Call of Duty: Modern Warfare 2 - singleplayer

Hype

Last of luxe? Wat houdt het voor een ontwikkelaar in als je werkt aan een vervolg op een spel dat door miljoenen mensen is gekocht en gespeeld, en nog steeds geldt als een van de beste multiplayer games op deze generatie spelcomputers? Toen Activision en Infinity Ward besloten Modern Warfare 2 te maken, stelde de uitgever een ongelooflijk hoog budget ter beschikking van de ontwikkelaar. Infinity Ward weigerde het bedrag echter, en ging met een normaal budget aan de slag. 'Laat je niet meeslepen met de hype, we maken gewoon een game zoals we dat hier altijd doen', zo luidde het devies.

Getest op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: PlayStation 3, pc

Call of Duty: Modern Warfare 2Geef de mannen eens ongelijk. Vrijwel elke Call of Duty-game die door Infinity Ward is gemaakt, is door internationale media en consumenten uitstekend ontvangen. Zeker de laatste jaren tekent zich een beeld af waarbij Infinity Ward zorgt voor prima Call of Duty-games, terwijl de Call of Duty-titels uit de studio van Treyarch daar toch wat bij achterblijven. Niet voor niets geldt Modern Warfare 2 al sinds de aankondiging als een van de games waar het meest naar uitgekeken wordt dit jaar, en niet voor niets organiseerden Actvision en de Media Markt in de nacht van maandag op dinsdag een nachtelijke opening, waarbij echte fans het spel al 's nachts konden kopen. De verwachtingen waren hooggespannen, zou je kunnen stellen...

*Ga spelen!

Na een reviewsessie waarvan we letterlijk fysiek even hebben moeten bijkomen, kunnen we alvast stellen dat we God op onze blote knieën mogen bedanken dat Infinity Ward zich bij zijn eigen aanpak heeft gehouden. De schoenmaker is bij zijn leest gebleven; Call of Duty 4: Modern Warfare was een briljant schietspel en dat is Call of Duty: Modern Warfare 2 zeker ook. De opvolger van het spel dat Halo 3 het hoofd wist te bieden in de strijd om welk spel het meest gespeeld werd op Xbox Live, doet eigenlijk alles beter dan zijn voorganger. Modern Warfare 2 is groter, uitgebreider, spectaculairder, mooier, en ga zo maar door.

'Activision werkt aan Call of Duty-mmog' Nieuws van 19 november 2009

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3