Horizon: Zero Dawn is meer dan tien miljoen keer verkocht

De PlayStation 4-game Horizon: Zero Dawn van de Nederlandse ontwikkelaar Guerrilla Games is in twee jaar tijd meer dan tien miljoen keer over de toonbank gegaan. Een jaar geleden stond de teller op 7,6 miljoen verkochte exemplaren.

Sony en Guerrilla Games spreken van een verkoopaantal van 'ruimschoots meer dan tien miljoen kopieën wereldwijd' voor Horizon: Zero Dawn. Ze noemen de mijlpaal in een blogbericht over het tweejarig bestaan van het spel, waarbij de topman van de studio, Hermen Hulst, cosplayfoto's, fan art en anekdotes over de ontwikkeling uitlicht.

Horizon Zero Dawn verscheen in maart 2017 en een maand na release waren er 2,6 miljoen exemplaren van de game verkocht. Een jaar later waren er in totaal meer dan 7,6 miljoen exemplaren van de game over de toonbank gegaan.

Horizon: Zero Dawn werd bij release goed ontvangen en kreeg in november 2017 een uitbreiding, The Frozen Wilds. Het is een van de bestverkochte games voor de PlayStation 4 tot nu toe. Guerrilla werkte 6,5 jaar aan Horizon: Zero Dawn maar wil in de toekomst eens in de twee, drie jaar games uitbrengen. Daartoe is het bedrijf bezig uit te breiden in Amsterdam en te verhuizen naar een ruimte van 7300m² aan de Nieuwezijds Voorburgwal.

Voormalige Kasbank in Amsterdam waar Guerrilla Games aan nieuwe games gaat werken

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-02-2019 • 18:29

121 Linkedin

Reacties (121)

121
101
43
5
0
49
Wijzig sortering
Dit is voor mij zo'n spel waarbij ik het heel jammer vind dat het er niet voor de PC is. Hoop stiekem dat ie er nog een keer op komt. Een console kopen voor één spel is ook weer zoiets :P
Dat dacht ik eerst ook, maar vervolgens heb ik Horizon Zero Dawn, God of War, Spider-Man, Detroit Become Human, Ace Combat 7, Red Dead Redemption 2, Killzone Shadowfall (ook van Guerilla trouwens), The Last of Us Remastered, Bloodborne en Uncharted 4 gehaald. En ja dan merk je toch dat er best een hoop leuke games zijn op de Playstation 4 die je niet op de PC kan spelen (of niet wil spelen zonder controller).
Idem, had al een dikke pc en een Xbox. Nu ook een Ps4 met VR voor Ace Combat. Mijn game verzameling breid zich langzaam uit.
Hier sluit ik me bij aan. Ik gamede vroeger ook veel op de pc en strategie games doe ik nog steeds op de pc. Verder heb ik ook een sloot aan games op de PS4 waaronder Horizon Zero Dawn. Meer dan de moeite waard.
Een controller is het reden waarom ik geen PS4 wilt. Ik zelf kan niet mee omgaan. Ik heb liever een muis en toetsenboord en geen aim assist.
Het is wel jammer dat spelen zoals red dead redemption niet uitkomt op PC.
En ik game niet meer op PC omdat mijn linker hand enorm verkrampt wanneer ik met muis en keyboard speel, ik kan daar dus niet mee omgaan.
En zo zijn er veel meer mensen die om verschillende redenen niet met muis en keyboard kunnen omgaan.
Maar tegenwoordig kun je bij veel games ook een muis/keyboard gebruiken op de ps4.
In 2015 ben ik voor het eerst sinds de NES (eind '80 begin jaren '90 voor mij) begonnen met een controller, omdat ik Dark Souls wilde spelen (op PC overigens). Dat was echt een uitdaging (en misschien is DS dan ook weer niet het handigste spel om mee te beginnen gezien de moeilijkheidsgraad, haha).

Nu bijna 4 jaar later ben ik op het punt dat ik kan zeggen dat ik evengoed met controller kan spelen als met muis + keyboard. 3D shooters en RTS speel je sowieso met muis + keyboard op PC imho, maar een Red Dead moet je volgens mij niet willen spelen met muis + keyboard.

Heb sinds kort een PS4, enkel voor Bloodborne. En Shadow of the Colossus... en het zal zich wel gaan uitbreiden.
Vind dit altijd een bijzonder argument. Er komen en zijn echt veel en goede exclusives uit op de PS4. Op de Switch trouwens ook, maar dat is grotendeels van het niveau Mario, waar de PS4 toch wel diverser is qua soort game en karakters. De Xbox laat het in mijn ogen deze generatie wat hangen. Anders dan de jaarlijkse Forza zie ik niet veel voorbij komen wat mij daar kan overhalen. Maar je kan mij niet wijsmaken dat je met een PS4 maar 1 game zou gaan spelen. Een God of War, The Last of Us, Detroit, Spider-man, RDR2 om maar even snel wat op te noemen zou je niet willen proberen als je dan toch een PS4 hebt? Naja, ondanks dat, HZD is echt zn geld wel waard. Heb er ontzettend van genoten. Eigenlijk van iedere hierboven genoemde game behalve RDR2 wel. Serieus, haal een PS4 en stoort je op de exclusives. Zitten veel parels tussen

[Reactie gewijzigd door chimnino op 28 februari 2019 20:40]

HZD is inderdaad zijn geld wel waard, maar niet als je alleen voor dat spel er ook nog een PS4 voor moet gaan aanschaffen. Natuurlijk, 1 game lijd tot meerdere games, maar er bestaat ook een kans dat men de PS4 laat verstoffen omdat de door jou genoemde games toch niets voor hen zijn.
Dan heb je er toch €300+ voor uitgegeven voor iets dat niet gebruikt word, dus ik snap de twijfel ook wel weer. Zelfs als je de console + games weer verkoopt maak je dan toch verlies. De vraag is of je jezelf dat aan wil doen.

[Reactie gewijzigd door Drunken_Bear op 1 maart 2019 09:15]

Je kunt natuurlijk ook een 2e hands PS4 oppikken voor een fractie van die €300 die je noemt, maar ook dan blijft je punt (hetzij in iets mindere mate) geldig.
Gedaan, maar blijf de controller een hekelpunt vinden. Kan me gewoon niet uren in o.a. HZD storten zoals ik dat bij RPG's op PC doe. Ik blijf de controller een extreem storende factor vinden van mijn plezier..

The Last of Us vond ik een geweldige game, maar wederom was de controller een bron van frustratie en had een keyboard/muis setup mij persoonlijk een betere ervaring geboden. Met de gedachte "de PS4 krijgt hele dikke exclusives" heb ik hem destijds gekocht, maar ik heb ook vaak spijt van die aankoop omdat ie vooral stof ligt te happen en ik de games na enkele uren al niet meer aanraak.
PilatuS en jij moeten misschien maar eens praten haha :9
Maar al die exclusiviteit is wat mij juist zo stoort, op elk platform trouwens. Game developers forceren om hun spel op minder platformen uit te brengen is op lange termijn juist slechter voor de industrie. Het zorgt er voor dat minder mensen de games kunnen spelen. Het zorgt voor vendor lock-ins. Het zorgt wellicht voor lagere kwaliteit games*.

* Ik zeg niet dat huidige exclusives lage kwaliteit zijn. Maar moest HZD beschikbaar zijn op PC/X1/Switch/... zou ik denken dat ze de investering in het porten naar andere platformen makkelijk kunnen terug verdienen; extra inkomsten die ze in de volgende titel kunnen investeren. We kennen natuurlijk de deal met Sony niet, maar volgens mij kunnen ze op andere platformen samen die 10m nog eens evenaren.

[Reactie gewijzigd door miklas op 1 maart 2019 16:56]

Heb r een ps4 voor gekocht, en weer verkocht via v&a mooi platform :+ geweldige game.
Duur spelletje dan
Hoewel er ook mensen zijn die een 2080Ti voor een spel kopen, daar heb je een PS4 met zo'n beetje alle toptitels voor ;)
Zoals die vriend van mij... Koopt zich een gloednieuwe pc van €2200, met alles erop en eraan, kan bij wijze van 1000000 Crysis games probleemloos tegelijkertijd runnen...

Waar gebruikt hij het voor? Om Team Fortress 2 in 60fps te spelen...
Grappig ja! Maatje van mij ook, dure videokaart van 800-900 euro gehaald, zijn hele PC vervolgens watergekoeld gemaakt. Zelf de buizen gebogen en alles in elkaar gezet. En dan na een week eindelijk weer online komen.

En dan lekker de hele nacht league of legends spelen...
Je kan voor dat geld ook een postzegel in een kastje leggen, wie zijn wij om andermans hobbies te veroordelen
Ik veroordeel niet, vind het alleen grappig en merkwaardig dat hij niet eens even een meer grafische game haalt om te testen wat hij nou precies in huis heeft gehaald.
Ik veroordeel helemaal niemand, iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet. Ondertussen kan ik dingen wel grappig vinden en erom lachen. Je bent er niet mee eens dat mag, maar ga niet vervelend lopen doen, het is gewoon een nutteloze opmerking die je maakt. Als jij 1 miljoen euro aan een sportauto uitgeeft en vervolgens die auto voor je boodschappen gebruikt dan lach ik daar ook om maar veroordeel ik zeker niet. Ik ben ook niet bang mijn mening te uiten als je dat denkt.
Een oordeel geven is ook wel "achten, beschouwen, menen, iets vinden over". In dit geval zie jij het als raar/grappig wat deze persoon doet, dat is duidelijk aan de toon van je woorden: ".. En dan lekker de hele nacht league of legends spelen... '", en wordt vervolgens door jezelf bevestigd. Dat is een oordeel. En dat mag ook gerust hoor, maar waarom kun je niet gewoon toegeven dat je oordeelt?
En ja, ik geef je gelijk dat ik vervelend aan het doen ben, je zou kunnen zeggen dat ik aan het oordelen ben over je gebrek aan zelfbewustzijn in deze context :)

[Reactie gewijzigd door ZuOma op 1 maart 2019 17:16]

Oordelen zijn nooit positief bedoeld, het is niet negatief bedoeld. Het is een vriend van mij, maar misschien dat jij niet zo goed weet hoe vriendschappen in elkaar zitten? Het is precies dezelfde grap die Sentin White voor mij maakte en alleen jij snapt het niet. Ga jij nog maar even door met een grap te analyseren...
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Zo heb ik mijn GTX980 SLI setup geupgrade naar een GTX1080Ti toen de laatste Wolfenstein uitkwam. 4GB Vram was toen niet meer genoeg voor 3840x1600 dus heb ik geupgrade toen dat spel uitkwam en die niet goed speelbaar was. Daarna heb ik de nieuwste Tomb Raider kunnen spelen in volle glorie en later Far Cry 5 en nu New Dawn.

Er komt een punt dat je upgrade omdat je een bepaald spel niet goed kan spelen, maar die upgrade doe je ook voor alle games in de jaren daarna en niet alleen voor die ene game.
Hoewel er ook mensen zijn die een 2080Ti voor een spel kopen, daar heb je een PS4 met zo'n beetje alle toptitels voor ;)
Dat is waar, maar die mensen willen gewoon het beste van het beste op ECHT 4K 60/120fps Very High/Ultra, wat geen een titel heeft op de consoles, waar je duidelijk het verschil ziet op een PC waar je de spel op Very High/Ultra (zelfs al bij High) zet.

En ja is jammer dat Horizon: Zero Dawn niet voor de PC is uitgekomen, maar er zijn ZAT andere erg goede spellen die je kan spellen op je PC, veel meer dan op consoles, en dat is het niet zo erg.
Noem er een een paar zo goed als God of war en zelda breath of the wild?
Ik vind ze beide niets. Doe mij masr cod en fb op 144hz fps.
Of je een game goed vind is subjectief. De één wil Civilization spelen, de ander Super Mario Odyssey.

Ik heb dan wel een PS4 en Switch maar ik speel voornamelijk op PC en daar heb ik dan ook veel meer in geïnvesteerd.
Die snap ik niet helemaal. De meesten van ons hebben een bepaald budget dat we willen uitgeven. Niet iedereen wil een BMW als een Citroen C3 ook voldoende is.
Als je het zo bekijkt is alles relatief.
Echt juist hetzelfde hier! Amper geld verloren ook
Hier hetzelfde. Was zeer de moeite waard
Als ik me niet vergis is het een first party title en komt die niet op de pc

[Reactie gewijzigd door DeRinus op 28 februari 2019 21:59]

Ik had dat zelf ook met dit spel maar niet op ingegaan, maar uiteindelijk wel besloten voor een ander spel de PS4 binnen te halen (RDR2), en dit was nog helemaal niet zo'n slecht idee moet ik zeggen!

Heb tweedehands een PS4 met wat spellen gekocht (-220 euro), RDR2 gekocht (-55 euro), een aantal spellen los verkocht die bij de PS4 zaten (+25 euro), en toen ik er klaar mee was de PS4 met de overige spellen en RDR2 weer verkocht (+250 euro). Basically is mijn tijd het enige wat ik besteed heb aan die zeer bijzondere game ervaring, wat best nice is.

Wellicht ga ik dit in de toekomst nog wel een keer herhalen (waarschijnlijk zelfs), gezien ik steeds minder game en überhaupt tijd heb om te gamen. Het is dan zonde om zo'n ding te kopen en stof te laten happen terwijl de waarde alleen maar daalt. Eens in de zoveel jaren een tweedehands console kopen voor een maandje, om hem dan weer door te verkopen is voor mij iig een zeer valide optie om toch bepaalde games te spelen.

Edit: OT: Mooi om te horen dat het zo succesvol is geweest. Stukken beter dan de Killzone series, alhoewel die ook al best verkochten. Wel maak ik mij enigszins zorgen bij de statement om de 2 a 3 jaar een spel uit te willen brengen. Als je kijkt naar de 6,5 jaar ontwikkelingstijd van Zero Dawn, kunnen ze dan nog dezelfde kwaliteit evenaren? Hopelijk wel door de groei die ze doormaken, maar toch.

[Reactie gewijzigd door Tikkels op 28 februari 2019 19:18]

Ergens denk ik dat je wel rekening moet houden met het feit dat Guerilla voor Horizon géén ervaring had met open wereld actie/avontuur games. Dan hebben ze ook serieus effort moeten steken in de machine's, volledig nieuwe IP/story. Das echt van scratch beginnen hé. Ik zou het dus normaal vinden dat ze voor een opvolger minder tijd nodig hebben. Zelfde met Killzone, de basis ligt er ... gewoon op verder werken. Ik geloof ook nooit dat Guerilla iets gaat verpesten door hun deadline echt te willen halen. Als het niet af is gaan ze wel uitstellen. Ze leveren echt topkwaliteit af.
Klinkt wat dat betreft als CD Projekt. En dat is een compliment.
Met Horizon begonnen ze natuurlijk helemaal vanaf scratch. Ik dacht te weten dar de engine ook nieuw was. En nu ze de engine onder de knie hebben zal dat een stuk vlotter gaan met nieuwe games.

Edit: nee zelfde engine al killzone. Maar duurde wat langer om deze voor een game als HZD om te bouwen.

[Reactie gewijzigd door Dutch_CroniC op 28 februari 2019 23:39]

Absoluut maar je krijgt vervolgens toegang tot vette exclusives, zeker op Playstation. Moet natuurlijk wel je smaak zijn.
Even een aanbieding afwachten, dan heb je dat ding voor 180 euro. Of je koopt (en verkoopt) hem tweedehands.
Dat had ik ook. Daarom heb ik een ps4 gekocht toen ze laatst in de aanbieding waren €240 voor ps4 en 3 games. Allemaal ps4 exclusives. Was het zeker waard :) Binnenkort Horizon spelen.
Precies dit. Ik ga vanuit principe geen console kopen. Mijn PC is beter dan de huidige consoles.

Jammer, maar helaas.

Gelukkig overigens is mijn backlog op Steam dusdanig groot dat ik écht geen enkel moment verlegen hoef te zitten voor een leuk spel om te spelen, in welk genre dan ook, dus zó erg is het nou ook weer niet..
Luxe probleem, zullen we maar zeggen. ;)
Ik heb special voor dit spel een ps4 gekocht. tot nu toe heb ik er geen spijt van gehad.
Ik kan nu The last Of Us spelen, God of War, ect
Valt mee, ik ga een nintendo switch kopen +super mario maker 2 in juni. Voor de rest vind ik switch niet zo interessant.
Waarschijnlijk haal ik ook wel dan mariokart voor míjn zoontje.
Jij bent geen klant. Jij hebt niks gekocht. Schrijf die PC game nou maar lekker op je buik. Dat gaat echt niet gebeuren. Niet bij Infamous, niet bij God of War, niet bij The Last of Us, niet bij Uncharted, niet bij Ratchet & Clank, niet bij Gran Turismo, niet bij Bloodborne, niet bij Demon's Souls, niet bij Detroit, niet bij Heavy Rain, niet bij Killzone, niet bij The Order 1886, niet bij Until Dawn, niet bij Days Gone, niet bij Death Stranding, niet bij Ghost of Tsushima, niet bij Spider-Man en zeker niet bij Horizon Zero Dawn

[Reactie gewijzigd door chimnino op 1 maart 2019 02:04]

Het zijn first party games van Sony die gaan niet naar pc toe.
Uit je 1e bericht blijkt dat je geen klant bent, hoe haal je het dan in je hoofd om te "verwachten" dat ze voor jou het spel ook naar PC brengen? Je hebt niets te willen.
je verwacht een port naar de PC van ze. daaruit blijkt dus dat je het spel niet op PS4 hebt. Ik durf zelfs te gokken dat je geen eens een PS4 bezit. Waarom ben je uberhaubt zo boos opeens? Jij kiest je woorden gewoon verkeerd en komt op een behoorlijk botte manier over.
Uit dit artikel blijkt toch echt dat ze al wat nuttigs hebben gedaan met hun geld, aangezien het aantal verkochte exemplaren.
Grote kans dat ze al iets nuttigs aan het doen zijn van dat verdiende geld, dan kan jij er als klant straks lekker van genieten.
Ik denk dat het beter is als we het hier afkappen. Je begint behoorlijk onredelijk en beledigend te reageren.
Offtopic maar toch, geld heeft bij mij in ieder geval de eigenschap dat ik het maar een keer kan uitgeven 8-)

Wel fijn dat het spel zo veel verkocht is, op naar een nieuwe game met wellicht nog betere cijfers!
dan speel je het spel dus gewoon niet. genoeg leuke games op PC om te kopen toch? lijkt me niet het einde van de wereld.
Helaas pindakaas, zover was ik ook.
Maar het gaat even over de discussie om dan maar even console aan te schaffen als je toch al dik geld uitgeeft voor een game pc.
Meerdere keren gedacht ik doe het maar de controller doet me teveel verdriet.
Is een controller niet iets waar je over tijd aan went als je het vaak genoeg speelt? of ben je dan bang dat dit niet het geval is en je dan inderdaad veel geld hebt uitgegeven voor een, voor jou, niet ideaal product?
Ben ooit begonnen op de nintendo met die controllers en ok met muis en toetsenbord weet ik me uit de slag te trekken met games. Sommige games speel ik op de PC ook met controller omdat ik dat soms toch fijner vind.
Omdat ik me niet een paar maanden of langer wil gaan klooien om het een beetje te kunnen met de wetenschap dat ik nooit in de buurt kan komen van de skills die ik nu heb.
Heb mensen zien spelen die erbij zeiden dat je er gewoon aan kan wennen, maar toen ze zag spelen wist ik genoeg, dat had weinig met gamen te maken maar meer aanmodderen.

Begrijp heel goed dat gamen op je bankje voor een groot scherm relaxed is en had het graag ook gewild maar ga me niet te hard pijnigen.
Ja dan snap ik je beredenering zeker en is het voor jou en mensen in een soortgelijke situatie zeker jammer dat er (vooralsnog) geen PC versie is.
Zou mooi zijn als deel 2 een launch game word voor de ps5. Ze hebben de assets van deel 1 plus een groter team dus het zou mogelijk zijn in 3 jaar.

[Reactie gewijzigd door Dexter010 op 28 februari 2019 18:37]

Ik heb liever een nieuw uniek verhaal met dezelfde engine en hetzelfde team dan een prequel of sequel. Sommige games/verhalen moet je gewoon laten zoals het is...
Daarom hoop ik ook dat er nooit een Half Life 3 gaat komen. Het is perfect zoals het nu is...
Het werkt ten eerste plus het is niet af. Als iets 10 miljoen keer verkoopt dan ga je er mee door. Iets nieuws kan totaal floppen. Maar er zijn miljoenen mensen die geheid deel 2 kopen. En het zal zeker geweldig zijn.
Ik heb HZD laatst pas kunnen spelen. Ik heb hem wel uitgespeeld, maar ik ben volgens mij de enige die niet weggeblazen is door deze game. Ik vond het eigenlijk vrij middelmatig, maar misschien is mijn standaard na RDR2 gewoon grondig verpest :)
Ik vond rdr2 erg slecht en hzd top
Ik vond het beide prima spellen, maar ik weet niet of ik rdr2 beter vind eigenlijk..
Hopen dat ze nog veel moois uit brengen. Echt genoten van Horizon: Zero Dawn. Kan ook niet wachten op een vervolg.
Gun het ze van harte. Heb jaren niet zoveel van een spel genoten en het bleef maar mysteries voeren nadat je een waarheid ontrafelde. Ik hoop dat we meer van hetzelfde krijgen in Horizon Zero Dawn 2, want het einde van deel 1 verraad nog veel leuks. Ook heb ik nog nooit een character zoveel gehaat (in positieve zin) als Ted Faro en kwam er andere emoties los.

Met The Frozen Wilds, een DLC, zag je duidelijk dat ze luisterden naar kritiekpunten en was alles nóg gepolijster en aangenamer. Dit belooft veel goeds voor een vervolgdeel en ik kan niet wachten!

EDIT: Het verhaal van Rost verdient een eigen DLC. Make it happen please!

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 28 februari 2019 18:42]

Dit spel is de 1e die ik heb gepre-ordered en geen moment spijt van gehad. Mooi verhaallijn, schitterende beelden. Het is Guerilla Games van harte gegund en kijk uit naar het volgende spel.
Volkomen verdiend! 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Daarnaast is het verhaal en vooral het idee achter hoe alles zo heeft kunnen gebeuren briljant. Als er ooit een game verfilmd moet worden is het deze wel.
HZD +Frozen Wilds is echt een master piece :Y)
Het ziet er wel heel mooi uit, maar ik vond het hoofdverhaallijn wel heel snel uit te spelen. Er zijn ook niet echt dure of zeldzame wapens en kleding waar je voor kan sparen.

[Reactie gewijzigd door WokeBroke op 28 februari 2019 19:43]

technisch gezien wel, als je de quest van de Hunters Lodge doet krijg je een extra side quest waarbij je alle half suns, full suns en blazing suns moet verzamelen en dan krijg je in de Hunters Lodge speciale wapens van de barvrouw.

Ik ben er zelf nu mee bezig en heb bijna alle half en full suns, ben benieuwd of die wapens dan ook echt verschil maken vergeleken met degene die ik nu heb.
Ik ben geen gamer, en na Zelda A Link To The Past op de SNES is dit de eerste game waar ik nachten mee heb doorgehaald.

Dit spel heeft wat mij betreft precies de juiste verhouding verhaal/actie en beiden zijn ook verschrikkelijk goed uitgewerkt. Bovendien is het op een groot 4K scherm absoluut adembenemend mooi.

Ik kan niet wachten op een vervolg, hoewel het gevoelsmatig moeilijk gaat worden om deel 1 te overtreffen.
Helemaal mee eems. Eens in het jaar, anderhalf jaar loop ik tegen een titel aan die me nog boeit na anderhalf uur.

(Ik bevind me in de gelukkige positie dat ik een gameverslaafde broer heb, dus vrijwel elke maand 2 of 3 games voorbij zie komen. Maar zelden weet iets me echt te boeien).

In het verleden waren dat een paar games wel gelukt, Splinter Cell Double Agent, Halo 1, Gears of War 1, BioShock, Last of Us, Umcharted 4 en nu Horizon Zero Dawn.

Veel van deze games hebben later opvolgers gekregen, maar die wisten zelden te blijven boeien. Maar ik heb goede hoop op een evt 2e deal van Horizon. De hele setting greep me aan. Techniek, maar toch ook oudheid, wel vechten en rpg maar niet te veel. Grafisch pracht en praal maar wel functioneel.

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 3 maart 2019 00:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee