EA toont eerste gameplaybeelden van de remaster van Command & Conquer

EA heeft een teaser van de remaster van Command & Conquer uitgebracht. In de korte video is een vergelijking van gameplaybeelden van het origineel en van de remaster te zien. Spelers kunnen onder andere inzoomen en schakelen tussen originele en hd-weergave.

De korte video toont een vertrouwde C&C-scène met gevechten rond een Nod-basis. Aan het begin is het origineel te zien maar al snel zoomt de camera in en verandert de weergave in de hd-variant. Volgens de makers kunnen spelers 'met een druk op de knop' wisselen tussen de originele weergave van 320x200 pixels en de remastervariant van tot aan 3840x2160 pixels.

Ook kunnen spelers zelf inzoomen. De effectieve zoomafstand betreft die tussen de camerahoogte van de originele DOS-versie uit 1995 en die van de C&C Gold-rerelease voor Windows 95, een jaar later. EA benadrukt verder dat het om een remaster en niet om een remake gaat. Het doel was vooral om de authentieke beleving van het origineel te handhaven.

EA kondigde een jaar geleden aan dat er een remaster van het rts-spel zou komen. Originele ontwikkelaars van de serie gebruiken samen met Petroglyph Games en Lemon Sky Studios de broncodes van C&C Tiberian Dawn en C&C Red Alert. Onderdelen worden opnieuw in 2d geanimeerd en gerenderd, waarna ze frame voor frame in lijn met de originele weergave gebracht worden.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

24-10-2019 • 19:02

126 Linkedin

Submitter: stefanxxx511

Reacties (126)

126
122
56
9
2
52
Wijzig sortering
voor mensen die even het orgineel willen spelen ...

een HTML5 variant
https://www.adityaravisha...ames/command-and-conquer/
Stuur ze dan naar https://cncnet.org/

[Reactie gewijzigd door TheDeeGee op 24 oktober 2019 22:38]

Zo ff checken op het werk :P
Ik mis de helft van de beleving. Namelijk de installatie van het spel! man man man, wat was dat gaaf zeg destijds.... :9~
For last-minute changes and notes, please examine the readme file.
Die werkt niet via Safari. :O
Op https://www.openra.net/ wordt al jaren gewerkt aan recreaties van de originele c&c, red alert en dune 2000 spellen. Erg goed speelbaar en ook een actieve online community.
Op https://cncnet.org/red-alert wordt er dagelijks ook nog steeds door honderden online gespeeld.
dit doe ik samen met mn zwager en vriendin iedere avond. Werkt perfect!

Maar remaster is goed, ik zou graag dit ook voor generals willen.
Met Revora kan je C&C Generals weer online spelen.

https://cnc-online.net/en/
Die moeten we nog uitproberen inderdaad :-) Nadeel bij Generals was over het algemeen dat de interne code ergens niet zo lekker was, en wanneer je een hoop units in het spel had, het spel nauwelijks speelbaar meer was.
Dit inderdaad.
Tactisch was het beter om zo snel mogelijk met een kleiner team aan te vallen (pvp) maar voor de lol speelde ik anders. (pve)

Mega basis en leger opbouwen. Alles positioneren, superweapons klaar voor gebruik en dan in zo'n kort mogelijke tijd heel de vijandelijke basis wegvagen.
Vaak tegenaan gelopen dat mijn systeempje het gewoon niet meer trok. :/

Nog een tijd met de mods Contra & CNC Holland gespeeld. (was voor Zero hour geloof ik)
Was een leuke tijd maar dat zal de Fortnite generatie niet begrijpen denk ik ;)
offtopic, maar "AK 47 uit het raam!"
Chinook rush!
Even terug naar vroeger :P
Ik speel momenteel wel eens C&C Yuri's revanche. Een tijd terug via origin gratis kunnen downloaden. Helemaal stabiel is het allemaal niet maar speelt nog steeds leuk weg.

Grappig is dat wanneer je daarna het scherm weer op volledige resolutie ziet (1440p) het scherm heel scherp lijkt.
Met Yuriscreenresolution kan je de resolutie aanpassen zodat hij op 1440P kan draaien. Dan ziet het spel er ineens nog best prima uit.
Ik kan hem niet zo hoog zetten. Is dat een tool die je aangeeft?
Dat is inderdaad een tooltje. Ini bestand aanpassen kan ook inderdaad, maar op een of andere manier werkt dat niet goed. Als je zoekt op yuriscreenresolution kan je het tooltje snel vinden met uitleg erbij.
Dank voor jullie(@batjes) reactie . Ik ga eens kijken. Werkt dat ook als je via origin speelt?

[Reactie gewijzigd door stevens20 op 24 oktober 2019 22:32]

Voor mij werkt het om wanneer je in het hoofdmenu komt na het opstarten.
Je "hires" intypt, niet in een veld, maar gewoon typen.
Dan ga je naar opties en heb je alle resoluties beschikbaar die ook in windows beschikbaar zijn.
Hoef je niks voor aan te passen in bestandjes ofzo, ook geen tools nodig :)
Is een tool. ra2.ini bestand aanpassen kan ook. Maar deze is zonder mods nog ingepakt dacht ik.

https://www.moddb.com/mod.../resolution-fix-for-ra2yr
Yuri's slave miners and mind control units O+
"My wish is your command" :)
De stijl / scherpte van de gebouwen past niet bij de rendering van het terrein en de effecten zoals explosies. Ik hoop dat dat nog wel verbeterd. Als ik dan kijk naar de remaster / definitive edition van Age of Empires 2, dat ziet er wel echt beter uit. Daar past alles bij elkaar.
Jep ze moeten eens goed kijken naar Ages of Empires remake. Wereld van verschil. Mooi dat ze daar ook mee vergeleken gaan worden waarschijnlijk, dus zo makkelijk komen ze er niet vanaf.

Sowieso is dit filmpje vrij amateuristisch. Weinig polish en gewoon een willekeurige scene?

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 25 oktober 2019 04:35]

"de originele weergave van 320x200 pixels en de remastervariant van tot aan 3840x2160 pixels."

Voor "old school" gevoel heb ik mn youtube kwaliteit op 240p gezet. :o
Hier een screenshot die ik zojuist heb gemaakt van het originele spel in 8K resolutie: https://i.imgur.com/yAXWgBN.jpg

Nu is EA weer aan zet. :+
Is het gek dat ik jou screenshot/upscale er beter uit vind zien dat deze remaster. Ik heb dezelfde ervaring met StarCraft en Age Of Empires. Geef mij liever gewoon 4K support en betere input supoort dan een complete remaster.

Ik vind het ontzettend lastig om precies in woorden te beschrijven wat ik niet beter aan de remaster vind. De beste vergelijking die ik kan geven is dat er een soort uncanny vally sydroom optreed. De game(play) past niet bij de beelden. De scherpte. De complexere shaders. Extra detail niveau. "Het klopt niet."

Sta ik hierin alleen?

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 24 oktober 2019 20:03]

Helemaal met je eens, het lijkt wel een goedkope mobile game ofzo. Daarnaast, kom nou eens met nieuwe content! Waar is Generals 2 bijvoorbeeld??
Gecancelled. Het is maar de vraag of we het moeten willen. Generals is de laatste titel waar nog Westwood mensen aan gewerkt hebben en die was ook pas klaar met Zero Hour. En dat is te merken op alle CnC titels sindsdien (plus het omdraaien van de muisknoppen, nog altijd, wtf). Beter laten ze de serie met rust, want alle CnC titels sindsdien kwamen niet voorbij "prima RTS" en vooral de laatste paar waren gewoon waardeloze RTS titels.

https://i.imgur.com/MPbX6OD.jpg

Supreme Commander nam het RTS stokje tijdelijk over, SC2 kwam nog even gedag zeggen. Maar sindsdien is het op RTS vlak vrij stil. Alhoewel de opvolgers van Total Annihilation/Supreme Commander en Sins of Solar Empire eraan komen :Y)
Supreme Commander nam het RTS stokje tijdelijk over, SC2 kwam nog even gedag zeggen. Maar sindsdien is het op RTS vlak vrij stil. Alhoewel de opvolgers van Total Annihilation/Supreme Commander en Sins of Solar Empire eraan komen :Y)
Mag ik vragen welke games je hiermee bedoelt? Ik kan zo gauw geen opvolgers van TA/SupCom vinden.
https://www.eurogamer.net...king-of-supreme-commander
Today, Taylor is working on a brand new RTS which he hopes to talk more about in 2018. "My goal is to take the experience to a whole new level and break the genre out of the rut it's been in for what seems like an eternity," he says. Having already done that twice with Total Annihilation and Supreme Commander, we should have high hopes the designer can achieve his objective.
Ik las elders een tijdje geleden dat er Q1 of Q2 van 2020 meer nieuws van zou komen of zelfs de aankondiging. Maar, rumors.

[Reactie gewijzigd door batjes op 25 oktober 2019 10:22]

Stil? Check dan as we speak het WCS Starcraft 2 toernooi wat nu live bezig is op twitch, de sc2 community is alive and still kicking hoor :-)
Ik beweer niet dat SC2 dood is, ik speel het zelf ook nog elke paar weken even. Al is het vooral de modded maps. Maar Star- en Warcraft zijn toch een heel andere tak van de RTS sport. CnC staat hier lijnrecht tegenover.

In mijn omgeving zijn de Crafts nooit zo populair geweest buiten de TD, HD en DotA om. In mijn oude lan-omgeving speelde we dagenlang RA(1/2), TS en Zero Hour. Later Supreme Commander: Forged Alliance en toen kreeg iedereen een leven. In mijn eigen omgeving leeft SC2 niet echt, maar is allicht gekleurd want n=1.

[Reactie gewijzigd door batjes op 25 oktober 2019 10:35]

Persoonlijk was TW3 nog wel te pruimen, Numero 4 who shall not be names, was leuke game, maar verkeerde franchise.
Ugh, 4:3 stretched naar 16:9, dat vind mijn OCD niet zo fijn.
Kolere, van 320x200 naar 3840x2160... Dat zijn gewoon 100x zoveel pixels 8)7 We zijn echt een eind gekomen met de computertechniek. Ik heb C&C echt helemaal grijs gespeeld, fantastisch. Denk dat ik deze ook opnieuw ga spelen. Het is vaak toch lastig om heel oude spellen goed draaiend te krijgen. Zo wil ik Dune 2 (of evt Dune 2000) ook graag weer 's op mijn PC draaien. Over grijs spelen gesproken!
Dune 2 heb ik overlaatst zo ook nog een paar keer uitgespeeld! Heerlijk!

Dune Legacy
Ik heb laatst nog de open-source OpenRA variant van Dune 2000 gespeeld. Erg vermakelijk en draait zonder problemen op een (al dan niet) moderne pc. Aanrader!
Daar sluit ik mij bij aan. Op een legale key website, een licentie gekocht om op Orgin de originele bronbestanden te kunnen downloaden.

Nu alle Westwood RTS games in een pakket met de “OpenRA” schil eroverheen.
Dat maakt het een heel goed speelbaar spel.

Zo speel ik met collega’s regelmatig Dune2000
Windows 10 x64 en een 4K scherm, en ik heb geen last van visuele problemen met deze game.
De problemen heb ik wel als ik OpenRA niet gebruik.
Nope; Linux/dosbox/wine
Dune 2 speel ik af en toe nog weleens, gewoon in dosbox. Good enough :)

Ik heb Dune Legacy remake ook gespeeld. Zit veel potentie in, de oude gameplay maar dan met moderne besturing a la c&c. Maar helaas vanaf missie 5 of 6 zo goed als onspeelbaar (zelfs op easy) omdat units automatisch worden gerepareerd en weer op dezelfde plek worden afgeleverd door een carryall, die dat zo snel doet dat je ze nog amper kapot kan krijgen. Ze moeten dus nog wat aan de balancing werken :)
Ja, ik ben Dune Legacy nu aan het spelen op aanraden van @Fragbeestje. Je hebt helemaal gelijk: vanaf level 5 is het bijna onspeelbaar. Direct een paar Siege tanks op je dak, 5-6 van die missile launchers en wat je zegt: tanks worden steeds net op tijd weggehaald met Carryalls om vervolgens gerepareerd terug te komen. Niet te doen gewoon.
Hmm, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi eruit zien. Het is nu inderdaad echt een HD remaster. Meer ook niet lijkt me zo. Neem bijvoorbeeld de frames die er in de tanks zitten als ze draaien. Dat had toch echt wel beter gekund. Nu lijkt het nog steeds op 5fps te spelen of zoiets. Ook lijkt het zo te zijn dat de infanterie groter is nu? Net zo groot als de tanks.
Tuurlijk kan het beter, maar zou dat t niet een remake maken IPV een remaster?
Op zich met je eens, maar iets meer frames toevoegen in een animatie maakt nog geen remake. Ook die explosie-sprites zouden een stuk mooier kunnen. Dit oogt niet veel meer dan een texturepack upgrade.
Denk dan ook dat dit meer een geval "laten we deze game nog 'ns stabiel maken voor huidige generatie hardware" omdat er kennelijk nog zo'n actieve online community omheen is.
Ook mijn eerste gedachte, eigenlijk had ik gewoon veel liever een nieuwe c&c gezien. Ik ben zelf wel een beetje klaar met al die remasters. Makkelijk geld verdienen zo en t blijft dezelfde game alleen opgepoetst. Nee sorry maar ik vind het erg jammer dat dit eigenlijk de trend is voortaan. CoD: MW, WoW classic, Age of Empires, Bioshock, C&C, Warcraft III, Commandos, Starcraft, Final Fantasy, etc. Nu al een lange lijst met remasters en ik ben er nog tig vergeten. Remaster is leuk voor een beetje nostalgie, maar zoals met vrijwel alle remasters gaat het snel vervelen, want het is gewoon hetzelfde spel!

Ik vind het jammer dat het zo werkt tegenwoordig en dat ontwikkelaars niet gewoon eens een nieuwe installment uitbrengen in zo’n franchise. Bijv AoE IV, die komt nog lang niet, want ze willen eerst 1,2 en 3 remasteren (lees: nog ff cashen op hun oude games, oh did I mention for the second time already?).

Geef mij maar een Generals 2, Warcraft IV, Portal 3, Half-Life 3, AoE 4, etc etc etc. Laat eens wat nieuws zien zou ik zeggen, nostalgie is nostalgie voor een reden en dat nostalgische gevoel komt in 9 vd 10 gevallen echt niet terug en als t dat al wel doet dan is t maar van korte duur!
Een AAA game studio met bijvoorbeeld 250 gamedeveloppers in dienst, zijn natuurlijk niet met 250 man bezig om een remaster te maken. Vaak is dit een klein 10man team of besteden ze het zelfs helemaal uit aan een indi studio. Dit soort renakes/remasters ontwikkelingen lopen vrijwel altijd geheel parallel en hebben dus geen invloed op de core projecten.
Ik ben eigenlijk zelfs heel blij met al deze remakes/remasters, geeft mij de mogelijkheid om al mijn oude favorieten weer te kunnen spelen op courante hardware zonder een hoop gedoe met incompatibiliteit, verkeerde resoluties en beeldverhoudingen.
Aoe4 komt. En aoe2 krijgt wel nieuwe content en features.
mijn eerste gedachte ook, ziet er uit alsof alle textures vernieuwd zijn maar dat is ook echt alles gebaseerd op deze beelden. Had er meer van gehoopt.
Ja, dit is echt alleen een graphics update zodat we het op grote schermen kunnen spelen. Ik loop er ook niet echt warm voor zo.

Ben benieuwd of ze ook nog iets gaan doen met de bediening.
Het is nog lang niet af hè, maar wat ik hieruit op kan maken is dat de gameplay volledig wordt gehandhaafd uit de originele C&C. Zelfs de animatie triggers van de infantry zijn hetzelfde als het origineel. Plus punten voor mij, en ben benieuwd naar het eindresultaat.
Terughoudende Kuus is terughoudend.
Als de pathfinding nog net zo ruk is als bij het origineel, dan sla ik over 8)7 . Ik denk dat ik te verwent ben met Starcraft 2 interface/gameplay mogelijkheden. Het niet kunnen selecteren van Orca's wanneer ze vliegen bijvoorbeeld, gutte gut. Workaround was om ze in taskforces te doen. Maar goed, we kunnen straks de basis van de AI weer dichtbouwen met zandzakken - dit maal in 4K!
Worden de cutscenes ook opnieuw gedaan?
Ik hoop dat ze ergens de originele opnames van de filmpjes hebben. Als het opnieuw wordt opgenomen, heb ik liever de oude filmpjes op slechte kwaliteit.
Die soundtrack is en blijft geweldig. :)

goede herineringen aan het spel, en wat klikte dat heerlijk vlot in vergelijking met Dune 2
Wel vet hoor, gaan zeker heel wat uurtjes in zitten straks. Maar stiekem hoop ik toch op een remaster van mijn favoriete C&C game Generals. Hopelijk is die hierna aan de beurt :*)

Edit: Ik snap voor balance doeleinden dat een rocket gastje niet een hele groep infranty kan killen, maar blijft er toch wel raar uitzien links boven :p

[Reactie gewijzigd door Santoryu op 24 oktober 2019 21:03]

Maar stiekem hoop ik toch op een remaster van mijn favoriete C&C game Generals. Hopelijk is die hierna aan de beurt
Twilight Flame! :)
Tsja, meer pixels, maar niet veel anders. Denk met een soort mod had het ook gekunt denk ik.
iig ik wil em wel weer spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee