Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Last of Us II verschijnt mogelijk voor Windows

Ontwikkelaar Naughty Dog is op zoek naar een programmeur die mee kan helpen met The Last of Us Part II. Er wordt gezocht naar een programmeur die ervaring heeft met DX12 en moderne gpu's van AMD en Nvidia, wat doet vermoeden dat de game voor Windows verschijnt.

In de advertentie op LinkedIn staat niet onomwonden dat The Last of Us II voor Windows gaat verschijnen, maar de indruk wordt gewekt. Ontwikkelaar Naughty Dog zoekt een graphics programmer die de studio in Santa Monica kan helpen bij het ontwikkelen van The Last of Us II. Van de kandidaten wordt verwacht dat ze beschikken over 'diepgaande kennis van moderne gpu-architectuur zoals AMD GCN en Nvidia Cuda'. Bovendien dient de kandidaat verstand te hebben van grafische api's als Vulkan en DX12. Aangezien bekend is dat zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5 een gpu van AMD aan boord hebben, doet het eisenpakket vermoeden dat het team werkt aan een Windows-versie van The Last of Us II.

Geheel onverwacht is dat niet. Nog geen week geleden kwamen geruchten online dat Guerrilla Games werkt aan een Windows-versie van Horizon: Zero Dawn. Bovendien kondigde Sony al eerder kleinere games aan die zowel voor PlayStation als voor Windows verschijnen. Zo maakte Sony in augustus 2019 bekend dat dungeon crawler ReadySet Heroes niet alleen voor PlayStation 4 zal verschijnen, maar dat een Windows-versie ook via de Epic Store verkocht zal worden. Tegelijkertijd vertelde Shawn Layden, destijds hoofd van Sony's Worldwide Studios, dat meer games op platformen anders dan PlayStation zullen verschijnen. De functie van Layden is inmiddels overgenomen door Hermen Hulst, voormalig hoofd van Guerrilla Games.

The Last of Us II verschijnt op 29 mei. Voorlopig enkel voor PlayStation 4. Officieel is er nog niets bekend over mogelijke versies voor PlayStation 5 of Windows.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur audio en games

21-01-2020 • 15:06

89 Linkedin

Reacties (89)

Wijzig sortering
Op ResetEra was hier een topic over gemaakt, en iemand heeft precies dezelfde vacature uit 2018 gevonden met daarin dezelfde tekst.

Ze zoeken iemand met brede kennis in GPU architecturen. Dan maakt het niet uit of het Nvidia of AMD is (liefst beide). Gaat gewoon om een engine programmer/graphics programmer.

Edit: Hier een linkje naar de 2018 vacature: https://www.gamasutra.com...a_Graphics_Programmer.php

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 21 januari 2020 16:00]

Is het niet nét zo waarschijnlijk dat dit duidt op een PS5 versie, gezien de moderne architecturen van de nieuwe generatie consoles?
Voor de PS5 heb je geen kennis nodig van Nvidia-gpu's (want die heeft een AMD-gpu aan boord). En dat wordt wel specifiek gevraagd. Een versie van PS5 is zeker waarschijnlijk, maar de advertentie lijkt specifiek naar een pc-versie te verwijzen.
Ben ik het niet mee eens.
"Thorough understanding of current GPU architectures", dát wordt gevraagd.
Vervolgens worden er simpelweg voorbeelden van huidige architecturen genoemd. Als ze een PS5-versie gaan maken kunnen ze natuurlijk niet vragen om iemand die veel ervaring heeft met het werken aan PS5-games. Hier wordt gezocht naar iemand die ervaring heeft met alles.

Let wel, ik zeg niet dat het onlogisch is dat de game voor Windows gaat verschijnen. Het lijkt me alleen niet de enige logische conclusie gebaseerd op de advertentie.

Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar iemand die (oa) erg veel kennis en vaardigheid heeft in MS Excel. Als hier iemand op solliciteert die Excel twee keer heeft aangeraakt, maar wel een grootmeester is in LibreOffice Calc - om maar wat te noemen - is ie natuurlijk meer dan welkom.
Een andere mogelijkheid is dat Sony grotere plannen heeft met hun cloud-gaming services, en dat ze daar wellicht hardware voor willen gebruiken die afwijkt van de PS5. Wellicht willen ze gewoon kijken wat er wel en niet goed presteert en/of hoe moeilijk PS4/5 games er naartoe te porten zijn? Geen vreemd idee om een high-profile 1st-party titel te gebruiken als test case voor zoiets. Om de game alleen naar Windows te porten heb je natuurlijk niet per se Vulkan expertise nodig.

Maargoed de meest voor de hand liggende verklaring blijft natuurlijk wel dat ze de game multiplatform gaan maken... Wat ik persoonlijk een vreemde strategie vind van Sony, maar dat terzijde.
Ik denk eerder dat Sony weet dat ze een enorme markt links laten liggen. Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat exclusieve PS4-titels misschien na een 12-18 maanden ook verschijnen voor de pc. Op deze manier zal het geen enorme impact hebben op de PS5 en kunnen er weer flink wat dollars worden verwacht.
Ik zou het niet een enorme markt willen noemen perse, zeker als je kijkt naar de aantallen PS4 Consoles die er zijn verkocht door de jaren, maar ze laten zeker een markt links liggen. Toch moeten ze er wellicht enigszins mee oppassen. Games uitbrengen uit eigen studio's op PC's kan ze, theoretisch gezien, wel verkopen van Consoles gaan kosten. Mensen denken dan misschien: mooi, een Xbox en een PC... dan kan ik ook nog games van Sony spelen, want ik heb geen PlayStation meer nodig.

Ben heel benieuwd. Ik zou het nooit op een PC gaan spelen, ben veel te blij met m'n console aan de TV/Monitor en gamen vanaf een lekker luie stoel. Ik wil geen massieve game PC in mijn woonkamer hebben in ieder geval.
Tja, 1 miljard Steam-gebruikers en bijna 100 miljoen actieve gebruikers (maandelijks en een groei van 23 miljoen ten opzichte van 2018), dat noem ik best een enorme markt. Het kan inderdaad de verkoop van PS5-consoles kannibaliseren, maar daarom vermoed ik ook dat de games geruime tijd na release voor de pc verschijnen, mochten ze daadwerkelijk pc-games gaan uitbrengen. Vergelijkbaar met de tactiek die Rockstar Games toepast.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 21 januari 2020 17:28]

Dat zou inderdaad kunnen, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik hoop het maar, zou het echt zonde vinden om mijn favoriete platform kwijt te raken door een onverstandige zet 😉
Ook al is het een grote markt op steam dan is het nog de vraag is het handig om te doen. Als mensen geen consoles meer kopen en wachten op de pc versie betekent het dus wel dat ze ook andere inkomsten gaan missen. Elke game en lootboxes die nu op de ps4 gekocht wordt verdienen ze ook aan (tenminste ga ik van uit). Als mensen nu dus denken van op een pc ziet het er mooier uit (en scheelt console kopen) dus daar wacht ik op. En ondertussen spelen ze bijvoorbeeld Fifa op de pc waar ze dan kaarten voor kopen wat Sony dan weer geen inkomsten van heeft. Tenminste als ze er echt ook inkomsten van hebben.
De winst zit hem niet in consoles verkopen (geen idee of ze nog met verlies verkopen bij release). Zeker niet aan het begin en later zakt de prijs ook gestaag mee met de omlaaggaande kosten. Om die reden heeft MS ook veel minder hard verloren dan het lijkt aangezien heel veel van hun exclusieve games (zijn er niet veel) ook goed op de pc verkocht worden en dat is gewoon dikke winst. Natuurlijk kan je winst maken met extra controllers verkopen, PSN abo en een percentage van de overige games, maar alles wat je op de pc verkoopt is volop winst. Enige kosten die je dan hebt is het overzetten van de game.

Van mij mag het. Ik was de lage framerate op de PS4/Pro helemaal zat en vermaak mij weer best op de pc. Zat al te denken om de volgende Xbox er bij te zetten vanwege de gamepass, maar als Sony ook zoiets kan bieden dan heb ik weer wat te kiezen.

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 21 januari 2020 17:44]

Ja je hebt natuurlijk een goed punt.

Echter: games op de console zijn over het algemeen duurder vergeleken de games voor de PC. Als ze moeten kiezen: 2 games verkopen op de console voor 140 euro of diezelfde 2 games verkopen voor 70 euro op de PC?
Als ze moeten kiezen: Klanten die gegarandeerd betalen voor je console game of klanten die misschien betalen of misschien gewoon de piet piraat gaan uithangen?
Game ontwikkelaars weten natuurlijk ook wel dat de piraterij op bijv de xbox one x nagenoeg 0 is (hoe dit bij de Ps4 zit weet ik niet).

Uiteraard, ik heb een bak van een pc staan, hier worden 0 games mee gespeeld aangezien ik de xbox one x gebruik om te gamen. En deze ''console'' gamers zullen blijven, die gaan niet overstappen naar de PC om een spel af en toe te doen.

De 2 keuzes die ik hierboven zet zijn dan ook niet zo zwart/wit aangezien ik geen Forza op de PC ga doen of Sea of Thieves of weet ik veel welke game. Die blijf ik lekker op de xbox doen ondanks dat mijn PC gegarandeerd elke game op aankan..
Voor mij kan een PC namelijk niet op tegen alle voordelen en gemakken van de console (xbox one x in mijn geval dus), zo gaat dit bij heel veel console gamers.

Ik ben benieuwd waar het heen gaat, dat MS bepaalde games nu ook voor Windows (10?) uitbrengt dat maakt mij totaal niet warm. Dit zal dan inderdaad extra inkomsten zijn door de mensen die uitsluitend de PC gebruiken voor hun games en dus wel deze titels gaat kopen (en dus niet ergens van het donkere web plukken, anders is dat feestje ook weer snel voorbij hoop ik).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 21 januari 2020 18:03]

Ik denk dat deze reactie de spijker op zijn kop slaat. De vacature leest meer als een vrij algemene omschrijving van het verwachte kennisprofiel, zoals ervaring met GCN en CUDA
Helemaal mee eens. Wat heb je ook aan deel 2 op de PC als je deel 1 eerst op een console zou moeten spelen. Ik neem ten minste aan dat het spelen van deel 1 meerwaarde heeft... Ik heb zelf pas eind vorig jaar de remaster van deel 1 gespeeld. Wat... een... ervaring!
Dat dit voor PS5 is, is imho veel logischer.
Volgens mij werkt een Playstation nooit met DirectX en altijd met OpenGL. Dus dat ze zoeken naar een DX12 ontwikkelaar lijkt specifiek te duiden op compatibility met Windows of Xbox systemen.
De Playstation kan OpenGL doen, het PlayStation 4 system software is een fork van FreeBSD 9 dat prima support heeft voor OpenGL. Al weet ik niet of deze functionaliteit zit ingebouwd, zou best kunnen dat dit uit het OS is gestripped en waarschijnlijk hebben de custom graphics drivers hier geen support voor.

De Playstation 4 gebruikt een tweetal proprietary graphics APIs gemaakt door Sony genaamd Gnm en Gnmx.

Er zijn mensen die de Playstation hebben gehacked en er Linux op hebben gezet, onder Linux maken ze (vrijwel) probleemloos gebruik van OpenGL en Vulkan voor 2D en 3D versnelling.


De PS5 zou vrijwel zeker weer een FreeBSD fork zijn of een doorontwikkeling op het oude Playstation System Software, Sony is op het moment lekker actief bezig met het terug pushen van code naar het FreeBSD project.

Ik zie ze geen Linux gebruiken ivm de GPLv2 licentie die eist dat zij hun broncode beschikbaar stellen.

[Reactie gewijzigd door Omega op 21 januari 2020 15:36]

Hoe kom jij aan die informatie?
Google, Wikipedia. Kleine bits en pieces die ik over de jaren heb opgesnuffeld op geweldige websites zoals Tweakers en Phoronix.

[Reactie gewijzigd door Omega op 21 januari 2020 17:09]

Foutje!

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 21 januari 2020 17:48]

De xbox Scarlet die dit jaar verschijnt werkt gewoon met een direct X laag toch? Het is een uitgeklede Windows 10 core (misschien wel 11) met DirectX12 support. Het lijkt me logischer dat Last of Us II ook naar de nieuwe Xbox komt ipv naar pc.

https://www.gamingbolt.co...ed-command-processing/amp

[Reactie gewijzigd door terracide op 21 januari 2020 18:36]

Het is van Microsoft, dus ja je kan er vanuit gaan dat het gewoon Windows NT en DirectX draait al zal het OS niet heel veel lijken op een normale Windows. Encypted FAT file system, 2de processor onboard in de chipset voor het system zelf gebaseerd op ARM.

Ik betwijfel dat ze de game releasen op Xbox, dat speelt Microsoft alleen maar in de hand. Het geld voor Sony zit in game sales, verkochte consoles and Playstation Plus subscriptions. De paar games die ze verkopen op Xbox maakt niet op voor het mogelijk verlies in Playstation en PS+ sales.
precies, exclusives zijn voor Sony en Nintendo vooralsnog het middel om lock-in te krijgen op het platform (.. en de store).
De PS4 werkt met GNM, wat een bespoke low-level graphics API van Sony is. Het zit een beetje tussen OpenGL ES en Vulkan in qua werking.

DirectX is van Microsoft en alleen voor Windows-based systemen (inclusief Xbox), dus dat zul je nooit op een Sony machine tegenkomen.
uh... Sony Viao Laptops draaide gewoon DirectX.
Onder Windows, ja. :+
op een Sony Machine :+
Soy Vaio bestaat toch niet meer.
Als je nog steed gebruikt maakt van een Sony Viao Laptop kun je daar DirectX op gebruiken.
Ik heb feitelijk gelijk.
Mja... maar tegen welke prijs?.. :P

Als de wereld enkel uit mannen bestaat zou ik je kudos geven.. maar ik weet nog wel dat ik een discussie had met mijn ex over de WC bril:

Haar eis: na gebruik doe de WC bril weer omlaag.
mijn tegenargument: dat is niet eerlijk want dat betekent dat ik 2x de WC bril verplaats en zij 0x, terwijl als ik hem omhoog laat ik hem 1x zou aanraken (om m omhoog te doen) en zij ook 1x (om m omlaag te doen) wat een perfect eerlijke verdeling zou zijn. #Equality

Er is een reden dat het mijn EX is... :+
Ja daarom gaan ze nu mensen aannemen om op een afgestoten merk spelletjes te laten draaien.
Logisch...

@Ayporos
Tja emancipatie werkt helaas meestal maar 1 kant op.
Mannen moeten moeten helpen met stofzuigen, koken en de was doen, maar een vrouw die een keer een boormachine pakt of even aan de auto klust vind je niet zo snel.
Vreemde verdeling.

Die van mij gaat zelfs niet zo snel haar auto zelf wassen want dat is een mannen ding 8)7
Nu heb ik daar tegenover gezet dat zij dan de was maar moet doen want dat is een vrouwending O-)
Haha, je moet eens wat shit van Patrice o'Neal kijken.
Geweldige komediant en die gast begreep PRECIES wat de rollenverdeling tussen mannen en vrouwen was. (hij is overleden inmiddels).
Mijne wil niet eens dat ik de was doe... iets met dat de kleuren gescheiden moeten worden ofzo...

Blijkbaar moet je ook nog opletten welke knop je op welke stand zet. Ik weet niet waarom, maar ze vertrouwt er niet op dat ik het goed doe.
tja zo heb ik het ook opgelost, gewoon wat knoppen rammen tot haar kleren allemaal 6 maten te klein waren.
hahaha ja nee dat zou ik niet kunnen.

Dat soort geintjes flikte mijn zusje vroeger altijd "uuhhh maar dat kan ik niet, dat snap ik niet!"
En als je 't dr dan wou uitleggen deed ze net of dr neus bloedde en uiteindelijk kon ik t dus voor d'r oplossen/doen... :P
De PS4 gebruikt geen OpenGL. De PS3 gebruikte PSGL, wat wel deels gebaseerd was op OpenGL, maar het zeker niet was.
Volgens mij worden in de vacatuur 4 api’s beschreven, wat er kan op duiden dat je kennis van api’s in het algemeen moet hebben.

Ervaring met cuda cores vindt ik dat veel specifieker. Wat er wel op kan duiden op een pc versie.
Aangezien ze op zoek zijn naar een engineer voor zowel AMD als Nvidia, doet het mij eerder denken dat dit inderdaad doet blijken dat het mogelijk voor een PC release is, aangezien de hardware van de PS5 vrij waarschijnlijk voorzien wordt van een AMD CPU en GPU. Er is dus geen reden voor Nvidia support als er enkel op de PS4-5 gereleased gaat worden.
Ik denk niet dat de Playstation 5 DirectX 12 gebruikt. Dat zal aan de Xbox zijn voorbehouden.
Een Sony PlayStation draait geen Microsoft api
Dat was al met de huidige generatie, zijn gewoon goedkope HTCPs, en als ik naar de nieuwe xBox kijk is het gewoon een PC.
Zou het niet logischer zijn dat ze eerst deel 1 naar de pc brengen? Als dat goed aanslaat dan kunnen ze altijd nog deel 2 uitbrengen.
Ik dacht precies hetzelfde. Ik doe even de aanname dat dit bedoelt is voor de mensen die geen PS4 hebben en dus op deze manier toch The last of us mogen ervaren, maar als je voor deel 1 nog steeds een ps4 moet hebben, snap ik niet zo goed voor welke doelgroep dit is? of zullen er genoeg mensen zijn die gewoon blind deel 2 zouden spelen? :X
Ik zou het zelf prima vinden als ze oudere games naar de pc brengen, zo gaan er geruchten over Horizon Zero Dawn. Deze game is nu ongeveer 3 jaar oud, en the last of us is 7 jaar oud, deze games zouden prima naar de pc kunnen gaan.
Het eerste deel van The Witcher is ook nooit uitgebracht op een ander platform dan de PC, toch is deel 2 en en natuurlijk vooral deel 3 ook op consoles een succes geweest. Blijkt in de praktijk dus inderdaad dat genoeg mensen prima een volgend deel spelen zonder het vorige deel gespeeld te hebben :)

[Reactie gewijzigd door !mark op 21 januari 2020 16:11]

The Witcher games zijn goed opzichzelf te spelen, maar VEEL leuker als je ze allemaal speelt omdat je enorm veel subtiliteiten opmerkt.

Echter, als je niet weet wat je mist kan je ze ook niet missen :P :+


Zelf heb ik een dubbel gevoel met het later uitbrengen van console games op de PC, ik ben geen tweede hands aftreksel die de game dan nog jaren later wilt spelen.

Of release het multiplatform, of houdt het exclusief aan je console. Niet van dit half onconsument vriendelijk werk, erger mij enorm aan excluvises bij aAa publishers(of het nu console, PC of handheld is).
Mogelijk dat ze dat ook nog doen. Kan me niet voorstellen dat de Console Release tegelijk met de PC release zou komen.

Denk dat je wel een jaar of 2 kan wachten voor ie uit is op PC.
Vanuit Sony's kant weet niet of dit uberhaupt wel een slimme zet is. Exclusives do sell Consoles.
Hoe graag ik HZD bijvoorbeeld op PC wel opnieuw wel wil doorspelen.

Als Sony dit wel doet zou ik graag nog andere Playstation exclusives op PC zien.
LBP/Heavenly Sword/Twisted Metal en ga zo maar door.
Zou ook gewoon kunnen dat ze mensen zoeken om aan de engine en programming tools te werken.

Is zo'n typisch gaming dingetje: 'leaks' proberen vinden in de vacatures van game studio's. :P
Hier ook de vacature op de website van ND zelf

[Reactie gewijzigd door Anton.net op 21 januari 2020 15:21]

Precies. Ze zoeken gewoon mensen met ervaring met game development, niet specifiek naar iemand om Windows games te maken. Storm in een glas water. No way dat Sony ooit z'n exclusives naar Windows gaat brengen.
Dat is toch al gebeurd? Detroit Become Human is al uit op PC. Horizon Zero Dawn zijn ook al geruchten over.
Quantic Dream is geen eigendom van Sony, ze zijn alleen de publisher voor Detroit.
Maar Sony bezit wel de IP's, dus moeten ze er ook toestemming voor geven.
Detroit heb ik niet op PC, maar als je Beyond Two Souls op de PC opstart staat er ook copyright Sony Interactive Entertainment Europe. Dus die zullen toch op zijn minst toestemming hebben moeten geven.
Dat is waar maar Detroit is niet van Sony's eigen studio's geweest. Sony was hier alleen de uitgever.

Ik hoop ook dat het komt, maar dan liefst ook deel 1, anders heeft het niet zoveel zin. Als PC gamer heb ik het verhaal nooit gezien.
Sony heeft het uitbesteed aan een 3rd party, maar Detroit is wel degelijk van Sony, het is hun merk. Zij hebben de volledige controle.
Inderdaad. Microsoft & Xbox gaan hand in hand maar Sony heeft zelfs al moeite met het toelaten van crossplay, laat staan dat ze ooit een exclusive naar PC brengen..
Sony had al crossplay op de Ps3 en had dat ook bij portal en rocket league op ps4 en pc. In de Ps3/x360 tijd was Microsoft fel tegen. Sony ging deze generatie niet akkoord met de eis dat je een live id moest gebruiken voor Minecraft op ps4 als je crossplay wilde en dat hebben ze in de media goed opgepakt door Sony nogal negatief neer te zetten.
Het lijstje word toch wel erg lang van spellen die exclusive waren voor de Playstation van developers die exclusief aan Playstation games werkte die ook op de TV verschijnen.

Spellen van:
- Quantic Dream (Sony was de publisher)
- Kojima Productions (Sony was de publisher)

Ok, dit zijn geen first party devs maar er steekt wel redelijk wat Sony geld in.

Maar dan zijn er geruchten dat Horizon Zero Dawn naar de PC komt, en nu dit?

Plus als je op die pagina verder kijkt met vacatures zie je dat het specifiek van het spel is en niet voor tools en zo, daar zijn de ICE vacatures voor waar niet gevraagd word naar NVidia kennis.

Het is toch een opvallende trend aan geruchten en geruchten die waar blijken te zijn (Death Stranding).

edit;
Guerilla zoekt ook actief graphics developers voor de PC, nu is Death Stranding op Decima gebouwd, wat een reden kan zijn maar het lijkt er op dat ze toch flink op PC willen inzetten dan.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 21 januari 2020 15:46]

Microsoft brengt hun games ook op Windows (met goede reden lijkt me) uit en daar hebben ze geen concurrentie. Misschien dat Sony onderzocht heeft wat de mogelijke impact kan zijn van een PC release van first party titels. Genoeg gamers op de PC die Sony games wel zien zitten maar nooit een console zullen kopen. Als PC gamer stemt die mij erg positief over de toekomst van gaming op de PC.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 21 januari 2020 15:22]

Geen idee hoe dit werkt, maar kan t zijn dat Sony's streaming platform (Stadia, Xcloud tegenhanger) op dat soort architectuur draait?
Stadia draait op linux en heeft AMD GPU aan boord. Dus geen Nvidia nog DX12
En playstation now werkt gewoon op het OS van de Console.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 21 januari 2020 16:35]

Was er niet een gerucht dat Playstation voor hun cloud streaming service (niet playstation now) met MS ging samenwerken?

https://www.theverge.com/...partnership-amazon-google

Zou dat t kunnen zijn? of alsnog geen DX12 nodig daarvoor?
Als dat gebeurt en ze de waarde van Xbox Live pass houden, dan kan Stadia zo de deur pakken.
Ik denk dat ze alleen de architectuur gebruiken, niet de diensten gaan samenvoegen.
I.a.w. Sony cloud service draaiend op Microsoft Azure, maar verder los van de Xbox divisie
PS5 versie niks met PC te maken. Wordt de remastered editie voor de PS5
DirectX 12 heeft weinig te maken met de PS5 denk ik.
Het is natuurlijk breder kijken dan specifiek alleen PS5. Iemand moet wel kennis hebben van DirectX voor bepaalde ontwerptools. Maar dit gaat gegarandeerd om de PS5 remaster editie zoals ze toen deden toen de PS4 uitkwam.
Als je kennis moet hebben van DirectX 12 voor te kunnen werken met de ontwerptools van de PS5, dan heeft Sony toch ergens een enorm absurde flater begaan.
Doe dan ook ff deel 1

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True