Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties

Bijna vijftien jaar na de eerste Command & Conquer breit Electronic Arts een einde aan de verhaallijn rond het mineraal Tiberium, waarmee ook de strijd tussen het Global Defense Initiative en de Brotherhood of Nod zijn laatste fase in gaat. EA lichtte in Keulen alvast een flinke tip van de sluier op.

Verschijnt voor: pc (exclusieve titel)

In de eerste video die EA van Command & Conquer 4 vrijgaf, zien we Kane, de leider van de Brotherhood of Nod, binnenstappen in het hol van de leeuw: de zaal waar de leiding van het Global Defense Initiative bijeenkomt. Wat Kane daar precies wil, houdt EA nog wat vaag, maar duidelijk is wel dat het buitenaardse Tiberium zich steeds verder over de aarde verspreidt. Het is inmiddels 2062 en over zes jaar heeft Tiberium heel de mensheid uitgeroeid. Er zit voor de aartsvijanden dus niet veel anders op dan samen te werken.

*Crawler

Het verhaal is echter niet het spannendste aan C&C4. EA gaat namelijk de manier van spelen drastisch aanpassen, bleek in Keulen. Zo krijg je voortaan aan het begin van elke missie of elk multiplayer-potje de keuze uit drie klassen. Je kunt kiezen of je wilt starten met een Offense-, Defence- of Support-basis. Die basis, Crawler genaamd, is bij alledrie de klassen mobiel. Je kunt hem makkelijk verplaatsen en op elke gewenste plek ingraven; de Crawler zal daarna direct beginnen met het produceren van eenheden. Zelfs in de mobiele status kan de Crawler een beperkte hoeveelheid eenheden produceren en intern opslaan. EA hoopt het bouwen van een basis op die manier een stuk eenvoudiger te maken, waarmee het spel op zijn beurt toegankelijker moet worden.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True