Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Submitter: Wmm

Uitgever Electronic Arts heeft een uitbreiding van de pc-versie van Command & Conquer: Red Alert 3 aangekondigd. De stand-alone-uitbreiding, die de titel Uprising heeft gekregen, is vanaf maart te downloaden en kost dan twintig euro.

Red Alert 3 UprisingCommand & Conquer Red Alert 3: Uprising schotelt spelers nieuwe singleplayer-campagnes voor, die zich afspelen na de gebeurtenissen in Red Alert 3. De Soviets proberen weer overeind te komen na hun nederlaag, de Empire of the Rising Sun vecht om zijn eer terug te krijgen, terwijl de tot nu toe overwinnende Allies te maken krijgen met corruptie en bedrog binnen de eigen fractie. Elke partij heeft in Uprising een eigen mini-campagne, terwijl een vierde campagne zich afspeelt rond de afkomst van Yuriko, de commandant van de Empire of the Rising Sun, zo maakte Electronic Arts donderdag via de officiële site van Red Alert bekend. De campagnes zullen opnieuw ondersteund worden door acteerprestaties van Gemma Atkinson en Ivana Milicevic, aangevuld door een aantal nieuwe acteurs, van wie nog geen namen bekend zijn gemaakt.

Behalve de vier nieuwe campagnes bevat de uitbreiding ook het geheel nieuwe Commanders Challenge, waarin de speler het opneemt tegen negen verschillende commanders, allemaal met een andere persoonlijkheid en afkomst. Dit negental zorgt voor de tegenstand in vijftig specifieke uitdagingen, elk met eigen regels en voorwaarden om te kunnen winnen. Uprising kan vanaf maart worden gedownload voor 19,99 euro. Het is niet nodig Red Alert 3 in bezit te hebben om de uitbreiding te kunnen spelen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Whoot, de afkomst van Yuriko! Ik vond het zeer jammer dat ze in RA3 geen actrice voor Yuriko hadden, maar voor Tanya en Natasha wel. Nu ze een hele campaign wijden aan Yuriko ben ik wel zeer tevreden. Vind het een van de prachtigste commandos, gewoon de lines die ze zegt als je haar gebruikt alleen geven al wat prijs over haar ietwat traumatische opgroei.

Ik kan trouwens al wat voorspellen wat er in voor zal komen. EA had al gezegd dat het mogelijk was dat Yuri weer opdook, en gezien "ko", buiten een veel voorkomende kanji in vrouwennamen, ook "kind" betekent (Yuriko betekent dus "kind van Yuri"), en gezien beide psychische aanvallen gebruiken, zij het anders toegepast. Ze hebben wel beide de psychic blast.
Hah! Daar had ik nog niet eens mee stilgestaan!
Interessante info. Het zou spijtig zijn moesten ze Yuri helemaal uit de RA universe kicken, want ik vond die wel lollig in Yuri's revenge. Ookl hebben ze her en der inspiratie van Yuri gehaald, zoals die aircrafts die na een tijdje vuren meer beginnen op te draaien en heviger beginnen te knallen, net als die gatling cannons in Yuri's Revenge.

En zoals ik eerder al had gezegd. De vrouwelijke acteurs vind ik allemaal wel best te pruimen, behalve Tanya. Haar taunts als je haar commando's geeft zijn ook niet meer als RA2. Kari Wuhrer deed het daar beter vond ik.

Tanya nu, heeft meer iets weg van een dumb blonde broad.

Meest fantastische karakter eruit vond ik zonder twijfel de president van de VS. Ik heb me een breuk gelachen met die man, vooral in de Sovjet campaign.
Udo Kier is ook gewoon schitterend in de rol van Yuri. Gezien de Soviets de tijdlijn herschreven hebben kunnen ze nu makkelijk Yuri ergens anders inzetten. De nieuwe Tanya kan idd niet tippen aan de RA2 versie. Ik gebruik haar als commando ook niet echt, gezien ze close range moet gaan voor bijna alles. Ook was ik wat teleurgesteld over Natasha. Ze hebben een typecast gedaan, maar ze doet echt niets buiden ff naast Premier Cherdenko staan, en ze zegt niets... In combat is ze dan weer schitterend. Call Bomber zoals Boris maar veel sneller zodat ze het ook als anti-tank kan gebruiken, en Driver Snipe zoals Jarmen Kell, ook zeer handig.
Ik heb nog geen enkele reactie gelezen van mensen die het spel online daadwerkelijk een beetje serieus spelen.
Is het spel gebalanceerd? Zitten er geen bugs in het spel? Hoe is de matchmaking/ranking? Worden de cheaters/dc'ers aangepakt?

Dat zijn de meest belangrijke dingen voor mij wanneer ik een uitbreiding van een spel zou kopen. Als het hier niet aan voldoet, mogen ze eerst die problemen oplossen voordat ze iets nieuws uitbrengen.
Eerlijk toegegeven, "serieus" spelen doe ik niet. Bij gelegenheid doe ik graag eens een online match, maar ik word te vaak van de map gerushed :)

Ik vond het gebalanceerder dan RA2 online, maar the Empire is desondanks wat overpowered en de alies vind ik een beetje aanvoelen als de brave sufferds waar niet mee wil spelen(en Kari Wuhrer vond ik persoonlijk alvast beter als Tanya). Ik zie ook niet vaak allies in online games.

Eerlijk toegegeven is het leuker om een beetje overkill te gaan en een tegenstander te overpoweren met een belachelijk legertje aan King Oni's (grote Japanse anime'esque robots met laserogen), dan eender welke allied unit.

De Sovjets hadden altijd een groot ground advantage, want hun tanks waren relatief goedkoop en beter. Ik ben nog geen enkele cheater/hacker tegengekomen en ik heb de indruk dat het publiek "volwassener" speelt als bij RA2, waar je niet meteen hoeft te rekenen op sportief gedrag.

Map bezetting is ook veel uitdagender geworden, gezien je veel verschillende tech gebouwen kan innemen, maar in tegenstelling tot RA2, kan je hier niet rond bouwen, dus je moet samenwerken, vooruitdenken, punten gradueel innemen, bottlenecks zoeken... Je kan daarna je punt verstevigen door een base expension node er naar toe te sturen, een soort van mini, basic mcv.

Elke natie heeft ook zijn eigen, typerende manier van structures te bouwen, wat voor elke natie een hele hoop verschillende tactieken biedt. De allies doen het op de klassieke manier. Je klikt een structure, je wacht tot die gedaan is en Eva zegt dat je je gebouw mag plaatsen.
De sovjets doen het een beetje general-wise, sans de bouw-units. Je klikt een structure aan, je mag die meteen neerzetten en dan wordt die structure langzaam aan gebouwd. Je kan meteen gaan plaatsen, maar je gebouwen zijn ondertussen wel prone to attacks, want ze zijn weerloos een zwakker.
De Japanners doen het dan weer heel anders. Je klikt een structure aan, de construction yard pompt een koddig, klein wagentje uit en die mag je naar eender welke locatie verplaatsen en dan laten uitbouwen tot een volledige structure. De Empire zijn niet beperkt tot gebieden rondom de construction yard, dus je mag met die wagentjes eender waar bouwen.

Enige spijtige is dat ik geen fan ben van watergevechten en praktisch elke map maakt zwaar gebruik van water tactieken en units.
Behalve de vier nieuwe campagnes bevat de uitbreiding ook het geheel nieuwe Commanders Challenge
Geheel nieuw? 5 Jaar geleden is dit concept al eens op de markt gebracht onder vrijwel dezelfde naam, als onderdeel van Zero Hour, de uitbreiding van C&C Generals.
Het was overigens wel de leukste gamemode, in mijn beleving.
Inderdaad, ze hadden het er zeker al kunnen instoppen.
Maar ja dit brengt meer op.
Commanders Challenge, come on. Generals Zero Hour anyone?

Ach ja ik ben allang blij dat ze er geen subfactions van maken, dat hebben we nu wel een keer gezien.

Edit: hier een battlecast primetime stukje over de expansion.

Ook leuke noot, de uitgebreide AMD sponsoring die heir blijkbaar aan vast zit :)

[Reactie gewijzigd door JohnAD op 9 januari 2009 14:24]

Een uitbreiding.. Tjah.. wel snel, maar je kan er ook voor kiezen om hem
niet te kopen eh ;)

Verder heb ik altijd al gevonden dat de Red Alert series te weinig units heeft.
Dus een paar uitbreiding(en) zou niet verkeerd zijn...
Even een geschiedenis lesje. ;)
Bij RA1 kreeg je met the Aftermath 7 nieuwe units.

-Allies: Field Mechanic, Chrono Tank
-Soviets: Missile Sub, Shock Trooper, M.A.D. Tank, Tesla Tank
Ook kregen beide partijen kregen de Demolition Truck erbij.
Red Alert te weinig units? Je hebt in RA heeft altijd een stuk meer units dan de C&C series, wegens het daar ontbreken van water-units en kleiner aantal aan luchtunits...
niet mee eens. Daarbij heb je veel meer upgrades in voorgaande C&C's beschikbaar waarmee je tactische voordelen kunt behalen.
19,99, dat vind ik nou nog eens een mooi prijsje voor een op zichzelf spelend spel. Dat is nauwelijks de moeite van het downloaden meer waard.
Dat is precies wat ik ook dacht.
Ik heb RA3 bij mijn neefje gezien en was aangenaam verrast, maar 50 euro vond ik erg duur.
Voor 20 euro hebben ze mij ook over de streep weten te trekken, daar koop ik het voor.

[Reactie gewijzigd door han_gover op 9 januari 2009 10:53]

Ik weet niet waar jij je games koopt, maar ik had RA3 voor ong. 35,- incl. verzending toen die net released was.
In de winkels liggen de doosjes nog steeds voor 50 euro. Online zijn er misschien wel alternatieven te vinden.
Het is niet nodig Red Alert 3 in bezit te hebben om de uitbreiding te kunnen spelen.
eerder een vervolg dus. wel slimme actie. ontwikkel kosten zijn er uit verdiend, dus nieuw deeltje onder het mom van uitbreiding voor relatief laag bedrag releasen. Zo hoeven ze niet met versie nummers gek omhoog te gaan.
Red Alert 3 is leuk, alleen veel te kort naar mijn mening, en ik vind de levels te klein voor multiplayer. Bovendien hadden ze de zoemopties wel wat mogen uitbreiden gezien de grote legers die ik bouw :)
Standalone uitbreiding. Ben ik de enige die dat een hele rare term vind?

Anyweg: RA3 vond ik maar middelmatig, dus ondanks de lage prijs blijft deze "standalone uitbreiding" lekker in de winkel liggen wat mij betreft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True