Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, Windows

Specificaties PC • Strategie en management • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, Windows Review

Grrrrrene 26 maart 2010, laatste update op 26 maart 2010, 968 views

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, Windows

Pluspunten

• Positief vind ik dat het er wel aardig uit ziet en dat het weer eens wat anders is

Minpunten

• Veel te kort en slap verhaal, geen harvesters voor geld, commandpoints zorgen voor hele kleine legers, geen mogelijkheid een basis te bouwen, weinig vuurkracht in je units of te sterke bepantsering van alles, DRM

Gameplay Score: 2
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 1
Stabiliteit Score: 1
Ik ben een groot fan van RTS games en de C&C-serie heeft me altijd aangetrokken. Ik keek dan ook al enige tijd uit naar C&C4, maar de aankondiging dat je geen basis meer kon bouwen was een flinke teleurstelling voor me. Ik ben iemand die graag een indrukwekkende basis bouwt. Zodra ik de tegenstander plat heb, neem ik z'n construction yard (of hoe het in het betreffende spel ook heet) in en bouw ik met beide fracties een superbasis. In C&C4 is dat niet mogelijk.

Nee, in C&C4 heeft EA in al zijn wijsheid bedacht dat het over en uit moest zijn met het bouwen van een basis. Alleen als je de "Defense"-kant kiest, kun je wat verdediging bouwen, that's it. Dus geen tiberium harvesten, geen barracks en geen high tech factory o.i.d. Daarentegen werken we nu met command points, waardoor je maar een zeer beperkt legertje kunt opbouwen. En de tanks hebben nog de grootste moeite om andere tanks kapot te krijgen, waardoor gevechten eeuwig lijken te duren. De crawler (de nieuwe MCV zegmaar) kun je gelukkig met je meenemen en bijna overal deployen. Dat is dus ook nodig omdat het zo belachelijk lang duurt voor je een unit kapot hebt.

Kan het verhaal dan wat goedmaken? Ik weet het niet hoor, ik vind het een erg slap verhaal. Het einde is vaag, je blijft met vragen zitten waardoor ik meteen moet denken aan een upgrade pack waarin we meer van hetzelfde zullen krijgen. En dan vergeet ik nog te melden dat het verhaal bedroevend kort was. Ik zal geen spoilers plaatsen, maar net op het moment dat ik dacht "en nu gaat het interessant worden", was het afgelopen. Ik heb er verdorie maar 3 avonden over gedaan om het uit te spelen!

De toevoeging van DRM is ook iets waar ik me enorm aan kan storen. Ik vind het leuk om RTS-games op mijn netbook te installeren en te spelen als ik op vakantie ben en het 's slecht weer is of als ik op zakenreis ben. C&C4 vereist een internetverbinding, zelfs voor single player. Meenemen op de netbook is dus onmogelijk, voor zover het al draait op m'n Samsung N510...

Al met al ben ik erg teleurgesteld in wat EA van C&C4 heeft gemaakt. Ik heb amper genoten van de levels en heb ze geheel tegen mijn natuur in zo snel mogelijk uitgespeeld. De volgende keer download ik het spel wel weer gewoon, kan ik het tenminste op m'n Netbook spelen onderweg, dan koop ik het wel als het me bevalt, want ik steun de makers van goede games graag.

Heb jij ook een Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, Windows?

Crap, ik dacht dat het aan de beginmissies lag dat ik zo weinig units kon bouwen en nauwelijks iets van een verdediging kon bouwen 8)7 Die commandpoints werken me ook compleet op de zenuwen evenals de traagheid van de gevechten. Sommige missies zijn ook belachelijk kort...

Probleem is dat ik met CnC3 problemen heb in de Skirmish mode, dus ik had gehoopt dat dit wat zou zijn. Helaas, shift delete dus.
Lees op meerdere pagina's over dit spel. Geloof dat er maar heel weinig gamers positief zijn over dit spel. Als ik mag gokken zal dit het slechts verkopende C&C game ooit worden.

Aangezien $ bepaald wat EA doet ...zal het volgende spel vast weer ouderwets basebuilding en harvesting hebben. Dan hebben ze mijn weer als fan.

Hou het zelf voor nu maar op de oudere C&C games en ben begonnen met Settlers 7. Ook bij Settlers 7 die always online DRM ...maar tis vrees ik niet anders meer.
Zat in de beta, na paar dagen spelen niet meer open gehad, zo slecht vond ik het, kan je beter patience gaan spelen of zo.
Hahahahahahahahahahhaha

Meen je nou serieus dat je dus absoluut geen basis meer kan bouwen? Ik dacht die jongen maakt een grapje. Waarom noemt men het überhaupt dan nog C&C? Belachelijk zeg.
Zat net nog te denken "ow ik zal eens kijken of het was is", maar als ik dit lees ga ik niet eens de moeite doen om te kijken of er een demo bestaat.
Ik hoor het al. Ik hou het wel bij Generals

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.