EA brengt Command & Conquer-game uit voor smartphones

EA heeft een mobiele game in de Command & Conquer-serie aangekondigd. Command & Conquer: Rivals is een rts-game waarin er snelle, korte potjes gespeeld worden. Het spel komt uit voor Android en iOS.

De nieuwe game werd aangekondigd tijdens de EA-presentatie op de E3-gamebeurs. Hij werd gedemonstreerd door twee professionele gamers, genaamd NickAtNyte en InControl. Het spel speelt zich af op een kleine wereld en brengt traditionele rts-elementen naar een kleine schaal.

Command & Conquer: Rivals is de eerste C&C-game sinds de browsergame Command & Conquer: Tiberium Alliances, die in 2012 uitkwam. De laatste volledige C&C-game was Command & Conquer 4: Tiberian Twilight in 2010. Wanneer de nieuwe game uitkomt, is nog niet bekend.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

09-06-2018 • 22:38

164

Reacties (164)

164
161
125
6
1
24
Wijzig sortering
Duh! Ik kreeg bijna eem hartverzwakking omdat ik d8 dat er EINDELIJK eens een nieuwe C&C kwam. Blijkt het een mobiele crapware te zijn. Hiervoor ook al een vaag online variant. Burn in hell EA.

Snap ik niet waarom het niemand lukt om het gat te vullen wat EA gemaakt heeft in C&C. Grey Goo, Supcom, TA, PA, SC, allemaal leuk maar nog steeds geen C&C feel.
8 bit armies ook leuk, maar crap, mooie engine en dan een stom i bit skin en pieuw pieuw geluidjes... gemiste kans. Wanneer komt er een goede rts, met actuele wapens zonder achterlijke verdienmodellen en met vette graphics en physics.

De gecancelde opvolger die een oaar jaar geleden doorgestreep werd zag er nog best te pruimen uit.

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 23 juli 2024 07:16]

Heel simpel, minder interesse in het algemeen en een type game dat niet aansluit bij controllers en dus niet zonder meer werkt op consoles. Dat beperkt de afzetmarkt enorm, dus het is niet langer aantrekkelijk om eraan te beginnen.

Allen het piracy-gevoelige platform is niet genoeg voor een triple-A game.
Volgens mij heeft Starcraft het toch best aardig gedaan. En geloof me, een fatsoenlijk opvolger in de C&C reeks zal het ook goed doen. Er is alleen wel meer nodig dan copy paste en insert crapware. Als je zit dat tegenwoordig indies al redelijke rts'en kunnen maken. Ik bedoel de basis is telkens hetzelfde, het is nou geen technisch hoogstandje.
Ook ik was erg enthousiast om te zien dat er weer een C&C kwam. Maar toen ik voor de smartphone zag staan, was mijn eerste gedachte microtransacties, moeizame controls en geen diepgaande games.. Jammer weer..

De enige RTS die ik op dit moment kan aanraden is starcraft 2, al moet dat je,gezien de verschillende rassen, wel aanspreken.
Ja maar speel al deze games al sinds release, dus wordt wel tijd weer voor iets nieuws. Forged Allience morgen maar eens proberen.
update: Helaas, FA is gewoon 8 bit armies met andere skin en units spammen, totaal geen fijne game mechanics, unit spammen en we zien wel of ze de overkant halen...

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 23 juli 2024 07:16]

Ik denk dat als je nu C&C gaat spelen dat dit ook lang niet zo interessant is als 20 jaar geleden. Dit soort games krijgen vaak enorm veel kritiek. Denk aan C&C generals waar vrijwel niemand, toen het uitkwam, enthousiast over was. Age of Empires 3 (wat voor die tijd enorm vooruitstrevend was qua graphics en xp based gameplay) onderging hetzelfde lot.Gevolg is dat we nu nog maar mondjes maat dergelijke games zien verschijnen.

Gek genoeg zie je die negatieve houding nog steeds. Act of Aggression vond ik erg erg tof (niet de remake) en leek heel erg veel op C&C Generals met nieuwe nieuwigheden. Ook Act of Aggression kreeg veel kritiek. Wat mij betreft voornamelijk onterecht. Vervolgens gingen ze op basis van de kritiek een versimpelde remake maken, ja die was erg slecht.

RTS doelpgroep zal wel een kieskeurige zijn...
Ik speel nog steeds de hele serie van C&C, met evenveel plezier via Origin. Alleen na 20 jaar mag er best weer een nieuwe versie van komen. Ik trek me trouwens niets aan van reviews, Generals vond ik b.v ook erg tof.

Act of Aggression was ook wel leuk, maar toch volet het lang niet zo lekker als zelfs een slechte C&C game.
In het filmpje zit ik eerst tegen een kiddie cartoonachtige Tanja te kijken. Een paar minuten lager zie je het ingame geld wat je hebt met een “+” ernaast wat bijna zeker ingame aankopen is.

Gameplay ziet er wel leuk uit, maar ik mis een beetje wat c&c hiermee te maken heeft anders dan een beetje extra marketing. Had net zo goed “rood” vs “blauw” kunnen zijn.

Misschien vooroordelen, maar ik heb het allemaal al gezien voordat ik er aan begonnen ben.

[Reactie gewijzigd door grote_oever op 23 juli 2024 07:16]

Een aantal jaren terug hebben ze dit geintje al eens uitgehaald op de pc: C&C Tiberium Alliances. Dat is een browser game met microtransactions. Ik had het na 10 min gezien, terwijl ik de oude games van westwood graag speelde. Deze mobiele game laat ik gewoon langs me heen gaan.

Ondertussen is het al tijden duidelijk dat Westwood alleen nog een beetje aan het melken is en er geen serieuze strategy games meer maakt.
Westwood is er al een tijdje niet meer hoor, het is allemaal EA.
Yup.

De laatste 2 titels gemaakt door Westwood zijn Renegade en Generals. Alles erna heeft geen Westwood medewerker meer aan gewerkt, want de laatste zijn opgestapt na Zero Hour.

Renegade en Generals zijn ook niet geworden wat de bedoeling was, dankzij EA.

Supreme Commander is een soort spirituele opvolger van de CNC reeks (alhoewel het eigenlijk de TA opvolger is). De makers van TA en SupCom zijn bezig met een nieuwe RTS... Ik ben benieuwd.

CnC moeten we gewoon dood laten, alles sinds CnC3 en RA3 is gewoon een schande voor de legacy van de CnC reeks.
Los van dat ik de link niet zie tussen C&C en supcom was GPG jaren geleden al bezig met kings & castles. Stiekem hoop ik daar nog steeds op. Maar voornamelijk hoop ik op fatsoenlijke performance.
SupCom:FA is 1 van de weinige RTS titels die mij hetzelfde gevoel gaf als Dune, Tiberian Sun en Red Alert 1/2 dat deden.

Kings & Castles +/- hetzelfde team als achter SupCom en TA. SupCom zat kwa performance helemaal prima. 1 van de eerste games die deftig gebruik maakte van multicore systemen. Ik speel FA nu soms nog wel eens, draait nog altijd als een zonnetje. Met paar duizend units wat minder, maar daar heeft elke RTS last van.
Hebben we het over hetzelfde spel? Supcom is single threaded en grote maps werden al snel slow motion spellen. Setons was voor veel PC's al te groot. De engine kon niet omgaan met de bedoelde schaal van het spel.
Huh wat? SupCom was niet single threaded.

https://web.archive.org/w...features/6166198/p-6.html
Make sure that your CPU won't be a bottleneck before you go out and purchase the latest in pixel-pushing power. If there's one component Supreme Commander can't get enough of, it's the CPU. The game lives on brute processing power--the more you give it, the better it runs. The game got progressively faster as we moved up the MHz scale, and the numbers went even higher when we moved to quad-core. Most games still don't take full advantage of multiple cores, but Supreme Commander sure does. Consider upgrading the CPU if you're still running on a single-core chip.
Spel komt uit een tijdperk dat multicore en multithreaded games nog helemaal de shit waren. Dual cores waren ook vrij nieuw. Maar dat was de tijdperk toen we bij het gamen van single threaded naar multithreaded gingen (sindsdien is het allemaal zo'n beetje multithreaded, niveau varieert alleen) en Supreme Commander was 1 van de grondleggers van het multithreaden in het RTS genre.

Het spel begint op mijn FX8350 pas frames te droppen als ik met meerdere partijen tegen de 800-1000 units aan begin te lopen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 23 juli 2024 07:16]

Kijk eens rond bij FAF, er is maar een thread voor de simulatie en dat is waar het spel op hangt. Verder uiteraard geheugenproblemen ivm 32 bit.

Als supcom een van de grondleggers is van multithread snap ik waarom dat zo traag om gang komt. Want supcom deed het niet goed.

Verder is je CPU 5 jaar nieuwer dan het spel waar we het over hebben. Knap dat het spel 5 jaar later wel redelijk draait, maar nog steeds niet op de schaal zoals het bedoelt was zoals je zelf al aangeeft.
SupCom draaide destijds ook prima op mijn Athlon 64 x2. De benchmark die ik linkte claimt ook dat het spel beter draait hoe meer cores je het geeft. Hier zijn ook nog genoeg andere resultaten op google en archige.org te vinden.

Voor elk spel zijn wel threads met performance problemen te vinden.
Supcom is drama met multicore, alles hangt op 1 thread. Dat is geen claim, dat is gewoon de waarheid.
Nee dat is het niet :) google is je vriend.
Generals vond ik anders best goed en heb deze game vaak weer uit de kast gepakt.
Zero hour, met de specialismen binnen de generals, was echt mijn favoriet en heb ik zo vaak gespeeld...
Deze game heeft hetzelfde maar na een half filmpje te hebben gekeken is al duidelijk dat het een erg slap aftreksel is.
Ik speel C&C Generals ZH nog elke dag met mods (Rise of the Reds, Contra en Shockwave).

Ondanks dat ze klein zijn, hebben al die mods nog steeds een actieve community. De game is al heel oud, maar wordt nog steeds gespeeld en heeft mods waar nog steeds aan wordt gewerkt. Ze hadden de passie van die modders kunnen ondersteunen en een mooie C&C game kunnen ontwikkelen. Sommigen werken jaren voor niets aan een mod die ontzettend veel toevoegt. Dat EA vervolgens aan komt zetten met een mobile game die ook nog eens microtransacties bevat, is echt heel jammer.
Als je dat leuk vond, dan is Co-op in Starcraft 2 wellicht wat voor je. Daar speel je samen met een andere speler mission based maps (zoals in een campaign). Iedere commander die je kan spelen is een specialist en sommige spelen zelf heel onorthodox. Er is wekelijks een andere 'mutation' map waar wat elementen aan toegevoegd zijn om de map moeilijker te maken (alle damage die je doet word verdeelt over je eigen units, tornado's op de kaart, enemy attacks slow your unts etc.) Word nog steeds veel gespeeld.

OT: Ik laat deze lekker links van mij liggen. Ben nog steeds aan het wachten aan een echte C&C game (of het een RA, Tib of Generals wordt boeit even niet). Ik ben bang dat ik lang kan wachten.
Starcraft 2 ook aardig stuk gespeeld!

Ik zit te wachten op een generals met hogere resolutie, up2date graphics, grotere Maps waarop je verder kunt uit zoomen. En dan graag met een Mac versie... Al mijn pc's de deur uit gedaan.
Een nieuwe TA. Dat zou epic zijn man!

Fingers crossed :)
Zoals Planetary Annihilation ?
Die is helaas niet zo heel vet.
Generals is door EA gemaakt
Red alert 2 ook.

Ik heb het over de westwood mensen die nog aan RA, dune en TS gewerkt hebben.
Net als BullFrog, dreamworks, mythic, maxis, origin,. en veel meer.

https://kotaku.com/an-upd...-and-then-shut-1689498614
https://screenrant.com/video-game-franchises-ea-ruined/

BullFrog, RIP.

[Reactie gewijzigd door bbr op 23 juli 2024 07:16]

Theme hospital.. Dungeon keeper.. Allemaal succesvolle ip's opgeslokt en verdwenen door EA.
Theme Hospital krijgt een opvolger met Sega als uit gever Met de naam twin point hospital. Helemaal verdwenen is deze dus niet :)
Yep. Maar zo kreeg Dungeon Keeper ook een geestelijk opvolger in de vorm van Dungeons 2 en later War for the overworld. Heb alleen de laatste gekocht omdat de eerste echt alleen slechte reviews kreeg op steam. Wfto is op zich wel ok, maar m.i. is het niet hetzelfde gevoel als de originele dk en dk2. Ik blijf hopen met Twin Point hospital maar ik acht de kans groot dat deze ook tegen gaat vallen. :(
Heb je recent wfto nog gespeeld? Het is met patches na release nog een stuk beter geworden. Komt erg in de buurt van het DK2 gevoel, niet DK zelf helaas, maar het is ook een spirituele opvolger van deel 2.
Ik denk een half jaartje geleden voor het laatst. Draaide toen best traag en om een of andere reden greep het mij niet zo. Misschien inderdaad binnenkort nog eens aanslingeren voor een nieuwe poging. Thanks voor de tip.
Versie 2 is een maand geleden ongeveer gereleased. Bij mij liep wfto ook gewoon te sloom voor een prettige speel ervaring. De fps dropte elke minuut verder naar de beneden.

Dat is voor mij met versie 2 bijna helemaal verholpen. Lategame met 3000 minions op de map kakt het nog een beetje in.
Oh, top. Ja inderdaad game ging steeds stroperiger aanvoelen naarmate je langer aan het spelen was. Ik ging uit van een memory leak ergens of zo. Kan je dan als gamer weinig aan doen behalve hopen dat het gepatched wordt tzt. Vanavond maar weer eens aanslingeren. :)
Success :) my pet dungeon is een aanrader, de overige DLCs stellen niet al te veel voor.
Het laatste van 'westwood' (Petroglyph) was ook geen overtuigend succes. Trion had een soort mmo rts in beta ontwikkeling genaamd End of Nations. Toen dat flopt hebben ze nog bijgedraaid naar meer MOBA achtig maar uiteindelijk is het helemaal geschrapt.
Dat is ook het hele probleem, EA heeft is geen gamebouwer met idealistisch hart maar gewoon een bedrijf dat aandeelhouders te vriend moet houden.
Een aantal ex Westwood medewerker s zijn overigens Petroglyph Games gestart. Met games als Grey goo en Forged Battalions maken ze best leuke rts games.
Anoniem: 706671 @Mr.Monk10 juni 2018 10:42
Trouwens ik vond tiberium wars ook nog wel goed :)
Ga ik een keer proberen, thanks!
Niet van Petroglyph Games, maar Iron Harvest van KING Art Games is ook de moeite waar om in de gaten te houden.
Dat ziet er veel belovend uit :) ga ik in de gaten houden, thnx
Het irritante van zon game als deze is dat het ook nooit gemaakt is om de beste CnC te zijn die ze op dig moment kunnen maken, maar vooral de CnC naam gebruiken voor quick cash... Lame.

Je zou daadwerkelijk gewoon een coole nieuwe CnC kunnen maken, maarja.. EA.. Jammer weer
Gameplay ziet er wel leuk uit?????.... En dat baseer je op die ene frame, wat basically Advance Wars laat zien.
Er was gameplay tijdens de EA persconferentie waarbij 2 gamers een duel lieten zien

Edit:
Hier ook nog 10 min. gameplay van IGN: https://www.youtube.com/watch?v=7YHmki_4DVc

[Reactie gewijzigd door fleros op 23 juli 2024 07:16]

Eerst trots vertellen dat ze Westwood hebben uitgehold, en daarna deze troep laten zien. Het is een wonder dat ik nog mensen lees die geïnteresseerd zijn in deze uitgever.
Denk dat een deel van de mensen nog steeds nostalgische gevoelens hebben en dat er ergens nog hoop is op een goed vervolg in de serie. Moet zeggen dat ik bij het lezen van "EA brengt Command & Conquer-game uit voor" ook even hoop was dat er iets leuks aan kwam... Tot ik het laatste woord van de titel las. Daarbij komt ook nog eens dat EA de afgelopen tijd eigenlijk weinig interessants meer uit brengt, waardoor het, realistisch gezien, dat beetje hoop ook niet meer waard is. Een echte PC versie is bijna gedoomd te mislukken. Of je moet op een C&C ultimate team experiance zitten te wachten.

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 23 juli 2024 07:16]

Ik wacht nog steeds op Renegade 2
Niet wachten op EA, maar Renegade X downloaden en spelen. Das een remake en momenteel heel stabiel (ook de multiplay) en speelt lekker weg.
Ziet er goed uit :)

Maar maken ze geen inbreuk op de rechten van EA? Hoe groot is de kans dat dit project de kop in word gedrukt?
Is met goedkeuring van EA. Zolang ze maar geen donaties en geld ontvangen. FREE-ware dus nergens transacties
Ik heb alleen nog een ps4 helaas.
Anoniem: 501293 @summetje10 juni 2018 03:44
Ik speel echt nooit mobiele games. Dit heb ik in het begin van de iPhone gedaan maar ben daar ook heel snel weer mee gekapt. Touch controls sucks en gamen doe ik liever op een console of beter.
Dit. Dit zou dan wel weer tot zijn recht komen op de Vita. Jammer genoeg is de Vita niet geworden wat het geworden zou kunnen zijn.

EA :/
Anoniem: 501293 @Exorcist11 juni 2018 08:54
Dat is ook heel jammer. Ik heb gelukkig ook een switch en het zou wel heel vet zijn als ze een C&C daarop uitbrengen maar eigenlijk droom ik stiekem van een goede remake. Persoonlijk vond ik 1, Red Alert, Red Alert 2 en 3 het vetste! Jij?
Vind je het gek. Eerst melken ze de franchise compleet uit met 'slechte' delen en als finale klap komen ze nu met een mobile game aanzetten die waarschijnlijk bomvol microtransacties zit :(
Leert EA het dan nooit :(

Laat ze alstublieft weer een gewone CnC game maken zonder die goldigger taferelen.
Anoniem: 105188 @summetje10 juni 2018 01:14
Ja waarom denk je? Dit is niveau Tiberium Alliance (waarschijnlijk x1000). Qua concept ziet het er een beetje uit als Red Alert alliances, een spel welke ook voor grote ophef zorgde (met goede reden).

http://www.karstenmehnert...-alert-alliances-concept/

Voor een samenvatting van alle tafferelen rondom C&C en de rol van EA hierin kan ik dit filmpje aanraden.

https://www.youtube.com/watch?v=OlIkGlTMUNE

EA heeft de hele franchise kapot gemaakt met het hele gedoe rondom C&C 4 en nu als een middel vinger naar de fans komen ze met een F2P mobile game. Zoals AngryJoe zou zeggen: "Fuck you give me money"!

Dit heeft verder helemaal niks met C&C te maken, het spel had net zo goed Peppi & Kokki go to war kunnen heten.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 105188 op 23 juli 2024 07:16]

Traditionele rts... is het filmpje wel bekeken alvoor dat te schrijven?
Het enige traditionele tot zover is de naam van de facties en daar houdt het voor zover het filmpje laat zien dan ook meteen op... verder is ook meteen te zien dat de rts-elementen veel meer weg hebben van Clash of Clans dan een daadwerkelijk traditionele RTS (iets waar ik niet, versus iets waar ik zeker wel op zou wachten...)
Anoniem: 306567 9 juni 2018 22:43
Waarom niet gewoon een nieuwe c&c voor de pc? Wacht er al jaren op.... Maar nadat westwood studios is wegbezuinigd is het alleen maar slechter gegaan met de franchise.

Deze mobiele game heeft weinig met c&c te maken....

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 306567 op 23 juli 2024 07:16]

Gaat er voorlopig niet komen ben ik bang.

EA is er van overtuigt dat een "echte" C&C ouderwets is en niet meer aanslaat bij een groot genoeg publiek. RTS games hebben het moeilijk sinds de komst van de MOBA en een klassieke RTS zien ze dan ook totaal niet zitten.

Op dit moment lijken ze ook geen ongelijk te hebben. De laatste Starcrafts verkochten slecht en andere base-building RTSen zijn er bijna niet. De weinige uitzonderingen hebben meestal erg lage production values en verkopen slecht tot zeer slecht.

EA zag het verlies aan interesse in het genre al vroeg aankomen en is gaan experimenteren met de C&C formule, waar fans niet op zaten te wachten. Zelfs met Red Alert 3, waar nog steeds basebuilding in zat, werd de formule door de mangel gehaald. Blijkbaar was het idee dat als je er maar zoveel mogelijk nieuwe dingen in stopt, en een nieuwe faction, dat men het wel leuk zou vinden. Dat de Japanse stijl units compleet uit de toon vielen bij de rest van de game was niet belangrijk.

Al die slechte keuzes van EA hebben het verlies aan interesse in mijn ogen versneld: Blizzard deed veel te lang over nieuwe games, EA had geen idee wat een C&C game, een C&C game maakt. Zonder die twee leidende IPs lukte het niemand om basebuilding RTSen op de kaart te houden.

Ik ben inmiddels op het punt dat EA gewoon lekker helemaal moet stoppen met PC games maken, beslist geen studios meer moet inlijven, en vooral met z'n handen van C&C af moet blijven.
Persoonlijk denk ik dat er nogsteeds een grote vraag is naar old school C&C Red Alert, Generals of tiberium rts based games echter waren de laatste C&C games gewoon niet goed genoeg. Echter zit ik totaal niet te wachten op een mobile game.

Echt heel erg jammer, helaas is dit de trend bij EA.

Ik moet je wel gelijk dat EA misschien wel moet gaan stoppen met PC games maken, tegenwoordig zijn het allemaal matige ports.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 23 juli 2024 07:16]

De definitie van "groot" verschilt nogal per publisher. Strategie publishers zoals Paradox of Kalypso kunnen waarschijnlijk prima leven van een goed opgezette basebuilding RTS. Die verkopen dan 200.000 stuks en zijn gelukkig. EA komt echter z'n bed niet uit voor minder dan 1.000.000 stuks.
Inderdaad, blijkt dat heel wat mensen hier een totaal vertekend beeld hebben van hoe populair RTS tegenwoordig is. Grey Goo was ook niet bepaald een success.
Ik vind het ook jammer. Tiberium wars 3 met cinema acts die ze terugbrachten vond ik wel nice :)

Maar nu sinds 2006 zit ik op droog brood tbh.
Gaat er voorlopig niet komen ben ik bang.

EA is er van overtuigt dat een "echte" C&C ouderwets is en niet meer aanslaat bij een groot genoeg publiek. RTS games hebben het moeilijk sinds de komst van de MOBA en een klassieke RTS zien ze dan ook totaal niet zitten.
De grap is dat Rimworld alles is wat EA niet uit de C&C franchise kon halen.
RTS met Roguelike, te simpel.
helemaal mee eens!

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 23 juli 2024 07:16]

Waarom niet gewoon een nieuwe c&c voor de pc?
Omdat dat een enorme investering kost; het maken van een goede RTS is niet bepaald goedkoop. Nou is het argument "C&C5 bouwen kost klauwen met geld" nogal een gevalletje "het kost een kapitaal om deze geldbouw in mijn tuin te zetten", maar goed...
Deze mobiele game heeft weinig met c&c te maken....
Ik heb niet bepaald het idee dat EA de rechten van C&C heeft gekocht omdat ze een enorme drang voelden om geweldige spellen te maken. Voor mijn gevoel wilden ze iets kopen waar ze een heleboel geld uit konden wringen.
Helaas je moet het toch wat anders brengen want Zelfs de grootste triple A games zijn nog steeds onder de 100 miljoen om te maken. Het verschil is alleen dat er ongelooflijk veel in marketing gegooid wordt met EA voorop. Zijn spenderen rustig 6 tot 8 zoveel uit puur aan de marketing van een product.

EA's manier van spellen maken klopt gewoon niet. Ze denken dat als je er maar genoeg geld tegenaan gooit het vanzelf goed wordt of goed aan de man gebracht kan worden. Om je een idee te geven The Witcher 3 heeft inclusief marketing 80 miljoen gekost. Battlefront 2 was volgens EA was iets van 600-650 miljoen, maarja EA heeft zo ongeveer op elk TV kanaal in elk land een maand lang die reclames lopen draaien.
Om je een idee te geven The Witcher 3 heeft inclusief marketing 80 miljoen gekost.
Aan Poolse loonkosten. Niet vergelijkbaar. Maar verder heb je wel gelijk dat een game maken niet zoveel hoeft te kosten als sommige (AAA) publishers/devs beweren.
Waarom niet is natuurlijk niet zo heel moeilijk voor te stellen... Hier verwacht EA een hogere return on investment mee te halen. De investering voor een volledige PC C&C zou veel hoger zijn, en de opbrengst waarschijnlijk niet evenredig hoger. RTS is niet meer zo'n populair genre als het ooit was helaas...
Dat overigens los van dat ik ook heel graag een nieuw deel dat de oude serie eer aan doet zou zien hoor, maar het lijkt er niet op dat dat er in zit.
Komt dat door de gamers uitgekeken zijn op RTS games of dat het aanbod gewoon al jaren minder is en daarom de meeste iets hebben ik kijk de kat even uit de boom?
Daar ben ik het volledig mee eens. Een eerdere poging om de C&C reeks voor een groter publiek toegankelijkheid te maken middels een console versie van Red Alert was niet echt succesvol. Voor een lekkere besturing is een muis i.c.m. een keyboard gewoon noodzakelijk, vind ik. Hoewel ik erg goede herinneringen aan deze reeks heb, kijk ik daarom niet echt uit naar de mobiele versie. Maar uit nieuwsgierigheid ga ik het waarschijnlijk tegen die tijd toch eens uitproberen.
Anoniem: 258387 9 juni 2018 23:48
Command & Conquer. Een franchise waarbij mijn hart toch wel sneller ging kloppen. Waarbij Red Alert 2 voor mij persoonlijk wel het hoogtepunt was, al heb ik met C&C Generals ook duizenden potjes online gespeeld. Vrijheid om te bouwen, een zijn met je team en je verbonden voelen met de units. In het verhaal zitten, progressie maken op wat voor manier dan ook. Hopen dat je een level verder kon komen en weer nieuwe units kon unlocken.

Wat ik hier zie maakt me verdrietig, dit heeft praktisch niks te maken met de C&C franchise. Dit lijkt meer op een spelletje wat vanalles had kunnen zijn maar waarbij ze een C&C intro hebben gebruikt.

Welcome back commander.....al zal die het wel op een lopen zetten met dit soort meuk.
Amen. Wat een ontzettende zonde van de gehele franchise. EA krijgt weer een hele lading kritiek over zich heen, en volledig terecht. De generatie die die C&C speelde hebben toffe ervaringen bij de klassieke RTS en nu komt EA met een soort game waar (voor zover ik weet, en zelf iig wel ervaar) die generatie JUIST geen behoefte aan heeft. Zonde, zonde.
Ik kan/kon Red Alert 2 met zijn cartoony style en verpesting van het verhaal + gritty wereld niet uitstaan, maar wat zou ik graag weer zo’n game zien.
C&C helemaal kapot gespeeld sinds dag 1. Met huisgenoten via LAN maar ook RA2 tot diep in de nacht. Dat laatste toen ik al aan het werkende leven was begonnen. Mijn vriendin werd er wel eens gek van en de termen als "nucleair warhead approaching" en het eeuwige "building" staan ook bij haar in het geheugen gegrift .
Stond boven in de online ladders, kreeg van Westwood daarvoor zelfs nog een brief(!!) voor en wat goodies. The good old days!

[Reactie gewijzigd door GroeneThee op 23 juli 2024 07:16]

ra2 is trouwens nog steeds actief online https://cncnet.org/red-alert-2
Ouch! De Youtube Like/Dislike ratio ziet er niet al te best uit (Voor EA).

Ik heb echt mijn Command And Conquer fix weer nodig :( Het is al weer 11 jaar geleden (Command And Conquer 4 telt niet mee) since we een Command And Conquer game hebben gehad!

Nah, we zullen waarschijnlijk de komende tijd geen reboot krijgen van Command And Conquer, in ieder geval niet zonder dat het een Battle Rojale mode heeft.. Ja ik zit nog vast in 2003.. Ik zie zeer weinig in die nieuwe trends, de games zijn niet slecht maar het spreekt mij gewoon niet aan.
OpenRA wellicht? :)
OpenRA speel ik regelmatig op mijn Linux laptop als ik me verveel terwijl ik van huis ben.
Thanks!! _/-\o_

Heb het in het begin van het project al eens gespeeld maar toen zaten er behoorlijk veel bugs in, nu maar weer geïnstalleerd.

En met alle originele CD's inclusief CS en AM denk ik dat ik me hier vandaag prima mee ga vermaken! :D
Ouch! De Youtube Like/Dislike ratio ziet er niet al te best uit (Voor EA).
Dit is niet anders dan wanneer er een nieuwe Call of Duty trailer komt. Kennelijk denkt iedereen dat ze met het downvoten het bedrijf een hak kunnen zetten.
Nee, dat is niet waarom mensen het doen. We kunnen er geen verandering in brengen inderdaad. Alles wat we kunnen doen is onze frustratie uiten daar voelen wij onszelf weer een stukje beter van. 8)7
EA heeft het filmpje op unlisted gezet, ze kunnen het zelf ook niet aanzien :')
Dit is zo dubbel. Enerzijds zit ik (zonder overdrijven) al jaren te wachten op een CnC game.
Anderzijds..... EA. CnC3 (inclusief Kane's Wrath) was nog top. maar CnC4 was echt een draak van een game. En EA is sindsdien verder afgegleden richting pay to win concepts.

Ik ben.... voorzichtig enorm enthousiast en angstig? Wat gaat EA doen met deze franchise die toch wel echt awesome was, wordt er recht aan gedaan? Kunnen we weer ouderwets bases gaan bouwen, tiberium harvesten en units spammen? De potentie is heel hoog, maar het afbreukrisico ook. :s

edit: ok, zat een filmpje bij dat ik mss eerst had moeten kijken. Niet de CnC waar ik op gehoopt had en met een pay en play to win concept erachter. Jammer. Muziek van Frank Klepacki kan eventueel nog wel het een en ander goedmaken. Als ze zo slim zijn geweest hem in te huren.

[Reactie gewijzigd door Jw_vdB op 23 juli 2024 07:16]

Anoniem: 306567 @Jw_vdB9 juni 2018 22:52
Forged batallion al geprobeerd?
Ja, vrij complex. CnC zat aan de ene kant op het randje van tactisch/casual waarbij Forged Batallion echt full tactical is.
Wat een onzin! C&C generals is echt top behalve de instabiele multiplayer. Zouden ze dat fixen dan was het nog steeds een top spel. EA heeft een vervolg gecanceld en ik ben bang dat er niet een opvolger komt! Zonde.
Generals was gewoon rotzooi die nooit is afgemaakt is, het zit zo vol met bugs dat multiplayer gewoon geen optie is. (2 pogingen doen om de scudbug te fixen en het nog niet oplossen is gewoon triest)

Act of War : Direct Action was alles wat generals had moeten zijn.

En je kon natuurlijk wachten op een mobiele versie, alsof C&C nog niet genoeg verkracht is. *zucht* :'(
War Front: Turning Point.
https://www.youtube.com/watch?v=f1g2TgIlcrk
https://en.wikipedia.org/wiki/War_Front:_Turning_Point
Was ook leuk maar heeft het welbekende 'single core' probleem... Bij grote matches... zo traag als dikke s%^&#t door een trechter... Maar ondanks dat erg vermakelijk.
"Buy Tiberium Crystals now! To speed up building - or wait 10 hours and 21 minutes"
Had precies dezelfde gedachte.
2003 "Challenge everything" => 2018 "Charge for everything" :(
Anoniem: 306567 9 juni 2018 22:50
Voor diegene die op een nieuwe c&c wachten. Forged batallion is van de oude makers van c&c. Erg toffe rts game!
Voor degene die op een nieuwe multiplayer c&c wachten bedoel je. Want dat is volgens mij de focus van Forged batallion.
Anoniem: 306567 @T-CM1110 juni 2018 14:27
Nee hoor. Zit gewoon een campagne in
Het is echt om te huilen, eerst graaft EA het graf voor command and conquer met Tiberium Twilight, dan stoppen ze de franchise erin met het cancellen van generals 2 en die bar slechte web game. En om het af te maken urineren ze er over heen met deze Clash Royale game die er uit ziet alsof ik op de basis school op spelen.nl zit.

Zo moeilijk was het niet geweest om een 4e deel voor red alert uit te brengen of zelfs gewoon generals 2 uit te brengen. Het spel was al af, zelfs in beta. Ze besloten domweg om het te laten vallen

Het zijn zware tijden voor strategy game lief hebbers :(
Yup. De mainstream heeft geen interesse meer in rts. EA vindt blijkbaar dat er niet genoeg geld aan te verdienen valt dus ze zitten idle op de Command and Conquer licentie en weigeren er iets nuttigs mee te doen.

Nou, op z'n mist hebben we Iron harvest onder weg. Die zullen we in onze handen hebben binnen 1 tot 2 jaar. Die game zal ons hopelijk onze Command And Conquer fix wel geven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.