Nieuwe Battlefield-game wordt vrijdagavond aangekondigd

Uitgever Electronic Arts en ontwikkelstudio DICE kondigen vrijdagavond 6 mei om 22.00 uur een nieuwe game in de Battlefield-serie aan. Ook worden dan de eerste beelden van de game getoond. Het spel zal pas later uitkomen, waarschijnlijk in de herfst.

De aankondiging zal vrijdagavond te volgen zijn via de Battlefield-website, die nu aftelt naar het introductiemoment. Specifieke informatie over de Battlefield 4-opvolger is er nog niet, maar volgens geruchten zal de game zich tijdens de Eerste Wereldoorlog afspelen.

Ontwikkelaar DICE gaf eerder al aan dat er aan een nieuwe Battlefield-game gewerkt wordt. Verder heeft uitgever EA beloofd dat het spel 'voor april 2017' in de schappen zal liggen. De game, die waarschijnlijk zowel op de pc als voor de Xbox One en PlayStation 4 zal uitkomen, verschijnt mogelijk op 26 oktober dit jaar. Die releasedatum lekte eerder uit via een winkel, maar het is niet duidelijk hoe nauwkeurig deze datum is.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-04-2016 • 14:17

155 Linkedin

Reacties (155)

155
145
65
4
1
40
Wijzig sortering
Ik zelf speel nog met regelmaat Battlefield 2 met de Forgotten Hope 2 en Project Reality mods ;)

(Voor de liefhebbers)
Forgotten Hope 2 - http://forgottenhope.warumdarum.de
Project Reality - http://www.realitymod.com

Edit:
Vergeet niet patch 1.5 te downloaden voor BF2

[Reactie gewijzigd door PvtMadnage op 1 mei 2016 13:04]

Ik heb al meerdere plaatjes voorbij zien komen. Van Eastern Front (WW2) tot 2142, Navy SEAL als cover.... Allemaal geruchten. Het wordt weer eens tijd voor een goede WW2 game. Al dat futuristische gedoe heeft lang genoeg geduurd. Dan valt het bij BF wel mee, maar andere shooters zijn allemaal op de toekomst gericht. Ben benieuwd waar ze mee komen volgende week.
Lijkt me de opvolger van 1942/1943 te worden als je naar de instagram of Twitter van Battlefield gaat:
https://www.instagram.com...MGP/?taken-by=battlefield
"Battlefield World premiere, tune in May 6" met daartussen een clipje van "Wing walking in 1942. Only in #Battlefield."

EDIT: Nog een filmpje zojuist gepost!
https://www.instagram.com/p/BE1Cs5CrMGF/
Dit maal van Battlefield 2, die werd gemaakt met de 1942 mod 'Desert Combat' als baseline.
Ofwel zijn ze nu alle games aan het aflopen of het is een hint.
1942+2=1944? :P

De producer van Battalion 1944 heeft al "BF5 things" gezien en tweette dat hij "beyond excited" was daarover.

De redelijk geloofwaardig uitziende 1944 leak zou daar ook mooi bij passen (thnx bcome hieronder) (al is de pet enzo wel een beetje vreemd)

Of misschien is dit alles maar gewoon wat ik wil zien ;(

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 1 mei 2016 00:28]

Misschien is de datum van 6 mei niet voor niets gekozen, nu er weer aandacht is voor Bevrijdingsdag e.d. Veel landen staan dan weer stil bij WWII. ;)
Klopt, deze leak ziet er aardig geloofwaardig uit.
Hmm dat laatste plaatje is al ontkracht.. Het is gewoon een foto van een pc scherm (samsung) en de poppetjes ervoor geplakt..
Je kunt het ook aan het moire effect zien dat het hier om een scherm gaat en geen beamer oid..
Zou te gek zijn.
En dan met een mp map in NL.
Back to El Alamein oh yesh
Of juist veel futuristischer. Iets a la 2142. Dat mag van mij ook. De huidige serie is niet zo heel futuristisch. Maar een goede WW2 game, daar ben ik ook zeker wel voorstander van.
De huidige BF series zijn niet futuristisch en dat mag voor mij zo blijven. Al die gekkigheid maakt het een heel ander spel. Kijk maar naar COD. Dat is ook alleen maar futuristischer geworden. Ik speel het niet meer omdat het gewoon niet leuk is. Onzichtbare mannetjes en mega jumps.... Doe mij maar een klassieke shooter met alleen wapens en granaten, een paar killstreaks en klaar. Leuke game modes, goede maps zonder al te veel glitches, dan heb ik er weer plezier in.
Anoniem: 170109
@Amanoo30 april 2016 15:16
Ben het helemaal met je eens beide optie die je zegt zijn oké voor mij. Bf 2142 was een leuk spel maar weer schieten met de m1 garand of Thompson lijkt mij ook weer super(laatste x voor mij was in the big red one)
Ja, zoals Call of Duty: World at War, dat vind ik nog altijd een van de betere COD's.
Anoniem: 460511
@Amanoo30 april 2016 14:35
Daar hoop ik ook op. Er zijn wel toekoms shooters, maar het is het allemaal nog net niet. Waarom niet helemaal ver voorruit gaan zoals Titanfall? Halo is na deel 3 ook hard achteruit gegaan en 2142 word ook niet meer gespeelt. Modern shooter kan wel een jaartje wachten, ga nou eens echt naar de toekomst.

En aub geen WW2 shooter. Als je alleen al ieder d-day level van alle games zou spelen ben je al langer bezig dan WW2 zelf, daar zijn er gewoon te veel van.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 460511 op 30 april 2016 14:45]

Het is voor mij anders lang geleden dat er echt een goede ww2 shooter was... Er zijn genoeg ww2 shooters dat ben ik zeker met je eens maar ik zou oh zo graag D-day opnieuw willen beleven met de geweldige sounds en graphics die nu mogelijk zijn... Gewoon de rillingen krijgen wanneer je weer dat strand op rent en je iedereen naast je doorzeeft zien worden.
D-day in medal of honor is voor mij nog steeds het beste game moment ooit O+
Grappig dat je dat zegt, vorige week ergens weer een beginnetje gemaakt :)
Beste moment in de moderne geschiedenis, that is :)
Was dat niet het stukje wat precies terug komt in de film Saving Private Ryan? Zo ja helemaal true!
Een goede ww1 variant. :P :P
Nice, ik ga het volgen.
Met shooters moet het zo zijn dat er enorm bakken geld tegenaan gegooid moet worden om het goed te laten spelen. Battlefield heeft een bepaalde 'flow' in het spel en het speelt gewoon lekker weg. De aim is smooth en controls werken inuatief. Hetzelfde verhaal bij CoD. Ik heb in de afgelopen 10 jaar alle soorten FPS gespeeld en heel vaak was het zo dat bij budget-games vaak iets niet smooth ging. Ik ben benieuwd betreft battalion maar zeer sceptisch. Terwijl als Dice of Treyarch een 2WO game maken, dat het sowieso betreft gameplay wel goed zit.
Haha zij hebben op 6 mei om 21.00 ook een livestream :D
Kickstarter, inderdaad 'nuff said.
Klopt, Starwars Battlefront speelt zich compleet af in het verre verleden, maar toch........
LOOL! Ik vind dit echt zo'n symptoom van de huidge, DLC loaded, Microtransactie en seasonpass "gezegende", game cultuur/industrie.

We doen een aankondigen dat er een aankondiging komt, zodat we kunnen aankondigen terwijl we aankondigen?
Easy fix, niet kopen. Als genoeg mensen dat doen worden ze misschien eens wakker bij EA.

Ik kijk al een flinke tijd niet meer naar spellen van EA. Teveel uitmelken, te weinig vernieuwingen en geregeld een stap achteruit in vergelijk tot de voorganger.

Jammer genoeg word mijn gelijk te vaak bewezen door de klachten die op Got voorbij komen.


Tijd geleden las ik een artikel over de volgende TES game, waarin iemand van Bethesda aangaf waarom de volgende TES game niet op de korte termijn zal komen. Ik weet niet meer precies wat het was maar het ging om kwaliteit. En ik weet dat er mensen zijn met klachten over Bethesda games maar ze hebben een punt. Je zult kwaliteit verliezen als je elk jaar of om de 2 jaar een nieuwe game in een serie released,
Teveel uitmelken, te weinig vernieuwingen en geregeld een stap achteruit in vergelijk tot de voorganger.
Ja komop zeg :P
- EA heeft vorig jaar dus geen Battlefield uitgebracht om wat minder uit te melken
- EA bracht Hardline uit om eens wat nieuws te proberen. Toen zei iedereen dat het geen 'echte Battlefield' was en vond iedereen het kut
- Hardline zou dus ook een stap achteruit zijn omdat het anders was

Als EA dit maal gewoon een main-Battlefield gaat releasen in WO2 setting, dan doen ze exact waar de community dus om vraagt. En niet eens op uitmelk-snelheid, de laatste main BF is dan 3 jaar oud.

Vind het jammer dat deze game nu word behandeld als een jaarlijkse FIFA release terwijl ze het nu juist anders doen |:(
Vind ik ook. Laat maar komen, de nieuwe Battlefield.

Hetzelfde gold eigenlijk ook voor Battlefront. Het mocht niet teveel lijken op Battlefield. Wat lees je in de commentaren over Battlefront; "het is geen Battlefield". Ja wat wil je dan?!
Anoniem: 612425
@Richh30 april 2016 23:13
De laatste battlefield mag dan misschien 3 jaar oud zijn, het eerste jaar zat vol met bugs en eigenlijk speelt het het laatste jaar pas echt goed. Ben een 'die hard' battlefield fan, maar voor deze wacht ik toch even op de reviews na de release voordat ik hem koop. Die les heb ik wel geleerd met het BF4 fiasco.
TES kan prima volgend jaar of in 2018 uitkomen. Oblivion kwam in 2007 uit en Skyrim kwam aweer in 2011 uit. Gaat snel. Er zit genoeg tijd tussen. Fallout vorig jaar en TESVI 2017.
Oblvion en Skyrim kwamen in 2006 en 2011.
Voor de volgende zal men op zijn vroegst in 2017 pas wat zeggen en de geruchten zijn dat het 2019 zal worden.

Voorlopig zit ik te wachten op Dishonored 2, zoethouder tot de volgende TES (TES: Black Marsh gok ik).
Ik denk vooral dat gamers een stel gierige kinderen zijn tegenwoordig, en dat meen ik.

Ik heb de premium van BF4 gekocht, voor 60 euro. Ik speel het al 3 jaar meerdere keren per week en het verveeld nooit. Alle DLCs die ooit zijn uitgekomen waren gratis, onderdeel van premium. Er is een groot aanbod aan servers, en na toegegeven een aantal maanden aan initiele bugs, heb ik voor de rest nergens last van gehad.

Waar krijg je zoveel en zo lang entertainment voor 6 tientjes? Ik noem dit geen uitmelken, eerder een zeer nette prijs. Maar ik ben nog van de generatie die ooit 200 gulden gaf voor een Sega spel, wat tienduizend keer minder ingewikkeld in elkaar zat en na een maand stof aan het happen was.
Ja echt superergerlijk. Ik begrijp echt niet dat Tweakers hieraan meedoet, maar helaas doen ze het vaker. Bijzonder slecht.
Waarom? Er zijn genoeg mensen die wel zitten te wachten op berichten over de nieuwe Battlefield. ;)
En toch ben ik blij dat de game industrie aardig fucked up is. Als elke ontwikkelaar zoals CD Projekt Red was kwam ik nooit mijn kamer meer uit :+
Zeker want hun luisterden echt goed naar mensen zoals ik die 4 maanden op een kritieke patch aan het wachten waren voor de witcher 3. Met als gevolg dat veel mensen niet meer de main storyline quest kon voortzetten door een bug en noodgedwongen moesten stoppen met spelen.
Het is toch niet zo heel raar?

Ze lanceren een site die aftelt tot de bekendmaking. Dan pas maken ze het bekend en de release datum zal waarschijnlijk genoemd worden.

Dat de media ermee aan de haal gaat en het uitwerkt tot een artikel waardoor het lijkt om over een aankondiging van een aankondiging te gaan kan je de ontwikkelaar niet aanrekenen. Die geeft alleen maar aan wanneer je de aankondiging live kan volgen, voor mensen zoals mij die er graag naar kijken.
Rockstar deed het ook met GTA V. Waarom zou de rest niet mogen volgen. Kan mij nog herinneren dat het internet gek werd.
Wat pas irritant is, is deze cynische reactie. Als battlefield fan van het eerste uur kijk uit naar een aankondiging. Toegegeven ze zijn een weg ingeslagen die mij en velen niet is bevallen, maar laten we nog even afwachten waar ze mee komen tot we een oordeel vellen.
Ik kan er ook wel om lachen, maar het creëren van een hype is een marketingtruc waar velen vatbaar voor zijn.
Jij krijgt +2 voor iets wat al eeuwen gaande is?

Dus je moet zomaar iets gaan aankondigen terwijl niemand daarvan op de hoogte is? Sta je dan, alleen, met je microfoon en je make-up lady. Geen publiek etc want niemand was ervan op de hoogte en etc.

Nee jou reactie is gewoonweg fout, zet die aub op 0 of -1, indien dit INFORMATIEF is, ben ik de paus.

Zonder dit artikel wist ik toch niks over de aankondiging van de nieuwe game? Ja of ik zou hun site al af moeten gaan, maar om dan elke keer alle websites van iedereen af te moeten gaan is ook onzin.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 30 april 2016 15:29]

Maar het moderatie systeem is al bar en boos. Kijk naar deadsy. +3 maar eigenlijk is het een EA rant samen met een stuk over een totaal andere game.

Daarom doe ik -1 altijd lezen. Mensen kunnen niet modereren. En mocht je er echt aan storen dan is er ook nog een mis moderatie topic.
Yippie, weer vast 6 maanden lang een beta tester zijn! :(

Met elke release van de Battlefield series op de pc vanaf Bad company 2 ben ik er in getuind.

Alle battlefields ge-pre-orderd (plus premium) in de verwachting dat ik een game kocht die af was. Ready to play. Nou mooi niet dus. Bij iedere Battlefield was Ik de eindgebruiker de beta tester en ik gaf EA/DICE ook nog geld toe.

De stress, de frustraties die ik mij nog kan herinneren. Heb je eindelijk tijd om te gamen na werktijd: crash na crash en wat niet meer.

Ik snap dat er wat bugs in een game kunnen zitten, maar EA/DICE spannen toch echt wel de kroon.

Breng game uit -> Begin echte Beta test periode.

Ik ben een Battlefield veteraan en ik hou van de hele serie. Begonnen met BF1942 met de mods tot aan Hardline. Maar sinds Bad Company 2 is het tijdens de release time echt dat de eindgebruiker de beta tester is en dat is fout op zoveel gebieden.

Sorry, ik moest een beetje frustratie hier over kwijt ;(
Even snel een vraagje.
Hoe wordt je bèta tester moet je je dan ergens opgeven?
Zou ik wel eens een keertje bij willen meedoen.
De game kopen bij release is meestal genoeg :)
De game kopen bij release is meestal genoeg :)
Het is in de cynische lijn van Toro, maar je hebt wel gelijk. Als je DICE spellen wil beta testen, dan koop je het spel bij de release. Al wil je een stabiel en goedkoper spel, dan wacht je zes maanden. ;)
Absoluut :) Dus nu ook heel leuk met het aankondigen van de aankondiging, maar ik wacht het mooi af!
Ik preorder ook geen ea spellen meer. Eerst zien en dan geloven. Als ze het weer wagen een halve game uit te brengen dan ben ik blij dat ik er geen cent aan uit heb gegeven. Toegang tot de beta als je preordered trap ik ook niet in. Even een huishoudelijke mededeling voor iedereen die live wil kijken; 22.00h gmt is 12 uur 's nachts vrijdag op zaterdag.

edit: Gewoon 22 uur in NL, de GMT in de EA afbeelding is niet correct.

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 30 april 2016 18:36]

Same here. Toevallig vandaag nog over gehad. Ook dat battle tags, gear, wapens of wat ze ook verzinnen bij pre-order totaal overbodig is. Voor mij dan. Tof voor diegene die het wel wat vind uiteraard.
Nee het is 22.00 onze tijd.

Eastern Time is 6 uur vroeger. De GMT die daar staat klopt niet. Tussen die twee zit namelijk maar 4 uur verschil.

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 30 april 2016 17:46]

Je vergeet dat GMT niet naar zomertijd omschakeld, in de winter is er een uur verschil, in de zomer 2 uur. Er staat duidelijk in de afbeelding van EA 22.00 GMT, dat is dus 12 uur 's nachts in Nederland.

edit: Ik heb even verder gezocht, dit is gewoon een fout op de nederlandse pagina, iemand die GMT niet snapt.

http://www.battlefield.com/event

Hier staat 9pm BST (British Summer Time) en dat is inderdaad gewoon 22.00 uur in Nederland.

Tsja als zo iets stoms al fout gaat dan heb ik slechte hoop voor de game zelf :|

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 30 april 2016 18:36]

Je leest niet wat poor Leno zegt. Tussen Eastern Time en GMT zit momenteel maar 4 uur. ET is namelijk de tijdzone GMT-5, maar vanwege zomertijd is het verschil momenteel 4 uur zoals je zelf al zegt. 16:00 ET / 22:00 GMT is dus in tegenspraak. Als het echt 16:00ET is, dan is het 20:00 GMT (en 22:00 onze tijd). Wellicht hebben ze de fout gemaakt door de zomertijd de verkeerde kant op te tellen.

.edit: de live counter geeft aan dat ze idd 20:00 GMT bedoelen. :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 30 april 2016 18:43]

Het nadeel van Dice spellen is dat er een sterk verloop is van die games en dat er zo snel sequels van komen.
Even jouw opmerking serieus nemend:
wacht je 6 maanden bij een Dice shooter, is het nieuwtje er vanaf en heb je de communities gemist. Die zijn dan allang alweer vertrokken naar een nieuwere game elders.
Nouja, bij StarWars Battlefront heb ik eigenlijk nergens last van gehad.. Misschien wat mini-bugjes en wat wapen balancing.. Maar zeer zeker geen grove fouten oid. :)
Spel loopt erg soepel (op PS4) en totaal geen last van lag of framedrops..

Daarbij denk ik dat Ubisoft de kroon spant over EA/Dice, maar goed dat is mijn persoonljke mening.
Mee eens. Voor mij ist geen wedstrijd maar Dice & Ubisoft staan zeker boven aan de lijst. Met hoop herrie de boel aankondigen en met hoge verwachting zwaar teleurgesteld worden. Tof dat het met Battlefront mee viel :)
Maakt niet uit welke game, overal hetzelfde :+

[Reactie gewijzigd door govie op 30 april 2016 18:11]

Op Origin moet je dan de Beta downloaden die dan in de shop staat. Zo was het tenminste bij BF4 en Hardline.
Ja en soms als je de game pre-ordered of premium lid wordt mag je de Bèta een maand eerder spelen.
Meestal kondigen ze het wel aan op de site. Dus verwacht ergens komende maanden wel oproep om aan te melden voor de Community Test Environment. Soms stellen ze wel eisen aan testers.
Het spel kopen en op release day spelen, dan ben je beta tester. :)

Maar op een serieuzere noot:
Pre-orders geven altijd een zekere mate van vroegtijdige toegang.
Echt testen doen ze niet want je kan nergens je feedback kwijt en historisch gezien doen ze de meeste serieuze (load/public) tests te kort voor release om serieuze bugs uit het product te slaan...
Je kan bij de vacatures kijken op de website van de studio of productiemaatschappij.

Van wat ik heb gehoord van mensen die het werk deden, is dat het niet zo'n droombaan is als het lijkt.

- Je krijgt minumum loon
- Je moet 8 uur per dag gamen met zeer instabiele games
- De pret van gamen gaat er na een tijdje vanaf, omdat het je werk is
- Je moet vaak games spelen die je helemaal niets aan vindt
- De werklocatie kan soms in het buitenland zijn, zoals een heet keldertje zonder airco ergens in Azie, zodat de werkgever kosten kan drukken.
- Geen uitzicht op promotie

Al met al, de gametesting divisies van gamestudios en gameproductiemaatschappijen zijn vaak een ondergeschoven kindje.
Niet te vergeten dat je keer op keer op keer op keer dezelfde 10 meters in een level aflegt, gewoon elke keer anders om elke vierkante centimeter van het speelveld te testen.

Nee, beta-tester zijn is GEEN pretje.
Ik hoop dat ze geleerd hebben van BF4 en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook.

Behalve een aanzienlijk laag aantal content in Battlefront was het een zeer gepolijste game en uiteindelijk is het met BF4 ook goed gekomen.

Ik ga em niet pre-orderen, maar ik heb wel hoop voor een goeie game waar ik zonder spijt geld voor neer kan leggen.

[Reactie gewijzigd door jja2000 op 30 april 2016 23:22]

Tsja dat hoopte ik na het BF3 bug festijn @ bf3 release ook van BF4, maar helaas..

Hardline heb ik de release van gemist maar echt grote issues heb ik daar nog niet gehad, dus wie weet :)
Ik snap het doel van pre orderen niet eigenlijk?
Ik snap het doel van pre orderen niet eigenlijk?
meestal krijg je er wat extra's bij. Wat mensen die hem @launch date in de winkel lopen niet krijgen. (in theorie, vaak hebben de winkels de pre-order dan nog liggen, en willen daar vanaf)
BFBC2 speel ik sinds kort ook weer!

Project Nexus servers zijn beter dan die van EA. Try it!
Haha ik ook weer sinds kort, met een paar vrienden altijd leuk om te spelen!
Ik weet niet of je een X-1 hebt of er eentje gast halen. Maar de EA-vault is een prima subscriptie. Je betaald €35,- en krijgt alle spellen volledige versie gratis/betas etcetera. Misschien is dat wat voor jou aangezien je toch altijd koopt.
Ik vond dat bij beide (3 en 4) zeer mee vallen hoor. Beide games gespeeld met premium en veel plezier.
Pfoeh, helemaal met je eens. Eerst mochten we lekker origin testers zijn, toen bf3 tester. Ach bf4 wordt vast beter...NOT..lekker meer dan een jaar wachten tot framedrops waren gefixt en na anderhalf jaar pas fixes voor rubberbanding.

Diep diep diep triest.

Bf1942 en bf2 vond io te gek, bf3 en bf4 zijn best goede games, uiteindelijkmeen opvolgrr van bf1942 zou te gek zijn,of een remake, of forgotten hope met nieuwe engine. Maar ik breng voorlopig geen geld naar ea.
Hahaha trap je er al in sinds Battlefield bad Company 2? Dan zou ik eens naar je eigen inschattingen kijken als ik jou was want door fans zoals jij komen ze er elke keer weer mee weg.

Ik persoonlijk had het na 1x ellende al aangekeken en niet direct besteld.
Ken je dat gezegde over ezels en hoe vaak die zich aan dezelfde steen stoten?

Als jij (en alle anderen) al die games die maar half af zijn bij release blijven pre-orderen zullen ze nooit beter hun bet gaan doen.
De staat van het spel is in de tussentijd op een heel nette manier opgepoetst. Ze hebben er heel veel werk van gemaakt en heel erg veel geleerd van hun fouten. De community test environment heeft voor veel verbeteringen gezorgd aan de engine en netcode, en voor de inhoud van het spel. Er is toch best wat gratis spul uitgebracht.

Dat hebben ze vervolgens ook laten zien met de release van Battlefront: dat spel draait retesoepel en de launch was erg strak zonder (noemenswaardige) problemen. De engine is erg geoptimaliseerd en indrukwekkend; ik geniet nog regelmatig van het detail van de omgevingen.

Ik ben ook niet eens dat EA/DICE de kroon spannen met hun bugs. Momenteel is dat Massive/Ubisoft ;)
Het zal vast aan mij liggen, maar de haat richting EA begrijp ik echt niet als BF4 speler. Oh zeker, er is genoeg te verbeteren aan de kwaliteit bij release, helemaal mee eens. Die kwaliteit moet beter.

Maar waarom vinden zoveel spelers het dan zo geweldig dat ze bij ondertussen genoeg andere spellen grof mogen betalen voor zelfs geen beta, maar alpha toegang? Waarbij het niks uitmaakt dat het één grote bug is omdat er het beta labeltje op hangt? Zou een buggy BF5 dan wel prima zijn als EA dan gewoon 2 jaar lang er een beta labeltje aan hangt? En verder exact hetzelfde doet en gewoon de volle pond ervoor vraagt?

Nee, mij zal je echt niet horen vertellen dat EA/DICE perfect zijn. Maar ik vind hun ondersteuning ook zeker niet onder gemiddeld voor de industrie als geheel. Als ik kijk hoeveel content BF4 heeft gekregen erbij dan is dat imo een prima deal geweest.
Die content heb je ook voor betaald .
In de vorm van premium of afzonderlijke mappacks.
Klopt helemaal.
Ik heb zoveel uren BF3 en BF4 gespeeld.
Was het zeker waard.

En als ik binnenkort weer een PC heb, ga ik BF4 zeker weer spelen :)
"Waarschijnlijk worden dan ook de eerste beelden van de game getoond."

Eh, er staat op de onderstaande afbeelding dat dit zo is. Niks "waarschijnlijk".
Inderdaad. Het enige wat waarschijnlijk is, is de headline van dit artikel. Dat het deel 5 gaat worden, maar bevestigd is dat nog niet.
Heb je gelijk in, titel iets aangepast. En de lead ook, met betrekking tot het tonen van de beelden :)
Leuk allemaal! Ik heb bijna alle delen tot aan Battlefield 4 en vond de nieuwe techniek erg leuk met Mantle. Ik hoop dat Battlefield 5 eens DirectX12 ondersteuning krijgt. Ik ga 6 mei ook kijken en ben heel benieuwd!
De game krijgt sowieso DX12 ondersteuning en waarschijnlijk ook Vulkan. Zelfs Battlefield 4 had Mantle ondersteuning, lijkt mij sterk dat ze dat niet doorzetten.
Titel is een beetje misleidend er had beter "Opvolger Battlefield wordt vrijdagavond aangekondigd" kunnen staan. Toevallig volgende week omdat CoD ook dan (hoogstwaarschijnlijk) word aangekondigd? Nee ik denk het niet.

Hopelijk krijgen we een wereld oorlog deel zoals bij de eerste delen van Battlefield. Maakt mij persoonlijk niks uit of het nou eerste- of tweede wereldoorlog is. Het liefst de eerste wereldoorlog, omdat dit nog vrij uniek is op dit moment op een paar titels op de PC na. Waarschijnlijk zal mainstream BF ontwikkelaars kiezen voor het veilige en dus zal er hoogstwaarschijnlijk een BF2143 komen of een Battlefield 5. Uiteraard zal Premium niet ontbreken, maar zal deze denk ik wel goedkoper zijn aangezien de game industrie ziet dat mensen niet meer massaal voor Premium gaan twv 50 euro.
Gelijk heb je, titel is aangepast :)
Ik vindt het achteraf wat nutteloos premium. Als iedereen het heeft dan heb je weinig voordeel ervan. Daarnaast heb ik 't idee dat ze express onoverzichtelijk maken wat je krijgt en hoe je premium loskoopt. Heb zo al eens voor battlefield zelf opnieuw betaalt.

Het is dat EA Fifa, Battlefield en Need for Speed heeft..
Alleen de die hard fans kopen premium, dan krijg je extra's en de mappacks. Casual gamers kopen de game vaak in de aanbieding. Ook krijg je 2 weken eerder toegang tot de nieuwe mappen.

Wat ik persoonlijk veel ergerlijker vind zijn de cheaters, die als een robot de serieuze spelers neerknallen alsof het niets is. Dat bederft het spel meer dan alle bugs bij elkaar!
Er zijn ook zat hele goede spelers die nagenoeg elk potje 60/5 KD hebben, tot ze een keer een ander wapen pakken oid. dat die mensen er zijn kan ook wel na 4 jaar oefenen. Ik koop de premium omdat ik weet dat ik uiteindelijk alle mappacks wil hebben, en het daarmee goedkoper is met premium. Alle andere extraatjes zijn grappig, meer niet.
Er zijn helaas ook zat cheaters. Die bijna niet dood te schieten zijn (2 volle clips) en als ze zich omdraaien mij met 1 kogel doodschieten. ;)
Ja, dan klopt er meestal iets niet.

Als er nog geen cheats zijn(meestal als het spel net uit is) sta ik meestal bovenaan, nu er veel cheats zijn wordt het lastig om ook maar in de top 3 te eindigen. Eigenlijk best wel jammer. Het is echt niet altijd aan lagg toe te schrijven. ;)

Bij Battlefront is het anders: daar moet je wat geluk hebben als je de hero krijgt, kun je ook veel punten mee maken.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 2 mei 2016 15:18]

Ja klopt, maar opzich niet veel last van gehad, van obvious cheaters dan. In GTA V is het niet meer leuk gewoon om te spelen. Behalve die ene keer toen iemand het geld op mij liet regenen, en ik hem moest smeken om te stoppen :P
Zit er niet iets verborgen op die website of zo wat een directe hint kan zijn naar de setting ? Dice heeft in BF4 namelijk een aantal aardig easter eggs verstopt waarvan sommigen best lastig te kraken waren en waar de community toch wel een paar weken zoet mee is geweest.

Geen aparte code in de website, verborgen afbeelding ? Bedrijven doen er tegenwoordig alles aan om zo'n groot mogelijk hype te creeeren voor hun games. Vaak op zo'n manier dat het hun geen drol kost.

WW1 lijkt mij overigens niet zo'n leuke setting, ter meer omdat de huidige generatie gamers er nauwelijks kaas van heeft gegeten. WW2 ook niet, maar is toch iets recenter en veel omvangrijker en gruwlijker geweest dat je er bijna niet omheen kan.

Ik zelf geef de voorkeur aan een WW2 setting, Vietnam setting, of de huidige setting behouden.

Verder mag de levelution zoals die in BF4 zit wel achterwege blijven en de destructie van BF3 terugkomen. In BF3 kon je nog rubble kills maken door bv in Parijs de gevel uit een gebouw te schieten en door de vallende stenen op een sniper had je alsnog een kill. In BF4 kon dat niet meer. Ja je kon de gebouwen net zoals in BF3 kapot schieten, maar rubble kills kun je in BF4 niet maken.
Kijk eens naar de instagram van battlefield, de recentste posts.
https://www.instagram.com/battlefield/
(staat ook op twitter)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 1 mei 2016 00:07]

Ik dacht dat we die al hadden gehad met 1943?

Als het geen 2142 is kan het me eigenlijk al niet meer interesseren..
Ik weet niet, maar het meest recente filmpje is een helikopter. Niet echt WW2.
Naja, dat is van Battlefield 2.
BF2 is gemaakt door voort te bouwen op een mod van 1942 genaamd Desert Combat.
also, 1942 + 2 = 1944? :9

Maar we zullen zien, als ze gewoon de games aan het aflopen zijn op Instagram etc of effectief al hints aan het geven zijn.
EA heeft nog steeds niks geleerd, midden in het development procces al een release datum afgeven. Zet die games toch gewoon op TBA totdat je zeker weet dat het lekker zit met die game en er geen enorme bugs in zitten.

Ik voorspel: DLC, day one patches, bugs na de uitgaven, en servers die niet lekker draaien.

Ah ja, een stille hoop dat het een WW 2 shooter word
Beste manier om dat te counteren is 'vote with your money'.

Gewoon even een half jaartje wachten en dan kijken of het speelbaar is. Er is concurrentie genoeg om je ondertussen te vermaken.
Wat te denken van concurrentie uit eigen stal.. Als BF5 niet de belofte waarmaakt en niet daadwerkelijk iets toevoegt op de voorgaande delen, vermoed ik dat veel mensen nog vrij lang Battlefield 4 blijven spelen (nee, niet Hard Line :+).

[Reactie gewijzigd door Venator op 30 april 2016 14:38]

Dat doen ze ook niet, die release-datum is uitgelekt, kan dus nog veranderen.
Bovendien is het verschil tussen 26-10-2016 en 04-2017 nogal groot.
Dat doen ze ook niet, die release-datum is uitgelekt, kan dus nog veranderen.
Bovendien is het verschil tussen 26-10-2016 en 04-2017 nogal groot.
Dat maakt in princiepen niet uit. Intern hebben ze gezegd ''op die datum moet het klaar zijn of anders'' en de devs werken dus naar die datum toe. Nu is die datum uitgelekt maar het zal me niks verbazen als EA op dag 1 al had gezegd dat de game op die datum precies klaar moet zijn.

En ze kunnen het idd nog naar achteren pushen, maar hey, we hebben het hier over EA......
Tja, deadlines, das normaal in deze en alle overige sectoren.. En tja, met eem engine als de frostbite die nu voor elke game van hun gebruikt wordt, moet het niet zo zeer meer aan de technische kant liggen..
[...]
Dat maakt in princiepen niet uit. Intern hebben ze gezegd ''op die datum moet het klaar zijn of anders'' en de devs werken dus naar die datum toe. Nu is die datum uitgelekt maar het zal me niks verbazen als EA op dag 1 al had gezegd dat de game op die datum precies klaar moet zijn.
Elk bedrijf zegt dat op dag 1. Anders run je geen bedrijf.

Je moet weten wat de kosten voor een spel gaan worden qua investering om te zien of het wel winstgevend is en laat nu net 1 van de grotere kostenposten manuren zijn.
Battlefront was op dag 1 al goed speelbaar voor mij. Geen grote problemen ondervonden en het loopt nu erg soepel.
WW1 :) Als het wat met een WW te maken moet hebben... WW1 :).

De eerste tanks verschenen toen, de eerst vliegtuigen, gas wapens, onderzeeërs! TUNNEL GRAVEN! :D OM nog maar te zwijgen hoe het er in Azië aan toe ging of Afrika/Midden Oosten :). Die oorlog word haast nooit over geschreven of wat mee gedaan.
Juist niet. Overdag ging het er saai aan toe in loopgraven maar 's nachts kwam het front tot leven. Trenchraids en soldaten gevangen nemen voor inlichtingen, snipers en/of mitrailleursnesten uitschakelen, herstellen van kapotgeschoten prikkeldraad/telefoonlijnen,officieren afluisteren in vijandelijke loopgraven gewonden ophalen, de mijnenoorlog onder het slagveld, etc. Er is voldoende te doen in een wwI schietspel.
Ik kan niet wachten! Heerlijk om straks in oude vliegtuigen en jeeps rond te racen. Met oude guns schieten en mooie uitgestrekte maps bewandelen in loopgraven. Met bunkers op de rotsen en tunnels om te vluchten voor snipers.
Precies dat!

Zou ook zo geweldig zijn als ze echt een gigantisch lange single-player erin zouden stoppen.
Gezien er in SW:BF totaal geen single player campaign in zit, ga daar dus maar niet zomaar van uit...
Is dat niet omdat ze dan of het bestaande verhaal moeten gebruiken of iets wat er op aansluit bijv. dat ze daarom geen licentie er voor krijgen, of dat ze een heel goed verhaal moeten hebben om mee te komen/aan de eisen te voldoen van de Star Wars liefhebbers?
Ja daar hoop ik dus stiekem ook een beetje op, dat laatste denk ik.

Ze zouden zich er in ieder geval flink mee in de vingers snijden als ze dat niet zouden doen. En ik schaf hem dan ook niet aan, bf4 was ook de laatste die ik aangeschaft heb.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee