Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 135 reacties
Submitter: theduke1989

Het volgende deel in de Call of Duty-serie krijgt waarschijnlijk de titel Infinite Warfare. Die naam verscheen kortstondig in de PlayStation Store en werd na enkele uren verwijderd. Volgens eerdere geruchten speelt de shooter zich in de ruimte af.

Een Redditgebruiker ontdekte de verwijzing naar de nieuwe Call of Duty-game. Hij kwam de titel 'Call of Duty: Infinite Warfare' tegen terwijl hij door de Store bladerde op zijn PlayStation 4. Andere gamers en publicaties wisten dit te reproduceren. Inmiddels is de verwijzing weggehaald. Naast de naam gaf de vermelding geen informatie vrij over de game.

Eind maart ging het gerucht dat de nieuwe Call of Duty zich in de ruimte af zal spelen. De naam Infinite Warfare lijkt dat te versterken en zou de oneindigheid van de ruimte aan kunnen duiden. Eurogamer verwacht dat er volgende week dinsdag meer bekendgemaakt zal worden over de game en denkt dat de naam per ongeluk een week te vroeg is gepubliceerd.

CoD Infinite Warfare

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (135)

Je moet wel compleet zonder schaamte zitten om dit uittebrengen. De fans willen al jaren een normale shooter zonder gekke poespas, het liefst in de ww2 setting. Maar wat beslissen ze daar bij activision, zover mogelijk in de toekomst, kan je lekker je character versieren met kleuren, het liefst tegen betaling en je kan lekker makkelijk killstreaks en wapens verzinnen voor dlc. Alle hoop is gericht op dice bij mij.
Dice ? Vergeet het maar. Battlefield 2 was de laatste echte game met Mod support .waar twee geweldige Mods (Total Conversion ) uit zijn gekomen.

Forgotten hope 2 (ww2) http://forgottenhope.warumdarum.de
Project reality (Modern warware) www.realitymod.com

Dice en EA weigeren zins battlefield 3 mod tools uit te geven waardoor je wel verplicht bent om die Arcade meuk van hun te spelen.
Wel mooi om te zien dat het Project reality team dat niet pikt en is overgestapt op de unreal 4 engine http://joinsquad.com

Het mooie is Dice en EA snijden daardoor hun zelf in de vingers

[Reactie gewijzigd door thierry1983 op 27 april 2016 02:05]

Het mooie is Dice en EA snijden daardoor hun zelf in de vingers
Dice en EA snijden zichzelf helemaal niet in de vingers. Dice en EA willen zo veel mogelijk geld verdienen. Als dat betekent dat ze geen tijd en geld meer steken in het ontwikkelen en bijhouden van mod tools dan vinden ze dat prima. Dat Project Reality daardoor overstapt op de Unreal Engine vind jij misschien een mooie sneer, maar ik denk niet dat er iemand bij Dice of EA wakker van ligt.

Daar zijn ze er namelijk over na aan het denken hoe ze een spel kunnen maken dat een nog breder publiek aantrekt zodat ze nog meer geld kunnen verdienen. Uit nostalgische overwegingen is het wellicht jammer dat er geen mod tools meer zijn, maar de game industrie is ook volwassener en commercieleer geworden de laatste 10 - 15 jaar. Mod tools passen daar gewoon niet meer bij.

In de huidige maatschappij (en misschien wel vooral onder gamers) heerst er een steeds groter gevoel van "entitlement", het vinden dat je ergens recht op hebt. Omdat er vroeger bepaalde elementen bij een game zaten die je fantastisch vond, betekent dat niet automatisch dat je die altijd maar moet krijgen.

Ik heb ook met veel plezier bepaalde BF2 mods gespeeld en ik vind het ook jammer dat die tijd niet meer is. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat mod support iets is voor de hobbysfeer, dat niet meer past binnen de belangen van een game developer en uitgever (namelijk geld verdienen) in de huidige tijdgeest.
Mooie reactie.

EA is een grootbedrijf dat rekent in revenuen.

Dat de strategie van EA afwijkt van de mening van een Tweakers-reaguurder is dus logisch.

Een verdienmodel laat geen sentiment toe.
"de game industrie is ook volwassener en commercieleer geworden de laatste 10 - 15 jaar. Mod tools passen daar gewoon niet meer bij."

Wat een onzin. EA is een van de weinige uitgevers die mods hardnekkig blijven boycotten. Er zijn meer dan genoeg games van andere uitgevers en indies die Workshop ondersteunen of mods officieus toestaan.

Het is perfect normaal dat uitgevers bijkomende inkomsten zoeken nu de kosten om een game te ontwikkelen zo hoog geworden zijn. Maar een véél te dure season pass die bovendien de community verdeelt is niet de juiste oplossing. Dit blijkt vooral op pc, waar zulke games er niet in slagen om een community op te bouwen.
en tussen de koppen op tweakers vinden we:

Officiële ondersteuning voor Fallout 4-mods nu in open bètafase op pc

maar je bent zo te zien niet de enige die er zo over denkt, 't klopt alleen niet helemaal...
Daar zijn ze er namelijk over na aan het denken hoe ze een spel kunnen maken dat een nog breder publiek aantrekt zodat ze nog meer geld kunnen verdienen. Uit nostalgische overwegingen is het wellicht jammer dat er geen mod tools meer zijn, maar de game industrie is ook volwassener en commercieleer geworden de laatste 10 - 15 jaar. Mod tools passen daar gewoon niet meer bij.
Ik dacht altijd dat gratis content uit de community waar de developer 0,- voor betaald en 0 risico op loopt (want zij investeren niet) die de game "in leven" houdt het antwoord was voor grote bedrijven om extra veel geld te verdienen. Grappig dat dat "niet" zo is.

Oh wacht, Valve betaald mensen uit de community zelfs om CS:GO/Dota2 content te maken. Maar ach, mod tools passen daar gewoon niet meer bij... 8)7 L O L
Vervang "de game industrie" met "EA" en je betoog is correct.

En zolang de meute gewoon weer elk jaar 60 euro neertelt voor Fifa en andere EA rommel gaan ze het niet leren.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 27 april 2016 21:26]

Kijk is naar Counter-stike dat is nu een van de meest verkopende game op steam en in de wereld (ook ooit een mod geweest) .Valve pakt het wel slim aan
Dit is dan weer jammer, lekker neerbuigen voor de grote jongens die ons maar troep blijven verkopen terwijl het juist andersom zou moeten. Zonder de community zouden de grote jongens niet bestaan. Zolang er mensen zijn met een dergelijke mindset zullen EA en co de cohones hebben om ons te bespelen.

Het is en blijft een droom van velen (mod support).

Wie weet maken we het nog mee dat mods een standaard worden.

Het heeft trouwens ook niets met nostalgie te maken, maar met het verlengen van de levensduur van een spel. Kijk maar naar CS. Wat ooit als mod is uitgebracht is nu een van de succesvolste titels ooit. Het lijkt me echt sterk dat de developers achter de code ooit dachten, weet je wat, laten we een spel als counter strike maken. Of de jongens die de eerste surf maps hebben gemaakt. Niemand had ooit kunnen denken dat dit mogelijk was totdat er een aantal slimme gasten hiermee naar buiten kwamen met als gevolg; EPICNESS.

Waarom zou dit niet moeten kunnen bij andere titels zoals COD?

Nee, de mannen in pakken denken, weet je wat. Laten wij maar lekker miljarden omzet draaien per jaar - wij maken zelf wel een MOD van de afgelopen x versies. Keer op keer hetzelfde spel op een zelfde engine met een ander jasje. Dit kan handige Piet zelf ook op zijn zolderkamer.

Jammer ... jammer ... jammer ...

[Reactie gewijzigd door dindr op 28 april 2016 07:52]

Mwa, ook bij de grote jongens is er nog steeds ruimte voor mod tools. Als ik me niet vergis loopt er nu een closed alpha/beta?? voor black ops 3 mod tools op de pc. Dus dat mod tools er niet meer bij horen is niet helemaal waar.
Er is een hele simpele manier om mods en dedicated servers terug te krijgen in online games. Gewoon niet meer kopen en met ze'n alle zeuren dat we dat persee willen. Zolang games masaal verkocht blijven worden zonder support voor mods en dedicated servers is dit voor de ontwikkelaar alleen maar beter.
Maar ik vraag me af hoe de verhouding staat qua verkopen voor de console en voor de pc.
Ik kan me goed indenken (heb alleen geen bron) dat de console versie veel vaker gekocht wordt, je kan niet even via torrents de xbox one of ps4 versie downloaden en spelen.
Op de console zijn ze (we) sowieso geen mods gewend.

Stel ze hebben 100 miljoen console spelers en 1 miljoen pc spelers, is het dan zinvol om tijd en energie in een mod tool te steken? Ik denk zelf van niet.. Maar goed dat ligt dan ook aan de verkoop cijfers per platform, die ik niet heb..

Anyway geloof ik wel dat de console markt (ps4 / x one ) de beste markt voor ze is. Naar mijn weten geen illegale downloads, wel de volle prijs.

ontopic:
Volgens mij lijkt de waarheid hard te zijn en gaan ze nog verder de verkeerde kant op met COD, jammer want ik heb in de tijd van MW2 ontiegelijk veel plezier gehad met COD, BO1 kon me ook nog wel bekoren maar daarna was het gewoon voorbij met de pret.
Wel hoor ik dan weer van de jongeren in mijn / onze familie die onder de 18-20 zijn dat ze wel weer heel veel plezier beleven aan de nieuwere call of duty.
Zouden wij, uit de tijd van de eerste call of duty gewoon te oud zijn? In de tijd dat ik MW 1 en MW 2 speelde, hadden hun allemaal nog geen console voor dit soort spelletjes, hun missen het dus niet.

Echter indien ik in mijn friendlist op de xbox one kijk, heb ik nog niemand de nieuwere cod's zien doen (op de jongeren in mijn familie na).

Dus dan is er toch vraag naar dit soort futuristische shooters, of ze willen cod gewoon langzaam laten verdwijnen.. Mja ik weet niet hoe de verkoop aantallen zijn met de laatste 2 cod versies?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 april 2016 10:15]

De laatste CoD is momenteel net iets meer dan 1 miljoen keer verkocht op Steam volgens SteamSpyy. Zeker niet slecht, maar op console liggen de sales nog veel hoger. Naar mijn mening is CoD ook al jaren een typische mainstream console-shooter, die je bij voorkeur met controller speelt.
Precies, dus voor wie of wat zouden ze een mod tool moeten gaan maken? Wie is bereid daarvoor te betalen? Een handjevol spelers?
Maar goed dat is het nadeel indien je bij de PC wilt blijven, tegenwoordig gaat bijna alle tijd richting de console versie. Min of meer is dat ook 1 van de redenen waarom mijn PC niet meer voor spelletjes gebruikt wordt.

Maar goed indien ik op internet kijk naar de best verkochte games en voor welk platform. Komt in de top 20 letterlijk 0x de PC in voor, het zijn allemaal consoles (wii, ps en xbox) waar de verkopen naartoe gaan..
Kan helaas niks vinden over hoe dit bij CoD zit, maar het is duidelijk dat de console gewoonweg het populairst is onder de gamers. Daar zullen ontwikkelaars dan ook uiteraard hun meeste tijd en moeite in gaan steken. Met een beetje geluk komt de game ook echt voor de pc en is het niet een slappe port, maar om dan ook nog mod tools en etc te verwachten gaat gewoonweg te ver.
PC gamen is helaas niet meer zoals het 15 jaar geleden was, alsof het een langzame dood tegemoet gaat. Uiteraard zijn er ook exclusives voor de PC zoals wow etc, mja daar hebben de cod / bf ontwikkelaars weinig mee vandoen lijkt mij zo.
"Maar goed indien ik op internet kijk naar de best verkochte games en voor welk platform. Komt in de top 20 letterlijk 0x de PC in voor, het zijn allemaal consoles (wii, ps en xbox) waar de verkopen naartoe gaan.."

Omdat digitale sales altijd volledig genegeerd worden, en er nauwelijks nog pc-gamers retail games kopen.

"maar om dan ook nog mod tools en etc te verwachten gaat gewoonweg te ver."

CoD Black Ops 3 krijgt wel degelijk mod support:

https://www.vg247.com/201...s-3-mod-tools-map-editor/

"PC gamen is helaas niet meer zoals het 15 jaar geleden was, alsof het een langzame dood tegemoet gaat."

Pure onzin. Pc-gaming doet het beter dan ooit en brengt dankzij een aantal zeer populaire F2P games zelfs meer op dan alle consoles samen. Blockbusters op maat voor het consolepubliek verkopen weliswaar beter op console, maar indie- en niche-games verkopen dan weer beter op pc. Het is niet voor niets dat er hoe langer hoe meer veteranen zoals Romero, Bleszinski en Insomniac hun focus verschuiven naar kleinere projecten met de pc als leading platform.
Noem eens een aantal AAA games op die F2P zijn en multi platform zijn en het beter doen op de PC?
Misschien world of tanks? Nja is ook geen AAA volgens mij :D

Maar goed PC gamen doet het anno 2016 beter dan 15 jaar geleden? Cijfertjes wil ik zien :D ik kan ze niet vinden, vandaar dat ik ook uit onzekerheid praat ( woorden als: alsof laten zien dat ik er niet zeker van ben ). Jij lijkt echter zeer zeker te zijn van je praat, dus ik ben dan uiterst nieuwsgierig naar een bron.
Bedoel dit niet aanvallend, maar ik ben er wel benieuwd naar (mij boeit totaal niet welk platform populairder is, maar aangezien het hier over COD gaat en jij het over F2P games hebt, ben ik toch wel nieuwsgierig naar de bronnen die jij hebt ).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 april 2016 13:18]

"Noem eens een aantal AAA games op die F2P zijn en multi platform zijn en het beter doen op de PC?"

De meeste F2P-games doen het beter op pc dan op console (Team Fortress 2, Smite, Counter Strike etc). Dat zijn inderdaad geen AAA-games, maar het is dan ook niet zo dat AAA-games het meeste opbrengen. Ze kosten alleen maar meer geld om te maken.

"Maar goed PC gamen doet het anno 2016 beter dan 15 jaar geleden? Cijfertjes wil ik zien"

Zo ontzettend hoog waren de cijfertjes voor pc-games 15 jaar geleden ook weer niet hoor. Volgens gamespot was The Sims de best verkopende pc-game van 2001, met 2,6 miljoen exemplaren sinds de release in november 1999.

Als je de verkoopcijfers bekijkt op SteamSpy, dan zien we dat een aantal recente games daar vlot over gaan:

GTA 5: 4,358,633
Fallout 4: 3,162,149
ARK: Survival Evolved: 3,020,684

Zelfs indie-games verkopen tegenwoordig miljoenen:

Rocket League: 3,403,130
Cities Skyline: 2,198,837
Don't Starve: 3,349,085
Star Dew Valley (door één persoon gemaakt): 1,010,773

PC-gaming doet het dus wel degelijk een pak beter dan 15 jaar geleden. De focus van de meeste pc-gamers is echter wel grotendeels verschoven van mainstream blockbusters naar creatieve indie-games en competitieve f2p games. Zelf volg ik ook die trend, omdat de meeste recente AAA-games mij een enorm been-there-done-that gevoel geven en/of veel te repetitief zijn.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 27 april 2016 14:16]

Ja wel logische dat team fortress en counter strike beter loopt op de PC dan de console, hoef dit hopelijk niet toe te lichten.

Maar goed als voorbeeld GTA 5, via steam iets meer dan 4 miljoen verkochten exemplaren
Console bij elkaar opgeteld ongeveer 45,05 miljoen

Ik zal maar niet over fallout 4 beginnen, die heeft alleen al op de xbox one ongeveer hetzelfde aantal verkochte exemplaren :P

Maar probeer aub niet te vergeten waar de discussie over ging:
Mensen klagen dat er geen mod tool is voor COD (pc versie), ik hoop dat enkel en alleen al het GTA voorbeeld de reden laat zien.
PC is lang niet zo actief als de console versie, en vergeet niet dat het over COD gaat.

Daarbij zou ik het op prijs stellen dat jullie games noemen die WEL multiplatform zijn, ik vraag aan jullie welke F2P (AAA het liefst) multiplatform is, met multiplatform bedoel ik dat je deze voor de PC kan kopen maar ook voor de console.
Dat jullie ineens met allemaal games aankomen die NIET voor de console zijn kan ik toch helemaal niks mee?

Bij de GROTE titels, die zowel voor de xbox, playstation als PC komen, zie je gewoonweg dat de PC veeel minder oplevert doordat dat platform een stuk minder populair is.
Dan hoef je niet met titels te komen die het op de PC beter doen, puur en alleen doordat deze NIET voor de console beschikbaar zijn?
Dat is appels met kanonnen vergelijken.

Oftewel ik vind het niet meer dan logische dat de COD ontwikkelaars geen tijd gaan steken in een MOD tool, want voor wie doen ze het? Een handjevol mensen. (en hier ging de discussie over).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 april 2016 14:29]

"Maar probeer aub niet te vergeten waar de discussie over ging"

Ik gaf je maar de cijfers waar je om vroeg hé. :)

"Bij de GROTE titels, die zowel voor de xbox, playstation als PC komen, zie je gewoonweg dat de PC veeel minder oplevert doordat dat platform een stuk minder populair is."

Van de PS4 zijn ongeveer 38 miljoen exemplaren verkocht, van de Xbone 18 miljoen exemplaren. Steam daarentegen had vorig jaar maar liefst meer dan 125 miljoen actieve gebruikers. (bron) En dat is dan nog alleen maar Steam. De meest populaire pc-games (Minecraft, LoL) zijn niet eens op Steam. Dat pc-gaming minder populair is klopt dus absoluut niet.

Dat AAA-blockbusters vaak minder goed verkopen op pc heeft verschillende oorzaken:

- oppervlakkige en/of repetitieve gameplay
- overpriced DLC, microtransacties en season passes
- dure GPU nodig om ze vlot te kunnen draaien
- regelmatig slechte consoleports
- goedkopere of gratis (f2p) alternatieven in hetzelfde genre
- ...

Het klopt dus inderdaad dat blockbusters minder goed verkopen op pc dan op console. Maar het klopt niet dat gaming op pc minder populair is of dat games op pc minder opbrengen. Het tegenovergestelde is waar.

"Oftewel ik vind het niet meer dan logische dat de COD ontwikkelaars geen tijd gaan steken in een MOD tool, want voor wie doen ze het? "

Zoals ik hierboven al zei: er komen wèl modtools voor CoD.

"Een handjevol mensen."

Een grote hand waar 1 miljoen mensen in passen. Games met ondersteuning voor mods verkopen bovendien beter op lange termijn.

"Daarbij zou ik het op prijs stellen dat jullie games noemen die WEL multiplatform zijn, ik vraag aan jullie welke F2P (AAA het liefst) multiplatform is, met multiplatform bedoel ik dat je deze voor de PC kan kopen maar ook voor de console."

Behalve Smite en World of Tanks kan ik geen f2p games opnoemen die zowel op pc als console verschijnen. Er is nog Killer Instinct, maar Microsoft geeft geen verkoopcijfers meer vrij.
Ik had het dan ook allemaal over het COD verhaal, de grote games worden gewoonweg minder verkocht voor de PC.
Dus:
1 ze worden minder verkocht voor de PC
2 de mensen van de pc gamers ( COD ) die perse een MOD tool willen, is nog kleiner.
Geen reden voor COD lijkt mij om nog zo'n mod tool te maken.
Vroeger wel, toen had de console nog geen multiplayer en zaten we met zijn alle COD online te doen via de PC. Handig dus als daar een mod tool voor kwam, nu zie ik daar totaal geen reden voor.
Ja een handvol mensen die het willen.

Ik kwam inderdaad te algemeen over met: pc gamen is niet meer zoals het was. Ik had duidelijker moeten vermelden dat ik het over de ''blockbusters'' had.

Hoe zit het dan met warframe? Is ook F2P op de xbox one / ps4, deze zal er lijkt mij ook voor de PC zijn?
GTA is dan ook zeer mooi vergelijkingsmateriaal, 1e jaar enkel op 6th gen console, jaar daarna ook op 7th gen console en een jaar later pas op PC
ook vreemd dat je aan 45 miljoen verkocht zijn op consoles alleen, als er slechts 50-60 milljoen consoles zijn, ik weet niet maar volgens mij heeft toch niet 80% van alle console gebruikers GTA5 gekocht, ik heb dan ook geen idee waar je die cijfers vandaan haalt, en fallout 4 45 miljoen keer verkocht op xbox one alleen, een console die nog niet half zoveel exemplaren heeft verkocht, iedereen met een xbox one koopt fallout 4 2-3 keer? 100% legit

[Reactie gewijzigd door jeroen7s op 27 april 2016 21:28]

Consoles, dat zijn de ps3+ps4+xbox360+xbox one
Achja ook zeg ik nergens dat Fallout 4 45 miljoen keer verkocht is voor de xbox one.
Fallout 4 is 3,1 miljoen x verkocht voor de PC, voor de xbox one was dat iets richting de 4 miljoen.
Oftewel, fallout 4 is alleen al voor de xbox one vaker verkocht dan voor de PC (conform de cijfers van de mede tweaker), dan heb ik de ps4 nog niet mee gerekend, want dat was meer dan het dubbele van de xbox one :P
Mijn cijfers zijn out-to-date die van de mede tweaker zijn up-to-date, dus de aantallen voor de consoles zijn inmiddels nog hoger.

Dusja wel leuk dat jij met een conclusie komt over iets wat ik helemaal niet gezegd heb, maar goed, miscommunicatie zullen we het maar op houden toch? :P

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 28 april 2016 14:34]

onlangs een game PC gekocht en heb er echt spijt van..

Bij bijvoorbeeld black ops 3 speel je telkens met de zelfde mensen omdat er altijd maar max 8000 players online zijn.
Bij cod ghost is het al helemaal onmogelijk om een potje te joinen.

Ik heb nu 3 maanden mijn Game PC, maar heb weer een PS4 aangeschaft om normaal online multiplayer games te kunnen spelen.

Een PC is leuk als je van LoL, counter strike, dota2 enz houd.
Maar ben je een gamer die altijd het nieuwste spel wilt, en voorral online wilt gamen is een console een betere keuzen
Precies dat probleem heb ik ook gehad..
Vroeger in de tijd van SoF2 echt ontiegelijk veel met de pc gegamed idem dito voor Lineage2, upgrade begon er ook bij te horen, hoe beter de cpu/gpu etc hoe hoger je FPS, hoe beter je ownde (we speelden allemaal op hoog niveau op clanbase, uiteindelijk gaat de FPS ook een rol spelen).
Toen gekapt doordat ik helemaal into de xbox 360 was, 2-3 jaar terug een leuk huis gekocht en ik wilde perse een game kamer, daar moesten een paar leuke schermen en een dikke game bak komen te staan.
Toen stond de game bak er met alles erop en eraan. Ik had precies hetzelfde probleem als jij deed.

Had ik een grafische spektakel met BF3 op de pc, en waar zat ik online te spelen? voor de 360 met BF3, sinds de xbox one leverbaar was en in bezit had, is de game pc ook eruit gegaan.
Games die jij opnoemt, zijn inderdaad games die mijn neefje speelt, hij is dan ook in mijn vrienden/familie kring letterlijk nog maar de enige die gamed met zijn pc xd

Ja de PC is leuk voor een grafische spektakel, iets wat ik helaas totaal niet mis nadat ik 5 minuten een spel speel. Vind de xbox one nu zelfs een spektakel op grafische gebied na 5 minuten spelen.

Maar goed ik begrijp maar al te goed dat er nog mensen zijn die graag met de pc gamen, ik moest vroeger ook niet aan een console denken. Ik had dezelfde redenen als de pc gamers nu ook hebben.. Mja ik weet niet of het de leeftijd is ofzo dat ik liever op de bank plof na een dag werken en even een potje Forza ga doen of even BF4.

Maar goed soms mis ik de PC wel, zo zijn er wel een aantal super toffe free to play games voor de PC die stuk voor stuk niet op de xbox one aanwezig zijn.
MMORPG was eerst gewoon het genre wat ik graag deed spelen, buiten neverwinter niet te vinden op de xbox one.
Neverwinter is dan wel een mmorpg EN gratis, maar had liever wat meer keuze gehad zoals men op de PC heeft.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 28 april 2016 14:43]

helemaal met je eens!

Ik vind een Game pc beter dan welke console dan ook, en je hebt veel meer mogelijkheden dan een console.

Echt vrijwel alle games die ik speel sterven online uit op de PC, Terwijl op de Xbox one, PS4 nog zat mensen online zijn.

Dat er meer games verkocht worden, en meer gespeeld word op een PC geloof ik.

Pc gamers zijn altijd zo enthousiast dat de graphics aanzienlijk beter zijn op een PC (dit is ook zo) maar waarom zijn de meest gespeelde spellen op de PC dan juist grafisch geen hoogvliegers?? 8)7 8)7

LoL, Dota, Counter strike, enz enz enz dit speel je niet vanwege dat het spel grafisch zo mooi is.

Helaas mijn game PC heft een hoop geld gekost, maar mijn ps4 heb ik veel meer plezier aan.
Dota 2. League of legends.
Beide games met meer dan een miljoen actieve spelers.

Cs:go niet gratis maar een nog groter publiek

En dan zijn er zakken vol met games op Steam die meer dan 100k actieve spelers hebben.
De pc markt is vele malen groter dan jij denkt. Er zijn idd zo'n 100 miljoen next gen console bezitters. Met PC gamers is dat een beetje lastig in te schatten. Want iemand die achter zijn PC een facebook spelletje speel is natuurlijk niet een PC gamer. Maar waar ligt dan precies de grens? Maar je kunt er wel vanuit gaan dat er meer dan 100 miljoen PC gamers zijn. De PC markt is minstens zo groot als de console markt (ps4/xbox bij elkaar). Echter ziet de PC markt er wel heel anders uit. Er is een groep van miljoenen gamers die bijna alleen maar de top 3 games speelt. De piek steam gebruikers van de afgelopen 24 uur ligt op 11 miljoen. Er zijn alleen al 125 miljoen steam users. De meest gespeelde PC game LOL is niet eens op steam. Dan heb je nog origin/uplay/GOG en een hand vol games die uberhaubt niet via 1 van deze platformen lopen. Je kunt dus wel nagaan dat er misschien wel 2x zoveel PC gamers zijn dan console gamers. Als we het echter hebben over CoD, dan hebben we het wel vooral over console gamers. Zo zijn er meer games die vooral populair zijn op 1 van de platforms. Echter, als ze een CoD game uit zouden brengen met mods en veel opties en optimalizatie voor de PC gamer. Dan zorg je er natuurlijk wel voor dat je deze markt aanboord. PC gamers zijn alleen wat minder snel te vreden dan console gamers. De reden hiervan is een onderwerp opzich.
Klopt, we hebben het over COD, zie het artikel hierboven, gaat over COD.

Dat vervolgens de meeste vergeten waar het artikel over gaat kan ik niks aandoen haha.
Dat ineens iemand over wolfenstein en arma begint oké ook een soort van shooter, mja jij dwaalt nu bijv af naar LOL. We kunnen er beter mee stoppen denk ik voordat het over Tetris gaat :P
Cod mw1 wordt hier nog dagelijks gespeeld hoor. Wel of geen mods vind ik nog niet eens het ergste. De beperkte Ondersteuning van de game vind ik veel erger. Bugs en cheats die nog jaren later worden ontdekt, wordt helemaal niets meer aan gedaan. Dat vind ik persoonlijk veel vervelender
Als je niet geïnteresseerd bent in arcade meuk, mag ik dan van harte ARMA 3 aanbevelen?

https://youtu.be/ngpkywanGX0
1. niet beschikbaar voor de meest gebruikte platformen (console)
2. zeer leuk gemaakt, grafische en de grote steden
3. weinig actie ( te groot ) hoewel dat ook wel een realistische iets geeft (wat is de max aantal spelers? ik hoop niet 20vs20 ofzo maar een stuk meer.
4. helikopter hadden ze beter niet kunnen laten zien, gaat nog sneller dan een straaljager en kan volgens mij salto's maken?

Maar goed ik kan er niks mee, is niet voor de console beschikbaar :D Terwijl het hoe ik zo de kwaliteit van het filmpje bekijk (grafisch) is het makkelijk haalbaar voor de console.

Kijk op ongeveer 39 minuten hoe die toren instort, sorry maar dat is echt gewoon slecht :P Wel leuk dat het kan, maar BF is toch wel een aantal stappen verder op dat gebied, ziet gewoon te nep uit bij Arma3. Niet dat het hierom draait bij zo'n spel, maar had het dan gewoon achterwege gelaten:P

Daarbij weet ik niet hoe je dat spel kan modificeren maar de run speed (ongeveer op 40 minuten) is ook tsja, nog wel een paar stappen slechter dan bij de nieuwste COD. Helicopter gaat nog sneller dan een F16, het rennen gaat nog sneller dan een jaguar, nee dankje :P

Leuk gemaakt, maar gewoonweg arcade. Anyway ik zou de console versie wel een poging willen geven, mits het daar iets beter gemaakt is (dus niet die hoge run speed en etc)

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 april 2016 11:54]

Where to begin.
1. niet beschikbaar voor de meest gebruikte platformen (console)
Milsims ga je nooit op consoles zien. Te kleine markt, geen modding support en te limiterende controller (te weinig knoppen).
3. weinig actie ( te groot ) hoewel dat ook wel een realistische iets geeft (wat is de max aantal spelers? ik hoop niet 20vs20 ofzo maar een stuk meer.
64 vs 64 is niet vreemd met 100+ AI npc's.
4. helikopter hadden ze beter niet kunnen laten zien, gaat nog sneller dan een straaljager en kan volgens mij salto's maken?
De snelheden van heli's zijn waarheidsgetrouw. Een apache kan bijvoorbeeld eenvoudig 300km/u halen en kan ook gewoon salto's vliegen (KUCH). Het feit dat ze in BF of CoD retetraag zijn wil niet zeggen dat dat in het echt ook zo is ;)
Maar goed ik kan er niks mee, is niet voor de console beschikbaar :D Terwijl het hoe ik zo de kwaliteit van het filmpje bekijk (grafisch) is het makkelijk haalbaar voor de console.
Nee, geen schijn van kans. ARMA brengt menig high end pc nog op z'n knieën omdat het relatief zwaar op de cpu is. Aangezien de cpu van de XB1 en PS4 zo'n beetje van het niveau likmevestje is kun je dat vergeten. Grafisch is ARMA niet bijzonder, maar vergeet niet dat het een eiland is van 270 km².
Kijk op ongeveer 39 minuten hoe die toren instort, sorry maar dat is echt gewoon slecht :P Wel leuk dat het kan, maar BF is toch wel een aantal stappen verder op dat gebied, ziet gewoon te nep uit bij Arma3. Niet dat het hierom draait bij zo'n spel, maar had het dan gewoon achterwege gelaten:P
Ja, want als je bij een milsim een GBU op een gebouw gooit dan moet hij blijven staan, tenzij je een scripted Hollywood 5 sterren animatie ervoor hebt? Dat is leuk als je 1 gebouwtje hebt waarbij dat kan, maar bij ARMA kan het bij zo'n beetje elk gebouw.
Daarbij weet ik niet hoe je dat spel kan modificeren maar de run speed (ongeveer op 40 minuten) is ook tsja, nog wel een paar stappen slechter dan bij de nieuwste COD. Helicopter gaat nog sneller dan een F16, het rennen gaat nog sneller dan een jaguar, nee dankje :P
Niks mis met de runspeed, wel wat mis met z'n FOV. Die staat een beetje laag waardoor hij een fisheye effect heeft waardoor het lijkt alsof hij snel beweegt.

[Reactie gewijzigd door Persei84 op 27 april 2016 16:28]

Ik denk dat hij bedoelt dat Dice en EA zich met de nieuwe Battlefield gaan richten op WO1 of WO2.. en dus niet al die leipe vliegende characters met superwapens en dergelijke.
Je moet wel compleet zonder schaamte zitten om dit uittebrengen. De fans willen al jaren een normale shooter zonder gekke poespas, het liefst in de ww2 setting. Maar wat beslissen ze daar bij activision, zover mogelijk in de toekomst, kan je lekker je character versieren met kleuren, het liefst tegen betaling en je kan lekker makkelijk killstreaks en wapens verzinnen voor dlc. Alle hoop is gericht op dice bij mij.
De fans? Of jij? Of de fans die ooit CoD2 hebben gespeeld?

Het lijkt er namelijk sterk op dat de fans die zich online uitspreken een zeer kleine, maar zeer luidruchtige minderheid zijn op het totaal.

Cod2 verkocht 2,5 miljoen eenheden. CoD: Ghosts: 16,5 miljoen

Kijk ook eens naar de volgende verkochte eenheden:

Call of Duty 4 : Modern Warfare--2007--13,500,000
Call of Duty : World at War --2008 --11,000,000
Call of Duty : Modern Warfare 2--2009--23,000,000
Call of Duty : Modern Warfare 3--2011--26,500,000

Zie je de dip in verkochte eenheden? Waar speelde World at War zich af?

Ik ben het persoonlijk met jou eens. Ik hou van WW2 shooters en een goede, die ook nog eens competatief op de pc zou kunnen worden gespeeld? Sign me up!

Maar wij zijn helaas zwaar in de minderheid.
Helemaal eens met je verhaal. Wat ik alleen niet snap is dat die luidruchtige minderheid schijnbaar nog steeds "fan" is. Er zijn zoveel alternatieven zoals ARMA III (Mod support), Red Orchestra, Wolfenstein, Sniper Elite etc. Het lijkt wel alsof men zodra het op shooters aankomt heel eenkennig is en nooit iets nieuws uit durft te proberen. ARMA 2 met Invasion 1944 was echt een leuke verandering voor mij, veel realistischer en spannender als welke CoD of BF ooit.

Dat de echte fans het blijven kopen mag inmiddels duidelijk zijn. Ik denk alleen dat mensen te veel naar de gigantische studios kijken en daardoor kleinere studios geen kans geven. Dan zie je toch maar weer het effect van marketing en dat de gigantische budgetten die er naar toe gaan (wat ook in het spel gestoken had kunnen worden) toch gerechtvaardigd zijn.
Ik vond Battlefield Hardline dan weer een leuke verandering, een totaal andere thema.
Ja maar jij komt dan wel met alternatieven, die ik allemaal gespeeld heb, en stuk voor stuk niks aan vond.
Moeten al die mensen dan maar met tegenzin ARMA 2 spelen terwijl het ze totaal niks doet, omdat ze anders eenkennig zijn?

Gamen doe je naar mijn weten voor je plezier, indien iemand dat uit ARMA 2 haalt zal die ARMA 2 doen, indien ze dat uit BF halen moeten ze BF doen. Zo zwart op wit is het gewoon.

Ik heb uit 2 shooters de meeste fun gehaald in de afgelopen 15 jaar: Soldier of Fortune 2 (MP) en CoD MW2.
Nu speel ik wel BF4 enzovoort, maar die weten me allemaal niet zo te pakken als sof2 en mw2.
Red Orchestra ken ik niet, Wolfenstein, Sniper Elite, ARMA 2 allemaal geprobeerd ( nee niet voor 10 minuten, wel iets langer ) en ze doen mij helemaal niks,ik heb er totaal geen fun aan. Dat is niet eenkennig, dat is een voor- afkeur die ik heb. Dan kan je vinden of denken of zeggen dat ARMA 2 beter is (realistischer en spannender), maar als je er geen fun uit haalt kan het nog zo realistisch zijn, je gaat het gewoon niet spelen.
BF4 vind ik een leuke shooter vanwege de mix met voertuigen / schieten / teamwork etc, CoD MW2 (de cod versies rondom die periode) vond ik leuk vanwege de snelle reactie, beetje campen, rushen, het speelde gewoon heerlijk dit in combinatie met het rank systeem, jawel dat trok mij dus wel weer.

Maar goed de weg die ze bij CoD ingeslagen zijn, dat half unreal / titanfall / cod mix doet mij ook niks meer.. En inderdaad indien ze weer met een shooter als MW2 komen, al is die maar gepimpt (qua graphics, wapens, level systeem) dan ga ik die zeker weten weer doen.
Na CoD 4 is de serie zich helemaal gaan richten op de consolemarkt, dat zie je terug in het design en kennelijk is dat ook wat die markt wil, dat zie je in de verkoopcijfers.. Ik speel het als PC gamer allang niet meer..
Als je kijkt naar de jaartallen was dit ook omdat de consoles in opkomst zijn gekomen daarnaast speelde iedereen onder de 18 deze spellen. Hoeveel van deze spellen liggen nu in een la? Niemand hoor je er meer over. Ww2 spellen met een verhaal hebben ook veel meer inlevingsvermogen dan futuristisch rommel. Maarja zij bepalen helaas.
Die verkochte eenheden zijn weer erg gedaald toen ze begonnen met het hele futuristic idee..
Advanced Warfare: 27% minder dan ghosts (12.000.000)
Black ops 3: Onduidelijk, maar minder dan Mw2/mw3.
Het lijkt er dus op dat Modern warfare 2/3 meer populair waren dan de nieuwe. Maar toch gaat activision weer een Futuristische COD maken, en volgen ze hun eigen ideeën..
Mw2 vond ik de leukste daarna werd het allemaal te veel...

Maarja doe je niks aan.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 27 april 2016 07:16]

MW1 en MW2 heb ik helemaal uitegespeeld, MW3 ergens bij het begin blijven steken.
Black Ops1 ergens halverwege en Black Ops 2 ergens bij het begin.
Maar dat komt meer doordat ik geen tijd heb om het uit te spelen.
Ik heb ook liever MW / Black Ops dan een WW2 shooter, maar in de ruimte is mij iets teveel Sci-Fi.
Ik vond cod vroeger in ieder geval wel sterker. En toen ik het toen speelde was ik 12. En nu 20, dus misschien is daardoor de beleving ook anders. Stiekem hoop ik ook dat de battlefield 2 oooit nog een echte remake krijgt. Qua wapens en alles, dat was echt perfect. Als ik nu een pc had, had ik battlefield 2meteen erop gezet. Damn
Ze verdienen er aan, dus blijkbaar is er een grote markt voor.
Ja, ze verdienen eraan, maar ze verdienen er niet zoveel aan als toen met de release van MW2. Dat was de knaller voor zowel de markt als de developers.
Het was tevens ook de PC-killer met hun ported lobbysysteem van console naar PC (IWnet). Dus wat dat betreft ga ik nuanceren en zeggen dat COD4: MW de bom was met amper killstreaks, goede graphics, aangename competitieve gameplay met promod en dedicated servers op eigen hardware.
Klopt. Op MW2 hadden we gelukkig nog AlterIWNet (Wat nu inmiddels niet meer bestaat), maar inderdaad was CoD4 MW toch wel de bom op PC. Maar als we het over verkoop hebben op alle platforms was MW2 toch wel de bom.
Ik heb geen concrete cijfers wat dat betreft maar dat kan zeer goed zijn.

Tevens was, als ik mij niet vergis, IWnet en MW2 het eerste antwoord op de consoles hun aftermarket DLC's. Het was ook bij deze versie dat Steam verplicht werd om je gamekopie te activeren. Waar consoles bij COD4 moesten betalen voor de Christmas Pack, kreeg de PC userbase deze gratis als patch daar er geen dergelijk DLC-systeem voor bestond. Bij MW2 was dat probleem opgelost en werd er dus een nieuwe markt opengebroken waar er geld extra geld te rapen viel.

Sindsdien heeft zowat elke uitgever dit voorbeeld gevolgd.
Kan zo 1,2,3 de bron niet zo snel vinden maar als CoD4 fan zegt mij iets dat die DLC toen gesponsord is door Ati of AMD of zo.

Dat zij betaald hebben aan Activision en er vervolgens reclame mee mochten maken of zo.

edit: daarom kon ik het dus niet vinden. Het was NVidia die het destijds sponsorde (in 2008 alweer! 8 jaar geleden, wow).

http://www.bit-tech.net/n...ree-call-of-duty-4-maps/1
"Nvidia is making it possible for PC players to download the map pack for Free on the PC thanks to their sponsorship," said Bowling on his blog. "In addition, expect to see quite a few promotions popping up leading up to the launch of the map packs on the 5th and beyond. I know NVIDIA has a lot of great things planned for PC users in addition to maps becoming available."

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 27 april 2016 09:47]

8 Jaar geleden alweer. ;)
Nee nog steeds..
Hoe ApexAlpha het zegt, is niks mis mee. Waarom corrigeer je hem met een knipoog erachteraan? Kom op jongens..
Als mede COD4 fan ben ik blij dat ik weer iets bij heb geleerd. Thanks. Het is de eerste keer dat ik er ooit iets van lees. Ik denk dat het in die tijd ook gewoon was om gratis patches te krijgen met maps, en zoniet was er altijd de modders en mappers community. Of toch, zo was het voor mij. :)

[Reactie gewijzigd door kdegussem op 28 april 2016 02:25]

Ik denk dat je je daar gruwelijk in vergist, elke nieuwe release van CoD breekt weer verkooprecords..
Ik zou het niet echt records willen noemen aangezien het geen groot nieuws meer is. Het echte verkooprecord voor Call of Duty was bij MW2.
dat komt omdat er geen alternatief is.
grapje?
alternatieven genoeg naar mijn mening
af is het enkel toegelaten om games te spelen die maximaal 1 jaar oud zijn?
Nee tuurlijk niet. Maar de games die zijn blijven hangen, zijn 8 jaar of ouder haha. In mijn optiek moeten game makers alleen veel meer weglaten. Back to a little bit more basic.
ik doelde meer op er komt niet elk jaar een geode ervanger uit.

er is te wienig inofatie daarvoor
Dat of ofwel omdat de releasecycli te kort zijn omwille van winstbejag.
Dat dus idd. Mensen vergeten dat er altijd nieuwe generaties pubers en tieners klaar staan om call of duty aan te schaffen.
op dit punt is CoD hetzelfde als roken, want je wilt er bij horen
Hm, ik rook niet om ergens bij te horen. Ik rook omdat ik het lekker vind om te roken als ik een biertje drink.
ben hier zelf ook schuldig aan, moet ik bekennen, en de markt heb je daar bij precies goed. :)

Ghosts heb ik gekocht omdat dit de eerste CoD was die voor de nieuwe generatie verkrijgbaar was. Ghosts bleek geen fantastisch spel te zijn, dus ik kocht Advanced Warfare ook gekocht toen die uitkwam, toendertijd had ik nog geen goede game PC. dit kwam ongeveer een half jaartje na de release van AW.
toen een tijdje geleden mijn PS4 werd gestolen, wilde ik toch een nieuwe(hoewel deze nu amper is gebruikt), ik heb toen besloten om toch maar een bundel met BO3 aan te schaffen, 'omdat dit maar ¤30 meer was'.

geen van de spellen heb ik echt veel tijd ingestoken zoals ik dat met andere spellen wel doe. de CoD games speel ik vaak een maandje redelijk wat en daarna alleen nog maar offline met vrienden.
Op je laatste zin na ben ik het met je eens.
Echter zou ik maar niet teveel hoop meer op DICE vestigen, ik ben mijn vertrouwen in hun ook kwijt.
Ik ben zoals vele helemaal klaar met de modern en future combat setting, en de volgende Battlefield word ook een future setting.

Zelf hoop ik dat Battalion 1944 zijn beloftes waar kan maken.
Maar ook lijkt Rising Storm 2: Vietnam een goede game te worden.

[Reactie gewijzigd door unfor op 27 april 2016 00:31]

De volgende Battlefield een fututistische setting? Er is nog niets bekend, de laatste geruchten spraken zelfs over WO1.

Ik heb nog steeds de volle vertrouwen in DICE. Ja, de BF4 lauch was dramatisch, maar als je nu kijkt is het een wereld van verschil. Het heeft misschien bijna een jaar geduurd, maar het is nu een fantastisch stabiel spel (al werken dingen als Origin en Battlelog niet echt mee). DICE heeft een maand geleden zijn laatste grote aanpassing gemaakt aan BF4. Nu focussen ze zich volledig op de volgende Battlefield. Ik heb groots respect voor DICE dat ze bijna 2,5 jaar na de release van BF4 nog steeds met patches en updates komen, afgezien van het feit dat ze broodnodig waren. Dat zie ik IW/3arc/Sledgehammer niet doen.
Hardline daarentegen is een ander verhaal, maar daar hoort ook een andere studio bij, Visceral. Daar heeft DICE weinig tot niets mee te maken.
Battalion zie ik ook wel zitten. Zelf ben ik een fan van COD WaW, en die kan best wel wat vernieuwing gebruiken in de graphics, maar verder ook niet
Kwam laatst Insurgency tegen. Dat is een shooter met weinig poespas. Gebaseerd op de Source engine. En niet al te duur in Steam. $15.
Niet te vergelijken met een echte ouderwetse COD game in WW2 setting, Cod1/UO tot Cod2 waren echt heerlijk games, snel richtwerk en de wapens hadden allemaal hun eigenschappen.
World at War deeltje vond ik persoonlijk niet echt lekker spelen hoewel ik die niet online gespeeld heb.

edit- Naamfoutje

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 27 april 2016 09:58]

Dan kun je beter Dirty Bomb spelen, is ook nog eens gratis.. OF Counter Strike Global Offensive, kun je als je rond kijkt voor minder dan een tientje krijgen..
Ik geef je groot gelijk in dit. Ik weet nog goed de dagen dat ik CoD1 speelde op mijn 2.1 speakersysteem met Kerst. D-day en de kogels vlogen om je oren.

Maar als je nu CoD speelt, dan vliegen de mannetjes je om de oren :( High jumps etc. is wat CoD nu de naam siert.

De nostalgie :z
Speel nog altijd zo nu en dan een potje CoD1 online.. wordt nooit oud en blijft leuk _/-\o_
Mensen zoals jij en ik zitten inderdaad al jaren te wachten op een klassieke call of duty game, maar de verkoopcijfers liegen er natuurlijk niet om, heel veel mensen vinden die futuristische setting wel helemaal geweldig. Modern warfare was dan ook zeker geen slechte game, integendeel ik denk dat MW:2 de best bespeelde cod is door mij. Maar de games die daarna uitkwamen? Te futuristisch, teveel gespring (a la unreal tournament) en dan de misselijke dlc's die voor 3 extra maps de helft kost van de game zelf. Black ops 1 was nog goed, black ops 2 was ok. Helaas was mw:3 ghosts AW en bops 3 een aanfluiting in tegenstelling van de eerdere games. Jammer maar dit gebeurt helaas met grote titels. Ze worden geheel uitgemelkt. Andere voorbeelden: assassins creed, need for speed, battlefield, world of warcraft, simcity, rollercoaster tycoon, en ga zo nog maar even door. Alles wat ze uitbrengen met deze namen in de titel zijn vaak slappe versies van het origineel. Helaas maar waar. Natuurlijk zijn niet alle grote games slecht en lang niet alle grote titels hoeven uitgemolken te zijn (gta v, tomb raider etc). Het is alleen jammer dat veel publishers kiezen voor makkelijk geld ipv een innovatieve game te produceren. Cod is in de basis eigenlijk al jaren exact hetzelfde met ietsje andere wapens en andere maps. Maar de UI is vrijwel hetzelfde gebleven evenals matchmaking en zelfs de geluiden in het menu zijn nog hetzelfde.
Ach, echt innovatieve games heb ik al jaren niet meer gezien. Mensen willen juist meer van hetzelfde, maar dan weer net even iets mooier.. Alle games zijn tegenwoordig maar aftreksels van andere games in een andere setting, niets meer, niets minder..
En wel heel erg frapant dat je zegt dat franchises als battlefield etc uitgemolken worden, maar dan wel zegt dat GTA en tomraider dat niet zijn, terwijl daar echt total GEEN verschil zit tussen de andere games, maar blijkbaar vindt jij die leuk om te spelen en de andere niet..

Het is niet zo zeer dat publishers kiezen voor 'makkelijk geld', het is dat publishers moeten kiezen voor zekerheid, want met budgets van honderden miljoenen euro's kun je niet echt gokken.

CoD is al Jaren hetzelfde gebleven in de basis, en dat is de redden waarom het zo succesvol is. de basis is gewoon leuk..
los van het feit dat multiplayer modus niet werkt, grafisch eruit ziet als een flikkerlamp met kartels.
ik geen activision meer
Als de verkoop cijfers hard gaan dalen zetten ze dat in als red middel.
Schaamte? Ik zit er persoonlijk wel op te wachten. Daarbij wil ik nuanceren een goed uitgewerkte* futuristische shooter hetgeen is waar ik wel op zit te wachten. In principe kan je hele gave dingen doen met die min of meer onbeperkte artistieke vrijheid. Of dat gebeurd is helaas een tweede, maar op het vlak van originaliteit moet je al jaren niet bij moderne shooters zijn, dat geld evengoed voor BF als COD, af en toe gooien ze de setting om en thats it, basisformule doen ze absoluut niets mee.

De geruchten voor een historische Battlefield zijn tevens vrij sterk dus ik kan me voorstellen dat Activision liever uit dat vaarwater blijft. Zou me niets verbazen als ze dat zelfs gewoon afstemmen want dat is voor beide partijen winstgevend.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 27 april 2016 01:28]

Ik vond Ghost eigenlijk niet slecht, eigenlijk als verhaallijn een van de betere dan enkel aan elkaar geregen actiestukken die je mocht spelen. Ik kreeg een nostalgisch SoFII gevoel bij die game.
Er zat ook een ruimte gevecht in en dat was niet slecht gedaan.

Vond gisteren trouwens deze nog:
https://www.youtube.com/watch?v=oNV5Sq28Mp4
Ik herkende enkele stukken maar weet niet meer in welke Cod ze werden gebruikt.
Blijkbaar wordt er ook serieus werk van de setting gemaakt.
beter gewoon counter strike go het is 3 of 4 jaar uit en ik heb er nog steeds lol aan 1 keer 5 euro voor betaalt en ik speel het nog steeds triple a titles zijn de laatste jaren tering gaar zeker de oh zo uitgemelkte cod mensen moeten games niet meer kopen en activision niet meer supporten laat ze maar lekker bankroet worden meteen een schijt developer minder
De fans willen dar helemaal niet. Ik heb 10 jaar geleden zoveel ww2 shooters door de strot gedrukt gekregen dat ik er nog steeds ziek van ben.
Je maakt aannamens vanuit je eigen ideeen over wat COD zou moeten zijn. Ik persoonlijk vind AW en Blops2/3 de beste cods in de gehele reeks bijvoorbeeld.

Activision is echt niet dom. Ze weten echt wel wat het beste verkoopt.
Als je even logisch na denkt en weet dat de games 3 jaar van te voren worden gemaakt dan snap je toch als ze net beginnen te bitchen bij AW dat het niet leuk is zijn de makers alweer halverwegen hun game...
De fans? Dat is weer je eigen idee voordoen alsof iedereen dat wil.. Ja er zijn een hoop fans die OOK weer eens terug willen naar de oude setting, maar er zijn ook een hoop fans die graag weer een andere setting willen..
En op DICE hoef je ook niet je hoop te richten...
"De fans", daarmee bedoel je de oude garde, wij, die al geen CoD meer spelen sinds CoD4/MW. Dan heb je de kinderen die het wel nog spelen die sinds WaW begonnen zijn met gamen, daarop focussen ze zich vooral, en zij zijn degene die futuristische shooters willen, hoe zou je zelf zijn als bedrijfleider, je focust je op de nieuwe generatie nerds die alle dagen zullen gamen, niet op de volwassenen.
Het valt allemaal wel mee dat die kinderrn zo futuristisch mogelijk willen. De meeste vonden bo3 lekker spelen, maar vonden de setting lelijk. Probleem is alleen dat de black market ( het micro transactie gedeelte) z'n groot succes was, dat ze er niet snel van afstappen.
Ik denk dat het probleem hem er ook in zit dat activision al jaren vooruit een plan heeft liggen en hier niet zo maar van af kan / wil wijken. Een goede WW2 game is weer even geleden, maar daar is op dit moment de trend niet voor ben ik bang. Ondanks de gil van aandacht van mening shooter fan. Wat betreft DICE, dat wordt een WW1 game die ze ganab uitbrengen. Echter als ze dit net als Battlefield 3 en cops and robbers battlefield gaan doen, nee dank je. Het is net zoals je zelf aangeeft, geen poespas, geen roze en paarse uitfits of rare wapens, gewoon een goede strakke nette game met een lange en goede singelplayer. Ik heb persoonlijk geen zin meer in games die alleen maar om multiplayer draaien.
CoD heeft een development cycle van 3 jaar. na mw2/bo1 begonnen gamers te zeuren dat ze vernieuwing wilden in CoD. dat kwam na dw volgende cycle met AW. na Ghosts (nog voor de release van AW) begon IW met de volgende CoD. ATVI dacht dat mensen iets nieuws wilden en wist nog niet dat het nieuwe movement systeem zo slecht zou bevallen. dat wisten ze pas na AW, toen IW al zo ver was met de volgende CoD, dat als ze opnieuw zouden moeten beginnen, de nieuwe CoD 2 jaar vertraagt zou worden, en 2x zo duur zou moeten zijn, omdat er dan een dubbele development komt en dus ook dubbeke kosten.
Nou de meeste wouden na mw3 wel weer terug naar de ww2, inplaats van alleen maar verder in de toekomst.
Maar er is een hele grote e-sports community die dit erg waardeer en waar Ac aan kan verdienen.
Als je ziet hoeveel stuks er per jaar maar ook meteen de eerste week verkocht worden is echt niet normaal. Mensen kopen ook om even te kijken en is het niet zetten ze het voor een ¤10tje minder op marktplaats dat heb je ook natuurlijk.

Voor mij heeft Ac moet je eerlijk zeggen wel de beste servers als het gaat om meteen online tijdens de launch. Er is volgens mij geen 1 game na Ac die het zo goed voor elkaar krijgt om zoveel miljoenen mensen meteen zonder enig problemen online te krijgen (natuurlijk is er wel altijd ''een groepje'' wat niet meteen erop kan maar de dag erna gewoon prima.)
Lol, rly? Op t moment is stage 2 van de call of duty world league bezig, esports wereldkampioenschap blops 3...
Dat mag je bij destiny en alle battlefield spellen vertellen. AC heeft degelijk de beste online platform. Handje vol waarbij de servers het niet doen tijdens de release.
Ongefundeerde reactie.

Mw2, mw3, aw, blops, blops2 en blops3 worden nog veelvuldig online gespeeld. Deze games zijn toch wel ouder dan enkele maanden.

[Reactie gewijzigd door fre0n op 27 april 2016 23:41]

Ik zou het zo tof vinden om te zien dat de groep mensen die fanatiek CoD speelt, gewoon collectief zegt; "wij kopen jullie spel niet het roer compleet omgegooid word".

Helaas is volgens mij het merendeel van de CoD spelers inmiddels al zo geconditioneerd dat ze als een soort Pavlovreactie de nieuwste versie kopen (en soms zelf preorderen |:( ) wanneer hij aangekondigd word.
tja, waarom het roer compleet omgooien? het mag wat mij betreft zo blijven, alleen met nieuwere/mooiere graphics..
Wil je wat anders? genoeg andere franchises/shooters..
Zeker waar. Alleen zijn de studio's achter CoD wel een van de giganten. Die de meeste toegang/middelen hebben om er echt iets mega tofs van te maken, just saying.
'Activision did not want Modern Warfare' - Infinity Ward

Blijft ironisch om te lezen. Zegt genoeg over Activision helaas. :+ Geen risico's willen nemen.
Tja, ik vind het voornamelijk sneu dat een Infinity Ward dit naar buiten brengt...

Geen enkele uitgever zal staan te springen om een winnend concept te gaan veranderen, tja daar moet je voor vechten. Dat is overal zo en niets speciaals. Alleen normaal gesproken blijven dat soort gevechten gewoon netjes binnenskamers waar het hoort en niet op het internet.
Weer een stapje verder de toekomst in.... Mij trekt het in ieder geval totaal niet.
Sinds Black Ops 2 ging het naar mijn mening al achteruit, heb nog een poging gedaan bij Advanced Warfare maar deze game heb ik na enkele keren spelen maar weer verwijderd.

Ik mis de tijden dat Modern Warfare 1 & 2 nog geen hackers had en nog volop gespeeld werdt door iedereen. :(
Weer een stapje verder de toekomst in.... Mij trekt het in ieder geval totaal niet.
Sinds Black Ops 2 ging het naar mijn mening al achteruit. Ik mis de tijden dat Modern Warfare 1 & 2 nog geen hackers had en nog volop gespeeld werdt door iedereen. :(
Je haalt hiermee precies de woorden uit mijn mond! Ik heb alle Call of Duties gespeeld, maar Black Ops 2 is echt het uiterste wat ik nog wel leuk vond. Al die overkill meuk vind ik maar niets. Van mij mogen ze nog steeds gewoon een Modern Warfare of iets soortgelijks maken, maar dan rond 2013/2014/2015/2016.
mw2 speelde zich af in 2015....
Daarom. Dat vond ik juist leuk. Tijd voor nog zo eentje dus ;).
Wat? sinds de release van MW2 waren er al veel hackers.. :X
Dacht even dat er infinity ward stond...
Laaste game die ik veele uren heb gespeeld was mw3. Maar Black ops 1 en 2 was niet mijn ding, verhaal lijn was daar in tegen wel fantastisch. Maar advanced en bo3 heb ik geen eens gekocht ivm vliegen met exo pakken. (me broertje wel wat een but games vliegen en meter lucht in springen) maar zelfs me broertje zou zelfs deze niet kopen. Is persoonlijke smaak maar stront lust niemand.

[Reactie gewijzigd door TerrorDanny94 op 26 april 2016 23:37]

Ik zou toch even een gokje wagen. Ik vindt na alle slechte delen zoals MW3/GHOSTS/AW eindelijk BO3 echt een vermakelijke shooter. Hier en daar wordt er nog gesprongen en benutten mensen dat maar uiteindelijk wordt er gewoon fast-pase gespeeld (zonder enig geren bijna) PS4 gamer!
BO3... Ik blijf het een onfortuinlijke afkorting vinden...
Body Odor 3! Armed with nothing but a deodorant spray, your mission is to survive comic con... Can you avoid grizzly death by olfactory horror?!
Infinity ward is niks meer sinds mw2.
Persoonlijk vond ik de eerste Modern Warfare het beste. De maps waren plezierig en hadden de juiste grootte voor snelle actie. Sindsdien is het in mijn optiek enkel achteruit gegaan. De eerste Black Ops was ook nog prima speelbaar, ware het niet dat er bij de PS3 versie heel lang serverproblemen e.d. zijn geweest wat het spelplezier wel erg heeft bedorven.
Tja, weer een aanduiding naar een futuristische setting. Weer zo'n futuristische CoD zou jammer zijn. Inmiddels is toch wel algemeen bekend dat er heel veel (ex-)spelers al tijden zitten te wachten op een CoD die zich vroeger/nu afspeelt? Vraag me af wat ze bij Activision nou denken.

Voorlopig blijft BO2 mijn laatste en bovendien meest gespeelde CoD. Ook CoD 2016 staat niet op mijn verlanglijstje.
Zelf hoop ik in ieder geval dat DICE later dit jaar niet dezelfde richting op gaat met Battlefield. Een geflopte CoD zie ik dan stiekem wel zitten: ik merk dat steeds meer CoD spelers verhuizen naar Battlefield (of CS:GO), wat goed is voor Battlefield (meer spelers, meer aandacht), maar helaas jammer is voor CoD. Een sterke Battlefield-game + geflopte CoD is misschien niet ideaal, maar ik zou het wel leuk vinden. Misschien dat ze dan ook eens wakker worden bij Activision.

/edit
Er staat ook een interessante visie op de betreffende Reddit pagina:
"Infinite Warfare (Coming from Infinity Ward) sounds like a remaster collection."
Een remastering van alle voorgaande Infinity Ward CoD's is op zich zo gek nog niet, omdat ze met Advanced Warfare natuurlijk een extra jaar de tijd hebben gekregen. Bovendien trek je, denk ik, met een nieuwe game + remastering van klassiekers weer veel oude spelers terug. Ben benieuwd.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 27 april 2016 01:12]

Wat overigens een reden kan zijn waarom Activision besluit geen nieuwe Modern Warfare games te maken/remasteren is omdat Activision de twee CEO's van Infinity Ward, Vince Zampella en Jason West, na de release van MW2 ontsloegen. Hierna vertrokken ook veel anderen van het originele Infinity Ward team. Vince Zampella en Jason West begonnen hun eigen bedrijf namelijk Respawn Entertainment, ook wel bekend als de studio achter Titanfall en de opkomende Titanfall 2. Hoe dan ook, door het vetrek van het 'originele' team van Infinity Ward, zakte ook gelijk de kwaliteit van de games in, en begon Activision meerdere bedrijven in te huren om mee te werken aan Call of Duty games waaronder Sledgehammer Games. Mocht er ooit een vervolg zijn op de grote Modern Warfare series of een remastered collection, dan zal die anders zijn dan de originele games.
Ik speel CoD2 en CoD4 nog geregeld op LAN avonden met vrienden. Geen van die nieuwe games kan daar tegenop!