Remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare is niet los te koop

Activision heeft alle details over Call of Duty: Infinite Warfare en de remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat de remake van CoD 4 niet los verkocht wordt, maar enkel in combinatie met Infinite Warfare, voor een adviesprijs vanaf 89,99 euro.

CoD Digital DeluxeOp de CoD-website is een faq verschenen met alle informatie over Modern Warfare Remastered. Daarin staat dat de game niet los verkocht zal worden, maar alleen beschikbaar is bij aanschaf van de Legacy-, Digital Deluxe- of Legacy Pro-editie van Infinite Warfare. Deze pakketten hebben respectievelijk adviesprijzen van 89,99, 109,99 en 119,99 euro. De remaster wordt geleverd als downloadcode en komt niet fysiek uit.

De Legacy-editie bevat naast CoD: Infinite Warfare de remaster van CoD 4. Bij de Digital Deluxe-editie zit naast de twee games ook een season pass voor Infinite Warfare. Het duurste Legacy Pro-pakket is verpakt in een steelbook, bevat ook de soundtrack en extra in-game items. Call of Duty: Infinite Warfare heeft zonder extra's een adviesprijs van 69,99 euro.

Activision bracht maandagmiddag een trailer uit van Call of Duty: Infinite Warfare, met daarin aan het einde ook beelden van de remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare. Dat spel kwam in 2007 uit en was de eerste CoD-game in moderne setting.

In de remake zit de volledige singleplayercampagne uit het originele spel en er zijn tien multiplayermaps aanwezig. Volgens Activision gaat het om 'favorieten van de fans', zoals Crash, Backlot en Crossfire. Welke maps er nog meer in de remaster zitten wordt later bekendgemaakt.

De remaster krijgt dedicated servers en wordt ontwikkeld door Raven. Infinity Ward overziet de productie. Call of Duty: Infinite Warfare komt, inclusief de remaster van Modern Warfare, op 4 november uit voor Windows, de PlayStation 4 en Xbox One.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Aankondigingstrailer van Call of Duty: Infinite Warfare. Vanaf 2:58 zijn beelden van Modern Warfare Remastered te zien.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

02-05-2016 • 21:32

196

Submitter: Scotix

Lees meer

Reacties (196)

196
191
113
4
0
45
Wijzig sortering
Het ziet er gewoon uit als een prima game. Als er niet ieder jaar een nieuwe, beetje bijgeschaafde, game uit zou komen dan zou iedereen dit super gaaf vinden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na CoD4 ben afgehaakt, toch een te groot fan van het WW2 genre.

Ik begrijp wel waarom ze dit hebben gekozen, aangezien MW3 de best verkopende uit de serie was en de sales echt wel weer omhoog moesten. ( Verschil tussen MW3 en Black Ops 3 is 36% | Source : http://www.statista.com/s...sales-call-of-duty-games/)

De hele marketing rond deze game is wel echt super strak! Ik vermoed dat het hier eerst ging om een "Lek", vervolgens precies dezelde trailer, maar net even die CoD:MW Remastered footage erbij.

Sowieso is het opnieuw maken van CoD4 super slim, een paar honderd duizend zullen wel overstag gaan voor een game die er op de ps3/360 ook nog prima uit ziet . (Video op Youtube : https://www.youtube.com/watch?v=M51ngZXwJVA) Deze kan je gewoon kopen voor 5 euro op marktplaats.
Ze zouden eigenlijk, gezien ze elk jaar een game moeten en zullen uitbrengen, elk jaar een andere setting moeten doen als volgt: jaar 1: WO2/1, jaar 2: Hedendaags, jaar 3: futuristisch. jaar 4: WO2/1, enz. Dan is iedereen tenminste eens in de 3 jaar tevreden en dan lijkt er eindelijk wat vernieuwing in te zitten.
Anoniem: 460511 @Steven0303 mei 2016 15:43
Dus jaar 1 de meest uitgemolken tijd in video games ooit waar niemand op zit te wachten, jaar 2 concurreren met de meeste andere gevestigde fps zoals Battlefield en CS go die al een vaste fanbase hebben, en alleen jaar 3 een originele future shooter maken waar je niet gebonden zit aan de realiteit en lekker kan expirimenteren met aparte wapens en game play. Lijkt me een fantastisch plan maar niet heus
Meest uitgemolken? Nog geen een enkel WO2 spel deze generatie. Geen. Een. Verander meest uitgemolken maar in meest geanticipeerde.
Verder heeft Battlefield een heel andere doelgroep/fanbase dan CoD, niet te vergelijken qua gameplay.
Futuristisch lijkt me juist het meest uitgemolken in deze generatie en dat zijn de meeste mensen (waaronder ik) spuugzat.

[Reactie gewijzigd door Steven030 op 23 juli 2024 02:18]

Anoniem: 460511 @Steven0305 mei 2016 11:23
Meest uitgemolken? Nog geen een enkel WO2 spel deze generatie. Geen. Een. Verander meest uitgemolken maar in meest geanticipeerde.
Bewijs dat eens. Want alle cijfers spreken je tegen. Van de laatste WO2 shooters vallen alle verkopen van alle series tegen ivm modern en toekomst shooters. Zelfs CoD WoW viel tegen in vergelijking met de rest. En met al die spelers die allemaal apart marktonderzoek doen is er niet 1 die WO2 ook maar de moeite waard vind. WO2 shooters zijn done, niemand wilt ze om hele goede redenen. Het is gewoon het meest uitgemolken.
Futuristisch lijkt me juist het meest uitgemolken in deze generatie en dat zijn de meeste mensen (waaronder ik) spuugzat.
Futuristisch is niet uit te melken. Juist omdat de mogelijkheden voor zowel setting, worldbuilding, gameplay, verhaal, en wapens oneindig zijn omdat men niet gebonden is aan de realiteit of vaste punten uit de geschiedenis. En nogmaals, de cijfers spreken je tegen. futuristische shooters doen het enorm goed.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 460511 op 23 juli 2024 02:18]

Ik had het stiekem wel verwacht. Het beleid van Activision sluit totaal niet aan bij de fans, al jaren lang. Ik stond er al van te kijken dat ik uberhaupt een nieuwe versie van cod4 kwam. Dan zie je deze sluwe truc en gaat je blijdschap op in verdriet, zonde. Vowlt toch een beetje als een steek in mn rug. Zo moeten bij activions etc. toch ook eens gaan beseffen dat het niet werkt op hun manier en ze gewoon weer naar de fans moeten luisteren. Snap daadwerkelijk niet dat activision etc zo koppig blijft. ze moeten het verschil van verkoopcijfers toch wel gevoelt hebben de afgelopen jaren..
Ik heb even een paar verkoopaantallen (schattingen) op een rijtje gezet:

Black Ops 1 (2010): 30 miljoen

Black Ops 2 (2012): 29 miljoen

Ghosts (2013): 27 miljoen

Advanced Warfare (2014): 21 miljoen

Black Ops 3 (2015): 23 miljoen

De verkopen van Black ops 3 zijn idd lager, al is de game pas 6 maanden oud. Maar vergis je niet in hoeveel de game opbrengt. Met een gemiddelde prijs van € 40 (laag) heb je al een omzet van 920 miljoen.

Dus Activision is niet koppig, maar heeft een duidelijk business plan dat werkt, of je het nu leuk vind of niet. CoD blijft een cash cow, jaar in jaar uit. Zelfs de slechtste CoD in jaren (AW) brengt nog 800+ miljoen in het laatje.

Het laat gewoon zien dat de mensen die afhaken, makkelijk worden aangevuld met een jongere generatie die het spel wel wil spelen en ook nog eens graag een futuristische setting zien.

En ook dit jaar verwacht ik dat verkopen weer dik zullen zijn. 80 euro voor een remake van MW is toch een prikkie... ;)

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 23 juli 2024 02:18]

Ik denk ook dat het zelfs de mensen zijn die klagen, maar het vervolgens toch niet kunnen laten om 'm te kopen. Om dan vervolgens vaak weer teleurgesteld te zijn. Dan moet je ook 's sterk zijn en 'm laten lopen. Anders blijft 't een cash cow. Maarja, dat blijkt toch lastig voor veel mensen, maar zo hou je 't wel in stand.

Zelfs als ze nog maar de helft verkopen blijven ze lekker doorgaan. Heel veel wordt er niet veranderd en vervolgens krijg je toch elke keer weer een mooi bak geld in de la. Ik snap ze wel, maar ik kies er dus ook voor ze niet te sponsoren voor dat gedrag. Of dat nou voor 50 eu is of in de aanbieding voor 20 eu. Niks krijgen ze van me. Zouden meer mensen moeten doen (vind ik) :P
uitgaande dat de helft van die mensen ook nog eens de mappacks koopt/season pass en microtransacties mag je die omzet nog wel heel wat hoger leggen
Echter zien we door de cash cow policy steeds meer weerstand in the community.

Kijk is naar de reveal trailer van infinite warfare
https://www.youtube.com/watch?v=EeF3UTkCoxY

Die heeft gewoon al 210k dislikes en 160k likes.
Er is nog nooit een call of duty trailer geweest met zoveel dislikes ondanks dat sommige al 5x meer zijn bekeken.

Of dit zich zal vertalen in lagere verkopen en minder marketshare is een goede vraag
En het is uiteraard te vroeg om daar conclusies over te trekken.
Bij deze verklaar ik COD dood. Tijd voor een nieuwe generatie shooters die COD van de kaart veegt en weer eens wat origineels doet dan alleen maar harken.

Was een mooi serie tot black ops daarna is het hard berg afwaarts gegaan. Activision shame on you :(
Ik vrees voor jou dat COD alles behalve dood is. Records zullen verbroken worden, mensen zullen 's nachts voor de winkel liggen om een kopie te bemachtigen en uren zullen verloren gaan door het spelen van deze game.

Puur vanuit Activisions standpunt is het exclusief maken van de Remake natuurlijk een meesterzet. Velen beschouwen COD4 als de beste uit de reeks, en zal de koper doen besluiten om de Legacy editie aan te schaffen.

Persoonlijk heb ik sinds COD4 niets meer met de serie. Jaar na jaar zijn ze steeds verder van mijn interesses komen te liggen met hun titels.
Velen beschouwen COD4 als de beste uit de reeks, en zal de koper doen besluiten om de Legacy editie aan te schaffen.
Ik heb juist het omgekeerde. Als CoD4 los was te kopen had ik die waarschijnlijk wel aangeschaft, maar in combinatie met een game die me totaal niet boeit zie ik er juist vanaf.
Mee eens. COD4 is de laatste COD die ik veel heb gespeeld. Maar nu het als combi wordt verkocht en Ik niet via 2e handse markten codes wil kopen met alle risico's van dien, laat maar zitten dan.
COD4 vond ik beter dan 3, maar voor mij de laatste COD geweest. Met COD4 was 't concept "COD" voor mij klaar. Vond er weinig aan.
COD 1, UO en COD2 waren te gek, maar daarna werd 't een ander spel.
Hadden ze 't een andere naam gegeven, dan was 't wellicht anders geweest. Maar op deze manier is er geen manier meer om 't COD van weleer door te ontwikkelen, want het heeft geen identiteit meer, behalve "Shooter".

Ze hadden gewoon COD, COD moeten houden en die moderne dingen en gameplay standalone Modern Warfare moeten noemen ofzo. Had ze onderaan de streep wss nog meer opgeleverd ook - hun grootste drijfveer momenteel en allang niet meer om een mooi interessant spel te maken.
Anoniem: 80487 @Beerkiller2 mei 2016 21:49
Modern Warfare was de laatste COD game die ik heb gespeeld. Ik behoor gewoon niet meer tot het publiek van die game.
Mede daarom vind ik het zo jammer dat ze die remaster niet gewoon los uitbrengen, het zou de eerste COD zijn in jaren die ik wel zou kopen. (indien niet de duur dus, aangezien het ook niet helemaal een nieuwe game is)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 23 juli 2024 02:18]

ik denk dat de remaster hogere verkoopcijfers krijgt dan de nieuwe editie, en dat willen ze natuurlijk niet in hun boeken hebben staan :+
Eigenlijk hadden ze dit dus wel moeten doen, konden ze meteen zien welke van de 2 ze de focus op moeten leggen volgende jaren! O-)
Je krijgt de code er los bij staat er. Gegarendeerd dat je die dus kan kopen van iemand die hem niet hoeft. En €90 zeg. Is dit niet verschrikkelijk hoog of is dit de normale 'adviesprijs' voor games van nu?
€ 70 voor Infinite Warfare, € 90 voor IW + MW.

Verder zijn dit adviesprijzen. De prijzen in de winkel zijn € 10 minder.

Op PSN zijn games wel vaak gelijk aan de adviesprijs.
Net als bij mobieltjes, sommige dingen moeten kennelijk elk jaar, vaste prik, komen. Ik vind dat ergens een beetje jammer, alsof we geleefd worden door de industrie. Mis de tijd dat je eerst een idee moest hebben en dat het dan pas gemaakt werd, nu heb ik het idee dat men dingen bewust nalaat zodat volgend jaar weer opnieuw begonnen kan worden.
Anoniem: 460511 @alex4allofyou3 mei 2016 09:52
Overigens is het bij deze wel grappig. Mensen klagen ieder jaar ook dat het gewoon het zelfde is met minimale veranderingen en willen ze wat nieuws. Komt er wat nieuws en innovatie, zit iedereen te mekkeren dat ze exact het zelfde spel als een paar jaar terug maar dan met iets nieuwere graphics niet kunnen kopen. 8)7 is het nieuw dan is het te veel het zelfde en is het het zelfde dan is het ineens nieuw.
Dat komt meer omdat de minimale veranderingen die ze afgelopen jaren doorgevoerd hebben door velen als negatief worden beschouwd. Vandaar dat men dus graag terug wilt naar COD 4 maar dan met betere graphics en wellicht betere netcode, meer spelers etc.
Als je verwijst naar blackops 3 dan kan ik enig sinds begrijpen wat je bedoelt, maar blackops 3 is maar mijn idee heel erg gekopieerd van titanfall. Ze hebben het zelfde stijl van rond rennen, wallrunnen en jetpack gebruiken. De enige verschillen zijn de mappen, wapens, bots en titans.
Het enige wat relatief nieuw was van blackops3 was dat je een speciale ability kon kiezen maar zelfs dat is bij andere games al gedaan en dus eigenlijk ook niet nieuw.

Het klagen ben ik wel met je eens. Veel mensen klagen en roepen anderen op om hem niet te kopen maar als het moment daar is dan zwichten ze en kopen ze hem toch.
Haha, precies dat dus!
Is dat niet een beetje met alle series die op consoles groot worden voor de massa post-2000 'gamers'?
nee er zijn naar mijn idee nog altijd veel spellen die groot en toch de moeite waard zijn. GTA is een uitstekend voorbeeld, de singleplayer is goed vermaak en de game is echt waar voor het geld, ook games als Uncharted en Halo stellen naar mijn mening tot nu toe niet teleur.
Ik bedoel multiplayer FPS, niet singleplayer (A)RPG ;-)
Ik denk eigenlijk alleen dat games als gta, fifa en cod de grote games voor pubers zijn. Dat zijn dan ook de games die elk verkoop recore verbreken.
Anoniem: 698090 @Nieuwevolger3 mei 2016 07:05
Het doet me pijn in mijn hart, maar je hebt gelijk.
Was het al biet dood? Achter black ops ben ik gestopt, heb ze allemaal tot en met black ops. Dan ben ik naar battlefield overgestapt
Jup, zo dood dat elk deel weer het meest verkochte game van het jaar is.
Ik ben het helemaal met de mensen hierboven eens. Daarom speel ik zelf tegenwoordig Rainbow Six Siege. Is weer eens totaal andere koek. Een beetje tactisch. Een echte spannende FPS. (Wel zonder SP etc..)
En stel DOOM veegt CoD van de kaart de kaart. Denk je dan niet dat ze ook gaan harken?
Ik heb nog nooit zo'n saaie shooter gespeelt als de beta van doom :X
vond er ook geen reet aan
ik stopte er al na 5 minuten mee
hoop dat de sp wat is

[Reactie gewijzigd door Birdymaniac op 23 juli 2024 02:18]

battlefield misschien
Ik ben nu echt klaar met deze serie, jammer. En nu maar hopen dat de geruchten rondom Battlefield waar zijn, en ze echt met een ww2 game komen. Vrijdag zullen we het weten.
Is kijken wat Doom goed kan maken na jaren langen afwezigheid en een in mijn ogen geflopt 3e deel (SUPER PERSOONLIJKE MENING) ik vond de orginele doom 1 & 2 waarin je levels demons moest leeg knallen het leukst en de mp beta was super vermakelijk ;)
En dit schiet bij pakweg 95% van de Call Of Duty Fans in het verkeerde keelgat. Activision schiet zich hiermee wel ontzettend in eigen voet zeg :/
95% van de CoD fans zijn 12-17 en kennen de serie pas sinds black ops 1-3 ofzo, MW 1 zal compleet vernieuwend voor hun zin, of net als roken, klasgenootjes hebben het ook dus zal wel cool zijn

[Reactie gewijzigd door dakka op 23 juli 2024 02:18]

Dit is de juiste manier om ernaar te kijken. Toen in 2009 Modern Warfare 2 uitkwam, kocht ik het als stereotiepe puber natuurlijk meteen (nóóít spijt van gehad trouwens). Destijds had ik geen besef van geld, dus waarom dan niet gewoon de Hardened-versie voor de PS3, redeneerde ik. Daar zat een remaster van de eerste Call of Duty bij, die ze toepasselijk Call of Duty Classic noemde. Niet dat dat spel me iets kon schelen, het was een leuk hebbedingetje voor de trofeeën. Eén platina trofee en een uurtje multiplayer later wist ik wat ervan moest vinden: het spel was vernieuwend voor mij, simpelweg omdat ik het daarvoor nog nooit eerder had gespeeld. Toen dat spel voor het eerst uitkwam zou ik immers met moeite de naam ervan hebben kunnen lezen. :) Ik denk dat de doelgroep waarop Infinite Warfare zich richt nu met diezelfde invalshoek naar deze remaster van Modern Warfare kijkt. Voor hen is CoD4 leuk om te hebben, maar daar houdt het dan ook bij op: ze weten letterlijk niet wat ze missen.
ik kocht MW2 met de verwachting dat het gewoon een goede update van MW was, omdat we die helemaal kapot gespeeld hadden op LAN parties... tot onze grote verbazing, geen mods, geen servers, alleen een rare matchmaker... een zwarte dag in gaming, veel uitgevers volgde het voorbeeld..
Ben tot vorig jaar leider bij een jeugdbeweging geweest, de meeste kinderen van die leeftijd spelen niet echt shooters meer. Die spelen League of Legends, Dota, of rocket league. Als ze al shooters spelen is het meer zoiets als destiny
er zijn (en ik spreek uit ervaring ik ben namelijk zelf 16) nog een heleboel jongeren die shooters spelen. CS:GO, COD, Battlefield het wordt allemaal nog veel gespeeld. De spellen die jij noemt worden inderdaad populairder, maar FPS games zijn nog lang niet weg bij jongeren
als je zelf 16 bent zul je hier inderdaad een beter beeld van hebben van de huidige situatie, wat men niet kan ontkennen aan de cijfers is dat FPS games minder dominant zijn als vroeger
Ik ben daar een uitzondering op. Heb er ook geen prbleem mee. Speel PC games sinds 80386S op 25mhz heb de oer FPS tijd ook gehad.
Meer tactical op gegegaan.
Maar alle CoD gehad die Singleplayer hebben. Maar pas MW1 intesiever online gamen.
Van Serious sam tot Arma.
Het aller belangrijkste voor mij is, waar gaat de meerderheid van ons clubje voor?
En als dat deze is ga ik voor die metalen doos.
Op de PS4 tegen woordig. PC gamen is meer singleplayer voor mij.
Anoniem: 221563 @dakka3 mei 2016 09:35
95%? Heb je daar ook een linkje voor of is dit een aanname? Gezien de gemiddelde gamer eerder tussen de30 en 40 is.
In mijn schooltijd was het vooral Command & Conquor en games die op Digital Stealth en Twilight CD's te krijgen waren. Tegenwoordig is het Breezer-sex en remakes van oude Call of Duty franchise. Om nou te zeggen dat de schoolgaande jeugd er de laatste twee decennia op vooruit is gegaan ?
Twilight cd's....


En nu voel me echt oud... :(
Hier nog een :P
Haha hebben jullie die nog liggen? Dat was zo gaaf die cd's.
Wat een tijden zeg!!! Niemand wist waar die cd's vandaan kwamen. Ze verschenen gewoon eens in de zoveel tijd hahahahaha
Tijd geleden met een grote opruiming thuis er nog een tegengekomen. Neem aan dat ik alles weggegooid heb :(
Breezer-sex varianten waren er in die tijd dat jij Command & Conquer speelde ook wel hoor. :-)
Wow Twilight cd's! Bedankt voor de toffe herinnering en mijn oude leeftijd!!
Goeie oude tijd ☺️
Ik ben waarschijnlijk iets jonger dan jij maar ik ben begonnen met games als Delta Froce 1 en 2 online, als klein ventje speelde ik al shooters, daarna werd dat UT99, UT200/4, quake.....zucht, de tijd van simpele online shooters
Destijds kocht je nog een volledig spel en kreeg je vaak gratis uitbreidingen. Tegenwoordig krijg je voor hetzelfde geld amper een halve game en moet de verwijderde content bijkopen d.m.v. DLC, microtransacties en/of abonnementen. Die studio's geloven dat ik gek ben. De enige die mij tot nog toe best goed bevallen is, is GTA5 van Rockstar. Daar zit GTA Online inbegrepen bij de offline story missions.
Ja, alleen jammer dat ook Rockstar nu op de Online tour gaat en alle (al dan niet gratis) DLC alleen voor Online uitbrengt. GTA V SP heeft zo goed als geen updates/uitbreidingen meer gehad, terwijl de spelwereld zoveel ruimte overlaat voor extra gameplay. Kijk naar GTA IV, waar je 2 SP DLCs bij kon kopen die bijna volledig nieuwe games waren en zelfs met elkaar overlapten in sommige missies. Geniaal gedaan.
Anoniem: 457607 @Titan_Fox2 mei 2016 23:41
Het is van alle tijden, ouderen die over de losbandige jeugd klagen. Meestal door mensen die zelf tien keer erger waren. Zo is de huidige jeugd poeslief en plichtsgetrouw vergeleken met de snuif generatie van de 60s en 70s, maar die mensen staan nu vooraan om hun eigen generatie op te hemelen en de nieuwe generatie af te zeiken.
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jongeren staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.”

- Socrates 450 vC
Als er gedacht wordt dat de jeugd van tegenwoordig liever is dan vroeger, dan maak je weinig kinderen mee. Ik werk in een centrum waar iedere dag zo'n 800 kinderen komen en geloof mij meer dan de helft zou ik graag alle hoeken van de zalen laten zien zo asociaal en brutaal dat ze zijn en daarbij komen dan nog de ouders die exact zo zijn (mijn kind is jarig dus die mag alles en dan gelden de huisregels niet etc etc). Daarnaast moet men de jeugd niet meer gaan vergelijken met de ouderen van nu. We leven in een totaal andere samenleving als 30 jaar geleden, alles is gedigitaliseerd en de jeugd kent die bovengenoemde twilight cd's niet meer (of windows 95 of een walk/discman etc.) dat spellen zoals cod gemaakt worden voor een andere doelgroep dan wij is niets meer dan logisch. De jeugd koopt nou eenmaal eerder spellen als volwassenen dus valt daar meer te verdienen, de jeugd van tegenwoordig weet amper wat de geschiedenis inhield voor de wereld en Europa (dit merk ik aan de jongeren die bij ons komen werken en gewoon letterlijk niets meer weten van de geschiedenis of algemene kennis in het algemeen) natuurlijk is niet iedereen zo maar wel een groot deel. Zoals al vaker wordt gezegd dit is de generatie van prinsen en prinsessen, grote mond en geen respect. Waarom zou activision dan een cod uitbrengen voor de oudere groep? (Wat ze nu dus overigens wel doen). Want laten we eerlijk zijn, zou jij de originele doom nog spelen? Of spellen zoals populous waar nooit meer een nieuwe van gekomen zijn? Waarschijnlijk niet en zo zal het voor de jeugd ook gaan. Ah dat is zo'n oud spel dat gaan wij niet meer spelen. Maar ja dat is mijn hypothese (min me er maar voor).

Ik zelf zie ook het liefste dat er meer WW2 games gemaakt worden, maar ook ik val onder de oudere generatie en ik merk zelf ook dat ik steeds minder games koop en speel en dat ze wel erg goed moeten zijn wil ik me er nog aan wagen. Dus ik vind het absoluut jammer dat activision het spel bundelt, maar ik snap het ook heel goed. Want ze willen natuurlijk geen tweedeling in de verkoop hebben en voor activision is het belangrijker dat infinite warfare een succes wordt dan cod4 (die al succesvol is). Maar ook ik verwacht dat ze deze uiteindelijk wel los zullen verkopen (en van mij weer een klant maken).
Onze hele samenleving veranderd. Iedereen wordt brutaler. Wil je er wat aan doen?
Het nadeel van digitalisering en media
Fans zouden de nieuwte COD toch voor 60 euro kopen, deze de 30 euro daarbovenop voor de remastered cod 4 versie valt dan voor 'fans' best mee, toch? Juist voor afhakers, die niet meer de nieuwste cod kopen, is het minder interessant.

Ik vind het ook onzin, maar veel mensen boeit het gewoon niet.
Ben ik wel met je eens, maar een remasterd versie hoeft niet bepaald "duur" te zijn, Voor 60 euro had je op de PS4 de remasterd versie van Uncharted 1 tot en met 3. Dus om vervolgens 90 tot 120 euro te vragen voor een nieuw spel en een remasterd versie van CoD MW... is wel veel.

Helaas spreken we hier over kudde gedrag en zullen de verkopen hoog genoeg zijn om volgend jaar met een zelfde pakket te komen alleen dan met een remaster van Black Ops ofzo..
hij was zelfs een tijdje in de aanbieding voor 30 euro (of 40 hang me er niet aan op , ik dacht 30 ) .. 3 spellen die ik nog niet had en me prima mee vermaak als opmaak naar deel 4 !
60 euro vind ik al veel voor games.
Laat staan wat ze hier voor vragen.
En dan nog het gekloot dat het spel op 10 dvd.s staat.
Na een paar uur instalarie tijd. Moet er nog ff een update van 20 gb door een krap lijntje getrokken worden.
En pas na 24u speelbaar.
Nee sorry hoor. Maar voor dat bedrag en deze tijd zet het op een stick. Of ssd wat mij betreft
Schiet in het verkeerde keelgat, en als het spel eenmaal te koop is en de vriendjes en vriendinnen spelen het ook dan ga je het zelf ook gewoon kopen. Het is elk jaar weer hetzelfde met 'Te duur, same game - different maps' en toch wordt het massaal gekocht/gespeeld.

Ik heb net zo veel vertrouwen in de 'naysayers' als in dat er een keer een goede nieuwe game komt van Activision :).
Anoniem: 457607 @Mrjraider2 mei 2016 22:27
Of is het 5%?

Ik overdrijf, maar er wordt hier al een jaartje of 6 geklaagd over COD. Ieder jaar breekt het weer alle records, dus ergens klopt iets niet.
Dit zal juist helpen met de records.
Hopen dat mensen de duurdere versie gaan kopen en dat extra geld telt dan mee voor omzet records.
Goede marketing truuk van Activision/IW. Nu zeggen dat COD MW niet los te koop is en daardoor gratis reclame / hype / aandacht of hoe je het ook maar wil noemen, creeeren voor je nog te launchen game genaamd Infinite Warefare omdat je de kritiek van de gehele game community over je heen krijgt.

Zodra de kritieken een beetje zijn afgenomen, zal Activision met een pers verhaaltje komen dat ze na overleg toch graag de gamers tegemoet willen komen en ze daarom besloten hebben om de remake van COD MW toch als losse download aan te bieden voor een prijs die net iets lager is als de prijs destijds toen de game initieel uitkwam en dus ook iets lager dan Infinite Warfare (waarschijnlijk)

Dan zullen alle (naieve) gamers reageren met: Ohhhh das toch wel heel schappelijk van Activision en voor die paar tientjes...... BAM, truuk geslaagd....Gratis reclame, gratis goodwill en extra sales voor Infinite Warfare en Modern Warfare.....

Het gaat Activision namelijk echt niet veel kosten om een remake van die game te maken. 90% is al klaar. Hier en daar wat oppoetsen qua graphics en weer wat dedicated servertjes aanzetten en het geld komt weer met bakken binnen.
Nou dan koop je hem toch lekker niet.

CoD4 competatief spelen was een van de mooiste dingen die er was! En ik zou graag weer eens een potje online spelen. Ik hoop oprecht dat ProMod mogelijk wordt. Ook al dit niet zo is, zou graag weer een potje S&D doen op Crash.

Het is soms ook nooit goed.
hopelijk gebeurd dat ook en word infinity helemaal niet gespeeld, en wordt de remake gewoon kapot gedownload,

laat: 'dan koop je hem toch lekker niet', wat mij betreft maar de doodsteek zijn voor deze toko, met hun naaistreken.
ben bang dat het gedeelte dedicated servertjes aanzetten nog niet eens gaat gebeuren, COD4 P2P zal het eerder worden ben ik bang, gezien we dat al sinds MW2? zien.
Ik ging af op de info uit het artikel, maar ik denk dat je gelijk hebt. Krijg je weer 6x in een potje van 10 minuten een host migration ivm ragequitters....
@%&$# :(. Ik was erg blij toen ik hoorde dat Modern Warfare 4 Remastered ook uitgebracht zou worden. Maar nu ik dit hoor, wordt het hem niet. Anders lekker cracken en alleen Modern Warfare 4 spelen. Die futuristische onzin uit het jaar 20000 hoef ik niet. Wat een tegenvaller zeg!

De laatste Call of Duty die ik nog wel leuk vind is Black Ops 2. Verder dan dat vond ik niet veel soeps. Behalve de campaign van Ghosts. Erg jammer dit.... stomme fout van Activision. Misschien dat ze zich bedenken nu ze een hele lading opmerkingen daarover gaan krijgen.
De vraag is hoe ze de schade beperkt gaan houden. Als we geluk hebben komt 'ie nu toch nog apart uit door de shitstorm die ze nu van de community over zich heen krijgen...
Ze verkopen 'm pas los 6 maanden na release.

Het is uiteindelijk een slimme zet van Activision. Black Ops 3 is een groot succes, o.a. door de goede naam van Treyarch.
Infinity Ward heeft die naam niet, vooral door Ghosts en alle rechtzaken/vertrek van talent. Dit betekent dat de verkopen naar eerste verwachting al zullen tegenvallen.
Dat ze MW bundelen zorgt ervoor dat de verkopen van IW redelijk succesvol gaan zijn.
COD Modern Warfare is de shooter die ik het meeste gespeeld heb. Maar BF 2142 was naar mijn idee toch ook wel erg tof. Hedendaagse ben ik niet zo meer van de shooters aangezien ik meer op de console game en daarop er niks van bak :D

Wat is nou het uiteindelijke verschil met de remastered versie? Gebruiken ze nu al een keer een andere engine voor COD games (sorry maar heb het na MW3 niet meer zo gevolgd);)
De Remastered versie hoort veel betere graphics te krijgen. Dat is het grootste verschil voornamelijk.
Ergens kan dit de doodsteek zijn voor CoD.
Zeker na deze actie.
Luisteren naar de community doen ze maar half en als ze het doen zadelen ze je op met iets dat je misschien niet wil.

Als Battlefield vrijdag een goede weg inslaat dan gaat het merendeel over van CoD naar BF.
Dan moeten ze in de toekomst zeker het roer gaan omslaan willen ze weer op hun oude niveau terugkomen.
Cod is al sinds mw3 helemaal de weg kwijt en draait het alleen maar om geld, maar ondertussen is cod nog steeds elke jaar op gta na het best verkopende game steeds. Dit jaar zullen ze wel weer de best verkopende titel worden, maar bf komt wel steeds dichter in de buurt.
Je springt niet zomaar van Call of Duty naar Battlefield, dit zijn 2 compleet verschillende spellen. Met compleet verschillende gamemode's en playstyle's.

Het enigste dat ze met elkaar gemeen hebben is dat het shooters zijn, meer niet imo.

Als je dus echt een CoD player bent, dan zal je niet gauw van BF houden, dit vooral omdat battlefield niet fastpaced is, en waarvoor meer geduld nodig is.
Team deadmatch wel.
Dan maar geen remake van mw spelen. Ik vertik het om zoveel uit te geven voor de remake, dat andere spel zal ik toch niet spelen.

Vrijdag de aankondiging van Battlefield. Kan niet wachten, zeker niet na dit nieuws.
Waarschijnlijk komt hij een paar maanden na Infinite Warfare's release alsnog los uit hoor
Dat spreekt voor zich. Een bedrijf dat "gratis" geld laat liggen (de investering is al gedaan)? Geloof ik niet.
Zoals je al zegt, de eerste paar maanden wordt de markt gewoon afgeroomd en daarna is 'ie gewoon beschikbaar.
Ik vraag me af wie dit niet zag aankomen...
Anoniem: 80487 @Burkle2 mei 2016 21:42
Ik vind het een rare zet. De originele Modern Warfare was m.i. een flinke mijlpaal en gewoon een goede game.
Ik zou een remasterd uitvoering voor een euro of 20 zomaar aanschaffen. Ik heb echter waarschijnlijk geen interesse in de nieuwe COD. Jammer dat me zo de mogelijkheid ontnomen wordt hem aan te schaffen.
Maargoed, zoals gezegd. Dan niet.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 23 juli 2024 02:18]

en nu hopen dat bf5 1944 echt wat word ,
ik hoop op een futuristische battlefield. COD heeft het weliswaar uitgemolken maar ben benieuwt naar de voertuigen bijv titans. en daarbij komt dice heeft maar 1 futuristische bf gemaakt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.