Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Command & Conquer Remastered is vanaf 5 juni te koop en krijgt fysieke release

De remasters van rts-klassiekers Command & Conquer: Tiberian Dawn, Red Alert en uitbreidingspakketten Covert Ops, Counterstrike en Aftermath zijn vanaf 5 juni te koop op Steam en Origin. Daarnaast komen er twee big box-edities in beperkte oplage.

De fysieke editie wordt uitgebracht door Limited Run Games en komt er in twee smaken. Er is een Special Edition, die onder andere een tweedelige big box met reliëfopdruk, een usb-stick in de vorm van een Tiberium-kristal en een poster bevat. Daarnaast is er de 25th Anniversary Edition, die de inhoud van de Special Edition bevat, maar een grotere doos heeft waar extra's in zitten als een door de componist gesigneerde soundtrack op cd's, een artbook, drie replica's van ingame-eenheden en gebouwen. De digitale editie is te vinden op Steam en Origin voor 20 euro en zal ook aangeboden worden via Origin Access Premier. De games komen vooralsnog alleen voor Windows uit.

De remaster ondersteunt 4k-resoluties en ultrabreedbeeldmonitoren en alle tweedimensionale assets zijn onderhanden genomen, waardoor het geheel een flinke grafische upgrade heeft gekregen. Daarnaast is ook de interface onderhanden genomen, zowel in het spel als in de menu's. Dat moet het geheel niet alleen aantrekkelijker maken, maar ook makkelijker te navigeren.

Verder is er nu de mogelijkheid om met de camera te zoomen en om in singleplayer op ieder moment te wisselen tussen de oude grafische stijl en de nieuwe. Ook is er een nieuwe multiplayermodus opgezet en krijgt deel 1 een skirmish-modus. Eveneens nieuw zijn quicksaves en een verbeterde map editor. EA zet de vernieuwingen uit een in een trailer.

Ook de muziek heeft aandacht gekregen. De originele componist van de C&C-muziek, Frank Klepacki, heeft niet alleen remasters van de originele muziek van de twee spellen gemaakt, maar heeft ook meer dan twintig nieuwe tracks opgenomen voor de remaster.

Aan het project heeft niet alleen EA gewerkt, maar ook Petroglyph Studios, dat bestaat uit ex-Westwood-medewerkers, en Lemon Sky Studios. Verder wordt in de nieuwe trailer benadrukt dat de C&C-gemeenschap ook veel inspraak heeft gehad in de vorming van de remasters.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

10-03-2020 • 17:11

151 Linkedin

Submitter: stefanxxx511

Reacties (151)

Wijzig sortering
Brings back memories! :) Toch wel elke dag gespeeld en zal zeker de digital edition in huis halen.

Ik dacht ook even kijken naar de Collectors Edition omdat ik de "oude" dozen ook in de kast heb staan... maar 150$ en dan 50$ EU shipping erbovenop.... pfff dat is gewoon te veel (en dan gok ik dat er nog wat belastingdienst/inklaring bovenop gaan komen) Gemiste kans om niet iets in de EU ook op te zetten!
Ik hoop dat ik nog steeds de "ini's" kan aanpassen en laser-schietende soldaten kan maken, dat was gewoon geweldig.
Dat moet nog steeds kunnen aangezien ze draaien op de originele engine om het authentiek te houden
Dat was fantastisch idd. Of dat kanonnen van schepen nukes schoten.
Ik speelde vaak op de modem (voel mij ineens oud) met een maatje en wij wisselden aangepaste ini-bestanden uit. Laser-schietende soldaten, kogel-schietende, uh, lasergebouwen (naam kwijt), hond die tesla-schoten uitblaft. Ik meende zelfs dat wij het voor elkaar hadden gekregen om boompjes uit de barakken te krijgen die niks konden, anders dan in de weg staan. De hilariteit, heerlijk.
Die 50 dollar is inclusief 'customs fees': https://limitedrungames.f...nternational-customs-fees
Naar mijn mening dus een prima bedrag.
Ah nice dat is dan wel weer beter... ik was trouwens al overstag (als oldskool diehard C&C/Westwood fan)

werd vanmorgen wakker en dacht ook fuckit 😇😋
Dus los van de verzendkosten komen er geen extra kosten aan te pas?
Maar de belangrijkste vraag natuurlijk: zit de E.V.A. installer er weer in?
Ik wordt elke keer toch even teruggegooid naar '95 als ik 'installing, please standby' hoor :D

youtube

"Please examine the readme file" :9~
Nee. Gewoon een saaie Steam of Origin Installatie...

Maar... Je kan de installer wel terug kijken in de bonus content. ^^
Jammer dat Tiberian Sun niet gedaan is. Die heb ik zo vaak gespeeld.
Ik denk dat ze daar een extra probleem hebben, C&C was puur sprites based, terwijl TS ook voxels ging gebruiken. Voxels gaven de eerste echte mogelijkheden om units volledig 360 graden te maken, maar ik vraag me af of je dat wel makkelijk kan upscalen, het is en blijft EA en ik verwacht geen complete nieuwe engine en 3D model rebuilds alleen voor voxels.
Voxels gaven de eerste echte mogelijkheden om units volledig 360 graden te maken,
Je hebt nog nooit Total Annihilation gespeeld? Kwam twee jaar voor Tiberian Sun uit, en heeft eenheden die volledig 360 graden kunnen draaien. Dat zijn 3D modellen en geen voxels, hoewel voxels mogelijk hier en daar los in de graphics gebruikt worden (zoals de groene build 'spray' die een builder kan uitspugen om een gebouw neer te zetten of een eenheid te maken).

Verder kan je voxelmodellen gedetailleerder maken of vervangen. Zie bijvoorbeeld Outcast en de remake daarvan.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 10 maart 2020 18:28]

Natuurlijk waren er al lang andere engines en games die 3D modellen konden maken, ik praat puur binnen C&C gebied waar TS (later volgens mij pas in RA) deze gebruikte. Binnen remasters verwacht ik weinig dat EA complete remake van een engine gaat maken om bepaalde zaken 'remastered' te maken, als het niet gewoon easy cashen is met wat nieuwe HD graphics (waarvan volgens mij de animaties van de gebouwen zelfs nog origineel in 3D bestonden).
De TD en RA1 remasters gebruiken natuurlijk niet de originele engines..
Volgens EA wel, met natuurlijk wat fixes en optimalisaties. maar dat doen ze om de zelfde quirks te houden die je vroeger ook had. Ze willen het authentiek houden.
De logica zal hetzelfde zijn, maar de oude op DirectDraw gebaseerde engine kan gewoon niet gebruikt worden voor 4K bijvoorbeeld.
RA1 is niet op directdraw gebaseerd lijkt me? Aangezien deze ook in DOS te draaien was?
DOS / software rendering is eigenlijk ook gewoon direct draw.
En de Windows versie draait natuurlijk niet in DOS..

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 11 maart 2020 11:07]

De originele TS en beide RA's kunnen prima 4k aan. Al schaalt niets en wordt alles heel erg klein op mijn 27inch schermpje.
RA1 in 4k? Niet zonder community patches in ieder geval.
De breedte van veel maps is niet eens 2304 pixels.

Zou je eens een screenshot kunnen posten van TS in 4k?

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 11 maart 2020 13:06]

Total Annihilation! Die heb ik echt helemaal suf gespeeld met mn broers en vrienden terwijl anderen weer helemaal into C&C waren...

Peewee's!
Ook al had het minder succes, toch kon TA: Kindoms mij veel meer bekoren.
Zelf nooit zo'n voorstander geweest van tanks en voertuigen omdat deze na een tijd teveel op elkaar gelijken.

De RST games zoals WC3, TA: kingdoms, AOE Mythology, The Battle for Middle-Earth 1&2 waren mijn favorieten.

Jammer dat deze fanmade Battle for Middle-Earth reforged er nooit is doorgekomen want dat is pas echt een upgrade:
https://www.youtube.com/w...LfExank&feature=emb_title
Wow dat filmpje zag er nice uit, die kende ik nog niet. Erg spijtig dat die niet is doorontwikkeld, maar ja, zal wel iets met rechten te maken hebben. De games die jij noemt zijn ook voor mij favoriete RTS-games (hoewel ik toch meer fan was van CnC 3 dan AoE Mythology).
LotR -tBfME2 is wat dat betreft by far mijn favoriet, die heb ik online pvp ook helemaal grijs gespeeld. Jammer alleen dat dit online tegenwoordig bijna niet meer kan (officiële servers zijn offline, community servers (T3A Online) kennen amper spelers). En via LAN loopt het ook nog eens bijna altijd vast (zelfde issue als met de CnC-games van EA).

On-topic: RTS begon voor mij met de DOS-versie van CnC. Dit wordt n.a.w. toch wel een insta-buy. De muziek van Klepacki is ook gewoon echt goed en sfeervol.
Heeft inderdaad met het aflopen op de tijdelijke rechten voor LOTR te maken.
Iets wat eigenlijk niet eerlijk was want nergens op de doos stond aangegeven dat deze game slechts tijdelijk speelbaar was gekoppeld aan de duur van de LOTR licentie.

Mijn eerste RTS game was trouwens Dune2, meermaals uitgespeeld. Pas veel later kwam Blizzard met een eingen kloon "Warcraft" en mede door dit succes was de RTS gelanceerd met o.a. de RTS reeks van C&C door de makers van Dune2 Westwood Studios.
Total Annihilation en War Inc. hier ook helemaal plat gespeeld en natuurlijk Starcraft! Allemaal zo rond 1997/1998 _/-\o_
En de opvolger Supreme Commander. En daar had ik uiteraard 2 beeldschermen voor nodig, dat werd prima ondersteund, geloof ik het eerste spel wat dat goed deed.
Helaas werkt dual screen niet meer op Windows 10 :(
oei helemaal suf gespeeld Total Annihilation, er zat (ik moet diep graven nu ) ook hoogte verschil in de map geloof ik. En was zeker voor die tijd een goed spel... benieuwd of het nog te verkrijgen is …. * gaat zoeken *

thanks voor de reminder :)
benieuwd of het nog te verkrijgen is …. * gaat zoeken *
GOG.com, Steam...
Je kunt het op steam spelen, ik ben in plaats daarvan voor Suprême Commander gegaan, dat was 2 euro ;-)
Supreme Commander met de Forged Alliance uitbreiding heeft nog een erg actieve community genaamd Forged Alliance Forever (FAForever.com) met een nog steeds in ontwikkeling zijnde lobby voor multiplayer games, mods, custom maps, enz.

Ik en mijn vrienden spelen hier wekelijks onze online multiplayer games. En dat al meer dan 10 jaar lang! :)
C&C is dit jaar 25 oud. Ze hebben nu de focus op C&C en RA1 gelegd.
Beide bevatten vrijwel de zelfde code en gebruiken ook veel dezelfde sprites.
Ik denk dat ze, afhankelijk van hoe populair deze remaster is, een remaster van TS gaan maken.
Ze beginnen bij het begin. Als dit een succes wordt dan gaan ze verder met de eerst volgende: Tiberian Sun.
Gaaf! Is er al bekend of een Red Alert 2 remaster gaat komen? (Of misschien geruchten?)
RA2 heeft geen remaster nodig toch? Die draait met de laatste versie prima op W10 en 1080.
Ik heb hem ook gewoon met Yuri's Revege geïnstalleerd staan hier (Win10). Krijg alleen de LAN niet aan de praat.
Met of zonder tcp ip patch?
Dit is het eerste wat in mij op komt.. Spel werd onspeelbaar als het geheugen vol liep omdat je teveel units had gebouwd.. En dit in een lan potje Een tcp/ip bug opleverde.

Daarnaast denk ik niet dat ze dit kunnen fixen omdat het geheugen over de 3,2 GB gaat als je teveel bouwt. of ze moeten de engine in 64bit omzetten.. Dan kan ik me voorstellen dat ze dit oplossen.
Maar we laten ons verassen met wat er uit de toverdoos kan komen..

En er staat me iets bij als je geen tcpip kon gebruiken.. Dan was ipx ook nog de optie die wel werkte..
in windows alleen de IPX driver activeren in je netwerk configuratie

[Reactie gewijzigd door -RELOAD- op 10 maart 2020 17:48]

3.2gb voor RA2? Net nog even getest, want het leek me wat veel. ~800 units is ~20mb aan geheugen. YR gebruikt ~180mb (met cncnetpatches) aan geheugen als je aan een game begint. Zelfs de heftigste potjes destijds gingen niet voorbij een paar duizend units op de map terwijl we dat speelde op 256-512mb systemen met een 800x600 resolutie.

Heck freezes over vol met units haalt niet eens zo veel geheugen. ~400 tanks is een scherm vol (op 1080p). Die map is ~5 bij 5 schermpjes. Al is het een snelle test, maar zelfs in de meest absurde situatie komt RA2/YR in totaal niet of nauwelijks voorbij de 500mb geheugen. Ik heb RA2 heel erg actief gespeeld, beginnend op Windows 98, nog lang op XP actief doorgespeeld en zelfs op mijn XP machine met 512mb geheugen ben ik nog nooit op het moment gekomen dat het systeem begon te swappen. Ook niet met 8 spelers in de vreemde gemodde maps.

De beruchte connection error van RA2 kon ook gebeuren na enkele minuten spelen als er nauwelijks nog iets gebouwd was. Met of zonder tcp/ip patch, al was de kans vele malen kleiner met de community (TS) tcp/ip patch. Het probleem was het geheugen niet, maar een zwaar belabberde netcode dat zorgde voor een desync tussen de clients en de community patch die destijds voor Tiberium Sun gemaakt was (en 1 op 1 overgezet is voor RA2), was ook niet al te best, al is het tegenwoordig wel een heel stuk beter.

IPX is op Windows 7 ook nog te gebruiken, zit onder Windows Features volgens mij.
Lan functionaliteit is volgens mij uit de origin versie gesloopt omdat dat ipx/spx gebruikte en het teveel werk was voor EA om dat te fixen. (ononderbouwde mening)
Alleen al om het feit dat multiplayer dan weer nieuw leven krijgt zou ik geweldig vinden, vind ra2 nog steeds het beste spel ooit maar de multiplayer is zo slecht ( cncnet en xwis)
Wat is er zo slecht aan de multiplayer?
Te weinig /bijna geen spelers op xwis.
Bijna 20 jaar na release en met alle W7/W10 issues is dat niet zo raar, toch?
En precies daarom zei ik dat ik blij zou zijn als er een remaster van komt, want met de game zelf is niets naar mijn mening, maar als een remaster weer nieuw leven kan blazen in multiplayer, zou ik dat heel leuk vinden, al zou ik niets geven om betere graphics.
En precies daarom zei ik dat ik blij zou zijn
Ik was even bang dat je bedoelde dat er in technische zin iets mis was. ;)
Ik speel vaak RA2 (YR) op CnCNet en er zijn wel een aantal zaken die welkom zijn, zoals:

- Mogelijkheid om te reconnecten na crash
- Mogelijkheid om spelers te votekicken ingame (dit werkt nooit in de huidige RA2)
- Performance van het spel optimaliseren voor moderne hardware (nu is het zo dat het spel vaak begint te laggen wanneer er veel units op de map zijn)

Er zijn nog andere zaken waar ik nu niet op kan komen, maar een remaster zou zeker welkom zijn voor RA2.
Er is alleen geen Ra2 op CnCnet, alleen YR, je kan wel Ra2 mode aanvinken maar dan is het nog steeds geen echt Ra2, plus dat de ladders gewoon draaien op YR, wat voor mij jammer is, ik vind vanilla Ra2 een veel beter spel, daarom als ik speel speel ik op XWIS, wat ook tevens de officiele server is van Ra2.
Die draait met de laatste versie prima op W10 en 1080.
Werkt Alt-Tab?
Velen hebben problemen met RA2 @ W10 (en W7).
Alt-Tab is een wisselend succes. Soms gaat het goed maar vaak blijft het beeld zwart als je terug naar het spel gaat en soms stopt het spel domweg met werken waardoor je niets anders kunt dan het spel te herstarten en opnieuw te beginnen.

Multitasken kun je beter niet doen wanneer je dit spel speelt. ;)
het gaat om 4K, misschien nieuwe texture packs opnieuw schrijven in de code bijvoorbeeld in red alert 2,buiten dit om, weetje het gaat ook om het gebaar dat ze kunnen maken naar de fans, die generatie lijken ze helemaal te zijn vergeten.lekker cashen met fifa, madden, battle field, etc etc, ze moeten niet vergeten wie uitendelijk EA groot heeft gemaakt.

misschien zijn het maar idd een handje vol mensen die het gaan kopen, de meeste van die mensen hebben een gezin gesticht en zullen andere dingen aan hun hoofd hebben,het is gewoon het gebaar richting de echt fans van het eerste uur, als ze geen fuck-up maken in deze serie kan het bekoorlijk goede publiciteit generen, als EA het goed doet dan zijn er allee maar voordelen.
Nou de install van Origin draait voor geen meter hier, totaal onbruikbaar.
Het over laten aan de community om EA's shit te fixen vind ik niet 'prima draaien'.
Dan hadden C&C 95 en Red Alert ook geen Remaster nodig, want die werken ook prima als je de versies van CNCNet.org download.
Zover ik weet waren ze bezig met een open RA2 versie. Maar hoever die is weet ik niet?
Deze?

https://github.com/OpenRA/ra2
https://www.openra.net/

Volgens mij kun je daar aardig wat avondjes mee vullen. :)
Je kan naar Mental Omega kijken: een mod van een aantal fans die begonnen met een balanstweak van Yuri's Revenge. Nu heeft het een 4e factie, hebben ze de verhaallijn opnieuw opgebouwd (begin redelijk herkenbaar met het origineer, goede wijzigingen en toevoegingen later), met een totaal van meer dan 100 single player en co-op missies (die in elkaar niet tegenspreken t.o.v. de verhaallijn).

Er zijn wat visuele verbeteringen, maar ze zitten natuurlijk wel met de restrictie van de engine. Absoluut het bekijken waard: http://mentalomega.com/
Moet je met de fysieke editie nog steeds Origin installeren? Maar de soundtrack op CD is wel een gave natuurlijk.
Er zit een steam key bij, dus lijkt me van niet :)
Ik ben zowiezo wel verbaasd dat een EA titel niet exclusief voor Origin wordt gereleased.
Mooie ontwikkeling.
Ehh, nee, maar wel Steam zo te zien. Of je dan vervolgens ook Origin nodig hebt weet ik niet.

Bij mij staat er dit op de store page: Requires 3rd-Party Account: EA Account (Supports Linking to Steam Account)
Komt dan wel door Augmented Steam dat ik op de browser heb dat ik dit zie.

Zal komen door dat er op de package info (https://steamdb.info/app/1213210/info/) deze eula staat: https://store.steampowered.com//eula/1213210_eula_0
Valt mij op dat het uitkomt voor Steam. Op dit moment zijn C&C 3 en 4 op Steam, alle andere alleen op Origin.
De Limited Edition bevat zelfs alleen Steam code, niet Origin.
Balen! Alleen windows versie, zelfs op steam :(
Tja, met minder dan 1% Linux gebruikers op Steam snap ik dat wel.
Zuur, ik zit sinds kort op Linux :( maar het zal me niet verbazen dat er een mogelijkheid voor komt. Als de community ergens blij van wordt zijn het wel de c&c reeks!

Ik kijk zelf ook heel erg uit naar de remasters van de muziek en die nieuwe muziek. Wie herinnert zich niet hells march. WE WANT WAR!. WAAAAKE UP!
Ik ben een mac/linux user maar kan het me wel voorstellen. Het is nog steeds de zelfde engine als 25 jaar geleden...
Oh wow, dit brengt herinneringen terug naar boven.

In mijn jeugd bij mijn vader wel eens gespeeld, hardcore fan, maar geweldig spel!

Ben echt wel benieuwd naar deze versie.
Na dat debacle met Warcraft overlaatst (wel netjes geld teruggekregen, niets op aan te merken!), ga ik hier toch maar even de reviews afwachten...
Jammer dat er bij de 25th Anniversary Edition niet vermeld word hoe groot de Tank, Tesla Coil en Obelisk zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True