Samsung verwerkt nieuwe digitale assistent Viv in Galaxy S8

Samsung wil de slimme digitale assistent Viv gaan verwerken in de aankomende Galaxy S8. Het bedrijf wil dat de assistent op termijn ook werkt met zijn huishoudelijke apparaten en wearables. Ook zouden ontwikkelaars 'zelf diensten kunnen toevoegen' aan de assistent.

Samsung logo (45 pix)De digitale Assistent, die Viv heet, wordt het product van Viv Labs, een bedrijf dat Samsung in oktober over heeft genomen. Viv Labs is weer opgezet door een medeoprichter van Apples Siri-afdeling. Samsung laat niet veel los over de implementatie van de assistent, maar zegt wel dat deze slimmer wordt naarmate ontwikkelaars meer diensten eraan toevoegen.

Met de zet gaat Samsung de concurrentie aan met bedrijven als Google, Microsoft en Apple, die ieder hun eigen digitale assistenten hebben in de vorm van respectievelijk Assistant, Cortana en Siri. Deze bedrijven concurreren met elkaar om wie er het eerst een assistent weet te ontwikkelen die het met de hand bedienen van een smartphone min of meer overbodig maakt.

Samsung moet extra gas geven om het verlies te compenseren dat de Galaxy Note 7 heeft opgeleverd. Het vlaggenschiptoestel had de neiging om in brand te vliegen, wat uiteindelijk leidde tot een terugroepactie van ieder toestel wereldwijd. Daardoor maakte het Zuid-Koreaanse bedrijf in het afgelopen kwartaal 96 procent minder winst dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Desalniettemin gaat de Note-productlijn niet met pensioen. De Galaxy S8 komt, als de releasedata van de voorgaande modellen enige indicatie zijn, in februari of maart van 2017 op de markt.

De onthulling van Viv, mei 2016

Door Mark Hendrikman

Redacteur

06-11-2016 • 12:41

74 Linkedin

Submitter: Binaryslave

Lees meer

Reacties (74)

74
68
49
3
0
7
Wijzig sortering
Waarom een aparte AI assistent willen hebben als Samsung zijnde, als je telefoons maakt voor Google's Android...
Dit probeerde de ze ook al met Voice S, wat gewoon niet mee kon komen met Google now.
Werk dan samen met Google om samen een AI assistent te hebben op Android. Nu gaan android gebruikers weer naar twee assistent toe, wat gewoon verwarrend is.
Omdat je wilt als bedrijf dat de consument voor jouw bedrijft kiest. Als iemand Google gebruikt dan maakt het niet uit of het een HTC of Sony of Samsung telefoon is en daardoor kan je klanten niet aan je binden.

Daarbij vind Samsung de invloed van Google ook te groot, als Google iets doet dan moet Samsung het maar slikken omdat ze afhankelijk zijn van Google. Hierom is Samsung ook begonnen met hun eigen OS en zijn ze ook bezig met hun eigen apps. Of het op een zinvolle manier gebeurt dat laat ik even in het midden, maar als bedrijf is het altijd goed om niet 'te' afhankelijk te zijn van een ander bedrijf. Stel dat Google besluit dat Google apps alleen nog maar op Google telefoons mogen komen omdat hun eigen telefoon verkopen zo goed zijn dat ze nog meer klanten aan Google willen binden? Dan heb je als bedrijf een gigantisch probleem.

Hier komt ook nog bij dat concurrentie alleen maar goed is voor de consument. Kijk maar naar Intel, de omzet van de PC markt gaat omlaag maar toch gaat hun marge ieder jaar weer omhoog. Dit betekent dat je als consument ieder jaar steeds slechter uit bent als je een Intel processor koopt. Bij persoonlijke assistenten is dit hetzelfde, door concurrentie is er vooruitgang want ieder bedrijf wil beter zijn dan de andere bedrijven. Dat het daardoor af en toe iets lastiger is voor de consument, tja persoonlijk heb ik liever concurrentie en betere producten waarbij ik af en toe moet uitzoeken welke ik wil gebruiken dan 1 product wat veel beter had kunnen zijn.
Alleen het probleem bij veel fabrikanten is dat je vaak geen keuze hebt in het uitzoeken van wat je wilt gebruiken, en software vaak als bloatware geinstalleerd word.
Wat dan ook nog eens vaak niet te verwijderen valt, zonder eerst de telefoon te rooten.
Alleen het probleem bij veel fabrikanten is dat je vaak geen keuze hebt in het uitzoeken van wat je wilt gebruiken, en software vaak als bloatware geinstalleerd word.
Wat dan ook nog eens vaak niet te verwijderen valt, zonder eerst de telefoon te rooten.
Je hebt wel degelijk keus, naast elke App die Samsung (bloatware als je wilt) plaatst kan ik een tegenhanger van een concurrent installeren en gebruiken :)

Daarnaast is het allemaal zo erg niet, die bloatware doet helemaal niks op je telefoon als je er zelf af blijft :) En 80% van de extra Samsung apps kan je disablen waardoor het bij gebruik nergens meer aanwezig is behalve in een lijst met disabled apps (zodat je ze eventueel weer aan kunt zetten)...
Daarnaast is het allemaal zo erg niet, die bloatware doet helemaal niks op je telefoon als je er zelf af blijft :) En 80% van de extra Samsung apps kan je disablen waardoor het bij gebruik nergens meer aanwezig is behalve in een lijst met disabled apps (zodat je ze eventueel weer aan kunt zetten)...
Geloof je het zelf????
Ik heb hier een Samsung tablet liggen (Galaxy Tab A 10" 2016) en daar staat ook allemaal van die bloatware op die continue meldingen geeft dat ze graag gebruikt willen worden.
Qua hardware was de tablet in z'n prijsklasse de duidelijke winnaar, qua software zijn ze niet beter dan de rest..., qua ondersteuning zullen ze net zo shit zijn als de rest zo niet nog shittier omdat Samsung vaak valse beloftes betreffende ondersteuning afgeeft...
Het is dat Google geen tablets meer op de markt brengt...

[Reactie gewijzigd door servies op 7 november 2016 08:52]

Ik geloof het zelf ja, ik heb een telefoon van Samsung en deel die ervaring dus niet met jou ;)

Wat geeft er precies een melding dan, ben wel benieuwd of ik die apps ook heb!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 november 2016 09:56]

Vandaar dat ik Google eigenlijk groot gelijk geef dat ze nu eindelijk met een eigen toestel komen..

Immers is Samsung publiekelijk bezig met Tizen, dus Samsung zit ook in het vaarwater van Google.

Via de pixel zal het (neem ik aan) sowieso redelijk bloat vrij zijn, en legt weer wat druk op de andere mobiele makers om ook niet 'te veel' bloat te doen.
Redelijk bloat vrij? Volgens mij zit die telefoon vol met Google apps!
ja en een apple telefoon zit vol met apple apps....

De bloatware op een google android telefoon van het merk samsung zijn eerder de alternatieve calender app, s calender, shealth, samsung app store etc. maar ook het office pakket, dropbox etc wat er bovenop de stock rom geinstalleerd wordt.

Alle Google apps horen bij het OS en zijn dus in princiepe geen bloat.
ja en een apple telefoon zit vol met apple apps....
Die je sinds iOS10 eenvoudig kunt verwijderen.

Geldt dat ook voor Google apps op Android? (=oprechte vraag, geen idee hoe dat zit op Android).
Alle Google apps horen bij het OS en zijn dus in principe geen bloat.
Ze zijn net zo bloat als de Samsung apps.
Je kunt namelijk ook stellen dat de samsung app horen bij het OS, een samsung android variant, en dat juist de Google apps daar als bloat meekomen vanwege de verplichting van Google om ze mee te moeten leveren als een fabrikant Google play store wil meeleveren.
Redelijk bloat vrij? Volgens mij zit die telefoon vol met Google apps!
Volgens mij weet je niet wat bloatware is.
Je ziet dat Google en Samsung hun wegen steeds meer scheiden. Google wil de komende jaren met de Pixel telefoons direct de concurrentie met Apple aangaan door de trifecta (hardware, software, services) in eigen hand te nemen.

Samsung heeft hier op geanticipeerd door Tizen in het leven te roepen. Een besturingsysteem dat volgens mij nu nog alleen op de budgettelefoons en andere apparaten van Samsung wordt draait, maar straks ook eens best op de Galaxy en Note lijn kan gaan draaien.

De overname en integratie van Viv is een verdere stap in dit proces.
Tizen was er denk ik eerder dan de Pixel telefoon.
Verder wel eens.

Persoonlijk zit ik niet te wachten op nog een OS. Het betekent voorlopig app-armoede.
Klopt! Tizen bestaat al weer een paar jaar. Samsung heeft waarschijnlijk deze ontwikkelingen al eerder zien aankomen en wilde natuurlijk al wat achter de hand hebben.

Het niet helemaal eerlijk van mij om het een besturingsysteem van Samsung te noemen. Het is namelijk gebaseerd op Linux en deels open-source. Intel is bijvoorbeeld ook betrokken bij het project.

Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tizen
Omdat je wilt als bedrijf dat de consument voor jouw bedrijft kiest. Als iemand Google gebruikt dan maakt het niet uit of het een HTC of Sony of Samsung telefoon is en daardoor kan je klanten niet aan je binden.
Maar, als consumnet wil je juist niet afhankelijk zijn van een vendor specifieke oplossing. Het beperkt de keuze van een nieuw toestel en de leverancier van jouw merk kan de prijs opdrijven. De levensduur van een telefoon is niet lang genoeg om eeuwige trouw te beloven.

Als Samsung de feature ook voor andere merken telefoons beschikbaar stelt zou het wel een goede ontwikkeling zijn.
Anoniem: 382732
@Yamotek6 november 2016 16:58
Je hebt gelijk dat Samsung minder afhankelijk wil zijn/worden van Google. Wat op zich niet gek is. Wat alleen jammer is bij Samsung is dat ze zich niet echt inspannen om hun varianten op wat Google biedt beter te maken. Het hebben van een alternatief is voor hun al goede genoeg, terwijl Google continu door blijft ontwikkelen.
Omdat je wilt als bedrijf dat de consument voor jouw bedrijft kiest
Laat die onnodige rommelige slome software van Samsung, waar anderen veel betere (en wel gebruikte) varianten van hebben, nou precies de reden zijn waarom ik nooit meer een samsung neem. Hardware is altijd prima (op de note 7 na). Maar de software is om te huilen. Als ik dit bericht ook weer lees ben ik blij dat ik binnenkort van ze af ben.
Omdat je wilt als bedrijf dat de consument voor jouw bedrijft kiest. Als iemand Google gebruikt dan maakt het niet uit of het een HTC of Sony of Samsung telefoon is en daardoor kan je klanten niet aan je binden.
Laat dat nu net de reden zijn waarom ik nooit nog een Samsung koop. Ik hoef die opgedrongen merk-specifieke software helemaal niet. En al helemaal niet als je het niet kan verwijderen. Ik wil software dat zo platform- en merkonafhankelijk mogelijk is.
Omdat Google ook best vaak de plank misslaat.. Als commercieel bedrijf wil je niet te afhankelijk worden van je partners omdat je geen controle of zeggenschap hebt over wat de invloed van je partner dan op jouw bedrijfsvoering is. En in dat opzicht, is Samsung maar deels afhankelijk van Google. Ze bouwen hun telefoon op het Android Open Source Project met hun eigen software daar boven op.

Ze hebben een overeenkomst voor de Google diensten inclusief Play Store op hun telefoons omdat hun klanten dat graag willen. Maar nodig is het niet.. zij hebben ook overeenkomst met Microsoft voor bepaalde apps, hebben ook hun eigen appstore en kunnen, indien nodig, veel diensten overzetten naar Amazon en Microsoft.

Daar staat tegenover dat Samsung verreweg de meeste populaire Android toestellen op de markt heeft en op die manier weer stukje zeggenschap hebben tegenover Google. Die liefde/haat relatie stuitert regelmatig beide kanten op, veel daarvan krijgen wij niet eens te zien.

En Google neemt ook regelmatig delen van Samsung over. Zo is het SAFE platform van Samsung zo goed als geïntegreerd in het moderne Android.
Wat denk je zelf? Minder afhankelijk van Google zijn natuurlijk. Vandaar dat Samsung ook met Tizen OS bezig is. Zit al op hun TVs.
Ja, dat klopt, maar met een beetje inzicht kun je wel zien dat Tizen OS gaat falen, Als het Microsoft al bijna niet lukt om marktaandeel te krijgen, en Firefox OS ook al weer gecanceld is. Dan gaat het voor een hardware bedrijf als Samsung helemaal lastig worden.
Hoewel de kans best groot is dat Tizen OS gaat falen, heeft Samsung wel een andere startpositie dan Microsoft en vooral Firefox. Ze zijn al heel groot met telefoons. Dus bij klanten die 'een Samsung' of 'een Galaxy' kopen - ipv 'een Androidtelefoon' - heeft Samsung wellicht een goede kans om ze dan te overtuigen om zo'n Tizen-variant uit te proberen.
Ja misschien worden sommige ontwetende gebruikers overgehaald om Tizen OS eens te proberen, maar komen er dan al snel achter dat er weinig app's aanwezig zullen zijn.
En de app's die er wel zijn, veel later worden geupdate dan bij Android en IOS.
Deze negatieve ervaring wordt dan wel weer via-via verder verspreid onder familie en vrienden.
Uiteraard, er zijn best wel wat criteria om het te laten slagen. Zolang men gewend is om apps te kunnen gebruiken, zal dat een grote factor spelen.
Ik kan me Bada OS op de Samsung Wave herinneren. Wat hebben wij destijds in dat topic lopen balen dat we geen WhatsApp of AngryBirds konden installeren. De Samsing Wave had een goede bouwkwaliteit, maar o wat jammer dat ie geen Android draaide.

Als voor Tizen niet direct alle apps / iedere hype beschikbaar is, dan gaat de klant die dacht 'een galaxy' te kopen dat niet leuk vinden.
Tja utieindelijk word alles naar Tizen geport, en gaan ze de Galaxy lijn uitbrengen met Tizen, de gebruiker trapt er toch wel in. Ze willen het liefst zoals Apple zijn, met een geheel eigen ecosysteem.
Een derde grote speler zou zeer welkom zijn. 90% Android is niet echt gezond voor de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door Kafka op 6 november 2016 14:47]

Is dat zo? Android is geen bedrijf en wordt dermate aangepast door alle OEMs dat je je kan afvragen of 90% marktaandeel dan zo slecht is.
Maar iedereen moet de Google Play Services hebben. En die zijn niet open source en ook niet vrij te gebruiken op alles wat je maar wil.

Een alternatief voor dat gedeelte is meer dan welkom.

Overigens zou Samsung ervoor kunnen kiezen het platform 100% Android compatibel te maken. Microsoft wilde dat niet (omdat ze dachten toch wel native apps te krijgen, maar dat gebeurde niet) en Samsung zal die fout niet herhalen.
Ik zie de eerste jaren de Galaxy lijn echt niet naar Tizen gaan. Tizen wordt vandaag volop ingezet in groeimarkten, maar hier in het westen gaat dat platform niet snel aanslaan om dezelfde reden dat Microsoft geen voet aan grond krijgt in de mobiele markt: een tekort aan populaire apps.
Ik geloof ook niet dat Samsung de Galaxy-lijn zal gaan "vertroebelen" met een ander OS. Dan zullen ze ongetwijfeld een nieuwe lijn naast de Galaxy-lijn gaan uitbrengen zodat voor iedereen duidelijk is dat Galaxy draait op Android en die nieuwe serie op een ander OS. (Tizen dus)
Dan gebeurt dat net zoals bij de smartwatches, ze zeiden een poos geleden dat hun smartwatches (Samsung Gear) Tizen gingen draaien en alleen met hun telefoons konden samenwerken, behalve de "Galaxy Gear-lijn". Die lijn zou er ook naast blijven bestaan.

(Dit was iig zo in 2014, nu lijkt het erop dat Tizen watches met meer, maar niet alle, Android smartphones werkt)

Toch hebben ze, volgens mij, geen nieuwe "Galaxy Gear" Watches meer gemaakt en hebben nu al hun Gear watches Tizen en zijn ze only Samsung telefoons compatible.
Ook is de Galaxy Gear geüpdatet naar Tizen-OS.

Dit alles was omdat ze Android weer niet hun eigen flavor mochten geven.

Bron: http://sammyhub.com/2016/...id-wear-for-smartwatches/
https://news.fastcompany....d-wear-os-updated-4008110
http://m.connectedly.com/how-to-galaxy-gear-nexus-5
Een lijst van compatibele android phones heb ik nog niet gevonden, maar:
- ging de Wear S3 niet compatibel zijn met een iphone?
- Ook Huawei zou overstappen naar Tizen voor zijn smartwatches
Klopt, ik zei ook dat dit zo was in (iig) 2014.
Samsung wilt geen Apple zijn. Samsung wilt net als elk bedrijf dat wil meer zekerheid en eigen grond in de markt.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Burr op 6 november 2016 15:51]

Samsung wil geen Apple zijn.
Samsung als een compleet bedrijf verplettert Apple als het gaat om wat ze leveren.

Nogmaals heb zelf alles van Apple, maar Apple is toch een soort van Telefoon boer.

Als je tijd hebt kijk eens:

https://www.youtube.com/watch?v=6Afpey7Eldo
Samsung Mobile dan.
Waarom heeft Google een nieuwe assistent gebouwd voor de Pixel terwijl Android reeds met Google Now komt? Fabrikanten hebben nu eenmaal iets uniek nodig om zich te differentiëren van de rest van de markt.
Niet helemaal waar, Samsung was ruim een maand eerder met S voice dan Google met now

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/S_Voice
https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Now
:+ Dan kunnen je digitale assistentes met elkaar praten als je zelf even bezig bent
Ja, nog afhankelijker van Google worden, lijkt me echt een goed idee.
Helaas heeft Samsung niet veel keus hierin en moeten ze wel, Tizen OS gaat het niet worden. En verder konden ze nog door gaan met het maken van telefoons met Windows 10 Mobile, waar tot nu toe maar een telefoon mee uitgebracht is.
Ze zijn nu eenmaal een hardware gigant en geen software gigant, dus moeten ze nu eenmaal accepteren dat je op dat software vlak moet volgen in plaats van leiden.

[Reactie gewijzigd door Thebestchoice op 6 november 2016 13:45]

Ja, want Samsung heeft natuurlijk niet het geld om een virtuele assistent te ontwikkelen. :/

Samsung wil zich onderscheiden van Google en een virtuele assistent mag dan niet ontbreken. Daarnaast zal Viv ook worden gebruikt voor andere apparaten, zoals televisies.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 6 november 2016 14:02]

Het hebben van genoeg geld is geen garantie dat je iets kunt ontwikkelen. Apple heeft bijna oneindig veel meer geld dan Google en toch mislukte hun eerste maps poging (later wel hersteld, maar het geeft aan dat geld niet alles is).
Dus wat is je punt? Volgens mij nemen ze het bedrijf over om alle knowhow binnen te halen. Ik kan moeilijk zeggen dat diensten als Google Assistant of Siri vlekkeloos werken, dus zo groot is de achterstand niet. De demo's van Viv zagen er in ieder geval uitstekend uit.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 6 november 2016 17:21]

Ze zijn nu eenmaal een hardware gigant en geen software gigant, dus moeten ze nu eenmaal accepteren dat je op dat software vlak moet volgen in plaats van leiden.
Toch hebben ze altijd vele handigheidjes gehad die Google later pas overnam in een nieuwe Android versie, blijkbaar maakt de hardware gigant software wat een software gigant graag over neemt.
Dus plat op je rug gaan liggen en alles accepteren? Zo werkt bedrijfsvoering en risk/opportunity analyse gewoon niet. :Y)
Een zwakte bod is wat je voorstelt. Samesong kan zich niet altijd afhankelijk blijven opstellen als het een rekevante positie wil behouden in de consumer elektronica wereld. Gebruik van de Google AI maakt Google steeds machtiger en de achterstand steeds groter. Bovendien onderscheid Google nu ook al tussen 3rd party Android en zijn eigen devices. Samsung kan simpelweg niet anders als ze willen blijven concurreren in het premium segment.
Ik gebruik nog altijd liever mijn vingers als mijn stem om mijn telefoon te bedienen. Samsung heeft toch al iets genaamd svoice? Gaat dit dat vervangen?
Tja, dat wisselt natuurlijk. De één vindt het fijner met vingers, dan ander met de mond ;)
Mee eens, maar ik ben stiekem wel jaloers op iPhone gebruikers die Siri in het Nederlands perfect kunnen gebruiken. Voor zover ik weet werken S-Voice en Google Assistent niet in het Nederlands.
Assistent maar deels, met svoice geen ervaringen.
Ik weet wel, assistent is beter als siri als je engels tegen beiden spreekt, echter, de nederlanse siri is beter als de nederlandse assistent. MKBHD heeft hier een goede video over op youtube, waarin hij siri en assistent vergelijkt.
Ik snap Samsung wel. Je bent een grote multinational, levert een grote verscheidenheid aan computers, telefoons en computergestuurde apparaten, maar nergens druk je echt je eigen stempel op. Computers en telefoons draaien een OS van een ander en daar wordt ook nog eens goed geld mee verdient. Vervolgens zien ze Apple die nergens een dominant marktaandeel heeft, maar toch een manier heeft bedacht/gevonden om alles -daar waar mogelijk- in eigen hand te houden en klanten aan zich te binden.
Bij Samsung denken ze vervolgens dat moeten wij dan toch ook kunnen.

Neem nu VIV. Dit is van de makers van SIRI en is eigenlijk de grote en betere zus. Volgens de geruchten zou VIV zelfs met kop en schouders boven alle bekende spraakbesturing uitsteken. Het probleem is alleen dat ze vast zitten aan Android. Nu zijn ze zelf ook bezig met Tizen. Echter het grote probleem is om marktaandeel te veroveren.
Dus de kans is groot dat Samsung goede functionaliteiten als "bloatware" in Android bouwt om de consument te overtuigen van hun kwaliteiten. Vervolgens neem je deze kwaliteit ook over in Tizen en moet je maar hopen dat de consument de overstap wil gaan wagen.

Maar daar komt het eerste probleem al. Want hoeveel gebruikers zien spraakbesturing -ook al is het nog zo goed- echt als een toegevoegde waarde. Bedoel, leuk dat Apple Siri op de mac heeft geïntroduceerd, maar hoeveel mac-gebruikers kletsen nou echt met regelmaat tegen hun PC.

Stel dat Tizen aanslaat dan nog is het alleen nog maar bruikbaar op de telefoon. Dit terwijl je met iOS, Windows en binnenkort ook Android een telefoon koopt die ook direct en logisch kan communiceren met je computer.

Ga je dan weer even terug naar het verhaal dat Samsung in theorie met Tizen een heel ecosysteem van apparaten zou kunnen bouwen in je huis -wat zo maar eens het uitgangspunt van Samsung kan zijn- dan zijn er eerst nog heel veel vragen c.q. problemen die om aandacht vragen. Zoals de veiligheid van IOT, wanneer gaat spraakbesturing echt aan slaan en zijn mensen bereid om zich helemaal afhankelijk te maken van een fabrikant.

Kortom: VIV is vast erg leuk speelgoed, maar de vraag is wat draagt het nu echt bij aan de gebruikerservaring op Android, hoe gaat Samsung gebruikers overtuigen om over te stappen op Tizen en stel dat gebruikers de overstap wagen welke meerwaarde gaan ze dan brengen t.o.v. Windows, iOS/OSX en Android...?
De stap naar een eigen OS hadden ze 3-4 jaar geleden al moeten maken. Maar weinig Samsung gebruikers kozen echt bewust Android.
Inmiddels is het momentum er voor Samsung uit en is het extra riskant om deze move te maken.
Te verwachten i.v.m. Domotica. Samsung levert natuurlijk al veel elektrische huishoudelijke apparaten. Snap deze zet daarom volledig.

[Reactie gewijzigd door Crawl NL op 6 november 2016 13:29]

Samsung gaat met een assistant op Android de concurrentie aan met Google..Dat klinkt niet lekker in de oor. Krijg je straks hier door niet zo een verhaal van: Viv werkt met deze aantal x apparaten en Google assistant met die aantal x apparaten etc?
Waarschijnlijk kan je kiezen zoals je nu ook al SVoice of Google Now kon gebruiken.

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 6 november 2016 13:00]

Alleen jammer dat SVoice (en alle andere Samsung meuk) je zo opgedrongen wordt... ook als je het niet wilt gebruiken.

Heb bijna alle S-en gehad (nu S6), maar neig momenteel meer naar een kale Android. Helaas is de pixel het 'net' niet (zeker voor die idiote prijs), dus dat wordt nog even afwachten.
Is Assistant sowieso al niet een Pixel-exclusive? De rest zit toch nog allemaal op Now, niet?
Tenzij je een telefoon met 7.0+ hebt kun je assistent aanzetten ( moet je wel geroot zijn )

Het kan middels de Build.prop aanpassen,
Of de asistant enabler xposed module te installeren en activeren.
Tsja, Android is niet van Google. Google maakt gebruik van Android. Samsung maakt gebruik van Android. Het zijn de diensten die Android waarde geeft.
Je mag vandaag gerust zeggen dat Android van Google is. Google beheerd de code basis, Google bepaald de richting die het OS uit gaat en alle essentiële onderdelen om er een volwaardig mobiel OS van te maken zijn ondertussen ook uit Android gesloopt en vervangen door applicaties van Google die niet onder de open licentie of eigendom van de OHA vallen.
Google Android is van Google. AOSP is van OHA.

Het zijn 2 hele verschillende besturingssystemen, maar de basis is hetzelfde.

Net zoals een stock-rom anders is als een AOSP-rom.

[Reactie gewijzigd door l99030607l op 6 november 2016 14:11]

Verschrikkelijke keuze van Viv. Ze lanceerden Viv als een soort open-platform voor alle fabrikanten waardoor er een assistent-standaard zou zijn. Viv als platform had veel potentie en de AI achter Viv was daar uitermate geschikt voor gezien de 'intelligentie' en de schaalbaarheid.

Nu wordt het dus een halfgare Samsung feature die alles zal zijn wat Viv nooit bedoeld was om te worden. Sell-outs.
Kan het niet zo zijn dat we in de toekomst een telefoon kunnen kiezen met een besturingssysteem naar keuze.
Een galaxy S11 met tizen of android of windows.
De toekomst plannen zijn wel om over een paar jaar telefoons uit te brengen die je kunt laten upgraden
Dus meer geheugen of snellere processor. Het bestaat al, alleen op hele kleine schaal. Dus het lijkt mij niet ondenkbaar dat er meerdere besturingssystemen op een toestel kunt laten zetten
Hoe weet je nou wat er verder (niet) veranderd? Het toestel is er nog lang niet...

Dit bericht gaat specifiek over een nieuwe software functie, dat sluit verder niks uit wat er verder nog verbeterd gaat worden...
Gaat over het algemeen. Zelfde geld voor de S7 met de S6.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee