Door Jan Meijroos

Freelancer

Vooruitblik: Command & Conquer - Red Alert 3

Het Rode Gevaar is terug

Het aanbod aan nieuwe games zal dit najaar weer enorm zijn, en zelfs uitgever Electronic Arts moet maar afwachten welke beoogde hittitels daadwerkelijk succes zullen hebben. Bij één spel is daar nauwelijks twijfel over mogelijk, en dat is de real-time strategygame Command & Conquer: Red Alert 3. De old skool-sfeer van de vorige twee delen in de Red Alert-serie is weer onmiskenbaar aanwezig, en het spel zal toegankelijk worden voor een grote groep gamers. Bovendien bouwt Red Alert voort op een franchisenaam die bijzonder sterk is, zelfs onder gamers die niet zijn opgegroeid met Command & Conquer.

redalert3pc

Onder de groep spelers die wel is grootgebracht met C & C, zijn de Red Alert-games populairder dan de andere spellen uit de serie. De humor, knotsgekke tussenfilmpjes en geweldige, overdreven wapens in Red Alert spreken blijkbaar aan. Aangezien de kans groot is dat Blizzard zijn StarCraft 2 naar de 1e helft van 2009 verschuift, lijkt Red Alert 3 bovendien geen last van concurrentie uit die hoek te krijgen. Kortom, de omstandigheden lijken perfect voor Red Alert 3.

redalert3pc