Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 277 reacties

De multiplayer van de Windows 10 Store-versie van Call of Duty: Infinite Warfare is volgens gebruikers zo goed als uitgestorven. Waarschijnlijk in reactie hierop zijn de prijzen van alle edities van deze versie van de game slechts twee dagen na de release al met 20 procent verlaagd.

In de Windows 10 Store is te zien dat de goedkoopste editie van de game is afgeprijsd van 59,99 tot 47,99 euro. De duurste editie gaat van 99,99 naar 79,99 euro. De beslissing volgt kort na het nieuws dat eigenaren van de Windows 10 Store-versie van de game het in multiplayer niet op kunnen nemen tegen eigenaren van overige versies van de game, zoals die op Steam. Het resultaat is dat de multiplayer in deze versie van de game is uitgestorven. Veel gebruikers gaan dan ook over tot hun geld terugvragen, waar Microsoft geen probleem van maakt.

Opvallend is dat de inperking van de Windows 10 Store-versie van de game geen gevolg is van een technische beperking van het Universal Windows Platform. Het is de beslissing van Activision geweest om de multiplayeromgeving van deze versie gescheiden te houden van de rest, aldus Microsoft. Waarom de uitgever dat doet, is onbekend. Overigens kunnen spelers van deze editie het ook niet opnemen tegen spelers van de Xbox One-versie, hoewel dat technisch gezien ook mogelijk is.

Call of Duty: Infinite Warfare is vrijdag uitgekomen voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Bij alle speciale edities van het spel wordt een remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare geleverd. De Windows Store-versie van die remaster kan overigens evenmin met andere platforms online gespeeld worden.

Infinite Warfare Windows 10 Store afgeprijsd

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (277)

Wat hadden ze dan gedacht? Op PC is het zelf op Steam geen super populair spel..
http://steamcharts.com/app/292730

remastered:
http://steamcharts.com/app/393100

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 6 november 2016 14:51]

Na al die jaren van tweederangs ondersteuning en het weghalen van alle goede features die CoD zo goed maakte op PC is het inderdaad niet heel speciaal dat geen kat het nog speelt. Er zijn gewoon zo veel betere spellen, vele ervan zelfs gratis.

Wat ik persoonlijk vooral spijtig vind is dat CoD echt een eSport spel had kunnen worden zoals Counterstrike en LoL/Dota. Dankzij servers die je zelf kon hosten, mod tools en console commands kon de community echt elke kant uit. Niet alleen kreeg je een bruisende competitieve community, maar je kreeg ook nog eens fantastisch geproduceerde "fragmovies" met de beste highlights van de beste spelers. Het was een ongelooflijke community om deel van uit te maken.

En toen kwam Modern Warfare 2. Geen mods, geen console commands, geen dedicated servers. Hun grootste fans gewoon in de steek gelaten... CoD2 en CoD4 zijn nog jaren lang competitief actief gebleven, maar zonder ook maar iets van ondersteuning zijn ze langzaam gestorven. Elke release, elk jaar opnieuw ging het spel verder en verder weg van het tactische, competitieve spel dat het was naar de run&gun brainless shooter dat het nu is.

En dan zijn ze verbaasd dat ze bijna geen geld meer verdienen met CoD op PC. Een self-fulfilling prophecy noemen ze dat. Het is allemaal heel spijtig, zeker omdat de remaster gewoon niets van die goede features terug brengt. We hadden geen betere graphics of matchmaking nodig. Gewoon wat support voor 1 van de beste shooters die ooit gemaakt is.

[Reactie gewijzigd door Niosus op 6 november 2016 15:28]

CoD 2 in El Alamein met m'n Lee-Enfield.. Good times. Helemaal eens met wat je zegt.
CoD 1 in Carentan met m'n mp44. Gewoon nog old-school deathmatch met een keuze uit 5 wapens en 2 facties.
Alteriwnet maakte serverlist en mods mogelijk maar moesten gedwongen stoppen
MW2 had gwn dedicated servers op de pc?? Maar voor de rest indd zonde!!
Er zijn talozen mods geweest die MW2 dedicated server support gaf,
Activision was er alleen niet blij mij en heeft ze allemaal een cease and desist toegestuurd tot op het punt dat de nieuwe mod op het Tor netwerk draait.
Het afschaffen van dedicated servers heeft de community ook op zichzelf afgeroepen. Er waren meer illegalen dan legalen spelers en flink wat websites waren opgezet om duizenden spelers naar illegale servers te brengen.

Activision/Infinity Ward heeft een hoop foute keuzes gemaakt en ze hebben zelf de franchise de nek om gedraaid maar het niet meer aanbieden van dedicated servers kan ik ze niet kwalijk nemen...
vergeet ook niet de half jaarlijkse releases dat de communitie nog meer opsplits. en de focus op meer de console markt. Maar zoals je zegt de dedicated servers/console commands is de dood voor de esport kant van deze game. en elke keer weer beloven ze dedicated servers toe te voegen maar komen er nooit aan.

[Reactie gewijzigd door Zoeper op 6 november 2016 17:11]

Damn, 15000 spelers voor een nieuwe game is echt bizar weinig...
Zelfs Farming Simulator 17 doet het beter...
Om je even te helpen,

inderdaad doet FS17 het stukken beter, met een 24h piek van 25,8K spelers. Terwijl dat toch een behoorlijke "niche" game is :), en een totale piek van bijna 32K spelers simultaan.

Waar zou dat dan door komen, terwijl FS17 ook grotendeels een voortgang van FS15 is, nog meer dan dat bij COD het geval is. Misschien iets met een goede prijs setting en goed beleid? :+
Miss omdat uitgevers de playerbase steeds oplichten met vage beloftes die nooit worden waargemaakt, dan dit de mp is apart? Who tf heb dat verzonnen? Geen wonder dat niemand t speelt. For the players jaja, een dikke bs ;)
Kijk maar eens naar de piek van Battlefield 1, de directe tegenhanger van COD.
Daar even wat stats voor dan, in de trend van hierboven ;-)

Op moment van schrijven 150k spelers online.

http://bf1stats.com/
Maar Farmsimulator is ook gewoon een goede game. Heb ik gehoord :X
Moeten ze de remasterd los uitbrengen, hebben ze er zo 20.000 extra
Ik denk dat ze dondersgoed wisten wat ze deden. Zonder de remaster erbij zou Infinite warfare waarschijnlijk lang nite zo goed verkopen.
Precies dit dus. Wat mensen soms vergeten is dat elk deel (sinds deze versie geloof ik) 3 jaar ontwikkeling heeft.

Bij Activison hebben ze al lang door dat veel mensen klaar zijn met die future setting, maar je kan niet midden in het ontwikkelproces een compleet andere setting kiezen.

Een remaster als koppelverkoop aanbieden moest de boel blijkbaar redden en gaf het weinige vertrouwen in de main game al aan. En wat hoop ik dat het mislukt. De pc verkoop is helaas niet meer zo relevant in het succes en de meeste casuals zitten op de consoles.

87 uur om het beste wapen (per class) vrij te spelen of betalen en gelijk voordeel hebben. Dit bedrijf is ziek in zijn huidige staat en om die reden hoop ik dat het kaartenhuis eindelijk eens instort.
Gelukkig hebben ze bij Dice en EA ingezien dat het anders moest en zijn ze met Battlefield 1 begonnen.
En iedereen die al een cod4 key heeft korting geven.
En hoeveel blijven er dan over na een maand of 3?
Ik speel nu nogsteeds cod4, dus als de mods gewoon weer beschikbaar zijn heb je heel lang een playerbase
Skyrim uit 2011 had rond de 30000 een maand geleden!
Is Modern Warfare Remastered aan aparte steamapp en dus apart te bekijken? Of moet je het launchen via Infinite Warfare? Ben wel benieuwd hoeveel mensen Infinite echt spelen of het alleen maar kochten voor de Remaster van Cod4 :)
Hoe'n grote fan ik ook was van CoD4.. Ik ga toch echt geen 80 euro via Steam, of 50 euro via een keystore, uitgeven voor een remaster...
Dit dus, en je krijgt niet eens alle maps die het origineel had. Jammer dat die niet meer echt lekker draait onder W8+ anders konden we gewoon dat allemaal weer spelen.

Ook geen wonder dat we nu dit soort nieuwsberichten krijgen. CoD is lang niet zo populair als het was en de W10 store is al niet zo populair. Toen kwamen er ook nog al de nieuwsberichten dat ze niet met Steam gebruikers konden spelen en kocht bijna niemand het meer?
draait uitstekend hier onder Windows 10. Er is zelfs een 'community patch' (kwam ik achter via een ander Remastered topic) waardoor er weer gewoon een masterserver is en cheatvrije games. Zijn behoorlijk wat (volle) servers zelfs.

Alleen de servers zijn wel heel veel van het 'ultrahoog xp per kill zodat je level50 bent binnen 2 minuten', en bijna allemaal zijn ze hardcore mode, met bepaalde servermods en/of een bepaalde map 24/7.

https://cod4x.me/

Ik zat er aan te denken om wel het geld voor de Remaster uit te geven. Gewoon, omdat ik cod4 weer wou. This fixed it for me :P
Alle 16 originele mappen zitten in de game, zover ik weet. Op dit moment 10 van de 16 maps en vanaf 31/12/16 de resterende.

De DLC maps, zoals Chinatown, zitten er inderdaad niet bij. Zijn ook niet de originele maps en dus nooit beloofd...
Voor zover ik heb begrepen komt de resterende DLC rond de kerst, behalve Chinatown en Broadcast. De reden hiervoor weet ik niet precies, maar het schijnt dat ze afwachten hoe de community hierop reageert. (heb ik ergens gelezen)
Juist deze 2 mappen speelde ik een jaar geleden nog heel vaak.

Het zou me alleen niks verbazen dat je dan wel de DLC van IW moet kopen
Chinatown is toch gewoon een originele map? In de CoD4 tijd hadden we geen DLC namelijk (goede oude tijd). Nieuwe patch met gratis maps wat een geweldige tijd.
Chinatown is de remake van Carentan uit COD2.
Carentan uit COD2 is ook weer een remake van Carentan uit COD1.
Wat weer een remake is van de scenes in dat dorp in de serie Band of Brothers.
Dat klopt, volledig offtopic:

Heb een aantal jaren geleden een 'rondreis' door Normandië gemaakt en daar heb ik geïnformeerd bij verschillende mensen en kiosken waar ik enig informatie of gedenkplaats van Café de Normandie kon vinden (ik kende die namelijk van BoB).

Het blijkt nooit te hebben bestaan en de locatie waar de Duitsers stand hielden is nu veranderd in een spoorwegovergang. De locatie is tijdens de invasie van de Amerikanen volledig verwoest en het is niet bekend wat daar precies heeft gestaan, vandaar het verzinsel: Cafe de Normandie.
Chinatown zit ook standaard bij de DLC idd
Bij de pc versie hadden we geen DLC die we nu kennen. Zat gewoon verwerkt bij de patch in daarom dacht dat het ook bij de console was. Pas bij MW2 op pc kwam de season pass dacht ik.

Maar ik had het kunnen weten omdat ik cod3 heel veel heb gespeeld en die had ook betaalde DLC.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 6 november 2016 18:36]

Het zat niet verwerkt in een patch....... Het is wel degelijk een map pack geweest, met naam en al. Ook voor de PC.
http://callofduty.wikia.com/wiki/Variety_Map_Pack
Nee hoor gewoon in een patch. Ik /heb/had de retail versie (zonder steam). Check de beschrijving ;) Er was namelijk toen nog geen manier om DLC te kopen bij CoD4. Activision had nog geen store enzo.

http://www.gamershell.com/download_27186.shtml

Edit: OMG handmatig patches downloaden. Enige DRM was een serial key. Echt nostalgisch :D

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 6 november 2016 22:42]

Het was toch echt een map pack, gratis vanwege een sponsordeal met nvidia.
http://www.eurogamer.net/...-variety-pack-free-for-pc
In principe kan je het een map pack noemen inderdaad. Maar ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het in de patch is verwerkt. Ik heb het gister geïnstalleerd namelijk. Wat hier boven al is gezegd er was nog geen goede infrastructuur om DLC te verkopen bij CoD4 en CoDWaW. Dus waarschijnlijk hebben ze een deal gemaakt met nvidia om toch nog wat geld te ontvangen voor de DLC.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 7 november 2016 14:21]

Was wel dlc want op ps3 was het niet gratis hoor.
Oh was dat alleen PC dan?

Edit: lol je hebt gelijk. Net even opgezocht.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 6 november 2016 15:21]

Ja was ook zo bij World at war gratis mappacks voor pc en betalend op consoles.
Jup, maps op de PC werden gratis bij updates geleverd omdat Activision toen nog geen infrastructuur had om DLC te leveren. Pas bij de overgang op Steam bij MW2 konden ze ook de PC laten genieten van de glorie van DLC *kuch*
MW1 werd bij launch ook al via Steam uitgebracht. Ik meen mezelf zelfs te herinneren dat als je de DVD had, je alsnog een steam account moest hebben..
Je bent door de war met MW2.
Nee ik weet zeker dat ik Call of Duty 4: Modern Warfare rondom de launch gekocht heb op Steam.
Ik heb 'm retail gekregen en kon de key alleen bij installatie gebruiken, niet op Steam.
De DVD versie was niet compatible met Steam (ik heb namelijk de DVD versie :) ).
Nee dat was pas bij MW2. CoDWaW werd ook nog zonder steam verkocht. Maar je had wel de keuze.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 6 november 2016 22:39]

Dat was bij MW2, en zo is mijn steam account ook geboren, daarvoor er nog nooit van gehoord, en sinds MW2 bijna alles via steam gekocht :+
Ja klopt. Dat was de reden inderdaad.
Waarschijnlijk probeerde MS de windows store wat populairder te maken door een 'AAA' titel toe te voegen aan de windows store. Ik denk dat CoD:IW niet de beste keuze was (En dat je dus niet tegen Steam spelers kunt spelen). Dat er op consoles geen cross platform mogelijk is, Ok... Maar niet met je Windows Store aankoop tegen Steam spelers kunnen spelen kom op zeg..

Het probleem is dat je nu nog meer verspreiding krijgt tussen de 'stores' platformen en belangrijker de spelers/consument.
ms heeft hier weinig mee te maken, het is niet alsof zij het spel op de store zetten of zo. Dat doet Activision toch echt. Hooguit misschien als MS een berg met geld beloofd had aan Activision in ruil voor. Maar dat lijkt me stug, want MS is zelf bezig met hun Play Anywhere push. Die vinden het hele Xbox / Windows eco systeem als combinatie belangrijker dan of Call of Duty wel of niet alleen in de Steam store staat op PC. CoD is op de PC nooit groot geweest en al helemaal dit jaar lijkt het best te floppen, zo'n belangrijke titel is het helemaal niet, onthou dat :).

Ze hebben gewoon een Steam versie gemaakt die van steamworks gebruik maakt.
Daarna kwam er iemand bij Activision die perse op de Windows Store wou en dus is er een aparte versie gekomen, want geen steamworks beschikbaar op de Windows Store

(waarom trouwens niet? Er staan zat standaard 'ouderwetse' Win32 apps op de Windows Store. Mag Steam niet omdat Steam zelf dan weer ergens anders vandaan moet komen en dus ongebruiksvriendelijk is of zo?)

Ze hadden gewoon 1 versie kunnen maken als ze zelf de multiplayer geregeld hadden en niet alles op Steamworks gezet (waardoor je alles moet omporten voor de Xbox API of zo).

Of maak een versie die gewoon samen speelt, of gooi het dan niet op de Windows Store (want, het zal minder dan 1% van je total sales zijn of zo??). Klinkt als een hele erge 'oh jah dat ook nog, vergeten' situatie.
CoD nooit groot geweest op PC? Lijkt me een beetje raar, na CoD waw (5) is het idd veel minder geworden, omdat ze toen begonnen zijn met afschaffen van dedicated servers, maar daarvoor waren er zeer grote communities die dit speelden, ik denk zelfs dat Activision meer in de PC wereld had kunnen verdienen als ze de servers en tools hadden gelaten zoals het was. En na al die jaren zijn van de voorgaande edities 1,2,4,5 nog steeds servers te vinden.
ja, ik bedoel ook _na_ cod4. Wat ik nog weet van m'n eigen semi-pro tijd toen is dat een hoop mensen uitkeken naar Cod :WoW (5) maar na een maandje spelen ging iedereen weer terug naar cod4.

Het moment dat de announcement van Modern Warware 2 (cod '6' ?) kwam over P2P play en hoe het ging werken heeft heel m'n clan Battlefield gekocht :)
ja, dat waren de twee waar ik destijds een keuze tussen moest maken, omdat je ze moeilijk allebei ten volle kon spelen. Nu kom ik niet eens aan ééntje om voluit te gaan. LOL.
Ah gelukkig begrijpen we elkaar, alleen ben ik bang dat Battlefield ook steeds meer die kant op gaat, als je ziet wat ze nu met BF1 doen, ik hoop het niet, maar zoals gezegd ik ben er bang voor :)
Je mag er zeker van zijn dat het Microsoft was die Activision betaald heeft om CoD uit te brengen in de Windows Store. Behalve Microsofts eigen games, bevat de Windows Store voornamelijk shovelware die niemand wil kopen. Een bekende game zoals CoD moest het niveau van de Windows Store opkrikken.

Als Activision een pc-game via een ander kanaal zou willen verkopen dan op Steam, dan zouden ze dat eerst en vooral op hun eigen Battle.net doen.
Modern Warfare Remastered is inderdaad een losstaande app, en de multiplayer-modus van dat spel is ook een eigen app. Singleplayer-spelers (piek, gisteren): 1300. Multiplayer: pieken van 5000-6000.

Het overgrote deel van de COD-doelgroep zit natuurlijk op console; dat is al jaren zo. Maar Advanced Warfare begon op PC rond de 35000 en de nieuwe rond 15000 + de remaster. Het is nog wel erg vroeg; het spel is nog maar een dag uit en zal dus nog wel stijgen. Na een week of twee is het beter vergelijken.

On-topic: Dat dit spel wel in de Windows Store is aangeboden, maar zonder gedeelde multiplayer, is belachelijk, maar wel verklaarbaar: Activision wist vast wel dat er toch heel weinig spelers zouden zijn vanuit de Windows Store, en dus hebben ze blijkbaar hun multiplayer-functies niet aangepast op de Windows Store. Er is vast enig werk vereist om het met zowel Steam als UWP te laten werken, en die moeite hebben ze blijkbaar niet willen nemen.

Netter was geweest om het spel dan ook gewoon niet uit te geven voor de Windows Store, want spelers die die versie halen zijn nu mooi de sjaak met een lege lobby.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 6 november 2016 14:31]

Aantal spelers stijgen nooit na een release van CoD.
Op release date is het aantal spelers het hoogst, en vanaf daar is het bergafwaarts.
Het enige wat soms nog een boost geeft is een free weekend, en echt goede kortingen doen ze bij CoD meestal niet aan.
Nee, je kunt alleen beiden kopen, of alleen Infinite Warfare. Remastered is nu nog niet los te verkrijgen, hadden ze beter wel gedaan, dan was die game meer verkocht dan Infinite Warfare. ;)
ging er niet over hoe je 'm kocht, ging er over hoe hij in de applist van Steam staat, en of je er dus apart stats over kan opzoeken als je het appnummer weet. Wat dus kon.

Hetzelfde voor @Mutts-o1o hieronder trouwens :)
MW remastered kan je voorals nog alleen in een bundle kopen.
Geef het tijd en je kan hem los kopen.
Wie speelt er nou nog COD op een pc, dat console kiddo's zich niet storen aan shovelware games betekend niet dat PC kids dat ook accepteren.

Wat mij betreft had de COD serie trouwens al een stuk of 5 games geleden mogen eindigen, zag laatst een 'trailer' op tv (live action onzin) en wat heeft dit echt nog met COD te maken zeg, wat een debiele game is het geworden..

Naar mijn mening is COD een prachtig voorbeeld van de kwaliteit en originaliteit van games, je ziet bij iedere nieuwe versie dat er weer meer advertising word gedaan, en er weer meer willekeurige niet relevante gameplay bij word geflikkerd 'om het vernieuwend te maken' ofzo, en in alles merk je gewoon dat COD een enorme cashcow is voor de console gamers, zwaar overgewaardeerd zoals de meeste dingen uit Amerika, en (console) gamers blijven het slikken...
Spank my ass and call me charley maar als deze game op steam net als in de windows store niet populair is... Waarom verdeel je dan ook nog eens de spelers die er wel zijn? Zou het juist niet veel logischer zijn om juist dan de 2 versies samen te brengen in multiplayer?
Whow Ik zie in jou stats een "all time peak" van 15,227 voor Infinite Warfare en 6,075 voor Modern Warfare Remasterd, bizar weinig als je het mij zou vragen.

Dat is met 50,- euro per spel gemiddeld nog maar net drie kwart miljoen omzet.
Dat zijn natuurlijk wel momentopnames. Niet het aantal spelers van de hele dag.
maar zeker niet goed als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Battlefield;
http://bf1stats.com/
Zelf BF4 doet het nog altijd beter: http://bf4stats.com/

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 6 november 2016 15:17]

Best wel triest dat het zo weinig zijn. Vorige week toen ik op BO2 Ps3 online was waren er 65.000 in Multiplayer en 10.000 in Zombies ! Een spel van 2012...
Vind het gaaf dat TeamFortress 2 cod op dit moment gewoon voorbij gaat kwa actieve spelers en dat voor een 5 jaar oude game dat moet ik ze nog zien doen met cod. Maar dat soort stats was vroeger wwel anders.

http://steamcharts.com/app/440
Al 9 jaar oud zelfs :)
Klopt mijn bron klopte niet :S
Ik heb TF2 nog gekocht toen je er nog voor moest betalen :)
Heb nu alweer 755.9 uurtjes erin zitten
Ik vraag me dan toch af he, hoe spel makers e.d. mensen zo blijven pushen voor de aanschaf van serieus premium hardware om de moderne spellen te kunnen spelen.
Er zijn zoveel mensen in nederland (en belgie zal niet anders zijn) die best een leuke PC hebben of kunnen aanschaffen maar om zo'n spel te kunnen spelen toch echt MEER moeten investeren in een more beefy PC die dat gewoonweg nog niet hebben.

Ben zelf momenteel goed aan het kijken naar een upgrade, maar ben voor een beetje stevige PC die dit spel kan spelen (of Battlefield 1) toch al gauw 1000,- euro kwijt en dan heb ik nog niet eens een kast/scherm/toetsenbord/muis/DVD-Speler etc nodig. Gaat het alleen om Moederbord, CPU, RAM, VGA kaart...

de huidige minimale eis voor deze spellen is vaak al een premium/high-end kaart van vorige generatie. (lees GeForce 900 serie/Radion R8 300 serie). Daar zit toch serieus geld achter wat voor veel mensen niet gerechtvaardigd is voor een algemeen thuis gebruik computer.

De true gamer, high-end gebruiker en mensen met (te) veel geld hebben het er voor over.
Ik ken genoeg mensen die 1 PC in huis hebben met een totaal budget van 500 a 600 euro voor de complete package. PC/ scherm/randapparatuur. Die kunnen deze spellen gewoon weg niet spelen.

Dus ik vind het met deze spellen nogal logisch dat de aantallen laag zijn (nog). dat gaat wel veranderen als we 2 a 3 generaties VGA kaart verder zijn, dan kunnen de midrange kaarten en misschien zelfs de stevige onboard versies de spellen op lagere settings ook spelen. Dan word het wat meer, maar dan is er vast weer wat nieuws.

Daarom zie ik de markt voor de console versies meer interresant bij de release van de spellen.
Ik ben zelf GEEN gebruiker van een console, en vind de kwaliteit en speelbaarheid van console versies gewoonweg slecht. zelfs met de betere nieuw XBox-one of PS4 weet ik veel welke er allemaal zijn. Beeld kwaliteit kan zoveel beter en mooier op een PC. dus zal zelf nooit overstappen. Maar snap het concept en gezien een vast platform zullen spellen aangepast zijn op de specs van die platformen, en hoef je je geen zorgen te maken 'Ohw kan ik hem wel spelen' als hij beschikbaar komt voor je platform kan je hem gewoonweg spelen.
Top is dat.

En de consoles zijn ook vrij betaalbaar als je niet de nieuwste van het nieuwste wil hebben. En is ook nog eens makkelijk op elke TV in huis aan te sluiten. Concept is perfect, maar ik vind de tekortkomingen als internetten (in een aantal gevallen van consoles), videobewerken, fotobewerken, VPN connectiviteit, FTP, etc van een console voor mij een grote rede om geen console te kopen, om dan nog maar niet te spreken over de betere bestuurbaarheid en kwaliteit van het beeld te spreken. 75% van de tijd dat ik achter de computer thuis zit, zit ik niet te gamen. Dus een PC zal voor mij altijd nummer 1 in huis zijn en blijven.

Ik ga nog niet eens in op de Game prestaties van Laptops.... Dat is helemaal drama voor een budget van >600,- euro ... :)
Gelukkig ben ik dus niet de enige die het belachelijk vind dat je een spel wat je voor een platform koopt (PS4, Xboxof PC) dan ineens binnen dat platform (PC dus in dit geval) niet met elkaar kunt spelen.
Ongeacht wiens beslissing dit is, dit is toch compleet van de zotte?
Dit had toch elk zichzelf respecterend bedrijf wel kunnen voorzien dat dit niet gaat werken.

Sterker nog, IMHO zou een bedrijf wat nu een nieuw spel uitbrengt wat gewoon multiplatform based zou zijn,,of een bedrijf wat servers bouwt waardoor multiplatform met bestaande spellen mogelijk wordt,.gouden tijden beleven.

Maar dat is weer een heel andere discussie en ik weet dat daar aan gewerkt wordt.
De PC is dan ook minder een 'platform', omdat naast de verschillende hardware er ook veel verschillende software is waarmee games gedistribueerd worden. Denk aan Steam, de MS Store, Uplay en Origin etc.
Dat is allemaal niet uitwisselbaar.
Bij de consoles heb heb je maar echt 1 digitaal platform, de stores van Sony en MS zelf. Je kunt wel keys kopen uiteraard maar die zijn dan weer alleen voor die store, soms zelfs landgebonden.
Daarom ligt het allemaal wat moeilijk en kan niet alles in één worden geimplementeerd.
Eens maar eenzelfde spel voor PC zou toch zowel via Windows Store als via Steam moeten werken. Dat verschillende spellen op de PC ook verschillende "providers"zitten kan ik mee leven. Maar eenzelfde spel op eenzelfde systeem (PC) via 2 providers aanbieden en dan onder hetzelfde OS niet kunnen samenspelen? Een kind van 3 kan nog wel bedenken dat dat geen handige of commercieel goede zet is. Of laat het samenwerken of biedt het niet op deze manier aan.

Stel dat je op de PS4 een spel koopt via PS store of via een disc uit de winkel en dat is niet compatible. Dat zou toch exact hetzelfde zijn? We hebben het immers over hetzelfde spel op hetzelfde platform.
1 - Multiplayer werkt niet samen met andere versies
2 - Waarom zou je in godsnaam de W10 Store versie kopen als je voor Steam kunt gaan? Waarschijnlijk heb je al al je games op Steam dus daar nu opeens van afwijken is nogal stom.
3 - Tot nu toe niet echt positieve verhalen over W10 Store games.

Al met al, niet heel gek dat die versie nu al zo goed als dood is.
1 - Dat is dus een ernstig probleem en een grote fout van de ontwikkelaar.

2 - Ik heb zelf een behoorlijk hekel aan steam en de slechte support, updates etc. De W10 store is verder niets mis mee. De enige reden dat steam groot is is omdat ze (net als sommige andere devs met launchers) al populaire spellen hadden en vervolgens de spelers gedwongen werden steam te gebruiken.

3 - Toch zijn bijna al deze problemen vanwege luie ontwikkelaars.
Wat is er mis met Steam?? ik ben er ontzettend blij mee, feit blijft helaas dat veel PC games vandaag de dag nog steeds console ports zijn, maar hoe je het ook went of keert als Steam er niet was geweest was gamen op PC de afgelopen jaren ten onder gegaan.

De enigste reden dat Steam groot is is omdat ze een goeie en betrouwbare service bieden, en het grootste aanbod hebben.

Ik heb in het verleden 3-4x met support contact gehad, en ben altijd snel en goed geholpen, zelfs in een geval waarin ik Ubisoft moest overtuigen dat ik een bepaalde game had (omdat het domme eikels zijn die cd keys meerdere keren verkopen) heb gewoon tegen Steam support gezegd "help eens met deze idioten" en een uurtje later hadden ze voor mij het probleem tussen Ubisoft en m'n steam account opgelost, met een vrij pittig verwoorde mail naar Ubisoft hehe.

Ook vraag ik me erg af wat je bedoeld met 'updates', bedoel je dat de updates slecht zijn? of stoor je je gewoon in het algemeen aan updates? Hoe dan ook, handig toch dat Steam je games up to date houd? mag ook wel met al die halfbakken releases van vandaag de dag (er is een reden dat consoles ondertussen ook tig updates per game hebben)
Ik vind het vervelend dat ik een extra service moet draaien op mijn PC om bij mijn spellen te kunnen.

Ik vind het vervelend dat als steam stopt ik niet meer bij mijn spellen kan.

Ik vind het vervelend dat steam soms eerst MOET updaten voordat ik bij mijn spellen kan. (ik bedoel steam zelf, updates van spellen vind ik niet erg).

Ik zeg niet dat de W10 store beter is of zo maar steam is ook niet perfect.
- Steam installeren duurt exact twee minuten en biedt een betere game ervaring dan eender welke andere cliënt.

- Microsoft heeft een ellenlange geschiedenis van stoppen van diensten die niet de gewenste inkomsten halen, waardoor GFWL

- Om de laatste Windows Store games te kunnen spelen, moet je de laatste update van Windows 10 installeren, die flink wat problemen veroorzaakt bij andere games, programma's en hardware

Steam is idd bijlange niet perfect, maar op elk gebied kilometers vooruit ten opzichte van de Windows Store.
- Steam installeren duurt exact twee minuten en biedt een betere game ervaring dan eender welke andere cliënt.
Dat is dus puur persoonlijke smaak. Ik vind het een erg vervelende game ervaring.

De andere punten heb je wel een punt maar zoals je zelf aangeeft is geen enkel platform perfect maar het blijft ook gewoon persoonlijke smaak.
Selecteer game. druk op play. en je komt in het spel.
Waar bestaat volgens jouw die vervelende ervaring dan uit ?

* heuveltje zweert al jaren bij steam
In de meest perfecte situatie is het inderdaad selecteer game en play ja. Ik kan me echter wel plaatsen in de 'vervelende game ervaring'.

Allereerst omdat Steam (dat is dan alweer jaren geleden, maar dat hekelt nog ergens) een vretende applicatie was, waar ik nooit optimale downloadsnelheid heb gehaald, waar downloads bleven hangen of überhaupt niet eens starten. Daarnaast vind ik de interface vrij chaotisch ogen.

Maar, zoals n3othebest ook al zegt, is geen enkel platform perfect en blijft het (bv. interface) persoonlijke smaak.

Zelf, vind ik de oudere versie van Origin het meest fijne platform. De nieuwe versie (sinds een paar weken?) gaat helaas al richting dezelfde chaos interface als dat Steam heeft. Waarom niet gewoon de oude, simpele interface? Game list overzicht met de cover en play, meer niet.
Maar dan moet steam dus al draaien op je PC. Anders gaat eerst steam opstarten (inclusief potentiële updates) and pas dan komt je spel.
Geen problemen met de laatste Windows update hoor! Ik draai er behoorlijk wat software op!
Oke nu snap ik je een stuk beter :)

Persoonlijk stoor ik me niet zo aan het moeten draaien van Steam, het bied me ook chat mogelijkheden met de 100en gamers die ik in de loop van de jaren ben tegen gekomen (wat dat betreft is Valve's wens om 'het Facebook van gamen' te worden goed gelukt) evenals een platform waar ik voor de meeste games mods kan vinden (Steam Workshop) en ik vind de screenshot & broadcast functionaliteit ook handig.

Maar je hebt wel gelijk, Steam is natuurlijk ook niet perfect, en (hoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het ooit zou gebeuren) het zou natuurlijk super ruk zijn als Steam opeens voor meerdere dagen/altijd down gaat.
Als Steam stopt dan zorgen ze ervoor dat je alsnog je spellen kan spelen, dit hebben ze aangegeven.

Als je het vervelend vind dat je Steam eerst moet updaten dan kan je ook in offline modus starten, dan wordt volgens mij het updaten sowieso niet gedaan.

Als je 10 jaar geleden had gezegt dat Steam een draak van een programma was dan had ik inderdaad met ja beantwoord :p.
1. De Call of Duty serie is al een tijdje overgestapt op Steamworks, wat volgens mij inhoudt dat het nooit samen kan werken met een versie buiten Steam. Van Steamworks afstappen voor die ene Windows Store die niemand gebruikt is geen fout, maar gewoon een kosten en baten vergelijking.

2. Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde idee. 500+ games in Steam, 0 problemen. 2 Games in de Windows store en met allebei veel problemen (geen SLI, geen FreeSync, vreemde framerate problemen, wazige offline modus, noem ze maar op)

3. De reden dat het niet werkt is omdat Steam bepaalde functionaliteiten biedt die ontwikkelaars aan zich bindt (=Steamworks). Microsoft doet met de Windows Store exact hetzelfde, dus zelfs al kocht je een Windows Store versie van het spel en een DRM vrije versie van GOG, dan nog kon je niet met elkaar op de multiplayer.


Hoe dan ook: Microsoft probeert al 10 jaar met Steam te concurreren. Om de 3 jaar trekken ze de stekker eruit, ontslaan ze iedereen en een week later hernoemen ze de zaak met nieuwe mensen en proberen ze het opnieuw. Het is typisch Microsoft dat ze geen achterstand kunnen inlopen (zie ook iOS/Android/W10).
Steamworks/UWP hebben helemaal niets te maken met of je wel of niet samen kunt multiplayeren. Geen idee waar je dit vandaan haalt.

Activision heeft bewust besloten de UWP en Steam versies apart te houden, hier zat geen enkele dwang achter vanuit het platform zelf.
Steamworks/UWP hebben helemaal niets te maken met of je wel of niet samen kunt multiplayeren. Geen idee waar je dit vandaan haalt.
VAC en andere Steamworks integratie.
Dat je Steamworks integratie gebruikt betekent niet dat je ze niet kan laten samen werken, tenzij je je game echt bouwt om alleen op Steam te draaien. Het lijkt me sterk dat een AAA studio geen eigen implementatie heeft, om vervolgens overige integraties daar aan te "klikken".

Zelfs als dat wel zo is, gewoon oerdom om als multiplayer game je userbase gelijk te scheiden. (Zeker als ze, als je dit nieuwsbericht leest, de Windows Store niet genoeg spelers heeft)
je eerste punt staat letterlijk in het artikel...
Het is de beslissing van Activision geweest om de multiplayeromgeving van deze versie gescheiden te houden van de rest, aldus Microsoft.
Hoe dan ook: Microsoft probeert al 10 jaar met Steam te concurreren. Om de 3 jaar trekken ze de stekker eruit, ontslaan ze iedereen en een week later hernoemen ze de zaak met nieuwe mensen en proberen ze het opnieuw. Het is typisch Microsoft dat ze geen achterstand kunnen inlopen (zie ook iOS/Android/W10).
Citation needed.

[Reactie gewijzigd door Verderf op 6 november 2016 14:27]

Aan de andere kant,

Rocket League krijgt het wel voor elkaar om crossplatform play te doen terwijl je gewoon je steamvriendenlijst in de game houdt.

Dus het kan blijkbaar allemaal wel.
Ok, zo leer ik ook nog eens wat. Ik weet niet wat ik dommer vind: spellen die online op 1 platform niet samen kunnen spelen ongeacht een kosten en baten vergelijking (Steam en de W10 versie) of bij consoles waarbij ze nu pas stapjes maken om samen te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door AppieNL op 6 november 2016 14:28]

Maar MS is dus de schuldige in deze? Ik dacht toch echt de mensen achter deze COD versie maar goed schijnbaar loop ik een aantal jaar achter hahaha.

Althans ik zie alleen maar commentaar richting MS zoals met alles.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 november 2016 14:30]

Volledig eens met je post, behalve punt 1. Steamworks is niet beperkt tot Steam, bv Portal 2 en Street Fighter 5 maken er gebruik van op Playstation. Het is Microsoft die geen Steamworks toestaat in de Windows Store, omdat Steam een concurrerende Store is.
Ik heb nogsteeds zo'n GWFL spel. Zo'n flight sim,

Doordat GWFL dood is en de servers weg zijn, doet het spel het wel maar zonder de DLC.

WIndows 10/8 Store, as if, Steam kan ook ooit doodgaan maar heb meer vertrouwen in steam dan in windows store.
Punt 2 kan net zo gelden tegen microsoft of denk je dat iedereen met plezier op Windows speelt.
En hoe bedoel je slecht support? Is licht dat niet aan de ontwikkelaar..
Punt 2 geld ook voor windows ja. Maar jij noemde het een nadeel van windows terwijl het gewoon een nadeel is voor elk platform dus ook voor steam

De support bedoel ik onder andere de veranderingen in de market en de mobile authenticator etc.
Als mensen dan toch een platform moeten kiezen op Windows dan boycotten ze Windows store bedoel ik.
Steam werkt ook op linux, mac.
Maar games op steam werken niet zonder steam. Dus je hebt nog steeds dat ene platform nodig.
.....
2 - Ik heb zelf een behoorlijk hekel aan steam en de slechte support, updates etc. De W10 store is verder niets mis mee. De enige reden dat steam groot is is omdat ze (net als sommige andere devs met launchers) al populaire spellen hadden en vervolgens de spelers gedwongen werden steam te gebruiken.
.....
Voor Steam is PC gaming core business. Voor Microsoft niet. Gezien de ervaringen met MS op PC gaming gebied in het verleden (GFWL, beloftes op het gebied van PC gaming, etc) en het nou niet echt stabiele beleid van MS de laatste tijd (ik denk dan meteen aan Windows Mobile wat nu echt in het verdomhoekje lijkt te zitten), zal ik geen games in de Windows Store kopen. Bij mij is het GOG en indien daar niet beschikbaar Steam.
haha je 2e punt slaat echt nergens op
Het was een reactie op zijn punt twee. Geen losstaand argument.
1 - CoD maakt al jaren gebruik van Steamworks. Microsoft verbiedt games met Steamworks in de Windows Store. Wiens fout is het dan?

2 - Beweren dat er met de Windows Store niks mis is, is hilarisch. Duizenden gamers slagen er niet in om FH3 of Gears 4 te updaten of te installeren. Patches hebben een week vertraging wegens certificatie. Uwp beperkt het gros van de voordelen van pc-gaming, zoals mods, dll injection, overlays, 3rd party tools etc. Al die nadeken zijn véél erger dan welk probleem dan ook op Steam.

3 - De meeste problemen deden zich voor bij games van Microsoft zelf
1 - de dev kiest er voor om 1 specifiek framework te gebruiken, het is niet onlogisch dat een concurrerend platform dat niet wil gebruiken.

2 - Wat een onzin, al die dingen die jij noemt zijn 99% de schuld van devs. En die andere punten zijn voor een deel wel mogelijk en voor een groot deel niet eens erg boeiend.
1 - CoD gebruikt al jaren Steamworks. Als Microsoft het niet toestaat in de Windows Store, en geen libraries ter beschikking stelt voor cross-play met Steamworks, dan is het net zo goed hun fout.

2. Onzin, dit zijn allemaal beperkingen van uwp, geen luiheid van de devs. Uwp games zijn verpakt in een geencrypteerde container en draaien in een afgeschermde sandbox. Mods en stuff zijn technisch niet eens mogelijk!
Windows 10 store is helemaal niets mis mee.

Het is eerder in het belang van consumenten wanneer er meerdere platformen zijn die een product aanbieden: concurrentie heet zoiets.

Dat het vervelend is om meerdere platformen op je machine te moeten installeren en gebruiken, dan snap ik nog enigszins, maar ook niet helemaal. Immers: snelkoppeling van een spel op je bureaublad en het achterliggende platform start ook automatisch op.

Ik zou het best tof vinden om het windows 10 store platform succesvol te zien worden. Echter, niet geforceerd ten koste van andere platformen.

[Reactie gewijzigd door IngamerX op 6 november 2016 14:21]

Windows store is niet platform onafhankelijk. Dat is een probleem wanneer je multiplatformspelletjes wilt verkopen.

Voor het verkrijgen en up to date houden van Windowssoftware kan het wel een verbetering zijn over het downloaden vanaf allerlei websites.
Ik snap je niet, wat bedoel je met windows store is niet platform onafhankelijk?

Windows store is een platform an sich dat draait op het besturingssytseem windows. Net zoals Steam, Origin en Uplay.
Windows Store draait alleen op Windows 10, niet op andere versies of andere OS (de W8 versie wordt niet meer ondersteund).

Steam draait op alle Windows versies sinds XP, maar ook op Linux. Het platform is hier de OS.
Origin is bijvoorbeeld ook niet platform onafhankelijk. En op zich maakt het niet uit omdat de meeste games sowieso alleen op Windows uitkomen.
Origin is bijvoorbeeld ook niet platform onafhankelijk. En op zich maakt het niet uit omdat de meeste games sowieso alleen op Windows uitkomen.
Origin en Steam zijn door hun versies op Mac juist wel platform onafhankelijk. Het zijn echter de developers welke platform afhankelijk worden als ze alleen voor Windows ontwikkelen.
Win10 store is in essentie ook niets mis mee, wat er mis is is hoe de games op die store werken, er worden limitaties opgelegd door Microsoft die games een stuk slechter laten draaien, in een eigen cluster multiplayer servers, etc.
Aangezien je de Windows Store succesvol wil zien, veronderstel ik dat je in de eerste plaats een Xbox gamer bent? Welke pc gamer wil nu gamen in een walled garden met dezelfde beperkingen, policies en prijzen dan een console?

Het feit dat de Windows Store enkel uwp games toelaat waardoor modding, tweaking, overlays, 3rd party tools zoals SweetFX en RTSS enz.. onmogelijk zijn, is voor mij al een gigantische reden om de Windows Store volledig te negeren.
1. Een belachelijke beperking van de ontwikkelaar zelf.

2. Mensen schuiven mee met het platform dat beter is, zeggen dat je "toch al daar zit" is niet echt het beste argument. Zo ga je ook niet om met je leveranciers van stroom, water, etc. Ik laat het in het midden welk platform nu beter is, maar je argument is een beetje een non-argument.

3. Al het niet positieve nieuws had voornamelijk te maken met Tim Sweeney die niet wist waar hij het over had, en dit soort onzin, iets wat niks met de Windows Store te maken heeft. Ja, de Store heeft enkele technische gebreken (gehad), maar daar wordt aan gewerkt of zijn al aangepast.
Tja dat krijg je als je de PC gamer wereld wilt gaan scheiden.
Want met de Windows store versie heb je geen toegang tot de steam versie.
Nu is het nog niet zeker waarom Activision of IW hier voor heeft gekozen.
Men vermoed dat Microsoft hier ook de hand in heeft iets met api's enz.

En daar veel gamers een aardige steam bibliotheek hebben is het niet verwonderlijk dat de Windows store niet in trek is.Vrees dat een korting ook hier niet gaat helpen. En het tijd wordt dat Microsoft inziet dat ze qua PC gaming een verloren race lopen of in ieder geval het XBL platform open moeten gooien.
Men vermoed dat Microsoft hier ook de hand in heeft iets met api's enz.
Het hele artikel gaat er juist over dat Microsoft hier niks mee te maken heeft en dit technisch gewoon mogelijk, bewijs is al tijden te vinden in andere games die dit wél gewoon doen.
En daar veel gamers een aardige steam bibliotheek hebben is het niet verwonderlijk dat de Windows store niet in trek is.Vrees dat een korting ook hier niet gaat helpen. En het tijd wordt dat Microsoft inziet dat ze qua PC gaming een verloren race lopen of in ieder geval het XBL platform open moeten gooien.
De Steam versie lijkt anders ook niet bepaald populair te zijn: SmokingCrop in 'nieuws: CoD: Infinite Warfare krijgt 20% korting op W10 Store...
Ik ben het er niet mee eens dat Microsoft hier niks mee te maken heeft. Het is immers zo goed als zeker dat Microsoft Activision betaald heeft om de game ook naar de Windows Store te brengen. CoD gebruikt echter al jaren Steamworks, en Microsoft staat geen games met Steamworks toe in de Windows Store. Hadden ze dat wel gedaan, dan was er geen probleem geweest. Ik vind het logisch dat Activision niet geïnvesteerd heeft in de ontwikkeling van een cross-play systeem tussen Xbox Live en Steamworks, voor de handvol pc gamers die CoD in de Windows Store zou kopen ipv op Steam.
Behalve natuurlijk dat Steamworks wel degelijk gewoon wordt ondersteund voor Windows Store games en Universal Windows Platform apps, dat was zelfs een heel belangrijk punt in de maart 2016 update waarbij V-Sync en G-Sync werden geïmplementeerd. Dus nee, dit is geen argument.
Als dat zo is, waarom heeft Activision de Windows Store versie dan voorzien van xbox live en niet van Steamworks? Ik zie twee mogelijke antwoorden:

1. Microsoft heeft Activision gevraagd of betaald om xbox live te gebruiken

2. Steamworks is effectief niet toegelaten. In de voorwaarden van Microsoft staat effectief dat er geen onderdelen van concurrerende stores mogen gebruikt worden
Steamworks is gewoon toegelaten: http://www.develop-online...ds-and-steamworks/0218598. Waarom zouden onderdelen van concurrerende stores niet toegelaten zijn? Heck, er staan concurrerende stores in de Windows Store.

En wat nu als... weet ik veel... Activision uit vrije wil gewoon Xbox Live heeft gebruikt? Heb je enig bewijs voor je eerste punt?
Ik las op Neogaf een citaat uit de voorwaarden van Microsoft waaruit bleek dat het niet zo simpel was. Ik probeer het morgen voor je terug te vinden.

Waarom zou Activision anders uit vrije wil beslissen om xbox live te gebruiken, als ze reeds een pc-versie hebben die Steamworks gebruikt? Ze hadden die dan gewoon kunnen converteren naar uwp en klaar is kees. Ze hebben nu een aparte pc versie gemaakt die xbox live gebruikt, goed wetend dat ze die nauwelijks zouden verkopen (Rise of the Tomb Raider verkocht meer dan 98 percent op Steam), zeker zonder cross-play met Steam.

Het kan dus bijna niet anders dan dat Microsoft hen daarvoor betaald heeft. Als Activision CoD ergens anders zou willen verkopen dan op Steam, dan zouden er eerder voor hun eigen Battle.net kiezen.
Je hebt het over een bedrijf dat voor PC liever match making koos dan server list...
Zelfs op low level zou je steamworks met UWP kunnen combineren.

En al had MS activision betaald om de game te verkopen op windows store, dat besluit niet de keuze voor het multiplayer gedeelte.
MS weet zelf wel dat ze geen winst draaien als de game niet zou werken met de andere platformen.
"Zelfs op low level zou je steamworks met UWP kunnen combineren."

Ik twijfel er niet aan dat het kan. Het is gewoon bizar dat Activision de moeite gedaan heeft om een Xbox Live versie te maken, als ze op pc al een Steamworks versie hadden.

Ofwel is Steamworks dus niet (of enkel volgens bepaalde voorwaarden) toegestaan, ofwel was Activision contractueel verplicht om Xbox Live te gebruiken.
Voor mensen die van een snelle shooter houden is Titfanfall 2 gewoon de beste optie. Goedkoper, gratis DLC, goede mulitiplayer, zeer goede campaign.
En volgende maand zo dood als een pier. Net zoals elke game op Origin die geen Battlefield heet.

Op console is Titanfall wel een aanrader ja.
De spelers aantallen voor CoD:IW zijn ook niet al te denderend, dus als je dan toch moet kiezen lijkt mij het beter om een dev te sponseren die wel wat anders dan anders doet.

edit: op dit moment 10k spelers, max voor IW is 15k. Lijkt mij close enough ;)

[Reactie gewijzigd door Koeitje op 6 november 2016 22:25]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Er hoeft er maar één te zijn te zien die de gamee vervolgens op Steam koopt en het geld van de MS Store aankoop niet terug vraagt; dan ben je dubbel binnen.
En je hebt een minder blije gebruiker, die op fora gaat lopen klagen dat het spel ruk is, dat de support brak is en je verdorie niet eens met je vrienden kunt spelen. Dat kost ze veel meer dan een extra kopietje.
Klagen op Call of Duty gebeurt al genoeg, daar hoef je de game niet eens voor te kopen..
Daar ligt Activision ook niet wakker van lijkt het, want de game verkoopt toch wel.
15k gebruikers voor een AAA-titel noem ik niet echt 'de game verkoopt toch wel'.
Dat geld voor de pc natuurlijk en niet console.
Echt een compleet afgezaagde titel, en daar zouden we dan 100 euro voor moeten betalen. Wat een gigantische onzin. Misschien dat ze bij Tweakers, met hun beoordeling van maar liefst een 7,0 toch nog een exemplaar of twee kunnen verkopen. Maar ik weet 1 ding heel zeker, bij mij komt ie er niet in!
Een losse remastered modern warfare versie zal meer spelers opleveren.
Je hebt helemaal gelijk, maar nee hoor, ze moeten gierig zijn en het exclusief verkopen met hun huidige, geflopte game.

Wel heel grappig om te zien dat zelfs een Remaster van deze "gouwe ouwe" het niet voor elkaar krijgt om de nieuwe game te verkopen. Dat zegt al genoeg!
Ja dat gaat helpen. Nu zou je iets minder betalen, kan je nog steeds niet CoD 4 remastered online spelen en als je dat wel wilt dan moet je alsnog de speelbare versie op steam kopen of bij een of andere, vaak shady keystore. Geweldige oplossing dit hoor, echt klasse. 8)7

Nee, ik vind dit echt niet kunnen. Dit is gewoon schofterige incompetentie bij de zoveelste uitgemolken CoD game waar je weer de volle mep voor moet betalen als je dit wilt spelen.
Met die korting los je weinig op. Zonder werkende multiplayer heb je niks aan het spel. Bovendien lijkt het me een slecht idee om spelers over Steam en Windows Store te verspreiden, er zijn altijd al zo weinig pc spelers. Dit verplaatst het probleem een beetje naar de toekomst, wanneer spelers beginnen af te haken.

Ik heb laatst nog Advanced Warfare voor 7 euro gekocht, maar achteraf toch spijt van toen ik er achter kwam dat er praktisch niemand online is. Vijftig euro is een nog heel ander verhaal.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True