Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pc-versie Horizon Zero Dawn komt in de zomer uit

Guerrilla Games gaat zijn PlayStation 4-exclusive Horizon Zero Dawn uitbrengen voor de pc. Het actie-avonturenspel komt in de zomer uit en heeft een pagina gekregen op Steam. De game kwam in 2017 uit voor de Sony-console.

Hermen Hulst, de voormalige topman van Guerrilla Games en sinds eind vorig jaar het hoofd van PlayStation Worldwide Studios, bevestigt in een interview op het PlayStation Blog dat de pc-versie van Horizon Zero Dawn eraan komt. De Nederlandse studio die het spel maakte, zal daar volgens hem binnenkort meer details over geven.

Horizon Zero Dawn draait op de Decima-engine van Guerrilla Games. Diezelfde engine is gebruikt voor Death Stranding en van dat spel was al bekend dat er een pc-versie zou komen. Daarmee was de engine dus al compatibel gemaakt met pc's. Ook ging er begin dit jaar een gerucht dat Horizon Zero Dawn naar de pc zou komen, dat is nu dus bevestigd.

Horizon Zero Dawn werd gemaakt in opdracht van Sony en is door Sony Interactive Entertainment zelf uitgegeven. Hulst benadrukt in het interview dat de komst van de pc-versie niet betekent dat alle Sony-games nu naar de pc komen.

Op Steam is een pagina verschenen van de game en het is dus duidelijk dat Horizon Zero Dawn op het platform van Valve uitkomt. Het gaat om de Complete Edition, die ook de uitbreiding The Frozen Wilds bevat. Of het spel ook naar andere gamewinkels komt is nog niet bekend. Death Stranding komt ook uit in de Epic Games Store.

Terugkijken: videoreview van PS4-versie Horizon Zero Dawn

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-03-2020 • 17:18

116 Linkedin

Submitter: Callandt95

Reacties (116)

Wijzig sortering
Ah kijk aan, toegevoegd :)
Ik hoop dat deze dan ook te spelen zal zijn via geforce now op de shield. Dat zou perfect zijn.
Hardware requirements nog niet bekend helaas. Ben benieuwd of het ook op Mac en Linux uit komt, het draait immers al op FreeBSD :D
Dan ook maar meteen een Switch port, draait ook op freebsd.

Helaas is het niet zo makkelijk.
Als The Witcher 3 op de Switch kan draaien, kan deze het ook.
Wat een vreemde keus van Sony. Waarom zou ik een playstation kopen als de spellen op de pc uit komen? Beetje kort door de bocht natuurlijk, maar ik snap de keus niet. Pc markt is volgens mij de kleinste markt en een Playstation exclusive is toch een manier om mensen te binden aan je eco systeem.

Edit: serieus jongens, dit is toch een inhoudelijke reactie, 9x een -1?

[Reactie gewijzigd door gidion1987 op 12 maart 2020 12:08]

Wat een vreemde keus van Sony. Waarom zou ik een playstation kopen als de spellen op de pc uit komen?
Een Playstation is natuurlijk beter dan een PC... Waarom zou Sony anders games exclusief uitbrengen?

Dat is natuurlijk onzin. Maar zo zou het moeten zijn, een Playstation koop je omdat deze beter past in jou situatie (ipv. die van Sony).

In een ver verleden heb ik een Xbox en Xbox 360 gekocht, deze werden amper gebruikt, behalve voor een paar exclusieve titels (oa. MechAssault). In mijn situatie was dat bijzonder slecht, ik ben geen console gamer en vind het eigenlijk weggegooid geld als ik bekijk hoeveel ik ermee heb gespeeld. Dat is dan ook de reden dat ik geen PS3 heb gekocht voor bv. Dust 514 en andere games. Je wil ook niet weten hoeveel gehannes het is om een oude Xbox aan te sluiten op een moderne display!

Voor de meeste mensen is een console nu eenmaal makkelijker dan een PC, voor een hoop zelfs beter dan de PC die ze al hebben (gamen op de bank ipv. achter een bureau). Niet voor mij (en anderen), maar hoe cool HZD er dan ook uit zag en ik het wilde spelen, zou ik er geen console meer voor kopen. Playstation Now is een mooi alternatief voor dat soort titels, mits ze daar op beschikbaar zijn. In november 2019 was dat nog niet het geval voor HZD, nu hoorde ik half januari dat deze er wel op beschikbaar was, maar die informatie kwam direct (voor mij) met het gerucht dat HZD voor de PC zou verschijnen. Daar wilde ik wel even op wachten.

Voor Sony/Guerrilla Games is het grote verschil dat ik ze of €10 geef voor een maandje PS Now of ze €60 vangen voor een PC versie van HZD...
Tegenwoordig maakt het Microsoft niet meer uit via welk apparaat je hun games speelt. Zo valt Forza Horizon 4 onder de gamepass ultimate en kan ik die game zowel op de Xbox One S (digital) als op Windows 10 spelen. Mijn savegame wordt via de cloud gesynchroniseerd en ik kan naadloos verder spelen op het apparaat naar keuze. Via Project xCloud komt daar straks je telefoon en tablet ook nog bij. Voor gekochte games geldt overigens vaak hetzelfde; Forza is na aankoop speelbaar op zowel de Xbox als de PC.
De eerste xbox hangt bij mij dmv een component kabel gewoon aan mijn LED tv. Geen problemen mee en kan gewoon gamen op 720p of 1080i. Ben benieuwd wat jij dan voor gehannes hebt?
De verkoop van digitale games in de US was in 2019 dubbel zo groot als de console-markt in totaal. Mobiele games overigens weer aanzienlijk groter.
Ik geef ook aan dat het digitale sales betreft, toch?
Consoles hebben inmiddels meer digitale sales dan fysieke sales.
Het blijkt dus zeer lastig totale globale cijfers te vinden. Maar in de cijfers die ik kan vinden blijkt dat PC gaming eerder de grootste markt is dan de kleinste. Zeker ten opzichte van 1 enkele console.
53% digitaal bij de consoles dus. Indien dat percentage bij pc games een stuk dichter bij de 100 ligt, is je vergelijking dus hartstikke mank.
Hier wordt een beter vergelijk gemaakt: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/
26% van de totale omzet komt uit de console markt, tegenover 25% uit de pc markt.
Dan bevestigen jouw cijfers dus wat ik zei. Met 25 procent van de totale gaming omzet is het 1 procent kleiner dan de totale omzet van alle individuele consoles bij elkaar. Dam is de PC gaming dus flink groter dan de Nintendo Switch, PS4 of Xbox marketsshare.

Overigens is dit dus grotendeels op de US gebaseerd en lijken niet alle cijfers up to date.

Ik verwachtte overigens ook nauwelijks fysieke sales bij PC, maar aangezien in mijn link naar voren kwamen dat het digitaal vrijwel dubbel zo groot was qua digitale sales, was het dus vrijwel spot on met de daadwerkelijk cijfers. Zo mank was die vergelijking dus niet ;)

[Reactie gewijzigd door Inverted_World op 11 maart 2020 10:34]

"De verkoop van digitale games in de US was in 2019 dubbel zo groot als de console-markt in totaal. "
Nee dus.
Ik quote uit de link die je gewoon had kunnen lezen: "PC games brought in $29.6 billion and console games just $15.4 billion." Waar duidelijk uit te halen valt dat ik de digitale console markt in zijn geheel bedoel. Ik link er tenslotte naar.

Mijn punten blijven kloppen, en ik hou voor nu op met deze discussie. Het was enkel om te onderbouwen dat de PC gaming share zeker niet de kleinste is, en dus groter dan elk console individueel.
Dat las ik inderdaad in die link, maar dat is gewoonweg niet wat je hier beweert.
Als je er niet tegen kan om op onwaarheden te worden gewezen kun je inderdaad beter niet discussiëren.
Wat beweer ik volgens jou dan? Ik quote mezelf en het artikel letterlijk? Man man man.
Dat heb ik hierboven geciteerd..
Hier nogmaals:
"De verkoop van digitale games in de US was in 2019 dubbel zo groot als de console-markt in totaal. "
Dat klopt dus niet, het is even groot als de console-markt in totaal, of dubbel zo groot als de digitale console-markt.
T is ook lastig discussiëren als je niet meer weet wat je zelf gezegd hebt en het ook niet meer terugleest.

[Reactie gewijzigd door zonderb op 12 maart 2020 11:33]

Waarop ik antwoord richting jou; 'Waar duidelijk uit te halen valt dat ik de digitale console markt in zijn geheel bedoelde. Ik link er tenslotte naar.'

Jij valt me dus aan op het feit dat ik niet specifiek 'digitaal' een 2e keer herhaalde binnen dezelfde zin, waar dit wel duidelijk in het artikel staat, en meermaals in mijn conclusies. Het is wel ontzettend mierenneuken om je gelijk te krijgen he, terwijl het overduidelijk is wat ik bedoelde.

Maar prima joh, jij je zin, ik maakte een foutje, welke jij als enige user niet logisch kon interpreteren binnen mijn verhaal.

[Reactie gewijzigd door Inverted_World op 12 maart 2020 12:46]

Ik ben het met je eens en ik vind het ook een rare beslissing. Misschien is het een experiment om te kijken wat het oplevert? Of misschien kondigen ze horizon 2 aan voor de ps5 en proberen ze op deze manier fans te maken? Ik weet het niet.
Misschien is het een experiment om te kijken wat het oplevert?
Gewoon meer geld verdienen, heel simpel. Het spel is inmiddels lang genoeg uit dat ze er voor de PS4 weinig meer aan zullen verdienen. Het op de PC laten werken kost natuurlijk wel weer wat geld, maar dan heb je wel weer de mogelijkheid het spel voor een heel nieuw publiek te verkopen. Dit is gewoon hard cashen.
Dat is zeker een strategie.
Veel zullen ze er echt niet meer mee kunnen verdienen op PS4. Het spel ligt tenslotte al in de budgetbakken bij de supermarkt. Dus nu kan het gaan dienen als reclame op de PC, voor straks als het vervolg exclusief op de PS5 verschijnt.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 10 maart 2020 18:07]

dat de pc markt de kleinste markt is durf ik niet te zeggen (denk zelf dat het juist 1 van de grootste markten is nog)

maar je kan deze move ook als slim zien. het is algemeen bekend dat hzd een super spel is. mensen zonder ps4(pro) kunnen nu dit spel proberen op de pc. als het ze bevalt zijn ze mogelijk sneller geneigd om een ps4 te kopen om andere playstation exclusives te proberen.
Omdat het zo weinig zin heeft om alles puur exclusive te houden. Het geeft hun een groter marktaandeel juist, meer mensen kunnen hun spel kopen en daarmee spelen. Piraterij mag/kan niet meer de showstopper zijn zoals vroeger gezien het allemaal gemakkelijker is te krijgen.

Need I continue?
ik denk dat dit eerder een proefballonnetje is. Als de investering redelijk is en men kan er alsnog aan verdienen dan zal het me niet verbazen dat er meer "oudere" Sony 1st party games op PC uitgebracht zullen gaan worden, ook al is het maar om hype te creëren bij een evt sequel die voorlopig exclusief zal zijn
Na 3 jaar nog geld uit een game halen?
(PCmasterrace mensen etc.).
Hoeveel mensen met PS4 moeten deze game nog kopen?
dit is uiteraard de aanval openen op microsoft, het wordt toch een beetje heet onder de voeten denk ik zo met heel dat project xcloud wat eraan zit te komen. Snel een marktaandeel op de pc claimen en later je eigen xcloud variant lanceren (op azure :+ ) is zo'n gekke zet nog niet.
Omdat dit spel enorm goed heeft verkocht op de PS4 en de 2 op de ps5 zal verschijnen. Maw Sony zal hopen dat een deel van de pc aankopen zich naar ps5 aankopen zullen vertalen.

Ik heb zelf een ps4 speciaal voor dit spel aangeschaft een 3tal jaar geleden.
Ze maken maar een paar euro winst op een verkochte console. Als ze dik kunnen verdienen met hun spel en dus hun licentie is dat toch gunstiger voor iedereen :) het zijn de Sony exclusives die zo goed zijn. Dat het toevallig op een Sony PlayStation is zie ik dan ook los van elkaar.
Hoezo vreemd?

Ik vind net het oneindig vasthouden aan die exclusiviteit heel erg vreemd. Dat exclusieve toptitels system sellers zijn geloof ik graag ,maar dat effect is toch sowieso beperkt in tijd? Werkelijk niemand zal vandaag een PS4 kopen om Zeo Dawn te kunnen spelen, echter staat het wel nu al op mijn steam wishlist.
Als je het mij vraagt kan de potentiele markt voor pc games de komende jaren alleen maar gigantisch groeien dankzij de evolutie van de iGPU van AMD én Intel APU's. Het zou me niets vebazen moest je over een jaar of 3 geen budget pc meer vinden die niet op z'n minst 1080p60fps kan draaien.
De console markt is de kleinste markt.
Hoezo? Je moet er 3 jaar op wachten... Voor genoeg mensen reden om toch die Playstation te kopen. Het is 3 jaar lang een PS exclusive geweest. Ik geloof niet dat er nu nog iemand is die overweegt een Playstation te kopen specifiek om HZD te gaan spelen. Dus kan het zonder gevolgen naar de PC toe. Bovendien zie ik PC niet echt als directe concurrentie voor de Playstation... Dat is echt een heel ander medium. Het zou vreemd zijn als de game nu bv. ineens op de Xbox of Switch uit zou komen. Dat zijn direct concurrerende consoles.
Ik denk dat een deel van de beslissing voortvloeid uit het feit dat ze toch al investeringen aan het maken waren om de engine PC compatibel te maken voor death stranding van Kojima.
Extra omzet voor een minimum investering. Horizon Zero Dawn, uitbracht in 2017, kan je nu voor een tientje ofzo kopen.

Je blaast zo nieuwe leven in een spel dat al is afgeschreven.
Wat een vreemde keus van Sony. Waarom zou ik een playstation kopen als de spellen op de pc uit komen? Beetje kort door de bocht natuurlijk, maar ik snap de keus niet. Pc markt is volgens mij de kleinste markt en een Playstation exclusive is toch een manier om mensen te binden aan je eco systeem.
Denk je dat ik een PS4 koop zodat ik 1 of 2 games die gegijzeld worden kan spelen? Zero Dawn en Spiderman lijken me leuk maar om nu 500+ euro daarvoor neer te leggen en de hassle van een console...
Straks Zero Dawn op 4K 60FPS spelen lijkt me echter wel leuk en krijgen ze weer centjes van me.
Pc markt is volgens mij de kleinste markt
PS4 heeft 90 miljoen users.
Steam heeft 1 miljard user accounts, waarvan 90 miljoen als actief bestempeld worden.
Voor wie hem nog niet heeft.
Nu de PS4 versie voor € 12,99 bij de Lidl.
https://www.lidl.nl/nl/p/herenmode/ps4-games/p35276
€11,99 bij de PS Store als je PS Plus hebt :P :P
Als je een USA account aanmaakt kan je hem al voor 4,69 krijgen bij https://www.cdkeys.com/pl...ero-dawn-ps4-us-ca-cd-key

Daarna kan je gewoon op je hoofd (EU) account spelen.
Ook te spelen op de PC, via Playstation Now... (in 720p weliswaar...)
euhhh doe maar niet..
Thx maar ik speel liever op 1440p 144hz :9

Edit: wow keihard geminned haha!

[Reactie gewijzigd door dannbla op 10 maart 2020 20:06]

Ik kreeg behoorlijk hoofdpijn van de PS4 versie. Nog nooit zoveel blur in een game gebruikt zien worden, en de 30fps hielp ook niet mee. Hopelijk is ie op PC wel speelbaar. 4k 60hz voor mij :P Kan niet wachten!
Totaal geen last van gehad, heerlijk spel. Blur kon je overigens uitzetten volgens mij.
Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat het geen probleem is voor sommige mensen. Je kon het wel gedeeltelijk uitzetten, maar niet alles. Ik had er vooral last als de camera ronddraaide.

De PS fanboys zijn trouwens weer lekker aan het minnen zie ik _/-\o_
En als je TV kijkt? heb je er dan ook last van? Of naar de film gaat?
Ps4 Pro totaal geen last van gehad. Voor mij het spel met de soepelste gameplay/graphics.
Heb hem inderdaad ook, geweldige game. Mooi ingedeeld bij de herenmode bij Lidl :p
Eerste game sinds GTAV die ik ga dubbel dippen. Was leuk spel op PS4, maar ik wenste vaak dat ik het aan 60fps zou kunnen spelen. Hopelijk is het goed genoeg geoptimaliseerd om dat te kunnen draaien.

Het gaat alleszins interessant zijn om te zien hoe een spel die volledig gemaakt is voor een specifieke console het gaat doen op PC.
Ik ben hem nu aan het spelen op de PS4 en heb eigenlijk nooit last gehad van merkbare fps-dips...
Goed, ik speel dan ook op een 8 jaar oude plasma-tv, maar heb wel hinderlijk last gehad bij Witcher 3 Blood & Wine.
Ik heb ook geen drops meegemaakt, maar ik merk dat er input lag op de controles zitten, en merk individuele frames op wanneer ik snel de camera draai. Ik ben dan wel ook overgevoelig geworden voor zulke zaken sinds ik 165Hz met G-sync gewend ben.
Wat zou dat naast de besturing veranderen?
Dat zegt MGsubble toch? 60 fps. Dat maakt een wereld van verschil. Liever nog wat hoger zelfs. HZD is een prachtig spel, maar ik heb het uiteindelijk weggelegd vanwege de 30 frames. Mooi dat hij naar PC komt.
Pc-versie Horizon Zero Dawn komt in de zomer uit

Guerrilla Games gaat zijn PlayStation 4-exclusive Horizon Zero Dawn uitbrengen voor de pc. Het actie-avonturenspel komt in de zomer uit en heeft een pagina gekregen op Steam. De game kwam in 2017 uit voor de Sony-console.
Horizon Zero Dawn is nou een spel die ik HEEL graag zou willen kopen voor op Steam, en hoop dat hij niet vast zit aan alleen 60fps, hoop dat hij 120fps kan draaien voor ons PC Gamers die een 100+ Hz scherm hebben.
Hoe dan? Die game draait zo soepel als ik weet niet wat op een pro op 2160p en je kan zelfs kiezen voor 1080p als je het nog stabieler wil hebben.
Ik heb ook een Pro, en de framerate is op 1080p aardig stabiel inderdaad, maar wel maar 30 frames. Ik kan daar gewoon niet aan wennen. Komt mede doordat ik hoofdzakelijk op PC game op 120Hz. Dan is 30Hz gewoon een te grote stap terug. Ik ben blij dat hij nu naar pc komt, want daar ga ik hem zeker kompleet op doorspelen..
Ik heb zelf een 144 Hertz scherm. Ik heb er geen last van. Ik speel dan ook console games op een tv en niet op een monitor.
Dat doe ik ook , en ik heb zelfs gebrobeerd om via interlacing ( LG a9 Gen 1 processor ) er gesimuleerd 60fps van te maken, maar zelfs dat doet het niet voor mij. Dat komt natuurlijk deels doordat interlacing nog niet supervloeiend werkt, maar ook door de input lag die het met zich mee brengt. Allemaal zaken waar ik je op de PC geen last van hebt. It just don't does it for me..
Je gaat dat niet aanzetten met gamen. Dan kijk je films ook met een opera effect? Beetje overdreven allemaal als je het mij vraagt. 🤷‍♂️
Films kijk ik zowieso met interlacing aan ja. Ik vind het " opera affect" prima. Dat is gewoon een kwestie van wennen. Ik zou niet meer zonder willen. Ik kan gewoon niet tegen 24p.. Red Dead Redemption heb ik compleet doorgespeeld met interlacing aan.

Overdreven is het imho niet. Kwestie van smaak op zijn hoogst..
Snelle camera bewegingen zijn veel minder "choppy", waardoor je ook motion blur veel minder voor nodig hebt. Dat gecombineerd met minder input lag voor de controles maakt actie games prettiger om te spelen.
Dat zal best zo zijn, maar HZD is een prima game, de statistieken hebben dit ook laten zien. Denk meer een placebo effect “eindelijk op 60fps”
60fps is absoluut geen placebo effect.
Ok

https://youtu.be/zquClG3j9so

Je hebt zeker ook gouden kabels naar je speakers?

Zonder gekheid, tuurlijk is er verschil, maar nou niet zo ernstig dat je het spel niet speelt op 30fps.

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 11 maart 2020 21:00]

Man man man. Kijken naar een video en het spelen van een spel zijn geheel anders, dit is een onnozel argument. Bij video, zo lang het vloeiend genoeg lijkt en de audio in sync is, heb je genoeg. Wanneer je een spel speelt, ben je interactief bezig. Er is altijd input lag, een hoeveelheid tijd tussen wanneer je een knop induwt, en wanneer dit gebeurt op je scherm. Wanneer de frame rate omhoog gaat, gaat de tijd tussen twee frames omlaag, en zo gaat je input lag ook omlaag. Spellen worden meer responsief, ze spelen gewoon beter. Daarbovenop krijg je ook sneller updates over de gamewereld, zoals een boss die een speciale move gaat doen in Dark Souls, of een vijand die zich omdraait wanneer je er probeert achter te sluipen. Games worden gewoon beter met een hogere fps.

Ik heb het enkel maar over 60fps, we hebben het nog niet eens over 144Hz en hoger. Frame rate is simpelweg het technische aspect dat de grootste invloed heeft op gameplay, en is veel belangrijker dan resolutie, graphics of HDR.

"maar nou niet zo ernstig dat je het spel niet speelt op 30fps."

Tuurlijk niet, dat heb ik ook nooit gezegd. Maar het maakt wel genoeg verschil dat ik gewacht heb op de PC versie van GTAV, Monster Hunter : World, Final Fantasy XII, Final Fantasy XV, Red Dead Redemption 2, en nog wacht op de PC versie van Death Stranding. Met sommige zelfs van voor ze officieel waren aangekondigd voor PC.

[Reactie gewijzigd door MGsubbie op 11 maart 2020 22:44]

-voortaan maar anders uitleggen-

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 10 maart 2020 20:39]

Mag ik vragen waarom je het een beetje bijt?
Ik weet niet waarom het @SkyStreaker bijt maar ik had inderdaad wel een beetje van het is een ps / sony icoon (zie ook link hieronder). Nu dat die ook op de pc uitkomt gaat dit niet meer op. Aan de andere kant heb ik inderdaad ook weer het gevoel van exclusief content is eigenlijk ook weer niet goed en vind ik weer leuk dat meer mensen dit geweldige spel kunnen spelen.
https://www.gamespot.com/...n-icon-of-t/1100-6447839/
Waarom levert het spelen van het spel je meer plezier op wanneer mensen het niet kunnen spelen? Alsof eten lekkerder is wanneer andere mensen het niet kunnen eten. Uiteindelijk levert het meer geld op voor de studio waardoor die meer geld hebben om nieuwe spellen uit te brengen. Exclusiviteit vanuit perspectief van de console maker begrijp ik, vanuit de gamer community heb ik veel minder begrip voor.
Je zegt zelf dat het je bijt. Het doet dus iets met je. En nu zeg je ineens van niet. Ergens levert het je een emotie op. Ik ben echt op recht benieuwd, waarom dan.
Maar je ziet het als negatief dat de exclusiviteit weg valt... Ik ben ook wel benieuwd waarom dat dan is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, je bent daar verre van uniek in... Maar ik vraag me af of, als je er echt eerlijk over nadenkt, je je niet gewoon mee laat slepen in het wij tegen zij sentiment wat veel mensen hebben (al dan niet gevoed vanuit de fabrikanten).
In de situatie dat jij een PS4 hebt zou het objectief toch niks uit mogen maken of een game alleen voor de PS4 uitkomt, of voor de PS4 en de pc? Of zelfs ook voor de Xbox? Jij kunt de game nog steeds spelen op je PS4. Bij een game die van het begin als multiplatform wordt ontwikkeld kan ik me nog voorstellen dat je bang bent dat er minder goed geoptimaliseerd wordt voor jouw favoriete platform. Maar een game die al jaren oud is die nu ook nog naar de pc geport wordt, wat is nou het negatieve effect op jou dan?
Exclusief op de PS4 in 2017. Binnenkort op de PC. Het is inmiddels 2020. Kennelijk is de periode 'exclusief voor PS4' voorbij en probeert Guerilla op deze wijze nog wat extra winst te maken. Heel gezond voor een bedrijf.
Yep. Heb het spel destijds voor mijn PS4 gekocht. Ga m zeker voor de PC kopen en ik weet nu al dat de ervaring op pc beter zal zijn dan op de PS4.

ps puur persoonlijke mening. Ik ben echt een pc gamer en wil het meeste uit een spel halen qua graphics enz.
Ik denk dat je het een beetje zo moet zien. Je heb een Ferrari kunnen kopen. Zal toch wel een speciaal gevoel geven. Nu 2 jaar later is is de prijs ineens gezakt en staat er in elke straat wel minimaal 2. Is er een negatieve effect op jou? Waarschijnlijk niet maar het zal toch niet zo speciaal meer voelen dat je een Ferrari rijd. Hoeft niet te betekenen dat het je het een andere niet gunt natuurlijk maar je voelt je wel specialer als de andere het niet heeft.

En inderdaad zoals je het uitlegt en logisch bekijkt heb je ook gelijk maar gevoelens kunnen gewoon tegenstrijdig met elkaar zijn en tegenstrijdig zijn met logisch denken.
Ik snap tegenwoordig exclusiviteit sws niet. Sony verkoopt PS4 consoles voor break-even prices, ze maken er letterlijk geen winst op. En PS+ heb je niet nodig voor singleplayer. Verder zijn er weinig PC gamers die ook een PS aanschaffen alleen voor een paar Sony games, en als ze dat al doen maakt Sony daar toch geen extra winst op gezien een game + console net zo veel opleverd als 1 game op PC.

Sony kan gewoon veel meer geld verdienen door hun exclusive bs onzin achterwegen te laten. Dat zagen we bij Halo MCC en nu zal Sony dit ook gaan voelen. De enige strijd die relevant is voor Sony is om boven Xbox te blijven, strijden tegen de PC crowed is onzinnig.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 10 maart 2020 22:12]

Extra inkomsten om een nieuwe 'exclusieve' game te maken.
Ik haat exclusiviteit weg ermee. Ik wil alles op de pc, dan kan ik eindelijk de console wegdoen.
Alles op de pc? Dat lijkt me toch ook exclusiviteit :9
Eigenlijk bedoel ik allebei wel, maar dan kies ik voor mezelf alleen de pc versie.
Pfoe dat gaat dan de derde playtrough worden :-) Eerst in 1440P op de monitor, toen op een 4K OLED en nu met écht 4K. Ik zou hem alleen al kopen om Guerilla te sponsoren om een nog veel mooier vervolg te maken.
Precies, eindelijk in echt 4k in plaats van upscaled naar 4k. Leuk dat ze die game naar de pc brengen. En was hij ook niet 30fps op de consoles?
De steam screenshots zien er trouwens zeer strak uit: https://steamcdn-a.akamai...2222276c.jpg?t=1583852880

[Reactie gewijzigd door lordawesome op 10 maart 2020 20:42]

Ja op 30FPS, maar absoluut een lust voor het oog en vooral in HDR in een donkere kamer. Het is wonderbaarlijk wat ze nog uit de relatief oude hardware van een PS4-Pro kunnen trekken :-)
Oh geweldige game! Ga m zeker opnieuw spelen op de PC
Geweldig, nu al zin in _/-\o_ _/-\o_
Een zeer logische beslissing van Sony; breng deze uit op de pc en het vervolg exclusief voor de PS5...

Ik heb er enorm van genoten op de PS4 en zonder twijfel behoort dit tot 1 van de beste games die ik gespeeld heb. Fijn dat pc gamers nu ook van deze parel kunnen genieten!
enorm genoten van de game. Goed verhaal en leuke gevechten. Ook de was de frozen wilds zeer vermakelijk, zeker omdat deze een stuk uitdagender was. Moet er bij aantekenen dat wanneer je het "truukje" een beetje door hebt (dodgen en schieten) je in principe iedere robot wel aan kan.
Het is dat ik nog een lange lijst met games klaar heb liggen voor de playstation, anders had ik deze mogelijk nog een keer gespeeld op de pc.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True