Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Duitse indiegamestudio Jo-Mei onthult EA Originals-game Sea of Solitude

De Berlijnse indiegamestudio Jo-Mei heeft tijdens de E3-persconferentie van Electronic Arts zijn nieuwe game Sea of Solitude onthuld. Het spel wordt een third-person adventuregame over een meisje dat door haar gevoel van eenzaamheid verandert in een monster.

Een van de kopstukken van de studio vertelt tijdens de presentatie over de hoofdrolspeler, Kay, die in de spelwereld verschillende monsters moet verslaan, alsmede het monster dat zich in haarzelf heeft genesteld. Afgezien van het spelerspersonage en de monsters, vallen geen andere personages in de beelden te zien.

De game is onderdeel van EA's Originals-programma, waaruit ook de recente game A Way Out voortkomt. Het programma streeft naar het produceren van innovatieve indiegames. Sea of Solitude, of SOS, moet ergens vroeg in 2019 verkrijgbaar zijn. Het spel komt zowel voor de Xbox One en PlayStation 4 als voor Windows uit.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

09-06-2018 • 22:24

15 Linkedin Google+

Reacties (15)

Wijzig sortering
Dit was de interessantste aankondiging van de show, net als A Way Out vorig jaar.
Dacht precies hetzelfde, dit is tenminste origineel en interessant. In tegenstelling tot de generieke meuk die EA normaal uitpoept :p.
Het lijkt dat de grote inhouse studios bij EA gewoon geen ziel meer hebben. Anthem gameplay was slaapverwekkend (zoals Neverps al goed aangeeft), ik had op meer gehoopt/verwacht. Als je kijkt naar Neverwinter Nights of de eerste Mass Effect.... dit is niet te vergelijken.

Edit:
Ik denk dat het probleem van deze tijd is dat de casual gamers (het type mensen dat vroeger hun neus ophaalde bij het woord games) de 13 in een dozijn spellen spelen en dat de grote publishers hier veel geld mee verdienen door die spellen steeds te copy/pasten. Hierdoor zie je nauwelijks nog inovatie bij de grotere studios want die gaan alleen op het grote geld af. Hierdoor krijg je een kleinere groep gamers die deze spellen mijden.
Ik heb zelf geen tijd meer voor de 13 in een dozijn spellen, als ik iets opstart moet het inovatief zijn. Maakt verder niet uit of dat visueel, verhalend of gameplay is (of een mix). Spellen waar ik moet grinden zal ik dus ook niet meer spelen.

Casual is misschien een verkeerd woord om die groep te omschrijven, mischien is "Soap Gamers" een beter woord, het type mens dat vroeger de alle soaps keek :+/.

[Reactie gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10 juni 2018 00:25]

Naast die mobile C&C game en een sequel ook de enige aankondiging van een originele titel in heel die persconferentie :+ De game ziet er wel interessant uit overigens, maar is waarschijnlijk niet helemaal mijn ding.
Wat is een idiegame als een uitgever als EA erachter zit?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Indie_(computerspellen)
Ze worden niet aangestuurd door EA. EA levert mogelijk wel wat financiële hulpmiddelen en wat expertise, maar verder is het gewoon een publisher die geen invloed heeft op de ontwikkelaar.
Hmmm. Best een trend de laatste tijd m.b.t games die te maken hebben met psychische stoornissen/problemen en/of mentale issues.

Hellblade demonstreerde wat er gebeurde met iemand die leid onder Psychose. Ik zag op gamescom 2017 een VR game bij de indie gedeelte die ging over dat jij alleen een soort van imaginary persoon zag en de rest v.d wereld niet (geweldige setup b.t.w) dat jou probeerd te beinvloeden in goede of slechte manieren. Dan is er Twin mirrors van de Life is strange team.

Ik mis er vast een paar, tis laat.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 9 juni 2018 23:45]

Ik had precies dezelfde gedachte bij deze aankondiging.
Enige aankondiging die er imo interessant uitzag (Anthem klonk leuk maar de gameplay die ze daar bij laten zien was slaapverwekkend). Titel om in te gaten te houden.
Anthem kan mij ook niet boeien. Coop role playing ? Pass...

Deze klinkt wel interessant.. hoop alleen dat het niet te veel op bv Submerged op iOS lijkt en de omgevingen niet al te saai worden, beetje Bioshock sausje zeg maar.
ziet er héél gaaf uit, doet me een beetje denken aan Gravity Rush.
Ben geen Fan (eerder geen fan meer maar kan weer veranderen) van EA maar dit ziet er interessant uit! wat anderen ook zeggen over Gravity rush ik vindt er ook wel een vleugje Rime en Journey in.

Dat is geen kritiek van niet origineel maar een compliment dat Jo Mei geïnspireerd is door deze pareltjes en het hun eigen heeft gemaakt :D vooral Gravity rush waardeer ik zeer en vindt het de meest ondergewaardeerde PS4 Exclusive!
Misschien off-topic maar kan er zelf niet echt een eenduidig antwoord op vinden. Hoe noem je de artstyle die hier gebruikt wordt? En dan voornamelijk de thumbnail van het Youtube filmpje?
Bedoel je misschien cell-shading?
Nee niet echt, ik bedoel echt meer de tekenstijl die je zit op het thumbnail van het filmpje, soort waterverf achtig iets?
Zo jammer dat een C&C voor mobiele telefoons 10x zoveel comments krijgt als een mooie indiegame als deze. Samen met Unravel TWO was dit de highlight van de show, wat mij betreft. Niet dat dat zo heel moeilijk was, gezien wat ze verder op de show lieten zien...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True