Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 114 reacties

Electronic Arts heeft bevestigd dat er momenteel wordt gewerkt aan Red Alert 3, een nieuwe rts-game die onder de vlag van Command & Conquer op de markt zal verschijnen.

De geruchten over de op handen zijnde versie deden al langer de ronde en werden nog verder aangewakkerd door een eerdere hint van EA dat de ontwikkelaar op Valentijnsdag een nieuw C&C-spel zal aankondigen. Deze aankondiging zal in het teken staan van Red Alert 3, zo heeft EA tegenover Tweakers.net bevestigd.

De Amerikaanse editie van PC Gamer zal in zijn nieuwe editie waarschijnlijk al meer details over het nieuwe spel mogen onthullen. Op de cover van de jongste editie van het gamesblad, dat begin maart verschijnt, wordt al van Red Alert 3 melding gemaakt. De Hongaarse PC Gamer legt deze week eveneens een nieuw nummer in de winkel met informatie over de C&C-telg.

De eerste Command & Conquer: Red Alert werd ontwikkeld door Westwood Studios en verscheen in 1996. Deze rts was geen direct vervolg op de Command & Conquer Tiberian-serie, maar speelde zich af in een alternatief universum. Het spel kreeg twee uitbreidingen en werd opgevolgd door Red Alert 2. Nadat voor deze versie in 2001 de uitbreiding 'Yuri's Revenge' was verschenen, bleef het stil rondom de spelserie.

Red Alert 3 cover (links), Red Alert personages (rechts)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (114)

Supreme Commander is wel degelijk 3D. Je kunt de camera in elke stand zetten. Het terrein is ook 3D en in sommige maps zitten zelfs bruggen. Ook zijn de units volledig 3D.

Het uitzoomen heeft niets met 3D te maken maar is wel een feature die CnC mist.

Waarschijnlijk zal RA3 gewoon CnC3 zijn met RA units en dus zonder veel vernieuwende features of gameplay.

Persoonlijk vind ik 3D veel fijner en realistischer dan isometrisch. Erg suf hoe alles in bepaalde hoeken staat en beweegt. Dune II is al weer 16 jaar geleden, tijd voor 3D! :)
SC is 3D en de CnC-serie vanaf (ik dacht) Generals ook. Dat beperkte zoomen in CnC is inderdaad zo gestoord vervelend, ik hoop echt dat je in RA3 gewoon lekker kan uitzoomen tot je het hele veld ziet ofzo. :-)

Het vervelende van "echt" 3D vind ik dat je door eht draaien nogal eens heel erg gedesorienteerd kunt raken. Het zou wel grappig zijn als je voor navigatie een Google Earth-achtige interface krijgt.
De eerste Command & Conquer: Red Alert werd ontwikkeld door Westwood Studios en verscheen in 1996. Deze rts was geen direct vervolg op de Command & Conquer Tiberian-serie, maar speelde zich af in een alternatief universum.
De Tiberium serie speelt zich ook in een parallel universum af:

Na de 2e W.O. gebruikt Einstein de chronospere om Hitler te verwijderen. Dit zorgt voor het ontstaan van een parallel universum waarin de gebeurtenissen van RA/Tiberium plaatsvinden in deze volgorde:
1. Red Alert
2. Tiberian Dawn
3. Tiberian Sun
4. Tiberium Wars

In Tiberium Wars wordt geexperimenteerd met mind-control. Yuri is één van de gastjes die daaraan meewerkt. Op de één of andere manier komt hij in het verleden terecht na RA1 (iets met de chronosphere, is mij niet helemaal duidelijk). Hierdoor ontstaat er weer een parallel universum met Red Alert 2 als gevolg.

Als ik me niet vergis is dat de officiële verklaring van Electronic Arts.
Ik wil even dit nieuwsbericht eraan toevoegen :) :

nieuws: EA-directeur: EA heeft Bullfrog, OSI en Westwood verpest

Hopelijk wordt het nog wat...

Maar zo'n goed spel als RA1 dat was kunnen we nooit meer verwachten denk ik.
Red Alert 1 was mijn eerste echte spel wat ik gespeeld heb, en god wat vond ik dat moeilijk. Tot op de dag van vandaag heb ik het niet uitgespeeld :+

Red Alert 2, hoewel sommige hier het niet met me eens zijn, vond ik een vrij sterk verhaal hebben. Ik kwalificeer dit door hoe gemotiveerd ik ben voor het spelen van een missie na het bekijken van een filmpje. Bij RA2 was deze motivatie een stuk hoger. Ook de humor in het spel kan ik waarderen.

Ik hoop dan ook dat Red Alert wederom een sterk verhaal krijgt, met humor. Met daarbij natuurlijk de 2 zijdes die duidelijk verschillend zijn in hun sterke en zwakke punten.

Ik vond het eigenlijk helemaal niet unbalanced, vooral in mutliplay niet. Tuurlijk je had de zwakkere partijen, maar er zijn een aantal die wel populair zijn. Denk bijvoorbeeld aan France (laaaaame), Iraq, Libia, America, Britain, Korea.

Met 100.000 tanks aanvallen werkt alleen maar in singleplayer, en dan zat je vaak nog aan een tijdlimiet waardoor je wel slim moest bouwen. Dus de mass-units theorie gaat niet altijd op in RA2.

Waar ze voor mij verbeteringen in mogen brengen (tov RA2):
  • Online:
    • Cheat protectie
    • Meer multiplay mogelijkheden
    • netwerkprestaties verbeteren (firewall, anyone? :+ )
  • AI serieus verbeteren, zorg dat ze niet iedere keer hetzelfde doen
En waarschijnlijk nog een paar dingen waar ik nu niet zo snel opkom.

Ik kijk dan ook uit naar dit spel, en heb zeker hoge verwachtingen. :)

[Reactie gewijzigd door Kiphaas7 op 13 februari 2008 17:23]

Wauw! Als ze de gameplay en bediening van CC3 Tiberium Wars naar deze game brengen, dan ga ik alvast in de rij staan aanschuiven.
Ik speel nog steeds Red Alert en Red Alert 2, het blijven 2 schitterende games

edit:
- op GOT wisten ze dat al een paar jaren geleden: Red Alert 3 komt eraan!!
- screenshots: http://www.gamed.nl/view/9527 (oeps, das een mod van Generals Zero Hour, geen screens van RA3 dus)

[Reactie gewijzigd door Cafe Del Mar op 13 februari 2008 13:55]

hier zijn misschien wel echte RA3 screens
Hmm die screenshots die daar staan doen me meer aan een mod voor RA2 denken dan werkelijk RA3

had minstens gehoopt een moderne engine

Trouwens Red Alert komt voor C&C, want kane speelt mee in Red Alert
Maar die zie je alleen maar als je met de Soviets speelt (blijkbaar doen de mensen die mauwen dat red alert != C & C)

Edit: Wat kleine schoonheid fouten eruit gehaald

[Reactie gewijzigd door TBM-Fan op 20 februari 2008 00:33]

Screenshots zijn gewoon van een mod op Generals.
Deze rts was geen direct vervolg op de Command & Conquer Tiberian-serie, maar speelde zich af in een alternatief universum.
Dit is niet geheel waar, in het filmpje na de laatste soviet missie zie je hoe kane zich voorstelt als de leider van the brotherhood of nod, dat is ook de reden waarom hij steeds opduikt in de eerdere filmpjes.

RA1 is dus eigenlijk de prequel van C&C tiberian dawn ;)
RA1 is dus eigenlijk de prequel van C&C tiberian dawn
En dus geen direct vervolg toch?? :P ;)

Maar hier het filmpje voor de ongelovigen: http://www.youtube.com/watch?v=ncCv6JDXiQM
Het interessantste stuk zie je vanaf 2:20

[Reactie gewijzigd door D-Three op 13 februari 2008 21:24]

Ja dat niet, maar hij speelt zich dus niet af in een ander universum :P
Dat is ook waar. Maar het is wel lastig om te weten hoe de vork nu precies aan de steel zit aangezien Westwood het nooit heeft kunnen uit leggen. Want het bewuste filmpje in RA zie je wanneer je de Soviet campaign uit speelt en de Soviets dus winnen. Maar het begin van Red Alert 2 gaat er van uit dat de geallieerden gewonnen hebben en er is in het spel totaal geen sprake meer van NOD en Kane. En in de allereerste Command & Conquer (Tiberian Dawn) beweert men dat NOD een van oorsprong Afrikaanse groepering is en hebben ze op het eerste zicht dus niks te maken met de Sovjet Unie. In tegendeel, de Sovjet Unie behoort zelfs tot één van de oprichters van de GDI.

Afgaand op het bovenstaande zou je dus kunnen stellen dat het Red Alert universum werkelijk een alternatief universum is. Maar dat spreekt een oud-werknemer van Westwood dan weer tegen. De eerste RA zou wel degelijk een prequel zijn van Tiberian Dawn. Red Alert 2 (en uitbreiding) zouden zich dan wel in een alternatief universum afspelen dat ontstaan is door de experimenten/pogingen van Tesla om het verleden te wijzigen. Dus Tiberian Dawn en Red Alert zouden het begin van de tijdlijn vormen die zich daarna in twee heeft gesplitst. En de experimenten van Tesla zouden dan weer als gevolg gehad hebben dat een buitenaards schip/ras plots interesse had in de aarde. De Scrin dus. Het was de bedoeling een deel van het verhaal uit te leggen in C&C3: Tiberian Incursion maar Westwood heeft dit spel nooit afgewerkt. Maar diezelfde ex-werknemer van Westwood geeft ook toe dat het verhaal nooit helemaal vast gelegen heeft. Met andere woorden, ze wisten dus zelf niet 100% zeker hoe de vork aan de steel zat. ;) Hij wist wel dat het huidige C&C3: Tiberium Wars niet lijkt op wat zij op dat moment in gedachten hadden (vooral qua units/fracties en gameplay). Met andere woorden EA doet er mee wat ze willen want er is nooit een vast verhaal geweest. Waarschijnlijk dat EA Red Alert 3 dan ook als een alternatief universum ziet. Hopelijk is het meer dan C&C3 in een RA-jasje. Ik vrees er een beetje voor maar we zullen zien...

[Reactie gewijzigd door D-Three op 13 februari 2008 22:48]

Veel plezier beleeft aan Red Alert 1. Ik hoop dat ze nog eens een WO2 gebaseerde editie uitbrengen. Maar ja dat zal chronologisch gezien wel niet in hun C&C lijn vallen. Ik heb het niet zo op al die futuristische spellen.
Die vlieger gaat niet op in het C&C RA verhaal nee, in deel 2 was het namelijk zo dat een professor een tijdmachine had gemaakt en daar vervolgens Adolf hitler "verwijderde" uit de geschiedenis. Waardoor de echte WO2 nooit is ontstaan maar de russen en amerikanen met elkaar op de haak gingen
Uhm, Einstein die Hitler verwijdert is de verhaallijn van het eerste deel hoor.
Dat is toch echt wel deel 2.
Deel 1 hoor. Deel 2 begint met de invasie van de Soviets in de VS. :P
inderdaad, eerste is einstein die "Hello Mr Hitler" zegt en een handdruk geeft, tweede begint met de invasie met kiergov dropships, attack subs en squids en FUCKING HELLMARCH dat door de speakers knalt. 8-)

[Reactie gewijzigd door dasiro op 13 februari 2008 17:18]

Hell march :D ik hoop echt zo dat dat liedje er ook weer inzit in RA 3, in yuri's Revenge zat hij helaas niet meer :(. btw nog goed youtube-fimpje ;):

http://nl.youtube.com/wat...FCF87B49A5A1C381&index=82
Reken er maar niet op, want de maker van de soundtrack van vroege c&c delen werkt niet voor EA.
Kane ook niet. Maar Frank werkt voor Petroglyph dacht ik, dus de kans is inderdaad heel klein. ;)
EA software dat staat voor mij garant voor
  • traag ongeacht je systeem
  • buggy
  • unballanced
  • een netwerkoptie die vrijwel onspeelbaar is
  • geniale marketing
Nou ben ik een Blizzard aanhanger dat zal ik nooit ontkennen. Maar als ze gewoon een keer een Warcraft III kopen dan zien ze meteen hoe je een netwerkgame moet bouwen. Een customlobby aanmaken waar je makkelijk met je friends kan afspreken. Friends gewoon kan adden dmv een cli achtige interface. Nooit gezeur dat je 20k poorten door moet mappen om mischien het spel van de ander te kunnen joinen.
RTS is verpest doordat ze de isomertische engine hebben laten vallen voor een 3D-engine, RA3 zal ook wel overgaan op een 3D engine...erg jammer...
3D engines kunnen gewoon veel mooiere graphics op het scherm zetten, en dat is toch vooral wat de klant wil. Daarnaast is er gewoon veel meer expertise op het gebied van 3D graphics.

Jouw probleem heeft alleen niets met 2D of 3D te maken, maar met de camera projectie. (en wellicht ook de manier waarop een 3D RTS doorgaans speelt) In 3D kun je echter net zo goed isometrische games maken, het is alleen niet gebruikelijk.

[Reactie gewijzigd door Snoitkever op 13 februari 2008 14:37]

mooiere plaatjes wil de klant..
ik weet niet hoor maar dat is een paar procent van de hele markt.

goede gameplay en overzicht (zeer belangrijk bij een RTS) zijn veel belangrijker...
tot nu toe hebben alle 3d rts spellen die ik gespeeld heb maar 1 punt een beetje gehaald: gameplay, overzicht was er nergens in terug te vinden...
RA2 had, mede dankzij de enginge, een super overzicht op het slagveld
Volledig mee eens!

Ik heb Generals bijv. destijds 2 dagen voor de release weten te bemachtigen. Deze ook exact 2 maal gespeeld, zonde van mn geld.

Game die nog wel redelijk goed te spelen is, alhoewel niet helemaal RTS; Total war-serie. Rome verging bij mij hetzelfde lot als Generals, totdat ik m weer eens installde met een hedendaagse videokaart...werkt best goed.

IK zit met smart te wachten op RA3, met wantrouwen vanwege het toch wel verwachte 3d zichtsveld...

@ Gnimmel:
Van Civs vind ik Conquest de meest uitgebalanceerde en meest overzichtelijke. Bij 2 raakt de overzichtelijkheid weg door de vele karavanen. Als je in Civ 3 (en Conquest) een hogere resolutie wilt omwille van overzichtelijkheid, open dan je Config.ini en zet er het regeltje: KEEPRES=TRUE bij. Dan houdt deze de resolutie aan van het buroblad. Ook kan je shift+G indrukken om een totaaloverzicht van de wereld te krijgen..
Maar goed, Civs zijn geen RTS-en maar TBS-en
Dit is precies ook de reden waarom ik van de hele Civilization serie nog steeds deel 2 de beste vindt. Simpele graphics, snel, overzichtelijk (en windowed mogelijk).
In Supreme Commander en Warcraft werkt de 3D engine prima toch?
In Tiberium Wars kun je nauwelijks uitzoomen, dus mis je overzicht.
Geen ervaring met deze spellen, wel met Generals en C&C3 en die zijn IMO ver onder de maat ten opzichte van RA2 of Tiberium Sun.
Supreme Commander is geen echte 3d, terrein is iig prerendered. en Warcraft kenmerkt zich toch door de beperkte hoeveelheid units dat je kan hebben(alhoewel dit ook de charme van warcraft is, upkeep etc).

het kunnen uitzoomen heeft ook niets met 3D heid van de engine te maken.
het kunnen uitzoomen heeft ook niets met 3D heid van de engine te maken.
Dat zeg ik ook niet. Ik wil alleen zeggen dat het gebruikt van 3D geen nadeel hoeft te zijn.
jep
vind ik idd ook spijtig, je kon in RA nog zo mooi uw tanks etc in slagorde zetten
in Generals en alles waat daarna kwam, is het altijd n zootje met tanks die staan waar het hen uitkomt
maar de niet-3D engine komt sowieso niet meer terug :(
Moet je de expansion pack van C&C3 eens proberen als hij uitkomt, daar kun je dat wel weer doen. Dan zie je bij het ingedrukt houden van de muisknop bij het plaatsen van een move-order de ghost van de units. Dan staan ze ook netjes naast elkaar.
RA3 zal ook wel overgaan op een 3D engine...erg jammer...
RA3 gebruikt waarschijnlijk dezelfde engine als TW: SAGE.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True