Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Electronic Arts heeft drie nieuwe screenshots vrijgegeven van het strategiespel Command & Conquer 4: Tiberium Twilight. De uitgever heeft bovendien bekend gemaakt dat het spel op 18 maart in de Europese winkels ligt.

Command & Conquer 4 Command & Conquer 4 Command & Conquer 4
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Supreme Commander namaak?

C&C vind ik maar niks. Alleen generals/zero hour was leuk. Waarom brengen ze geen nieuwe generals uit?

Ze zijn het downloaden niet eens meer waard... Filmpjes zijn leuk, spel zelf is niks.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 13 november 2009 18:16]

Nope, geen gezoom, geen 50 verschillende units per side waar tier1 nutteloos is zodra tier2/3 er zijn (hoewel de beperking aan de verschillende units positief kan zijn). Als ik het goed begrepen heb is die NOD 'kever' die je in die afbeeldingen ziet een basis. Een basis komt in 3 types (defense, offense, en nog een), en kan afhankelijk daarvan een beperkt aantal units uitpoepen en 1 tech tree levelen. Verder komen ze altijd met maar 1 harverster, en meer krijg je niet.

Die Mammoth MKII's die je ziet (Starwars AT-AT 4-poot) zijn 'artefacts' die gewoon over de map verspreid liggen en die gecaptured kunnen worden. Gaan ze dood, worden ze in feite neutraal en kun je ze cappen. Net zoiets als Xel'Naga watchtowers in de Starcraft 2 gameplay vids, een unit die slechts tijdelijk van een speler is, en steeds van kant wisselen. Leuk dat ze 2 tegelijk in een screenshot weergeven, maar om heel eerlijk te zijn kan ik me de multiplayer maps al voorstellen waar er maar 1, hooguit 4 per map zit, meestal in het midden tussen 2 vijanden in, of op het midden van de map. En iedereen natuurlijk een engineer er naar toe rushen om dat ding te cappen, wat zo'n beetje een insta-win is, tenzij hij dood gaat tijdens de zerg, waardoor je de rest van de 15 minuten die een spelletje duurt dat ding heen en weer tennist.
Hoewel het ook begrijpelijk is dat games grafisch steeds mooier worden vind ik dat persoonlijk bij dit soort RTS games erg vervelend. Bijvoorbeeld bij Tiberian Sun kon je alle gebouwen op een raster plaatsen, dit had als grote voordeel dat je een lekker overzichtelijke basis kon bouwen.

Tegenwoordig kun je alles kriskras door elkaar zitten en kunnen gebouwen alle kanten op "wijzen". Om maar niet te spreken over de stukjes rots of beplanten die je beletten om een gebouwen netjes langs een ander te plaatsen.

Mooier? Ja. Realistischer? Ja. Functioneel? Nee.

Althans niet in mijn ogen, en dat is vaak waar dit soort games in uit moeten blinken.
Ik vind het vooral vervelend dat je niet wat verder kunt uitzoomen. Je blijft er net iets te dicht op zitten. Wat betreft het plaatsen van gebouwen...daar heb je natuurlijk helemaal zelf de hand in he ;) Je HOEFT ze niet kris-kras neer te zetten. Het is nog steeds mogelijk een nette basis te bouwen.
Sinds ik Supreme Commander heb gespeeld ben ik zo verwend met volledig en seemless in/uitzoemen vanaf het gras tot planetary view dat ik C&C3 welgeteld 2 missies heb gespeeld waarna ik het helemaal zat was dat ik niet kon uitzoomen.

Zo ver kunnen uitzoomen bied als voordeel dat je de minimap eigenlijk niet meer nodig hebt en je het overzicht veel makkelijker en sneller kunt terug krijgen. Ook verplaatsen naar een ander deel van het battlefield is hierdoor erg snel mogelijk.

Ik hoop dan ook dat andere RTS-en (cc4 bijv :P) dit snel zullen overnemen!
Amen to that! SupCom verpest het gewoon voor de rest van de RTS-jes :) Ik had eigenlijk wel verwacht dat men dit ondertussen al schaamteloos van THQ over hadden gekopieerd, maar helaas...

Ik zou het trouwens geweldig vinden als EA eens een keer van die oude engine afstapte, het ziet er allemaal zo kinderachtig uit. Ik zou wel eens een keer een wat realistischer uitziende C&C willen spelen (let op: het hoeft er alleen maar zo uit te zien he, ik weet dat C&C nou niet echt realistisch is qua... alles eigenlijk :P)
Je kunt simpele stappen nemen, SupCom of Starcraft zijn wat mij betreft de absoluten, hoewel Starcraft II zichzelf moet bewijzen. SupCom heb ik veel plezier mee gehad, en hoewel de balans goed is, zijn de partijen te algemeen, en staat het resourcing me niet aan. Starcraft 1 is erg simpel in graphics, en heeft niet zoveel verschillende units, maar de diversiteit is immens. Daarnaast is het ook heel erg 'semi-grid', en is zoomen helemaal niet mogelijk. Maar om heel eerlijk te zijn: het is niet nodig. Maps kunnen nog steeds immens aanvoelen, en toch overzichtelijk zijn met slechts de minimap, en je 200-unit limiet. En omdat er weinig units zijn (en een single player campaign waar SupCom wat van kan leren!) die allemaal erg specifiek zijn, en daarnaast ook nog eens immense verschillen per side, is het een spel wat meer raking met me heeft dan Supcom (overigens: ik vind dat supcom wel heel erg de focus legt op Air en Water units, zeker op de grotere leukere maps. Ground units lijken een beetje een ondergeschoven kindje). Op het moment is mijn stem ongeveer 60-40 starcraft-Supcom, waar de kwaliteit en emotie meer bij starcraft zit. Hoewel het zoomen leuk is bij supcom, is het nou ook weer niet nodig, naar mijn mening. Zeker niet met een minimap.
Idd, het is erg irritant om na SupCom een andere RTS te spelen, je raakt zo gewend aan dat zoomen. Nu door de filmpjes die ik van R.U.S.E zag heeft eindelijk een andere RTS dat overgenomen en zit ik vol ongeduld te wachten tot deze in beta gaat omdat ik door tweakers op de hoogte gebracht ben door die beta key actie :+ . En er dus één heb :D
Ik kan het niet meer met je eens zijn.
Vond het ook altijd prettig dat je die rasters had, veel overzichtelijker. Nu wordt het haast een puzzel spel om je basis beetje tactisch neer te zetten.

Van mij mogen ze wel weer wat oude functies terug halen, graphics verbeteren heb ik niks op tegen maar vind het jammer dat de gameplay ook drastisch verandert is vergeleken bij de eerste reeks.
IDD, het zou natuurlijk kunnen dat EA nog wat gaat tweaken aan de graphics, maar als het spel al op 18 maart in de winkels moet liggen moet dit haast al een finished product zijn. En dan ziet het er grafisch mijns inziens niet beter (maar ook niet slechter gelukkig) dan C&C 3.

Ik zal het spel toch wel gaan kopen, daar niet van, maar iets meer realisme in de graphics zou wel een keer welkom zijn.
nou ja dat is nog 4 maand en de rest van november, dan kan er echt nog wel iets worden gedaan maar gezien het waarschijnlijk dezelfde engine is van de laatste twee telgen zal het niet schrikbarend beter worden.
ook uitzoomen zit er echt niet in zoals het in SC zit. Dat spel vind ik trouwens zo verschrikkelijk traag en langdurig dat het mij niet kan bekoren maar ik zie wel dat voor de echte liefhebber het een mooi spel is. Heb je na 2 uur een behoorlijk leger is het in 5 minuten pas bij de oorlog, in 5 minuten later helemaal afgemaakt. Nee geef mij dan maar yuri's revenge met de clone machine :D hop in 5 min 200 mannetjes eruitpoepen en over de basis van de ander heenwalsen.
Ik snap niet dat ze het nog command and conquer noemen... er is naar mijn mening helemaal niets meer over van de gevoelsmatige gameplay zoals die bij de originele voorkwam.
Mee eens. Geef mijn maar C & C 1 :)
Die units zijn mij veelste groot. En als je weer niet uit kunt zoomen, gaat het nog meer storen.
Als ik het zo zie laten ze C&C4 weer op de SAGE engine draaien. Waarschijnlijk een opgepoetste variant, maar dan nog lopen ze met een oude engine en nieuwe content te draaien.

De graphics van SAGE zijn meer dan genoeg voor een normaal potje RTS, het grootste probleem was altijd de gameplay. Verder uitzoomen, geen 360 graden ronndraaien (verwarrend, die schurk kwam toch van LINKS?!) en vlottere hotkeys.

Een betere AI en het laten vallen van de paranoïde DRM van EA is misschien wishful thinking, maar dat is voor mij al reden om C&C4 wel te kopen.
W#D engine eigenlijk. Het eerste spel met deze engine was Emperor battle for dune. Dat was nog een behoorlijk goed spel, net als het C&C Renegade. Toen kwam Generals en werd het de Sage engine, wat wel aardig was.
En toen kwam C&C3 en RA3 en was alles kut. Lasers zijn geen effectieve wapens, ze zijn irritant in het beeld en zijn alleen goed voor de shinies van een spel. Niet iedere tank hoeft een laser of een railgun te hebben om cool te zijn.

Helaas snapt EA dat geloof ik niet helemaal :(
Sorry, maar lasers voel ik echt helemaal niets bij. Dat is zó saai. Ik wil rakketten, kogels, artillerie, atoombommen, napalm en andere echte wapens!

Van die gekleurde lijntjes over het scherm kan elke idioot "tekenen". Laten ze maar weer een nieuwe Generals maken, ook al heeft dat weinig met de originele C&C en Red Alert te maken.
laat eerst C&C 3 maar eens draaien op windows 7 via een tool of download
Nou heb ik een nieuw systeem en daar ga ik volgende week Win7 op zetten... maar begrijp ik nu goed dat C&C3 niet draait op Win7? Ook niet in compat. mode? Of wil het helemaal niet installeren?

Hoor het graag.
Ik draai persoonlijk Kane's Wrath zonder problemen op 7. Dat is dus zonder C&C3, maar onder de motor is dat dezelfde game en ik kan me derhalve moeilijk voorstellen dat C&C3 niet draait. op 7.
Mmh, ziet er naar mijn mening niet zo bijzonder uit. Veel van hetzelfde.
Lijkt ook idd. erg op de engine van C&C 3, valt me op dat de resolutie van de schaduwen zo laag is en blurry en dat er geen schaduwen bij die bosjes zitten .. ziet er zo nep uit ;(
C&C is dood sinds Generals. Jammer dat er veel vraag is naar dit soort meuk terwijl kwalitatief betere developers ten onder gaan wegens gebrek aan commercieel succes.
Helaas ja, volgens velen is dit een soort FPS, alleen dan bestuur je een heel leger. Alleen jammer van die basissen en resources!. En daar speelt EA dan op in met dit soort gedrochten die qua basis-concept (zijn 3 verschillende basis-types mogelijk in dit spel en alles is erg basic, alles is ook mobiel gemaakt, zo van: deploy je unit-poeperd, en poep je units uit, en dan is het een rock-paper-scissors vergelijking of je wint of verliest. En als je dan 2v2 speelt dan kun je reviven als een andere unit poeperd totdat iemand de mist in gaat met z'n tech (alle 3 de upgrades vergeten, ofzo), of zijn resources (die ene harvester die je hebt 3 vakjes van ore afzetten in plaats van 2, waardoor er 10% minder income is). Dit is geen PC-RTS meer ik denk dat C&C4 een van de volgende games is in een genre wat console-style RTS genoemd kan gaan worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True