Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Video wijst op onaangekondigde Command & Conquer-game

Door , 73 reacties

Op YouTube is een video opgedoken van een onaangekondigde game in het Command & Conquer-universum. Geruchten over de game doken al eerder op. De game, Command & Conquer: Arena, zou echter enige tijd geleden geannuleerd zijn.

De Franse fansite C&C Saga ontdekte de clip van Command & Conquer: Arena op YouTube. De video is een aankondiging van het spel Command & Conquer: Arena. Uitgever Electronic Arts, eigenaar van de merknaam Command & Conquer, heeft nooit een game met die titel aangekondigd. In de clip zijn geen gameplaybeelden te zien, maar enkel cgi-beelden van enkele eenheden uit het spel. Uit de summiere beschrijving die in de clip gegeven wordt, valt weinig op te maken, al lijkt de omschrijving te wijzen op een onlinegame. De clip eindigt met de quote: "In de toekomst is de oorlog beëindigd, maar de strijd gaat door."

Geheel nieuw is de game niet; geruchten over een game met de titel Command & Conquer: Arena doken al in 2009 op. Toen werd vermoed dat de game een mmorts zou worden. Bij de YouTube-video die nu is opgedoken staat de melding dat de game inmiddels is geannuleerd. Electronic Arts heeft het bestaan van de game nooit bevestigd en heeft nu niet op het verschijnen van de video gereageerd.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

31-01-2011 • 11:20

73 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (73)

Wijzig sortering
Een degelijke afsluiter van de C&C serie zou welkom zijn. Je weet wel, één die het verhaal afrond en niet één die de fans die 15 jaar hebben gewacht op de ontknoping keihard bitchslapt en nog even natrapt.
Ze moeten nu echt stoppen met die crap.
C&C1 en Tiberian Sun waren geweldige games.
RA1 ook maar RA2 vond ik al een heel stuk minder leuk ( toen was westwood al overgenomen door de grote geldwolf EA )

C&C generals was een leuke game maar had in mijn ogen helemaal niets te maken met
het C&C verhaal. Ze hadden het net zo goed "Willie Wortel neemt de wereld over" kunnen noemen.

Toen na lang wachten kwam er eindelijk een vervolg op Tiberian Sun.
Iedereen blij.... en wat een teleurstelling was dat in mijn ogen.
RA3 sloeg helemaal nergens op. Het was net cartoon waar je naar zat te kijken.
Zo slecht dat ik de add on niet eens gekocht heb.

Laatst heb ik C&C4 nieuw gekocht voor een tientje ( zegt al genoeg )
Die dvd gebruik ik nu als onderzetter. Wat een baggergame was dat.
Ik vind dat C&C nu echt dood is, en ik hou EA games daar verantwoordelijk voor.
Daar draait het alleen om geld en niet om kwaliteit.

Zo dat moest ik ff kwijt. :P

[Reactie gewijzigd door fanus09 op 31 januari 2011 14:52]

ziet er uit alsof er toch serieus ontwikkeld is .. hebben we zo'n rts-mmo al eens gezien? Geloof dat PlanetShift een redelijke pogign deed.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 31 januari 2011 11:26]

Semi-On Topic:

De originele makers van CNC, Westwood, werkt nu aan een mmorts. Petroglyth Games, zoals ze nu heten werkt aan End of Nations. Er is al een E3 preview beschikbaar en op youtube is video materiaal met commentaar van de developers.

Voor CNC heb ik all hoop opgegeven. Voor Generals Zero Hour zijn er veel vette mods, voor Tiberium Wars wordt er hard gewerkt aan een total-conversion en er zijn nog veel meer RTS games. die nu meer te bieden hebben.
Niet om lullig te zijn hoor, maar het is Petroglyph, vooral bekend van Universe at War. Ik wist helemaal niet dat Westwood onder die naam een "doorstart" had gemaakt. Ik weet wel dat het na Generals een lange tijd stil was en dat toen Act of War uit kwam, waarover het gerucht ging dat enkele ex-Westwoodmedewerkers daaraan hadden meegewerkt.

EDIT

Over dat filmpje: erg jammer dat ze weer van die cartoony units maken, ik vond de grafische stijl in RA3 echt AFGRIJSELIJK. Generals zag er een stuk serieuzer uit wat betreft buildings, aircraft en vehicles (infantry was meestal wel een lelijk blok polygonen).

[Reactie gewijzigd door Neophyte808 op 31 januari 2011 23:47]

We hebben ooit een vergelijkbare poging gezien van Westwood, in de vorm van Sole Survivor. Dat is flink geflopt, maar het gaminglandschap was dermate anders dat het vandaag de dag best anders zou kunnen lopen. Mits goed uitgevoerd.
Maar je moet het dan wel (nog een keer) aandurven.
Hetgene wat het dichtst in de buurt komt is volgens mij Battlezone/Battlezone 2 (alhoewel ik niet meer weet hoeveel man dat tegelijk was)
Battlezone2 was de titel die ik niet meer gevonden kreeg. Erg leuke game. MP heb ik nooit gedaan, op wiki staat dat ie bij 1.1 is toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 31 januari 2011 11:36]

Aaah de nostalgie van Battlezone 1 en 2, persoonlijk vind ik het echt een geweldig genre en vind het jammer dat er nooit meer zo'n spel is uitgekomen... Binnenkort BZ2 maar weer eens afstoffen en installeren :D

Zonde dat deze game is geannuleerd, de opzet ziet er vet uit!
een waardig opvolger voor zero hour zou fijn zijn..
Een waardig opvolger voor RA: 2 ook.


Ik heb nooit die hype rond generals gesnapt :s
Ik vind generals de enige leuke c&c, de rest vind ik te cartoon-achtig
De serie staat daar juist zo bekend om... Grappig :P

Daarom had Generals gewoon een los staande game moeten zijn.... Voor iedere smaak een game :P
Generals miste tech level settings of op zn minst superweapons uit kunnen schakelen en die general special powers.
ik ben met Biebiep eens
echte waardig opvolger is er "nog" niet.
ra2 was gewoon simpel ( besturing en tactisch) geen onnodige poespas en een hoog verslavingsgehalte.
ik speel er nog steeds mee ( eigen map creëren vol gooien met bad AI en maar gamen)

de rest van de "opvolgers": te ingewikkeld, te zwaar en verschillende besturingen.
Niet zo zeer te zwaar, maar te sloom. Bij Ra2 heb ik altijd veel actie, aanvallen met 50 rhino tanks en dat soort grappen. Daarbij vind ik Ra3 maar een cartoon-achtig spel, C&C 3 valt reuze mee maar is niet lekker uitgebalanceerd.
C&C renegade vond ik toch echt niet cartoon achtig, realistisch is anders maar cartoon achtig was het ook zeker niet. (de sniper rifles van sakura / havoc zijn wel wat oversized dat geef ik toe :P)
Renegade = win.
Dit is overigens gewoon nog een leaked filmpje van de UT3 engine.
Wil je Renegade2 spelen dan kun je naar http://www.renegade-x.com/site/ gaan.
Ja idd rond Generals is naar mijn mening heel de C&C serie verpest... Ze hadden die games naar mijn mening beter onder een andere naam uit kunnen brengen want daar zijn ze enorm veel klanten mee verloren... Het verpesten van de andere series (RA en de normale C&C) hebben ervoor gezorgd dat ze ook nog eens de rest van hun trouwe klanten zijn verloren :P (ik download ze nu lekker omdat je 80% kans hebt dat de game tegenvalt)

Nee ik vind het jammer wat er de laatste jaren met deze serie is gebeurd... Ik zeg gewoon terug gaan naar RA2 (miss wel nog iets verder naar TS) en daar een mooi nieuw grafisch schilletje eromheen en een shitload aan nieuwe units :P (soort van hetzelfde als wat Blizzard met SC2 heeft gedaan.) Dit omdat ik geen nieuw soort game wil spelen... Ik wil gewoon de originele C&C vibe terug krijgen... Al wil ik iets anders dan koop ik toch een ander soort game (zoals bijv Warhammer oid)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 31 januari 2011 11:48]

Daar ben ik gedeeltelijk niet mee eens, generals heeft niks verpest, het is alleen totaal geen Command & conquer game, geen gdi en nod of RA wereld. Het zou beter zijn geweest om het apart uit te geven maar het spel zelf is echt geweldig. Ik speel het nog regelmatig met een vriend van mij tegen AI of online.
Ra2 was ook een van de beste RTS games ooit, dat is bij lange na niet geëvenaard.

Ná generals, toen is C&C naar de tyfus gegaan vind ik, ook al was tiberium wars nog wel te doen, maar zeker niet zo goed als de originele games. RA3 was gewoonweg een epic fail om maar niet van de laatste beerput van C&4 te spreken...:r
Ja dat bedoelde ik daar eigenlijk ook mee... Had het iets anders moeten zeggen maar idd Generals is wel een goede game maar gewoon echt geen C&C
Daar ben ik gedeeltelijk niet mee eens, generals heeft niks verpest, het is alleen totaal geen Command & conquer game, geen gdi en nod of RA wereld. Het zou beter zijn geweest om het apart uit te geven maar het spel zelf is echt geweldig. Ik speel het nog regelmatig met een vriend van mij tegen AI of online.
Ra2 was ook een van de beste RTS games ooit, dat is bij lange na niet geëvenaard.

Ná generals, toen is C&C naar de tyfus gegaan vind ik, ook al was tiberium wars nog wel te doen, maar zeker niet zo goed als de originele games. RA3 was gewoonweg een epic fail om maar niet van de laatste beerput van C&4 te spreken...:r
RA3 valt nog juist mee en is in grote lijnen hetzelfde gebleven als zijn voorganger. Het is wat meer opgeblazen en je hebt een derde groep erbij, maar over het algemeen lijkt RA3 veel op RA2. Ook RA2 is enorm over the top.
C&C 3 daarentegen valt juist tegen en evenaart niet het niveau van Tiberian Sun en Tiberian Dawn. Deel 4 is al helemaal een ramp.
Uuuhm RA3 vond ik ook zwaar onder de maat... Ik heb de singleplayer wel uitgespeeld maar nooit echt het RA2 gevoel terug gekregen :) toen ik laatst voor mij werk in Duitsland zat heb ik nog een hele avond RA2 op mijn laptop gespeeld en had het gevoel gelijk terug (letterlijk halverwege het 1e potje!) Sorry ik vind RA3 een grappige game maar lang niet C&C waardig!

Mjaah dat zal altijd een persoonlijke mening zijn natuurlijk
Ik vind RA2 en RA3 echt niet met elkaar te vergelijken hoor. Sowieso bevallen de spelers me niet, maar ook de manier van acteren in de tussenfilmpjes is gewoon heel anders. RA2 is vooral cheesy, niet zozeer over the top.
Juist! De kracht van RA was altijd dat het zichzelf niet al te serieus nam maar wel enige diepgang had in het verhaal...de intrige van Yuri bijvoorbeeld.
Bij RA3 is het volledig afgevlakt, wat T&A en verder eendimensionale karakters...
Daar moet ik je toch ook even over tegenspreken, Generals was de laatste goede game.
Deze is nog steeds heel actief in de Mod community.
Uuren op gesleten als Osama met crashende lijnvliegtuigen en Sadam met zijn scuds :+

Helaas hebben ze het wel verkloot met hun engine op gebied van mp, eindeloze disconnects en mismatches die gewoon in alle opvolgers dezezelfde bug had 8)7
Zeg je helemaal verkeerd.... Jij vind Generals de laatste goede game... Ik niet ;) Nooit je mening als een feit presenteren want dat klopt gewoon niet :P (ik maak die fout helaas ook wel eens)
RA2 zou ik inderdaad graag in een nieuwer jasje terug zien. Super verslavend, super gaaf spel. (Vier keer per week tot een uurtje of 11 's avonds op het werk blijven om over het netwerk te spelen... Volgens mij is dat verslaafd, en een geslaagd spel.)
Ik heb nooit die hype rond generals gesnapt :s
Toch is het niet een onsuccesvol spel gebleken. Dat ze er de C&C merknaam aan gehangen hebben betekent niet gelijk dat het net zo leuk zou zijn dan andere C&C games.

Generals was gewoon een subfranchise van de C&C serie, en eentje die toch zijn eigen fanbase opgebouwd heeft.
Net zoals RA trouwens ook een subfranchise was van de originele C&C. Niets mis mee, heb graag Generals gespeeld en een vervolg mag van mij zeker.
Ikzelf heb het vermoeden dat Generals een test was om te kijken hoe SAGE zich zou gedragen in de wereld.

Want stel dat SAGE op een flop uit zou draaien en dat ze daarmee de bestaande C&C franchises dood zouden maken. Dat wilden ze voorkomen en hebben ze Generals ontwikkeld. Dat heeft daarna de titel C&C gekregen omdat dat een bekende titel was binnen de gamers en de kans groot was dat er genoeg van verkocht zou worden om het goed te testen.
C&C Generals in het algemeen. het gaat over het heden wat het juist zo interesant maakt. Ik vind het tevens de enigste veriant van EA leuk. Westwood Studio's maakte de gameplay egt leuk. Grafies zijn ze er goed op vooruit gegaan bij EA maar de gameplay is er erg ver op achteruit gegaan. Ik vond C&C: Tiberian Sun, de gameplay was erg mooi op elkaar afgestemt. C&C 4 vind ik weer geen bal aan.

Het blijft mijn persoonlijke mening ofc
Een nieuw spel op de ouderwetse manier zoals westwood het deed zou ik niet erg vinden en keer weer een mooi C&C game lijkt me wel wat! :) daar in tegen de laatste 2 vielen me goed tegen en als ik C&C renegade online zie, zie ik dat er nog steeds veel online wordt gespeeld en dat er nog aardig wat mods voor uitkomen.

(Daarnaast zijn ze nog steeds bezig met C&C reborn .. 8)7)
reborn = toch dood?
Haha, inderdaad. Ik werk nu aan een paar maps voor C&C Reborn.
Het is bijna klaar en best wel een tof spel geworden. Maarja, de graphics zijn behoorlijk outdated nu.
toevallig bij de ren community? wat grappig joh. ik ben die kill die die renx video tutorial destijds had gemaakt ;) Recon
Ik hoop dat ze een nieuwe Tiberian Sun gaan ontwikkelen. Die grauwe sfeer, met high-tech machines etc. was gewoon episch. En houdt het aub. gewoon simpel. Tegenwoordig weet je in de C&C games niet meer waar je moet kijken met die overuitgebreide interfaces en vormgeving van de omgevingen. Red Alert 3 was best tegenvallend, dus ik hoop niet dat ze weer zo'n soort game gaan ontwikkelen. Ik speel nog altijd het meeste RA2, simpelweg door de uitstekende interface, en de verslavende gameplay.
Helaas is er aangekondigd dat C&C 4 de laatste zou zijn in de tiberian series, het lijkt mij dus sterk dat een volgende C&C in die lijn zal zitten.

aan de andere kant, gezien C&C 4 zeg ik gelukkig dat het de laatste was ;)
Een remake ofzo van Tiberian sun zou wel mooi zijn, ook omdat er in die tijd nog veel gaten zitten in het verhaal, dus ruimte genoeg voor een game... ik zie EA het niet doen
Red Alert 3 was best tegenvallend
Speel het anders dagelijks, RA 1 wel veel gespeeld, RA2 overgeslagen (wel gespeeld maar niet verslaafd aan geraakt)...

En te uitgebreid? Sorry hoor maar Supreme commander 2 dat is pas uitgebreid maar RA/C&C zijn echt simpele games...
Supeme commander 2 uitgebreid?
Je hebt nooit supreme commander 1 en uitbreiding forged alliance gespeeld.
Ik ben quasi direct gestopt met sup com 2 omdat het te veel versimpelt was
De eerste Command and Conquers waren enigzins "cartoony" uit noodzaak.
De resolutie was immers laag, de eenheden bestonden uit sprites / voxels en de verhoudingen waren scheef tussen gebouwen en eenheden uit noodzaak vanwege de lage resolutie.

Echter wat men in de latere vervolgen heeft gedaan is vasthouden aan dat concept: scheve verhoudingen, cartoony, felle kleuren, strikte top-down view (met rotatie en zoom die niemand gebruikte). Alles om maar niet af te wijken van de "winnende formule".

Wat mij betreft een enorme fout dat men zo krampachtig heeft vastgehouden aan een concept wat uit noodzaak is geboren omdat systemen destijds (command & conquer 1 en Red Alert) gewoon niet in staat waren veel ander soort concepten praktisch toe te passen. Met de veel krachtigere systemen en komst van 3D graphics die een ware revolutie teweeg hebben gebracht in game-land is nauwelijks iets innovatiefs gedaan.

Die laatste command & conquer game (remake van Red Alert) smaakt zo enorm naar opgewarmde hap dat het genant is.
En eenmaal de weg ingeslagen van weinig innovatie is het steeds lastiger om iets apparts en nieuws te doen, je wil voldoen aan verwachtingen van een steeds kleiner wordende fanbase, die juist kleiner is geworden door NIET te innoveren en die uit pure verveling verder zijn gaan kijken dan Command & Conquer.

Want laten we wel wezen: Eigenlijk speel je nog steeds Command & Conquer 1. De sprites zij polygons, resoluties zijn hoger....,maar de uitvoering is dezelfde.
Terwijl je met dit concept zoveel meer had kunnen doen.

Ik denk aan een game als bijvoorbeeld homeworld....enorm oud alweer, maar toen al voelde dat zoveel vrijer en innovatiever dan command & conquer.
Heb nooit gesnapt waarom men zo heeft vastgehouden aan die "fixed" camera in 3D en feitelijk de 2D beleving wil vasthouden met een soort van excuus features dat je kan roteren en heel beperkt kan zoomen.

Mijn command & conquer was volledig 3D geweest en was gaan doorborduren op de MECHS uit Tiberian Sun.
Wellicht interessant voor de Renegade liefhebbers:

http://www.renegade-x.com/

Een mod op UT welke binnekort stand alone wordt. Meerder malen als beste mod uitgeroepen door MODDB.com (http://www.moddb.com/mods/renegade-x).
Waar is de tijd van Dune en de 1 ste c&c met die mammoet tanks, da was een leuke tijd, die zouden ze moeten hermaken in een modern jasje :)
Same idea hier, alleen de remakes floppen vaak...zoals je ziet (rest van C&C serie, Emperor:Battle for Dune). Leuke ideeën, helaas niet altijd even goed uitgewerkt.. :(

Terzijde, die games waren waarschijnlijk alleen leuk omdat ze nieuw waren voor de tijd... Ik kan me nog goed herinneren... Geen meerdere units tegelijk selecteren, de units die je op je scherm zag bewogen sneller dan units die buiten je scherm voortbewogen... Klikken op je harvester gaf meer spice.. Zulk soort dingen :)
Waar is de tijd van Dune en de 1 ste c&c met die mammoet tanks, da was een leuke tijd, die zouden ze moeten hermaken in een modern jasje :)
Is een tijdje geleden al gebeurd met de eerste C&C met The First Decade.
The First Decade bundelt alle Westwood C&C's plus Generals bij elkaar en is speelklaar gemaakt voor Windows XP. The First Decade ligt nu in de budgetbak en kun je voor een zacht prijsje halen.
Is geen remake, dat is een repackage
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze de textures gebruiken van Tiberian Twilight in het bovenstaande filmpje, de wolverine en titan zagen er in Tiberian Sun veel vetter uit, ook vanwege de verhoudingen. Ik heb nog zo'n manual van TibSun waarin staat hoeveel meter die units hoog zijn enzo. Ik begrijp dat je units (en daarmee textures) moet toevoegen om de serie interessant te houden, maar waarom ze die oldskool units niet hetzelfde hebben gelaten is me een raadsel.
Command & Conquer is dood. Het stierf een wisse dood toen Westwoord werd over genomen. De kern van de programmeurs nam ontslag en ging apart verder maar EA behield de license op de naam 'Command & Conquer'.

Van wat ik heb gespeeld vond ik Generals leuk, maar niets te doen hebben met Command & Conquer. Red Alert 2 was ook een leuk spel. Command & Conquer tiberium Sun/Firestorm waren al grotendeels door Westwood ontwikkeld dus niet echt door EA leiding. De rest van de Command & Conquerspellen was matig opd e expension van C&C 3 na. (Kane's Wrath)

Command & Conquer 4 was de officiele afsluiter en een complete aanfluiting. De gameplay was bagger het concept niet interresant voor een C&C fanaat. Unitbalans was gedaan op de meest eenvoudige manier mogelijk. GDI unit sterk in defense maar duur in unitpoints dus Nod tegenunit goedkoop maar zwak in defense. Gebalanceerd ja, creative gameplay nee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*