Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties
Submitter: NeFoRcE

BioWare zal een nieuwe game aankondigen op de Spike Video Game Awards, die op 10 december gehouden zal worden. Een uitgebrachte trailer, afbeelding en een LinkedIn-profiel wijzen op Command & Conquer: Generals 2.

De ontwikkeling van een nieuwe Command & Conquer-game was al bekend, Electronic Arts kondigde eind februari aan dat het toen net opgerichte Victory Games werkt aan een nieuwe telg in de bekende strategieserie. Superannuation ontdekte het LinkedIn-profiel van een user interface artist die werkzaam zei te zijn bij Victory Games, waarbij stond dat de studio onderdeel was van BioWare. BioWare werd een zelfstandig label van Electronic Arts bij de laatste reorganisatie van de uitgever.

Teaser nieuwe BioWare-franchiseDe Duitse site PC Games Hardware ziet verdere aanwijzingen in de teasertrailer en -afbeelding die door BioWare zijn vrijgegeven. In beiden is een terreinvoertuig te zien dat lijkt op een van de jeeps uit de eerste Command & Conquer: Generals, en in de trailer lijkt een Paladin-tank voor te komen. Andere sites zagen in de teaser een nieuwe Mercenaries Inc.-game, maar volgens Superannuation lijkt de ontwikkeling daarvan stil te staan. BioWare zal zijn nieuwe game onthullen op een evenement rond de Video Game Awards van het Amerikaanse kabeltelevisienetwerk Spike, dat plaatsvindt op 10 december.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

1 2 3 ... 8
Leuk :) Hoewel het Red Alert Universum en het Tiberium Universum vooral single player en voor het verhaal erg leuk was, vond ik voor multiplayer Generals altijd het leukste. De units stonden niet zo overdreven ver van je bed, in de zin van dat de meeste units in het echt bestaat, of mogelijk zouden kunnen zijn.

Vooral de LAN-play was helemaal geweldig!

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 23 november 2011 19:09]

red alert 2 en yuri's revenge vond ik het beste.
Generals heb ik ook gespeeld ik was altijd China lekker duizen hackers maken en dan geld verdienen "I'll suck the internet dry!"
Dat waren nog eens tijden.

Ik twijfel dat dit ge-evenaart kan worden als je het te mooi maakt maar we zullen zien ik ga zeker eventjes spelen zodra hij uit is.
Meh ik vind RA2 een tikje overrated, het was leuk toen het uit kwam, maar als je het nu nog gaat spelen mist het toch de diepgang die in Generals wel aanwezig was: het specialiseren. Bij elke star die je kreeg kon je units/superweapons vrijspelen, waardoor je je eigen "build" had voor je leger. Hierdoor kon je een flinke diversiteit krijgen in hetzelfde leger. De uitbreiding Zero Hour deed er nog een schepje bovenop met die verschillende Generals. In RA2/YR zit dit alles gewoon niet.
En het grappige is juist dat ik dat echt totaal niet wil :P Ik wil juist het simpele van RA2 :D Niet dat ik generals slecht vond hoor, ik vond het iets minder leuk maar heb alsnog een hoop lol gehad met de game (en idd zoals Maarten zegt, lekker met die chinezen)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 24 november 2011 09:59]

De originele Red Alert was ook al niet zo over-the-top. Maar die vliegende beren en kinder-speelgoed in Ra3 was echt jammer... En C&C4 is echt een dieptepunt, zou graag het spel spelen voor het verhaal, maar het speelt gewoon niet lekker.
Ik hoop een echte RTS die kan concurreren met StarCraft en hopelijk trekjes heeft van Company of Heroes..

[Reactie gewijzigd door poepkop op 23 november 2011 19:17]

@poepkop Als je op zoek bent naar een RTS die kan concurreren met StarCraft en trekjes van Company of Heroes heeft dan weet ik wel wat voor je. Warhammer 40.000: Dawn of War II. De game is gemaakt door THQ (zelfde makers als Company of Heroes) dus het cover systeem en alles is identiek. Verder speelt de game zeer fijn.

Wat de topic betreft, kan echt niet wachten op bepaalde games van BioWare. Als C&C Generals 2 daar nog bij komt dan word de lijst alleen nog maar langer. ;)
C&C4 is een gedrocht. Ik heb alle C&C gespeeld en het allerslechtste is toch wel C&C4. C&C3 en uitbreidingen vond ik zelf heel mooi, evenals de RA3 en uitbreiding(die is enkel single player ;) ).

C&C4 had ik gekocht voor 5euro via steam en je kan hem alleen online spelen. Echt een bagger spel. Je moet respawnen in een RTS, WTH |:( |:( |:( .

Dat gezegd te hebben, C&C Generals en diens uitbreiding zijn nog altijd geniaal. Af en toe spelen we wel eens met vrienden via hamachi ofzo. Dus ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe C&C Generals 2.

Wat inderdaad wel een beetje jammer is, is dat het verhaal totaal niks te maken heeft met de originele C&C. RA2/3 hebben ze dat ook al uitgesloopt, hopelijk zullen ze dit keer wel meer diepgang in C&C Generals stoppen, maar denk het helaas niet. Multiplayer is ook wel goed :P :+ .

[Reactie gewijzigd door Simyager op 23 november 2011 20:24]

Ik ben momenteel op Dreamhack, Zweden, en ik kan je vertellen: nothing compares to Starcraft 2 ;) Geen enkele RTS is zo uitgebalanceerd, spectaculair, leuk om te kijken en uitgedacht. Geweldig!
nvm

[Reactie gewijzigd door Derr_Hans op 24 november 2011 10:49]

LoL noem ik geen RTS.. dat is een DotA-genre game. Ik vind DotA een genre apart, dus alle ripoffs daarvan ook. ;)

Ik kan niet wachten op 'n Generals/Zero-Hour-achtige RTS. Vond het veruit de vetste uit de C&C serie. Sorry guys, ben van 92, dus ik heb de RA2 madness nét gemist, denk ik. :P
Maar LoL is dus wel een rts, of jij het nou zo noemt of niet. In cnc4 wilde ze iets nieuws proberen en daarmee hebben ze voor mij het hele cnc gevoel er uit gehaald.
Ik vind het leuk om te horen dat er weer een nieuwe cnc komt, maar dan alstjeblieft een die in het oude straatje past. Anders laat ik hem net als cnc4 liggen
http://theredalert.cnclabs.com/

Oude Red alert met de nieuwste GFX ;)

Heb je wel Red alert 3 voor nodig
Die is inderdaad erg leuk.

Speelt wel een stuk anders toch vind ik. Waar ik bij Red Alert 1 effectief MiG strikes inzette, gaat dat bij deze toch net iets minder effectief (komen zelden aan om de payload te droppen).

Maar verder erg leuk om te spelen voor de nostalgie. Vooral doordat ze de originele geluiden hebben gebruikt, je waant je echt weer een beetje in RA1.

Edit en ontopic: Paladin en jeep uit de originele Generals? Ik zie 3 voertuigen die iets van Quad Cannons hebben, de bewapening dan toch. De Quad Cannon is echter een halftrack (in Generals dan toch), dat noem ik toch niet echt een jeep. In het filmpje kun je ook de rupsbanden zien zitten.

Of die tank een Paladin is zou ik ook niet durven te zeggen, kan net zo goed 'gewoon' een Crusader zijn. Ervan uitgaande dat het een Generals-like tank is.

Edit2: dat teaserplaatje lijkt wel een Technical te laten zien trouwens, is dus weer een ander voertuig dan de Quad Cannon. Deze zou ik eerder een jeep noemen ja.

[Reactie gewijzigd door crizyz op 23 november 2011 23:19]

De MiG wordt in versie 1.1 iets effectiever ;)
Mooi deze ga ik binnekort proberen. Echt een van de leukste spellen die ik ooit gespeeld heb.
Al vindt ik het geweldig dit te lezen ben ik toch bang dat ze straks weer een geweldige game een slechte naam zullen geven... Red Alert was geweldig. Red Alert 2 en Yuri's Revenge waren nog beter en ik heb er jaren plezier mee gehad, Maar ik schaam me zo diep voor Red Alert 3. Hoe kunnen ze van de beste game aller tijden de meest slechte RTS maken als vervolg. Als je iets wilt ontwikkelen puur voor het geld doe het dan niet bij een legendarische Genre. Je stelt er mensen mee teleur en je geeft jezelf een slechte naam! Zelfde verhaal met Tiberium Sun en wars en al die uitbreidingen. Tot Tiberium 3 kon ik er nog in mee gaan maar daarna hebben ze het goed verpest... Neem een voorbeeld van Star Craft 2, zij hebben het tenminste wel kunnen waar maken na al die jaren. Kon natuurlijk nog beter, maar ze hebben de gameplay wel mooi hetzelfde gehouden in een nieuw jasje en betere diepgang met enorm veel mooie effecten en spanning.

RTS is gewoon serieus business, ik verwacht veel van ze als ze gaan aankomen met Generals 2. Het 2 sec fragmentje ziet er iig niet verkeerd uit.(maar dat vond ik helaas ook van de Red Alert 3 trailer)
Speel nog regelmatig met vrienden met veel plezier C&C: Generals Zero Hour via de LAN, kijk alvast uit naar dit nieuwe spel.
Ik hoop echt dat het waar is, want c&c generals vondt ik geweldig. Echt grijs gespeeld via LAN en online!

De beelden zien er in ieder geval goed uit, ik hoop alleen niet dat ze over de top gaan met de kleuren, hou het allemaal een beetje basic graag! :)
C&C Generals 2? Wie had dat nog verwacht? Ben erg benieuwd of ze de sfeer van de eerste game weer terug kunnen brengen.
de halve seconde in de trailer ziet er iig goed uit! :)

generals vond ik sowieso al een stuk leuker dan die andere c&c's
alleen renegade was wel grappig (fps).

[Reactie gewijzigd door Webjunkie op 23 november 2011 19:46]

renegade was leuk omdat je zowel tactisch als rushend kan spelen.
Hoewel het was alsof je een minecraft blog figur was :p
C&C Renegade was grafisch voor zijn tijd goed op niveau. Hoe kom je op de vergelijking van een "minecraft blog figur"?

Tevens is een groep modders bezig C&C Renegade nieuw leven in te blazen met de Unreal engine. Ziet er erg mooi uit, helaas zal het nooit(?) de fame evenaren die C&C Renegade toendertijd had. http://www.renegade-x.com/site/

OT: Generals had zijn nodige kritiek ontvangen van de "trouwe/hardcore" C&C fans, ik ben persoonlijk van mening dat Generals wel de C&C titel verdient, denkende dat er al een verschil is tussen C&C en Red Alert (alhoewel er wel een verband duidelijk is)

Ben benieuwd wat de toekomst wordt voor C&C voor de rest..
C&C generals 2 moet niets meer worden dan C&C generals 1 + verbeterde multiplayer + graphics.
En als ik mag toevoegen: verbeterde AI, Pathfinding en multithreading. Verder ben ik het met je eens.
Hier sluit ik mij bij aan! Vooral die pathfinding was iets waar ik mij zwaar aan ergerde.
Heerlijk met een paar Overlords enorme schade aanrichten. "I am big." :D
Dat in een nieuw verbeterd jasje? Laat maar komen!

Wat ik mij, zoals anderen, afvraag, hoezo BioWare? Zag EA nog een studio in hun portfolio en dacht van: "Hé, die kunnen we daar wel mooi voor gebruiken"? Ik heb er redelijk vertrouwen in dat het BioWare wel gaat lukken om een goede game neer te zetten, maar toch twijfels. Als het maar niet afwijkt van het originele concept zoals dat gebeurde tussen C&C 3 en 4. Oh en dat er geen buggy online modus inzit, het liefst met dedicated servers. 8-)
Met je eens. Grafisch vind ik CNC Zero Hour zelfs nog erg meevallen, voor een game uit 2003. Hij is zeker niet de mooiste maar ook niet te lelijk om nog te spelen.

Waar ik me het meest aan irriteerde waren cheaters (maphackers, mismatchers) en het match making systeem wat er gewoon niet was. Zo had je altijd "3v3 NooBS!!" games waar 3 ontzettend professional gamers in zaten te wachten om gewoon noobs in de pan te hakken.

Ik hoop dat het net zo "simpel" word als Generals, 3 van zulke armies of liever 3 standaard armies met een twist (zoals in Zero Hour, China Tank, China Nuke, China Infantry :)).

Verder ben ik blij dat EA hier alleen de naam draagt, want games maken kunnen ze niet imo.

Kortom.. Ben beniewd!
Oh my god, dat zou me echt GEWELDIG lijken!! Verbeterde path-finding voor units en gepolijste graphics, als deze een beetje snel uit komt dan wordt ie volgend jaar full-time gespeeld op de lanparty~!!
Verbeterde path-finding zou ik ook waarderen. Erg irritant als zo'n logge Overlord-tank aan het inparkeren was om ergens langs te komen terwijl die kapot werd geschoten :S
Sorry maar alles na RA2/YR vind ik bagger. Generals door EA heeft me nooit kunnen bekoren (ik kreeg dit spel trouwens omdat ik maps maakte voor RA2)

Zoals Westwood studios het bracht wordt het nooit meer jammer genoeg. RA2 had nog de echte C&C sfeer imo ...
Mja, ik vond alles na RA2/YR ook minder maar toch altijd wel leuk om te spelen. En inderdaad de C&C reeks uit de Westwood stal waren de beste. Ben benieuwd wat de zoveelste Game ontwikkelaar er weer van gaat maken...
Hoezo maakt BioWare een nieuwe versie van Generals. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Misschien dat hij een kopie van Generals is met wat nieuwe graphics en dergelijke. Maar de nieuwe studio van EA is toch echt Victory Games. Het idee hierachter is dat zij de nieuwe C&C's maken. En aangezien Generals tot deze serie behoord, maakt Victory Games een nieuwe Generals (als die er ooit komt).

Verder heb ik zeker veel zin in dit soort games. Jammer dat Generals ZH out-dated is met graphics. Mijn CD's zijn kapot van het spelen, haha. Geweldig spel was dit.


EDIT:
Iets te snel gepost. Ik lees dat VG een onderdeel van BioWare is. Dan ben ik benieuwd naar het resultaat!

[Reactie gewijzigd door Static Don op 23 november 2011 19:36]

BioWare is van EA en EA heeft de CnC licentie. EA weet ook dat ze er in het EALA debacle niet zo goed mee zijn omgesprongen, dus om het aan een nieuwe BioWare studio te geven is helemaal niet zo'n slecht idee.
Kijk das mooi,
speel af en toe nog steeds generals, blijft erg leuk.

Hopelijk wordt de gameplay iets vlotter en gelikter
Ik hoop juist dat het níet vlotter wordt :+ Dat was waarom Generals één van de weinige RTSen was die ik, nadat ik plots keihard begon te zuigen in RTS, nog kon spelen.

Als ik een vlotte RTS wel ga ik wel StarCraft doen ofzo :P Laat Generals zijn eigen karakter maar houden, het is immers toch zonde als elke RTS op elkaar gaat lijken, toch?
Command and Conquer generals was een goede game: Mooie Graphics en het belangrijkste was: Het verhaal kon kloppen!

Het ging niet over Tiberium, maar over de USA en China als de goeden en de GLA (Global Liberation Army) als de slechterikken. Ik hoop, dat als Generals 2 er komt, ze er weer een realistisch verhaal van maken en dat de game weer net zo mooi van is.

Later is ook een uitbreidingspakket verschenen: Zero:Hour. Dit bracht weer meer modernere wapens met zich mee. Helaas waren sommige wapens niet in het echt te maken, wat in generals zelf wel zo was.

Wel was de verhaallijn in Generals een beetje vaag. Ik hoop dat dat misschien in Generals 2 verandert.

En het was tevens bijna onmogelijk Generals en Zero:Hour aan de allebei aan de praat te krijgen op een computer met windows 7, maar dat komt omdat het spel simpelweg niet gemaakt is voor windows 7

Trouwens, ik heb hier een artikel geschreven over Generals en Zero:Hour

[Reactie gewijzigd door mrtnptrs op 23 november 2011 21:02]

De verhaallijn zat bij Zero Hour wel wat beter in elkaar vond ik, hoewel nog steeds wat beknopt. De verbeterde besturing (meer knoppen rechts) en de grotere keuze aan wapentuig vond ik een erg grote verbetering op Generals.
Ik hoop dat ze in het vervolg de AI wel fatsoenlijk met z'n units om laat gaan... een aantal supercomputers van NASA kunnen 1 speler vs 7AI op Twilight Zone na 10 minuten niet meer trekken...
Volgens mij zat er in dat level een of andere bug. Zelfs 1 vs 1 (hard) of 1 vs 2 (hard) liet het systeem al falen.. Jammer van het level, want dat was zo vet om die helemaal vol te zetten!
Mij was uberhaupt de ontwikkeling hiervan niet bekend... Erg cool :D
Ben wel benieuwd wat Bioware ermee van doen heeft en welke input ze hebben. Rustig wachten tot de VGA dan maar! :D
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True