Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EA wil delen van originele broncode C&C en Red Alert voor remaster gebruiken

EA heeft grote delen van de originele broncode van Command & Conquer en Red Alert bemachtigd. De ontwikkelaar wil de broncode van het originele spel gebruiken voor Command & Conquer Remastered, mits deze daadwerkelijk bruikbaar is.

EA-producent Jim Vessella meldt op de Command & Conquer-subreddit dat de ontwikkelaar samen met het team van Petroglyph Games onderzoekt in hoeverre de code toegepast kunnen worden. De oprichters van Petroglyph zijn ex-werknemers van Westwood Studios, de originele ontwikkelaar van de C&C-serie.

De reden om de originele broncode te gebruiken is om de gameplay van C&C uit 1995 zoveel mogelijk na te bootsen, verklaart Vessella. "Ons doel is om een remaster te maken en geen remake. Toch zijn er veel aspecten waarbij de originele broncode niet voldoet aan de kwaliteit of functionaliteit die wij willen zien in een groot deel van de ondersteunende elementen", schrijft de producent.

Ter aanvulling gaat Petroglyph zijn GlyphX-engine gebruiken voor de remaster. De rts Grey Goo, die tevens door de studio is ontwikkeld en in 2015 is uitgebracht, is gebaseerd op deze engine. Door de toepassing van de engine hopen de ontwikkelaars dat de originele modellen en geluidseffecten uit C&C beter uit de verf komen.

Command & Conquer Remastered werd in december aangekondigd. Een maand daarvoor maakte EA bekend dat het samen met Pertroglyph Games aan de slag ging met remasters voor Tiberian Dawn en Red Alert.

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

01-02-2019 • 14:47

145 Linkedin Google+

Reacties (145)

Wijzig sortering
Zie toch liever een remake dan een remaster. Of gewoon een goede nieuwe opvolger met hedendaagse graphics.
Idem.
EA is volgens mij al lang het spoor bijster wat C&C fans nu eigenlijk willen.
De laatste fatsoenlijke C&C game stamt alweer uit 2009 (ra3). En die was best grappig, alleen proberen te veel af te kijken bij starcraft. Heel veel powers en micromanagement dingen toegevoegd, resource verzamelen versimpeld etc. Hele rare focus in die game, heeft me niet lang kunnen boeien.

Dan kwamen ze met C&C4, waar ze het hele base bouwen aspect achterwege laten ...
En dan die mobiele game die vrijwel niks te maken heeft met de C&C gameplay.

Dus een hoop teleurgestelde fans en als reactie claimen ze naar de fans te luisteren en deze remasters te gaan maken. Zitten de C&C fans hier nou echt op te wachten? Ik niet in ieder geval, als ik klassieke C&C of Ra1 wil spelen dan start ik die klassiekers wel op. Ook zijn er zon beetje 100en mods te vinden die precies dit doen (oude games naar nieuwe engine brengen).

Ik zou graag een nieuwe C&C titel zien die wel meer back to basics gaat. Kijkend naar tiberian dawn t/m ra2 voor inspiratie. Mag best een nieuwe franchise zijn zoals Generals dat was, als ze die core game elementen maar in tact houden en niet te veel naar concurrentie kijken. C&C was juist zijn eigen ding.
Hebben ze al geprobeerd en is gecancelled, zou ra2 themed zijn, assets die gemaakt waren zijn uiteindelijk vrijgegeven.

Next best thing is RenegadeX
https://renegade-x.com
Die X is ook zeker niet verkeerd alleen het unieke gameplay gevoel van 1 zat er net niet in. Gewoon 1 in een nieuw jasje met hetzelfde gevoel en zonder cheatsproblemen.. alleen mag het van mij nu op consoles komen, ben van de pc afgestapt, te veel gedoe voor casual gaming.. Zou voor mij een instant preorder worden (en dat zou ik nooit meer doen na alle teleurstellingen op gamegebied het laatste jaar..)..
Muah, kan je vertellen dat dat sowieso een erg slecht idee is. De game zat techniech echt ontzettend slecht in elkaar, super slechte physics (ooit van een hoogte proberen te rijden met een hummer?). Cheaten was ook veel ste makkelijk, en daar zat de game dan ook binnen no-time vol mee.

Zo’n titel kunnen ze echt niet nog een keer uitbrengen, zeker niet in zijn huidige vorm en in moderne tijden. Moeten ze wel heel veel verbouwen aan de game, kunne ze niet zo goed opnieuw beginnen.

Game was absoluut leuk, maar oh zo slecht

[Reactie gewijzigd door Zoop op 2 februari 2019 13:46]

Zelfs RA3 was geen fatsoenlijke CNC in de ogen van velen (Het omdraaien van de rechter/links muis alleen al, hoezo *craft gevoel). De laatste is voor de meeste oude fans tot Generals. Wat ook te merken is omdat dat het laatste spel is wat door het Westwood team nog gestart is en waar mensen van de oude CnC's nog aan gewerkt hebben. Na Zero Hour zijn de laatste developers van de oude CnC titels opgestapt. Alle titels na Zero Hour zijn niet door Westwood medewerkers gemaakt die aan de RA/TS/CnC titels gewerkt hebben.

Beter laten ze CnC lekker dood gaan, die franchise is niet meer te redden.

CnC is voortgezet in Supreme Commander en dit jaar gaat de opvolger van TA en SupCom aangekondigd worden.
Ja daarmee bedoelde ik dat het in ieder geval een base builder C&C was.
De gameplay was echt te veel afgekeken van starcraft aan alle kant (daar irriteerde ik mij dan ook enorm aan).

Generals heb ik ook net als ra3 niet een echte C&C titel gevonden, workers ipv construction yard (zoals bij war/starcraft), geen verspreidde resources, maar op een klutje (zoals bij war/starcraft). Underbar ipv sidebar (zoals bij war/starcraft) etc.

Maar desondanks was het wel een goede RTS
Generals was ook bedoelt om een nieuwe CnC franchise op te zetten. Naast Red Alert en Tiberium Sun. En zou een nieuwe wereld moeten worden. Waardoor het in veel opzichten maar weinig lijkt op de andere CnC's. Zero Hour was een beetje van wat Generals zou moeten zijn geworden. Maar Generals was Generals dankzij EA. Maar Renegade is ook niet geworden wat Westwood er mee wilde (RTS + FPS, 1 iemand die base runde, de rest die speelde als de manschappen, soort combi game), desalniettemin was Renegade alsnog een prima FPS titel. (erg lang populair gebleven, is nu ook een actieve remake van)

RA3/TS3 waren gewoon ruk. Die heb ik niet meer dan 2 of 3 games gespeeld alvorens ik het gewoon opgaf en ik met de mensen in mijn omgeving overstapte op Supreme Commander. Welke mij wel dat lekkere RTS gevoel gaf, waar de oude CnC's zo goed mee waren.

Ik heb zelf de hoop voor CnC totaal opgegeven. Ik wacht zelf op de spirituele opvolger van Total Annihilation en Supreme Commander.
Ra3 en uprising nog wel even gespeeld (in ieder geval alle campaigns en world domination, wat ik best tof concept vond). Maar overvloed van micromanagement en minor-super-weapons maakte skirmish nogal snel een saaie bedoeling.

Cnc3 amper gespeeld omdat voor mij de scrin echt een domper was. Paar skirmishes gespeeld en dat was het wel. Op een lanparty competitie gespeeld en eerstes weten te worden (ra2 snake/turtle tactieken toe gepast, werkte best aardig, later was de build distance gepatched waardoor het niet meer kon).

Maar dat is echt niks vergeleken met de duizenden uren die ik in td t/m generals (inclusief renegade) heb zitten.

Ra3 en cnc3 hadden best potentieel, maar je merkt dat er gewoon geen liefde in zit. Alsof de bouwers zelf geen gamers zijn.
Maak van tiberiansun een 3d versie en iedereen begrijpt ineens weer waarom Command and conquer zo goed is. De atmosfeer, muziek, units.
Nee! Geen 3d versie. Dat is juist niet wat C&C voor mij is.
Ik zie het al hellemaal aan de binnenkant van me ogen.
De opvolger van TA en SupCom was Planetary Annihilation. Ook dezelfde ontwikkelaars van TA. Helaas is PA niet echt geworden wat ik verwacht had, ik miste het platte gevoel van Total Annihilation en ook de hoogte verschillen van het terrein. Maar een nieuwe opvolger is zeker welkom.
Chris Taylor was verantwoordelijk voor TA en SupCom. Niet voor planetary annihilation.
Klopt maar een aantal developers van TA gingen naar PA
CnC is voortgezet in Supreme Commander en dit jaar gaat de opvolger van TA en SupCom aangekondigd worden.
Dat is een flink statement. Planetary Annihilation was best aardig, maar toch niet helemaal zoals verwacht. Square Enix heeft de rechten van Supreme Commander en heeft eigenlijk geen interesse in een diepgaande RTS game, gekeken naar wat ze de laatste tijd uitgebracht hebben.

Welk team gaat volgens jou deze geweldige RTS wel afleveren?
Ik heb het niet over Planetary Annihilation. Die is niet gemaakt door Chris Taylor, welke TA en SupCom ontworpen heeft.

Vorig jaar liet Chris Taylor dus weten met een spirituele opvolger van SupCom, wat de spirituele opvolger van TA was, bezig te zijn.

Het team wat 2 van de beste RTS titels op hun naam heeft staan gaat dit jaar een nieuwe game aankondigen :)
Zelfs RA3 was geen fatsoenlijke CNC in de ogen van velen (Het omdraaien van de rechter/links muis alleen al, hoezo *craft gevoel). De laatste is voor de meeste oude fans tot Generals. Wat ook te merken is omdat dat het laatste spel is wat door het Westwood team nog gestart is en waar mensen van de oude CnC's nog aan gewerkt hebben. Na Zero Hour zijn de laatste developers van de oude CnC titels opgestapt. Alle titels na Zero Hour zijn niet door Westwood medewerkers gemaakt die aan de RA/TS/CnC titels gewerkt hebben.

Beter laten ze CnC lekker dood gaan, die franchise is niet meer te redden.

CnC is voortgezet in Supreme Commander en dit jaar gaat de opvolger van TA en SupCom aangekondigd worden.
Supreme Commander is wat mij betreft echt een hele andere game dan C&C. Bij C&C was er altijd sprake van een beperkte hoeveelheid resources. Bij Supreme commander speelt dat niet en is de basis gameplay het aanslingeren van een economie die constant units uitpoept die zichzelf richting de vijand doodrijen, tot je diep genoeg bij de enemy komt om door te breken. Dat is het tegenovergesteld aan het uitgangspunt van C&C.
De resources geven een andere vorm van diepgang en taktiek. De vaste resources in SupCom zorgde er voor dat je je map control moest onderhouden. Waar je bij CnC na het opraken van je resources de map kon achterlaten. Overigens was het bij CnC lategame weinig anders. Waar je dan met 3 harvesters dat stukje ore/tiberium wat elke minuut spawnde wegfarmt.

Het was geen AoE king of the hill waar je eindeloos units naar het midden spamde. Dat werkte multiplayer voor geen meter in Supcom. Een shield of 2 en wat base defences en dat rijtje units schoot je net zo snel stuk als dat ze spawnde.
Idd, eigenlijk vondt ik Zero Hour matig maar los daarvan na Generals was het idd over met C&C.
Tiberium Dawn and Renegade vondt ik ook 10x niks.
Gewoon de oude C&C 1, 2, 3 + Generals remaken, allemaal in 1. Geen remaster want ik speel net zo graag OpenRA (Stiekem ga ik de remaster vast wel aanschaffen).
Renegade moest je van houden. Technisch gezien, echt een zaad spel, vreselijke physics en veel ste makkelijk te cheaten.
Zover ik weet, waren ze eerst van plan quake engine te gebruiken maar hadden ze moeiten voertuigen erin te krijgen. Dus kwamen ze met een halfbakken eigen gemaakte engine.
Spel was eig behoorlijk slecht, maar heb hem wel heel veel gespeeld. Best unieke gameplay dat ik eigenlijk nooit meer gezien heb.

Dusja, je moest echt wel een die hard cnc fan zijn om de fouten van renegade door de vingers te zien.
Zwaar verslaafd geweest aan Renegade. Mooie community was dat.
En drama! Al die rene drama! Heb renegade 12 jaar gespeeld, quasi elke dag. Wat een game...
Weten C&C fans het zelf wel?
Sommigen willen TD, anderen RA1, weer anderen Generals, etc..
Jij bent toch de Olaf? Van XCC Mixer? Essentiële C&C mod tools :)
Ook een van de oude garde dus, tijden van DeeZire enzo.

Tsja, dat is een goede. Tegen generals werd ook behoorlijk geschopt omdat het geen tiberium/red alert is, en was uiteindelijk toch wel een van de betere titels.
Maar nu het zo lang stil heeft gelegen, wat mij betreft iets nieuws zou al goed zijn (verhaal maakt op dit punt niet eens veel uit). Hoeft er van mij niet zo veel budget naar bekende acteurs te gaan voor de filmpjes (al was dat wel altijd leuk). Iedere 3 a 4 jaar een fatsoenlijke sequel/expansion zou ik sowieso wel kopen.
Een remake/remaster zit ik in ieder geval niet op te wachten.
Jij bent toch de Olaf? Van XCC Mixer? Essentiële C&C mod tools :)
Yep: http://xhp.xwis.net/ ;)
Ook een van de oude garde dus, tijden van DeeZire enzo.
Dat waren nog eens tijden!
Ik moet toch even wat reageren nu ik jouw bericht zie. Ik ben vroeger extreem veel bezig geweest met het modden van o.a. Tiberian Sun en Red Alert 2, en dat heeft mij altijd een zeer fijne afleiding gegeven. Ik kon mijn creativiteit kwijt in het modden en tegelijkertijd kon ik ook nog eens wat kennis van de technieken achter zo'n spel op doen. Zonder de befaamde XCC tools had ik dat nooit kunnen doen. Bedankt daarvoor! _/-\o_
Oh snap... Hoe vaak ik die tool niet aangeraakt heb. Super bedankt!
De eindbaas. Onlangs nog wat samples middels je XCC mixer geëxporteerd.
Ik heb genoten van Elke oldschool C&C.

Red Alert en TD waren mijn eerste RTS titels. (ik kan tegenwoordig echt niet meer snappen hoe ik destijds 5 AI vijanden (geen teams) op de moeilijkste stand kon verslaan, ik ben mijn skills echt kwijt.)
Maar ik heb ook echt vele uren in Generals zitten, die in mijn ogen ook echt een opvolger verdiende.

Het liefste zie ik dan ook gewoon een geheel nieuwe game, maar die met elementen gewoon lekker terug naar de basics gaat. Een goed verhaal in de single player icm met echt strategisch denken.
Jouw opmerking mbt 'skills kwijt' deed me denken aan het volgende:
https://v1.escapistmagazi...13667-Erin-Dies-Alone-006

Volgens mij hebben een boel mensen er last van (ik ook :( ) dat games versimpelt zijn. Je denkt beter te zijn geworden in de loop der jaren, maar op het moment dat je een oudere game speelt, merk je opeens dat het nog wat uitdagender was dan je dacht.
Zo ik had laatst een farcry 1-4 pack op steam gekocht maar door farcry 1 is niet heen te komen was het echt zat en kreeg nog kippenvel ook van die stomme trigeons zelfs met die graphics :)
Farcry 1 is dan ook nog steeds de beste uit de serie
Deze fan wil graag een reboot van alle lijnen ;)
Een remake lijkt mij ook veel eenvoudiger, vooral gezien de meeste werknemers helemaal niet bekend zijn met de oude engine en men veel makkelijker nieuwe functies kan toevoegen.

Al paar dagen vermaak ik mij uitstekend met de RE 2 remake, welke er ook echt geweldig uit ziet.
Je zult nooit alle fans aanspreken met een remake, omdat iedereen andere zaken geweldig vonden aan de oude C&C games. Maar als ze een oude C&C maken met de huidige grafische mogelijkheden dan weet ik zeker dat er veel gamers zijn die de game oppakken.

RTS games zijn een dood genre op dit moment, wat ik toch wel gek vindt gezien veel populaire mobile games gebaseerd zijn of RTS games zijn. Ook met games als LOL (leage of Legends) en Dota 2 snap ik niet waarom er geen grote ontwikkelaar zijn ressources durft te investeren in RTS games. Misschien dat de vraag naar dergelijke games inderdaad te klein zijn.
Probleem is wellicht dat de fans eigenlijk nooit weten wat ze willen. Er zijn behoorlijk wat fans van bijvoorbeeld C&C Generals. Anno 2019 wordt Age of Empires 3 ook nog steeds gespeeld. Echter beide games zijn destijds enorm gekraakt. Het was allemaal te anders. Door die negatieve insteek is het RTS tijdperk vermoedelijk ten einde gekomen. Niet zo lang geleden heeft zich dit weer herhaald bij RUSE en ook bij Act of Aggression. Bij die laatste game hebben de makers een knieval gemaakt in de vorm van een relaunch waar elke vorm van originaliteit eruit is gesloopt. Zonde want die game had een enorm potentieel. Drie heel erg diverse factions, resource velden die elke keer ergens anders zaten, een beperkte hoeveelheid resources om super units mee te maken. Enige klacht die ik had was dat de units wat te snel dood gingen waardoor het rock/paper/scissors niet altijd goed uit de verf kwam. De rts gamer lijkt gewoon een beetje een hopeloos publiek te zijn om tevreden te stellen O-) .

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 1 februari 2019 16:10]

C&C 4 was online alleen leuk maar niet leuk genoeg om te blijven spelen. C&C 3 is de laatste C&C waar ik echt van heb genoten en nog steeds van geniet
Ben juist voorstander van een remaster. Als ze de gameplay op bepaalde punten kunnen verbeteren is dat mooi, want de spellen zijn erg verouderd natuurlijk.
De klassiekers werken momenteel erg slecht, heb een pakket met alle spellen op origins gekocht, maar de oude werken niet.
EA heeft daar schijt aan, die verkoopt je met gemak een game die niet eens werkt op een modern os.
Laat ze daar eerst maar eens wat moeite in steken, fatsoenlijke patches zodat de games out-of-the-box kunnen werken, zoals GoG dat doet bijv. Anders snap ik ook niet waarom ze zulke oude games nog steeds verkopen.

Ik kijk dit allemaal van een afstandje uit de boom iig. EA games heeft genoeg gefaald de laatste tijd en mijn favoriete franchise (C&C en velen anderen) om zeep geholpen. Maar eens aanzien wat ze hier van bakken, maar geloof niet dat een remake iets goed gaat maken.
Mee eens, ik hoop in ieder geval dat ze dit aangrijpen om wat nieuw leven in het genre te blazen.
Een remaster is een veilige eerste stap om weer iets meer C&C te doen. Als dat aanslaat kunnen ze een C&C 5 overwegen.
Opvolgers zijn er al genoeg van geweest ;-).
Ik verwacht dat het geen remake wordt simpelweg omdat zulke "pixelgames" bij weinig nog in de smaak vallen. Ook ik heb C&C RA gespeeld, ziet er lekker nostalgisch uit zo, maar persoonlijk verwacht ik als ikzelf 10min naar zo'n beeld aan het kijken ben het snel zat zal zijn.
Ik speel eigenlijk nog regelmatig Tiberian Sun. Het heeft me ook vaak geïnspireerd om op dezelfde manier games te willen maken (nu nog de tijd zien te vinden...). Tiberian Sun bevat details en undocumented features die het spel karakter gaven, en die mis ik in veel games vandaag de dag.

Beter nog, als ik kijk naar de hedendaagse games die ik speel (DX, DoS 1&2), dan is mijn subset niet gebaseerd op een genre, maar juist detail, worldbuilding, ongedocumenteerde dingen features en vrijheid.

Graphics vind ik ook zo'n ding. Het maakt mij niet uit of de nieuwste technieken worden toegepast, als de toegepaste technieken maar goed uit de verf komen.Tiberian Sun maakte bijvoorbeeld goed gebruik van de combinatie sprites en voxels.
Tiberian Sun ook grijs gespeeld al vond ik dat niet de leukste uit de serie (voor mij zijn RA2 en Generals de besten). Maar zeker waar, ik speel ook af en toe nog wel eens een tiberian sun of red alert over LAN is nog altijd leuk (evenals andere oude RTS games als AoE en RoN) het verbaast me eigenlijk dat er nooit een degelijke RTS meer is uitgekomen van het westwood niveau (of microsoft studios met AoE). Remasters lijken de nieuwe standaard te worden en dat is jammer, want een nieuwe Red Alert of Generals had ik graag gezien.
Ik weet nog dat EA een tijd bezig is geweest met een Generals 2 (tot een closed bèta aan toe).

Stiekem hoop ik nog steeds dat die plannen ooit weer uit de ijskast gehaald worden.
Ja precies, heb t 1x kunnen spelen in de beta test. En god wat zat ik op Generals 2 te wachten (en nog steeds). Voor mij blijft Generals de beste uit de serie, vooral omdat het de meest “realistische” is. Nee het is niet realistisch, maar komt wel dichter in de buurt van het heden dan de andere c&c games.

Red Alert vond ik daarintegen ook mooi vooral omdat het de vete tussen de VS en de Sovjet Unie flink benadrukt (iets wat in het heden ook weer is, helaas).
De termen worden enigszins verwarrend... naar mijn idee heeft een remake over het algemeen juist modernere graphics dan een remaster. Een remaster houdt vaak niet meer in dan dat de code een beetje opgepoetst wordt en er misschien hogere resolutie assets in de game gestopt worden (sprites of textures, afhankelijk van of de game 2d of 3d is). Een remake is van de grond af aan opnieuw gebouwd, zie bijvoorbeeld de recente resident evil 2 remake.
Klopt en volgens mij wordt bij elke remaster een deel van de originele code gebruikt. Dit simpelweg omwille van budget redenen, aangezien een remaster over het algemeen nooit zoveel mag kosten als een komplete remake.
Dat ze nu naar buiiten komen dat de ze de oude code gaan hergebruiken 'om de gameplay van C&C uit 1995 zoveel mogelijk na te bootsen' is dus gewoon lariekool.
Opvolgers zijn er nooit genoeg.
Anders hadden ze ook wel kunnen stoppen bij de eerste battlefield bijv.

Het zijn niet alleen de graphics die verouderd zijn bij deze game, maar de content zelf toch ook zeker. Vrij beperkt aantal units en mogelijke tactieken. Dat is prima voor games uit die tijd en is nog steeds een sterke formule (zeker red alert 1). Maar simpelweg een nieuw jasje om deze games hangen is volgens mij wel redelijk mager hoor.
De oude gameplay 1-on-1 overnemen is volgens mij nog wel het minst boeiend. Een goede nieuwe engine moet dat ook gewoon prima kunnen (met een hoop meer mogelijkheden).

De oude garde fans (zoals ik) zitten al heel lang te wachten op iets nieuws. We zullen het zien, maar ik betwijfel of dit mij kan boeien. Nieuwe spelers aantrekken lijkt mij ook vrij mager, de gameplay, opties en tactieken vallen in het niets met een modernere game als Starcraft.

EA heeft een hoop verpest, ze proberen dit als een soort goedmakertje, maar zo komt het helemaal niet bij mij over. Voelt meer als een goedkope poging om nieuwe inkomsten te genereren uit de tijd dat deze games nog wel goed waren.
ze proberen dit als een soort goedmakertje,
Onzin. Ze doen dit voor het geld. Alle remakes en remasters worden gemaakt puur om te incasseren op nostalgie.

Hiermee bedoel ik niet dat dit slecht is - kijk naar de remasters van de eerste 2 Resident Evil spellen (RE 1 en 2), welke echt fantastisch zijn,

Maar zeg alsjeblieft nooit dat een grote organisatie, zeker EA, iets uit goodwill zou doen.
Natuurlijk doen ze voor het geld.
En dat bedoel ik ook nog steeds met het "goedmakertje". Ze hebben de fans behoorlijk wat keren tegen de schenen geschopt, en dat vertaald zich naar verkoop aantallen.
Die nieuwste mobiele game, loopt wel aardig qua inkomsten maar het is niet wat ze gehoopt hadden (de fans kotsen het uit).

Dusja, een stukje "goodwill" door naar de "klanten te luisteren", is niet meer dan een marketingtruuk natuurlijk.

Net zoals de andere EA praktijken, een hoop gezeik over betaalde DLC's bij Battlefield enzo, dus nu proberen ze de toffe peer uit te hangen door DLC's gratis weg te geven, maar ze dan te bekostigen met MTX waar de game nou juist niet beter van wordt.
Eens
Echter, electronic arts heeft lang geleden al laten zien dat ze niet snappen wat een goede Rts maakt.
Beter een remaster die het spelconcept in tact laat, maar de graphics om aan te zien maakt.
Ik weet niet zo goed of het ongewenst is, maar voor mij is het nieuwsbericht "CC remaster helaas door EA uitgebracht". Ik weet niet wat het nieuws is in de bericht, maar als het nieuws is dat EA een remaster gaat maken, dan mag ik denk ik rustig aangeven dat ik dat jammer vind.

Na het SimCity debacle is EA voor mij af, en als groot fan van C&C ben ik met dit nieuwsbericht dan ook verdrietig geworden.
EA doet het inderdaad steeds slechter, op PS4 hadden ze een klein piekje maar zal snel weer bergafwaarts gaan ben ik bang.
Ik was echt verliefd op SimCity maar de laatste was om te huilen, veel te veel limitaties.
Bij een remaster, zullen ook de grapichs geupdate worden. De gameplay en gevoel van de game blijft dan hetzelfde.
De uitdaging bij een remake is dat de verwachtingen dusdanig hoog liggen dat het alleen maar kan tegenvallen. Bij een remaster blijft de originele gameplay tenminste intact.
Maakt me niet uit, zo lang ik de rules.ini maar kan aanpassen :)

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Geim op 1 februari 2019 21:34]

Nou een remake.. Als die aan EA standaarden moet voldoen dan komen er lootboxen in en zit de game vol met microtransacties. Liever dan een remaster van een game uit de tijd toen de game compleet en af was toen je deze kocht.
De goeie ouwe C&C tijd.
De tijd waarin C&C nog een game was die echt uren vermaak gaven.
Dit ging voor mij door tot C&C Generals.
Daarna ging het bergafwaarts, daarom zou ik het niet erg vinden als er een Remaster komt van alle C&C tot en met Generals
Generals was ook 1 van mijn favorieten. Heb de game later nog wel eens opnieuw geinstalleerd maar helaas is hij de tand des tijds niet erg goed doorstaan. Ondersteuning van hogere resoluties ontbraken volgens mij dan ook als ik het me goed herinner.
Hi,

C&C Generals ziet er nog redelijk uit.
Config file edit voor 1080p wide-screen is wel nodig. (zie http://www.wsgf.org/dr/command-conquer-generals)
En dan ziet de GUI er uitgerekt en wazig uit.
Dat kan je verhelpen met https://www.moddb.com/mod.../widescreen-for-zero-hour

Gui is dan ok en de icoontjes in de gui zijn van hoge kwaliteit waardoor er geen "waas" meer zichtbaar is.
Als je de config goed heb aangepast en de wide screen gui mod gebruikt dan hoort het als volgt eruit te zien:
https://media.moddb.com/i...9/58972/zh_widescreen.jpg
Toch best ok?

Ik heb ook dit aangepast om het wat mooier te maken op moderne resolutie:
The Gamedata.ini file has a setting called "maxcameraheight" which allows you to change the camera height. However this prevents you from playing with people (LAN or online) who haven't changed this value.
The Gamedata.ini file is located in installdirectory\EA Games\Command & Conquer Generals Zero Hour\Data\INI.
Editing the "Gamedata.ini" file can be done with a simple texteditor, set maxcameraheight to something below 1000, 600 or 700 is good usually.


Als EA het bovenstaande officieel in een HD remaster zou doen met een nieuwe multiplayer lobby eraan dan zou ik er zo 60 euro voor willen uitgeven.

[Reactie gewijzigd door 7th op 1 februari 2019 17:43]

Generals remaster zie ik eigenlijk nog wel meer heil in dan cnc1/ra1.

1-op-1 namaken en de modelletjes op ra3+ kwaliteit.
Dan later zero hour ook remasteren.
En dan wellicht een derde volledig nieuwe expansion.

Kunnen ze dan prima uitmelken (mits ze dat zonder mtx doen, het is tenslotte EA waar we het over hebben).
Daar ga ik dit weekend eens even mee bezig. Ziet er goed uit. Thanks voor de tips.
Remasters zijn wel "the in thing" of niet?
Hoewel ik de originele C&C grijs heb gespeeld, heb ik geen interesse meer in een nieuwer jasje hiervan.

Toen ik eenmaal Total Annihilation ontdekte was ik direct klaar met het C&C concept.
Total Annihilation > C&C? Komt wat mij betreft niet eens in de buurt.
Ik juich een remake, remaster, of eigenlijk elke ontwikkeling over C&C toe.

Heb de originele C&C gok ik ~15-20 jaar geleden voor het laatst gespeeld dus heb wel interesse in een nieuwer jasje.
Total Annihilation heeft:
1) 3D units.
2) Hoogte verschil in maps wat echt bruikbaar is. (Denk aan defensieve positie van artillerie canons en andere turrets op een berg of heuvel).
3) Land , Sea (on and under water) and air units.
4) Artillery wat ECHT ver schiet, en niet C&C style helf van je scherm is ver....
5) Dynamische muziek (echt gespeeld door een orchestra), Geen battle op het scherm? Rust gevend muziek. Meer units die schieten op het scherm/map? Orchestral battle music!
6) Elke projectiel/laserbeam/arty shell/bom is realtime uitgerekend, dus geen hit-scan wapens.
Een vliegtuig kan dus in theorie worden geraakt door een arty shell enz.
7) Maps die vele malen groter zijn dan de grootste C&C map.
8 ) Radar & Sonar en Stealth systeem.
9) Kapotte gebouwen en units blijven op de map als puin, wat blokkerend kan werken voor movement en shooting. Geeft echt een gevoel van een battle.

Dus wat heeft C&C 1 wat beter is dan Total Annihilation???

[Reactie gewijzigd door 7th op 1 februari 2019 16:05]

(er wordt gezegd CnC Concept, dus ik neem RA daar ook in mee, RA was tenslotte bedoeld als uitbreiding voor het een standalone werd.)


1) 3D of 2D beter? Persoonlijke mening imho. Oude 3D doet mij meer pijn aan m'n ogen dan pixel based 2D
3) heeft RA1 ook
4) Cruisers RA1 schoten ook echt ver, en hielden zich niet aan 'fog of war'
5) Frank Klepacki!
10) Verhaal en Cutscenes (Tiberium, Kane, Seth, EVA)
11) Het installeren was altijd leuk gedaan
12) 2 discs voor LAN voor 2 spelers met 1 aanschaf
13) (mening) base building en harvesten, gebouwen zagen er geweldig uit, en deze wijze van harvesten heb ik liever dan een StarCraft of TA.
14) Infantry? idk, het overrijden en in de fik steken gaf altijd leuke effecten

In de tijd dat TA uit was (1997) was ik RA waarschijnlijk net aan het spelen, en daarna kwam Dark Reign uit, wat ik imho een stuk mooiere game vond dan TA.
"Cruisers RA1 schoten ook echt ver,"

Je heb dus geen idee wat echt ver is in TA?
Defens canon level 2 (Arm Guardian en The Core Punisher) schieten al veel verder dan elke unit van elke C&C game. Level 3 Arty zoals Big Bertha schiet weer vele malen verder dan dat.

Frank Klepacki? I raise you a "Jeremy Soule" https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Soule

[Reactie gewijzigd door 7th op 1 februari 2019 16:39]

als je de kleinere map size neemt, in verhouding imho ook ver (was ook niet super serieus bedoeld). Maar een Nuke/ION cannon kan overal komen ;P

Maar TA en CnC (& AoE, SC en Dune2, man wat was het toen een goeie tijd voor RTS t.o.v. nu) hebben ieder unieke/grondleggende elementen, ik zou ze eigenlijk nieteens willen vergelijken.

Frank's CnC muziek en Sonic Mayham's Quake II zijn de basis geweest van alles wat ik erna luisterde, soms zette ik het spel op pauze om gewoon even te luisteren. (en ik zal Jeremy Soule ook weer eens opzoeken =) )
TA, had destijds de PCGameplay stuk review gelezen.

iets met reviewer dat constant van zn stoel viel over wat TA wel niet had.
Niet meer 800x400 maar iets met 1024!

Het was een spel met allemaal dingen dat niemand anders had. First to do it etc.

Als iemand toevallig nog een PC Gameplay heeft liggen :D, misschien dat je het met ons kan delen.
Ah, enkele jaren geleden kilo's oude PC Gamepro/Gameplay's naar het containerpark gebracht :(

En om on topic te zijn: gameplay > graphics. Heb destijds Extreme Commander geprobeerd. Vond echt niets aan de sfeer en gameplay dat het uitstraalde. Veel te grote, half kale mappen.

Ik sta ook niet te springen op deze remaster. De gameplay die toen zo fantastisch en vernieuwend was is dat nu niet meer. Liever een remake dan, of een opvolger van Generals.
Simpelheid :)

TA of SC heb ik serieus nooit wat aan gevonden. Maar altijd big time fan van de C&C games geweest.
Dat van die super ver schietende artillery zou ik bijv dus scheitirritant vinden, bijv.
Zelfde voor blijvende debris of verschillende effectiviteit dmv hoogteverschil.

In die tijd gaf ik ook echt niks om 3d, vond een spel zoals tibsun of ra2 snel veel mooier dan menig 3d variant die toen ook op de markt was. Bovendien vond ik het bar weinig aan de gameplay toevoegen.

Meer features / meer realisme is niet per se beter (in ieder geval, niet voor iedereen).
Een game zoals starcraft doet dat ook allemaal niet, en is toch wel zo'n beetje de best lopende RTS ever die ook nog steeds grootschalig gespeeld wordt.

Dus anders? Ja.
Beter? Dat is een kwestie van mening.
Ok kweste van smaak.

Maar laat een ding duidelijk zijn: Total Annihialtion is op technisch vlak 100x verder dan C&C1 en Starcraft.
En toch doet starcraft het beter qua aantal spelers en verkopen.
TA komt niet eens in de buurt van een gemiddelde C&C of War/Starcraft game.
(totaal 1.2 mil verkopen, dat haalde starcraft al in zijn eerste jaar, C&C zit op 30mil totaal).
Zo zie je maar dat dit niet alles zegt. Wellicht leuk dat het spel technisch 100x beter is (vind ik nogal discutabel, maar ok) maar dat maakt het nog geen goede/betere game.

Het is een bepaalde gameplay gevoel dat lekker moet zitten en dat kan ik moeilijk uitleggen (is puur smaak). Maar dat heeft dus niks met realisme ofzo te maken.
Ja het blijft een kwestie van smaak.

Je heb gelijk dat C&C en Starcraft vele malen meer hebben verkocht.
En Starcraft is tot een nationale sport van Zuid korea verheven enz.

Maar voor mij is Total Annihilation en zijn broertje Supreme Commander 1 hoogte punten in de RTS genre.
Mijn all time favo's zijn dan ook als volgt:
Supreme Commander Forged Alliance.
Total Annihilation.
Dawn of War 1 met expansions.
Age of Empires 2 (HD versie is goed)
C&C Generals met expansion. (Ooooooh wat verlang ik naar een remake/HD versie van Generals).
Red Alert 2.
Command and Conquer 3.
Homeworld 1,2 en cataclysm.
Company of heroes 1.
Supreme commander 2.
Planetary Annihilation.

[Reactie gewijzigd door 7th op 1 februari 2019 17:14]

(Lijstjes blijven leuk, duss: )

C&C
Dawn of War 1 (tot Souls)
C&C: RA2 (voor YR)
Starcraft 2
Dark Reign 1
C&C TS
Dune 2
C&C RA
AoE2
Z

(Imperium Galactica 2 is m'n favo 3D 'RTS' maar het is niet echt een RTS), en Generals is de naam CnC niet waardig imho.)
My 2 cents, don't shoot me.

[Reactie gewijzigd door Deadso op 1 februari 2019 18:30]

IG is idd niet helemaal een RTS maar toch nog wel een beetje, je kan je ships en tanks customizen en beetje besturen in de battles. Vond het ook een geweldige game.

Zelf nog heel veel plezier met de volgende games dat volgensmij bijna niemand opnoemt.

Warzone 2100 (Customize galore)
KKND (Gattling tanks waren stoer)
Earth 2140 (intro was stoer en epic)
Z is idd ook een zeer goede RTS

[Reactie gewijzigd door Acers2k op 2 februari 2019 04:34]

Voor mij denk ik

C&C Red Alert 2 +YR
C&C Tiberian Sun
DoW1
C&C Generals + ZH
Starcraft1/2
AoE1/2
AoM/Starwars Battlegrounds/dat soort games

De TA's en SC's komen op mijn lijstje helaas niet eens voor ;)
Heb de AoE's ook niet eens echt veel gespeeld (meer tussendoor).
Maar de C&C games helemaal grijs gespeeld, ook veel competitief online.
Ik denk dat ik Dawn of War de enige RTS buitenom de C&C franchise is die ik zoveel gespeeld heb (heb ook een grote nerde vrienden groep die allemaal 40k spelen, scheelt ook wel).

Ook nog een klassieker de moeite waard om te melden: Z
U heeft dit gemist sir:
https://www.youtube.com/watch?v=gzXO4Q5MD1Q

Het is nog actief via https://www.faforever.com/

Maar je hele lijst bestaat uit RTS games met hit-scan wapens. En TA en SupCom en supcom2 en Planetary Annihilation hebben totaal andere resource systeem (streaming resources systeem).
En totaal ander feel? 30 untis tegen een defense line aangooien en de chaos zien is leuk in bovenstaande games en geeft mij een kick.

30 units verliezen in 1 aanval in een C&C game is huilen.
Dat hitscan boeit mij dus echt niet. Zonder zou ik eerder irritant vinden, betekend dus dat bepaalde dingen wel eens niet goed zullen raken en krijg je met een geluksfactor te maken. Dus ik zie dat echt niet als iets negatiefs. (Ik snap je zin dan ook niet, je begint met het woord “maar”, alsof het zo slecht is ofzo)

30 units verliezen in cnc is meestal huilen ja, goede taktieken hebben daarom dus best veel impact. Zou er geen hol aan vinden als ik die 30 units binnen notime kan vervangen. Ik zou nog liever een (lage) popcap hebben zoals in starcraft (wat ik eig best irritant vind).

Heb de games wel gespeeld hoor, in die tijd probeerde ik praktisch alle nieuwe games (zeker rtsen), maar ze konden me echt niet boeien
Ik snap niet echt waarom wanneer we al iets beters hebben: Open Source C&C, Red Alert en Dune (meer info hier). Bovendien hoeven we nu geen geld aan EA te geven. Het bedrijf wat de originele ontwikkelstudio compleet geruïneerd heeft en veel meer op zijn geweten heeft.

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 1 februari 2019 15:06]

"Ik snap niet echt waarom wanneer we al iets beters hebben: Open Source C&C, Red Alert en Dune (meer info hier)"

Omdat die games al 20 jaar oud zijn misschien?
OpenRa beter noemen is nogal een stretch.
Het is een leuk project, maar het is een remake, geen remaster. Hoop gameplay dingen (met name vliegende units bijv) werken totaal anders (en meestal een stuk kariger), idem voor pathfinding en een hoop andere rare quirks.
Enige wat het echt beter doet, is online play en matchmaking enzo.

Maar Red Alert 1 > OpenRA.
Er zijn toch veel kleine verbeteringen.

Meer units in de rij zetten om gebouwd te worden, rally points (ook om vliegtuigen na kogels laden automatisch naar de juiste plek te sturen), atoom bom die echt iets doet, betere en eerlijke (!) AI vijanden die ook echt een nieuwe basis bouwen (dus eerst service depot) indien nodig, artillerie schiet ver, Flak auto's is een goede toevoeging, fog of war ook realistischer waardoor Yaks echt waarde hebben -maar kan ook uit. Ook leuke stats trouwens.

Je kan veel grotere legers bouwen dan mij ooit in RA1 lukte, want RA1 liep altijd vast. Kan ook door betere computer of OS (Linux!) komen, maar OpenRA crasht bij mij nooit.
Ik vind dat ze te veel aan de basegame hebben gezeten, dus niet echt een remake.

Het is allemaal opensource en goed modbaar dus je kan best goed de originele ra1 settings krijgen (zoals vliegtuig/heli verdeling). Maar het voelt voor mij niet als ra1 aan. Ah well, ieder zn ding i suppose.

Shitty ai hoort daar eigelijk ook btje bij :)

Ohja en stabiliteit is wel fijn, ja. Daar hadden eigelijk alle c&c games moeite mee. In elke game wel een keer een 3 uur durende multiplayer game zien crashen/sync error (nadat het al 2 uur bijna onspeelbaar langzaam is).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 1 februari 2019 21:25]

OK, ik begrijp het.

Ik vond het dan juist eigenlijk qua gevoel wel weer heel veer op RA1 lijken, maar dat kan ook gewoon komen door sentiment (Het originele "Yes sir, affirmative! For King & Country!!! etc.), het hergebruik van de graphics, ore truckjes die - ook bij OpenRA - weer ouderwets lopen te klooien en er een bende van maken; naast de basis ligt geld maar die stomme truckjes die de halve kaart over rijden om onderweg kapot geschoten te worden; idd dat soort 'shitty pathfinding', eens.

Wat ik bij OpenRA inderdaad wel heb, is dat ik er na hooguit een paar potjes per week altijd ook wel weer klaar mee ben. Vooral online zie je altijd veel dezelfde strategieën terugkomen (Longbow helikopter boven een artillerietje), er zijn onderhand meer verschillende units dan strategieën.

Dus het is interessant te vernemen, dat er juist ook mensen zijn die de basegame teveel veranderd vinden.

Ach tja, gelukkig is er OpenTTD voor de afwisseling ;)

En die @7th heeft het wel voor elkaar trouwens, ik krijg zin om een keer TA te proberen!
Big Bertha! (was de naam geloof ik) ook goede herinneringen aan.
Big Bertha en de Core counterpart Intimidator zijn echt cool. Geluid van de Big Bertha is ook zooo vet.
Maar The Arm Guardian en The Core Punisher zijn mijn 2 favo werkpaarden. Vooral op een heuvel. Met dragon teeth aan de voet van de heuvel/berg.

[Reactie gewijzigd door 7th op 1 februari 2019 16:17]

Ga straks even youtube kijken :D.. PeeWee's kan ik mij ook nog vaag herinneren.. maarja.. als je dit nu nog gaat spelen dan is de hele romantiek naar de maan.
PeeWee canon fodder horde rush!!!!
Gog.com verkoopt een goed werkende versie met alle official extra maps en units erin verwerkt + werkende cd muziek.

TA scaled zeer goed naar moderne resolutie. Na 5 minuten wennen aan de wat minder gedetaileerde units/gebouwen zit je weer helemaal in de sfeer van vroeger.
Zo uitgebreid als TA had C&C ondertussen moeten zijn... maar dat non base building missie ren gedoe heeft het o.a verziekt imo.
Zo uitgebreid als TA had C&C ondertussen moeten zijn... maar dat non base building missie ren gedoe heeft het o.a verziekt imo.
Dat hebben ze in C&C4 inderdaad er in gestopt en ik denk dat het een beetje meeliften is op de populariteit van MOBA games in die tijd. Als het in League of Legends goed werkt, dan zal het in C&C ook wel goed werken natuurlijk. |:(

Ik vond C&C altijd juist heel erg lekker weg spelen omdat het zijn eigen karakter had qua gameplay. Juist het gebrek aan micro-management vond ik zelf erg fijn, dat is waar ik bij de Blizzard games een beetje op afgeknapt ben. Ik wil in een RTS niet hoeven nadenken maar gewoon hersenloos kunnen beuken en met een half scherm vol tanks de basis van de ander compleet plat rijden. :+
Ra3 toevallig gespeeld?
Ik vond dat ze daar echt te veel naar starcraft zaten te kijken. Heel veel micromanagement, vrijwel elke unit heeft 2 of meer abilities. Tig special powers die constant te gebruiken zijn. Super simpele resource gathering (waarom zijn er eigenlijk nog harvesters, bouw dan gewoon direct een refinery op de resource ofzo). Bouwen op water was dan wel een coole toevoeging.

Maar skirmishes werden vrij snel saai en irritant (echt elke 3 minuten komt de AI je harvester op-"stofzuigeren", echt doorgeslagen die special powers).

Het idee van C&C4 was op zich niet eens verkeerd. Grote mobiele basis die on the fly units kan produceren is best cool. Een aantal mods (met name ra2) hadden een unit "iron fist" wat basically een unit is die kan uitklappen tot war factory. Zo'n grote 'titan' van een unit die zelf hele legers kan produceren, kan echt wel tof zijn. Maar dan moeten ze de rest van de gameplay wel met rust laten natuurlijk. De hele game alleen hier omheen bouwen is wel erg karig. Ik heb de campaign geprobeerd te spelen maar was echt wel uitgekeken naar zo'n 3 missies. Dan dus skirmish, nou, daar was al helemaal geen hol aan.
Mod die units van C&C4 naar C&C3 bijv, en dan op hele grote maps gaan spelen, heus wel cool.
Maar ja jammer, weer zo'n gemiste kans.
Ik denk dat deze remaster perfect is voor mij. Ik ben in de wereld van C&C gedropt toen Tiberian Sun nieuw was, en heb Red Alert en Tiberium Dawn nooit aangeraakt.
Nu voelt het wat te oud voor mij, terwijl Tiberian Sun voor mij nog wel prima werkt (vooral vanwege nostalgie).

Als dus TD en RA er beter uitziet, en iets vlotter werkt (interface bedoel ik), dan lijkt het me best wel een leuke manier om een compleet plaatje te hebben van de serie... he wat? C&C4? Nooit van gehoord!
Tiberian Dawn is een alternatieve naam voor de originele C&C
Tja, waarom lootboxen en microtransacties slijten in nieuwe dure games terwijl je ook een oude game met weinig moeite kan oplappen. De C&C fans zullen wel toegeven aan hun nostalgia impulsen net als de Modern Warwafe remaster. Daarbij kan deze remaster ook nog eens de perfect op mobiele apparaten uitgebracht worden waarbij microtransacties nog meer zullen vloeien.

Begrijp me niet verkeerd, de remaster is geweldig. Maar bij EA mag je standaard zeer kritisch zijn. Je wordt als klant van EA of linksom of rechtsom genaaid.
Denk EA zijnde, zouden ze toch voor easy-cash mobiele games gaan, die kunnen ze inmiddels ook vrij simpel copy&paste maken met een simpele reskin naar elke genre die ze hebben (zie Diablo 3 Immortal).
Ik denk dat een remake om eerlijk te zijn makkelijker is om te maken dan een low effort cashgrab. Als je een cashgrab wil maken moet je alsnog aan balancing, level design en een verhaal samenstellen. Bij een oude game is dat er al en je hoeft alleen maar wat textures op te poetsen en die oude DOS code compatible maken met Android en Win10 code.
EA is precies zo'n bedrijf die op de allermakkelijkste manier games uit wil brengen met de minst mogelijke kosten. Totaal niet geinteresseere in hun eigen werk, geen passie.

Elke keer weer een game uitbrengen met zelfde gameplay, minimale vernieuwing in de programmatuur en gewoon de nieuwste DirectX functies en shader level tech er op lappen, dat is EA.
Ik vraag me af wat ze dan bedoelen met bruikbaar?
Waarin zou dit spel eigenlijk geprogrammeerd zijn? Assembly? C? C++ misschien zelfs?

Zouden ze er bijvoorbeeld geen moeite in willen steken als de oorspronkelijke broncode Assembly betreft?
C++ dacht ik, maar direct herbruikbaar zal het niet zijn.
Elke keer als ik je naam zie, denk ik weer aan Tiberian Sun, jij had toch die Voxel editor gemaakt? (of 1 van de andere tools?).
XCC AV Player, XCC Editor, XCC Mixer en co: http://xhp.xwis.net/
En XWIS: https://xwis.net/ (multiplayer Tiberian Dawn, Red Alert, Tiberian Sun, Red Alert 2 en Renegade)

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 1 februari 2019 15:14]

XCC editor, die was het :D Nog steeds met de grijze site en draaiend logo, pure nostalgie :P
Het kan aan mij liggen maar volgens mij heb je veel meer werk met het implementeren van stokoude code in een nieuwe engine dan het opnieuw schrijven. Zeker met de kennis en mogelijkheden van nu moet het herschrijven van een game als C&C/Red Alert geen rocket science zijn. Klinkt voor mij dus meer als 'kijk eens hoe goed we het proberen!'. Puur voor de bühne dus.
Reverse engineering van game logica (1:1) is een stuk makkelijker met de oude code.
De code hergebruiken is hopelijk niet het plan.
Ik zou mij ook niet kunnen voorstellen waarvoor.
Wellicht om unit movement zo authentiek na te maken? Maar goed, aan andere kant moet het niet moeilijk zijn daar iets nieuws (en beters) voor te maken.
AI was ook nooit echt spannend.

Heb elke C&C game helemaal grijs gespeeld, maar ik kan mij niet voorstellen wat er nou bijzonder qua programmeerwerk aan kan zijn. De engines waren nooit heel bijzonder stabiel (zeker niet met grote aantallen units, en al helemaal niet online) ofzo.
Ik vind het prima, als ze maar niet de AI van de ore trucks uit RA opnieuw gebruiken.
Haha ja, of dat ze zo direct door tegenstanders base heen karren. Of dat ze na 1 patchje ore verzamelen niet meer weten wat ze moeten doen en je af zit te vragen waar je resources blijven ... (td was daar nog wel veel erger in hoor, ra1 harvesters gaan tenmiste nog uitzichzelf door shroud heen).
Gemiste kans om niet de meest populaire versie van Red Alert te pakken, namelijk Red Alert 2. Veel aantrekkelijker om te spelen passend bij de huidige verwachtingen van een strategie spel. Ook gaan ze nu iets opnieuw maken waar minder behoefte aan is door de aanwezigheid van een perfecte Open source remake/spin-off dat OpenRA heet wat ook nog eens prima(!) online te spelen is (openra.net).

[Reactie gewijzigd door t!n0 op 1 februari 2019 15:12]

Als programmeur sprekend: meer dan tien jaar oude code, daar wil je altijd in een zo groot mogelijke boog omheen lopen...
ik hoop toch voor een echte remake ala C&C red alert, red alert 2 etc... en niet een versie met micro transacties. ook skirmish is een must.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True