Call of Duty: Modern Warfare Remastered wordt los verkrijgbaar

Call of Duty: Modern Warfare Remastered zal in de toekomst los verkrijgbaar zijn. Dat gebeurt als eerste bij de Playstation 4 op 27 juni en andere platformen volgen later ook. Voorheen moesten spelers Call of Duty: Infinite Warfare in huis hebben om de daarbij gebundelde remaster te spelen.

Meerdere sites melden het nieuws, maar melden daarbij alleen een dollarprijs van 39,99. Daarvoor krijgen spelers de game met zowel single- als multiplayer en opgepoetste graphics. Spelers krijgen daar echter niet de Variety Map Pack bij, die bestaat uit vier multiplayerlevels uit het origineel en 14,49 euro kost. De game zal zowel via digitale distributie als op disk te koop zijn. Details over een release op de Xbox One en Windows zijn er momenteel niet, maar die volgen nog.

De goedkoopste versie van Infinite Warfare waarbij spelers de remaster krijgen, is de Legacy Edition. Opvallend detail is dat de nieuwprijzen van deze editie in de Pricewatch inmiddels gezakt zijn tot ongeveer hetzelfde niveau als de prijs van de losse remaster. Daarbij wordt er wel van uitgegaan dat de losse remaster dezelfde prijs in euro's krijgt als hij in dollars heeft. Dat is wel waarschijnlijk, aangezien alle varianten van Infinite Warfare bijvoorbeeld ook dezelfde prijzen in euro's en dollars hebben.

Call of Duty 4: Modern Warfare kwam oorspronkelijk in 2007 uit en was geliefd bij zowel recensenten als spelers. De game was ook een van de eersten die de stap zette naar de moderne tijd en weg van de Tweede Wereldoorlog. Nu, tien jaar later, keert de aankomende Call of Duty: WWII daar juist weer naar terug.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

24-06-2017 • 10:04

152

Lees meer

Reacties (151)

151
141
64
4
0
24
Wijzig sortering
De verkopen vallen gewoon zo hard tegen en geen man die de spellen speelt.

Infinite Warfare
Modern Warfare
De consoles zijn er ook nog.......
Dat klopt, maar het zijn dan nog steeds aparte playerbases. Mocht je hem op de pc willen spelen moet je het dus met maximaal 400 medespelers moeten doen.
Ja dat klopt natuurlijk. Maar de laatste cods waren sowieso al niet denderend qua playerbase op de pc. De consoles daarintegen lopen een stuk beter.
Hopelijk zullen ze deze keer echt tot inkeer komen nadat ze ons veel te lang hebben bezig gehouden met telkens hetzelfde te doen.

Geen inkomsten is het enige waar je ze echt kunt pijndoen.
De verkopen vallen gewoon zo hard tegen en geen man die de spellen speelt.

Infinite Warfare
Modern Warfare
Volgens mij vind je meer mensen online als je de originele cod:mw opstart xD
Niet te geloven. € 40 voor een remaster en dan ook nog DLC voor 14,99.
Dat wordt dus een principiële no-buy.
Waarschijnlijk verschijnt er dan ook nog rond kerst een Definitive Edition waarin de prijs weer gedropt is. Allemaal voor de loyale kopers. Als die er nog zijn tenminste.
Het meest trieste is dat die DLC er letterlijk uitgesloopt is om daarna los te verkopen. Die maps zaten gewoon in de originele CoD4. Echt te achterlijk voor woorden dit, ze hadden het beter 'CoD:MW semi remastered, pay extra for stuff you already expected' genoemd. Ik speelde vrij veel op broadcast, dat zou me nu dus nog eens 15 euro extra kosten... Dat ze die hele remastered versie maar daar steken waar ze hun hoofd ook al ingeduwd hebben.
Nee, de Variety mappack was alleen op de PC gratis met de 1.6 update als ik t mij goed herinner. Ook in WAW waren de mappacks gratis. De console spelers moesten hier weldegelijk voor betalen.

PC spelers moesten hier ook wel een stuk langer op wachten trouwens.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 23 juli 2024 09:21]

de reden dat die mappacks op pc gratis waren was dat mensen ze anders toch als illegale mod gingen draaien op hun private servers.

(weet je ook meteen waarom activision een hekel aan dedicated servers heeft)

nu het spel niet meer te modden is mag je er lekker wel voor dokken.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 23 juli 2024 09:21]

De reden dat ze gratis waren was blijkbaar omdat Nvidia hier geld voor over had: http://callofduty.wikia.c...of_Duty_4:_Modern_Warfare

Maar dan nog, dit is echt weer het uitmelken ten top, ze hoeven buiten wat opgepoetste graphics niks nieuws te doen en toch vragen ze het volledige bedrag vor het spel en dan ook nog eens een standaard dlc prijs voor de mappack. Ik vind het gewoon volkomen triest en kansloos.
wat verwacht je anders van activision? niet de moeite waard om je er druk om te maken imo.
Dit is correct. Wel opmerkelijk dat de variety pack destijds 10 dollar koste, en nu voor 15 dollar word verkocht.
15 dollar nu was in 2005 ongeveer 10 dollar. Verklaarbaar, inflatie.
Wellicht, maar destijds hebben ze 4 hele nieuwe maps gemaakt. Nu hebben ze alleen de graphics oppoest. Ik vind niet dat dit hetzelfde prijskaartje hoeft te hebben.
Graphics opgepoetst? Ze hebben wel iets meer gedaan als ik de verschillen vergelijk.
We kunnen maar hopen dat ook de loyale kopers hun verstand gebruiken en tegen het beleid van Activision stemmen door de remaster niet te kopen aan die prijs. Het loopt de laatste tijd wel echt de spuigaten uit...
en het mooiste is nog, de DLC zijn maps die orgineel in COD4 bij release zaten, Activision pur-sang :+
Een "remastered" DLC met een 50% hogere prijs dan jaaaren geleden! Het zou me niets verbazen als ze ook nog wat micro-transacties erin gooien. Werkelijk niet te geloven! Maar goed, uiteindelijk is dit te danken aan de consument zelf. Ik kan het Activision niet echt kwalijk nemen. Als mensen zo dom en onprincipieel zijn om jaar-in-jaar-uit deze zooi te blijven kopen...
De remaster is ook nog eens om zeep geholpen met al die onzin uit latere games. Zelfs van COD WWII kan ik niet meer warm worden, ze verneuken het toch wel zo hard dat er geen plezier meer uit te halen is.
Eigenlijk zijn killstreaks in COD helemaal niet leuk. Random airstrike? Random raket uit de lucht? Helikopter met aimbot? Super lachen... COD4 had daar nog net een grens (al was het ook al niet geweldig), maar daarna zijn ze echt uit de bocht gevlogen.
Ik vind het juist wel leuk. Niet alleen als je er zelf een hebt, maar de hele dynamiek van het spel verandert op het moment dat er zo'n helikopter over komt. Iedereen gaat schuilen en dit de plots veranderende situatie zijn ook ervaren spelers even wat kwetsbaarder.

Ik vond het daardoor leuker dan een standaard FPS waarbij iedereen de hele ronde zijn standaard dingetje doet.
Dat wel. Alleen door deze killstreaks is de skill uit cod gegaan naar mijn mening.
Geen euro meer naar Activision van mij!
Mwah, als je een beetje ervaren bent, kun je gewoon overal heen terwijl die helikopter rondvliegt, als je op het goede moment gaat. Er zijn altijd een hoop hoge gebouwen op zo'n map, en die helikopter schiet ook niet meteen raak. In cod4 had je nog wel wat open maps als bog waar je er echt niet aan kunt ontsnappen.
Dat maakte het inderdaad een unieke ervaring. Ik vond het bijvoorbeeld leuk om juist anti-heli te spelen. Loadout met raketwerpers en whatnot dat als er een heli van de tegenstander kwam, dat ie niet langer dan een paar seconden vloog. Dynamiek van de game die veranderd als de heli komt, maar ook als hij plots weer verdwijnt. Dat was tof.

Maar dankzij het succes van dat systeem zijn ze wel een eind doorgeschoten in nieuwere Cod's, je hebt nu allerlei kill streaks die praktisch niet te counteren zijn (of je moet de helft van de game ergens gaan zitten schuilen en hopen dat de splash damage je niet raakt).
Als de koters maar hard genoeg gaan zaniken krijgt WWII straks ook zombies, regenboog wapens, jetpacks en wat dan ook..
Dat er een zombie mode in WWII zit is al enige tijd geleden bekend gemaakt door Sledgehammer
Volgens mij nu alleen nog Co-op,maar ja dat kan zomaar veranderen natuurlijk

Is er idd ingekomen omdat er fans waren die daarom vroegen
Dus 7 maanden later krijg je de remaster los die evenveel kost als de legacy edition die ook nog eens infinite warfare er bij heeft.

Schijnbaar kijkt Activision nooit op prijssites, anders zouden ze zien hoe belachelijk dit is. Ook is het belachelijk dat je niet eens die 4 maps er bij krijgt, maar daar ook nog eens braaf €15 voor mag betalen.
Benieuwd of je er wel gratis een tube glijmiddel bij krijgt, zodat het wat minder pijn doet als je genaaid wordt door Activision... |:(
Waarschijnlijk gewoon volle mep van steam aanhouden. 59.99 voor legacy versie en deze dan 39.99. Dat scheelt 20 euro/dollar en zien zij als goedkoper
Grappig want ik had laatst de legacy editie voor 20 euro op de kop getikt op z'n cdkey website
daarom zeg ik, zij houden steam prijzen aan en niet die van een of ander key shop
Hij kost nu zelfs een tientje op steam (ivm summer sale)
Dit zag je toch al aankomen van de dag dat de remaster aangekondigd werd? (toen nog in bundel met Infinite Warfare). Ik wil em gerust nog es herspelen, want het is en blijft een topgame, maar niet aan deze prijs
Ja maar hij speelt niet meer als Modern Warfare. Zitten nieuwe wapens in, idiote camo's, je gaat rapper dood, enz...

Ik zou het ook graag nog spelen want op de PS3 geraak ik niet online (enkel leaderboards). Heel af en toe nog wel en heb al vanalles geprobeerd. Maar dan helemaal zoals het origineel en max 30 euro met het variety pack bij.
Dit zag je toch al aankomen van de dag dat de remaster aangekondigd werd? (toen nog in bundel met Infinite Warfare). Ik wil em gerust nog es herspelen, want het is en blijft een topgame, maar niet aan deze prijs
Koop gewoon de originele mw1 als je m nog eens wil spelen, dan houdt t ook een keer op met deze remastered meuk uitgeven voot de nieuwprijs...
Ondanks dat ik echt op een WW2 shooter zit te wachten en de eerste mp beelden er lekker uit zien begin ik echt te twijfelen door dit soort berichten en het hele beleid dat ze daar voeren.

Deze remaster koop ik uit principe al niet meer, maar moet ik dit bedrijf hoe dan ook nog wel mijn geld gunnen is de volgende vraag. Ik ga bijna hopen dat WW2 gaat tegenvallen zo dat ik niet in de verleiding kom :+
Ja, ik zat er ook op te wachten, alleen vond ik de eerste beelden juist niet echt lekker eruit zien :/
Ik was zo blij dat MW remasterd uitkwam dat ik in de playstation store 110,- betaalde incl season pass. Wat blijkt, geldt de season pass alleen voor Infinite warefare. Laat ik de game daarvoor nou juist niet gekocht hebben, volledige versie zelfs geen seconde gespeeld (heb de beta gespeeld, echt de allerallerslechtste game ooit)

Dus vanuit mijn optiek is de prijs met meer dan 60% gedaald :|

Ik heb sinds mw alle COD uitgaven gekocht, ook de BLOPS edities die eigenlijk echt niet te pruimen waren, maar ja, je hoopt op die MW beleving, met name MW2 was een zo ontzettend fijne shooter.. Maar goed ik voel me nu zo genaaid (oke ik heb niet goed gelezen wat ik kreeg voor die 110,-) dat ik helemaal klaar ben met de playstation, heb geen Plus abonnement meer (in feite had ik die alleen om COD te spelen, dus jaarlijks nog eens 50,- wat het totaalbedrag voor het spelen van deze remasterde uitgave op 160,- brengt) sinds 2 maanden en dacht, tot afgelopen week, dat ik dat zo zou laten .. Totdat de nieuwe trailer op Tweakers verscheen, man man man ik heb daar dan weer zin in.

Kortom, ik ben het perfecte slachtoffer van de Marketingmachine van Activisoin helaas.

[Reactie gewijzigd door Pjotr22 op 23 juli 2024 09:21]

Als je hem dan gaat kopen, alsjeblieft geen pre-order! Help de rest van ons :P
ok guys ik beloof t :D
speel gewoon een potje originele cod4 en je vergeet alle ellende weer :)
Dit is gewoon een principe kwestie geworden voor mij.

Eerst keihard zeggen dat de remaster niet los verkocht gaat worden. Vervolgens de prijs van de editie waarin de remaster zit flink verhogen en dan ook nog beyalen voor extra download.

Vervolgens een half jaar later komen met een uitgeklede versie daar bijna een volle prijs voor vragen en als je extra maps wilt die er standaard in zaten ook nog betalen.

De consument wordt nodeloos opgelicht op deze manier, als er een eerlijke manier gehandeld was en eerlijke prijs wil ik best wel betalen.

Zelfs een kleine ontwikkelaar wil ik steunen maar niet deze corrupte leugenachtige Activision. Ik hoop dat ze echt afgestraft worden voor dit soort praktijken en het misbruik wat ze hier met de consument doen.
Ik boycot Activision en andere uitgevers zoals EA al jaren uit principe.

Ik kom uit de UT tijd en ben verwend door Epic games maar ook door Rockstar.

Generaties van nu weten niet beter dan dat ze genaaid worden met de manier waarop veel games tegenwoordig worden uitgegeven (4x betalen voor alle content).

Ik wilde Overwatch graag spelen. Toen ik het wilde kopen zag ik Activision staan. Ik peins er niet over. Meteen omgedraaid.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 23 juli 2024 09:21]

blizzard mag dan gefuseerd zijn met activision, je mag nog steeds wel wat meer kwaliteit van ze verwachten. overwatch is een blizzard game van redelijk niveau. je betaalt alleen voor cosmetics. alle heroes zijn unlocked. daarom kost het spel geld en is het niet f2p. imo kun je het best proberen.
Omdat Blizzard het geld vragen voor nonsens heeft uitgevonden.... Maandelijks 13 euro voor wow vragen maar ook gewoon elke uitbreiding voor de volle mep verkopen. En geld vragen voor volledig geautomatiseerde handelingen. (die je nodig hebt op den duuur omdat alle realms leeglopen) En simpele dingen als een naamsverandering..
Je reactie slaat nergens op. WoW dateert uit 2006. Destijds was het heel normaal om maandelijkse kosten te betalen voor een MMORPG. Zelfs tegenwoordig vind ik dat acceptabel. Er zit een enorme infrastructuur achter dat onderhouden moet worden, support staff die 24*7 voor je klaar staat (in geval van wow ten minste wel).
Uitbreidingen van wow waren feitelijk nieuwe games met enkele jaren ontwikkel kosten. Ook dat vind ik normaal. Het leven is niet gratis. DLC van tegenwoordig is niet te vergelijken met uitbreidingen zoals die van wow en andere MMORPG's. Tegenwoordig worden games expres uitgekleed en die content als dlc verkocht. Dat is wat anders dan fatsoenlijke uitbreidingen waar je een jaar mee vooruit kunt qua gameplay.
Ik ben het met je eens, maar waarom heeft Arenanet het met gw1 en 2 niet hoeven doen. En die zijn nou niet van bagger kwaliteit.
Ook al heb je gelijk dat je de uitbreidingen en nog maandelijks moet betalen. Ik ben zelf niet zon groot fan van wow toch heb ik alle uitbreidingen gratis gekregen via battle.net (op de laatste na). Activision blizzard heeft al vaker acties gehad dat uitbreidingen gratis kreeg. Dat vind toch wel netjes van een bedrijf.
Blizzard vraagt geld voor luxe producten, zoals cosmetics en realm changes of name changes. Helemaal niet raar vind ik, Als je dat gratis gaat aanbieden zijn er zo gigantisch veel zinlose transfers naar realms of mensen die iedere dag hun naam willen veranderen. Het zijn naar mijn mening ook puur luxe producten.

De 13 euro per maand en 40 euro vragen voor een nieuwe expansion is heel erg redelijk. Je kan het oplichterij vinden maar iedere expansion van WoW is groter dan de gemiddelde title die tegenwoordig uit komt en krijg 2 jaar lang gratis updates wat beter is dan al die DLC die samen vaak meer kost dan de game zelf. Ik speel zelf al sinds de launch WoW en als ik dan uit reken hoeveel geld dat gekost heeft is dat behoorlijk veel.

Aan de andere kant is de gameplay/ prijs verhouding behoorlijk wat lager dan alle andere games die ik gekocht heb (op CounterStrike na dan). Tegenwoordig ben ik blij als een nieuwe game inc DLC mij 30 uur zoet kan houden terwijl ik daarvoor al gouw 70+ euro voor moet betalen.

Bij blizzard betaald je voor iets dat een belachelijk hoge replay value heeft, en dat er dan om de 2 a 2,5 jaar een expansion komt waar je 40 euro voor betaald vind ik ze zeer schappelijk als je dat vergelijkt met de hedendaagse game developer.

[Reactie gewijzigd door koekienator op 23 juli 2024 09:21]

Maandelijkse kosten voor wow snap ik donders goed. Er is echt goede support, je kan binnen 1 minuut met een GM praten zowel ingame als via chat support. Updates, bug fixes, nieuwe content etc.
Support kost geen 13 euro per maand. Ik weet niet wat voor wereldje jij leeft hoor. Er zijn zo veel bedrijven die via chat een chat snelle support leveren zonder een maandelijkse lasten.

Blizzard komt jaarlijks maar met 1 grote content patch voor WoW, en de andere patches zijn enkel reskins en kleine tweaks, voor mij is Legion echt een diepte punt van WoW.
En servers hosten van dit kaliber ? En stabiel ook nog? Er zit een enorm infrastructuur achter.
Activision heeft gelukking niet AL the veel controle over Blizzard's gedeelte, dus erg slecht hoef je je niet te voelen als je Overwatch haalt. Daarnaast steun ik wel enorm de EA boycot, Heb al jaren niks meer van hun gekocht,vooral vanwege de DLC uprising om het zo te noemen.
Overwatch (Blizzard) is juist de uitzondering op de regel (Activision).
Ik koop tegenwoordig liever een game van een indie developer die progressie laat zien (zoals stranded deep en KSP) en dat die game dan net ff wat meer kost dan in het begin toen het net uit was. Dat laat zien dat de ontwikkelaar er tenminste tijd instopt. Die games krijgen meestal lifetime updates, maar worden steeds duurder voor latere instappers.
even offtopic, Probeer Paladins is overwatch maar dan gratis en niet pay to win.
Je wordt niet opgelicht, want je hoeft het niet te kopen. Mensen moeten dit toch eens leren.

Dat neemt niet weg dat Activision zichzelf keihard in de voet schiet met hun loze beloften en uitspraken. Wat een prijzen ook... 15 euro voor 4 maps ook :D
Dat dus ja. Hoe zeer ik ook tegen DLC ben, je bent het niet verplicht om te kopen, dat is een geheel eigen keuze.
Ik installeerde laatst weer eens CoD2, toen ik de patch installeerde bedacht ik mij opeens: "Ohja, hier zaten de nieuwe multiplayer maps gratis bij de patches".

Het kon vroeger dus wel... Ik blijf het verknipt vinden hoe ze van het "net wat extra service bieden met gratis maps", naar het uitmelken van de consument zijn gegaan.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En we willen toch wel spelen.
Zeker met al die game competities en live streams tegenwoordig wil je natuurlijk niet achterlopen voor je publiek.

En mark my words... we worden in de supermarkt nu al voorbereid op producten die niet compleet zijn. Straks is er geen heel brood meer te krijgen en kun je alleen nog 2 halve kopen. Maar één half brood kost hetzelfde als 1 heel brood (vroeger) en de andere helft krijg je er bij voor 50% korting.
En als je het de vorige dag alvast 'pre-ordered' bij de bakker krijg je er gratis een croissant bij :+

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 23 juli 2024 09:21]

sorry, maar, wat had je van activision verwacht? dat ze ineens integer zouden zijn geworden?
Ik ben het ermee eens dat het misleiding is. Maar van oplichting is totaal geen sprake.

Als consument weet je exact wat je koopt op het moment dat je vrijwillig x bedrag voor dit spel neer leegt. Dat de prijzen daarna wijzigen doet daar niks aan af. Je kan ontwikkelaars een hoop kwalijk nemen, maar schijnbaar zit hier een goed verdienmodel achter, wat betekent dat er dus een grote groep consumenten is die het geld er en in tegenstelling tot jij wel gewoon voor over hebben.

Je merkt tegenwoordig toch wel dat er nu een trend heerst van remasters, dlc, microtransacties, preorders, alpha's, indy-games etc... De markt is imo erg aan het verzadigen.
I agree, maar van de kant van Activision wel te begrijpen. Hoeveel van die Legacy Editions van IW zouden ze verkocht hebben als ze zouden zeggen dat MW later nog los verkrijgbaar zou zijn? Juist, een stuk minder. Activision weet heel goed hoe goed MW was. Ze zouden hun eigen handel om zeep helpen als ze maar op de minste of geringste manier zouden hinten naar losse verkrijgbaarheid van MW.

Dat neemt uiteraard niet weg dat de koe genaamd Activision een grote uier heeft die weer gemolken kan worden. Nu de hype rond IW/MW weer is gaan liggen, MW los alsnog uitbrengen. Geen extra kosten, wel een berg extra inkomsten...
Ik heb ooit een mw1 key gekocht voor een habbekrats. echt voor een tientje ofzo. Ik vind t belachelijk dat je nu bijna de volle mep moet gaan betalen voor een game van 10 jaar oud en waar de meeste content al van te spelen waren in dlcs voor andere mws.

Mw1 was de laatste cod die nog normaal te spelen was, waar je ook zelf dedicated servertjes op kon zetten, mods and what not kon draaien. As far as im concerned, cod die there :P (ik heb mw2 wel gekocht destijds, maar dat was 30% huilen en 40% sending blocks)
Ik hoop dat ze echt afgestraft worden voor dit soort praktijken en het misbruik wat ze hier met de consument doen.
Ik had gehoopt dat misleiding van de consument en andere verkeerde praktijken verboden en gestraft zouden worden. Als er een politieke partij was die dat als speerpunten zou hebben, zou ik gestemd hebben (maar helaas hebben we last van schijnproblemen zoals dat onze cultuur vervalt naar een bepaalde godsdienst).

Als ik de laatste jaren rondom me heen kijk, zie ik problemen als de schending van privacy, misleiding van consumenten en het kunnen verdienen van €392 miljoen door een individu.
Facebook misleidt, schendt privacy, Google maakt >70% winst op Android door de vele reclame en schending van privacy, Samsung misleidde (net als veel anderen) met smartphonebenchmarks, met het verbruik van televisies en met het melden dat de tweakers community lyrisch is over qled. Microsoft heeft ook privacyhonger gekregen, Apple misleidt ons door technische oplossingen te beperken om zodoende klanten op kosten te jagen, Volkswagen misleidt emissietesten.

Maar goed, dat is wat ik daadwerkelijk zie in de media. Als ik dan kijk naar de zogenaamde islamisering van Nederland, dan vraag ik me toch af: hoe dan? Waar dan? En dat gebruikt een partij wel als politiek punt? Hopelijk is de volgende verkiezing wel weer "ontopic"... ;)
is = eens
leefd = leeft

Anderen een sukkel noemen o.b.v. een nette reactie is onbeleefd, waar blijft jouw -1 ?

[Reactie gewijzigd door moreasy op 23 juli 2024 09:21]

Nvm

[Reactie gewijzigd door jwywy17276 op 23 juli 2024 09:21]

Dus als ik het goed begrijp dan is Infinite Warfare minder waard dan de remaster?

Want op release was de legacy edition 70 Euro.

40 euro voor een losstaande game is echt veel te duur na bijna acht maanden, twintig euro was misschien nog wel te behappen maar dit is echt belachelijk. :/
Op g2a staat de legacy edition voor rond de €30,- lijkt me dan een betere deal aangezien je dan space fighter deluxe er ook bij krijgt (infinite warfare).
De beste deal is gewoon je geld in je zak houden en een ander spel kopen dat niet van CashCowVision komt.
Klopt helemaal (ik zie dat de meningmodders weer actief zijn).

Niks beters te doen dus!!!!!!!!
Beste deal is dan gewoon GEEN games meer kopen, want alle publishers gaat het om geld, en ALLE grote publishers 'melken' hun franchises uit. En je kunt niet van uitmelken praten als elke nieuwe release toch nog steeds heel veel opbrengt, want blijkbaar zijn er nog steeds een hoop gamers die er wel naar vragen.
Anoniem: 315662 @jimzz25 juni 2017 09:28
Behalve dat sites als g2a mogelijk nog grotere oplichters zijn dan activision door het verkopen van gestolen keys en er nog geld op verdienen ook.
Heb je ooit gehoord van de grijze markt? (Ik heb t niet over de zwarte markt). Dat is een marktje apart en als je denkt dat g2a alleen gestolen keys verkoopt dan kun je belsimpel.nl ook maar vlug links laten liggen, want ook zij zitten in de grijze markt.

Wat is dat dan? Dat is simpel, koop een toestel/game in een land waar de prijzen extreem veel lager liggen dan hier (bijvoorbeeld india) en verkoop ze in andere landen voor een hogere prijs dan je ze ingekocht hebt, maar lager dan de winkelprijs. Ik heb hier genoeg voorbeelden van bij Nederlandse bedrijven als belsimpel die de nieuwste iphones nog eerder heeft dan dat ze in Nederland te verkrijgen zijn, en ook nog eens €200 goedkoper.

Dus verdiep je eerst eens in dit soort zaken voordat je van alles gaat roepen. Uiteraard kan het ooit voorkomen dat je een gestolen key hebt gekregen (maar g2a is een reseller en koopt zelf dus geen keys) en als dat zo is krijg je ook netjes een andere van ze, hebben ze affiliate programs, hebben een eigen betaalportaal g2pay en je gelooft dan nog dat dit bedrijf alleen illegale handel heeft?

En sorry als je g2a een grotere oplichter vind dan activision. Ik niet, want activision durft nog gewoon €60 te vragen voor een spel als advanced warfare wat inmiddels 3 jaar oud is en amper nog gespeeld wordt en sterker nog over een jaar of 2 kost dat spel nog steeds zo veel. Oh wacht, gingen ze die remaster niet verkopen voor zowat dezelfde prijs als de legacy edition van infinite warfare? Oh ja inderdaad. En weet je wat t mooiste is ook? Dat het spel als warme broodjes verkocht zal worden. En ja zolang mensen niet collectief willen meewerken aan het boycotten van dit soort franchises die de consument jaar in jaar uit lopen op te lichten met hoge prijzen voor dezelfde games dan blijf ik mooi op g2a mijn games kopen. (Voorbeeld fifa, ieder jaar hetzelfde met wat updates, cod ieder jaar hetzelfde met wat updates, alle sportgames van EA, ieder jaar hetzelfde met wat updates, maar wel ieder jaar de hoofdprijs vragen €60-€80,- voor de game).

Overigens geef ik de studios flink gelijk dat ze het zo doen, want ja als iedereen er ieder jaar weer intrapt zou ik het ook zo blijven doen. En half tweakers roept hier wel dat ze vinden dat t geboycot moet worden en dat men moet stemmen met de portemonnee. Maar ook ik weet zeker dat de helft daarvan straks gewoon dit spel voor de volle mep of met 5% korting gekocht hebben.
€40 vragen voor een remaster is al vrij veel, maar dan gaan ze vervolgens ook nog 4 maps eruit slopen om die vervolgens als dlc te verkopen. Man man man.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.