Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 90 reacties

Activision en Inifinity Ward kondigen Zombies in Spaceland aan, een onderdeel van de nieuwe Call of Duty-game Infinite Warfare. De zombiemodus speelt zich af in pretpark met een jaren tachtig-setting, met bijpassende kleding en muziek, en David Hasselhoff.

Volgens de uitgever en de ontwikkelaar bevat de zombiemodus een verhaal dat zich afspeelt in de jaren tachtig van de vorige eeuw 'compleet met de geweldige muziek van deze fantastische periode'. Het verhaal speelt zich af in een pretpark, waarin een mysterieuze dj regelmatig van zich laat horen. Activision heeft acteur David Hasselhoff gestrikt om die rol te vervullen. Zijn uiterlijk en stem komen volgens de uitgever terug in de game.

Spelers kunnen kiezen uit vier personages: de sporter, de nerd, het populaire meisje of de rapper. De stemmen van de personages zijn ingesproken door komedianten zoals Seth Green, Ike Brainholtz, Jay Pharaoah en Sasheer Zamata.

Zombies in Spaceland is een survival coop-modus binnen Call of Duty: Infinite Warfare. De game komt uit op 9 november voor Windows, de Xbox One en de PlayStation 4 en kost 69,99 euro. Samen met de nieuwe CoD verschijnt er ook een remaster van Modern Warfare, maar die is enkel te koop in een bundel met het nieuwste deel, voor een prijs vanaf 89,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (90)

En nu gooien de restanten van wat ooit Infinity Ward was de zombiemodus van Treyarch er ook nog in. Het lijkt onderhand pure wanhoop om de game maar te verkopen. Eerst een CoD 4 remaster en nu de zombies. De game zelf ziet er zeer slecht uit.
Smaken verschillen, maar 60 euro voor: een Mass Effect themed shooter (SP/MP), een Blood Dragon L4D en een Classic Remastered (SP/MP) voor de mensen die hem zouden gemist hebben; vind ik een koopje persoonlijk. Content genoeg om me bezig te houden tot Quake Champions :9.

Ik kan de negatieve reacties begrijpen van mensen die al x aantal jaar de serie spelen en het te verschillend vinden van het begin of te weinig vernieuwend. Er is ook een grote groep mensen die helemaal warm lopen van de nieuwe Battlefield. Dan zijn er nog eens die zweren bij Counter Strike en niets anders.

Gelukkig is er zoveel keuze, dat je als je niet tevreden bent met wat er aangeboden wordt, kan je gerust iets anders kan proberen. Voor elk wat wils. Ik had mijn keuze al gemaakt en dit bevestigt het alleen maar.
Voor de remaster erbij te krijgen moet je toch die speciale editie kopen van 100 euro?
Of ben ik verkeerd?
Je hebt het niet verkeerd, de bundel met de remasted COD is er vanaf §90,- voor §70,- krijg je alleen COD IW
De geruchten gaan zelfs dat de zombie modus een DLC wordt.
Oftwel:
- IW 60 euro
+ remasterd 90 euro
+ zombies 105 euro (?)
Ik kan de negatieve reacties begrijpen van mensen die al x aantal jaar de serie spelen en het te verschillend vinden van het begin of te weinig vernieuwend.
Het kan prima om je game te innoveren, dat moet ook wel. Maar ik vind het inderdaad te veel: dit heeft natuurlijk al lang niets meer met Call of Duty te maken. In plaats van alle oude fans kwijt te raken hadden ze natuurlijk ook de nonsense toevoegingen kunnen uitbrengen onder de naam Call of the Zombie: Ridiculous Warfare, of wat dan ook.

Maar ook het 'hoofdbestanddeel' van het spel is niet meer wat het was. Zeker Infinity Ward had een vrij serieuze inslag op oorlogsvoering met een arcade (geen realistische) gameplay en incidenteel spektakel. Daar is niets meer van over, het is ťťn en al spektakel en de serieuze ondertoon is verdwenen, en dat was niet nodig geweest. Call of Duty: Over the Top Warfare.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 17 augustus 2016 16:37]

Eens. Ik kan er niet eens om lachen. Het is gewoon over de top en niet op de goede manier, maar op de wanhopige manier. Misschien is het dan echt zover, misschien werkt de uitmelkstrategie eindelijk tegen zich.
Dat de uitmelkstrategie uiteindelijk fataal blijkt is al lang bekend. Denk aan de in het verleden gestorven Guitar Hero-reeks.

Die reeks bouwde op exact hetzelfde principe: 1 of meerdere malen per jaar een nieuwe game met minimale wijzigingen/vernieuwingen.

Activision en de aandeelhouders willen echter zo veel mogelijk geld in zo kort mogelijke tijd. Het resultaat op lange termijn maakt ze vrij weinig uit.

[Reactie gewijzigd door Transistortje op 16 augustus 2016 21:19]

Eens, maar toch duurt het lang. Al zeker een jaartje of 6 lees ik op Tweakers dat dit jaar COD echt helemaal gaat instorten, maar ieder jaar weer breekt het alle records.

Ze leken onvatbaar voor het onvermijdelijke.

Ik vind overigens de basis van COD goed en tijdloos. Het is een lekker speelsysteem van arcade knallen, ook dat is een markt. Ik erger me vooral aan alle onzin er omheen, en het wordt ook tijd voor betere graphics.

Ik ben ondertussen al lang over op BF3/4. Toch moet ik toegeven dat COD soepeler speelt.
Ieder jaar alle records?

Graag bronnen... volgens mij hebben ze geen enkele record gebroken 8)7
De serie is over zijn piek maar leverd nog steeds zeer veel geld op.

Door de uitmelk microtransacties ala F2P pay to win verdiende ze met blops 3 meer als ooit tevoren.

Al leverde deze strategie ook deels de haat op die ze nu over zich uit gestrooid krijgen.
Tja, geld is geld.

Als mensen geld naar ze blijven smijten dan blijven ze dezelfde dooie mus verkopen.

Je kan als consument klagen wat je wilt maar een bedrijf kijkt liever naar een grafiekje van $ inkomsten dan klachten, en ik kan ze geen ongelijk geven dat ze hun strategie dŠŠrop vormgeven.

Heb zelf geen CoD meer gespeeld sinds CoD4:MW, en dan ook geen cent er meer aan uitgegeven.
Tja, Ik had CoD4: MW kado gehad. De laatste echte goeie CoD was nummer 2. Daarin had je nog tanks in multiplayer.

Hoewel ik de singleplayer van MW1 wel goed vond.
Je kunt ook tussen de regels doorlezen in plaats van op alle slakken zout leggen. Hier de data die je zelf te lui was om op te zoeken:

http://www.statisticbrain...se-game-sales-statistics/

Een van de best verkochte games ooit, en dat in een zeer lange periode, waarin duidelijk een algemene stijgende lijn te zien, ook in de jaren dat menigeen klaagde over het uitmelken.
En toch zag ik weer genoeg preorders bij de lokale mediamarkt (toevallig waar ik werk)
Terwijl diezelfde game allang verkocht wordt :')
Ze zullen echt wel onderzoek doen gok ik. En high speed monster fueled over the top gameplay zal het denk ik onder het gross van de kopers wel goed doen.

officeel is het volgens mij een 18+ game. maar ik denk dat het gros van de gamers denk ik rond de 12 - 16 jaar is. Deze laten hun ouders het denk ik wel kopen. veel verkopen zullen denk ik ook van advies komen.

"mijn kleinzoon speelt schietspelletjes"
"dan is black ops wel wat voor hem"

en er zullen elk jaar wel weer nieuwe spelers bij komen die te jong waren om het te krijgen van hun ouders. maar hoe het echt zit mag joost weten.
En dan ook nog een verhaallijn waarbij je met 4 man in een pretpark moet overleven, left4dead much?
CoD had al eerder een pretpark in z'n games zitten, geen idee welk deel meer, maar daar speelde ik ook zombies op (dan wel modded ofc)
Er zat een soort van pretpark stukje in CoD4, in Tsjernobyl waar je Lieutenant Price speelt en je je CO moet meesleuren naar de chopper bij dat reuzenrad, bedoel je dat soms? Maar dat was verder geen officieel zombielvl, L4D heeft ongeveer exact wat in het bericht staat al gedaan, alleen dan met een Rock Concert op het einde ipv een DJ...
ach maakt mij weinig uit, als het maar leuk is ;)

en het was een multiplayer map (geen idee of het een officiele multiplayer map was) speelde het in mw2 ^^ via alteriw
Of bedoelde je de map Carnival want daar moest ik ook aan denken.
Die map zat in het Resurgence Pack voor Modern Warfare 2.

Zombies speel ik trouwens nooit. Kan me niet echt boeien op de een of andere manier.
ja die was het volgensmij maar het was neit echt zombies zoals nu want dat vind ik ook saai. daar waren een x aantal spelers zombies en de rest human. en kon je zelf de map creeeren met portals als je een eigen server had opgezet. was wel leuk :P
Activision gooit er gewoon in waarvan men verwacht dat het goed zal verkopen.. Met het oude CoD heeft dit allang niks meer te maken.. CoD kopen en spelen was voor mij voorbij na CoD4.. Dat was de laatste echte PC game, daarna is het een typische op de consolemarkt gerichte shooter geworden.. CoD 2 was voor mij de beste ooit en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven helaas..

Mijn (nieuwe game) aandacht gaat nu uit naar Battlefield 1, die op het 1e gezicht wel teruggrijpt op wat die game-series oorspronkelijk zo goed maakte.. Hopelijk is dat ook echt zo en stelt het me niet teleur.. Binnenkort de beta (lees: demo) spelen..
Het is dan ook zeer vervelend dat je gedwongen wordt Infinite Warfare te kopen om COD4 te kunnen spelen.

Bedrijfstechnisch is het natuurlijk een slimme keuze, zeker na alle kritiek rondom de releasetrailer van Inifite Warfare..
De 80's-sfeer komt wel bijzonder slecht terug in dit filmpje. Dat je muziek uit dat tijdperk hebt en wat costuums wil niet zeggen dat je ook meteen de juiste sfeer neer weet te zetten.

Overigens, als je net een dag geleden de Battlefield 1-trailer gezien hebt en daarna dit, dan zie je toch wel echt een heel groot verschil in hoe alles in elkaar gezet is. Beide gebruiken ingame-beelden, maar EA laat heel goed zien wat goed camerawerk in combinatie met strakke editing en een sublieme muziekkeuze kunnen doen voor je trailer. Bij die trailer werd je er direct in gezogen, terwijl ik bij deze trailer meer het gevoel heb dat ik naar een filmpje van Saints Row aan het kijken ben.
Is dit vanwege 'de vraag naar vroeger'?
Nee hoor, juist vanwege "de vraag naar toekomst"
Ik als 40er die opgegroeid is in de jaren 80 wordt er iig niet warm of koud van.. Het heeft verder ook helemaal niks met het oude CoD te maken.. Het wordt eens tijd dat ze bij Activision wakker worden en weer een echte ouderwetse CoD game maken die zich afspeelt in WWII.. Maar ik vermoed dat ze daarvoor gewoon de kennis en kunde niet meer in huis hebben nadat Infinity Ward is uitgekleed..

Gelukkig is dat bij EA en Dice wel anders zo te zien wat ze daar nu met Battlefield 1 doen.. Als die game de belofte waarmaakt hoop ik echt dat hij het beter zal gaan doen dan deze "nieuwe" CoD..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 17 augustus 2016 06:01]

:z far cry blood dragon
Inderdaad, de muziek maar vooral ook een geweldige sfeer (foute kleuren). Waarbij de cinematics ook echt goed inspeelden op de eighties sfeer. Ben bang dat ze hier met cod toch echt de plank mis slaan.
nou je kan veel zeggen, maar de graphics van COD komen toch echt wel in de buurt van de jaren 80.
dus op dat punt is de sfeer echt wel bereikt.

en de zombie modus, och die werkt echt goed, vooral die zombie sfeer, effecten en omgeving.
je merkt echt dat deze game ook ontwikkeld is door zombies.
wat dat betreft erg fantastisch dat ze dat gevoel mooi weten over te brengen in hun game.

COD is een echte WAR game, serieus veel realistischer dan BF1 na mijn mening.
Zodra je een server gevonden hebt een je een match gemaakt denk te hebben, na al een lange introductie van Infinite Warfare banners, langzaam voel je je bloed stromen, je hoofd word heeter. ja ze hadden multiplayer beloofd, en aangezien voorgaande delen dat NIET hadden!
en dan komt het, de servers zijn al weer offline omdat de game al 2 weken oud is,
al die dode servers tragisch nieuws, lijkt daar bijna wel een massagraf bij die matchmaking.
van haat gaat de GTX 1080 het raam uit, warm is die niet, vanwegen de jaren 80 stijl is dit ene lekker zuinige game. en word daardoor vooral aangeraden door subsidie instansies voor een beter millieu.
maar net als volkswagen zit er ook sjoemel software in om zo bij de grootste club te blijven horen.
het ziet er millieu vriendelijk uit, door de laag gezette graphics, maar het zuigt toch weer een lekker rekkeningetje door de meter heen.
AUWTS die gtx 1080 was toch echt heet. GRR, IK WIL COD SPELERS SCHIETEN.


een echte war game.
nu is het pas echt oorlog want ja, ik heb zojuist mijn PC gesloopt
Ik zie dat dit humor is, maar de BF series is echt aan het aftakelen en dat komt doordat men teveel op COD ipv BF wil lijken.
Wow neem aan dat dit een sarcastische opmerking is? Ik speel beide games vanaf het begin maar ben 4 jaar geleden gestopt met die onzin COD, steeds meer onzin, een goed concept hoef je niet compleet te veranderen maar COD heeft totaal geen vernieuwing. Alleen de trailer al wat ze laatst lieten zien, gewoon diep triest en dat was zeker kwaliteit uit de jaren 80 zoals hierboven al vermeld is.

Battlefield is en zal altijd heel anders blijven, nu heeft BF ook genoeg gebreken maar uiteindelijk kan ik me daar beter mee vermaken dan COD. Geef eens een goed voorbeeld waar BF graag mee op COD wil lijken?
Voertuigen zijn alleen maar zwakker geworden door de tijd heen. Infantrie is veel te dominant geworden. Die kunnen marathons rennen met 100 kilo aan apparatuur bergopwaarts rennen en halen dan een een tank in zonder buiten adem te raken...

In voertuigen moet je ondertussen een leger van lock on wapens ontwijken, waar in BF3 je nog een SOFLAM icm een Javelin moest gebruiken, heb je in BF4 gewoon weapon pickups die een multi persoon voertuig ownen. (HVM-II)

Ook de tendens van friendly fire af te keren vind ik typisch een COD ding.
Casuals snappen ook niet dat 'target identification' een belangrijk ding is IRL en dat M320 granaten spammen alsof je naast de 2 M320 granaat fabrieken staat, gaat ook helemaal nergens over. Gaan ze daarna ook nog eens bluffen over hun stats terwijl ze alleen op Metro of Locker hebben gezeten.

En het aantal rare gadgets is ook vermoeiend. Zeker de gadgets die ook nog eens kills kunnen maken. Mortier snapte ik nog, maar wat is die UCAV? Waar gaat dat over?
Voertuigen zijn niet zwakker geworden, de wapens zijn sterker geworden, net als IRL.
Die HVM-II hebben ze er waarschijnlijk in gestopt zodat je niet weer van die choppers met hun buddy 90-2 scores halen en de gameplay verkrachten zoals in BF-3 wel eens gebeurt.

Tsjah en dat rennen... stel dat je even 1000m moet afleggen naar de volgende vlag en je hele team al in een voertuig zit en jij net te laat bent en dus moet lopen. Als je dat realistisch gaat maken ben je pas na een half uur bij de volgende vlag, nou succes ermee.

En dat van die m320 granaten is altijd al een dingetje geweest. Ik irriteer me ook altijd kapot aan die dingen, maar ze bestaan ook in het echt en daar zijn ze net zo dodelijk. Dan zou je ze helemaal weg moeten laten in de game.

Maar als je alles te realistisch maakt wordt het er ook niet beter op.
In BF3 kon je zo'n chopper wel pakken met een soflam en javelin, maar dat vereiste teamplay. Die HVM-II wordt door een enkel speler gepakt en die vernietigd daar een voertuig + 2 spelers mee.

In het begin had je nog een buiten adem balk.. maar die is ook verdwenen.. Je kan onbeperkt rennen.

Te realistisch is inderdaad ook niet goed, maar er moet een soort balans zijn en die is zoek geraakt tegenwoordig.
Haha sorry maar zo te horen ben je gewoon een gefrustreerde BF speler, die graag alleen met pro's speelt. Dat je Łberhaupt voertuigen met COD vergelijkt vind ik wel grappig, want die zitten er in COD helemaal niet in.

Ik vind eerlijk gezegd voertuigen in BF3 en 4 stukken sterker dan in voorgaande delen. Je schiet veel makkelijker iemand meteen aan flarden met een tank bijv. dan voorgaande delen. Battlefield is geen simulatie of super realistische shooter, ga dan lekker Operation Flashpoint of ARMA spelen.

Battlefield staat er om bekent dat er voor alle sterke voertuigen of items een counter is dus het ligt er maar net aan hoe je het gebruikt en er mee om gaat.

Die gadgets hebben niks met COD te maken, bij battlefield bestuur je alles in principe zelf, daarnaast vinden ze blijkbaar dat ze dit soort zaken bij DLC's moeten toevoegen om het blijkbaar meerwaarde te geven. In COD heb je allemaal onzin kill streaks die steeds gekker en gekker worden.
niet te vergeten dat een DLC bij BF nog echt waarde toe voegt.
terwijl een DLC bij COD vergelijkbaar is als een donatie aan de jehova.
je krijgt er niets voor terug, ja een paar nieuwe mappen waar de servers allang van gestorven zijn.
COD zou eerst eens wat aan die sterf cijfers mogen doen.
Triest :|
Frustatie klopt wel. Ik koop het voorlopig even niet meer.

Ik weet nog de keer dat in BF2142 een APC wist neer te schieten met meerdere spelers erin. Daar had je een Pilum geweer voor nodig en dan moest je op een heel klein roostertje op de achterkant schieten, terwijl dat ding driftig rond rijdt. Nu zie je jan-en-alleman voertuigen vernietigen.

Voor wat betreft infantrie spelI heb ik weer een beetje CS:GO opgepakt en kan daar toch een stuk meer van genieten. Daar heb je ook echt de friendly fire dillema's.. Als je teammaat tussen jou en de vijand gaat staan.. schiet je dan door je teammaat heen, de vijand dood? of laat je de vijand jullie allebei neerschieten?
Speel Battlefield al een tijd niet meer door de issues die van begin af aan alleen maar erger werden bij elke update. Het spel zal nu wel goed werken, maar was er al zo klaar mee dat ik het gewoon niet meer kon opstarten.

Bij battlefield 4 heb je toch ook gewoon friendly fire? Je kunt er dan voor kiezen om je teammate te straffen of niet. Het is wel server afhankelijk, maar heb toch vaak op servers gespeeld waar Friendly fire mogelijk was.

Maar goed iedereen is na een tijd uitgekeken op een spel, ik heb al te veel CS:GO gespeeld en met al die onzin van de marketplace ben ik er helemaal mee gestopt, het wordt steeds gekker met al die skins.
Ja, het spel kent nog wel friendly fire op specifieke servers, maar het gros van de player base kan er niet mee overweg. Op het leeuwendeel van de servers stond het meestal ook uit.

CS:GO is toch iets waar ik meerdere keren naar terug ben gegaan en de skins doen eigenlijk niets. Ziet er alleen leuk uit.
Haha je slaat de spijker op z'n kop met deze reactie!
En toch zal je zien dat er weer tig 12-16 jarige in de rij staan om deze game weer 😑 tot een succes te brengen.

zelf na BO2 de handdoek in de ring gegooid helaas...
Maar dan dus minder goed :z
De game komt uit op 9 november voor Windows, de Xbox One en de PlayStation 4 en kost 69,99 euro.

Stevige prijs. Pc spellen koop ik nog niet eens voor 50 euro, laat staan 70.
Call of duty is ook geen 70 euro waard. En wat is dit, probeert activision de prijs voor een game nou omhoog te halen op pc. Neeeen activision laat die console maar lekker 10 euro meer betalen maar ik vind 60 euro al te veel ( voor dit soort spellen ( Qualitatief gezien ) in ieder geval )
60 euro voor de pc versie al helemaal. Dat ze nog de tijd nemen om deze te porten snap ik niet. Laatste call of duty die ik gekocht had was modern warfare 2 op pc een groot succes. Nog een keer black ops 2 geprobeerd maar 1 week na launch was de game wel dood. Nog geen 1000 man die het nog speelde.

[Reactie gewijzigd door lever op 17 augustus 2016 18:22]

Kijk naar black ops 3, objectives zijn op pc al bijna niet meer te spelen. En wat de prijs betreft heb je gelijk het spel zou alleen inclusief de season pass 60 euro waard zijn en al helemaal sinds die supply drop bullshit
Het lijkt wel de kant van Saints row op te gaan, steeds gekker en gekker.
Ja, Saints Row 1 vond ik nog wel leuk omdat het nog enigszins realistisch was, daarna ging het echt nergens meer over.. Zelfde kan nu gezegd worden over CoD.. De WWII (CoD 1 en 2) games waren geweldig, CoD4 met modern warfare ging ook nog wel, maar daarna ging het ook nergens meer over..
En dan dacht ik dat EA lekkere hema-taarten kon bakken... Jeetje. Deze gasten hakken die taart echt helemaal kapot.

En als kers op de taart, verkopen ze het als "twee voor de prijs van 1", terwijl het eigenlijk andersom is...
wauw, nog meer van hetzelfde.
Ziet er redelijk anders uit. Elementen van de vorige zombie modes kan ik in de "trailer" niet terugvinden (monkey bombs, perks en dergelijke)
Ik zie niks nieuws, zombies zijn precies hetzelfde, zo ook de graphics.
Volgensmij is dit echt een "sell-trucje", sinds Black Ops 2 is CoD heel hard achteruit gegaan in mijn mening, misschien dat ik het uitgespeeld ben aangezien ik al vanaf CoD3 speelde tot aan Black Ops 3 en zelfs daarvan nog een beetje.

Zombies waren meestal wel het leuke aan de CoD games, wat ik ook helemaal tof vond waren de "Special Ops" missies in CoD: MW2, de stealth missies waren toch echt wel het gaafst.
Daarna over gegaan op Zombies in CoD: WaW (het is een downgrade iknow), en daarna toch maar de Black Ops zombies gaan spelen. Het waren met 3 vrienden toch wel de hoogtepunten van de CoD series. Zombies in Black Ops 3 speel ik soms, maar ik kan de fun niet meer vinden, misschien dat ik na de volledige gameplay gezien te hebben deze wel een kans geef.
Wat een ontzettend slechte trailer en een (zover je nu kunt beoordelen) zo mogelijk nog slechtere game. Zat net nogmaals de trailer van Battlefield 1 te kijken. Hou persoonlijk ontzettend veel van shooters met een historisch karakter, zoals CoD 1 en CoD 2, vandaar dat Battlefield 1 voor mij is zodra hij uit is :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True