EA en DICE kondigen Battlefield 1 aan

Uitgever Electronic Arts en ontwikkelstudio DICE hebben Battlefield 1 aangekondigd. Het spel draait om de Eerste Wereldoorlog, die volgens de studio gezien kan worden als de bakermat van moderne oorlogvoering, en verschijnt op 21 oktober voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Nadat de naam en releasedatum van het spel eerder op de avond al uitlekten, bevestigden EA en DICE tijdens een evenement in Londen dat de nieuwe Battlefield-game inderdaad Battlefield 1 heet. De uitgelekte releasedatum 18 oktober 2016 klopt deels; gamers die het spel vooruitbestellen zullen vanaf die datum kunnen spelen. Voor overige gamers geldt 21 oktober als releasedatum. Ook bleken eerder verschenen geruchten dat de game zich zou afspelen in de Eerste Wereldoorlog te kloppen. Daarmee is Battlefield 1 de eerste game in de franchise die draait om wat in Engeland The Great War wordt genoemd.

In de eerste vrijgegeven trailer, maar ook in korte gameplayfragmenten die alleen aan het publiek in de zaal werden getoond, liet DICE kort zien wat Battlefield 1 grofweg zal brengen. Daarbij staan grote veldslagen tussen 64 spelers centraal. Die veldslagen worden uitgevochten op allerlei verschillende plaatsen in de wereld, variërend van de bekende plaatsen waar gevochten is in West-Europa tot in de woestijnen van het voormalige Ottomaanse Rijk. Ook was duidelijk zichtbaar dat de gevechten zich op land, in zee en in de lucht zullen afspelen, wat gebruikelijk is in Battlefield-games.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

In de getoonde actie kwamen diverse herkenbare elementen uit de Eerste Wereldoorlog naar voren, zoals loopgraven, gifgas en gasmaskers, bajonetten en Mark V-tanks. Ook passeerden enkele vliegtuigen de revue, waaronder de legendarische Fokker Dr.I-driedekker. DICE liet in een video zien hoe de studio die Fokker Dr.I, maar ook een groot aantal wapens, heeft mogen gebruiken om de geluiden die zij produceren op te kunnen nemen, om ze zo natuurgetrouw mogelijk te laten klinken in het spel.

De spelers die die wapens en voertuigen gebruiken, zullen in de gameplay verdeeld zijn over vier klassen. De assault-klasse laat spelers onder meer vijandelijke voertuigen uitschakelen, medics houden logischerwijs hun kameraden in leven, de support-klasse beschikt over zware wapens en de scout is met zijn sniper rifle verantwoordelijk voor het vergaren van intel. Daarnaast kunnen spelers in Battlefield 1 ook een 'voertuig-klasse' kiezen, zoals Tank Commander of Pilot. Wat de exacte functie van die klassen is, is echter nog niet helemaal duidelijk.

Tijdens de presentatie ging de Zweedse ontwikkelaar ook kort in op de inhoud van de singleplayercampagne, overigens zonder daar iets van te laten zien. Duidelijk werd echter wel dat het spel vanuit meerdere perspectieven gespeeld zal worden, met dus ook meerdere hoofdpersonen. Wie die hoofdpersonen zijn en of hun verhalen op een bepaalde manier met elkaar verbonden zullen zijn, is echter nog niet bekendgemaakt.

Door Jurian Ubachs

Redacteur

06-05-2016 • 22:30

299 Linkedin

Reacties (299)

299
289
131
1
0
89
Wijzig sortering
Wordt ongetwijfeld audiovisueel een hoogvlieger.

Echter...wat multiplayer betreft ben ik er niet van overtuigd... wo1 als gevechtstheater nabootsen komt vooral neer op heel veel tijd doorbrengen in loopgraven en met enorm inaccurate/mechanisch vaak ondermaatse wapens aan de slag gaan.

Not too mention gas .. hetgeen (buiten een absolute gruwel in real life) vanuit een gameplay standpunt iets compleet oninteressant is, ik zit al vast niet te wachten op mijn health die razendsnel omlaag tikt terwijl ik de grootste moeite moet doen om op tijd op knop x te duwen teneinde mijn gasmasker te activeren iedere keer iemand weer eens een gasaanval spammed.

The jury is still out on this one qua fun wat mij betreft
Zoals ze het in de trailer tonen wordt dit gewoon een ouderwetse Battlefield met WW1-invloeden en wat nieuwe mogelijkheden zoals het gas, de paarden, zeppelins, etc. Het ziet er in ieder geval hartstikke gaaf uit en DICE zal ongetwijfeld gameplay boven realisme verkiezen. Nergens is gezegd door DICE dat ze WW1 willen nabootsen.

Ik neem even de Alcatraz-map van Hardline als voorbeeld. Vandaag zag ik daar een filmpje van en daarin hadden ze het erover dat ze de map zo accuraat mogelijk na hadden gemaakt. Echter was om die reden de balans compleet zoek en hebben ze wat wijzigingen doorgevoerd om die balans terug te brengen en de fun erin te houden. Hetzelfde zullen ze ook wel in een breder spectrum doorvoeren. Dus wapens zullen gewoon prima functioneren (misschien met kleine afwijkingen), dat van die loopgraven zal wel meevallen behalve op bepaalde punten in de map en met dat gas zal ook wel rekening gehouden zijn. Misschien dat slechts bepaalde units (waarvan er dan een X aantal kunnen zijn per sessie) gas in kunnen zetten. Daar voorkom je in ieder geval gespam met gas mee.

Met andere woorden: we weten eigenlijk nog niks, maar kijkende naar eerdere Battlefield-delen zal het qua gameplay wel goed zitten. Dat gaan ze écht niet opeens compleet omgooien.
Anoniem: 766887
@SomerenV6 mei 2016 23:59
1 ding;
De paarden, het gas en de zeppelins waren er in wo1 ook, dus eigenlijk hoeft DICE naast dat er veel meer zal gebeuren in een korte tijd dan in het echt, niet per se veel rare dingen in de game toe te voegen om het speelbaar en leuk te maken.
Oh, ik zeg ook niet dat die er niet waren in WW1 hoor ;) Bedoelde alleen dat het voor Battlefield nieuwe toevoegingen zijn. Extra gameplay-elementen.
Mwa, redelijk maar niet echt nieuw.

Gas lijkt op incendiary
Paard lijkt op motor/quad
Zeppelin lijkt beetje op ac130 gunship.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ze de tanks gaan laten werken. Deze vind ik persoonlijk in Bf4 nog veel te overheersend. 2 goede spelers in een tank/lav en ze kunnen het hele potje overheersen.
Ja en een tegenpartij vol snipers dan zeker. 2 Goede spelers in een tank kunnen veel uithalen maar dan moeten er ook veel slechte spelers bij de tegenpartij zijn om het hele spel te domineren.

Zelf lijkt me dat de tanks sowieso minder krachtig zullen zijn gezien de setting van WO1. Ik denk dat dit juist wel hele spannende gameplay met zich mee gaat brengen. Zeker als je ook met loopgraven zit hebben tanks toch minder te zeggen.

[Reactie gewijzigd door Weijlander op 9 mei 2016 13:11]

Van veel wapens worden pickups gemaakt. Zoals Battlefront ook heeft. De flamethrower ziet er overpowered uit, dit is wel een pickup die je niet snel zult vinden. Ik denk dat ze dit ook doen met het gas en andere zaken. Zo hou je er ook nog wat variatie en balancing in terug.
Waarschijnlijk zal bij domination dan ook een aantal van die pickups vrij komen net als voertuig spawns. Dat maakt het dan interessant om een bepaald punt in te nemen.
Precies. Battlefront style erin gooien. Zo blijft het ook goed balanced. Hooguit dat ze enkele dingen moet nerfen of drop rate moeten aanpassen. Maar zo hebben ook low lvl spelers een kans.
Overheersen is een groot woord. Ook tanks heb je snel kapot, met 3 c4,of 4 keer een rpg, paar Javelins en zo zijn er nog tal van mogelijkheden.

Ik kies zelf altijd voor de kamikaze kill op een tank door met een repair tool dat ding in 5 sec te destroyen.

Battlefield gaat om teamwork en elke vehicle krijg je snel down als je met 2 of 3 man samen werkt met launchers. 9/10 malloten gebruiken hun Flares al wanneer ze worden gelocked dus even wachten tot je weer kan locken en met 2 of 3 man tegelijk een javelin afvuren. Moet je kijken hoe snel zo'n ding met de aardbodem gelijk word gemaakt.
Mee eens!

Ik ben allang blij dat we meerdere schepen terug krijgen als optie.
Anoniem: 342278
@SomerenV8 mei 2016 12:08
Met andere woorden: we weten eigenlijk nog niks, maar kijkende naar eerdere Battlefield-delen zal het qua gameplay wel goed zitten...

Bedoel je 2 jaar na launch net als BF4..
Ea krijgt van mij geen pre orders meer. Eerst zien dan geloven!

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 342278 op 8 mei 2016 12:55]

Dice zal daar daar vast over na hebben gedacht :P misschien moeten ze iets van het realisme afstappen daarvoor, maar dat moet kunnen toch?
Tuurlijk, maar dan vrees ik dat er van "WOI" te weinig overblijft voor de puristen.

Maar daarom noemt het inderdaad Battlefield 1 en niet Battlefield 1914 vermoed ik, kwestie van die hete aardappel al op voorhand wat te omzeilen
1914 waren de wapens ook nog niet zo vet doorontwikkeld. 1916 begint pas interessant te worden. De tank, de 88 mm en luchtoorlog doen bijvoorbeeld hun intrede. Ik ben over de 88 toevallig een artikel over aan het schrijven, tanks heb ik net gehad.
Voor de liefhebber van FPS zijn er toch verrassende interessante opties, zoals het hier al getoonde Mauser pistool en Lewis machinegeweer, maar ook het verrassend effectieve Deense Madsen lichte machinegeweer en een Zwitsers/ Mexicaans Mondragon halfautomatisch geweer dat in het echt niet heel betrouwbaar was.. maar wat maakt het uit voor een spel?
Je hebt een raar superzwaar pistool in plaats van Magnums: de Mars Automatic Pistol en doe eens gek en pak een Winchester geweer..
O.. en niet te vergeten, de rare fascinatie in dit soort spellen met de 1887 shotgun werkt uiteraard ook.
Mee eens, ik verwacht ook geen realistische shooter. Het filmpje komt voor mij te modern over, ik verwacht weinig overeenkomsten met het realisme van BF 1942 bijvoorbeeld.
Rustig aan met conclusies trekken, er is vrijwel nog niks bekend. Wacht gewoon even af en probeer in de tussentijd gewoon hyped te zijn. :P
Kan zijn dat gasmask gewoon 24/7 aan zit.
edit: misschien toch niet, @ 0:30 doet die kerel inderdaad z'n gasmask aan.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 6 mei 2016 23:09]

Wo1 was zoveel meer dan trenchwarfare. Echter hoor je bijna niets over de veldslagen bij het Albertkanaal en de inname van forten.
De Eerste Wereldoorlog is meer dan alleen het westfront. In het oosten was het veel dynamischer.
Daar zit het bij mij nujuist in dat dit eindelijk weer een interessante shooter kan worden. Er zitten heel veel uitdagingen voor het ontwikkel team in en DICE LA heeft mij met de verbeteringen aan de frostbite engine in bf4 (de Launch was shit maar er is enorm veel verbeterd en vind het nu mijn favoriete shooter) heel erg blij gemaakt en ik zie graag dat ze nu een leuke originele uitdaging aangaan.
Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn totdat ik me realiseerde dat in de gemiddelde shooter ik heel vaak dood ga, waardoor de 'meatgrinder' van de loopgraven oorlog prima mee gesimuleerd kan worden... ;-)

Ik vermoed dat je bv. gifgas niet zal kunnen spammen, zal eerder op iets van een timer zitten of eerst ergens aan het begin van het veld ophalen en 1x gebruiken.
In BF Hardline zit ook gas. Is prima te doen je moet gewoon snel weg zijn of een masker hebben.
Gasmasker opdoen, maar je gezichtsveld ernstig belemmert. Modder, puin en bloed op je vizier nu zie je helemaal geen reet meer.. maarja stikken wil je ook niet. Ik zie mogelijkheden, spannend juist!
Fuck gas.... Ik wil multikills maken met een vlammenwerper 💪😊
Dan is het hopen dat het gas licht ontvlambaar is ;)
Je hoeft t niet te spelen ;)
Als je moderne oorlogsvoering realistisch neerzet wordt het ook saai hoor;)
heeft COD ooit tanks, vliegtuigen, laat staat zeppelins en slagschepen gehad? instortende gebouwen?
Vast wel in een van hun trailers :P
En niet enkel dat. Echte pc-games worden niet meer gemaakt omdat ze altijd afgezwakt worden om ook toegankelijk te zijn voor gameconsomes en controllers. Er is nu eenmaal meer geld in te verdienen als je voor pc en console ontwikkeld en buiten de graphics zie ik dan ook geen verbetering.

Zoals reeds vermeld in de reacties is dit een hertekende versie van battlefield 4 en geen verbeterde versie van battlefield 1942.

Bij pc games waren de mods soms beter dan de originele games en hopelijk gaat forgotten hope (FH) ooit op deze engine een authentieke WWO game bouwen ipv een deze populaire shooters games in een WOI kleedje.
World War 1... Eindelijk nog eens iets wat niet futuristisch is. Hooah

Grafisch ziet het er een pareltje uit, Frostbite mag er van mij wezen!

Het enige waar ik een beetje argwanend tegenover sta is dat het spel misschien niet 'simplistisch' genoeg gaat zijn..
In BF4 kan elk wapen X attachements en snufjes, die hadden ze vroeger niet zo uitgebreid.

Achja, only time will tell hoe het er zal uit zien :)

[Reactie gewijzigd door Cookiezzz op 6 mei 2016 22:36]

Toch vind ik het er wat te 'fantasy' uit zien...
Mwha...
Tri-planes? check.
Zeppelins? check.
Chlorine gasaanval? check.
Flame thrower? check.
Trench raiding club? check.
African campaign? check.

Grappig dat dingen die 100 jaar gleden gebeurde nu in de categorie "fantasy" vallen :+

Enigste "fantasy" die ik kon vinden waren groene bomen in een trench warfare omgeving. Die waren bij de eerste artillery aanval pleite.

[Reactie gewijzigd door sHELL op 6 mei 2016 22:59]

Ik vind het er ook een beetje fantasy uit zien. Waarschijnlijk komt dit vooral door het kleurgebruik en de stijl.
Wat hadden ze dan moeten doen? de game in zwart/wit uit brengen?
Dat was meer 'fantasy' geweest, mensen 1914 zagen de wereld namelijk niet zwart/wit... Ik denk dat stervis en VortexSB eerder iets van surrealistisch bedoelen, want 'fantasy' is het zeker niet (op geen enkel punt). Zal het inaccuraat zijn, zekers, want exact de loopgraven oorlog zorgt ervoor dat ze het niet aan kinderen mogen verkopen en alleen aan volwassenen... Overal lichaamsdelen, etc.
Dat was meer 'fantasy' geweest, mensen 1914 zagen de wereld namelijk niet zwart/wit...
Reken er maar op dat het in dat en de opvolgende jaren het er grauw uitzag op de plekken waar werd gevochten.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 mei 2016 08:03]

Juist in die tijd was het gebruik van camouflage nog niet echt gebruikelijk.
Het was veel kleurrijker dan hedendaagse oorlog.
Toen had je zelfs nog gasten die op bagpipes speelden terwijl ze "over the top" gingen.

https://s-media-cache-ak0...75862bcb577fae8ca4c2b.jpg

[Reactie gewijzigd door unfor op 7 mei 2016 00:40]

Ja, maar die gast met z'n cape en puntige knuppel dan?

-edit-

Gisteren leek de knuppel wat groter haha... ik stel m'n mening bij! Ik kan me totaal vinden in de mening van Vortex SB, maar voor de rest lijkt het me wel een toffe game :)

[Reactie gewijzigd door stervis op 7 mei 2016 07:57]

Het is geen cape maar een trench coat.
De Ardennen waren vroeger ook een 'groen' gebied:

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Ardennes
Het ligt aan je voorkeuren. Eerste Wereldoorlog of Tweede Wereldoorlog trekken mij totaal niet als setting. De futuristische settings kunnen ook erg vermakelijk zijn. Battlefield 2142 heb ik grijs gespeeld destijds. De setting van Battlefield 3 en 4 was wat mij betreft ook prima qua tijdperk alleen leken de twee daardoor sterk op elkaar.
BF 3 & 4 zijn in mijn mening zowat 'huidige' tijdperk. Ik kan me daar erg in inleven en heb dus ook ettelijke uren verslonden in beide titels :)
Dit heb ik ook heel erg het gevoel
Nou dan heeft activision de game voor je met de nieuwe COD.. mag je zelfs met ruimte scheepjes vliegen weeeeeeeiihhh :)
Er zit een groot verschil tussen BF 2142 en de huidige futuristische COD.
Als de netcode dat maar wel is deze keer. :+
Mod ondersteuning, in-game server browser en eigen dedicated servers is natuurlijk wel weer teveel gevraagd. :/
Verder ziet het er zeer interessant en vernieuwend uit.
helaas wel, maar is altijd nog Venice unleashed(BF3 modding)
Klopt, er was trouwens ook een soort WW2 vliegtuigen modificatie voor Bad Company 2, dus dat mods te moeilijk zouden zijn om te maken met frostbite is wel lariekoek.

https://www.youtube.com/watch?v=PPiKBVGoGoY (zijn wel meer video's over)
als iemand nou eens een indie BF game maakt..
Zoiets als dit:
http://store.steampowered.com/app/242860/
Maar ook daar geen modsupport...
verdun heeft toch een andere soort gameplay

[Reactie gewijzigd door dakka op 7 mei 2016 00:44]

Er komen heel veel varianten aan wapens, en de voertuigen zijn verschillend in hoe ze aanvoelen en hoe je ze gebruikt. Maar ik verwacht niet zozeer veel wapen aanpassingen e.d.
Ik kan me nog de 2009 uitgave van Wolfenstein herinneren waar je de MP40 ook telkens kon upgraden met een ander slaghoedje, trekker, loop enz. Op die manier kan je ook attachements en snufjes verkwerken.
Leuk een potje aan het westfront. 30 minuten in de loopgraven geen meter vooruit geraken. :p
Game paper scissors... zegt hij toch. Je zult nooit te sterke opponenten hebben. Dat is in alle BF games zo. Hij zei duidelijk dat elk wapen een counter measure heeft. Je kunt dus elk wapen in principe uitschakelen, voor de dynamische gameplay.
Ga met een andere nolifer in beide jets aan 1 kant in Golmud zitten, daar begint het andere team echt niets tegen. Of met 3 man in een scout op Dawnbreaker, Zavod of Floodzone.
Met een beetje teamwork heb je jets zo neer.
Oh ja.

Ik heb op deze maps gewoon potjes gewonnen hoor. Als je als team goed samenwerkt en de klassen goed gebruikt heb je altijd een kans om te winnen.

Maar in het begin van de nieuwe maps heb je altijd wat onbalans. Dat wordt later wel gelijk getrokken.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 7 mei 2016 10:39]

Nee, stealth jet met Active Radar en een samenwerkende Attack jet en je nakt de enemy jets al neer binnen 5 seconden nadat ze spawnen (Spawn lokatie en tijd is veelste voorspelbaar en niet te verdedigen door je team), een Anti Air doet je niets tenzij je vlak over hem heen vliegt en dat is makkelijk te ontwijken, de anti air is anti heli, niet anti-jet. Met een 10 sec cooldown op flares of 15 op ECM doe je daar als AA niets tegen.

Scout helis moeten hoog hoveren willen ze jets lastig vallen, en zodra ze hoog zijn is het een kwestie van een AR afvuren vanuit je stealth jet en hij duikt naar beneden en je hebt geen last meer van hem.

Het vijandelijke team moet erg goed samenwerken willen ze een kans maken, en dat lukt enkel als de rest van jouw team ook zuigt. Als er een beetje gekwalificeerde dude in de AA zit en je minimaal 4 van de 7 objectives hebt - wat vrij simpel is met een Attack Jet die vrij spel heeft- heb je als nolifers in de jets gewoon volledig vrij spel en zijn KDR's van 20+ normaal.

Tevens als bonus kun je als stealth jet de beste AA's met gemak aan in een 1 op 1.

[Reactie gewijzigd door batjes op 7 mei 2016 15:29]

onzin. het enige dat echt werkt tegen jets is andere jets. zelfs een matige piloot kan alles dat vanaf de grond af komt ontwijken en vermijden.

ik was onder andere door jets wel echt helemaal klaar met battlefield 4. ik had zelfs het idee dat piloten gewoon meteen weg gingen als ze een beetje weerstand kregen in de lucht. Slecht voor hun k/d en score/minute. je zat dus op vehicle maps eigenlijk altijd of aan de kant met de jets en had het veel te makkelijk, of aan de kant zonder en was er niks tegen te beginnen.

hopelijk zijn de beduidend langzamere bi en tri planes beter af te weren

[Reactie gewijzigd door Countess op 7 mei 2016 16:02]

In de livestream zeiden ze dat het zeker niet enkel @ western front is, maar op plaatsen overal in de wereld.
Klopt. je krijgt een hele diversiteit van maps, met de daarbij behorende gameplay. Ik vind dat geweldig. Zo heb je geen herhaling van de vorige map en zul je anders moeten gaan spelen.

Ze hebben duidelijk gezegd dat de nadruk ligt op samenspelen en tactiek.
Ik hoop dat dat nu beter gaat lukken want in BF3 en 4 zeiden ze ook de nadruk daar op te willen leggen maar in de praktijk merkte ik er heeeeel weinig van.
Sorry maar als je wilt samenspelen en tacktiek wilt gebruiken dan is dat zeer goed te doen in bf3 en 4. Beide games zijn gemaakt om zowel als lone wolf of als teamplayer te spelen. Ben blij toe dat er voor ieder wat wils is. Dat je als speler alleen in een spel duikt en vervolgens geen teamplay aanwezig is komt omdat je dat zelf met vrienden moet opzetten. Er is genoeg maar dan ook genoeg te doen als team in beide spellen.

Wat jij wilt is blijkbaar dat er een geforceerde druk word gelegd op spelers om expliciet samen te spelen. Leuk als je wars speelt maar op pubs gaat dat gewoon niet op. Het ligt niet aan het spel maar meer aan hoe je het spel speelt.

Je kan als lone wolf in een tank gaan spelen maar je zodra je met een vriend samen in een tank zit en die bv jouw repareert dan is er opeens veel meer mogelijk. Ga je met meer vrienden in meerdere tanks zitten dan word het spel opeens heel anders. Gaan je andere vrienden mee helpen bv in vliegtuigen of het leggen van mijnen op tactische plekken bij je in de buurt dan ben je nog sterker.

Dus nogmaals het ligt niet aan het spel maar hoe je het speelt en ik kan het weten uit eerste hand. Heb in beide games opgeteld 4500 uur in zitten.....
Ik weet dat het kan (en icm TS bijv. kan het heel goed in squads spelen). Heb zelf in beide spellen iets van 1300uur ofzo zitten.
Helemaal forceren is inderdaad niet goed en zal ook niet werken maar wat ik veel merk (en hoort er blijkbaar gewoon bij) is dat er toch nog teveel spelers zijn die niet alleen lone wolfen maar ook niet de objective spelen.

Lone wolfen vind ik dus op zich prima, maar als er wat meer eenheid zou zijn in het doel behalen en Dice/EA kan dat op 1 of andere manier nog wat meer in de hand spelen dan zou ik dat mooi vinden.

Vond BF3 overigens beter dan 4 en ben er in BF4 na +/- 500 wel een beetje op uitgekeken.

Hopelijk krijg ik in BF1 weer veel zin.
Misschien dat het kan gebeuren, maar aan de andere kant het is een spel en dan zou ik met Leroy Jenkins style al schietend en granaten gooiend naar de vijand rennen. :P

En dat is eigenlijk ook weer het mooie aan Battlefield. Als je vast zit, kan je het op meerdere manieren het probleem oplossen.

Maar moet ook zeggen dat ik steeds minder computerspellen ging spelen, en wordt ook niet zo snel enthousiast meer bij nieuwe aankondigingen van spellen.
Alleen met dit spel lijkt mij het weer leuk om een poging te wagen.
Achja kunnen de Campers eindelijk eens een keer genieten :+
Anoniem: 190625
7 mei 2016 07:31
Kom kom kom die Mark V tank in de trailer > Je reinste flauwekul ...
Dit is hoe snel hij in het echt is !
https://youtu.be/zO_cQF4-FBA
Kortom BF1 epic fail
Realism vs fun, als ze in het spel zo traag zijn is het voor 99% van de mensen pokkesaai
daarom hoopte ik dat de ww1 geruchten niet klopten en ze terug naar ww2 gingen..
in dat filmpje gaan ze echt niet hun topsnelheid. die is namelijk 7.5 km/h. die in het filmpje kan je wandelend inhalen.
Het heet BF1 voor een reden. Anders was het wel BF1917 ofzo.
Leuk filmpje. ;)
Ze waren inderdaad erg traag maar dat maakt het spel waarschijnlijk wel interessanter, daar je dan niet in een keer door een horde tanks wordt omringd.
Ietwat kortzichtig.
Je kan bij vrijwel alle BF uit een helikopter springen mid-air om vervolgens mid-air weer plaats te nemen.
Dat maakt ieder andere BF toch ook geen epic fail?
Kan iemand mij de telling van de Battlefield-spellen uitleggen?
Is dit een remake van een ouder spel? Battlefield was toch al bij nummer 4?
Waren de 'historische' battlefields niet juist jaartallen, zoals Battlefield 1942?
1942 Vietnam bf2 bf3 bf4. Zitten nog een paar tussen maar deze doen er een beetje toe.
Dice heeft aangegeven dat omdat ze volledig terug gaan naar de eerste all out oorlog met moderne wapens ze deze game bf1 hebben genoemd.
Als je nu de bf games numneriek zou gaan spelen zou je steeds verder de tijd in gaan. Dus reken maar dat bf5 zich in de toekomst zich af gaat spelen.

Hoop je vraag hiermee een beetje beantwoord te hebben
Hardline wordt toch gezien als BF5? Bad Company 2 heb je nog.
Ik zelf zie hardliner zeker niet als bf5. Niet alleen omdat ik het niet zo'n goede bf game vind maar vergelijk 2 3 en 4 met elkaar dan past hardline daar niet als bf5 tussen.

Dat hardline als bf5 word gezien hoor ik voor het eerst trouwens.
Het heet anders wel Battlefield hardline. ;)

Ik heb hem niet gekocht omdat het niet mijn ding is. Blijf wel bij Battlefield.
En star wars als battlefield 6 ?
Hoop dat ze niet dezelfde fout gaan maken met het aantal maps wat ze tijdens de release hadden.
Het is hip om een niet opvolgend nummer te kiezen: Xbox One, Windows 10...
Wauw... Wat een trailer. Ze hebben de lat nu erg hoog gelegd, ik hoop dat ze het waar kunnen maken.
Gezien Star Wars: Battlefront verwacht ik dat ze dit kunnen. Als ik die game op de PS4 opstart denk ik altijd weer wow, wat een beeld en geluid.
Ja precies, alleen de gameplay was een beetje oppervlakkig..
dit was ook deels design, het Star Wars gevoel moest voor iedereen te krijgen zijn, wat resulteerde in gameplay die veel te casual was.
Maar opzich ook wel leuk, want iedereen heeft een kans om heroes te unlocken.
Dat maakt het spel eigenlijk wel interessanter. Ik heb de hele BF serie ook veel gespeeld maar als alleen de top 3 spelers zoiets zouden krijgen heb je al snel totale onbalans.
Het brengt ook met zich mee dat iedereen je kan vermoorden, omdat ze toevallig een hero pickup hebben opgepakt. Zonder dat ze daarvoor hoefde te vechten.
Hierdoor kan je dus, ookal ben je goed, op oneerlijke manieren vermoord worden.
Juist omdat er niets is wat je wilt bereiken, is het spel al snel saai.
Valt wel mee, door goed te zijn krijg je eerder zwaardere wapens(die meer schade aanrichten) en is de hero sneller dood. Ook als je team goed samenwerkt en iedereen op de hero schiet is het ook snel gebeurd.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 7 mei 2016 19:35]

De trailers zijn altijd erg goed geweest. Persoonlijk vond ik de hoeveelheid maps, tijdens launch, ver ondermaats.
Meestal worden er toch maar een paar mappen veel gespeeld. Als je ziet hoeveel maps er nu zijn voor BF4 en op hoeveel maps er echt gespeeld wordt, houdt je een handvol over.
Ik speelde altijd servers met alle maps. Nu heb je zoveel locker only en locker 2e map... Vind dat echt een kut map.
Dat zijn servers die door andere mensen worden gehost en die dus zelf graag constant deze map willen spelen.

Er zijn meer dan voldoende dice servers online welke elke map spelen. Er zijn ook genoeg servers per map pack te vinden dus wat dat betreft zit het wel goed en is er voor ieder wat wils.

Ik speel alleen conquest op hardcore en daardoor verklein ik voor mezelf het aantal servers maar nog steeds zijn er genoeg servers te vinden op alle verschillende maps. Het is alleen niet meer zo druk als tijdens de release maar dat is ook niet vreemd na ruim 2 jaar.
Grafisch fantastisch, ik ben overtuigd, maar ik ben nog wel benieuwd naar de gameplay... en dan met name multiplayer.
Daar hebben ze al dingen over gezegd tijdens de reveal van de trailer. Je kunt als een lone wolf gaan vechten maar ze hebben er alles aan gedaan om je toch als squad te laten spelen in deze game. Dus samenwerken is belangrijk.
Ik bedoel meer hoe het zit met customization van de soldaat en de balans van player versus player. Hoe de bewegingen gaan, hoe wapens aangepast kunnen worden, schietmechanismen, dat soort zaken. Die spelen namelijk een grote rol in de game. Hoe fantastisch het spel er ook uit ziet, de gameplay kan net zo hard roet in het eten gooien.
Hebben ze het ook al over gehad, de customization is nog een level opgeschroefd volgens een van de ontwikkelaars. Dus er valt genoeg te sleutelen.
Dat hoeft niet altijd positief te zijn.

De gameplay is pas te beoordelen als je de game kunt playen... afwachten dus. :)
Dat is altijd zo. We zullen zien 18 oktober. Of als je je opgeeft als insider kun je meedoen als beta tester.
De vraag is wel: worden er moderne hulpmiddelen gebruikt zodat je makkelijk rond kan lopen of wordt er "hardcore" gespeeld, dat wil zeggen, volledig zelf rondkijken en inschatten zonder kaart voor je neus.
En hoeveel informatie krijg je allemaal te zien?

BF3/4 kent inderdaad hardcore mode, dus zou hier ook moeten. Dat is pas echt spelen omdat WO1 bijna geen moderne gemakken heeft en moet je zelf maar uitzoeken waar je loopt en onderduikt.

En vliegtuigen zijn iets trager dan scherptrekkende straaljager. Bijvoorbeeld spel Red Baron is goed bekend mee met trage oude vliegtuigen in gevecht.
Je zult allicht een (mini) map ter beschikking hebben. Verder zal het wel hardcore zijn.
Er zal wel een hardcore en normale mode in zitten, zoals bf4.
Wow het ziet er grafisch (tot nu toe) indrukwekkend uit. Dat moet ook wel want qua wapens (vergeleken met de huidige BF serie) zal er hopelijk een stuk minder te unlocken zijn en moet het oog dan maar iets compenseren ;).

Verder zal deze versie vallen of staan met de maps, goede maps maken wapens gewoon een stuk minder boeiend.

Ben heel erg benieuwd hoeveel variatie er is met deze WW1 versie! Als ze dit nu eens niet verkloten dan hebben ze opeens héél wat mensen terug gewonnen van de iets oudere generatie die o.a. 1942 ook suf gespeeld hebben.
Ze hebben in het interview net gezegd dat ze qua customization een nieuwe "flavour" hebben toegevoegd, en dat je hierdoor nog meer kon customizen. Ze zeggen dat ze in de komende maanden meer hierover gaan vertellen.
Dit keer graag een dedicated server voor de LAN spelers.
Ben het echt beu met die betaalde oplossingen. de game is al duur genoeg.
Yep, volledig mee eens.
Weer eens ouderwets een echte LAN party kunne pen opzetten, lekker op een Linux doos de server draaien, dat zou pas een echte reset van BF zijn.

Maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.
1 2 3 ... 10

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee