×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Sam Bass, senior designer Command & Conquer 4

Door , 100 reacties

Meer dan poetsen

Sam Bass, senior designer Command & Conquer 4Het zal de rechtgeaarde pc-gamer goed doen dat Electronic Arts binnenkort een nieuwe Command & Conquer op de markt brengt, die enkel en alleen voor de pc verschijnt. Geen compromissen om aan de console tegemoet te komen. In de aanloop naar de release van Command & Conquer 4: Tiberian Twilight kregen we kans om senior designer Sam Bass telefonisch aan de tand te voelen over het spel. Hij zat met griep thuis, maar wilde voor Tweakers.net wel wat tijd vrijmaken.

Welke doelen hebben jullie jezelf gesteld toen jullie begonnen met het ontwerpproces van Command & Conquer 4: Tiberian Twilight?
We zijn al behoorlijk lang geleden begonnen met het ontwerp van het spel. De game die uit zou groeien tot C&C4 is vrij lang als een klein en vooral geheim intern project door het leven gegaan. Het voornaamste doel was dat we geen opgepoetste versie wilden maken van Command & Conquer: Red Alert 3, de laatste game uit de serie, die in 2008 verscheen. In plaats daarvan wilden we een aantal zaken bereiken. Zo wilden we het genre toegankelijker maken voor nieuwe spelers en tegelijk de tactische mogelijkheden die RA3 bood uitbreiden. We wilden meer dan het gebruikelijke 'de tegenstander bouwt die eenheid, dus dan bouw ik snel die eenheid als tegenwicht', het soort van micro-management dat in veel rts-games terugkomt.

In Command & Conquer 4 lijkt alles om de nieuwe Crawler-eenheid te draaien. Wanneer besloten jullie The Crawler in het spel op te nemen en waarom?
Het idee heeft zich eigenlijk gaandeweg ontwikkeld. We wilden een game maken waarin het vormen van een team en samenwerken heel belangrijk is. Toen we daar over nadachten, leek het belangrijk dat spelers hun basis kunnen verplaatsen. Vooral spelen met vijf tegen vijf was belangrijk voor ons en dan moet het spel zich over het speelveld kunnen verplaatsen, leek ons. Het leek daarbij handig als je niet alleen wat units kunt verplaatsen, maar ook je hele basis, dus toen ontstond het idee voor The Crawler, een mobiele basis.

Lees meer


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*