Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PEGI toonde kortstondig info over CoD Modern Warfare 2-remaster van singleplayer

De Europese organisatie PEGI, belast met het toekennen van leeftijdsclassificaties aan games, had gedurende korte tijd een melding op zijn site waarin informatie over Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered stond.

De melding verdween alweer snel van de site van PEGI, maar meerdere websites hebben de listing opgeslagen en gepubliceerd. Daaruit blijkt dat het gaat om een remaster van Call of Duty: Modern Warfare 2 voor de PlayStation 4, waarbij het uitsluitend lijkt te gaan om een singleplayercampagne.

Er wordt melding gemaakt van een releasedatum van 28 februari, al is die datum inmiddels al verstreken. Verder staat bij het systeem alleen de PlayStation 4 genoemd, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat de remaster alleen voor Sony's console uitkomt.

Een jaar geleden waren er al bronnen die aangaven dat er er een remaster van Call of Duty: Modern Warfare 2 op komst is, waarbij er geen multiplayermodus aanwezig is. Activision heeft de opgepoetste versie van de game nog niet officieel aangekondigd. De door PEGI verwijderde listing lijkt een nieuwe indicatie te zijn dat de remaster eraan zit te komen.

Call of Duty: Modern Warfare 2 kwam oorspronkelijk in 2009 uit en kreeg veelal erg goede beoordelingen, die zeker ook op de singleplayercamapgne van toepassing waren. Deze bevat een interessant verhaal en spectaculaire actie. Er is onder meer een controversiële missie genaamd 'No Russian', waarin Amerikaans uitgedoste terroristen om zich heen schieten op een Russische vliegveld. Tweakers gaf de campagne destijds een 9,5.

Afbeelding: PC Gamer

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

01-03-2019 • 20:27

74 Linkedin Google+

Reacties (74)

Wijzig sortering
Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat we tegenwoordig games uit "de goeie oude tijd" moeten laten remasteren, omdat er blijkbaar veel minder leuke games worden gemaakt? Of word ik gewoon te oud?

Tuurlijk, er zijn best een paar goede games van recente jaren, maar hoeveel daarvan zijn niet onderdeel van een serie, dus eigenlijk altijd hetzelfde concept, maar in een nieuw jasje? Waar is de originaliteit?
Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat we tegenwoordig games uit "de goeie oude tijd" moeten laten remasteren, omdat er blijkbaar veel minder leuke games worden gemaakt? Of word ik gewoon te oud?
Dat heet nostalgie. Lees het Wikipedia artikel, zeer interessant :)
Maar. MW2? Dat was de laatste COD die ik kocht en uit teleurstelling had ik besloten dat ik het nooit meer zou kopen.
Hoe was MW2 een teleurstelling? Het was een redelijk sterk verhaal die niet onder zou doen voor menig actiefilm. Dan nog de geweldige muziek gecomponeerd door Hans Zimmer en de graphics die zeer goed waren voor de tijd naar mijn mening. De multiplayer had wel wat problemen door bijv geen deticated servers/ geen mods en wapens zoals grenadelaunchers, maar dat deed mij de ervaring "MW2" niet verpesten.
Dat spel speelde je met name voor de multiplayer. Daar zaten problemen in zoals. Geen dedicated servers. Iedereen liep rond met noobtubes zo ongeveer. Start van de match. BOEM halve team weg. (met name S&D was leuk geworden op die manier) Dan had je kniferunners. Marathon commando en ninja en je kon tijdens het rennen gewoon over dik 5 meter iemand neersteken. Dat fucking mes lockte ook nog. zo iemand was ALTIJD sneller. altijd. maakte niks uit watje had. Shotgun? jammerjoh. Je sterft evengoed. Daar was echt geen ontkomen aan. geen enkele counter. Daarnaast hoorde je ze niet lopen met ninja. En dan had je nog van die veel te OP wapens zoals G18 Akimbo. Je hoefde niet te mikken niks. Stond het in je scherm dan ging het gewoon dood. Tenzij het zon knife runner was dan. Dat was het spel in een notendop. Ik had een beter spel dan COD4 verwacht en dat kregen we niet.
Dat spel speelde je met name voor de multiplayer.
Volgens mij mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik heb veel plezier gehad aan de campaign en met name ook de co-op campaign. Multiplayer van 4 vond ik zelf ook beter, maar heb me ook met MW2 best een tijdje vermaakt, als ik me goed herinner. Specifieke frustraties zoals jij die hier beschrijft heb ik in ieder geval niet gehad. Maar ik nam het dan ook niet erg serieus en ben zeker niet competitief.
natuurlijk mag iedereen voor zichzelf bepalen wat ie wil. maar de game werd gemarket met als speerpunt de multiplayer. En ook al hoef je niet superserieus te zijn in multiplayer. Maar bovengenoemde redenen maakte het gewoon een teleurstelling voor mij. Hadden ze gekeken naar hoe COD4 gespeeld werd dan hadden ze op de vingers na kunnen tellen dat granaatwerpers veel te overdreven waren bijvoorbeeld. Daarmee veegde je in Cod4 ook hele teams mee in een keer van de map. daarom werd je in veel servers gekickt als je ermee schoot. Er mag wel een beetje balans zijn zegmaar.
Ik zie het probleem niet zo. Het is iets wat los staat van de reguliere CoD releases. Er zal een kleiner team aan werken.
Ik zie het als een extraatje. Ik vind niet dat er "blijkbaar" minder leuke games worden gemaakt.
Ikzelf betwijfel echter of in dit geval een grafische update zoveel brengt. De game is 10 jaar oud maar de graphics zijn behoorlijk.
Exact de reden waarom ik in 2012 Star Citizen heb gebacked.
Oh F, je hebt gelijk, het is alweer jaren...

Laatste keer dat ik er daarnaast lol aan heb gehad was toen AC uit kwam en je alles kon besturen. Toen liep het ook nog redelijk op de hardware van toen had ik het idee.

Versie 2.6 heb ik nog wel even geprobeerd te spelen, maar het was meer opzoeken en systemen uitvogelen en door netcode 25 fps uit je Intel-K-OC & 1080Ti systeem trekken.

En nu ook weer met 3.3, de laatste keer dat ik het probeerde, weinig nieuws wat ik zelf kon vinden zonder op te zoeken in welke richting je moest gaan verkennen en wederom slechte framerates uit m'n 2080ti...
Ik vind het leuk om de development te volgen, maar als je op een ervaring af die meer af is dan zal ik het nog een jaartje met rust laten. :) De scope van de game is overigens ongekeend en als ik deze doom verhalen hoor over triple-A dan mogen ze wat mij betreft lekker de tijd nemen om een dijk van een game neer te zetten. :)
Star Citizen is zeker erg interessant. Ik hoop oprecht dat het wat wordt. Maar aan de andere kant heb ik dit soort ambities ook nogal vaak zien stranden. SC is wel en beetje een gebed zonder eind geworden. Een oneindig project. Nu hebben ze veel geld. Maar er zijn games die meer gekost hebben die gewoon gefaald zijn. Niet dat is pessimistisch wil doen hoor. Ik gun get ze van harte dat het een succes wordt.
Ik heb zeer veel Kickstarters gebacked en heb er wel wat zien dalen inderdaad. Toch ben ik niet eens met je stelling, Cyberpunk 2077 is aangekondigd rond dezelfde tijd als SC en is tot nu toe ook nog gewoon in development, maar wel behind the scenes. Dan hoor je er namelijk niemand over. :)

Mensen moeten gewoon geduld hebben en als ze zich vervelen kan je je afvragen waarom dat zo is met de huidige triple A games... En zo is het cirkeltje weer rond. ;)
Zeker waar hoor. Het is ook een beetje een gevoelskwestie. Bij SC heb ik het gevoel dat het een soort project is waar eigenlijk geen licht aan het eind van de tunnel zit zegmaar. Evengoed ik gun ze het succes alleen al vanwege de ambitie. Dat mag ook eens lonen. Die middelmatige zooi die de grote spelers uitpoepen zijn nou niet bepaald denderend de laatste tijd.
Game developers en uitgevers zijn bang een bepaald type gamer kwijt te raken. De opzet van CoD:MW is zo totaal anders dan andere shooters (Black Ops, elke Battlefield, CS:Go, elke Battle Royal shooter) maar voor velen precies het soort shooter dat ze willen spelen. Deze gamers druppelen van de markt af omdat ze niet meer kunnen vinden waar ze goed in zijn/wat ze leuk vinden.

Ik speel veel liever een CoD:MW dan een Black Ops of een Apex Legends. Maar niets gaat boven een paar uurtjes Titanfall voor mij.

[Reactie gewijzigd door Genosha op 2 maart 2019 15:12]

Waarom is de opzet van MW2 anders dan Black Ops? Beiden hebben ze dezelfde features en killstreaks, alleen een ander jasje. Blijft gewoon CoD.
Zelfde opzet, maar CoD:MW heeft toch andere meer realistische setup.
Heel apart, laatste paar jaar zijn er een paar extreem goeie games uitgekomen.
Als je het niet wilt, ben je toch ook niet verplicht het te kopen. Als remasters en remakes echt slecht waren voor de game industrie kocht niemand ze en werden ze ook niet gemaakt.
Tuurlijk, er zijn best een paar goede games van recente jaren, maar hoeveel daarvan zijn niet onderdeel van een serie, dus eigenlijk altijd hetzelfde concept, maar in een nieuw jasje? Waar is de originaliteit?
[/quote]

Juist hierom vind ik het goed dat er meer games worden geremastered. Liever dat ze een populaire en goede game opnieuw uitbrengen voor de huidige generate (zowel generatie console als generatie spelers) dan dat ze een sequel maken die eigenlijk gewoon de vorige game is maar dan met spul erbij dat niemand wilt.
Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat we tegenwoordig games uit "de goeie oude tijd" moeten laten remasteren, omdat er blijkbaar veel minder leuke games worden gemaakt? Of word ik gewoon te oud?
Een combinatie denk ik. Wat mij betreft is MW2 al niet de goede oude tijd. Doe dan maar een remaster van 4, of 2.

Het is veel treuriger dat het niet zo is dat "we" die games moeten remasteren, maar dat een groot bedrijf, dat ook prima een origineel goed spel kan maken, liever remasters uitbrengt, naast de toch al uitgemolken franchise.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 5 maart 2019 10:19]

Hoe leuk in de remaster van Modern Warfare 1 ook vond en hoe leuk ik dit nieuws ik weer vind...

Mijn eerste gedachte was " Zo is dit de nieuwe melkkoe?" en dan bedoel ik remasters uitbrengen en /of koppelen aan nieuwe spellen. :X
Boeien, of je je laat melken bepaal je altijd zelf nog. Altijd meteen dat negatieve gedoe rond remasters. Zolang bepaalde bedrijven ‘EA’ of Activision ook maar iets doen begint het geroeptoeter alweer. Lootboxes, remakes die geld kosten en alles is boe en bah.

Het enige signaal wat je af kunt geven is het niet kopen. Zolang er miljoenen dat wel doen hebben die bedrijven groot gelijk. Dat noem je vrije marktwerking.
Ik koop zelf geen call of duty(niet mijn game), maar alle punten die je opnoemt zijn juist de punten waar een grote massa totaal klaar mee is.
Waarom is het raar, als er weer een titel uitkomt die in dit rijtje valt. Er daarover een opmerking wordt gemaakt? Volgens mij kan je er niet omheen dat dit de zoveelste remake/remastered versie is.

Buiten dat ze hun nieuwe games ook om zeep helpen doormiddelen van onder andere lootboxen. Kijk naar bf V,anthem(en die is net uit).

Tuurlijk zolang mensen het blijven kopen, en de winst van de bedrijven niet kelderd, zal dit doorgaan.
Ik persoonlijk juich het juist alleen maar toe.. vaak worden er remasters gemaakt van toch de ouwe goeie die een hit waren.

Dus vind het tegenwoordig juist vaak leuker om 20 jaar terug in de tijd te gaan met 'redelijke' graphics dan constant nieuwste games halen.

Komt ook bij dat ik naar mate leeftijd verstrijkt steeds minder affiniteit heb met nieuwe games vol toeters en bellen.
Maar voor veel mensen zal het dus juist goed nieuws zijn denk ik, en die kopen het. Iemand die het niet boeiend vind laat ze simpelweg wel liggen.

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 1 maart 2019 21:49]

Goede remasters van games van 20-30 jaar geleden kan ik inderdaad ook zeer waarderen. Dat was in mijn beleving echt nog een ander tijdperk.

Alleen MF2 is net 10 jaar oud? Ik kan me de nieuwsberichten nog goed herinneren dat sommige zaken wel erg realistisch en schokkend in beeld kwamen. Is dit nu echt al zo erg verouderd dat er een remaster nodig is? Dit draait toch nog gewoon prima op de huidige systemen?
Met de graphics was eigenlijk niks mis maar bij de no russian missie waar je mee moet met enkele terroristen die op een luchthaven iedereen beginnen af te knallen had ik toch ook gemengde gevoelens. Ik vraag mij zelfs af of ze de missie er niet uit zullen slopen zoals in de Russische versie van het spel. Zeker in België na Zaventem denk ik niet dat ze het er in zullen laten.
Yikes, je schiet iedereen overhoop maar als je een terrorist speelt is het ineens teveel.... Dubbele standaarden...
Niks dubbele standaarden, ik maak er in games altijd een punt van om geen onschuldige slachtoffers te maken. Anders dan "lawful good" vind ik niet leuk. Dat iemand anders in een spel een klootzak wil zijn prima maar dat is mijn ding niet. Ik ben zo een softie die als zijn paard sneuvelt in een spel ff een ouder savegame pakt. Mag ik?
Je kunt de missie ook gewoon overslaan, krijgt een melding vooraf.
Dus je bent een klootzak als je een missie speelt die wel degelijk invloed had op het verhaal? Volgens mij snap jij het punt dat een game/film geen realiteit is niet helemaal. Tevens kun je over alles wel twee keer na gaan denken. Waarom gebruiken we geen plastic messen in de keuken WANT ER ZOU MISSCHIEN en terrorist iemand mee KUNNEN neersteken???
Lees het nog eens? Je speelt een klootzak. Niet mijn ding.
Ik dacht dat ik zo'n beetje de enige was die dat deed... Zelfs in spellen als GTA ga ik niet 'onschuldigen' vermoorden. Of dieren... Just doesn't feel right. En de 'no russian' missie in MW2 vond ik bijzonder akelig om te spelen, to be honest...
Je hoeft helemaal niet te schieten tijdens dat stuk, dat is tijdens de release al vaak genoeg besproken.
Dat weet ik maar je kan ook niet de terroristen uitschakelen, je moet mee...
Soldier of Fortune Double Helix waar het bloed en de lichaamsdelen rondvlogen als remake.
Op een modded server 60 tegen 60, dat was pas gamen.
Sof 2 was de shit. Wat een gruwelijke game, wat een lan-parties. Mooie tijden
Helemaal mee eens. Ik zie dit soort dingen toch liever dan weer de zoveelste "nieuwe" CoD game. Ik wacht zelf nog op remasters voor de GTA III era GTA games (III, Vice City en San Andreas). Dat zijn echt de games waar ik me vroeger enorm mee vermaakt heb, maar die tegenwoordig toch wel lastig te spelen zijn (vooral de controls voelen erg raar en clunky). Wat mij betreft hoeven ze ook alleen de graphics te upgraden en de controls te verbeteren.
Bfv heeft (nog) geen lootboxen?
Alleen een armory om CC uit te geven.
Er zitten (nog) geen lootboxen in BF V ;) .
Je kan niet ontkennen wat voor een zooitje Activision heeft gemaakt van de vorige Remaster. En die woede die je noemt komt niet omdat mensen het niet ''willen'' kopen. Ze willen het juist wel kopen maar dan zonder lootboxen, bundels of nogmaals betalen voor DLC.
Wat dan? Staat gewoon platinum in de trophy lijst op de PS4 bij mij en nergens ook maar 1 seconde last of spijt van gehad. Dus ja ontkennen kan ik het zeker.

[Reactie gewijzigd door Typhone op 2 maart 2019 07:25]

PC release was een drama, capped FPS, geen FoV slider, geen dedicated servers. Allemaal features die de originele MW wel had. Overigens was het ook nog eens ontzettend slecht geoptimaliseerd. Gewoon een slechte port waar weinig aandacht aan besteed was.

Om nog maar te zwijgen dat 'ie alleen verkrijgbaar was in combinatie met de volle game als DLC.

[Reactie gewijzigd door iuvenisson op 4 maart 2019 13:55]

Remasters en remakes zijn juist een toevoeging op de markt. Echt goede games verdienen het om een nieuw leven te krijgen op deze manier, en de studio's harken er geld mee binnen. Prima business in mijn optiek. Liever dat dan crappy lootbox multiplayer meuk.
Okee beetje snel op je teentjes getrapt ?

Ik stem ook met mijn portemonnee, laatste spellen van EA/Activision waren BF3 en MW3.

Toevallig de remaster gekregen voor een prikkie.maargoed blijkbaar mag je alleen ja wat leuk zeggen want anders ben je een zeikerd |:(
Ik koop geen CoD games meer, sinds er geen dedicated multiplayer servers waren. Dat heeft enorm geholpen |:( 8)7
En kijk waar dat de muziekindustrie heeft gelaten. Men wil niet keer op keer de volle mep betalen voor content dat alleen een facelift heeft gekregen, al helemaal niet wanneer het moet worden aangeschaft in een koppelverkoop met een product dat eigenlijk niemand wil.
Ik ook niet. Mijn laatste cod game die ik kocht is cod4. En die speel ik ruim 10 jaar later nog steeds regelmatig tot in de laatste uurtjes. Voordeel van de dedicated servers en eindeloze mods is dat het eigenlijk nooit gaat vervelen...
Dus ik snap hun denkwijze wel.
Aan mij verdienen ze geen geld meer aangezien ik nog steeds plezier heb van een game die ze zelf al lang geleden opgegeven hadden :P
Ik vind het eerlijk gezegd juist een positieve ontwikkeling dat bepaalde games opnieuw worden uitgegeven. Bij films, series, boeken en muziek is het niet meer dan normaal, waarom zou dat bij games anders moeten zijn? De campagnes van de Modern Warfare games zijn absoluut topproducties geweest, zeker in het shooter genre. Dat niveau hebben ze later nooit meer gehaald.

Ik denk dat het voor de industrie belangrijk is om hun ‘parels’ te koesteren en voor te blijven heruitgeven. Of dat nu een remaster is of niet, doet er niet zo veel toe. Het is belangrijk dat je ook games van 10-20-30 jaar geleden nog kan spelen. Inmiddels hebben ze een grote culturele waarde gekregen. Ook CoD4 en MW2.
Als een bedrijf winst kan maken dan gaan ze dat proberen te doen. Dat kan je niemand kwalijk nemen.
Daarnaast is er een hele nieuwe generatie die CoD speelt, dus voor hen is MW2 een volledig nieuwe game.

Ik heb nog nooit een Resident Evil gespeeld. Dan zou ik nu de Remasters kunnen spelen ipv oude consoles moeten kopen.
off topic, maar dat kan ik je overigens wel aanraden :) vette serie om te spelen!
Ik ben benieuwd of het weer alleen te spelen is als je de nieuwste Call of Duty koopt. Of zou Activision geleerd hebben van de heisa rondom de COD4-remaster?
Vanaf 5 maart is COD4 Remaster gratis te downloaden voor PSN+ gebruikers.
Dat is het punt niet. Initieel was de CoD4 remaster niet los te koop, maar enkel als combo met Infinite Warfare. Pas meer dan een half jaar later kon je de game los aanschaffen. Erg frustrerend.
Die eerste moet al een tijdje uit zijn maar was onderdeel van een of andere 'elite' versie dacht ik. Kun je die remastered van cod4 Al standalone spelen?
Jep, maar aangezien het een snel actiespel is merk je weinig van de opgepoetste graphics heb ik het idee
Ik denk dat ze de singel player van mw2 en mw3 los gaan uitbrengen en dan straks in November Call of duty mw4 die een collectie van maps bestaat van modern warfare 1, 2, 3 en dan nog wat nieuwe maps.
Als ik me niet vergis ging het bij Modern warfare 2 toch echt voornamelijk meer over de multiplayer. De single player was ook top daar niet van maar toen ik de game had gekocht ging ik toch altijd wel (en ik denk de volle meerderheid) de multiplayer starten.
ALS ze een modern warfare 2 remaster gaan announcen, gaan ze toch echt veel klanten verliezen als je daar alleen de single player campaign in gaat vinden.
Campaign? Gek, terwijl MW2 Multiplayer juist super populair was. Ergens snap ik het wel, aangezien Black Ops en de vorige Remaster al een online component hebben. Maar goed, ze hebben het wel verkeerd aangepakt met micro-transacties, met als gevolg dat het spel snel in de aanbieding was en nu zelfs gratis is voor PSN leden.
Heel die Cod vermeed ik destijds omdat het nep aanvoelde omdat je geen lichaamsdelen eraf kon schieten zoals soldier of Fortune (hulde) ...maar moet bekennen dat de campaign van dit spel wel erg vet was. Jammer alleen van de kogels die afketsen (net of je op steen schoot), als je op lichamen schoot die al dood waren.
in call of duty world at war was dat wel. als er een artillerie op je kwam werd je helemaal aan flarde geknalt. 😜 helaas werkt dat spel niet op windows 10. ze willen gewoon dat je ww2 kocht. niet dus.
Ooit gedownload ja, maar krijg het spel inderdaad niet werkend :-(
Word die remasterd nog wel gespeeld,deel 1?
Straks wel weer als ie gratis is op psn
Absoluut. Ik heb de game een jaar geleden de PS4 versie aanschaft om de singleplayer te spelen, en ben toevallig een paar weken geleden weer de multiplayer gaan spelen. Meestal zit ik binnen een paar seconden in een online TDM game. Ook online stabiliteit valt het me alles mee.
'tweakers gaf '

https://tweakers.net/Tweakers%20met%20een%209,5%20beoordeeld

Geeft 404

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 1 maart 2019 20:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True