kiezen van een server nou echt? Als (en ik zeg als) een spel de mogelijkheid biedt om de "beste server" te joinen met een groep vrienden, zoals dit meestal wel op consoles wordt gedaan, dan heb je toch hetzelfde resultaat? Wat biedt het zien van de pingwaarde, het IP adres van de server nou voor meerwaarde, als het matchmaking systeem automatisch de beste server kiest? Verwar een slechte implementatie van een bepaald idee niet meteen met een slecht idee. ;)

Overigens heeft het wel of niet hebben van dedicated servers vrijwel niets te maken met het systeem waarmee je een server kan kiezen (of er een voor je gekozen word).
als het matchmaking systeem automatisch de beste server kiest?
En daarom willen pcgebruikers het niet. Mensen die enkel op de console gamen weten van niet beter maar in minstens 95% van de games is matchmaking gewoon inferieur aan zelf filters instellen. Soms gaat het zelfs zo erg dat je sneller een server list hebt opgevraagd en alle filters ingesteld, dan een matchmaker je spelletje start.
Er zijn meer redenen dan de voor de hand liggende: ik wil spelen met vrienden en ik wil een ''eigen'' gecontroleerde omgeving of een clan server.

Misschien komt dit omdat ik een erkenningsjunkie ben met dit soort spellen maar goed, ik leg uit vanuit mijn ervaring met COD4:

als je langer in de zelfde server speelt met de zelfde mensen(ongeacht bekenden of niet) bouw je een reputatie op qua hoe goed je bent en hoe goed anderen zijn. Het voelt goed om dit verwachtingspatroon te doorbreken door beter te spelen als verwacht word. Dit vind je dus niet meer terug in dit systeem.

Concluderend: Je wil graag een gevoel van progressie in een spel, ook in multiplayer, namelijk door beter te worden. Deze progressie in niveau is veel beter voelbaar als je zelf kunt bepalen welke servers je hangt. Dus een betere online speelervaring.
Je vergeet de belangrijkste reden: eigen maps en mods kunnen spelen. Dat kan niet meer met zo'n automatch-systeem. De kans is groot dat de pc-gamer binnenkort ook 10 euro kan afdokken voor wat extra mapjes. :(
Zoals ik al zei, ALS het systeem automatisch de beste kiest. Ik weet zelf ook dat ik een klein half uurtje mag wachten om in Gears of War 2 op de X360 een match te (laten) vinden. Ik vind het gewoon vreemd dat dit überhaupt zo gaat. Is het echt zo lastig om een goedwerkend auto-match systeem te maken dat binnen 10 seconden iets vind?

Ben je tegen het concept van een auto-match systeem, of ben je tegen games die het systeem maar half (slecht werkend en vrijwel zonder filters) toepassen?

Overigens hoef je niet meteen zo denigrerend tegenover de "console gamers" te toen.
Het zal me niet verbazen als dit een (goed gelukte) hoax is.

Als Infinity Ward met zo'n grote community portal komt, zou je ten eerste verwachten dat het domein iw.net geregistreerd is door hen (dat is niet zo), en dat er wel meer nieuws over te vinden zou zijn op hun eigen site.

Bovendien is de bron een wazig live streampje, die door elke gek opgezet kan worden.
wat een spel de beste server vindt is meestal absoluut niet de beste server.
Ik kies altijd zelf mijn servers, en ik heb er zelf ook een aantal gehost in het verleden. Allemaal dedicated servers waardoor ik zelf de instellingen kan kiezen.

Als CoD4 verslaafde vind ik het heel erg fijn door de lijsten heen te scrollen. Ik wil namelijk alleen bepaalde mappen spelen die ik leuk vind, en op bepaalde servers.

Daarnaast is het juist een uitdaging dat er noobs (doen vaak onverwachte dingen) en betere spelers op een server zitten. De combinatie zorgt juist voor een goede multiplayer.

Helaas heb ik net mijn pc een upgrade gegeven voor dit spel. Als dit inderdaad doorgaat, dan weet ik niet of ik het spel ga kopen.
Matchmaking is vervelend, zeker omdat het gebaseerd is op stats. Stel je begint als pro met de game, own je alsnog iedereen. Dan zouden pros dus alleen in private servers moeten gamen, omdat er anders veel minder uitdaging in de game zit. Niet beginnen aan matchmaking, want het is toch een veel grotere uitdaging om in een gemixte server bovenaan te eindigen dan op je eigen niveau. Zo kun je jezelf nooit meten in public servers, slechts in private servers met custom mods. Laten we hopen dat de petitie wat kan uithalen :?
Vergeet niet dat het een soort van RPG waar je lvl's omhoog gaat, dus ik denk dat je wel mee stroomt met de echte "pro" gamers.
1. Gaan deze servers gemoddereerd worden? Whiners, insulters, etc hebben de vrije hand.

2. Mensen die glitchen/bugusen worden niet aangepakt.

3. Ik speel graag op de Tactical Realism manier (niet sprinten, altijd vizier gebruiken, geen blind nades, etc). Hiervoor heb ik een grote community (7th Cavalry) gevonden die actief is op verschillende games en ook een mw2 server ging opzetten. Dit idee is dus ook van de baan.

4. Occasioneel een sniper only server joinen is niet meer mogelijk.

Echter heb je nu wel:

5. Steeds met andere mensen spelen (geen community-gevoel)

6. Vergrote kans op lag

7. Clanwars/Scrims nog mogelijk?

Waarom ze niet gewoon een speciale modus instellen waarmee je via hun systeem kan connecten, maar je tevens ook servers buiten hun systeem kan joinen snap ik niet. Zo stel je beide groepen tevreden.

In ieder geval is mijn preorder verwijderd, en ik heb al veel gelijkaardige berichten te horen gekregen. Naar mijn gevoel hebben IW & Activision zich hieraan nog lelijk mispakt..

Speedzor
Gaan ze dan IW servers in NL zetten?
Op een USA server gaan gamen als Nederlander is niet bepaald goed voor je ping..
Volgens mij heeft i3D contracten met EA met betrekking tot het hosten van servers. Dus je ping zal wel meevallen.
Sorry hoor, maar ik ken de cs 1.6 en cs:s servers van i3d en die zijn verre van ideaal; inzakkende tickrate / hoge pings zijn geen uitzondering.
DAT is het voordeel van een eigen dedicated server draaien, je bepaalt zelf wat de 'overboeking' is of voorkomt dat zelf (wat in mijn geval zo is).
Slechte ontwikkeling dit maar wel een voordeel voor de casual gamer ben ik bang.
Ik weet niet hoe dit gaat werken, of je alleen een quick play knop hebt ofzo maar ik neem aan van niet. Als ze een beetje na gedacht hebben zijn er vast wel playlists?
Het verpest niet Online Gaming in zijn geheel, maar het vernietigd wel de mogelijkheid tot een gecontroleerde clanomgeving die gegarandeerd stabiel draait, ongeacht de verbindingen van clanleden.
Nu zal alles P2P met listen servertjes draaien als je een prive matchje wilt spelen, en als de host z'n verbinding er dan uitknalt kan je opnieuw beginnen met je wedstrijd.

En als tweede punt heb je dan ook nog niet meer een mogelijkheid tot het kiezen van een server bij jouw in de buurt zodat je een fatsoenlijke ping krijgt. Ik speel zelf bijvoorbeeld L4D en soms is het gewoon diep triest gesteld met de pings van iedereen, omdat we dan door de matchmaking als europeaan zijnde op een amerikaanse server gedumpt worden. Heb je geen drol aan.
Nu zal alles P2P met listen servertjes draaien als je een prive matchje wilt spelen, en als de host z'n verbinding er dan uitknalt kan je opnieuw beginnen met je wedstrijd.
Bowling heeft laatst aangegeven dat dit niet meer het geval is.. Als de host zijn verbinding er uitknalt. Dan neemt iemand anders de sessie over (als host)
Dit is in andere games ook wel toegepast, maar dit werkt ook niet altijd vlekkeloos, en wat als hij nou toevallig overspringt naar de speler die toevallig maar 30kb/s upload (misschien wat overdreven) beschikbaar heeft met z'n budget internet verbinding? Dat zal de match ook niet ten goede doen.

Dit soort hosting is gewoon niet betrouwbaar genoeg voor diep serieus spel. Nu ben ik zelf niet zo'n speler, maar ik kan me voorstellen dat de die-hards hier goed pissed over zijn.
Zo werkt het ook met Halo 3 bijvoorbeeld en ik ervaar echt nauwelijks lag hoor. Halo 2 voor de PC werkte ook met eigen server selecteren maar ik vind dat echt brak want je speelt niet tegen mensen van hetzelfde niveau, ik krijg geen gevoel dat ik echte matches speel, enzovoort.
Het wisselen van host gaat echt bijna altijd goed, en ik mag toch hopen dat er 1 of ander checkje is die voorkomt dat 1 of andere mexicaan met falend internet de host wordt..?
Lag ervaren is ook een gave ;), niet alle mensen kunnen dat, terwijl het toch echter sterk de gameplay beinvloedt. Met Halo 3 mag je van geluk spreken dat je geen lag ervaart (ik feliciteer U dan ook dat U geniet van een soepele game ervaring :*) ). Het hele matchmaking op H3 is dan ook te misbruiken (bijv. in ranked matches). Er zijn mensen die als host de game voor de tegenstanders zeer laggy maken of gaan host-booten. Een Host wisseling is ook niet altijd fijn; telkens wordt je game onderbroken met een zwart scherm en dan mag je nog hopen dat het switchen succesvol gebeurt.

Voor een pure non-serious-gamer die af en toe gamed geen probleem, ben je echter iets serieuzer dan dat dan zal je al gauw ( ook al beseft men het zelf niet ) meer baat hebben bij dedicated servers.

Ah, ook bij matchmaking moet je altijd wachten voordat je gematched wordt. Dit kan dus serieus erg lang gaan duren! Niet cool! Vooral niet als je nog maar 1 persoon mist en het systeem die ene persoon niet gevonden krijgt, kan je weer opnieuw beginnen met zoeken (er zit een timer op). Dat je gaat spelen met mensen van je eigen niveau is ook niet altijd waar; er zijn negatieve XP boosters en multiple accounters. Het HiddenSkill of TrueSkill systeem waar o.a. Halo 3 op draait (of een soortsgelijk systeem, deze heb je altijd als je een matchmaking gebruikt dat spelers van hetzelfde 'niveau' bij elkaar zet) is dan ook vrij gemakkelijk te ondermijnen/manipuleren/exploiten.

Aldus moi (en Halo 3 spelers). M'n visie gebaseerd op mijn ervaringen :P.
Dan moet je de game settings op geographicly closest zetten. Mist die opptie er is natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door NC83 op 19 oktober 2009 11:30]

het probleem is: voor wie het dichtsbij? Een server die aan glasvezel hangt is in 95% van de gevallen voor iedereen het snelste
Muah, de ervaring leert dat je lang niet altijd op de beste servers beland met als resultaat vaak behoorlijke lag, dat het erg lastig kan zijn om met vrienden te gaan gamen, dat het matchmaken soms erg traag kan werken, dat je voor clan servers alleen maar dure servers kan huren van de uitgever zelf omdat er geen concurrentie is, en dat je dus ook geen servers met bepaalde mods etc kan bezoeken waardoor de replay value ook behoorlijk omlaag kan gaan.
En er zijn ongetwijfeld nog een hoop dingen die ik vergeet op te noemen O-)
Het hele multiplayer gebeuren is zo erg achteruit gegaan sinds xbox live. Op het PC platform was het voor de komst van het online gebeuren op de consoles super uitgewerkt en getweaked, en werkte uitstekend. Snelle games zoals quake en painkiller konden gewoon functioneren.

Met de komst van xbox live en iedere onwetende met een bagger internet verbinding kan een game hosten en dit werkt zo ontzettend slecht. Cosmetisch is het allemaal prima in orde, je ziet de lag niet, maar heb je een beetje pc online ervaring dan merkt je dat wat je ziet niet is wat er gebeurt. Er zijn zoveel games met 'host advantage', vooral de unreal engine heeft er erg last van, maar ook het nieuwe uncharted 2 is in multiplayer gewoon slecht. Voor diegene die nooit pc online gespeeld heeft merkt het waarschijnlijk niet eens, want cosmetisch loopt het allemaal prima.

Gelukkig zie je op het ps3 platform wel heel wat multiplayer games met dedicated servers (warhawk, mag) en multi console battlefield bad company/bf1943, en dat merk je.
Ik zit zelf in een clan, en juist die partij, die de game echt serieus spelen, worden zo benadeelt. Namelijk wij spelen wars. Een war is een clan tegen een andere clan op een server met wachtwoord. Ik vraag me af of dat zo nog gaat...
"Maar wel een goed voorbeeld van hoe consoles het gamen op de pc verpesten en versimpelen tot nergens echt kwaliteit meer te vinden is."
Correctie, dit is een goed voorbeeld van hoe het gebruik van 1 set ontwikkeltools waarmeer je zonder grote aanpassingen je spel kan compileren voor 2 eigenlijk totaal verschillende systemen met totaal verschillende doelgroepen de boel verpesten.

Waarom geld steken in het aanpassen aan de PC als het zo ook wel draait? En al helemaal omdat iedereen door de hype om de game heen het spel toch al ge pre-orderd heeft? O-)

Infintiry ward staat imho ook niet echt hoog op de lijst van games lang/goed ondersteunen etc. Gewoon mensen dit een half jaartje laten spelen, en weer met de aankondiging van MW3 komen 8)7
Ik denk ten eerste niet dat het bakken met geld kost om het server systeem aan te passen aangezien er tientallen games zijn (waaronder oudere COD games) die dat systeem gebruiken. Ten tweede,
''Waarom geld steken in het aanpassen aan de PC als het zo ook wel draait? En al helemaal omdat iedereen door de hype om de game heen het spel toch al ge pre-orderd heeft?''
De PC is geen console, daar gamen vaak andere mensen op met andere wensen. De PC community heeft COD groot gemaakt en het is jammer als ze die dan zo laten zitten. Ik hoef het spel ook niet als ze dit niet aanpassen. Het waarom geld steken argument slaat naar mijn mening dan ook nergens op. Al helemaal niet omdat je ook zegt dat iedereen het toch al heeft ge pre-orderd. Laten we lekker de commerciele geldwolven mentaliteit steunen en de consument in de kou laten staan!
Ik snap het niet.. als ze het volgende doen;


Eerst via MW2 inloggen op je account @ iw.net. Daarna krijg je de serverlist
voorgeschoteld.


Dit werkt toch perfect ?.. Als je ervoor zorgt dat er maar 1 account met 1 serial kan worden gemaakt.
Omdat piraterij de reden niet is misschien?
Het is wel makkelijk om het daar op af te schuiven, maar commercieel winstbejag is de hoofd reden hoor.

Overigens word ik er langzamerhand doodziek van dat je voor iedere game weer een andere account nodig hebt tegenwoordig....Al die wachtwoorden.. :X :X :X
Al die wachtwoorden valt mee omdat je een makkelijk vinkje hebt. 'T wordt pas een probleem als je dat spel eens moet herinstalleren.

"Vroeger was het allemaal minder en toch beter" :'(
Enkel inloggen op hoofdaccount en dan spelen is erg makkelijk te omzeilen; wil je piraterij aanpakken moet je de server laten checken of de serial valid is of niet. En dat kun je enkel onder controle houden al heb je de server onder eigen beheer.

En gezien de ruwweg 20k spelers welk op ieder moment zo'n beetje op een cracked server spelen bij MW wat bij een sessie duur van zo'n 2 uur toch neerkomt op zo'n mogelijk kwart miljoen actieve spelers is dat denk ik iets wat ze maar graag bij hun verkopen zien toegevoegd :p.


Daarnaast is de speelervaring ook gewoon veel beter te reguleren via self-hosted servers; er zit tussen alle dedicated servers namelijk een hoop bagger waardoor je eigenlijk eerst enkele weken bezig bent een goede lijst met favorites op te bouwen voordat je lekker kunt spelen.
Console port ? eerder anders om denk porten naar de XBOX en PS360.
Dit is gewoon de reactie van hun op het illegale downloaden en spelen.
Volgens mij is het meer omdat je dan de kans hebt op je eigen dedicated servers te draaien. En daar waren er van COD 4 MW1 ook enkele honderden van.
De spelers op de cracked servers zullen hem origineel moeten aanschaffen.
Volgens mij komt dit allemaal door de piraterij. Er zijn vast wel mensen die hier gereageerd hebben en een illegale kopie van een pc spel hebben. Aan de downloaders : Eigen schuld dikke bult. Jullie hebben het er zo naar gemaakt. Waarom veel geld naar de pcversie doen als het toch heel erg veel gedownload wordt? Je kan dat beter dat geld ergens anders instoppen
Maar er zijn er ook veel die trouw ieder deel tot aan MW gekocht hebben, misschien wel voor meerdere platforms. Dit nieuwe systeem wordt zomaar aan iedereen opgedrongen, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ook maar één PC gamer hier om heeft gevraagd.

Voor het weglaten van matchmaking en IW.net had er overigens vast niet veel meer geld uitgegeven hoeven te worden. Het vorige systeem werkt al perfect sinds CoD1 en dat hadden ze zo over kunnen nemen.

Het draait om de controle die ze nu gaan hebben over de community. Geen mods, maps en al dat soort leuke dingen meer. Als er iets uitkomt zal het van IW zijn en ook vast niet gratis zijn.
Dit heb je te danken aan onze grote vrienden : De downloaders, deze verpesten het voor alle goede mensen. Er is zo gezegde, de goede moeten weer onder de kwade lijden .
Toch vind ik dit dan niet de oplossing. Het enige wat IW hiermee bereikt is dat diegenen die het spel nog wel willen kopen ook vastzitten aan een systeem waar niemand om heeft gevraagd. Ik betwijfel of dit nu meer sales op gaat leveren dan bij MW1.

Wat ze eigenlijk doen is in de strijd tegen piraterij heel veel kopers afschrikken. Logisch?
Stel je voor je maakt een game voor de xbox360/ps3 en de pc en je ziet dat er op de pc bijvoorbeeld 12% wordt verkocht. En de ps3/xbox360 44% . Dan denk je toch als ontwikkelaar van, ik laat die pc barsten omdat er toch teveel piraterij op zit, ik ga lekker met de console versies verder :)
Jij blijft zuigen en zeuren over downloaders he Rockvee2, ik heb je gisteren in het forum ook al gemeld dat:

Kortzichtig gelul dat mij pisnijdig maakt! Iedere keer dat gezeik over lui die games downloaden en die het kapot maken, dat ben ik weliswaar helemaal met je eens maar...

er zijn ook lui zoals ik die een kast vol met legale games hebben staan (waaronder 2 copies voor COD4 op beide game pc's die ik met plezier betaald heb) en die hierdoor zwaar verneukt worden!

En daarbij beste Rockvee2... de pot verwijt de ketel (mss wel erg vroeg om dit tegen je te zeggen omdat de technische middelen ervoor nog niet vervolmaakt zijn) maar: zo gauw het simpel wordt om consolegames te kopieren, gaat ook daar 90% echt niet meer betalen. Nu zit je nog met hardware-matige aanpassingen als console bezitter die geld kosten (en dat is altijd de oorzaak van het wel of niet doen, voor console bezitters vaak te duur en/of te technisch om te doen). Een game voor de pc leechen kost geen geld en de technische kennis die ervoor nodig is, is beperkt tot parren, rarren, branden en een crack erover heen gooien dat allemaal prima staat beschreven in een bijgeleverd tekst-docje. Aanpassingen aan de hardware zijn voor pc-bezitters niet nodig. Zo gauw dit voor console ook gaat gelden, koopt ook geen hond hem daar meer.

We zijn met zijn allen zwaar hypocriet! PC bezitters en nogmaals (zo gauw het niet moeilijk meer is) de console bezitters ook. Dus doe je als console bezitter niet heiliger voor dan je bent...
Het komt omdat piraterij op de PC vele malen groter en makkelijker is dan op een console, daarom willen ze juist deze groep aanpakken door alles dicht te timmeren (en daaarmee ook de gewone speler te vernederen).

Dit is natuurlijk niet de oplossing tegen piraterij maar juist een aanmoediging, nu gaan er waarschijnlijk vele piraten zelf dedicated servers maken en vrijgeven zodat je zelf een server kunt maken en gewoon weer kunt spelen zoals het hoort.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 19 oktober 2009 15:06]

Uch...jij gaat er van uit wie downloadt, anders zou kopen. Dat is een onbewezen aanname.

Ik denk eerder dat IW andere manieren heeft gevonden om meer geld te generen uit COD en zijn opvolgers via IW.net.
En heel het forum staat al op zijn kop.

Het is natuurlijk niet voor niks, als je weet hoeveel illegale kopieën er in omloop waren bij CoD4..

Ik haat het om te zeggen, maar het was te verwachtten!
volgens mij kan je op 99% van de CoD4 servers niet inloggen met een illegale key? Volgens mij zijn er 4 servers die geen keychecks doen, tegenover > 10.000 servers die dat wel doen :)
Mensen die een illegale versie hebben kijken dan ook niet in de standaard serverlijst. Maar zoek maar eens op een cracked serverlijst. Deze game werd onwijs veel illegaal online gespeeld. Ik snap deze beslissing dan ook best wel. Nu is het pirateren van een online server veel moeilijker al dan niet onmogelijk.
Kunnen ze het dan niet oplossen zoals in Battlefield 2? Voordat je het spel opstart in online modus, even inloggen op een server waarbij je key aan een account is gekoppeld en je bent klaar.

Matchmaking systeem op de PC? Ik zie hier echt geen voordeel in. De trend is dat LAN al uit spellen wordt gesloopt en nu kun je nog niet eens kiezen op welke server je speelt ook.. :(

Toen counterstrike in opkomst was, gingen mensen vaak terug naar de server waar ze plezier hadden, omdat;
a) de mensen daar vriendelijk waren
b) het niveau van de spelers goed was
c) er een kleine community ontstond, groeten van bekenden, samen spelen, etc.

Nu zal er vast wel een friendslist bij komen, maar na 1 potje toevallig bij elkaar gedumpt te worden, zul je geen game'vrienden' krijgen denk ik.
Het nut van dedicated servers kan je makkelijk zien als je nog eens een oud spel installeert en op een server kruipt. Altijd zijn er nog een groepje van mensen die elkaar goed kennen en is steeds een prettige ervaring. Das bijna alsof je in een klein gezellig dorpje toekomt.
Als je echt goede multiplayer zonder constant hackers wilt, dan heb je een legale key nodig (punkbuster werkt natuurlijk niet op cracked servers -> hackers kunnen doen wat ze willen). Als er geen goede multiplayer in zit haal je juist een goede reden weg om het echt te kopen. Hoeveel mensen hebben het gedownload die daarna dachter van heeey dit spel is goed? hoeveel zouden het echt kopen? Als je naar de petitie gaat kijken zie je dat er al bijna 60k handtekeningen zijn van mensen die het niet meer kopen. Als die zoals mij ook hun vrienden het spel afraden om het te kopen dan denk ik dat je met gemak aan 100.000 minder verkochte kopieën zit. Er zijn uiteraard veel meer kopieën gedownload van cod4, maar dit is gewoon 60 miljoen dollar minder omzet ( aan 60 dollar per game). Als ze zelfs maar 10% van dat geld echt ontvangen bij IW is dat nog steeds 600.000 dollar minder winst, daarmee kan je toch een zeer mooi dedicated server systeem maken lijkt mij?

Dat ze het beveiligen: OK, ik heb er niets op tegen dat ik één keer moet inloggen om online te kunnen spelen... maar geef ons dan wel die stomme lijst!

Een groot deel kunnen ze zelfs copy/pasten van in cod4: zelfde engine dus het lijkt mij logisch dat de servercode gelijkaardig is. En de kern van de server is grotendeels dezelfde als wat ze nu willen releasen (het is en blijft een server uiteindelijk, dedicated of niet) Dus ik zie echt niet waar het probleem ligt.
Zo'n login lijkt me dan weer te omzeilen met een alternatieve login server in een cracked exe oid. Punkbuster werkt trouwens wel op cracked servers hoor.
nog nooit van private servers gehoord? daar zitten echt tig mensen te cod4en
En nu gaan er geen illegale kopieën zijn :?
Denk dat er nu meer illegale downloads gaan zijn dan bij cod4 want de meeste gaan het nu gewoon spelen voor de SP.
Maar zullen die mensen nu wel het spel gaan kopen? Ik denk het toch niet.
Ik speel niet op consioles dus ben niet helemaal op de hoogte van dit systeem.

Hoe gaat dat in z'n werk dan? Je klikt op multiplayer en je word automatisch in een multiplayer potje gestopt? Dus verder geen keuze? Als je het vervolgens niet leuk vind spelen dan moet je maar uitloggen->inloggen en opnieuw afwachten waar je terrecht komt?

Als dat zo is sla ik deze versie over. Het hele single player speel ik niet eens, ik koop de COD's om lekker online op m'n favorite server(s) te spelen.
Dat is per spel verschillend, maar het komt hier opneer, bij de meeste spellen:
Je hebt quickplay, dus inderdaad gewoon play klikken, en gaan met die banaan.
Daarnaast heb je meesal ook 'custom settings'. Dan kies je bijvoorbeeld welke spelmodus en map je wilt spelen, en join je een server die daar aan voldoet.
Als ik het vergelijkt met andere matchmaking systemen komt het er daar wel op neer.
Of er moet een serverbrowser met de mogelijkheid tot filters in zitten maar hey.. what's the point in that? IW host toch zelf de servers dus die functie heb je waarschijnlijk niet eens nodig.. :X

[Reactie gewijzigd door psychoclown op 19 oktober 2009 11:20]

Je kan dus niet meer met vrienden naar dezelfde server connecten :(
Zal vast wel kunnen hoor. In Left 4 Dead kun je bv ook zien waar je vrienden aan het spelen zijn en dan bijspringen. IW zal zo'n belangrijk funtie vast wel erin zetten. Maar dit is een aanname, iemand die hier zekerheid over heeft?
Zeker weten van wel. Als je kunt matchmaken, dan kun je ook je vrienden wel joinen. Netzo als in Call of Duty 5.
Ja maar welke vrienden, waar vrienden? Bij L4D is het met steamworks wat dus voor geheel Steam kan werken. Dus zou betekenen dat je bij MW2 voor de zoveelste keer al je vrienden moet gaan toevoegen ofwel gebruikt het Windows gaming brol, nog slechter.
Ik vind het vrij bijzonder dat IW dit soort mega veranderingen in zo'n laat stadium gaat peilen bij zijn klanten. Sterker nog ik vind het arrogant en misplaatst!

Zou het echt een kosten baten aspect zijn geweest wat hun tot deze keuze heeft geleid?
Het kan heel goed zijn dat ik het PC-gamer's aandeel in de taartgrafiek overschat hoor, maar dan nog. Er draaien op dit moment zo'n 15 a 16K dedicated servers en er is een bruisende competitieve community, wat wil een bedrijf in deze branche nog meer?

Gevalletje commerciële zelfmoord? 8)7

[Reactie gewijzigd door StarWars op 19 oktober 2009 12:08]

Een 2mil exemplaren sinds de launch voor mw.

Maar tijdens de eerste week was er voor elke legale speler wel 7 spelers die met een kopie op multiplayer aan het spelen waren.
Dat kwam omdat legale spelers niet konden joinen door een falende master server 8)7
Maar ja, wat als ze het niet gezegd hadden en je het ontdekt had op het moment dat je het spel via je pre-order op je deurmat verscheen?
Ik denk dat hier beter voorzichtig op ingespeeld had kunnen worden. Maarja, communicatie is vanaf deze ontwikkelaar / bij CoD, nooit echt goed geweest.

Een hoop mensen hadden dit gewoon niet zien aankomen en hebben ge-preordered met het vertrouwen dat het "gewoon" weer call of duty is. Nu ze 2 weken van tevoren krijgen te horen dat de sleutel tot het succes van de vorige reeks zodanig is aangepast, voelen ze zich genaaid. Niet geheel onterecht naar mijn mening.
Zeg maar daag tegen de clanwars en clan tournaments. Door deze actie trek je die tak helemaal onderuit.

Zou dit trouwens niet gewoon een media stunt zijn? "We halen er iets heel belangrijks uit vlak voor release. Vervolgens laten we iedereen er lekker veel over praten op fora's en nieuwssiters en dan doen we over 2 weken als "een goed gebaar" de functionaliteit weer terug en iedereen vind ons leuk!"

Ik zeg de marketing actie van de maand :)
Las het gister voor het eerst op GoT maar dit vind ik echt een ontzettend slechte move.
Vroeger enorm veel CoD en CoD2 gespeeld en ook op best hoog niveau maar dit is echt een klap in mijn gezicht. Kleine kans dat ik het zou gaan spelen maar als ik dat wel wilde was het voor de Multiplayer maar daar hoeven ze nu niet meer op mij te rekenen..

Denk dat dit ook de Multiplayer community kapot maakt want nou heb je dus helemaal geen mogelijkheid meer voor Match settings en mods als ProMod en PAM!
Er zullen wel meer gamers bij CoD4 blijven want als je op niveau wilt gamen kun je eigenlijk niet zonder dedicated servers...

Kleine kans dat dit een marketing actie betreft want uit de post van Ace Lightning onder jou blijkt wel wat anders... :X
Nou ja die post van Ace Lightning onder mij is ook gedeeltelijk gecensureerd.

Aangezien de reden voor de verwijdering namelijk is dat er een echte flame war aan de gang is in dat forum. PC gamers VS Console Gamers.

De pc gamers vonden namelijk dit bericht belachelijk. De Consolegamers gingen de PC gamers een beetje pesten en toen begon het moddergooien. Vandaar het deleten van de topics.

(denk ik)
Ok dat maakt de zaak iets anders maar als er zoveel topics worden gemaakt van ontevreden PC gamers zou er bij mij wel een belletje gaan rinkelen.
De flamewars zeggen, als je het mij vraagt, ook wel iets want daaruit blijkt dat er ook een hoop mensen gewoonweg niet zitten te wachten op consoles/console ports.

Zelf heb ik sinds dag 1 een Wii maar de tijd dat ik erachter heb gezeten is 1/xxx deel van wat ik op de PC doorbreng.. toch wel mijn favoriete platform! Dat is overigens niet omdat ik het niet leuk vind :)

[Reactie gewijzigd door psychoclown op 19 oktober 2009 11:46]

Dan geef je het recht niet om eentopic met meer dan 200 pagina's verwijderen.
Geen wonder dat je forum dan onder word gespamd en flamwars worden gestart tussen gebruikers.

Ban die gebruikers dan gewoon >.>

[Reactie gewijzigd door Ace Lightning op 19 oktober 2009 12:33]

Zo een game van meest hoog gewaardeerd valt om tot meest gehaat.

Nou dat 0.001% van iedereen die het spel zou gaan kopen z'n pre-order annuleert. Oh en er is ook nog een petitie, alsof die dingen werken.

Ach ja, het is toch maar een 1000 in dozijn FPS game, en nu helemaal. Ik ging 'm toch al niet kopen.

Op deze manier behaal je 1 ding: volgende versie geen PC uitgave.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 19 oktober 2009 11:44]

Volgende versie geen PC uitgave.... de meeste PC HC gamers moeten die volgende uitgave ooko niet als er geen dedicated servers zijn...
Nogmaals:
Consoles is voor casual gamers, PC is voor HC gamers.
There is no substitute for qubic inches/PC gaming ;)
Maar ja, ondertussen komen er wel steeds minder nieuwe games op de PC... En dat er geen hardcore games op de consoles zijn is gewoon BS. Het is gewoon wat je onder hardcore verstaat.

Iig als hardcore "huilie huilie doen als ze een spel zo aanpassen zodat ik het niet meer wil spelen" (wat iedereen nu dus doet) is, ben ik blij dat ik geen hardcore gamer ben.

Je hebt altijd de keuze om een spel NIET te kopen!

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 19 oktober 2009 13:03]

Feit is dat je met een muis/toetsenbord combo beter kan mikken dan met de controllers van de consoles. Daarnaast zit ik liever achter mijn pc lekker te gamen met alles bij de hand (skype, firefox etc.) dan op een gigantische tv (die veel te duur is i.v.m. een pc) in de huiskamer. Hardcore of niet, voor de pc zijn dedicated servers een must en zojuist heeft Infinity Ward ervoor gezorgd dat ze het succes van CoD 4 niet gaan verbeteren.

Ik heb zojuist ook besloten dat het spel nu zijn geld niet meer waard is op basis van mijn eerdere aankoop van OF2. OF2 is nu al aan het sterven, omdat er geen dedicated servers zijn. De mission editor is dan ook een grap, omdat de host (in dit geval dus gewoon één van de spelers waarvan de connectie de 32 spelers niet trekt...) de custom missions niet kan verzenden: iedereen moet een kopie hebben (bovendien zou verzenden tijden gameplay nog meer bandbreedte vereisen). Ook is cheaten veel te makkelijk: geen cd-key dus iedereen kan online gamen (ja, ook met illegale versies). Jammer maar waar: piraterij gaat op deze manier toenemen en de (totale) verkoop van games zal afnemen.

[Reactie gewijzigd door Xirt op 19 oktober 2009 13:48]

Een WiiMote + Nunchuck is nog altijd het beste voor FPS, helaas is de Wii echter geen HD-console, anders zouden ze het zo winnen. O wacht, dat deden ze al.
Ik moet zeggen dat ik zeer weinig met de Wii heb gedaan maar het lijkt mij helemaal niet praktisch met die WiiMote. De eerste 20 minuten is het leuk maar daarna gaan je armen best zwaar worden.
Blijft daarnaast het feit dat dat ding semi-nauwkeurig is. Bovendien moet ik nog zien hoe de Wii met die paar knopjes geavanceerde moves mogelijk wil maken (de beweging is immers al ingenomen door kijken / richten).
Wat mij opvalt.. is dat in de trailer die onlangs uitgebracht is de datum 10.11.2009 stond en nu ineens is alles verplaatst naar 24.11.2009.. erg jammer weer.

Ik heb mijn pre-order gecancelled en haal hem wel in de winkel als die er ligt.. jammer!
Volgens mij lees jij niet goed. Hij komt nog steeds uit op 10.11.09
Onder andere cdwow.nl en mediaoffer.nl geven nog steeds 10-11-2009 aan hoor...Sommige winkels zijn misschien te snel op de hoax/het nepnieuws ingegaan door hun informatie voor de zekerheid maar aan te passen.
Achteraf gezien had ik gehoopt dat het andersom was, liever ietsje later uit maar dan met volledige functionaliteit die je verwacht van een CoD:MW titel. Matchmaking is leuk voor casual spel, maar waarom niet allebei in stand houden. Een grote fanbase die veel heeft bijgedragen in de vorm van mods en feedback rent zo hard gillend weg.
1 2 3 ... 12

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True