Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 142 reacties
Submitter: Danny.G

Activision en Infinity Ward hebben Call of Duty: Infinite Warfare aangekondigd. De game verschijnt op 4 november voor Windows, de Xbox One en PlayStation 4. Ook komt er een remake van Call of Duty: Modern Warfare.

Nadat eerder op maandag een korte trailer vroegtijdig online verscheen, heeft Activision nu de volledige ruim drie minuten durende trailer van Call of Duty: Infinite Warfare online gezet. In het filmpje is te zien dat de aarde onder vuur komt te liggen door een buitenaards leger. Er vindt een verrassingsaanval op Genève plaats en vanaf dat moment is de wereld in oorlog met het 'Settlement Defense Front'. De game speelt zich zowel op aarde als in de ruimte af.

Naast een nieuwe game in de CoD-serie komt er een remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare, de game die in 2007 verscheen. De vernieuwde versie, met betere graphics, bevat de singleplayercampagne en tien multiplayermaps uit het originele spel.

Spelers krijgen de remake van Modern Warfare als ze de Legacy Edition of Digital Deluxe Edition van Infinite Warfare bestellen. Waarschijnlijk zal de remaster ook als losse download beschikbaar komen, voor een nog onbekende prijs. Maandagavond om 18.00 uur maakt de uitgever alle details over de games bekend via de officiële website.

Update 21.45 uur: Activision heeft bekendgemaakt dat Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered niet los te koop zal zijn. De game is alleen samen met Infinite Warfare te koop in een bundel met een adviesprijs vanaf 89,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (142)

Ik vind het jammer dat IW nog cods maakt. Ze bakten er de laatste paar installments helemaal niets van, zelfs niet op consoles. PC ports waren om te huilen en Ghosts was al helemaal slecht. Verder luisteren ze helemaal niet naar de community.

Ik heb nog een laatste beetje hoop voor cod 4, maar als ze het niet zo modbaar maken als de originele cod4, er geen dedicated servers voor uitkomen en de devconsole niet bruikbaar is dan is de pc community waarschijnlijk dood binnen 2 dagen.
Activision geeft de commando's, Infinity Ward voert ze uit. Waarschijnlijk is de futuristische setting van de laatste 3/4 CoD games ook van Activision uit gegaan.
De futuristische setting vind ik nog niet zo zeer het probleem (al moet ik na Black Ops 3 toch een grens trekken). Het is de vreselijke houding tegenover de community om maar zo veel mogelijk geld te verdienen die het een afknapper maken.
Een remake van MW had ik écht niet verwacht. Een instant-buy voor mij _/-\o_
Inderdaad. Hopelijk is hij los verkrijgbaar. Heb MW4 behoorlijk wat uurtjes gespeeld. Erg vette game met hele vette maps. Enige nadeel vind ik, de engine van Call of Duty is niet de beste.
De graphics zijn inderdaad achteruit gegaan na de release van CoD BO2.
Zie maar bij Ghost en AW. Allemaal mooi dat de graphics in de filmpjes er goed uit zien maar in game valt het vies tegen (inderdaad de engine wat de oorzaak is).
en jammer dat er maar 10 maps bijzitten ipv 16
Je weet dat je daarvoor dan de Legacy Editionvoor moet halen?
Ik zie Activison zelf ervoor aan dat je Infinite Warfare moet opstarten en vervolgens via de main menu CoD 4 kan opstarten. Waarom zouden ze hem anders in bundel verkopen, en niet apart.
In het filmpje zeggen ze dat je dan Modern Warfare remastered gratis erbij krijgt. Dat betekend niet dat Modern Warfare remastered niet los verkocht gaat worden. Dat zou ook in het eigen been schieten zijn voor Activision, want juist vele gamers zitten op een dergelijke remaster te wachten en dus vele potentiële verkopen. ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 2 mei 2016 15:29]

Ik denk juist dat Activision heel goed weet wat ze doen. Veel mensen zullen per se de MW-remaster willen spelen en hebben geen moeite met het prijskaartje van $/¤ 80.

Op die manier verkoopt Infinite Warfare nog een beetje... ;)
Of het is de angst dat Infinite Warfare anders niet verkoopt en er daarom MW remaster bij doen. ;)

Wat mij anders ook niet verbazen zou, aangezien ik om me heen toch best wel merk dat de CoD-franchise langzaam maar zeker de rug toegekeert wordt...

[Reactie gewijzigd door CH40S op 2 mei 2016 15:30]

Ik keerde CoD de rug toe na MW1.

Ben dan ook benieuwd of deze remaster wat waard zal zijn.
Laat me raden: Je kunt zeker niet je eigen server(s) hosten of wel? :+
Ik betwijfel alleen of mensen bereid zijn om ¤80 te betalen voor een opgepoetste versie van een 9 jaar oude game, die er nog steeds redelijk uit ziet.
Je moet CoD Infinite Warfare bezitten om de MW Remaster te kunnen spelen/krijgen.

https://support.activisio...rn-Warfare-Remastered-FAQ

7. Can I play Call of Duty: Modern Warfare Remastered without buying Call of Duty: Infinite Warfare?
No, you must own Call of Duty: Infinite Warfare in order to get Call of Duty: Modern Warfare Remastered.
Dan is Activision zichzelf door de knie aan het schieten. Dit zal hen duur komen te staan ben ik bang. Zelf hoef ik in elk geval geen Activision games meer (CoD games kocht ik al niet meer sinds flater MW2).
Ja kan de game ook loskopen en Infinite Warfare links laten liggen, dat is wat ik ga doen.
Nee ik zie het, Modern Warfare komt alleen met Infinite Warfare. Blijkbaar hebben ze al in de gaten wat er anders zou gaan gebeuren.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 2 mei 2016 21:09]

Hopelijk een keer een wake up call voor Activision als blijkt dat de remake populairder wordt dan het nieuwste deel. Beste genante situatie dan.
Dit. Modern Warfare remake lijkt me fantastisch en zal ik hoogstwaarschijnlijk aanschaffen (mits de prijs een beetje normaal is, ¤ 15,- ofzo). Infinity Warfare daarentegen? |:( |:( |:( |:( |:(

[Reactie gewijzigd door adamvansanten op 2 mei 2016 14:08]

15,00 euro, ik denk persoonlijk dat je dat kan vergeten. Waarschijnlijk gaat Activision de game weer zo prijzen dat mensen mogelijk toch overwegen om te gaan voor het gehele pakket.
Dikke kans inderdaad. Dan ga ik waarschijnlijk toch overwegen om het spel niet voor een tweede keer aan te schaffen ;)
Waar heb je de info vandaan dat je de Legacy Edition daar voor moet halen? Dat staat toch nergens vermeld?
Staat op het eind van de trailer vermeld
Ah ja, dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Wat ik bedoel te zeggen is dat er nergens vermeld staat dat er geen losse verkoop zal zijn van Remastered. Ik kan het me haast niet voorstellen dat ze dit niet los gaan verkopen. Persoonlijk heb ik geen belang bij een ruimte CoD omdat ik AW en MW3 ook al niets aan vond. Ik zal een losse remastered versie van 4 dan weer wel kopen.
7. Can I play Call of Duty: Modern Warfare Remastered without buying Call of Duty: Infinite Warfare?
No, you must own Call of Duty: Infinite Warfare in order to get Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Bron : https://support.activisio...rn-Warfare-Remastered-FAQ
CoD 2 was nog beter geweest
Volledig mee eens! Call of Duty 2 was echt legendarisch qua spelbeleving en het samenwerken met teamgenoten. Search & Destroy op Toujane met de Rifles-Only Mod :9~
Ik wacht met smart op een CoD 2 remake.

Nog wel MW gespeeld, maar toen haakte ik al af en vond ik dat de franchise de verkeerde kant op ging. CoD2 was voor mij het ultieme call of duty spel.

en inderdaad. Niks geen killstreaks en perks en upgrades en progression. Gewoon skill based lekker knallen.
Daar baalde ik altijd van. Alles was Toujane op een gegeven moment.

Vond Carantern (ofzo) veel leuker.
Was sowieso tof om rifle only op alle maps te doen.
Cod 1 was harbor de vetste rifle only map.
Tsja, je hebt wel gelijk dat Toujane op een geven moment op 90% van de servers draaide. Voor de afwisseling was dat zeker minder. Daarnaast waren er gelukkig nog wel servers met TDM Carentan en ontzettend veel custom maps als gob_rats. Ik krijg meteen weer zin om te spelen :P
gob_rats _/-\o_ episch.
Of die sniper mod, 2 teams tegenover elkaar. Hoofdjes zoeken.
cod 2 rifle only server zonder kill streaks etc. :D
Op 1 voorwaarde: dat de LAN party mode op iets trekt. COD4 was de laatste game die dit wat deftig ondersteunde: offline rank progression, gemakkelijke setup... Nadien was het allemaal prima online, maar eeuwig level 1 blijven in LAN was minder. Oja, wij speelden COD in de pauze op het werk ;)
MW2 had ook offline rank progression ;)
Juist ja, die ook nog:-D
En dat is precies waar ze op hopen ;)
Hopen dat de remaster ook los te krijgen is, zou een prijs van 30 euro dan wel eerlijk vinden.
Yup, ik hoef ook de Infinite Warfare game niet, maar een remaster van COD 4 zou het erg goed doen op de jaarlijkse LAN-party, provided dat daarbij ook weer mod support van weleer en dedicated servers mogelijk zijn.
https://support.activisio...rn-Warfare-Remastered-FAQ

Dedicated servers komen er dus.

12. Will Call of Duty: Modern Warfare Remastered have dedicated servers?
Yes, it will.
Ja maar dat is geen garantie dat het dat gaat zijn wat jij bedoelt.
Blops had ook 'dedicated servers', maar dan enkel via hun prefered partners en niet lokaal.
ik betwijfel het
De prijs laat ik even in het midden, maar voor mij is de remaster alleen interessant als deze los verkrijgbaar is aangezien dat het enige deel is waarin ik interesse zou hebben. De laatste CoD uitgaven zijn voornamelijk cash cows geweest en in mijn ogen is MW (een van) de laatste echt goede versie(s) geweest.
Er komen drie versies:
  • Legacy Edition and Digital Legacy Edition – Includes both Call of Duty: Infinite Warfare and Call of Duty: Modern Warfare Remastered, SRP $79.99.
  • Digital Deluxe Edition – Includes Call of Duty: Infinite Warfare, Call of Duty: Modern Warfare Remastered and Season Pass, SRP $99.99.
  • Legacy Pro Edition – Includes Call of Duty: Infinite Warfare, Call of Duty: Modern Warfare Remastered, Season Pass, collectible Steelbook, official game soundtrack and additional digital items, SRP $119.99.
De normale versie van CoD-games kost normaal $ 59,99, dus dan zou CoD4 $ 20 kosten, dus een sub ¤ 30 prijskaartje is mogelijk.

Ik verwacht wel dat ze MW pas een tijdje na het uitkomen van IW los gaan verkopen... MW lijkt een stuk populairder dan IW, dus op deze manier kunnen ze fijn de verkopen opkrikken... |:(
Maar is die remastered dan niet gewoonweg de singleplayer los en wat extra mappen voor de infinity warfare multiplayer (mogelijk eigen playlist e.d.).

Het leest niet alsof ook de hele MP als geheel wordt meegenomen namelijk.
Call of duty 4 remaster bevat 10 mp maps.
Waarschijnlijk lang niet los verkrijgbaar.
Dit hebben ze puur gedaan, omdat de community niet op deze troep zit te wachten (invinite warcrap) denk ik :x

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 2 mei 2016 16:32]

Vooralsnog komt ie alleen samen met IW voor 80 eur
Er staat aan het einde van de trailer dat het een full download betreft. Ik vermoed dat hij ook los aan te schaffen is (tegen misschien hogere prijs) en dat je hem bij de duurdere versies van infinite warfare gratis krijgt.
Als ze met de remake het volgende kunnen waarmaken:
  • Dedicated servers.
  • Instellingen te tweaken zoals bij COD4 kon, ik bedoel dus 250fps zonder ouwehoeren en gewoon een configfile waar je aanpassingen in kan maken.
  • Net zo modbaar als COD4 was of de mogelijkheid om perks uit te schakelen en alle wapens te kunnen kiezen zoals PROMOD.
  • Updated graphics naar de huidige generatie.
  • Mogelijkheid om mappen te maken en deze ook te implementeren op servers zodat de overige goede maps ook gespeeld kunnen worden.
Als ze dit lijstje één voor één waar kunnen maken pakken ze de jackpot, dan kunnen ze net zo goed 60¤ voor alleen de remake er aan hangen dan verkoopt die alsnog harder dan BO2/3/AW of wat nieuwe variant gaat doen. En zal samen met CSGO de fps zijn van de komende 3-4 jaar.
Tjah, we weten natuurlijk allemaal dat dit niet gaat gebeuren. Infinity Ward is juist één van de bedrijven die uiterst z'n best doet om niet naar de community te luisteren. Dat er nu een remake van COD4 uit komt is al heel wat. Dedicated Servers is kennelijk al jaren een probleem. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk toch ¤40 of ¤50 hiervoor gaan vragen en je nauwelijks mogelijkheden geven om te tweaken.

De tijd van de tweakers en community is er niet (meer). Bedrijven leggen dag in, dag uit halfbakken spellen neer waar eerst 3 day-one patches over heen moeten om het spel uberhaupt te kunnen draaien. Vervolgens moet er nog 3 á 4 maanden getweakt worden om het spel enigszins normaal te kunnen draaien.

Mijn tip: verwacht niet te veel, dan kan het alleen maar meevallen. Het zal me ook niets verbazen dat IW straks met het bericht komt: "Dames en heren, hier issie dan! De remake van Call of Duty 4: Modern Warfare. Nu met 28 extra killstreaks en een AK-47 met een driedubbelloops grenade launcher met tracking. Tevens kun je nu met een jetpack direct de spawns van je tegenstander invliegen anders duurt het te lang.

Excuses voor mijn cynische bericht, maar jaar in jaar uit worden "we" lekker gemaakt en het is elke keer net niks.
Dat zou inderdaad absoluut zo maar kunnen. Maar het feit dat ze een remake maken geeft wel een positief gevoel. Ze moeten weten dat een game zoals COD4 gewoon jackpot is. En dat ze daar veel geld mee kunnen binnen slepen. Ik wacht sowieso de reviews af voordat ik tot het kopen van een COD overga sinds MW2 welke voor die tijd dramatisch was.
Ik denk dat er geen PC versie van komt. Je kan het spel met je eigen pc remaken.
Denk niet dat ze het spel echt opgepoetst hebben. Allen de graphics instellingen voor de huidige console omhoog gegooid. ipv 720p in 2007.
Waarom geen pc versie, dit is juist de grootste community die er was en misschien wel wat weer de grootste wordt. Denk aan alle mods die er waren, alles was 10x beter geregeld op de pc. - graphics overigens, deze worden zeker opgepoetst en hopelijk blijft het daarbij, geen andere weapons etc.
Ja, ik had niet goed gekeken. Ze hebben inderdaad alle speler, omgeving enz. modellen mokier gemaakt.
Dromen mag altijd :D. Sinds MW2 overgestapt op Battlefield omdat ze wat mij betreft de afgelopen jaren alleen troep uitbrengen. Ik start geen war hier over welke van de twee beter is, want natuurlijk heeft Battlefield ook zijn eigen haken en ogen.

Maar ik heb nog nooit een remastered versie gezien die beter is dan het origineel. Als ze het spel hebben geport naar de huidige engine gaan Dedicated servers er al niet meer inzitten. Het is nu al een aantal jaren P2P verbindingen onderling.
wat je dus eigenlijk zegt is, cod 4 met betere graphics. punt, gewoon wat het moet zijn, maar vast niet wordt.
Je vergeet de mogelijkheid eigen servers...
Niks dedicated servers zoals bij MW3 en later. Eigen baas over eigen server (zoals bij Battlefield).
Ik weet niet wat je probeert te zeggen, maar duidelijk is het niet. Punt 1 is dedicated servers. Dedicated servers zijn door particulieren thuis of op in een datacenter gehoste servers welke worden beheerd door één of meerdere gebruikers zelf. Hierdoor kunnen ze zelf de instellingen wijzigen. BO heeft nog dedicated servers gehad. Vanaf MW2 was dit al niet meer aanwezig.
Er komen dedicated servers voor de remaster. Punt 12 in de FAQ.
https://support.activisio...rn-Warfare-Remastered-FAQ
Dank je voor je opmerking. Ik merkte dat ik inderdaad dat er een aantal dingen inzaten die niet helemaal klopte.

Wat ik wou zeggen is zoals bij BO2 de server structuur echt verrot was en dat deze niet gebruikt zou moeten worden bij de nieuwe CoD game/games die uitkomen dit jaar.
Dit hoop ik dus ook (vooral punt 1). Maar ik ben eerder bang van niet, want dedicated servers en vooral mods die er bij komen kijken daar heeft Activision (en vele in de huidige game industrie) een hekel aan want hoe moet je anders je day 1-dlc van ¤14,95 verkopen. :'(
Waarom een remake? kunnen ze niks nieuws verzinnen? Gaan we nu ook remakes krijgen van battlefield 2 met betere graphics etc?
Omdat Cod op alle manieren uitgemolken is. En iets origineels is er niet meer te verzinnen. Ik ben ook van diegene die Cod totaal niet meer speelt sinds BO2. En een remastered versie van een oude versie t/m BO2 zou ik nog wel kopen. Het "echte" cod gevoel.
Had liever zelfs CoD 2 gezien :)

[Reactie gewijzigd door baronruud op 2 mei 2016 13:35]

ja, asjeblieft! driewerf ja! Dat is alles wat BF3 had hoeven te zijn.

[Reactie gewijzigd door jurriaan op 2 mei 2016 13:35]

battlefield 1942 met betere hitbox en betere graphics. Voor de rest geen KLOTE veranderen !!!
Battlefield 1943 was een heel vette variant op 1942. Helaas maar 3,5 maps en nooit naar de pc gekomen, maar wat heb ik die game grijs gespeeld op m'n PS3. Bad Company 2 was de laatste BF die me heeft kunnen bekoren. Met de M1 Garand de strijd aan gaan tegen mensen met modern wapentuig. Heerlijk was dat :)
mischien nog een keer de hele tekst lezen?
Er komt een nieuw deel en een remake van call of duty 4 modern warfare.
Zoals al meerdere reacties hier zijn er velen mensen blij mee met deze remake, een BF2 zou ik bijvoorbeeld nog liever zien omdat die game nog wat langer terug is en waarvan ik de gameplay even iets leuker vind dan bf3 en bf4 die mij net even teveel poespas hebben, vooral 4.
Call of Duty betreedt Halo-terrein?
Niet alleen Halo, maar ook BF2142 terrein en menig andere goede futuristische games als ik het mag zeggen ;)

Ach, waar moet je heen? Je bent begonnen in het verleden, daarna het heden, daarna lichte futuristisch, nu volledig futuristisch. Waar gaan ze daarna heen? Aliens neerschieten zoals Unreal Tournament? :P
hebben we al gedaan in Ghosts. :)
alleen was 2142 nog wel echt dope, en enigszins realistisch qua gameplay, eigenlijk niet heel anders haha.
Het komt op mij over als een move om voertuigen ook ik COD te krijgen. Cod heeft namelijk het voordeel qua fps beleving inmiddels verloren op Battlefield, sinds 3 als je het mij vraagt.
Het voelt gewoon vreemd dat er in COD geen voertuigen zitten en beperkt de strategische mogelijkheden. Sinds ik BF3 heb aangeraakt voelt COD mij veel te arcade aan en dat terwijl BF3 absoluut geen sim game is ala Arma.
Cod gaat om fast paced schieten. Met voertuigen is het alles behalve dat. Kijk naar BF.
Ik daag je uit voor een potje fast paced schieten in BF 3. Dat gaat prima en als je echt geen voertuigen wilt is er een infantry only gametype. Speelt ook prima. Uitdagender dan CoD in ieder geval. CoD mist diepgang vergeleken met BF. BF leent zich simpelweg voor veel meer speelstijlen.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 2 mei 2016 16:49]

Ik speel battlefield alleen maar conquest. Dat is totaal niet fast paced tenzij je op een druk stuk zit.

Cod, moet ook gewoon simpel zijn. Het is een simpele shooter. Draait puur om elkaar zo snel mogelijk af te schieten.
Ok. Als dat is wat je zoekt dan heb je denk ik wel gelijk. Persoonlijk vind ik het mooi als de game je ook nog het gevoel geeft dat wat je doet geloofwaardig, inventief, doordacht etc. is zodra het in een realistische setting speelt. Geef me anders gewoon Quake, Unreal of Halo.
Wat dat betreft past deze sci-fi look dan prima bij de richting die CoD op wil:)
Ja en nee, want cod is van origine geen sifi game.
Die games die jij opnoemt al wel. Als alle shooter makers die kant op neigen blijft er niks over voor de mensen die SiFi niks vinden.
Ik vind SiFi wel tof, maar dan meer in een rpg setting zoals destiny bijvoorbeeld.
Ik snap dat sommige mensen terug willen naar WW1-2 maar dan ben je echt beperkt qua verhaal of wapens/terreinvoertuigen.

Nu ze meer in space gaan heb je zoveel nieuwe dingen wat je kan toepassen waardoor het makkelijker is om te brainstormen anders zit je echt vast aan de verhaallijn met WW2 bijvoorbeeld enz en moet je daaraan houden.

Voor mij is het puur als het lekker speelt dan vindt ik het prima. Allen IW games hebben van MW3 het voor mij verpest. Treyarch kan CoD nog altijd redden voor mij.
Er zijn genoeg wapens, tanks, vliegtuigen en omgevingen in WW2. Bijna elk land dat meedeed aan de oorlog had zijn eigen SMGs:

http://www.militaryfactor...s/ww2-submachine-guns.asp

Of eigen rifles:

http://www.militaryfactor...rms/ww2-sniper-rifles.asp

Of sniper rifles:

http://www.militaryfactor...rms/ww2-sniper-rifles.asp
De setting blijft WW2 waardoor je gewoon beperkt bent tot aan wapens.
Als je kijkt naar de futuristische wapens/wagens/ships en noem zo maar op elke keer wat anders.
Dat kan je niet bij WW2 doen omdat je aan het ''verhaal'' moet houden. Er zijn heel weinig shooters de WW kunnen evenaren in gameplay. Er zijn wapens maar veel werd al geschrapt enz..
Sinds wanneer spelen we games voor de wapens of voertuigen ? Story mag toch ook wel iets hebben ? Niks stopt ze van één of andere random soldaat te volgen die toevallig enkele van de minder bekende battles heeft gevochten ? WW1 en WW2 zijn meer dan 8 jaar story, de toekomst is maar één visie die je niet zo vaak kunt heruitvinden zonder ongeloofwaardig te worden IHMO
De toekomst is JUIST hetgeen je vrij staat om opnieuw uit te vinden, keer op keer :?
Je kunt iets niet "on-uitvinden"