Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Via een lange blogpost laat een community manager van uitgever Electronic Arts los dat er begin 2013 een bètatest start van de gratis speelbare variant van Command & Conquer. De game zou later in 2013 op de markt moeten komen. Het spel wordt gemaakt door BioWare Victory.

De community manager van uitgever Electronic Arts laat in zijn lange blogpost nauwelijks details los over de game. Hij meldt enkel dat er een bètatest van de game komt, die 'begin 2013' van start zal gaan. De test zal 'de langste zijn uit de historie van Command & Conquer', Hij laat bovendien weten dat het ontwikkelteam wil luisteren naar fans van de serie. Uitgever EA hoopt de game in 2013 op de markt te brengen, wat mogelijk moet zijn met een test in het begin van het jaar.

De nieuwe Command & Conquer-game werd eind 2011 aangekondigd als Command & Conquer: Generals 2. EA kondigde in augustus echter aan dat het met Command & Conquer: Generals 2 een nieuwe koers in wilde slaan. De game gaat enkel Command & Conquer heten en wordt gratis speelbaar. De uitgever kondigde daarbij aan dat het spel enkel in multiplayer te spelen zou zijn. Dat schoot bij veel fans van de serie, die al sinds 1995 loopt, in het verkeerde keelgat. De uitgever reageerde in september met de aankondiging dat de game toch een singleplayer-campagne gaat krijgen.

De ontwikkeling is in handen van BioWare Victory, een intern team van EA dat onder leiding staat van Jon Van Caneghem. Die deed ervaring op met de vele Might and Magic-games waar hij als sinds de jaren '80 bij betrokken is. De game wordt gemaakt op basis van de Frostbite 2.0-engine.

Command & Conquer
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Hoop zo erg dat dit weer een (volledig) C&C spel wordt!!!
Het is een EA game... het wordt een EA game.

Dat houd in dat het bedoeld is voor zo veel mogelijk mensen en dus veel te makkelijk is om te spelen. Daar naast is het niet de bedoeling een goed spel te maken maar een spel dat goed verkoopt. Verwacht meer dansende circus beren, een hopeloos slechte AI, veel grafische pracht en praal maar vrijwel geen aandacht voor de speler of de historie van de eens zo goede serie.

Helaas zijn EA games simpel weg slecht en alleen maar bedoeld om meer geld te genereren, ze worden niet gemaakt met als doel mensen een goede game te bieden. dus verwacht er maar helemaal niets van dan kan het nog maar een heel klein beetje tegenvallen in plaats van de gebruikelijke EA hype om vervolgens rommel op te leveren.
De laatste echt goede game was tiberium wars in mijn ogen. Ik en een vriend van me hebben dit samen grijs gespeeld!

Mappen maken met oneindig geld en dan met zijn 2en tegen 6 CPUs stoomwals. Geweldig was dat!

Enige nadeel was altijd dat hij vrij snel niet soepel meer liep en de harvesters stil gingen staan. ook een groot gebrek bij Command and conquer vind ik de slechte AI van je eigen manschappen en tanks. Als je met een groep van 100 mamoet tanks gaat aanvallen rijden ze allemaal achter elkaar aan in een rij naar de basis van de vijand.

Ik hoop dat deze dingen nu eindelijk eens opgelost zijn.
de warme koffie zit op me monitor na het lezen van:
Hij laat bovendien weten dat het ontwikkelteam wil luisteren naar fans van de serie.
en dat zegt een EA medewerker muhahahahahahahhahah,
net zo iets als de VVD en niet snijden in zorgverzekering pfffff

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 5 november 2012 14:59]

Dat EA erg commercieel van insteek is en het niet zo nauw neemt met echte kwaliteit en diepgang, daar zit wel wat in. Maar er zijn ook genoeg uitzonderingen: Ze hebben bijvoorbeeld de FIFA-reeks die goed in elkaar zit, de Mass Effect games, de Madden-games en bijvoorbeeld de nieuwe NFS die heel aardig schijnt te zijn. Er zijn nu zoveel ontwikkelteams binnen EA, dat je niet een algemeen oordeel kunt vellen over het gehele bedrijf.

Wat betreft C&C specifiek deel ik je mening wel: het klinkt allemaal niet alsof het benaderd wordt vanuit kwaliteit, diepgang en respect voor de reeks, maar eerder vanuit de breedst mogelijke doelgroep en de commercie. De single-player is er na gezeik van fans nog even snel bijgedrukt en al met al verwacht ik er dus ook niet veel van. Dat ze tijdens de beta de hele game laten beïnvloeden door de fans (die mee mogen denken), klinkt ook als gebrek aan visie en misplaatste democratie. Een game wil je ontwikkelen vanuit het talent van je team. Wel met het oog op de fans maar niet met directe invloed van die fans. Dan krijg je allerlei wilde kreten die tot features worden uitgewerkt met een chaos tot gevolg. Ben benieuwd, ik hoop dat ik het gruwelijk mis heb en dat het dus een topgame wordt ;)
De nieuwe NFS is echt ronduit bagger (op de PC). Ik heb een redelijk systeem (i5-2500k, 8GB DDR3, Radeon HD6800) maar moet de settings behoorlijk terugdraaien om van de vele framedrops af te komen. Daarnaast is de besturing enorm traag en merk je aan álles dat het bedoeld is voor zoveel mogelijk mensen. Deze game is de naam NFS niet waardig imo. Ik snap de goede review-scores dan ook niet.
helemaal geschreven zoals ik het dacht!
inderdaad !!. sowieso ik koop bijna geen EA games meer. nadat ze de command and conquer reeks verpest hebben. weiger ik nog geld aan hun te besteden. ik download ze wel lekker. dan zijn ze ook weer gemakkelijk te verwijderen als ze niet bevallen.
Ik hoop dat er basebuilding in zit, want dat mis ik toch echt bij End of Nations. En het niet zo een slap aftreksel wordt als C&C: Alliances, ook het F2P model voor C&C:A was een aanfluiting en ik hoop echt dat deze C&C F2P beter wordt, alhoewel ik daar een heel hard hoofd in heb. Gelukkig komt ik juli Planetary Annihilation uit en kan ik daar (ook) mijn RTS basebuilding dorst mee lessen.
Thx voor Planetary Annihilation op te noemen. Had er nog niet van gehoord. Heb het filmpje even bekeken, GAAAAAAAFFFFF Eindelijk. Tevens een nieuw concept dmv het gebruik van planeten en rotsen ipv een 'slagveld'

En natuurlijk ode aan de gratis speelbare Command & Conquer. Ziet er geweldig uit. Als de gameplay dat ook weer is, zitten er voor mij twee spellen aan te komen :)

Hoop tevens dat Beide (bovengenoemde ) spellen op meerdere schermen te spelen zijn.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze hier geld aan gaan verdienen. Ik hoop echt niet dat free-2-play hier betekent dat je 40% van de singleplayer kan spelen en dan moet betalen voor de rest (voor grof geld). Hoop ook dat ze het niet zo maken dat je door geld te betalen je een advantage krijgt over je tegenstander in multiplayer.
Ik vrees dat het gekoppeld gaat worden aan hun Play4Free serie: www.play4free.com waar je ingame credits kan kopen voor extra voordelen. Net als C&C:Tiberium Alliances.
Als dit werkelijk waar wordt, is C&C voor mijn over, heb genoten van alle C&C games behalve C&C4 is niks.
De meeste F2P spellen die zoals Alliances werken met een soort van continue systeem zijn zo opgezet dat je na een uur spelen eigenlijk niets meer serieus kunt doen zonder credits te kopen omdat je gewoon uren (dagen) moet wachten voor je weer iets kunt doen.

Zo iets lijkt mij bij een echte strategy niet te doen.

Wat echter wel kan is dat ze de stratiegie van deel 4 volgen, waarbij je voor multiplayer units moest vrij spelen. Dit kan dan met het zelfde systeem waarbij je moet betalen voor XP boosters en extra maps/factions/speciale units.
De meeste F2P spellen die zoals Alliances werken met een soort van continue systeem zijn zo opgezet dat je na een uur spelen eigenlijk niets meer serieus kunt doen zonder credits te kopen omdat je gewoon uren (dagen) moet wachten voor je weer iets kunt doen.
Dat is juist de sterkheid van het concept. Ik speel het zelf ook. Zolang je in een goede alliantie zit kun je per dag nog best veel doen. Dat je moet wachten maakt het voor mij juist speelbaar. Het is dagelijks goed te combineren met andere activiteiten en je hoeft het niet heel geconcentreerd te spelen. Je kunt vervolgens ook op drukke dagen er voor kiezen alleen je basis te checken of wanneer je meer tijd hebt val je juist wat aan.

Wanneer ik echt een potje wil gamen, start ik wel een andere echte RTS op. Ik verwacht trouwens dat het concept van het spel meer lijkt op die van Battlefield Heroes en Battlefield Online. Hier kun je continue spelen, alleen voor extra dingen moet je of levelen of punten kopen. Zolang het leuk blijft zonder dingen te hoeven kopen, is het nog wel speelbaar...
Hopelijk enkel reclame op billboards in het spel + reclame tijdens het laden. Dat zou denk ik niet storend zijn, en toch genoeg kunnen opbrengen
Dat zal zeker niet gebeuren. Kijk naar C&C alliances en zie wat het gaat worden: Pay to win. Voortgang met geld kopen.
Hopelijk doet het eer aan de oude C&C games.
Ik had het namelijk niet zo met C&C 3.
C&C Generals is heel anders qua setting dan de 'reguliere' C&C.
Regulier speelt op een andere planeet.
Generals speelde op aarde met redelijk 'normale' deles bestaande legerunits.

De naam 'Generals 2' die nu is geschrapt insinueert op zijn minst dat het een vervolg is op Generals, en dus sowieso qua setting anders is dan de C&C's zonder naamtoevoeging...
Sinds wanneer is Red Alert op een andere planeet?

En ze willen alle C&C universus samenvoegen tot één enkel spel. (http://www.joystiq.com/20...s-part-of-free-to-play-c/)
Het is sowieso op aarde maar het zijn andere tijdslijnen. C&C 1 was toekomst (net als C&C: TW etc.), RA was een paralelle tijdslijn en generals was iets verder in de toekomst. (dit is wat ik dacht hoor.)

Ontopic: Ik ben erg benieuwd naar dit spel, en hoop niet dat het geen FtP wordt alla AoE... Waarbij ook maar 1 ras unlocken al enorm veel geld kost...
C&C generals is een spel dat totaal op zich zelf staat en heeft niks te maken met de Tiberium en red alert universum

Eerst had je Red alert 1 als je daarmee met de Sovjets won dan kreeg je Kane die stalin vermoorde en NoD oprichten

als je won met allies kreeg je red alert 2 waarbij Einstein terug ging in de tijd om Hitler te wissen, en toen kreeg je red alert 3 waarbij de sovjets terug in de tijd gingen en Einstein verwijderde waardoor japanse emperium nooit een atoom bom op zn dak heeft gekregen en alsnog als een super power werd gezien

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 5 november 2012 16:42]

Dat valt sinds het toevoegen van de Alliances redelijk mee, kun je makkelijk bijna 1000 EP binnenslepen in een week. :) :)
CnC 4 was je wel blij mee dan? Dat was pas een ramp. CnC 3 speelde mijn inziens lekker weg hoor.. :z
helemaal mee eens dat capture the flag achtige gedoe in 4 was echt heel slecht!
Ik hoop echt dat het C&C Generals style wordt.
Dat spel is en blijft vet.... en er is weinig ander vergelijkbare game.
Als het zoals C&C4 word, dan ga ik echt huilen. C&C4 was de slechtste spel die ik ooit heb gespeeld, ik had hem voor 5 euro via steam gekocht, man man man wat een drama.

Ze hebben heel C&C voor mij verpest echt waar. Ik durf niet eens de beta shoots te bekijken.
De naam 'Generals' (ook is die nu geschrapt doet vermoeden dat het een vervolg is op C&C Generals. Gewoon op aarde, met (redelijk) normale legerunits. Heel anders dus dan Dune 2, C&C1/2/3/4.
Heerlijk wat een spel! Vraag me alleen af wat dan het verdien model gaat worden gezien de game gratis te spelen is.
Free-to-play zie je nu veel. Ze gaan content aanbieden die men in-game kan kopen. Ik las laatst ergens dat de game Smurfen een paar ton heeft opgehaald aan Smurfen Berries. Je kon met Smurfen berries kopen om sneller dingen te unlocken b.v.

Dit kunnen ze ook doen bij C&C zoals mappen, wapens, uiterlijk etc. Er is best wel een markt voor free-to-play games en er wordt echt wel aan verdient. Direct of indirect ;)
Zeer teleurstellend dat free-to-play gedoe, geef mij maar een volledig spel dat ik kan kopen in de winkel of online voor 60 euro. RIP Westwood.
Ik heb enkele maanden geleden Dune II gedownload en via Dosbox op me Macbook gespeeld.. HEERLIJK! Aanrader voor liefhebbers :) weer een aantal nachten aan kunnen besteden.
Zeer goede herinneringen aan, daar moest je hard werken om een gecoördineerde aanval plaats te laten vinden aangezien je niet meerdere units tegelijk kon selecteren.
En dan het fantastische 'unable to create more', waarbij je aan je maximum te 'produceren' units zat. Per ongeluk met je tanks over je eigen infantry rijden omdat je meer tanks nodig had voor je aanval, oeps...
eerder is aangegeven dat dit hoogstwaarschijnlijk een pay-to-win game wordt, in dat geval kunnen ze net zo goed de ontwikkeling staken. Hoop heel erg dat dit gewoon F2P word met een soort premium als in world of tanks waarbij je meer xp/credits krijgt maar geen ingame content.
Ik ben benieuwd of ze de oude feeling er in kunnen terugstoppen die ik (wij) hadden bij de originele C&C Generals, de game zag er misschien niet geweldig uit kwa graphics maar het speelde als een tierelier en was zwaar verslavend voor zelf spelen maar voornamelijk LAN-games.

Daarnaat deel ik natuurlijk met de meesten de vrees dat het PTW gaat worden, dat zal natuurlijk binnen no time de lol er vanaf halen. Je ziet nu ook steeds meer bij bijvoorveeld WoT --dat begon als puur FTP met kleine extra's-- aan het veranderen is naar meer en meer PTW.
Wie heeft hier dan nog niet de C&C serie begraven?
Na Generals is er in mijn ogen niets meer uitgekomen dat het niveau van toppers als Red Alert 2 en Tiberian Sun heeft kunnen evenaren

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True