Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties
Bron: EA

Gamesproducent Elektronic Arts heeft aangekondigd dat in 2007 een nieuw spel in de Command & Conquer-reeks zal verschijnen. Het nieuwe spel wordt op dit moment ontwikkeld onder de codenaam 'Command & Conquer 3 Tiberium Wars' en speelt zich af tijdens het begin van het ontstaan van het Tiberium-universum.

Het nieuwe spel zal gebruikmaken van de SAGE-engine die ook is gebruikt in de spellen 'Command & Conquer: Generals' en 'Lord Of The Rings: The Battle For Middle Earth', wat in zal houden dat het spel volledig 3d zal zijn. Het verhaal van C&C Tiberium Wars speelt zich af in 2047 waarbij het weer gaat om de strijd om Tiberium tussen GDI en The Brotherhood of NOD, welke geleid wordt door de kwaadaardige Kane. Veel details van het nieuwe spel zijn echter nog niet beschikbaar. In de aankondiging wordt genoemd dat het mogelijk zal zijn om singleplayer campaigns te spelen, maar het zal ook mogelijk zijn in multiplayermodus de strijd tegen anderen op te nemen. Ook zou het mogelijk zijn om units te combineren tot eigen custom eenheden. Hoewel veel gamers opgetogen zijn over deze nieuwe aankondiging, zijn er echter ook mensen die bang zijn dat Electronic Arts niet in staat zal zijn het typische 'Command & Conquer-gevoel' op te roepen in de nieuwste versie van het spel, zo blijkt uit reacties op Gathering of Tweakers. De originele C&C-spellen zijn ontwikkeld door de gamestudio Westwood Studios die later werd overgenomen door Electronic Arts om uiteindelijk opgeheven te worden. Veel van de originele ontwikkelaars die bij Westwood in dienst waren en gewerkt hadden aan Command & Conquer zijn vervolgens weggegaan bij het bedrijf en aan het werk gezet om The Sims te ontwikkelen.

Command & Conquer 3: ingame sceenshot?
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Jammer dat het zich in de toekomst afspeelt, had liever een directer vervolg op C&C1 (of een of andere tijdreis naar het verleden?)... een groot deel van de kracht van dat spel lag, mijns inziens, in het feit dat het 'realistisch' was, je had simpele humvees en standaard rifleman tot dubbelloops mamoettanks. Nt dat beetje extra, maar niet teveel. Tiberian Sun was duidelijk overschoten en alleen als je niet bekend was met C&C1 kon je er cht van genieten.

Uiteraard was een groot deel van de sfeer ook te danken aan Kane, nog altijd onevenaard in de gameswereld.
Niet alleen Kane was dat maar ook de muziek zelf, ik herinner me nog dat ik van (trouwens the Chemical Brothers) toen de muziek op cd had gezet erna luisterde, tevens de marketing eromheen was erg sterk, boeken, shirts ik dacht zelfs nog een korte tijd dat je kaarten kon kopen.
Dit in combinatie met een erg sterk spel zelf dat '3d' uitzag maar wel maar 1 perspectief kende is ongeevenaard voor toen. Ik vind vooral met de nieuwere C&C's erg jammer dat het daadwerkelijk 3d is maar dat je niet in een perspectief kunt blijven steken. Ik heb niet zo'n behoefte om iets van dichtbij te zien of om mn units te draaien totdat ik zeeziek ben.
Alle muziek in
* Command & Conquer : Tiberian Dawn
* Command & Conquer : Tiberian Sun
* Command & Conquer : Red Alert
* Command & Conquer : Red Alert 2
* Command & Conquer : Renegade
* En alle expansionpacks van dien zijn geschreven door Frank Klepacki, een echt muziaal genie in deze spellen, nummers als Nod Crush, Radio 2 en het
overige bekendere spul zeggen eigelijk alles :Y)

Het is vooralsnog onduidelijk of hij ingehuurd wordt door EA, hoofdzakelijk omdat hij zijn banden met Westwood had, niet met EA :)
Bij mijn weten is de muziek van alle Westwood-games door Frank Klepacki gemaakt, dus ook van alle C&C-games (uitgezonderd Generals).

Deze muziek (en andere muziek van EA-games alsmede muziek van Frank) is trouwens te koop op iTunes en enkele andere online muziekwinkels. Beste aankopen die ik daar gedaan heb. :)
Ik weet niet of The Chemical Brothers muziek voor C&C gemaakt heeft, maar ik weet zeker dat Frank Klepacki ( http://www.frankklepacki.com/ ) toch een groot (belangrijk) aandeel hierin had. In de About Me pagina op zijn site staan ongeveer alle C&C titels vermeld op Generals na. Mocht EA slim zijn laten zij deze briljante man ook de muziek verzorgen van C&C3.

Je had overigens gelijk dat de muziek zr belangrijk was voor de sfeer. Hell March draait hier nog dagelijks.

Mocht je Hell March overigens niet kennen, je kan het onderaan frankklepacki.com luisteren op IE (kreeg het niet aan de praat in Firefox). ZR de moeite waard zelfs voor niet C&C fans ... als die al mogen bestaan.
> luister de originele, op 1/4de naar beneden in het lijstje van 'CnC Series', de remixen zijn een stuk minder (nee, dit is niet subjectief... ;))
Fight, win, Prevail!

en niet te vergeten,

I'm the mechanical man!
Het nieuwe spel zal gebruikmaken van de SAGE-engine die ook is gebruikt in de spellen 'Command & Conqueror: Generals' en 'Battle for Middle Earth', wat in zal houden dat het spel volledig 3D zal zijn.
Ik ben benieuwd wat voor graphics ze nog uit deze engine, wel enigszins gemodificeerd natuurlijk, kunnen halen. 2007 is nog ver weg, dus ze zullen wel met iets spectaculairs naar voren moeten komen. Natuurlijk zeggen graphics helemaal niets. Goede gameplay maakt een goed spel; kijk maar naar Red Alert 1, want dat spel is nog steeds erg leuk om te spelen.
Veel van de originele ontwikkelaars die bij Westwood in dienst waren en gewerkt hadden aan Command & Conqueror zijn vervolgens weggegaan bij het bedrijf.
Veel van hen zitten nu bij Petroglyph, dat tot nu toe alleen nog maar Star Wars Empire at War heeft ontwikkeld. De gameplay van dat spel mag er in ieder geval wezen.

Ik ben heel benieuwd wat EA van deze nieuwe C&C gaat maken. Wel had ik liever een vervolg of remake van de eerste Red Alert gezien met die coole tussenfilmpjes. Die zorgden er namelijk voor dat je compleet werd opgezogen door het verhaal. Als je een missie had uitgespeeld, was het altijd weer spannend wat voor filmpje je zou krijgen voorgeschoteld.

Helaas bestaat Westwood Studios niet meer en zullen we nooit eenzelfde soort ervaring krijgen :'(.
Veel gameontwikkelaars van Westwood zijn niet weg gegaan bij EA maar ontslagen nadat het bedrijf opgekocht was door EA. Ik ben blij dat de jongens van XWIS nu het netwerk beheren ipv EA , snellere response tijdens etc. Deze nieuwe C&C zal veel hardcore C&C liefhebbers ben ik bang weer teleurstellen. Ik had graag het oude 2d van C&C terug gehad in een game ipv 3d met bagger prestaties. EA heeft veel in de ijskast gezet ook Renegade 2 is de stop uit getrokken :(
Misschien moeten we maar voorstellen om ook gelijk het C&C3 netwerk te gaan beheren. :)
Nee man, niet terug naar 2d. Met Tiberian Sun was het zo dat het verhaal echt fantastisch was, maar de graphics het minder maakten. Tiberian Sun NU in 3d zou fantastisch zijn! (Daarvoor had ik al total annihilation, erg voor op zijn tijd in 3d).
Dump die engine, en maak het weer ol'skool 2d 8-)
2d of 3d is allebij best maar die engine = :r

Veel andere 3d rts'en zijn 3x zo mooi als generals / bfme(2) en maar half zo zwaar :S
hehe... tijdje geleden had ik nog paar maps gemaakt voor C&C1. en mijn old p2@233@64MB & mystique 2.25MB@17" CRT voldoet nog prima.
Ik vond generals maar matig vergeleken met Red Alert 2. Hopen dat EA met deze game wel Westwoods prestatie kan evenaren.

edit:
wel mooi dat je weer met GDI en NOD speelt :)
Alle oude spellen schijnen opnieuw uitgebracht te worden.

Wanneer is het eens tijd voor een nieuwe Carmageddon release, ben een zwaar grote fan van Carmageddon
Het zou onderhand tijd worden ook. Damn we wachten al jaren op Red Alert 3, die wordt echter steeds maar weer uitgesteld.

Nu inderdaad alleen nog maar hopen dat ze het C&C gevoel kunnen oproepen inderdaad... Generals was de slechtste C&C ooit, de uitbreiding daar weer op was nog erger.

Waar is de goeie ouwe tijd met de echte C&C's van Westwood ;(
Ik vind Generals ZH toch echt de beste C&C, vooral online...

Zal wel aan mij liggen als ik de reacties hier zie...
Geen verhaal niks. Bij Red Alert was alleen de installatie al de moeite waard om het spel te kopen. :9~ En dan die filmpjes nog!
Het gevoel van C&C ontbreekt gewoon bij Generals... (en ik ben bang dat dat bij dit spel weer zo zal zijn)
Ik vind dat Generals helemaal niet thuishoort in de C&C scene... Tiberian Sun is tot daar aan toe, geloof dat dat ook GDI vs NOD is... Maar verder is er ook niet veel resemblence met de originele C&C... ;) Dus die hoort er maar half bij eigenlijk... :)

Ik heb C&C en RA1 + 2 gespeeld, maar moet zeggen, dat ik C&C en RA1 geweldig vond... RA2 was leuk, maar proefde te weinig van de sfeer die C&C en RA1 bij mij achterlieten...

En dat jullie Generals ber vinden... Dat is gewoon omdat C&C en RA1 nog gewoon van vr jullie tijd is :+
Voor degenen die de "filmpjes met B-acteurs" nog eens willen zien zonder C&C tiberian dawn te installeren, moeten eens hier kijken. De filmpjes zijn in divx formaat.
Ik heb Generals ZH helemaal ziek gespeeld de MP dan, de SP bijna nooit gedaan, hoop dat dit ook weer een topper word.(c&c,c&c ra, ts,ra2 waren ook goed vooral ra2 en TS ook heel veel gespeeld)

Ik snap niet dat veel gasten generals niet goed vinden de MP is echt :9~
Dat zal het zijn denk ik daar ik het nooit gespeeld heb :P

RA2 vond ik ook wel leuk.

Misschien dat de originele C&C ergens te downen is...

Ownee tis van EA die doen zoiets niet (zoals Rockstar met GTA) :(

Edit: @GJ-tje
voor 3 tientjes ofzo heb je ALLE C&C games die uitgebracht zijn.... C&C the first decade
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

deze zijn klaar gestoomd voor windows XP enzo de meeste downloads die ik probeerde om toch maar eens mij aangeschafte C&C te spelen werkte niet onder windows :)
C&C & RA1 voor onze tijd? Hahaha, ik heb nog nachten zitten gamen met Dune.... Tiberian Sun was top maar toch vind ik Generals en Generals ZH wat realistiser kwa units waarschijnlijk omdat het wat dichter bij huis afspeeld!

Maar inderdaad Generals hoort eigenlijk niet in het rijtje van de C&C..

Alhoewel... de titel zegt letterlijk "command & Conquer"....
En dat kan zich overal afspelen toch?! :?
Dune 2 bedoel je dan toch, Dune is geen RTS. Maar idd heel wat schoolnachtjes overgeslagen door dat spel.
ik weet iets beters voor je, er is een mega pak tekoop van C&C met alle C&C spellen van deel 1 t/m c&c Generals. en ja, als je echt zoekt zal het vast ook wel te downloaden zijn, alleen niet legaan :(

vroegh, toen hadden ze pas een mega pack,ter grootte van 2 oude spel dozen van karton naast elkaar, waarin C&C + uitbreidings pak zat. die goede oude tijd. vooral die muziek die er toen bij zat .. hmmmmm.... ik ga het toch maar weer installeren :+
Ik ben het helemaal met je eens, maar veel mensen niet inderdaad.. :)
Veel mensen vinden Generals niet per se een slecht spel, maar de CnC fans vinden het een klote CnC spel dat helemaal het 'merk' Command and Conquer niet waard is. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens aangezien vanaf CnC 1 er een duidelijke sfeer hing die er niet hing bij Generals (onrealistische oorlogen, een (hoewel absurd) verhaal, filmpjes met B-acteurs etc.)
Generals was juist erg slecht online omdat ten eerste de balance slecht was tussen de verschillende generals en ten tweede kan je bijna nooit een game spelen zonder dat er een cheater tussen zit en EA doet bijna niks tegen alle cheaters.
beste C&C, vooral online...
Echt leuk als je met vrienden een LAN spel doet (over een 100Mbit switch) en je hebt opeens geen verbinding meer |:(
Dat moeten ze toch oplossen.
Tis vast niet de eerste keer dat een C&C ruim 5jaar op zich laat wachten....

Die Sage enige doet me nogal denken aan Earth 2150 oid, kon je ook je eigen units in elkaar knutselen....
Dat is niet echt iets Sage-achtigs hoor. Generals noch ZH konden het.
Omdat het in Generals en Zero Hour niet kan, wil niet zeggen dat die functionaliteit niet ingebouwd zit in de Sage engine...

Kan maar zo zijn, dat er in de gehele Generals serie die functie gewoon niet mogelijk gemaakt is... :)
Red Alert 3 werdt elke keer maar uitgesteld? Ik heb nergens gelezen dat Red Alert 3 er uber haubt aan kwam.
Chielsen: SW: EAW is dan ook 1 van de grootste troep spellen die ik ooit gedaan heb (ja, ik had hem gekocht :'( )
Hoezo dat dan?

Ik vind het een geweldig spel! Het blijft uiteraard smaak.

Beetje offtopic dit, maar ik kon het niet laten.

Ben wel erg blij dat er een nieuwe C&C aankomt, laten we hopen dat het geen troep gaat worden. Begrijp me niet verkeerd. Generals is een leuk spel (in mij ogen), maar zit gewoon vol foutjes, is onnodig zwaar en heeft niet het C&C gevoel.
Eindelijk: ik vind SW:EAW een van de meest prut spellen die ik ken. Zeker de spacewars waren slecht: Ik hoop van harte dat men eenst een combo maakt van de TotalWar engine, en de engine van Homeworld2

Dan heb je pas een mooie RTS.

Wat betreft de nieuwe C&C: Earth2150 heeft wat dat betreft een goed voorbeeld gegeven hoe je een goede engine maakt en een interface waar goed mee te spelen is. Gecombineerd met een *redelijk* goed verhaal. Ook de developers van Earth2150 hebben de fout gemaakt om daarna op de warcraft trein te stappenmet Earth2160: het spel gebaseerd rond Hero units, waardoor de cameraviews te beperkt werden en er geen sprake meer was van tactiek, maar gewoon units pompen en de tegenstander overrunnen.

Dus let er op EA: een combo van Homeworld2 en de TotalWar engine met het verhaal van Homeworld(1).
Ach ja "het C&C-gevoel". Laten we even duidelijk stellen het c&c-gevoel is NIET generals. Speel de originele c&c (met eventueel covert ops).

Op het missen van NOD en GDI en misschien nog wel belangrijker het dozer concept ipv de MCV (mobile contruction vehicel) of uitgeklapt je construction yard...

Ik hoop toch wel dat de MCV terugkomt in C&C3 en geen gekloot meer dozer, als ik dat wil kan ik net zo goed warcraft3 gaan spelen met peons, aeo met workers, enz enz enz enz.

Magoed ik wacht met groten hopen op deze opvolger.
offtopic:
En ik wil ook nog een opvolger van theme hospital, nou ik toch bezig ben :P
Er zijn een paar dingen die -zeker- terugkomen en CnC: TT (ik blijf het voorlopig nog maar Tiberian Twilight noemen, Tiberium Wars is toch maar een working title) in vergelijking met Generals

1. MCV's
2. Geld 'harvesten'
3. Mammoth tank ;)
4. De echte filmpjes zoals we ze kennen uit CnC TD e/d.
5. Een derde speelbare ras. (Scrin, Forgotten, het is nog niet duidelijk welk ras.)
Extra feitje: Het is niet duidelijk of de orginele acteur van Kane weer langs komt, hij werkte bij Westwood, niet be EA.

Verder hoop ik dat EA het er een beetje goed van af gaat brengen, ik zit al een tijd te wachten hierop, CnC RA3 mag van mij nog wel ff wachten :)
Ik ben toevallig er opnieuw mee bezig, met C&C te spelen uit de "First Decade" box. Ik wil ze allemaal nog eens opnieuw uitspelen :)
Zo zeg, zitten ze allemaal met hun 3ghz pc en GeForce 7800 Command and Conquer te spelen op 640x480, lijkt me inderdaad een VET gevoel.

Toen was het de eerste, toen was het origineel, de lol is er nu af met 21 verschillende clonen, maar verwacht dan niet de vooruitgang die destijds met CnC1 geboekt is.

Maar ze kunnen er wat leuks van maken, stel je dit voor:

128 of 256 personen server.
64 of 128 man per team.
Goede ingame voice, online rank, hoe beter je bent hoe meer je kan commanderen/bouwen/invloed op de game hebt.

Dat lijkt mij wel wat, en die CnC1 die blijft lekker in de kast. Dat is vergane glorie, toen was het leuk, nu niet meer, en dat gevoel, tja, verwend he.. :P

Laten we hopen dat het een coole game wordt!
Ik mag aannemen dat je niet echt de tijd van C&C 1 actief hebt meegemaakt?
De clue ligt hem erin dat het juist zo simpel is om te spelen en dat je allemaal die online gameingrank kwatch niet erin hebt zitten. Dat je het spel opstart en kan beginnen. Niet dat je het spel opstaart, inlogt, servers moet inladen, server kiezen, wachten en dan vervolgens 20 upgrades moet bouwen voordat je units sterk genoeg zijn om er uberhaupt een kans mee te maken.
Ik wil niet miereneuken (maar ik doe het toch :P). C&C was ook niet orgineel er lag al een gehele reeks aan spellen voordat het genre opkwam ik noem: Stonkers, "The Ancient War" maar de eerst toonaangevende was "Dune 2: The Building of a Dynasty", dan had je natuurlijk ook nog Warcraft: Orcs & Humans (ookwel bekend als warcraft 1).

En DAARNA kwam eindelijk is een keertje C&C1. Het was wel een hele goede game, ingame filmpjes met acteurs en de basis van wat nu RTS is (ookal waren de meeste concepted uit dune overgenomen).

Ach ja vroegh :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True