Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 128 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft de systeemeisen van Command & Conquer: Red Alert 3 bekendgemaakt. De strategische game draait op een processor van 2 GHz of sneller, en een systeem heeft minimaal een Geforce 6800 videokaart nodig.

Een officiŽle aankondiging van de releasedatum is er nog niet, maar zowel de versie voor pc als die voor de Xbox 360 van de rts-game Command & Conquer: Red Alert 3 wordt in oktober 2008 verwacht. De systeemeisen van de pc-versie zijn inmiddels wel precies bekend. Het spel draait onder Windows XP op 2 GHz-processor en onder Vista op een processor van 2,2 GHz. In beide gevallen volstaat ook een willekeurige multicore-processor. Het heeft 1 GB aan werkgeheugen en 12 GB harde-schrijfruimte nodig. De videokaart moet minimaal een Geforce 6800 of Radeon X1800 zijn, en zowel de videokaart als de geluidskaart moeten overweg kunnen met Directx 9.0c.

Uitgever Electronic Arts maakt de systeemeisen bekend omdat er binnenkort een open bŤtatest van het spel start, en geÔnteresseerden zo kunnen controleren of hun systeem geschikt is. Naast de versie voor de Xbox 360 had Electronic Arts ooit ook een versie voor de Playstation 3 in ontwikkeling, maar die versie is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Red Alert 3
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (128)

Wat betreft die 'open betatest'. Die is niet open. Bij Kane's Wrath zit een beta key waarmee je je aan kunt melden. Des te eerder je dat doet / deed, des te eerder kom je in de beta. Daarnaast moet je je aanmelden voor 15 september. Je hebt gegarandeerd een plek in de beta maar wanneer je binnen komt is afhankelijk van je tijd van aanmelding. Ook kunnen Fileplanet abo's kans maken op keys.

Deze beta is zondagmorgen begonnen met de eerste 2000 gelukkigen. Er zullen al snel 'waves' starten met nieuwe mensen die mee kunnen doen volgens EA. De eerste beta update (de software dus) zou binnen een paar weken beschikbaar moeten komen aldus iemand van EA.

Ik draai de beta op een C2D 6400 met 2 gig ram en een 7600 GT. Het draait goed op 1920x1200, maar ik heb wel aardig wat dingen uit / naar beneden gezet, AA staat ook niet aan. Het ziet er dan zo uit ongeveer: klikkie voor screens. Als ik meerdere dingen hoger of aan zet dan draait het spel nog steeds goed maar kun je bij het scrollen over de map wel wat hikken verwachten.
Hey, bedankt voor de screens.

Ik vind het er maar lelijk eruit zien. En dat upgrade gedoe a Generals vind ik ook niet zo super in zo`n spel. Het domste vind ik nog dat je je credits uit een bakje moet scheppen, wat een mongolen die dit bedacht hebben. Je zet er een refinery ernaast en leeg halen maar, goh spannend. Veelste veel ideeen van generals gejat, voor mij hoeft dit spel niet zo. Zeker niet als de Japaners nog sterker zijn dan de sovjets en de allies.

[Reactie gewijzigd door Robin4 op 28 juli 2008 20:17]

Drool @ screens.

Hoe zit het met de balans? En hoe zit het met de upgrades precies, Robin4 noemt generals, maar dit had enkel general points waarmee je enkele bonussen kon kopen (maar na een paar veldslagen heb je het max. toch wel bereikt). Hoe zit dat hier?
Balans valt niets over te zeggen na amper 2 dagen spelen. Ondanks dat heb ik nog niets gezien dat zwaar imba is. Maar er zijn natuurlijk ook amper strats die alle zwakke plekken misbruiken.

Generalspoints krijg je haast op dezelfde wijze als in Generals. Je krijgt ze door het vernietigen van units / gebouwen, je krijgt ze over time (dus iedere 1 minuut b.v. 0.3 punten) en en er is een speciaal iets (die gele balk linksonderin) die het verkrijgen van punten versneld. Hoe meer chaos e.d. des te voller die balk is en des te sneller je punten krijgt.

Punten spendeer je haast op dezelfde manier als in Generals verder. Zie de 1e screenshot van mij.

Voor verdere discussie hierover kun je misschien beter terecht in het GoT topic over RA3: Red Alert 3
Dat iemand ook maar enige interesse in deze game toont verbaast me. StarCraft II komt kort hierna uit en zal ongetwijfeld een factor 10 (bescheiden schatting) beter zijn. RA3 zal op geen ENKEL niveau zich met SCII kunnen meten.

Noem me een fanboy als je het niet laten kan, maar StarCraft II is JAREN in ontwikkeling en aan ieder detail wordt aandacht besteed. RA3 is de zoveelste uitmelk titel die onder de EA vlag de consument wordt opgedrongen.

Het feit dat deze game zowel op de 360 als de PC uitkomt is een lachertje. Hoe kun je een RTS game nou met een controller spelen? Als knal op de vuurpijl zal de PC versie waarschijnlijk ook nog een goedkope port van de 360 versie zijn, of andersom, wat de speelbaarheid niet ten goede komt.

Na release zal het verschil in kwaliteit tussen een EA titel en een Blizzard titel iedereen nogmaals duidelijk zijn.

En ja, ik erger me aan slecht uigewerkte games die te vlug op de markt verschijnen en later, in tegenstelling tot beloftes, niet worden gepatched. Misschien een voorbarige conclusie, maar je hoeft geen Nostradamus te zijn om dit te voorspellen.
Ook de game play van vorige versies RA / C&C / enz vs WC/SC is aanzienlijk

Terwijl WC en SC gewoon erg lekker te spelen zijn hadden RA en c&c van die pesterijtjes om de speler het lastiger te maken met veel rare triggers en domme AI. WC 3 op het hards en je werd echt gek van de AI op een gegeven moment.

RA is een spel met zeer weinig tactiek en nog minder strategie.

edit: om over het verhaal maar te zwijgen. de delen 1,2&3 + wow zijn allen 1 en de zelfde verhaal lijn.

[Reactie gewijzigd door daft_dutch op 28 juli 2008 20:49]

@Moogles:
Eens, helemaal eens... Ra3 probeerd Sci-fi, probeerd strategy, Starcraft is het... en dan komt er nog eens warhammer 40k doh2 uit die gebaseerd is op de engine van company of heroes (fantastisch!!!) en project offset die ook beloofd een vet spel te worden.

Ik denk ook soms dat ik te oud ben voor C&C games, de eerste C&C speelde ik op mijn 10e en ik heb ook meer het idee dat C&C toch de arcade is onder de RTS.
alsof SC zo mega goed was, juist dat spel heb ik na een maand ofzo weggezet en vervolgens helemaal laten verstoffen..

en uitmelk artikel?
WoW , WC 2,3 ,Diablo 2 doen het anders ook goed als crappy uitmelk artikel :)
met het verschil dat die games wel goed ondersteund blijven, goed gebalanced zijn en nou niet echt "crappy" zijn in vergelijking met andere games van ontwikkelaars.
12 GB..

Ach, een avondje foto's schieten is hetzelfde, en die gooi je never weg :)

Toen ik die screenshots zag viel me iets op:

dat stenen gezicht op dit screenshot:
http://tweakers.net/ext/i/1217250813.jpg

zit ook in Anno 1701
:P :?

Trouwens, RA1 , RA2? Was er niet zoiets als Red Alert 95, Red Alert 98 en Red Alert 2 :?
Dat stenen gezicht is een Moai, die staan op paaseiland (Rapa Nui)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moai
Valt nog alleszins mee dus!
Geen brute systeemeisen, maar het is dan ook geen FPS...

* TMPJ zegt: Laat maar doorkomen! :)
...maar het is dan ook geen FPS...

Zeg dat maar tegen de mannen van Supreme Commander :)
Tja, 1000 mannetjes op je scherm... dan moet je wel heel erg inleveren op de graphics en AI om dat nog een beetje draaiend te krijgen op je pentium 3.

Persoonlijk vind ik Red Alert 3 tot nu toe maar helemaal niks, de tanks zien er nog speelgoedachtiger uit en toffe vernieuwingen als physics (zie Company of Heroes, aankomende warhammer 40k dow2) blijven achterwege. En kom op... boten die 10 meter ver kunnen schieten zijn om te huilen, doe mij maar die cruisers uit de originele red alert!
Realisme is dan ook niet echt een eis voor de RA serie he? Herinner je die Yuri's Revenge extension nog? ;)
of de tesla troopers/tanks in RA1? :')
ja dat was toch ook jammer..
de eerstge RA was semi realistich.
scifi maar geloof waardig.
uitbreiding werd al raar.
en deel 2 was me veeeels te cartoony....
Heerlijk die systeem eisen :D, hopelijk is het net zo leuk gebleven als voorgaande delen..
het ziet er wel naar uit! Ik zeg ook, kom maar op RA3 ik zal je zeker kopen!
Ik hoop alleen dat hun multicore support een stuk beter is dan in Tiberium Wars. Deze laatste kon niet overweg met mijn Q6600 en moest ik TW toekennen aan 1 core :s
doet het anders prima op een phenom X4.
maar ik hoop ook dat de multicore support goed is zodat alle cores benut kunnen worden
Geen problemen gehad met TW en mijn QX6850.
Ziet er erg netjes uit! Die 12GB heb ik er wel voor over als het spelplezier net zo hoog ligt als bij de eerste C&C:RA. Ik kan de in het artikel gegeven link nu niet openen (iets met filters op het netwerk van het werk :/ ), maar is er een mogelijkheid om je in te schrijven voor de open beta? Nvm, vraag beantwoord.

[Reactie gewijzigd door Zyppora op 28 juli 2008 17:42]

Ik vind die mech's bij de Japanse factie echt een geweldig stukje humor, geweldig! _/-\o_
wie maakt zich tegenwoordig nog druk om de ruimte die een spel inneemt?
wie maakt zich tegenwoordig nog druk om de ruimte die een spel inneemt?
Wat denk je van de eigenaren met een iets verouderde PC, waardoor die 12GB toch wel een flinke aanslag is. Mijn vorige PC zou het bijvoorbeeld niet eens op passen, terwijl de rest van de systeemeisen gewoon voldoen! :)
een groot HDD'tje kost minder dan het spel zelf... Ben je zo'n 100 eurie kwijt voor spel + HDD, dat moet je er wel voor over hebben wil je het spel dan spelen...
Ik heb gister 2 potjes met de beta gespeeld en dan met Japan. Helaas was ik al vermoord voordat de echt leuke units kon proberen. Jammer dat de beta geen single player heeft want met Japan ga je net iets te snel eraan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True