Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Electronic Arts heeft eerdere geruchten dat het werkt aan een nieuw deel in de Command & Conquer-serie bevestigd. De onlangs opgerichte studio Victory Games zou de rts moeten gaan bouwen. Het nieuwe deel zal op de pc verschijnen.

Afgelopen week dook op de officiële Command & Conquer-website kortstondig een posting op waarin een interview was opgenomen met Jon van Caneghem. In het vraaggesprek was te lezen dat Van Caneghem een nieuwe ontwikkelstudio Victory Games heeft helpen opzetten. Victory Games zou in opdracht van EA werken aan een nieuw deel in de Command & Conquer-franchise.

De posting werd vrijwel direct verwijderd, maar EA heeft het interview met Van Caneghem inmiddels weer online gezet. Daarmee bevestigt Electronic Arts de komst van een nieuwe rts.

Studiobaas Van Caneghem laat weten dat het volgende Command & Conquer-deel op de pc zal verschijnen. Inhoudelijk wil hij nog niets loslaten, maar de ontwikkelaar verwacht in de loop van het jaar meer informatie te kunnen geven. Van Caneghem laat verder weten dat Victory Games zich ook richt op het updaten van de in Command & Conquer gebruikte technologie, zodat deze kan worden hergebruikt in toekomstige games.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Nu hopen dat het weer eens in de buurt komt van de originele C&C en/of C&C Red Alert. Graphics geef ik niet zoveel om, die moeten redelijk zijn, gameplay is waar het om draait!
Inderdaad "if the gameplay sucks, the looks don't matter at all".

Persoonlijk vond ik Generals een van de betere uit de CnC serie. Maar de meeste tijd heb ik toch aan Renegade gespendeerd, dit spel is naar mijn mening één van de beste FPS games qua multiplayer van de 00's. De graphics zien er niet uit maar het teamplay compenseert alles. Het spel al meer dan 9 jaar oud, ik speel dit spel nog steeds af en toe en ik ben niet de enige, er zijn nog een paar servers en een paar honderd man die het ook nog speelt.
Het is echt jammer dat Renegade 2 gecanceld werd en een paar jaar daarna ook Tiberium, want ik denk dat veel mensen een opvolger van Renegade zouden willen zien.

En ook al zijn een aantal fans uit de Renegade community al jaren bezig, Renegade over te zetten naar de UT3 engine, Renegade-X zal geen grote fanbase hebben en krijgen. Hopelijk komt er ooit nog een FPS in het CnC universum.
Inderdaad, Renegade is een van de meest ondergewaardeerde games ooit.

En wat betreft de graphics, van mij mogen het zelfs perfect RA2 graphics zijn als we maar weer een dijk van een gameplay krijgen met een zalige soundtrack. :)

Een nieuwe generals mag ook, die was ook erg vet.
Probleem van renegade was de slechte netcode. Je had echt zo veel lag in die game dat het vaak onspeelbaar was. Het had echt potentie voor de tijd dat het uitkwam. Het kopen van voertuigen en zo. Ik heb het echt best een tijdje gespeeld.
En wat betreft de graphics, van mij mogen het zelfs perfect RA2 graphics zijn als we maar weer een dijk van een gameplay krijgen met een zalige soundtrack. :)
Ik moet toegeven dat de RA2 (of Tiberian Sun)-style graphics beter speelbaar waren voor een RTS als C&C dan de SAGE engine die ze voor Generals, RA3 en Tiberian Twilight hebben gebruikt. Met de oude '2D' engine hield je bijvoorbeeld prima overzicht als je je grote schurk wilde overrompelen met een horde van 200 tanks, terwijl je daar met Generals 3 schermen vol aan rommel omheen hebt.

Gameplay is een stuk belangrijker op dat gebied dan graphics. C&C4 heb ik links laten liggen omdat het voor mij geen Command & Conquer meer was: De focus lag te zeer op het micro-managen van een klein clubje units dan het in elkaar timmeren van een basis en je vijand te pletter slaan met een shitload aan wapens. Het is misschien een proefballonnetje geweest om Blizzard spelers (WC3, SC2) aan te trekken, maar voor mij als die-hard C&C speler werkt het niet. RA3 vond ik daartegen weer een prima C&C spel.

Persoonlijk zou ik een hele nieuwe universe binnen de "Command & Conquer" niet verkeerd vinden. We hebben nu al de Tiberian saga, de Red Alert tijdlijn en het op zichzelf staande Generals, en iets nieuws zou daar niet in misstaan. Of ze doen gek en halen het oude Dune-verhaal uit de kast.

En natuurlijk zou C&C geen C&C zijn zonder de muziek van Frank Klepacki. :Y)
Het is toch EA. Dus waarom geen renegade op de frostbite 2.0 engine van DICE. Laat hen maar een goed vervolg maken. Weet zeker dat het een succes wordt, wie wil er nou niet met een mammoet alles kapotschieten wat je ziet :D :D :D
Ik denk dat Captain Havoc trouwens zijn plan zou kunnen trekken tussen de "baddass mofo's" die de laatste tijd uitkomen zoals Duke Nukem, Grayson Hunt (bulletstorm) en nog van die types.
Het moet er natuurlijk mooi uit zien, maar gameplay en balance is belangrijk online. Singleplayer geef ik meer om verhaal en graphics. Hopelijk wordt het niet super uitgebreid maar wel vrij basic, hou niet zo van al die wazige super wapens enzo.
Niet mee eens, zelfs vandaag de dag is Red Alert 2 nog mijn meest favo RTS, gewoon om hoe het spel speelt. Gameplay-wise gezien zit het gewoon uitstekend in elkaar. Zelfde geld bijv ook voor een StarCraft 2. Het ziet er voor hedendaagse graphics niet top of the line uit, maar qua gameplay is het echt onovertroffen, net zoals zijn voorganger.

Zeker als er een online modus aan toegevoegd word, wil je gewoon dat mensen een goede ervaring hebben. Niet het idee hebben dat 1 soort unit overpowered is of wat niet. Graphics zijn echt niet belangrijk voor dergelijke spellen, balans en variatie wel.
De doelstelling is een zo breed mogelijk publiek bereiken.
Om dat voor elkaar te krijgen zal het spel het goed moeten doen in de bladen, en die zeuren altijd een hoop over graphics.
Verder zijn er altijd mensen die vinden dat een spel er hoe dan ook mooi uit moet zien ongeacht hoe het speelt, en om iedereen aan te spreken zal het waarschijnlijk een mooi uitziend spel worden, en qua gameplay waarschijnlijk weer nieuwe dingen bevatten.

De benchmark momenteel zal Starcraft 2 waarschijnlijk wel zijn, en die willen ze overtreffen. Dus als er niet genoeg superwapens en wazige semi vernieuwende features in zitten zal het de massa niet aanspreken.

Ik ben ook voor een oldskool potje red alert 2, maar dat zal er waarschijnlijk niet in zitten.
Als ze dat doen zijn de fans blij, maar in de bladen zullen ze gaan zeuren dat er niet genoeg vernieuwing in zit.
Ik vind het alleen erg jammer dat dit soort dingen altijd ten kosten moet gaan van je bestaande fanbase welke ik juist zou verwachten dat je die tevreden wil houden.

Tiberian Twilight is het perfecte voorbeeld van hoe het niet moet, er is bij dat spel volgens mij ook meer tijd en geld gestoken in de reclame campagne als het spel zelf...
Erg zonde met een game serie die al zo lang loopt en origineel zo enorm goed in elkaar zat.

Ik hoop dat dit spel weer een echte Command & Conquer game word maar ik wacht dit zeker rustig af.
Laten we hopen dat er weer geen tiberium wars komt maar Generals:-)
Of Red Alert 3 :P
Meer quick-keys, meer balanced, betere online gameplay (wat zuigde dat :|).
ik denk dat we het echt wel kunnen vergeten dat er een game a la RA1/2 komt. Ik denk zelf dat het weer zo'n failure a la C&C4 en SupCom2 wordt.
Misschien proberen ze met een nieuwe C&C een beetje tegenwicht te geven aan Starcraft. Maar wat ik stiekem hoop is een lekkere single player campagne met goede netwerk mogelijkheden en vooral leuke units.
Ik ga er geen geld meer aan spenderen.
Na de laatste misser die is uitgebracht Red Alert 3 heb ik geen vertrouwen meer in de serie.
Zelfde geld voor de Need for Speed serie.

Wel dat ze aan de andere kant wel Burnout Paradise en Dead Space hebben uitgebracht die zeer vermakelijk waren.

Bij EA is de kwaliteit altijd maar afwachten.
Vooral bij vervolg delen voegen ze allerlij rotzooi toe die het onnodig ingewikkeld maken
In geval van Need for Speed Carbon is zelfs grafisch zeer matig en Pro Streed grafisch beter maar krijgt van mij zeker geen voldoende.

Door deze redenen ben ik zeer matig bereid EA games te kopen tenzij het voor een game is bewezen is dat het echte een goede game is vanplaats die afgeraffelde rotzooi die ze vaak uitbrengen.

Sorry voor mijn negatieve instelling maar dat is mijn ervaring.
Ik ga er geen geld meer aan spenderen.
Na de laatste misser die is uitgebracht Red Alert 3 heb ik geen vertrouwen meer in de serie.
Je kunt natuurlijk ook gewoon even afwachten wat het wordt, je hoeft natuurlijk niet te kiezen tussen "op de eerste dag na uitkomen kopen" en "helemaal niet kopen". Of desnoods downloaden, kijken of je het wat vind en dan beslissen.
Op downloaden heb ik het niet echt betaal liever als waardering aan de uitgever.
Ga er vanuit dat vervolg delen niet veel slechtere gameplay hebben.

Maaejah de markt is groot genoeg om andere goede games te kopen.
Dus ze snijden zichzelf in de vingers.

Heb de laatste 2 need for speed niet gekocht geen demo's gedownload geen recencies gelezen.

Vertrouwen verloren in een francise waar een goede francise belangrijk is om vaste klanten te behouden en nieuwe te trekken.

Verwacht kwaliteit en EA moet leren ook kwaliteit te leveren
Mja, deels is het toch ook een kwestie van smaak hoor, zo vond ik C&C3 en RA3 helemaal geweldig terwijl ik de oudere C&C's nooit zo leuk vond (C&C4 niet gespeeld, heb geen gamebaar systeem aan een bureau momenteel). Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik het voornamelijk in singleplayer speel, multiplayer RTS is niet mijn ding.
Wat NFS betreft heb je helaas wel gelijk, na Most Wanted is het niet veel meer geworden (al moet ik zeggen dat ik nog niet er aan toe ben gekomen om te kijken of de nieuwste beter is). Daarentegen vond ik Burnout paradise weer helemaal crap, totaal geen incentive om door te gaan, races waren VEEL te makkelijk, geen duidelijk overzicht van welke races je al dan niet gehad hebt en de multiplayer sloeg helemaal nergens op. Snap niet dat mensen dat spel goed vonden...

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 27 februari 2011 22:09]

Ach misschien moeten ze gewoon eens terug gaan naar de roots. Dune2 remake maar dan alleen graphics aanpassen en gameplay hetzelfde laten.

Gelukkig komt hij alleen uit voor de PC want een RTS op een console dat moet wel een gedrocht worden aan interface zodat het op de PC ook niet meer te spelen word.
Dune 2000 al eens van gehoord? ;)
Dune 2000 al eens van gehoord? ;)
Dune 2K vind ik (naast Dune II: The Building of a Dynasty) de enige speelbare RTS in het Duniverse die van EA afgekomen is. Emperor is een waardeloos proefproject geweest en compleet geflopt, terwijl Dune als basisconcept (het boek van Frank Herbert dus) helemaal geen verkeerd idee is voor een RTS.

Bovendien zou een nieuwe Dune misschien de oude C&C fans aanspreken omdat het de game was waar Westwood het allemaal mee begon. Van de andere kant krijg je dan misschien kritiek dat EA de 'Dune-franchise' ook wil verpesten en ze het beter over kunnen laten aan Petroglyph Games (oude Westwood Studios, makers van Universe at War: Earth Assault).
Die graphics zijn uiteraard niet meer up-to-date ;) Emperor: Battle For Dune is iets recenter, maar kwa graphics ook niet echt spectaculair meer.
Van Dune 2 en Tiberian Dawn zijn de graphics ook compleet outdated maar het speelt alsnog zo lekker, en vele malen beter dan de huidige RTS games.
Als we gewoon weer aardig normale basissen krijgen, zou dat op zich wel vet zijn. Zelf heb ik het vermoeden dat je meer mensen trekt met de C&C's op de manier van vóór C&C4! :)
ik heb de first decade gekocht voor mijn kinderen (10 -& 12), zitten veel bugs in en een community patch verhelpt dit alles met nog veel meer voordelen erbij.

ze hebben zeer veel games maar eigenlijk werd deze first decade 80% van de tijd gespeeld de afgelopen 3 jaren

heb dit weekend op Steam Weekend deal er nog 4 bij gekocht. Red Alert is leuk maar eigenlijk vind ik de eerste delen het leukst.

Hoop dat ze erin slagen om de gameplay uit de eerste delen er terug in te zetten.

[Reactie gewijzigd door LURHESCH op 27 februari 2011 16:28]

Back to basic, Red alart 1 & 2 AUB!
De laatste 2 C&C's vondt ik niet zo machtig. Speel Zero Hour & Generals nog zeer vaak en die graphics zijn niet top maar boei ik me niet om de gameplay is gewoon geweldig.
Renegade heb ik ook plezier aan gehad, maar hopelijk geen FPS C&C nemeer.

Don't milk this cow out EA.

[Reactie gewijzigd door yzx op 27 februari 2011 16:41]

Helemaal mee eens.
Ik heb Generals (inclusief zero hour) nog regelmatig gespeeld.
Geweldig spel!

De spellen daarna heb ik amper gespeeld, ik vond maar matig.

Ik lees meer reacties dat veel mensen terug willen naar de oude tijd, ik ben er 1 van!
Een nieuwe Red Alert 2 met betere graphics (het oog wil ook wat) en een online / LAN modus zonder lag of andere onzin. En dan niet de cartoonist graphics van RA3, maar die echte warzone graphics. Gameplay moet daarnaast op nummer 1 komen, uitgebalanceerde legers zijn essentieel, desnoods begint de game met 2 legers en dan bijvoorbeeld via een patch een 3de toevoegen.
Een nieuwe Dune zou inderdaad ook briljant zijn :)

C&C heeft sinds Generals behoorlijk teleur gesteld, de meeste gamers (waaronder ik) konden de "vernieuwingen" niet echt waarderen.
Ik hoop dat dit deel weer in de tendens komt van de oudere delen, als ze naar de community zouden luisteren gaat dat ook wel gebeuren, i'll keep my fingers crossed. :)
Hopelijk hebben ze hun les wel geleerd met C&C4, geen geknoei meer met een gameplay die al uitstekend was alstublieft!!

Red Alert 1 en 2 zijn mijn favorieten, hoewel ik Red Alert 3 ook niet slecht vond, hoewel het té cartoonistisch en onrealistisch werd. Bovendien werden de oude trouwe wapens zoals bijvoorbeeld de Apocalypse Tank compleet verknoeit in RA3.

De Tiberium reeks is al genoeg uitgemolken, Red Alert 4 dat terug meer op Red Alert 1 gaat lijken zou wel nog welkom zijn, maar een nieuwe Generals of gewoonweg een compleet nieuw verhaal zou nog het beste zijn. Uiteraard vol leuke filmpjes zoals bij Red Alert 1/2/3, een uitstekende soundtrack, en mooie graphics die toch niet domineren.
Hoop écht dat ze afhaken van de aanpak, betreft Command & Conquer 4.
Red Alert 3 was prima verder, maar toch wel wat afwijkend.
De style vind ik niks, zo cartoony.

Ik hoop dat ze met iets komen met:
* de vroegere gameplay
* nieuwe graphics in de oude style
* goede opzet online, met goede interactie (profielen die goed bereikbaar zijn in-game & via internet)

Als ze het echt willen, kunnen ze dit prima voor elkaar krijgen bij EA lijkt mij.
Starcraft 2 niveau gaat misschien wat ver (aangezien Blizzard echt alles top verzorgd en niet met vele games per jaar komen), maar iets in die trant zou niet verkeerd zijn.

Verder gister aangekocht bij Steam (nu nog aanbiedingen):

* Command & Conquer 3: Tiberium Wars
* Command & Conquer 3: Kane's Wrath
* Command & Conquer: Red Alert 3
* Command & Conquer: Red Alert 3 - Upspring

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True