Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

EA werkt aan een nieuwe versie van Command & Conquer. Tiberium, zoals de fps gaat heten, wordt omschreven als een kruising tussen Battlefield, Graw en Rainbow Six: Vegas.

C&C: Tiberium speelt zich elf jaar na de derde Tiberium-oorlog af. De speler kruipt in het nieuwe spel in de huid van commando Ricardo Vega. De speler kan zelf met een voertuig op stap, maar hij kan ook leiding geven aan infanteriebrigades en luchtaanvallen laten uitvoeren. Het 'Scrin'-ras, dat in Command & Conquer 3 zijn opwachting maakte, zorgt in Tiberium opnieuw voor de tegenstand, meldt gamesite CVG.

De Command & Conquer-reeks bestaat voornamelijk uit realtime-strategy spellen. In 2002 deed EA een poging om de serie als basis voor een 3d-shooter te gebruiken, maar Command & Conquer: Renegade was niet de hit waarop de uitgever had gehoopt en een gepland vervolg bleef uit. Tiberium moet eind 2008 uitkomen. Het is nog niet bekend voor welke platformen het beschikbaar wordt.

Tiberium - screens
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Heel leuk, maar C&C is C&C in geen jaren meer. Sinds westwood door EA is overgenomen en geliquideerd vallen de spellen enorm tegen. C&C Generals, is gewoon een StarCraft in een ander jasje, heeft eigenlijk niks met C&C te maken.

C&C 3 is gelukkig weer terug in zijn eigen wereld, eigen interface, maar de units, type e.d. maar ook de gebouwen is nog steeds StarCraft. Daarnaast is het ook een veel sneller spel geworden. De graphics zijn goed, maar de gameplay is niet meer wat het geweest is.

Het is jammer. Het enige waar ik nog op zit te wachten is een fatsoenlijk vervolg op Red Alert 2, iets wat niet 3D is, maar er wel goed uitziet, waar je makkelijk eigen mappen kan maken en met meer tegenstanders dan 8 kan spelen. Ik denk dat het teveel gevraagd is ;).

Maar dat terzijde. een FPS hoort niet thuis in de C&C wereld. Het is wel leuk, maar kan je beter op een andere manier gehoor aangeven. Ik zou een UT variant veel leuker vinden. Voornamelijk multiplayer gericht.

We shall see.
ik vond C&C renegade anders wel super!!
Heb dat speel ook uren online gespeeld. Ben benieuwd naar dit spel. :-)
Ja renegade was indd leuk om via een lan te spelen, enige probleem was dat de levels wat (veel) te klein waren (meer als 3 spelers per team was eigenlijk al te veel).
Hadden eigenlijk net zo'n grote gebieden moeten zijn als de RTS versie ook heeft.

Als gewone shooter was hij ook leuk maar niet supper vernieuwend, terwijl de online-funtie wel heel vernieuwend was (en nog steeds is eigenlijk).
Renegade bestaat nog steeds. Online spelen vele duizenden mensen deze game nog. Er zijn honderden maps gemaakt door de community, waar je zelfs met 40 man in kunt verdwalen. Je moet hiervoor wel een paar gig aan maps downloaden, maar dan heb je ook wat.
Er zijn zelf complete mods voor star-trek en andere ongein.
Zoek maar eens op Renegade NewMaps, of Renegade Reborn.
De gameplay van Renegade blijft ongeevenaard. alleen qua graphics was het niet helemaal modern

Vooral na de verkoop van 'first decade' zijn er veel nieuwe spelers bijgekomen.

[Reactie gewijzigd door omixium op 13 december 2007 09:39]

Hier zou ik mee uitkijken. Voor je het weet komen mensen op de C&C: Reborn site terecht, wat een mod is voor Renegade dat alles naar Tiberian Sun verandert. Als ze eens de oudere versie vinden, en die downloaden, zou hun harde schijf gewist kunnen worden. Nee, dat is geen flauwe bash, het is echt gebeurd. Bij meerdere personen. De nieuwe Reborn zou 31 december 2006 uitkomen, maar dat is ook nog niet gebeurd.

Als je een springlevende Renegade mod zoekt, kom je toch al snel uit op A Path Beyond (met het kleine broertje Apocalypse Rising). APB verandert alles naar Red Alert en krikt meteen de engine een stuk op. Ze hebben normal mapping geintroduceerd, een sidebar erin gezet ipv een purchase screen, naval combat en zelfs de Gap Generator.
Alleen weet ik niet of dit als mod telt... tenslotte is het nu stand-alone, en hoewel het op Renegade is gebouwd, heb je het niet meer nodig...

OT: "Tiberium". Wat een rotnaam... Spat niet echt originaliteit vanaf. Ik hoop dat het een projectnaam is. Verder ben ik nog een beetje kritisch over het GDI vs Scrin strijdtoneel; maar misschien volgt het TW wel een beetje en zal je in het begin vooral tegen Nod vechten.
Who knows, EA maakt vaak goed spul. Ik kruis mijn vingers voor een goede afloop.
vond ik eigenlijk wel mee vallen, snelle actie, niet te lang wachten tot je iemand vol lood kon pompen en gewoon goede gameplay.
iets meer tactiek en grotere maps is wel fijn, daar zijn pcs tegenwoordig dan beter toe in staat, ik vraag me af welke engine er word gebruikt, ik hoop de unrealengine, maar dat zal wel niet.
De verkopen vielen echter tegen.

Echter 'Mass Effect' heeft in een korte tijd 1 miljoen stuks verkocht (alleen Halo3 gaat ze voor met 5 miljoen stuks op dit moment in redelijk korte tijd) en is precies het soort spel wat EA voor ogen had.

En ik denk dus dat EA graag hetzelfde wil doen met hun bestaande C&C franchise. Hun spel is namelijk erg geschikt om een vergelijkbaar spel te worden, en schitterende verhaallijnen zijn al aanwezig door de kleurrijke historie.

Als EA nou ook nog opschiet en een kwaliteit spel aflevert (ze hebben nogal de neiging om voor een snelle dollar een game die nog niet klaar is op de markt de dumpen), dan zouden ze nog wel eens een klapper kunnen maken. Het zal namelijk in ieder geval een jaar duren voordat Mass Effect een "Games for Windows" spel gaat worden (hopelijk geen slechte poor). En met een bestaande engine zoals Unreal3 zou EA een goed spel voor die tijd af kunnen krijgen, omdat ontzettend veel materiaal al aanwezig is.
nu Crytek onder EA zit, zou het aan engine en know how toch niet mogen ontbreken
Nou ik zie ze liever de U3 engine gebruiken, veel soepelere engine met ook buitengewoon strakke plaatjes (en ik heb een highend bak). :)
Echter 'Mass Effect' heeft in een korte tijd 1 miljoen stuks verkocht (alleen Halo3 gaat ze voor met 5 miljoen stuks op dit moment in redelijk korte tijd) en is precies het soort spel wat EA voor ogen had.
offtopic:
Qua verkoopresultaten bedoel je neem ik aan? Mass Effect is namelijk een RPG... wel een waarbij het combatsysteem op de meeste punten vergelijkbaar is met dan van een shooter. Een RPG met shooter-invloeden dus, maar zeker niet andersom.

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 13 december 2007 01:00]

Inderdaad ik heb er toch wel de nodige uurtjes plezier van gehad
Ik vond hem ook vet, maar ik denk dat het geflopt is omdat bv de maps te klein waren en je tijdens het spelen niet echt het C&C gevoel kreeg.
Nu met BF2 en BF2142.....is het veel mooier...als het die opzet toen de tijd had inclusief command overview dan was het wel geslaagd.
Dat de commander de units ziet net zoals in C&C RTS.
Ik ben benieuwd wat ze er deze keer van maken, denk dat ik em wel koop.
maar BF2 blijft gaaf :D BF2142 gaf ook al een beetje dat C&C gevoel met de futuristische units.
ja renegade was echt super
heb dat spel echt dagen lang online gespeeld
veel clanwars etc hoop echt dat het weer zo iets word als renegade maar dan met meer mogelijk heden en in de nextgen jasje
Als ik zo de reacties lees heb ik het gevoel in een andere wereld te zitten....

Ben ik dan de enige die C&C Renegade echt een minder dan middelmatig spel vond? Ik heb het toendertijd meerdere keren geprobeerd serieus te spelen maar kreeg er iedere keer weer een afkeer van...

(heb het nare gevoel dat ik zo wordt weggemod.... haha)

Verder wel helemaal fan van C&C, Red Alert en Dune :D
ik vond het een leuk spel, maar dat was voornamelijk omdat ik C&C zo'n mooie wereld vind. je loopt rond tussen en in gebouwen die ik al lang kende van eerdere spellen en waarvan ik me altijd al af vroeg hoe het zou zijn om er tussen te lopen.
Je moet het spel eens in multiplayer modus spelen met een stel vrienden (stuk of vier man per team) met teamspeak erbij. De combinatie van FPS en RTS elementen (beheer van geld, beschermen van de basis, kopen van vehicles, koppeling van beschikbare mogelijkheden aan gebouwen) is behoorlijk uniek en naar mijn mening zelden overtroffen.

Het is een van de weinige multiplayer games waarin strategie en goed teamwork doorslaggevend zijn (in tegenstelling tot veel andere teambased shooters zoals bijvoorbeeld Wolfenstein: Enemy Territory waarin teamwork ook belangrijk is, maar individuele FPS skills ook erg belangrijk zijn). Helaas betekent het ook dat het spel zich niet echt leent om even online te spelen met allemaal andere mensen zonder enige vorm van coordinatie.

Als single player game was Renegade wel aardig, maar inderdaad niet geweldig. Het is de multiplayer modus die het spel geweldig maakt.
Nee hoor je bent niet de enige,

Ik heb Renegade ook meerdere malen geprobeert en kwam telkens toch weer tot de conlcusie, schoenmaker blijf bij je leest.

De game was het telkens net niet, leveldesign, wapens, controls, allemaal gewoon net niet.

Op zich zelf staande was het geen slechte game, maar in vergelijking met andere shooters uit die tijd kon die het gewoon niet meekomen.

Hopen dat ze het deze keer beter aanpakken, want het is wel een geweldig verhaal en een leuke setting, oftwel goede ingedienten voor een leuke game.

Nu alleen maar hopen dat EA zich er niet gemakkelijk vanaf maakt om zo snel mogelijk cash op te strijken van de C&C fans..
Ik heb ook het gevoel in een andere wereld te zitten, maar dat komt meer omdat 9 van de 10 reacties hierboven bestaan uit een variant van "wow C&C renegade was een vet cool spel" in plaats van iets inhoudelijks te melden. Ik heb het gevoel dat dit soort nieuwsberichten vooral de jongere doelgroep van tweakers aantrekt, nofi.
Ik vond zelf de singleplayer van Renegade echt zeer onder de maat. De AI was om te huilen en het verhaal... daar was je zo door heen.

Renegade begint dan ook echt online te schijnen. Teamplay, de gevarieerde units (NOD met stealth) en GDI met gigantische mammoth tanks... de aircombat... Voor die tijd was het echt een super game en was daarmee Battlefield 2142/Quake Wars/willekeurige andere modern/futuristische shooter toch wel even een stap voor.

Er was een levendige Renegade online community die de game - zelfs na de overname van Westwood door EA - in leven hield door middel van mods (bv een complete Red Alert conversion). Ik heb jaren in een clan gezeten die zich voornamelijk richtte op C&C: Renegade en in daar zaten opvallend genoeg veel Nederlanders in.

Hopelijk weet Tiberium de online sfeer van Renegade te herpakken. Kom maar op! :)

[Reactie gewijzigd door CJ op 13 december 2007 02:22]

Ik had exact hetzelfde gevoel.

Heb ook renegade uitgeprobeerd, maar vond het zo slecht dat ik het uit mijn geheugen heb gewist ;)

Wat ik me wel afvraag is waarom ze het nu weer proberen? Ookal heeft renegade een handje vol fans (zie hierboven) in het algemeen was de game geflopt.

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 14 december 2007 09:55]

W00t, weer een koe erbij in de stal... Het zal wel weer een goede game zijn, maar zoals het meeste bij EA: Niet orgineel.

Laat me raden: Je kan straks ook radars en dergelijke laten komen als slappe rip-off uit ET:QW.... Dan het idee om in een shooter iets te doen als Aarde vs Aliens, hmmz, waar heb ik dat eerder gezien...

[Reactie gewijzigd door GENETX op 12 december 2007 16:23]

Aarde vs Aliens, hmmz, waar heb ik dat eerder gezien...
Space Invaders?


man zo'n beetje ieder concept is wel op een manier uitgewerkt..
dan kun je alle FPS's wel Wolfenstein rip-offs gaan noemen./.
(mod maar weg..)
DAT WAS WEL EEN GAAF SPEL! :D
Wolfenstein dus.. :P

[Reactie gewijzigd door Jelmoh op 12 december 2007 17:45]

Renegade was echt wel een goed spel. Athans ik heb er super veel lol mee gehad. De Singel player mode was ook best leuk om te spelen maar multiplayer was nog beter. Tuurlijk had het verder uitgewerkt kunnen worden waardoor het misschien nog populairder geworden zou zijn maar ik vond het idee toen erg leuk.

En @ ToFast EA gaat geen licentie nemen op de U3 engine ik denk dat ze dan eerder een aangepaste crysis engine gaan gebruiken aangezien ze dat spel hebben opgekocht. Maar gezien het al in 2008 moet komen denk ik dat het hier om een "nieuwe" Engine zal gaan. (er even van uit gaant dat een spel ontwikkelen snel 3-4 jaar duurt.)

[Reactie gewijzigd door Astennu op 12 december 2007 16:24]

Ik las net dat de game wss door AELA word gemaakt die dus toevallig ook Crysis heb gedaan... dus wie weet...
Dan zijn ze in elk geval goed met aliens :+
Nou, dan hoeven we ons dus ook niet lang af te vragen hoe de Scrin vorm gegeven gaan worden.
deze is alleen door meer dan de helft van alle gamers niet normaal te draaien op zijn of haar pc. dus ik hoop dat er nog wat getweaked gaat worden voordat ze weer en spel op die engine gaan uitbrengen.

PS. geen bash tov de crysis engine, want eerlijk is eerlijk het is een DIK GRAFISCH MIRAKEL.
Ik eigenlijk ook ! Lekker knallen op alles wat je anders alleen maar van de bovenkant zag !
Als FPS fan vond ik renegate juist wel leuk. Op welke engine zal deze komen te draaien eingelijk?
Mischien wel de Frostbite Engine van Battlefield Bad Company dan zou het zeker wel een strak spel worden...
Dat klinkt echt ongelofelijk vet. Ik hoop dat deze game zodanig gemaakt is dat je bv ook Scrin units kan capturen als je character Engineer is (husks) :)
C&C Renegade was m.i. ook een mooi spel voor die tijd. In combinatie met het Tiberium Wars-verhaal kan het niet meer stuk!

[Reactie gewijzigd door Destralak op 12 december 2007 16:11]

maar Command & Conquer: Renegade was niet de hit waarop de uitgever had gehoopt
heuh?

ik vond hem vet cool, en ik houd niet eens van FPS's :)

nouja als ze er weer zo'n game van weten te bakken,maar dan up-to-date met de huidige mogelijkheden, zal eht vast wel een (op z'n minst) leuk spel worden, voor de FPS liefhebbers :)
Dat jij de game cool vind maakt het niet automatisch een hit. Het is geen flop geweest, maar ook zeker geen knaller zoals veel andere C&C games.
Ja maar het was eerlijk gezged ook een net niet game..
Werd groots aangekondigd en duurde ook lang voor het uitkwam
In de tussentijd waren er al andere (betere) games uitgekomen, waardoor Renegade niet meer zo vernieuwend was.


ben benieuwd wat ze nu gaan brengen tussen alle shooters die uit zijn gekomen en eraan komen. Eerlijk gezegd gok ik meer op een console dan een pc-game

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True