Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EA werkt aan remaster van Command & Conquer

EA heeft de ontwikkeling van een remaster van strategiespel Command & Conquer in gang gezet, ter ere van de komende 25ste verjaardag van het spel. Het bedrijf vraagt de community om ideeŽn voor de mogelijkheden.

De remaster is aangekondigd door Jim Vessella, producent bij EA en lid van het team dat Command & Conquer 3 en Red Alert 3 ontwikkelde. Volgens hem zijn er intern de nodige ideeŽn om de klassieke pc-titels in opgepoetste vorm uit te brengen en op Reddit en OpenRA vraagt hij Command & Conquer-fans om mee te denken. Vessella belooft wel alvast dat er geen microtransacties komen in een C&C-remaster.

In de komende weken volgt meer informatie over EA's plannen, belooft hij verder. De ontvangst van de mobiele game Command & Conquer: Rivals lijkt een rol te hebben gespeeld bij het besluit een remaster te maken. Op die release kwam veel kritiek, omdat veel spelers het geen echte C&C-game vonden. "We hebben jullie luid en duidelijk gehoord: de Command & Conquer-gemeenschap wil de terugkeer van de franchise naar pc zien."

De eerste Command & Conquer verscheen in 1995 van de hand van Westwood. EA kocht die studio in 1998 maar sloot Westwood in 2003. OpenRA is een communityproject dat de oude spellen nieuw leven inblaast en opensourcesoftware geÔnspireerd op de oorspronkelijke games ontwikkelt.

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

12-10-2018 • 08:48

343 Linkedin Google+

Submitter: Slavy

Reacties (343)

Wijzig sortering
Het spel met het coolste installatie process ooit!

https://www.youtube.com/watch?v=cioyLQ2O6yc
Wauw nostalgie _/-\o_ dat was ontzettend cool inderdaad.
Ook die "building..." geluidjes terwijl de video/audio/total balkjes vollopen.

Hopelijk komt Tanya O+ terug in zo'n remastered game!
http://cnc.wikia.com/wiki/Tanya_(Red_Alert_2) (niet de blonde -Jenny McCarthy- versie IMHO :P lol)

Goh, de tijd dat we nog IRQ en DMA moesten instellen... :D

Ik ben blij dat RA3 nog werkt onder Windows 10. Om de originele C&C te spelen, daar is wat meer moeite voor nodig: http://nyerguds.arsaneus-design.com/cnc95upd/cc95p106/
offtopic:
Bijvoorbeeld het "Sims Middeleeuwen" spel van mijn vrouw krijg ik amper aan de praat op een moderne PC :/ Wel enigszins op EA Origin met een officieel uitgebrachte 'fix' - maar niet inclusief de aanvulling "Piraten & Adel". Het is een ramp wat betreft videokaart-detectie.


Dank voor de tips @albert04 & @Dutch2007

[Reactie gewijzigd door NetAmp op 12 oktober 2018 11:04]

Kan makkelijker en alle CnC edities zijn te downloaden.
https://cncnet.org/red-alert

Heel community die de spellen hebben aangepast en zonder enige tweaken te installeren op Win10.

Daarnaast kun je ook online tegen elkaar spelen, dus ook met RA1 en CnC :*)
Geen Dune 2. Dat is toch echt wel de mama van de C&C serie
Ik zie dit voor het eerst hoe vet!

Ik zie ook zowel MAC als PC , dit word snel instaleren zodra thuis!

Geniaal dit, thnx!
Helaas moet je voor deze release wel de originele bestanden bezitten aangezien de assets daarvan gekopieerd worden. Mocht je graag RA1/Dune2000/C&C original spelen (multiplayer) zonder extra kosten, dan kun je eens kijken naar OpenRA.

Cncnet is wel de enige optie als je RA2 of Generals wilt spelen.
Correct, een misverstand. Het klopt dat je voor RA2 het originele moet hebben. Ik heb destijds ooit voor gratis op Origin RA2 en Yuri's Revenge gedownload en geinstalleerd. Deze heb ik natuurlijk gekozen voor de CnC installatie.

Wat oudere spellen zijn dan wel weer gratis, maar dat staat idd vermeld op de site.
Ook niet via een virtuele machine? Windows 98? Windows XP? op de virtuele machine installeren en "gaan"

Qua Vm-machine kan je gaan voor virtual-box, vmware player of hyper-V

de VM full-screen starten en "klaar".
Tanya:

Protection:
Sports bra, camouflaged pants and military boots }:O

Mag van mij best een stoere chick worden in full battle gear, beetje met de tijd mee allemaal :p
Vooral erg grappig tijdens een LAN-party als iemand aan het verliezen was en de terminator van het COAX netwerk haalde en je als de bliksem op zoek moest waar die ook alweer zat om hem op tijd terug te stoppen. Ik weet nog wie dat deed! :o
Daarnaast een van de vetste soundtracks ooit, gelijk kippenvel als je dit terug hoort.

https://www.youtube.com/watch?v=n4AUY-v1nsE + Hell March van RA1
Klepacki heeft het ooit live gespeeld bij Games in Concert in Nederland, en VIdeo Games Live. Echt briljŠnt om daarbij te zijn!
Dat was inderdaad nog best tof. Hij had toen zelfs de Hell March 3 gespeeld samen met After Forever, nog jaren voordat Floor bij Nightwish zou beginnen. :)
Ik was erbij in Amsterdam 😜

En Games in Concert in Utrecht destijds ook.. Wibi Soerjadi met zijn Zelda- en Mariocompositie. Absolute wereldklasse.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 13 oktober 2018 08:35]

Ik heb ooit het audio formaat uitgesnuffeld, dat was nog voor de uitvinding van de MP3.

Het was een formaat dat eigenlijk alleen fatsoenlijk werkt met de industrial muziek die in de C&C reeks zat, het was kort door de bocht een 4-bit PCM stream, een soort .wav bestandje dus. Dat zorgt voor zoveel ruis dat "gewone" muziek er verschrikkelijk door klinkt, industrial voegt het juist wat meer edge toe.
Gewoon ADPCM toch? In plaats van de samplewaardes direct op te slaan, slaan ze het verschil tussen de samplewaardes op, en dat limiteren ze op een beperkt aantal bits.
Zelf vond ik Face the Enemy 2 dan weer veel vetter. Damn ik heb die soundtrack gewoon nog op CD :D
Inderdaad, het komt allemaal weer terug, die uren durende missies, met een toffe video als beloning. Ik hoop dat ze dat niveau in de nieuwe C&C weer weten te evenaren. 😌
Heerlijk! Ik hoor gelijk de tiberium weer binnen stromen! "Yes, Commander", "Moving out!"
Die stem, ik krijg gewoon alweer zin... C&C The First Decade binnenkort maar weer eens aanslingeren. O-) .
Kan dat op win10? 8)7
zoek op: Command and conquer the ultimate edition. alle 17 games op 1 schijfje :)
RENEGADE ! Vet! Daar moeten ze een remake opmaken. De multiplayer is nog steeds ongeevenaard.
Daar is al een heel mooi vervolg op gemaakt:
https://renegade-x.com/

heeft lang in productie gezeten maar... is nu wel echt een game waardig, helaas nog niet zo populair als de oude C&C renegade :(
Dies helemaal niet zo leuk... Lijkt niet op de oude en toen ze gingen balancen was het helemaal weg.


Trouwens , de oude renegade draait ook nog! www.rencorner.com
Werkend op Windows 10?
Direct aangeschaft voor §8,75. Thanks! :D
Je kan hem ook gewoon op origin vinden.
Kan je bij EA of cdkey boer X scoren voor 8 euro :).
Of in ťťn download. Ik had hem laatsy bij gamesdeal voor een paar euro. Heb net C&C drie uitgespeeld. Strategisch wel een minder leuke game dan Starcraft, maar Kane en flame tanks...
Geen idee eigenlijk :X. Ga ik testen!
Helaas liep het spel na de ~8e missie vast, kan op de landkaart geen volgende missie spelen. 2 missies ervoor ge-load om een andere route op de landkaart te bewandelen, maar helaas.
Dit heb ik dan gemist, maar damn dat is cool _/-\o_ (beetje Bladerunner vibes)
Ja bladerunner was er ook zo een. Zo jammer dat EA Westwood kocht en sloot. Ze waren innovatief en maakten geweldige games
Was de installatie procedure al weer vergeten.
Iconisch is deze install
Staat er bij mij altijd op 😄
Ben ik nu de enige die bij het zien hiervan plots zin krijgt om C&C opnieuw te installeren? :)
Leuk om nog eens terug te zien; compleet vergeten hoe vet dat installatieproces ook al weer was
Man Man, nu dat ik dit weer zie heb ik gelijk weer zin om C&C te gaan spelen.
Hahaha op een 486SX 33 duurde installatie 2 uur _/-\o_
Wat mij altijd opviel was dat de AI altijd valsspeelde, ze konden namelijk meerdere tanks bouwen tegelijkertijd. Is dat iemand ooit opgevallen? :P
Klopt - dat is een bewuste ontwerp keuze. Wat blijkt nou - spelers vinden het minder erg als ze verliezen van een AI die cheat dan van een AI die strategisch superieur is. Bij de laatste variant is het schijnbaar waarschijnlijker dat een speler zich dommer voelt en meer geÔrriteerd is na afloop. Dat is natuurlijk het laatste wat spelontwikkelaars willen.
Ook scheelt deze methodiek aanzienlijk in development kosten. De AI van de computerspeler hoeft lang niet zo slim te zijn - gewoon meer units uitkakken en klaar. Scheelt weer development kosten.
Noemenswaardige uitzondering is natuurlijk Starcraft 2. Als je daar tegen de PC speelt up brutal, dan wordt je op een strategische manier uitgedaagd, niet op een manier dat de AI geen resources nodig heeft.
Wat een onzin, de AI was slecht omdat het makkelijk programmeren was. Heeft niks te maken met een psychologisch effect ofzo. Laten cheaten is makkelijkste manier om moeilijkheidsgraad op te schroeven.
Het principe is al sinds de eerste game hetzelfde, het is echt niet dat ze toen al hebben zitten overwegen wat jij beweert.

Heb zelf in modding communities gezeten van vrijwel elke c&c game, heb ook zelf regelmatig gesleuteld aan de AI en die is simpel en linear.
Ai loopt een lijst van acties af, daarom blijft hij ook de units bouwen ook al heeft hij het benodigde tech gebouw niet eens meer. Is niet eens echt bewust valsspelen, het is meer dat die restricties geen effect hebben. AI speelt niet volgens regels, maar volgens een patroon. Er worden wel simpele if/then keuzes gemaakt aan hand van aantal units/beschikbaar geld etc, maar verder probeert de ai zo veel mogelijk dat vaste lijstje af te werken.

Wat jij voorstelt is niet eens mogelijk in de engines. Dat zou een bepaalde vorm van bewust van de game zelf, de regels, de interface etc vereisen.
Dus de slechte AI is puur financieel/gemakzucht.
Er zijn genoeg spelers die maar al te graag tegen ene superieure ai zouden willen spelen, maar is technisch best ingewikkeld, zo dan niet praktisch onmogelijk. Het is pas van de laatste jaren dat er machine learning enzo voor gebruikt kan worden, wie weet krijgen we dan een keer een fatsoenlijke rts-ai.
Ook sc2 ai stelt niet veel voor als je de patronen herkend (al zit die zeker weten stukken beter in elkaar).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 12 oktober 2018 14:22]

Bij Age of Empires II cheat de AI ook inderdaad. Helaas was er een lastige grens tussen een te makkelijke AI en een te moeilijke AI waardoor we toch vaak voor de uiteindelijk te makkelijke AI gingen.
Wait what? Heb je hier bewijs voor?
Zoek maar op YouTube. Genoeg over te vinden :)

Zo kon de AI ook door bouwen, terwijl ze heel geen resources meer hadden.
AI op Brutal speelt vals. Negeert hoeveel geld hij heeft (pompt constant tanks uit, maar een spy jat maar enkele credits). Negeert tech tree, als hij Apocalypse tanks of Kirovs aan het bouwen is, en je sloopt de tech gebouwen, blijft hij dat gewoon doen. Negeert Fog of War (alle moeilijkheidsgraden doen dat), valt erg op in ra2 met een psychic beacon, ai weet je altijd te vinden, ongeacht waar je gaat zitten.
Zo zijn er nog wel een paar dingen, maar dit zijn de meest prominente.
Voor zover ik weet was de AI in C&C3 en RA3 niet aan het cheaten in de zin van dat die dingen deed die niet zouden kunnen.

Alleen bij brutal genereerde die 2x zoveel geld.
Veder "weet" de AI wel wat de beste counters zijn op een moment
- Dus als je vliegtuigen bouwt, zal de AI anti-air gaan bouwen
- Bouw je een spy, dan zal de AI snel voor hondjes zorgen

Ik heb voor RA3 veel AI scripting gedaan en daar ook geen opties gevonden om te cheaten.
Nee, ik won altijd. :p
Gewoon de enemy factories and Construction yards vernietigen of overnemen met een Engineer.
Klopt, dat was omdat AI toen een stuk minder if/else (kon) bevatten en dat het de enige manier was om nog ergens de AI de mogelijkheid te geven om te winnen.
Dat kan je zelf ook, als je genoeg factories neerzet.

Tuurlijk speelt de AI vals in de C&C reeks, ik zal je een geheimpje vertellen. Elke AI speelt valt. WC, Civ, UT... allemaal. Ze zijn nu vrij recent pas met o.a. DoTa van die machine learning AI's aan het bouwen, de toekomst van AI ziet er rooskleurig uit.
Die AI was wel zo dom om muren/zandzakken niet kapot te maken. Het was meestal erg simpel om de bottlenecks af te sluiten en direct er na de basis van de AI waardoor ze geen geld meer krijgen :P
Oeh, im excited. Hopelijk word het geen flop en maken deze legendarische spel niet kapot kwa naam. :D ... en gameplay

[Reactie gewijzigd door HaruHaru op 12 oktober 2018 08:49]

De versies van Westwood waren tientallen keren beter dan die van EA, eerst zien dan geloven.
Ik heb altijd gehoopt dat er ooit nog een nieuwe Dune game komt, maar die serie lijkt dood te zijn sinds Westwood gesloten is :'(

Dune II heb ik helemaal kapotgespeeld, Dune 2000 iets minder, Emperor: battle for dune ook heel veel uren in besteed.
Ja echt ongelooflijk dat er zon grote universe als Dune niet gebruikt word. Er zou ooit film worden gemaakt maar die is er nooit gekomen Er is toen een docu gemaakt over "de dune film die nooit kwam".
Dune 2 was ook echt geweldig.
Dune wordt algemeen beschouwd als ťťn van de beste SciFi boeken ooit. In totaal heeft de orginele schrijver Frank Herbert vijf delen geschreven. Zijn zoon Brian Herbert heeft het stokje overgenomen en heeft nog een keer zo veel boeken geschreven.

Op basis van het boek is een film, miniserie en een aantal games gemaakt. Waarbij Dune 1 het boek heel goed volgde. Dune II heeft voorgeborduurd op de concepten van Deel 1. Maar kan worden gezien (samen met Warcraft) als de eerste RTS games.

Er wordt momenteel door Denis Villeneuve (die van Arrival en Bladerunner 2049) gewerkt aan een nieuwe verfilming. Met het bronmateriaal zit het wel goed en dit beloofd veel goeds.

De wormen in Dune zijn trouwens deels gebaseerd op Leviathan. Mocht je een idee willen krijgen wat er mogelijk is met het bronmateriaal dan kan ik je de volgende trailer aanraden.
Dune wordt algemeen beschouwd als ťťn van de beste SciFi boeken ooit.
LOL, de lijst van beste science fiction boeken ooit is bijna net zo lang als die van alle science fiction boeken. :) Binnen het genre zijn er zoveel subgenres dat iedereen zijn eigen favorieten heeft.
In totaal heeft de orginele schrijver Frank Herbert vijf delen geschreven.
1: Dune
2: Dune Messiah
3: Children of Dune
4: God Emperor of Dune
5: Heretics of Dune
6: Chapterhouse: Dune
Daarnaast was hij bezig aan "Dune 7", maar toen overleed hij, ...
Zijn zoon Brian Herbert heeft het stokje overgenomen en heeft nog een keer zo veel boeken geschreven.
... jaren later heeft Brian Herbert, samen met Kevin Anderson, die notities uitgewerkt tot twee boeken:
Brian Herbert had discovered his father's 30-page outline for a sequel to Chapterhouse Dune which the elder Herbert had dubbed Dune 7. [..] Brian Herbert and Anderson released Hunters of Dune (2006) and Sandworms of Dune (2007), which complete the chronological progression of the original series and wrap up storylines that began with Frank Herbert's Heretics of Dune.
Maar die twee hebben niet "nog een keer zoveel" boeken geschreven; op dit moment staat hun teller al op dertien. (Ik weet niet of ze plannen hebben om er nog meer te schrijven.) Dus ehm, ren snel naar de bibliotheek; je hebt nog een paar boeken te lezen! :)
Waarbij Dune 1 het boek heel goed volgde.
Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeer veel concepten uit het boek kwamen terug in het spel, maar er zijn evengoed een flink aantal verschillen. Wel ben ik het zonder meer met je eens dat Dune 1 vele malen dichter bij het boek blijft dan Dune 2 (Atreides, Harkonnen, (House of) IX, Emperor, woestijn, spice en sand worms... volgens mij zijn dat wel zo'n beetje alle overeenkomsten tussen het boek en het spel). Dat is overigens geen klacht; ik heb dat ding veel en veel te veel uren gespeeld. :+
Jawel hoor, in 1984 is er eentje uitgekomen. Gordon Sumner zat er zelfs in, da's een bekende acteur die ook in bijvoorbeeld 'Lock, Stock and two smoking barrels' zat :)
Ik vond de film niet geweldig trouwens, heb de film gekeken vanwege het spel.
Same here, heb 'm nog staan zie ik net... en in 2000 was er een miniserie van drie delen.

Ben nog steeds fan van de eerste game, ook die staat nog steeds onder een mapje 'Klassiekers' (samen met Commander Keen, Space Quest etc.) en wordt af en toe nog eens afgestoft om te kijken of 'ie nog leuk is. Grafisch stelt het vandaag de dag natuurlijk niets meer voor, maar ik vind 't nog steeds leuk :)
Jawel hoor, in 1984 is er eentje uitgekomen. Gordon Sumner zat er zelfs in, da's een bekende acteur
Bekende Acteur.... you're kidding.... Hij was de zanger van de Police, bekend als "Sting" (en ja toen hij daarmee wereld beroemd geworden was, heeft ie in enkele fils gespeeld)
Bekende Acteur.... you're kidding....
Klopt :)
Ik had wel gedacht dat iemand de naam zou herkennen.
Dune film is er wel hoor, was er eerder dan het spel

https://www.imdb.com/title/tt0087182/
Er is een film (met Patrick Stewart zelfs) en een mini-serie, maar het is gewoon iets te veel fantasy voor de tijd.
Misschien nu na LoTR en GoT kan het wel...
Euh, het kan aan mij liggen maar ik denk toch ooit eens een film hiervan te hebben gezien. En Wikipedia (als het al betrouwbaar is) heeft hier ook iets over te zeggen:

Ik kan het me natuurlijk verkeerd herinneren... :P
Film

In 1973, director and writer Alejandro Jodorowsky set about creating a cinematic adaptation, taking over the option that producer Arthur P. Jacobs had put on the film adaptation rights in 1973 shortly before his death. Jodorowsky approached, among others, Peter Gabriel, the prog rock groups Pink Floyd and Magma for some of the music, artists H. R. Giger and Jean Giraud for set and character design, Dan O'Bannon and Douglas Trumbull for special effects, and Salvador DalŪ, Orson Welles, Gloria Swanson, David Carradine, and others for the cast.[52] He began writing a vast script, so expansive that the movie was thought to potentially last 14 hours. The project, nevertheless, was nipped in the bud for financial reasons, leaving Jodorowsky's unfinished handwritten script in a notebook that was partially published as a facsimile in 2012 as part of the 100 Notes – 100 Thoughts catalog of the 13th documenta exhibition.[53] Frank Pavich directed a documentary about this unrealized project entitled Jodorowsky's Dune, which premiered at the 2013 Cannes Film Festival in May 2013,[54] and was released theatrically in March 2014.[55]

In 1984, Dino De Laurentiis and Universal Pictures released Dune, a feature film adaptation of the novel by director and writer David Lynch.[56] Although a commercial and critical failure upon release, Frank Herbert himself was reportedly pleased with the movie, as it stayed more faithful to the book than earlier movie adaptation attempts, although he had his reservations on its failures at the time, citing the lack of "imagination" in its marketing and estimated costs, and some of the filmmaker's production techniques.[57]

In 2008, Paramount Pictures announced that they had a new feature film adaptation of Dune in development with Peter Berg set to direct;[58] Berg dropped out of the project in October 2009,[59] and director Pierre Morel was signed in January 2010.[60] Paramount dropped the project in March 2011.[61][62]

In November 2016, Legendary Entertainment acquired the film and TV rights for Dune.[63][64] Variety reported in December 2016 that Denis Villeneuve was in negotiations to direct the project,[65] which was confirmed in February 2017.[66] In early 2018, Villeneuve stated that his goal was to adapt the novel into a two-part film series.[67] He said in May 2018 that the first draft of the script had been finished.[68][69] Villeneuve said, "Most of the main ideas of Star Wars are coming from Dune so it's going to be a challenge to [tackle] this. The ambition is to do the Star Wars movie I never saw. In a way, it's Star Wars for adults."[70] In July 2018, Brian Herbert confirmed that the latest draft of the screenplay covered "approximately half of the novel Dune."[71]
Dune II mijn eerste kennismaking met RTS _/-\o_
Het enige jammer is dat Dune II bij veel eenheden op het scherm steeds trager werd (lees: echt vervelend traag speelbaar), althans dat was in de tijd dat (mijn) computerhardware nog niet zo geweldig was. En dat je niet meerdere eenheden tegelijk kon selecteren. Verder is het gewoon een geniaal spel. De duistere Adlib-muziek past perfect bij de sfeer. En ik denk niet dat die Adlib-muziek ooit nog opniew wordt gebruikt in spellen, terwijl het juist zo goed kan bijdragen aan de sfeer. Ik heb het vele avonden en weekenden gespeeld. Een paar jaar terug nog de open source versie gespeeld waarbij je wel meerdere eenheden tegelijk kunt selecteren en eigenlijk maakte dat het spel praktisch perfect voor mij.

[Reactie gewijzigd door Tjeerd op 12 oktober 2018 11:52]

Wat ik me nog herinner is dat 1 van de fracties een tank had die geluidsgolven schoot. Alleen door een bug was de lengte van die golven afhankelijk van je gamespeed. Dus je kon voordeel halen als je hem zelf had, en hem minder krachtig maken als je hem tegen had, door de gamespeed aan te passen.
Dat is de Sonic Tank van House Atreides :)
De gamespeed doet wel meer vreemde dingen in Dune II, movement speed, turret turn speed en rate of fire waren o.a. dik te beinvloeden door met de gamespeed te rommelen. Ook missile accuracy was ermee te beinvloeden.
Ik heb daar nooit echt last van gehad. Wat wel zo is is dat units op het scherm vaker een update krijgen dan die buiten het scherm. Beter kon je je units dan ook gewoon volgen met de camera als je ze naar de andere kant van de map stuurde :P. Of even naar je harvesters kijken als je om credits verlegen zit.

Wat betreft de missende multiselect, er is best mee te werken als je je toetsenbord gebruikt voor commando's. A voor Attack, M voor Move, etc.

DuneII is echt een game die ik om de zoveel jaar weer eens helemaal doorspeel.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 oktober 2018 11:39]

Dat is een feature. Mensen werken harder als de baas meekijkt :P
Dune, mijn oude liefde. De setting het geluid O+
Dune II ook helemaal stuk gespeeld. Dune 2000 gespeeld tot het punt dat de tegenstanders opeens, voor mij uit het niets, met raketten kwamen. Ik was weerloos en mijn grote fabriek was in een keer stuk. Daarna nooit meer een RTS aangeraakt. Ja, zo diep zit het. Nee, ik wil er niet over praten. :p

[Reactie gewijzigd door Ome Ernst op 12 oktober 2018 10:22]

Hier ook erg veel gespeeld, na RA2 heb ik niet veel meer tijd aan computer games besteedt. Een paar maanden geleden nog aan mijn kinderen laten zien in een Dosbox.

Je kan het gewoon ook online spelen:
https://classicreload.com...uilding-of-a-dynasty.html
https://archive.org/detai...uilding_of_a_Dynasty_1992
Er komt een nieuwe film dus wie weet haakt iemand daarop in?
Dune speelde ik op mijn Amiga 500+ evenals de eerste civilization en Elite II. Geweldige tijd was dat :)
Nou nou, ik denk dat we de EALA/Pacific studio, na de dood van Westwood, toch best wat credit mogen geven. Generals, C&C3 en RA3 waren solide C&C games. En ik beschouw mezelf wel als een die-hard C&C fan. Maar inderdaad, met de huidige koers van EA (en na de abomination dat C&C4 moest voorstellen) eerst zien dan geloven.

[Reactie gewijzigd door Tim2010 op 12 oktober 2018 10:51]

Inderdaad, CC3 was DE titel voor mij, beste uit de gehele reeks.
C&C3, dat was toch de versie waar NOD hun mech kon upgraden d.m.v. hun eigen units op te offeren of niet? Die vond ik zelf ook heel vet. Ik vondt eigenlijk alle non-web/mobile-C&C's (Tiberian Dawn/Sun/War, RA 1t/m3 en Generals) wel vet, behalve C&C4 (met de mobiele basis), dat vond ik echt een gedrocht.
Klopt en de uitbreiding die ervoor kwam was echt je geld waard, veel leuke units en customizeable mega robot titans!.

CC4 is zoals iedereen het ermee eens is... wagelijk, het spel is slechter te verteren dan E.T. op de Atari.
Sorry hoor, maar Generals is GEEN C&C. Het is wellicht een redelijk goed spel, maar het heeft in de verste verte niets met de originele Command and Conquer games te maken. Het heeft ook totaal niet het gevoel van die andere games.

Command and Conquer 3 was ook een goede C&C. Toch moet ik zeggen dat ik toen ook al het gevoel had dat het te futuristisch werd. Het echte C&C gevoel was al aan het verdwijnen.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 12 oktober 2018 14:35]

Voor mij is Generals de enige echte C&C en zou ieder spel zoals dat moeten zijn.
Het waren ok games, generals nog wel de beste van het rijtje. Maar ze hebben steeds gestaag de c&c formule zitten ontmantelen. Resource gathering, bijv, dat stelt in ra3 echt geen fuck meer voor.
Daarnaast te veel superpowers, te veel point click en boom.
Te veel micromanagement, iedere unit heeft abilities, dat werkt leuk in een game als starcraft, in c&c wordt het simpelweg een onoverzichtelijk zooitje.

Dusja, leuke games, maar te weinig aandacht voor balans en gameplay. Iets te michael bay naar mijn smaak (hoop coole explosies, weinig inhoud)

Als ze met deze game meer back to basics gaan, en niet te veel bij starcraft probeert af te kijken, ben ik wel benieuwd. Maarja, eerst maar afwachten.
Generals heeft niks met C&C te maken behalve dat het de naam deelt, wat alleen was gedaan om de verkoop cijfers te boosten. Generals was een goede game daarniet van.
C&C3 was imo een waardige opvolger van C&C Tiberian sun. Red Alert 3 was gewoon ruk, spijt dat ik dat spel ooit gekocht heb, zelfde geld voor C&C 4 ook zo'n ruk spel. EA heeft meer slecht dan goed gedaan, maja RTS is toch dood. Mensen hebben blijkbaar liever Fifa en Call of Duty....
Mwa ik ben het hier niet echt mee eens, ik heb ze ook allemaal sinds release gespeeld zowat, en ik vind Generals en Zero Hour toch wel een bijzonder goed spel hoor, het was behoorlijk vernieuwend. Het is dan wel geen GDI vs NOD idd, maar ik vond het een prima spel. Het is eeuwig zonde dat die servers downgehaald zijn. Onnodig ook. Die paar euro voor gamespy konden ze echt wel lijen bij EA.
Eens...Westwood was de bom !

Red alert 3 was erg matig.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 12 oktober 2018 10:00]

Ra3 vond ik juist erg leuk. De counters waren best hard, dus er was veel micro nodig om alles in goede banen te leiden.

Het is een andere game, maar voor mij persoonlijk een ietwat andere maar een waardige opvolger in het ra universum.
Zolang er geen pay to win, skins of andere geldklopperij aanzit kun je dit spel niet kapot maken.
Is dat niet wat kort door de bocht? EA heeft dit spel weldegelijk kapot gemaakt, alles na RA3 (al was ik er niet echt fan van) was hierin ook bepalend en miste gewoon het gevoel van de vorige games. Dan vergeet ik ook nog even het beloofde spel dat er nooit echt kwam.

Verder neem ik alles wat EA zegt met een flinke korrel zout, want sinds wanneer luisteren zij naar de community? Of heb ik iets gemist?
C&C Generals met de expansion Zero Hour was echt nog wel een goede C&C game. Ondanks dat je eerst het EA (challenge everything) logo in beeld kreeg. Ik hoop zo dat Out-of-Sync messages weg zijn in deze remake. Er was niets irritanters dan 2 uur in een epische pot verwikkeld zijn om vervolgens de Out-of-Sync message te krijgen en allles voor niets was geweest.
Generals en Zero Hour waren geweldig alleen GLA was echt zwaar OP. En inderdaad de out-of-sync messages hebben het vaak verpest.
Grappig, tijdens de single-player campaign en skirmish potjes vond ik net de USA redelijk OP.
Dat is het verschil tussen single en multiplayer.
In multiplayer kan je heel makkelijk rushen met van die tunnels (waar je ook raketmannetjes bij krijgt), je kan in de eerste paar minuten al heel gemakkelijk resource gatherers gaan pesten en dan heb je binnen no-time je win binnen. Daarnaast dat gebouwen best rottig kapot te krijgen zijn, de meeste airstrikes, super weapons etc laten die gla-holes zitten, waardoor het gebouw terug komt (met name irritant op hun base defenses).

Multiplayer draait vaak om rushen, en daar is GLA absoluut OP in, daarna China met Tank rushes. USA komt dan echt als laatst.

Als je de tijd krijgt en goed je resources kan uitbreiden en je praktisch iedere unit zonder moeite kan produceren, dan is USA snel OP, legertje auroras maakt gegarandeerd van alles gehakt (alleen de vraag of ze ook terug komen). Kost je wel kapitalen, iets waar je in mp vrijwel nooit de tijd voor krijgt.
Ouch, pijnlijke herrinneringen aan out-of-sync.

GLA OP valt wel mee vindt ik. Speel het nog vrij regelmatig met een paar maatjes, en elke faction heeft gewoon zijn voor en na-delen. Weten hoe je hierop in moet spelen is de truc. Alles van GLA gaat zo lekker snel kapot :)

Ikzelf ben groot fan van de Air Force general en Infantry general. Bomb them Back to the Stone Age!
Ik vond die scud storm altijd zo belachelijk, of de angry mob die gewoon een bataljon tanks kon slopen met AK-47's :P
Mwa, ik vindt wel mee vallen. Ik denk altijd het is "maar" een scud storm, die doen veel minder schade op gebouwen. En units zijn vervangbaar.

Wat angry mob aangaat. Snipers, gatling guns, fire tanks, en quad cannons weten daar wel raad mee. Gewoon wat meer variatie in je leger gooien. Ook de meeste air units maken korte metten met angry mobs.
Scud storm sloopt in ieder geval gagarandeerd GLA gebouwen, Particle Cannon ook, Nukes niet. Je hebt 3 nukes nodig om een HQ te slopen.

Snipers, gatling etc, gaan niet helpen als je GLA goed speelt met die tunnels. Leger vs leger zal GLA het inderdaad snel verliezen. Hun kracht zit juist in het vermijden van die directe confrontaties.
Je kan super snel je leger positioneren (dus, waar de verdediging niet is). Zeer zeker als je die general super hebt waarmee je overal een tunnel kan plaatsen.
Als je een legertje rocket mannetjes en angry mobs aan de andere kant van de map dan waar je leger is te voorschijn popt, ben je vrijwel altijd te laat daar iets aan te doen.
Bovendien dat GLA echt lastig uit te roeien is, er loopt altijd wel ergens een builder rond die nieuwe shit loopt te bouwen (meestal een nieuwe tunnel).

Spelers die GLA goed doorhebben zijn echt absoluut OP ten op zichte van de rest. Als je denkt van niet, dan ben je serieus nog geen goede GLA speler tegengekomen :)
Ik speel niet expert modus online. Speel alleen met een paar vrienden in de avond uurtjes.

Echter patroilleerten m'n idle commanches altijd boven m'n basis, dus ik betwijfel of een sneak attack veel kans zou maken.

Maar zoals ik al zeg, ik speel vooral tegen maatjes. En we kennen elkaars strategien als geen ander, wat het juist leuk maakt vindt ik. We zijn in 2v2v2v2 altijd vrij gelijk, waardoor potjes uren kunnen duren.

Of totdat "Out of Sync" optreedt natuurlijk. ;)
Die commanches gaan heel snel neer met een clubje rocket soldaatjes (die je gratis krijgt bij een tunnel) hoor (desnoods met een radar van om ze uit stealth te krijgen).
In Generals hebben dat soort air units de neiging om op een klutje te gaan zitten zodra je een groep een enkele target geeft, paar raketjes en ze gaan allemaal neer, heb wel eens een enkele mig zo'n 20 comanches neer zien halen op deze manier. Je moet ze altijd erg goed scatteren.

Maar goed, we hadden het over wat er OP is of niet, dat je vrienden en jij niet spelen op "expert modus online" wil niet afdoen dat GLA wel degelijk OP is ten op zichte van de rest ;). Meestal zit je al in zo'n rush voordat je ook maar een noemenswaardig aantal comanches hebt.
Persoonlijk speel ik ook liever als jij hoor, wat meer casual en met vrienden.
Competitive heb ik bijna alleen 2vs2 gedaan, puur omdat rushen daar al een stuk moeilijker is.

Out of sync is hoe dan ook ruk, heb wel eens multiplayer potjes gehad die uren duurde, om er dan gewoon uit te klappen, is echt niet leuk.
Herkenbaar, dat slaafje (helemaal met stealth general) maakte zo'n speler belachelijk lastig uit te schakelen. Ze hadden altijd wel ergens in de bosjes zo'n knul staan (mťt schoentjes!) en binnen no time zet die gewoon weer een basis neer.
Naar mijn weten was USAF toch echt de beste General in 1.04 ranked. Tox en Stealth kwamen goed in de buurt, dat wel.
C&C Generals is fantastisch, maar met name als LAN-game wat mij betreft.
Mocht hier een remake van komen, dan hoop ik van harte dat de AI een flinke upgrade krijgt, aangezien turtling nauwelijks wordt afgestraft. Ieder skirmish potje tegen een brutal army is te winnen door je eerst uitgebreid op de resources te storten en een flinke verdediging op te bouwen.
Sommige vinden turtling juist leuk? Ik had een gruwelijke hekel aan rush games, wat de standaard was online met AoE2 en Generals. Ik vond het heerlijk om als Nuke of Tank general eerst volledig in te bunkeren, dan alles te upgraden en vervolgens toe te slaan. Zelfde voor AoE, research cappen is vrijwel onmogelijk zonder eerst flink te fortifyen.
Turtling vind ik zelf ook erg leuk hoor. Wat je zelf zegt: maximale upgrades en dan een aanval waar Operatie Barbarossa nog een puntje aan kan zuigen. ;)
Met name in een LAN-game mijn favoriete tactiek.
Maar een game tegen AI vind ik nauwelijks meer de moeite waard wanneer ik van tevoren al zeker weet dat ik ga winnen. Juist de kans op verlies maakt het voor mij spannend.
Grootste nadeel aan AI is dat ze maar 1 tactiek hebben en dat blijven toepassen.
Ik vind turtlen ook leuk om te doen, maar het voelt zo doelloos om een dikke verdediging te hebben als de units toch maar als een kip zonder kop er op af stormen, om een voor een afgeslacht te worden en zonder ook maar 1x iets anders te proberen. Een brutal AI is hooguit op het begin uitdagend. Als je die rush door kan komen, hoef je verder geen uitdaging meer te verwachten van de AI, inderdaad erg jammer.

Meestal kan je volstaan door gewoon ergens in het midden van de map een goede outpost met verdediging te maken, daar trekt da agro dan wel heen en de rest wordt snel met rust gelaten (enkel wil er wel eens een zwermpje kirovs langsslippen, is nog wel eens schrikken :)).
Dit resulteert er redelijk in dat iedere skirmish game vrijwel hetzelfde verloopt. Je kan je basis iets anders indelen, maar het is wel altijd hetzelfde.

AI heeft erg voorspelbare patronen. Zo merkte ik bij RA3 dat de AI graag hoge value units aanvalt met super wapens en sorteert de prioriteit van noord naar zuid. Dus heeft de AI een nuke klaar, zet dan 3 a 4 dure units buiten je basis zo noord mogelijk, dan dropped daar de nuke op. In Ra2 kon je zeker weten dat je aggro trekt als je een harvester aanvalt. Zelfs genoeg aggro dat als je je unit terugtrekt naar je verdediging, de units hem blind zullen volgen (en dus bij bosjes worden neergemaaid). En zo nog meer van die super voorspelbare ai dingetjes.

En dat de AI moet vals spelen om enigzins weerstand de kunnen bieden (is maar goed dat hij cheat, want anders zouden ze zonder geld zitten na zon 15 minuten).

De AI in de C&C games is altijd vrij slecht geweest, dus als ze daar nou eens goed de aandacht leggen, dat het de moeite waard is meerdere skirmishes te doen dan ben ik sowieso gelukkig.
Zoveel dit. Dat is waar bij mij SC2 de mist in ging, telkens rushen voor een objective. Laat me nou lekker basisje bouwen. Maar de jaren '90 waren redelijk gouden RTS-tijden met o.a. C&C, WarCraft en StarCraft.
Helemaal mee eens. Uren in de LAN gestopt. Die generals met hun plus en min punten maakten het echt leuk.

Zo'n versie remasteren, 4k beeld, verder uit kunnen zoomen en grotere maps.... Shut up and take my money!
Hebben ze geprobeerd... Generals 2 op de Frostbite engine. Bleek het uiteindelijk niet te zijn ( o.a. door slechte gameplay en een free-2-play microtransaction model ) en EA heeft het alweer de nek omgedraaid :<

Benieuwd of deze remaster wťl het daglicht krijgt te zien, of trouw blijft aan het origineel -_-
Command & Conquer: Frostbite heb ik gespeeld in de EA Community Lounge op gamescon een aantal jaren terug. het speelde best lekker, kwam niet echt gamebreaking bugs tegen ofzo. het zag er mooi uit ook.

Ik vind het heel jammer dat het project gecancelled was..
Ik zat in het alpha test team van 'Generals 2' en heb toentertijd in de ontwikkelfase wekelijks vele uren getest en bug reports doorgegeven. Het was te weinig vernieuwend om eerlijk te zijn en teveel Generals 1.
Toch vond ik het jammer dat hij er niet gekomen is, alleen al om het idee dat dan eventueel C&C 4 er nooit was gekomen..de nachtmerrie van iedere C&C fan.

Ik kijk erg uit naar een remaster of nieuwe versie van de games, juist voor een sterke single player en LAN campaign. Online kan me gestolen worden.
Toen ik het speelde werd het al geen Generals 2 meer genoemd. inderdaad was het niet veel vernieuwend, behalve dat het spel veel mooier was.

ik vind de singleplayer inderdaad erg leuk, maar ik vond het ook leuk om met mn maatje samen 2v6 brutal te spelen. wat meestal niet goed af liep voor ons :+

Online was het echt een hell met mismatches na 10-15 min in-game... 75% van de games.. en de scud bug die altijd werd misbruikt in 30-40% van de games die niet crashde..

[Reactie gewijzigd door FuriousKiwi op 15 oktober 2018 08:44]

C&C Generals kwam dan ook (ver) voor Red Alert 3 uit. Na Red Alert 3 hebben we alleen een paar mobiele- en browsergames gehad, en een spel waarvan ik het bestaan zo veel mogelijk probeer te ontkennen.
En vergeet C&C 4 Tiberian Twilight niet welke 2 jaar na Red Alert 3 uit kwam.
Al kan ik mij goed voorstellen dat je dit spel uit je geheugen gewist heb.
En dan met de Holland mod erover heen was het helemaal geweldig om te spelen :*)

https://www.youtube.com/watch?v=SmLkDAi8IV4
De dialogen maken m'n dag weer goed. "Alles voor Beatrix"
Ja generaal
Gebouwtje erbij

man wat is die mod heerlijk om mee te spelen
hahah wist niet dat die bestond XD.
Dan heb je wel wat gemist hoor :9
Zo herkenbaar, top spel. Helaas te veel potjes geindigd met een out of sync message.

Helaas ook nooit een oplossing vanuit de community voor geweest, als ik het goed heb?
Pfoei, out of sync! Een van de weinige dingen die ik me kan herinneren van de korte periode dat ik Generals heb geprobeerd.
Out of sync. Op een LAN nota bene. Mijn derriŤre!
Zonder Zero Hour was het rete stabiel. Speel de standaard Generals nog iedere week met een maat van me, 2 tegen 6 tegenstanders op een aantal zelf gemaakte map.

Het grootste issue is om het onder Windows 10 iedere keer aan de praat te krijgen na iedere update. Maar toch lukt het keer op keer weer :) Nu zelfs zonder verplichte aanwezigheid van de Data CD.
RA3 was ook slecht. Haalde lang niet het niveau van RA1 of RA2.

Het was over de top en nam zich zelf niet serieus. Het leuke van de oudere andere C&C games was juist dat het over de top was en zichzelf super serieus nam waar door het komische beelden opleveren. Ook waren die beter uitgebalanceerd
Nouu... Ra2 nam zich ook al niet serieus hoor (mind controlled squids, genetisch gemanipuleerde dolfijnen, badguy die de planeet wilt mind-controllen, terugrijzen naar de tijd van de dinos, etc) ra2 maakte er al een soort parodie van.

Bij ra3 heb ik mij alleen erg geergerd aan de vreselijke balans, wildgroei aan minor-super-wapens (serieus, als die AI es stopt met me harvesters op te stofzuigen ..), te veel abilities, onoverzichtelijk zooitje.

Basis bouwen op water was wel een toffe toevoeging.
Gaat ook niet gebeuren; zie Crazy4ever in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 12 oktober 2018 09:06]

Het is een remaster en geen remake.. Dus de game play zal hetzelfde moeten zijn.
Klopt, maar you never know, want ze zeggen ook: we hebben geluisterd naar de comm. Dus hopelijk heeft de comm ook gevraagd dat alles zelfde blijft, :)
nu de xbox one-X muis en toetsenbord native ondersteuning krijgt van microsoft, laat ik mijn verrassen of deze game on naar de xbox komt :)...


ik ben heel heel erg benieuwd waar het naar toe gaat met deze nieuwe command en conquer (red alert)game :) all zo lang wacht ik hier op.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 12 oktober 2018 09:29]

Zou zo maar kunnen dat hij ook naar consoles komt, het orgineel is ook uitgebracht op PlayStation en Nintendo 64 ;) https://en.wikipedia.org/...Command_%26_Conquer_media
Volgens mijn kwam red alert 3 ook uit voor de Xbox 360.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 13 oktober 2018 00:21]

Zolang ze het 2d laten en niet 3d maken is er weinig wat ze kunnen slopen, hoewel EA erom bekend staat goede gamestudio's over te nemen en het alsnog compleet te verkloten. Ben benieuwd wat het wordt. Al hele tijd geen C&C meer gespeeld.
RA3 was voor mij echt een awesome spel hoewel de verplichte superweapons het speel plezier een beetje verpeste. gelukkig kan je die inmiddels via een patch uitzetten :-)
Beste nieuws van de dag _/-\o_
Dit is en blijft een van m'n favo games!
Heel erg leuk!
Wat een goed chemie had dat spel. EA heeft tegenwoordig flink wat van de muziek op spotify gezet.
Ik draai nog regelmatig de Hell march.
En de quotes blijven ook gewoon in mijn hoofd.
Voor de angry mob: AK47 for everyone en voor de chinezen die aan het hacken waren: I'll suck the internet dry.
Gheghe... inderdaad. Met name de Chinezen hebben toffe quotes wat mij betreft.
De Overlord tank (met en soort Aziatisch Schwarzenegger accent): "I, am, big" of de Nuke Cannon: "Behold, the bringer of Light." _/-\o_
_/-\o_ of die flamethrower tank: it’s very hot in here _/-\o_
Ja de ontwikkelaars hadden echt een goude formule voor games waarbij geluid ook echt goed was. Ik geloof zelfs dat als de enemy een actie uitvoerde dat je dat kon horen. Ik weet wel wat ik weer ga opstarten haha.
"My feet hurt"
Click Move naar de andere kant van de map :+ O-)

[Reactie gewijzigd door Edwin op 12 oktober 2018 10:15]

Bomb truck: "watch out, it go boom!" en "GLA postal service" _/-\o_
Thanks voor de Spotify tip :)

Fijne nostalgie.
Eerst zien, dan geloven. EA heeft het totaal verprutst de afgelopen jaren. Ik hoop van harte dat dit echt een geweldige game word (stel je voor C&C op de Frostbite engine :P), maar ik wacht eerst de nodige reviews af en de bevestiging (van gamers/reviewers) dat er echt geen microtransactions in zitten.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 12 oktober 2018 20:26]

...en de bevestiging dat er echt geen microtransactions in zitten.
Zie de link in deze comment; Crazy4ever in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'

Bottomline; geen microtransactions zijn allang door de beste meneer bevestigd.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 12 oktober 2018 09:15]

Ik doelde op een bevesting van spelers en niet van EA zelf. EA heeft genoeg laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn.
Ben benieuwd naar voorbeelden waarin EA A zegt, maar B doet. Dat tast hun geloofwaardigheid namelijk nogal aan en ik denk niet dat bijvoorbeeld de aandeelhouders dat kunnen waarderen, want o.a. geloofwaardigheid is natuurlijk wel een belangrijk iets.

Daarnaast, mocht EA nu toch microtransactions er in gaan gooien, schieten ze toch alleen maar zichzelf in de voeten en werken ze zich helemaal in het harnas (of hoe je dat ook zegt)? ;)

Als ik jouw reactie dan interpreteer, zou ik zeggen dat zoiets dan helemaal voer voor jou moet zijn. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 12 oktober 2018 13:55]

Nou ze hebben het afgelopen jaar al genoeg gedaan om mensen boos te maken.

Het gaat mij er vooral om dat EA nogal shady opereert; ze zullen nooit A zeggen en B doen... daar zijn ze te slim voor. Het gaat om het (soms niet zo) subtiel opzoeken van de grenzen, kijken wat kan en anders een stapje terug. Na het lootbox debacel, zeggen ze hun leven te zullen beteren en vervolgens zit er in FIFA19 toch weer een soort van lootbox systeem in. Ze zullen er voor zorgen dat het *net* geen lootboxes zijn (want er is toch echt een minimum kans, etc ook al is hij heel klein), maar echt zuiver op de graad is het ook niet. Er zit gewoon altijd een geur de laatste tijd aan hun games.

En dit is ook geen beleid van de developers, maar van de EA business executives die de druk opvoeren om lootboxes, microtransactions etc door te voeren.

Dit gedrag is overigens niet exclusief aan EA te koppelen... Activision/Blizzard etc kunnen er ook wat van.
Nou zijn er natuurlijk wel meer methodes om een spel vakkundig de nek om te draaien en EA is hier meester in he :+

Maar ik hoop mee dat ze er toch eens echt wat moois van kunnen maken...
Ze hebben het akkefietje al eens geflikt bij die browser-based Command & Conquer, die was binnen no-time ook gesloten / gestopt, dus ze weten dat de community er niet op zit te wachten. ;)
Je ziet de titel, en begint te juichen.., en dan bedenk je ow ja EA, zit er nog steeds achter.. 8)7

Ik ga me het afvragen, of ze dit keer wel hun beloften na komen, en het een echte remaster word.
En niet weer zo project alla, C&C 4 Tiberian Twilight, Generals 2,

Maar alten we toch positief blijven, en het afwachten. :)
Wie weet is EA verandert. :X 8)7

[Reactie gewijzigd door DragonVirus op 12 oktober 2018 12:32]

Och ja Generals 2 inderdaad verschrikkelijk ik zat in beta team toen, de beta ging weer heel snel van mijn pc af.
Ik heb zelf de beta niet kunnen spellen, maar toen er tijd horde ik wel paar vrienden er over.
Hoe dat toen ging, dat er na de beta alles werd omgegooid om dat er naar de spellers werd geluisterd.
En toen er een complete ander spel werd, waar door ze daarna er mee gestopt zijn was ook weer zo typisch EA.
dat er na de beta alles werd omgegooid om dat er naar de spellers werd geluisterd.

Het spel is nooit uit de beta gekomen, en volgens mij was er vrij weinig veranderd tijdens de beta.
Ik vond de originele tw3 nog goed maar de uitbreidingen trokken op niets.
de TW serie was op zich ook zeker niet slecht, alleen dat de base building hadden ingeruild voor mobiel basis, daar kon ik niet aan wennen.
Dat was C&C 4 Tiberian Twilight. C&C 3 Tiberium Wars was nog gewoon base building. Persoonlijk vond ik C&C 3 (incl exp packs) prima. C&C 4 (die met mobiele basis) vond ik echt niks aan.
Joever, Bedankt.
Dat was ook zo, ik had verkeerde in me hooft.
De Expp van C&C TW 3 was natuurlijke Kane's wrath.
RA3 heb ik heel veel gespeeld. Na de overname was het wel over. EA is niet de gameplay waar ik van hou.
Verassing, RA2 was al onder EA gemaakt.

Generals was het laatste project van het originele Westwood.

RA3 was puur EA.
Het was 2 idd. Er was geen spoor van EA te bekennen in het spel. De opvolger was totaal anders. Naja. Heb er heel wat gespeeld van EA, maar geen 1 is me bijgebleven en heb ik later nog eens gespeeld.
Ik heb RA3 en CnC3 nog even gespeeld, deeltjes erna ook geprobeerd. Maar zoals je zegt, de gameplay is gewoon totaal anders.

Generals was de laatste game van de CnC reeks die erg vermakelijk was, maar ook dat spel is al gecrippled door EA. Zero Hour lijkt meer op de visie die Westwood er oorspronkelijk van had.

Renegade is ook al enorm gecrippled, het originele idee was zo uber vet. Er zou ook een RTS element bij komen, de bases zouden gebouwd worden en je zou een commander a la Battlefield 4/1/5 hebben die een beetje orders uitdeelt.

Maar goed, onze eigen schuld dat Westwood door EA is overgekocht, ik was 1 van de weinige die een paar games van hun gekocht had als tiener (Maar ook RA1, Dune etc via kopietjes van een oom). De rest in mijn omgeving speelde de games met kopietjes/twilight.

Bullfrog en een aantal anderen, idem dito.

Als iedereen destijds die titels gekocht had zoals het zou horen (piracy was vooral hier in NL gewoon de normaalste zaak van de wereld), was Westwood misschien net als EPIC een indy gebleven.

[Reactie gewijzigd door batjes op 12 oktober 2018 23:15]

Electrifyer
Please no micro transactions... that’s all I want. I want to enjoy a game I pay for without having to pay more to keep enjoying it. I don’t wanna have to rebuy a game unless you’re giving me a complete expansion pack such as Yuri’s Revenge or Kane’s Wrath.

EA_Jimtern
Thanks for the post, Electrifyer. We will not be adding any microtransactions to a C&C Remaster.
Remaster zal geen Microtransactions bevatten! Hele goede zaak wat mij betreft. :)

Source: https://old.reddit.com/r/...c_update_from_ea/e7l2v6p/

[Reactie gewijzigd door Crazy4ever op 12 oktober 2018 09:03]

Deze informatie + source is al terug te vinden in het artikel.

In het verleden heeft EA geprobeerd om microtransacties toe te voegen aan Generals 2, wat erg negatief werd ontvangen en waardoor de game uiteindelijk het loodje heeft gelegd. Laten we hopen dat dat een les is geweest.
Eerst zien dan geloven. EA heeft al voldoende laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn. Wie weet wat er nog kan gebeuren onder de druk van business executives. Misschien nu geen micro transactions, maar worden ze later alsnog vrolijk toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 12 oktober 2018 13:52]

Pijnlijk om te zien dat alle reacties hier tot nu toe alleen maar over micropayments, DLC, lootboxes, pay-to-win gaan. Wel begrijpelijk natuurlijk gezien de recent uitgebrachte EA games.
Maar blijkbaar kopen gamers de games van EA toch, en is dit model winstgevend voor EA.
"We hebben jullie luid en duidelijk gehoord: de Command & Conquer-gemeenschap wil de terugkeer van de franchise naar pc zien."
Als ex-pcgamer ook benieuwd of dit speltype zich goed laat vertalen naar een console.
In zekere zin wel. Ik heb vroeger ooit Red Alert gekregen op de PSX. Daar zat bij mij gewoon een PSX muis bij ;) Dat ging dus behoorlijk goed. Tuurlijk verlies je wel wat snelheid omdat je geen keybinds hebt om bepaalde keuzes sneller te maken, maar het werkte goed.
Volgens mij zijn de latere spellen niet meer op consoles uitgekomen, dus ik vermoed dat slechte controls daar toch wel mee te maken hadden (je wil toch ook niet met een muis op de bank zitten?!)
Alleen Tiberian Sun, Red Alert 2, Renegade en Generals zijn niet op console uitgekomen. Alle andere games wel.
Ahja, na die spellen ben ik ook een beetje afgehaakt
Als tiener stond de console op mijn bureau op mijn slaapkamer. Daarnaast ken ik meer mensen die een console setup hebben als met een PC, aka: monitor op een bureau met de console erbij.

Zou ik er mee op de bank gaan zitten, nee, inderdaad niet.
Dat kun je makkelijk nu al zien. C&C is ook gewoon uitgekomen op PSX en N64 (spoiler alert: de controls waren niet best).
C&C3 was helemaal niet zo verkeerd, inclusief Kane's Wrath. C&C4 was niet best.

Wel:
HD graphics (4K?)
Nieuwe x.1 surround soundtrack van Frank Klepacki himself
LAN ondersteuning
Veel private LANgame options (superweapons, crates,...)
Old-style mouse controls

Geen:
Verplichte inlogserver
Lootboxes
Ingame microtransacties
Pay to win
Pay to advance
Had ik al lootboxes genoemd?

Eventueel:
Reshoot van de cutscenes

[Reactie gewijzigd door GeeBee op 12 oktober 2018 09:16]

C&C3 was niet verkeerd? Alleen al het omgooien van de linker en rechtermuis knoppen. Doei CnC, hallo *Craft.

Het was een vrij generieke RTS. Niets speciaals.

Supreme Commander kwam in hetzelfde jaar uit, iedereen in mijn omgeving heeft CnC gedag gezegd en is toen over gegaan naar SupCom. Vergeleken met SupCom was de CnC reeks gewoon dood.
Daarom zeg ik ook "Old-style mouse controls". :)
Misschien generiek, maar ik heb me er prima mee vermaakt. Units aanpassen door er poppetjes in te stoppen, Elite-units ontwikkelen door een klein beetje micro-management toe te passen, enz... leuk hoor!
1 2 3 ... 12

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True