Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties

Microsoft heeft in de EMEA-gebieden in totaal tien miljoen Xbox 360-consoles verkocht. De Xbox 360-gebruikers kunnen zich verder opmaken voor de volgende update, die dinsdag 17 november te downloaden zal zijn via Xbox Live.

Xbox LiveHet behalen van de mijlpaal van tien miljoen consoles in de EMEA-regio - Europa, het Midden-Oosten en Afrika - bevestigt volgens Microsoft de sterke positie van de Xbox 360, die het in de EMEA-gebieden als enige console dit jaar beter gedaan zou hebben dan vorig jaar. De Xbox 360 beschikt volgens de fabrikant ook over het grootste sociale netwerk dat aan televisies is verbonden, wanneer op dinsdag 17 november de volgende Xbox Live update wordt gelanceerd, zo maakt Microsoft vrijdag bekend.

De nieuwste Xbox Live-update integreert Twitter en Facebook in Xbox Live. Daarnaast voegt de update ook de mogelijkheid toe om hd-films te streamen via de Zune-videoservice. Mede dankzij deze toevoeging claimt Microsoft met Xbox Live 12 tot 18 maanden voor te lopen op het PlayStation Netwerk, dat naar verluidt overigens ook Facebook-integratie krijgt. Volgens Microsoft is van het totaal aantal Xbox 360-gebruikers inmiddels 35 procent vrouw, en 64 procent is boven de 25 jaar. De fabrikant verwacht dat deze groepen, met de introductie van Project Natal in 2010, nog groter zullen worden.

Daags voor de update bereikte de online service van de Xbox 360 zelf ook een mijlpaal. Voor het eerst in de geschiedenis van Xbox Live waren er donderdag meer dan twee miljoen gebruikers tegelijk verbonden met Xbox Live, zo maakte Xbox Live-goeroe Larry 'Major Nelson' Hryb bekend via zijn Twitter-kanaal. Hoewel er officieel geen gegevens over bekend zijn gemaakt, werd de topdrukte vrijwel zeker veroorzaakt door de populariteit van Call of Duty: Modern Warfare 2 op Xbox Live.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

De PS3 heeft in augustus toch al de 10 miljoen consoles in Europa gepasseerd?
Daarnaast zullen er door de ban op de 360 consoles er wel weer een aantal bij komen ;)
http://www.vgchartz.com/

Europa Alles behalve US en Japan:

Xbox 360: 12,80 miljoen
PS3: 12,31 miljoen

Geen idee wat nu de meest recente cijfers zijn.

[Reactie gewijzigd door Giant87 op 13 november 2009 12:47]

De PS3 verkoopt duidelijk alleen in Japan beter dan de XBOX 360, de Wii is overal de meest verkochte console. Gezien de tegenvallende verkopen van de GameCube (tov de PS2 and XBOX) doet Nintendo het nu dus goed.
Euhm je info klopt niet....

De PS3 heeft namelijk vanaf januari dit jaar t/m nu 1,1 miljoen consoles wereldwijd meer verkocht dan de XBOX360. Dus verkoopt hij niet alleen maar beter in Japan.

De PS3 verkoopt de laatste maanden stukken beter dan de XBOX360 mede vanwege de ingetroduceerde SLIM en de Pricedrop. Bij de mediamarkt heb je nu b.v. al een PS3 slim voor 269 Euro! Als je dat vergelijkt met de prijs van een XBOX360 Elite is het verschil wel heel klein geworden.

Totale verkoop wereldwijd Wii, PS3 en XBOX360 vanaf 04-01-2009 t/m 07-11-2009:
http://vgchartz.com/hwtab...tal&start=39824&end=40125
Ik heb het over sinds de release van de consoles..

Die zie je op de hoofdpagina van die site in een mooie diagram.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 13 november 2009 12:40]

Dan nog klopt het niet, de XBOX360 verkocht beter is het dan, momenteel verkoopt de PS3 maandelijks beter. Als je de totaal resultaten bekijkt heeft de XBOX360 meer verkocht, maar is de PS3 nu wereldwijd langzamerhand een inhaalslag aan het doen.
De cijfers die jij noemt zijn de VGchartz cijfers voor "Other" en niet voor Europa.
De PS3 verkoopt in Europa wel degelijk beter dan de x360:

http://vgchartz.com/hwcom...=39250&end=40125&weekly=1

Enkel in Amerika verkoopt de x360 meer. Maar zoals hierboven al aangehaald zijn heel wat mensen aan hun 2de of 3de console wegens ban of defect.
Ps3 verkoopt ook beter door de slim die ze uitgebracht hebben. En doordat xbox gebruikers gebanned worden kiezen ze misschien ook voor de ps3.

[Reactie gewijzigd door Empo op 13 november 2009 12:07]

en voor de xbox360 is het EMEA (Europe, the Middle East and Africa)
dus niet eens volledig europa.

[Reactie gewijzigd door stewie op 13 november 2009 13:22]

Uhhm. "Europe" is niet "volledig" europa ? :?

Bedoel je misschien "niet eens alleen Europa"

[Reactie gewijzigd door BeerenburgCola op 13 november 2009 21:23]

ja sorry, griepprik ik was nogal duff ;)
PS3 Slim zal ook wel voor veel "tweede" console aankopen gezorgd hebben.
Waarschijnlijk dat ik óók een slim koop naast mijn release model.
Puur luxe, ik weet het, maar ben misschien toch wel een beetje "collector" ?
Kunnen we nu eindelijk stellen dat de Xbox360 de Playstation heeft verslaan wat betreft de console war? Wel knap pas hun tweede console (lees:xbox360) met tig problemen, en toch kunnen opboksen tegen het geweld van Sony

ps. ik heb beide consoles gehad, voorkeur uiteindelijk bij xbox360 vanwege controller + spellen op verbatim
eerlijk gezegd is dit echt geen argument om de console war voorbij te laten zijn, de NPD heeft recentelijk nog gepubliceerd dat Sony en Microsoft nek aan nek gaan, Helaas heeft Microsoft niet 10 millioen Xbox 360's verkocht, Maar shipped naar retailers, Voor microsoft zijn dat "Verkochte" exemplaren terwijl het natuurlijk een dik miljoen kunnen zijn die ergens opgeslagen staan en te wachten op de echte verkoop.

Shipped is niet gelijk aan verkocht. Dus nee, Ik heb niet het idee dat 1 van de 2 partijen een duidelijke winnaar is.

[Reactie gewijzigd door TeGek op 13 november 2009 11:56]

Ik denk sowieso dat de term 'winnaar' beter gedefinieerd moet worden. Het aantal verkochte consoles is natuurlijk een goede leidraad en als bedrijf A en 10 verkoopt en bedrijf B 3000, dan kan je het best over een winnaar hebben. Ik denk echter dat het aantal verkochte spellen en de winst die gehaald wordt ui de de looptijd van de console vele belangrijkere factoren zijn.

Wat dat betreft verwacht ik qua verkoop aantal in ieder geval geen 'winnaar' tussen Sony en Microsoft in traditionele zin deze generatie. Allebei zijn gewoon erg goede consoles met hun voor en tegens. Microsoft heeft de XBox altijd goedkoper kunnen produceren, maar heeft veel damage control moeten doen vanwege kapotte XBoxen, wat geld kost. Sony heeft een gok gedaan met blu-ray, waardoor de productiekosten hoog lagen, wat Sony weer meer geld gekost heeft. Beiden hebben een online netwerk, maar Microsoft ontvangt geld van zijn gebruikers. Investeren ze dat, of stoppen ze dat in hun zak? Indien het het laatste is, is dat weer een voordeel tov Sony.

Dus ach, kies gewoon de console waar de leukste spellen voor jou op komen. Boeie wie de 'winnaar' wordt, in wat voor zin dan ook.

hmm, leuke post dit, dit ga ik even in een blog pleuren :D
Edit: bij deze: Luuk's blog: XBox360 vs PS3: fanboy heaven

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 13 november 2009 14:30]

Wereldwijd gezien staat MS nu zo'n 7 miljoen voor, hoewel Sony wel aan het inhalen is. Mocht alles optimaal verlopen dan duurt het zeker tot na kerst 2010(!) voordat ze de console van MS hebben ingehaald.

Als je je dan bedenkt dat de PS2 meer dan 100 miljoen voorlag op de xbox, is het duidelijk dat MS voorlopig de morele winnaar is.
Als je het aantal defecte 360's aftrekt is die voorsprong opeens een stuk minder...
Toch is het aantal games per console groter, dus zoveel zal dat niet zijn. Defect != verkocht. Aangezien die dingen allemaal naar de retourservice gaan zijn ze niet shipped.
Mijn punt was meer het volgende. Even kort door de bocht zijn alle defecte 360's een keer verkocht (als nieuw) in een winkel, dus zitten ze in die 10 miljoen. Een deel daarvan ligt nu alleen op de vuilnisbelt.

Verkocht als refurbished zal normaal gesproken inderdaad niet in deze cijfers terug komen.
Ik zie hier wel een punt in.

Hoeveel eigenaren hebben echt een tweede gekocht (of zelfs derde) buiten de garantie om?
Toch blijft de "Attach Rate" sterk, zelfs sterker als je met dit scenario rekening houd!

En daar gaat het om (ik blijf het herhalen).
(edit:typos, whitespace)

[Reactie gewijzigd door BeerenburgCola op 14 november 2009 12:23]

Er zijn er genoeg. Daarnaast zijn er ook een hoop xbox 360's op de vuilnisbelt beland nadat ze gebanned zijn door verkeerde firmware's.

Toevallig ieder jaar weer met november en bijna iedereen koopt na een ban een nieuwe.

Eigenlijk vind ik het belachelijk dat ze een ban systeem toepassen. Zeker in deze tijd waar we zo hard bezig zijn vooruitgang te boeken kwa milieubelasting gaat uitgerekend microsoft ervoor zorgen dat er miljoenen xboxen in de clico terecht komen. 8)7

[Reactie gewijzigd door tormentor1985 op 14 november 2009 09:57]

Als je het merk "XBox" met het merk "Playstation" vergelijkt is PlayStation duidelijk de absolute winnaar (tussen die twee).

Dus "XBox+XBox 360" tegen "Playstation 1+2+3".

Volgens mij pwned in die vergelijkinging het merk "Nintendo" nog steeds beide consoles.

</fanboyism ik geef toe>

[Reactie gewijzigd door BeerenburgCola op 13 november 2009 19:32]

Vergeet niet dat xbox nog bakken geld verdient via xbox live.. daarnaast verkopen zij blijkbaar meer spellen per console..

nogmaals, het kan mij geen enkel reet schelen wie er wint. zolang er maar 2 partijen overblijven ivm concurrentie, waardoor wij consumenten kunnen genieten van pricedrops..Microsoft zou nooit zn prijzen hebben verlaagd als ze de hete adem van Sony niet hadden gevoelt
Dat de xbox meer spellen verkoopt per console vind ik niet gek. Als je een beetje goed zoekt zijn er zeer goed spellen (wel een jaar oud of zo) te vinden voor ps3. Die spellen zakken niet zo snel in prijs. Mede dankzij de bluray.
Onzin. Killzone 2, Resistance 2 en Infamous zijn bijvoorbeeld nu al platinum en op de online shops kan je een paar weken na de release al fikse kortingen vinden op PS3-games.
Tja, de xbox is een tijd veel goedkoper geweest dan de PS3.
Echter heeft de PS3 meer functies, dus daar zou (wanneer ik geld had) mijn voorkeur naar toegaan.
Ik zie het dan ook zo;
xbox = voornamelijk alleen gamers
ps3 = allerlei doelgroepen (multimedia, games, zelfs als servers)
Doelgroep PS3 server? Het kan, maar Sony vind dat echt geen doelgroep (en voorzover het gebeurd is het toch marginaal op het totaal). XBOX werkt ook prima met multimedia. Ben het niet helemaal eens met je.
Voor Sony is het geen doelgroep en er was dus teleurstelling toen de PS3 Slim geen Linux ondersteuning meer bleek te hebben. Voor wetenschappers was de PS3 een goedkope manier om aan een Cell CPU te komen.

http://ps3.hs-heilbronn.de/home.php
http://www.techdigest.tv/2007/03/sony_ps3_joins.html
http://adsabs.harvard.edu/abs/2007AGUFM.U33A0802C
En nog veel meer...

En door Blu-Ray heeft de PS3 een voordeel op het gebied van multimedia en de PS3 werd lange tijd gezien als de beste Blu-Ray speler. En voor het Sony concern heeft de PS3 waarschijnlijk een grote bijdrage geleverd in de strijd tegen HD DVD.
Sorry hoor, maar de Xbox is net zo multimedia als de PS3. Ok, bluray doet het niet, maar gewone dvds wel en je kunt bovendien ook gewoon streamen.
Aangezien het een Xbox Media Center Extender is.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 13 november 2009 12:44]

Ik vind nou eigenlijk niet echt dat de Xbox een goeie streamer is.

SRT subtitles heeft hij nooit van gehoord, en het meest gebruikelijke voormaat mkv ondersteund hij ook al niet.

Verders is de media center imho ook geflopt. De manier hoe je daar een video aan zet ziet er echt niet uit als je het vergelijkt met XBMC met fanart.
Ik zou nog niet roepen dat de Xbox de PS3 heeft verslagen. De laatste tijd verkoopt de PS3 veel beter. Ik verwacht dat de prijs van de Xbox omlaag moet om nog mee te kunnen komen. De consoles gaan nog wel een paar jaar mee en er kan dus nog genoeg gebeuren.

Ik heb zelf de Wii, Xbox360 en PS3 en ik moet zeggen dat ik toch het meeste game op de Xbox. Komt mede door de controler die voor mij persoonlijk beter in de hand ligt. Wellicht is de Xbox360 ietsjes minder krachtig dan de PS3, maar de graphics zijn in mijn ogen goed genoeg. De grote sprongen komen toch pas weer met een nieuwe generatie.

Voordeel van de PS3 is dan wel weer Blu-Ray. Dus daar wordt hij dan ook het meeste voor gebruikt.
Je moet inderdaad niet alleen kijken naar het aantal verkochte consoles, maar naar de omzet en winst die uit het totale plaatje gehaald wordt. En met het betaalde Xbox Live, het grotere aantal verkochte games, en de grotere winstmarge per verkochte console heeft Microsoft zijn zaakjes gewoon veel beter voor elkaar dan Sony.
Gaap.
Gaan we weer. Wat nou "verslagen". Ten eerste verslaat de Wii ze alletwee!
En wat dan nog? Stel dat Console A, Console B verslaat. Betekent dit dan dat Console B van de markt verdwijnt en Console A de markt voor zich 'alleen' krijgt ?
Er is hier geen 'prijs' te winnen en er is geen "eindstreep".

Wat de huidige "Console War" laat zien is dat blijkbaar de markt groot genoeg is voor wel 3 "Next Gen" Consoles!
Meer Consoles betekend meer games en hopelijk betere multi platform spellen!

Win-Win voor iedereen toch ?

Trouwens, "Verslaat de XBox de PS3 alléén in de US".
Ik heb ze nu ook beide. Xbox controllers zijn fijner. Grafisch vind ik weinig verschil. HDDVD is mooi op de Xbox, Blu-ray moet ik nog kopen. Jammer alleen dat ik bij de PS3 een PS2-compatibility pack erbij moest kopen van rond de 100 euro.
"PS2-compatibity pack" ??? :?

OOO, ik snap um! |:(

Ben je in ieder geval goedkoper uit dan mijn release model à €600,-!

Het enige extraatje dat ik dan nu nog zou hebben, ten opzichte van een PS3+PS2, is de linux optie, maar ik moet bekennen dat ik daar niet zo veel mee doe.
mja tis en blijft een feit. xbox live is beste online gaming service die er bestaat.
ben zeer blij onderdeel te zijn hiervan :D
en project natal gaat ook wel leuk worden ben erg benieuwd.
enne ik ben in iedergeval 1 van de 2 miljoen spelers die die dag cod mw2 zat te spelen op xbox live :D
ben zeer benieuwd naar de nieuwe hd streaming dienst van zune :D
is dit btw gelijk ook de nieuwe dienst voor hd films die je kan huren enz of moet dit nog naar europa komen ??
mja tis en blijft een feit. xbox live is beste online gaming service die er bestaat.
ben zeer blij onderdeel te zijn hiervan :D
Tja je betaalt er ook voor, ook al heb je al betaald voor je inet aansluiting spel en console moet je nog geld gaan betalen om verbinding te mogen maken. Het is maar net waar je blij van wordt. Voor de Wii, PS3 en PC is het gratis.
En voor de record het beste online gaming service is nog altijd gewoon internet niet een of ander veredelde chat omgeving met download service.
Voor 30 euro op internet heb je een jaar xbox live. Die (ongeveer) 3 euro per maand is ook niets om je een buil aan te vallen. Dus 3 euro per maand betaal ik graag voor de beste online gaming service die er bestaat.
Sorry maar zonder dat u ervaring heeft met de XBL service vind ik niet dat u zomaar deze onzin mag verklaren. Xbox live is zeker een zeer stabiele service welke ik de kwaliteit helaas niet terug van bind op mijn PS3 of Wii. Je betaald er uiteraard ook voor waardoor er vanuit MS weer meer geld in het netwerk gepompt kan worden. Ik vind de 3 euro per maand die ik betaald ruim de moeite. Het argument "maar de PS3 en Wii is gratis" vind ik ook echt "Gierig Hollands". Wat is nou 30 euro op jaarbasis.
Er zaten geen 2 miljoen mensen CoD te spelen. Er waren 2 miljoen tegelijkertijd online, wat waarschijnlijk wel te maken heeft met de release van CoD. De afgelopen tijd zijn er meer topgames gereleased die het drukker maken op Xbox Live.
Is er eigenlijk al iets bekend over de prijzen van die streaming HD-content?
Die zijn verschillend. Een normale film kost 240MS points in SD en 410MS points in HD (1080p). Nieuwere films kunnen 550MS points in HD zijn.

Ik heb al een aantal weken de beta van het nieuwe dashboard. Voor de mensen die niet kunnen wachten.. Verwacht niet te veel.. Dat Facebook checkt altijd nog het fijnste op de computer en dat is niet anders voor Twitter (die ik eigenlijk het meest check op m'n telefoon). Verder is dat Zune wel erg vet, gezien je films kan huren en samen met vrienden kan gaan kijken in een soort van "Party" dat we al gewend zijn tijdens het gamen. Verder is het wel jammer dat Last.fm niet in onze regio beschikbaar is, maar dat komt weer door bepaalde rechten die we hier niet hebben.
En wat kost een volkorenbrood in MS points?

Met andere woorden, wat zijn dat in euro's voor de niet-insiders zoals ik?
Dat kun je niet 1:1 omrekenen, het hangt er namelijk vanaf waar je die MS points koopt. Bart smit vraagt bijvoorbeeld €20 voor 2100 ms points (bij mijn weten), terwijl je dat online vaak goedkoper kunt krijgen.
De adviesprijs is €24,95 voor 2100 punten, dus de meeste winkels zullen dat als prijs rekenen.

Online zijn ze echter voor €16-18 te vinden.
Als daar een link voor is, zou dat fijn zijn.
2100 punten: http://www.zavvi.com/game...points-card/10021725.html
Is wel creditcard only site. Wil je met PayPal betalen, is de goedkoopste op dit moment bij www.mymemory.co.uk te kopen voor 18 pond.

Kijk anders op Ebay, daar staan ze ook wel goedkoop.
Een MS Point is ongeveer een Eurocent waard.
Het is inderdaad afhankelijk van waar je je points koopt, maar mijn ervaring is dat 1 cent per punt realistisch is en er is ook lekker makkelijk mee te rekenen. :)
Zonder alle sales in de winkel (gewoon met creditcard op Xbox Live)..

1000 MS points = €12,-
500 MS points = €6,-

Omgerekend:
100 MS points = €1,20
10 MS points = €0,12
1 MS point = €0,012
Wauw! XBox live is échter beter
Kun je al pizza's bestellen ?

Dat zou pas een goudmijn zijn voor elke online Store!
Via de webbrowser van de PS3 kan je pizza bestellen ja :)
Ben zelf tevreden geruiker van xbox 360, ik heb weinig te klagen over het apparaat. Ik denk dat xbox het zo goed doet omdat hij goedkoper is dan de ps3 en mischien iets toegankelijker is. Verder is het knap van microsoft dat een apparaat met zoveel klachten in het begin even goed nog een verkoop suc 6 wordt. Ben wel benieuwd hoeveel % van de winst van ms afkomstig is vanuit de kant van de xbox.
Ik denk dat ze de markt aan het winnen zijn omdat ze gewoon groot zijn. Ze hebben bakken aan geld moeten investeren om uberhaupt interessant te worden in deze branche. Neem bijvoorbeeld zega dreamcast, ze hadden gewoonweg niet genoeg budget om de concurrent voor te zijn. Microsoft koopt de grote producenten gewoon om. Neem de playstation exclusives maar eens, bjina allemaal zijn beschikbaar voor de xbox. Dit maakt het product gewoon veel interessanter...Van de consoles maakten ze in het begin alleen maar verlies. Dat zal nu wel meevallen denk ik.
Sony verkocht de PS3 ook gewoon met verlies. Dat is de laatste jaren heel normaal geweest bij consoles (begin levensduur). Alleen Nintendo heeft met deze generatie de keuze gemaakt om ook al winst op de console te maken. Dat heeft ze niet echt wind-eieren gelegd.

Tevens heeft de gamedivisie van Microsoft eerder zwarte cijfers geschreven na de release van de console dan Sony dat heeft gedaan.
Denk dat het succes hem vooral zit in de prijs die een stuk gunstiger is in vergelijking met de PS3.
Persoonlijk ben ik een die-hard playstation fan. Heb daarom ook het geld er wel voor over.
Nee naar mijn mening komt het succes vooral door de Xbox controller (veel mensen vinden die beter in de hand liggen incl ikzelf) en de omgeving waarin je leeft

Veel mensen in mijn omgeving hadden de Xbox icm Halo waardoor er heel veel mensen dit zijn gaan spelen. Ook mensen die van andere genre's houden hebben de xbox gekocht omdat dat makkelijker is omdat iedereen zo'n ding heeft.

Nu begint de ps3 een beetje de dienst over te nemen, bij de mensen waar hun xbox kapot gaat zie je veel mensen een ps3 kopen omdat die waarsch een langere levensduur heeft (ik heb ook een ps3 gekocht, eerst vond ik het kut maar nu ik gewend ben is het eigenlijk exact hetzelfde als de xbox)

Daarom denk ik dat Xbox de eerste helft heeft gewonnen en dat het nu langzaam naar de ps3 gaat verschuiven (zeker nu de ps3 slim er is)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 13 november 2009 12:06]

Als mijn Xbox360, waar ik mee game kapotgaat, en ik meerdere games voor heb gekocht, en een xboxlive gold abbo heb, en daar geld in gestoken, ga ik echt geen PS3 kopen en opnieuw beginnen.

Jouw opmerking raakt kant noch wal.
Muah. Ik ben begonnen met een 360 en toen die na 6 maanden de geest gaf ben ik overgestapt naar een PS3 die nu al ruim een jaar naar alle tevredenheid draait. Ik heb persoonlijk geen trek in een apparaat dat herrie maakt en elk moment de geest kan geven.
Sjiek dat er zoveel verkocht worden nog van die apparatos... zal zeker nog een hoop bijkomen met die massale bans en de feestdagen zoals Sinterklaas en Kerst en zo...

Wat ik me eigenlijk afvraag is of er ooit nog een grote 4de speler op de markt zal komen...
We hebben nu MS, Nintendo en Sony... zou leuk zijn als er nog wat bijkomt zodat we als consument nog meer keuze hebben en de prijzen nog wat lager kunnen worden.. want het is msschn niet meer zo duur maar als je voor de kids een console wilt kopen met wat ditjes en datjes dan ben je (als je het legaal houd natuurlijk) toch snel een paar 100 euro kwijt.
3 is wel het maximum hoor qua console fabrikanten. Vraag maar aan Philips (CD-I), Sega (Dreamcast), 3DO en vele anderen die tevergeefs de gamemarkt hebben willen veroveren.
3rd party ontwikkelaars willen geen 4 systemen supporten, ze hebben het al druk genoeg met 3! Van die nepconsoles met 100 spelletjes heb je allang voor onder de 50 euro maar ik heb nou niet het idee dat dat erg goed loopt...
de dreamcast is nog steeds erg populair ;)
Er komt een opvolger voor de Wii aan welke wel Full HD ondersteund, dus ben benieuwd inderdaad :)
Het zal moeilijk worden voor 4de speler. MS, Nintendo en Sony hebben gewoon enorme budgetten waar ze mee kunnen werken. Ik kan zo gauw geen merk bedenken die een waardige tegenstander zou kunnen worden (of google moet ineens met het gekke idee komen dat ze consoles gaan maken).
Sinds 13 november is mijn zoon gebanned van xbox live omdat zijn xbox is aangepast om backup kopieen van zijn spellen te kunnen spelen. Iets wat heel gewoon is bij pc spellen en zelfs in voorwaarden bij pc-spellen staat. Zolang het maar geen illegale kopieen zijn. Het schijnt dat Microsoft deze maand een wereldwijd offensief is begonnen en zonder waarschuwing consoles afsluit voor internet, ref. http://www.msnbc.msn.com/...nology_and_science-games/. van 11 november. Mag dit zomaar?
Heeft Sony playstation zelfde policy? Als het zoiets is dat het een typisch Microsoft dingetje is, kunnen gamers wereldwijd beter overstappen op playstation. Of doet microsoft dit omdat de spelcomputermarkt enigszins verzadigt is en hiermee verkoop nieuwe consoles voor de feestdagen probeert te bevorderen?
Heeft Sony playstation zelfde policy? Als het zoiets is dat het een typisch Microsoft dingetje is, kunnen gamers wereldwijd beter overstappen op playstation. Of doet microsoft dit omdat de spelcomputermarkt enigszins verzadigt is en hiermee verkoop nieuwe consoles voor de feestdagen probeert te bevorderen?
Sony hoeft geen mensen te bannen omdat ze een "aangepaste" PS3 hebben, omdat dat (nog) niet mogelijk is. ;)
Microsoft loopt achter de feiten aan, piracy kost ze gewoon zakken met geld.
Nu de verkoop vergeleken met de concurrentie ook achterblijft gaan ze dit langzaam maar zeker steeds meer voelen.
HD films voor 4.5 euro vind ik wel meevallen, betaal nu 3.5 euro voor een DVD. Enige wat ik niet zie zitten is dat dit natuurlijk moordend is voor de datalimiet (woon in België en kan niet anders dan Telenet nemen). Als ik oplet heb ik nu net genoeg met de limiet, iedere extra gigabyte kost één euro. Dus moet je per film rekenen dat je voor iedere GB die hij weegt nog een euro extra moet betalen. Jammer, want anders zou ik toch zeker één maal in de week een film huren denk ik (afhankelijk van het aanbod).

Wat ik trouwens mis in deze update is een update van de muziekspeler, die is echt zo irritant als je muziek wil streamen naar de xbox. :(
Als je toch al telenet hebt kan je toch net zo goed via hun eigen service films huren, dan heb je geen last van de limieten? Ik heb ook telenet en als ik een film huur start die al na enkele seconden en blijft 24 uur beschikbaar.
Ja er treden toch enkele problemen op hierbij :)

1) Ik zit op kot, dan kan je de digicorder niet zomaar gratis krijgen. (1 abbo wordt gedeeld door 6 mensen).

2) Mijn geluidsinstallatie is ietwat bijzonder aangesloten op de Xbox. Een 5.1 set digitaal en een woofer analoog (de xbox kan beide aansturen, weet niet of die digibox dat kan). Dus sowieso alles wat via de Xbox verloopt, speelt goed qua geluid.

Wat ik mij trouwens afvraag; Telenet zijn digitaal gedoe gaat toch via internet? En hun eigen films rekenen ze niet bij je datalimiet. Zouden ze dan niet hetzelfde moeten doen voor films van Microsoft omdat je anders kan spreken van oneerlijke concurrentie?
volgens mij kan je hier in NL heel lang wachten voor HD streaming via the XBOX.
Nee hoor, dat komt op 17 november gewoon beschikbaar. Ik zit al tijden in de beta en het werkt uitstekend.
Hoe is de kwaliteit?
Ik heb vaker gelezen dat HD-on-demand films van bijvoorbeeld Netflix (VS) er helemaal niet zo goed uitzagen.
Kwaliteit is niet slecht, het is niet mooier dan een Bluray filmpje maar het is zeer zeker niet slecht. BD rips op internet zijn vaak van slechtere kwaliteit.
17 november en als je in de beta zit nu al

HD films voor 4.50 euro (410 punten)
Ik zou graag zoiets als Netflix hebben, zoals Goldmembers gratis in de US hebben. Niet weer die lekkere hollandse prijzen :(.

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 13 november 2009 12:08]

Netflix is helemaal niet gratis, je hebt namelijk gewoon een Netflixabonnement nodig en dat kost $8.99 per maand.Okee, zodra je meer dan twee films per maand streamt ben je bij Netflix beter af, maar zo mooi als jij het voorstelt is het nu ook weer niet.