Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: nieuwe Battlefield-game wordt Bad Company 3

De eerstvolgende titel in de Battlefield-serie wordt mogelijk Bad Company 3. Dat beweert AlmightyDaq, een gamer op YouTube die vorig jaar ook allerlei juist gebleken details over Battlefield 1 lekte, maanden voordat de game uitkwam.

AlmightyDaq meldt in een video dat het verhaal zich afspeelt tijdens de Vietnam-oorlog of in de periode daarna. De wapens die in de game zitten zijn ook op deze periode afgestemd. Er zullen weer helikopters, pantserwagens en tanks in de game zitten en qua classes kan er net als in Bad Company 2 gekozen worden uit assault, support, engineer en recon. Ontwikkelaar Dice heeft de Vietnam-setting al vaker in een Battlefield-titel gebruikt; eind 2010 werd Bad Company 2: Vietnam uitgebracht, een uitbreiding van Bad Company 2.

Wat betreft de multiplayer keert de Operations-modus uit Battlefield 1 terug in Bad Company 3, maar daarnaast staat net als in Bad Comany 2 weer de Rush-modus centraal. Bij deze modus moet een team een aantal zogeheten M-com-stations verdedigen, terwijl het aanvallende team ze juist moet vernietigen. Als dat laatste lukt, verschuift de frontlinie en moet het verdedigende team zich terugtrekken om de overgebleven M-com-stations te verdedigen. Verder zijn de gebruikelijke modi Conquest, Domination en Team Deathmatch weer van de partij.

AlmightyDaq denkt dat de game tijdens de E3-beurs officieel zal worden aangekondigd door Electronic Arts en in 2018 uitkomt. Voorloper Battlefield: Bad Company 2 kwam uit in 2010 en beschikte over een vroege versie van de Frostbite 2-engine die in Battlefield 3 werd gebruikt. Bad Company 2 beschikte al over Destruction 2.0, een functie waarmee spelers gebouwen en obstakels vrijwel geheel kunnen vernietigen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

12-12-2017 • 11:46

139 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (139)

Wijzig sortering
1 woord... YES! Het is altijd een toffe serie geweest en ook nu nog speel ik zo nu en dan BC2, het blijft geweldig. Gewoon lekker Battlefield zonder al die poespas.
BC2 was imo de beste Battlefield-titel ooit, of in ieder geval de beste van de afgelopen 8 jaar :) De Rush-maps waren bijna allemaal stuk voor stuk pareltjes die voor ongeëvenaarde tactische gameplay zorgden. Qua balans zat het meestal ook wel goed, met gewoon één pantserwagen of één helikopter, en niet tienduizend. En Destruction was ook tien keer beter dan Levelution. Na verloop van tijd was menig map met een stadje met de grond gelijk gemaakt, waardoor je ook weer een heel ander type strijd kreeg. Rush was in latere Battlefield-titels een slap aftreksel van wat het in BC2 was. Het geluid was geweldig. En dan was het singleplayer-verhaal ook nog eens echt de moeite waard....

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 12 december 2017 12:00]

Ja, en daarom ben ik eigenlijk niet zo blij met deze aankondiging. Krijgen we dadelijk een P2W rotzooi van een game, met een slechte SP, waar je ook nog eens mag betalen voor het einde als DLC. :/

Met het huidige EA heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in. Komt bij dat ze bij DICE dus niet wisten waarom het zo goed was. Ook veelbelovend, zeker omdat er ook wat mensen zijn vertrokken. DICE is helaas een andere studio dan bijna tien jaar geleden. Het is steeds meer dumb down en snel cashen geworden.
Het zal dan ook niet heel lang meer duren voordat DICE zich bij het illustere gezelschap in de EA graveyard mag voegen. Maar geen nood, er is altijd wel een nieuwe studio om leeg te zuigen.
Ik denk dat DICE voorlopig nog wel blijft bestaan.

Niet alleen omdat ze goede games maken, ook omdat vrijwel alle EA games tegenwoordig op hun ijzersterke Frostbite engine draaien.
dat dice goede games maakt vind ik sinds bc2 niet meer, en ea heeft dice niet meer nodig om frostbite te onderhouden, ze hebben dat allang in een aparte bv (frostbite labs) ondergebracht. je dacht toch niet dat ze dice een stok achter de deur zouden gunnen? als dice de rechten op frostbite zou mogen houden zouden ze ea kunnen chanteren met de dreiging licenties niet af te geven. het is ea waar we het over hebben. studios leegzuigen is meer dan de helft van hun business model. ze hebben het al vaker gedaan en om een goede film te quoten "[they] have become exceedingly efficient at it". ze hebben hier goed over nagedacht. frostbite hebben ze binnen, nu nog een paar snelle cash grabs a la bf4 of swbf2 en dan is dice afgeschreven. dat is hoe het altijd gaat bij EA games.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 12 december 2017 21:24]

Frostbite is niet zó sterk. Het komt toch steeds weer naar buiten dat er vanuit DICE vrij slechte support is: Andromeda is hier het schoolvoorbeeld van. Andere games worden maar met moeite in elkaar gestoken. De engine heeft ook nogal wat zwakke punten, en het is vrij duidelijk dat Battlefield het primaire doel is van de engine.

Het gebruik van UE4 zou het leven voor veel developers van EA studios makkelijker maken, maar vanwege een gebrekkige logica wil EA geen licensing betalen voor externe engines, ondanks het feit dat ontwikkelen met Frostbite op de lange termijn duurder is.
Op een of andere manier was de gameplay ook goed gestroomlijnd. Beter dan in 3,4 en 1.

Shotgun wookie for the world.
Yep, vond ik ook. Dice heeft wel eens gezegd dat ze niet goed wisten waarom BC2 zo goed beviel. Hopelijk weten ze dat inmiddels wel. Voor mijn part mogen ze BC2 gewoon remaken, grafisch opsmukken, klaar. Dan kan er ook niet zoveel mis gaan. Tenzij de microtransacties weer hun intrede doen.
Nou ja kan wel een paar dingen noemen:

Je zat bijna nooit vast op geometry
Post processing was niet irritant
De wapens waren sterk AN94 bijvoorbeeld.
Hipfire werkte nog redelijk
Er was niet teveel geneuzel met je karakter ( niet kunnen draaien als je ligt ) Kon je uberhaupt niet in BC2 alleen crouchen.
Snipers werkten nog gewoon normaal, terwijl je in 3 en 4 als sniper het aflegt tegen een m16 met red dot omdat iedereen snipers irritant vindt zijn deze zo generfd dat er geen fuck meer aan is.
C4 kon je gooien
Geen irritante gadgets
Motion balls die werkten
Als karakter was je veel wendbaarder <- geneuzel van het "grounden" van je karakter maakt het alleen maar "lomp" in mijn optiek
Geen jets
In BF1 hadden ze snipers nog wel meer mogen nerfen of ze skill based mogen maken.
En vergeet niet dat de BC2 Vietnam expansion een zeer sterke expansion pack was.
En vergeet de tracer darts niet! :D
Heerlijk om heli's te taggen waardoor ze van onoverwinnerlijke machine naar raketmagneet gingen.
Heli's taggen? Nee joh, gewoon infanterie (vaak wel in legere serves mogelijk tot 12/16 personen). Zo fijn om te zien dat spelers weten dat zij de sjaak zijn.
In Bad Company 2 kon je überhaupt niet liggen.

Edit: ik was iets te snel. Mea culpa.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 12 december 2017 13:34]

Het geluid. Oh wat heeft mijn vader geklaagd over de enorme bas die in dat spel zat. :+

En de maps. Die waren veel leuker om te spelen dan die in BF3. 4 heb ik niet eens geprobeerd.
Super snel wisselen tussen main en secondary weapons en instant weapons pickup. Voelt niets lekkerder dan killing spree waar je guns leeg schiet en verder gaat met de opgepakte wapens en door en door.
Je vergeet de unlocks die erg makkelijk waren om te krijgen maar nog steeds als een achievement voelden. Dit in tegenstelling tot BF2 ervoor (ultra lange grind voor één wapen) en BF3 en daarna (ultra lange grind voor nutteloze wapens en attachments, met vaak dubbelen erin, plus die battlepacks....).
Ik zei een paar dingen. ;)

Maar dat is helemaal waar.
Complimenten dat je die details nog zo goed kent. De AN94 was fantastisch. Ik vond het ook fijn dat de maps niet zo enorm veel players hebben. Op een goede dag kon ik zelfs wel eens een paar keer de best zijn. Bf 1 vind ik niet zo leuk, het wo 1 genre staat te ver van me af en ik heb niet het gevoel er toe te doen. Voel me een soort kanonnenvoer.
De single player modus had trouwens ook heel veel humor in zich. Ik hoop dat in dit deel ook komt.
Ik kijk naar deze game uit. Leuk als hij in de maak is.
Ongelofelijk eigenlijk dat ze dat niet weten.
Het antwoord is heerlijk simpel. We zijn opgegroeid met Battlefield. We hebben gevochten in Normandië, we hebben onze broeders zien sterven... we hebben slechteriken van jungle tot arctic achtervolgd om altijd maar op hetzelfde punt uit te komen.. de Eind credits...

Dan wil je gewoon af en toe ook de afwisseling met anti-helden, die een heel dorp platbranden en juichen. Elkaar dissen... en als het soms even tegen zat uitspraken deden zoals ""That don't fly with me space muffin"

Die combinatie en afwisseling is heerlijk. Daarom houden mensen van Deadpool.. als je 100x de hulk boos hebt zien worden, of Spidey altijd maar weer moeite heeft om z'n relatie in stand te houden.. dan wil je soms een anti-held die gewoon "schijt" heeft.. (pardon me french)
Ik was er vergeleken met bf3, 4 en 1 kut slecht in.
Ieder zijn ding :)

Ik hield wel van de vlotte(re) gameplay.
Ik nog steeds. Ik speel cod nu.
Vreemd is dat, maar COD kan ik me nu niet echt bij dulden, en ik heb het geprobeerd (MW2, BLOPS etc. etc. allemaal gekocht )

Zal wel zelfde zijn als Q3 en UT in de tijd.
Rush is saai. Weinig actie en nodigde uit om te campen.

Ik adviseer je eens een paar keer een paar uur CTF of beter obliteration te spelen.

(BF4: [JGK] # OBLITERATION # NO RULES )

Iedereen die dagelijks een paar uur OB speelt zal neerkijken op BF1 en deze toekomstige titel, omdat qua actie gewoon saai is.

Het is raar dat EA niet kijkt naar hoeveel uren mensen bepaalde game mode spelen en dat ze niet door hebben dat CTF en zeker OB de meest verslavende, uitdagende en actie volle gamemodes zijn die saai zijn voor campers en mensen die geen objective spelen maar zitten aan te kloten (je komt namelijk niemand tegen als je actie niet achter na gaat.)
Meest gespeelde gamemode in bf1 is operations way eigenlijk een soort rush is
Daarom camper friendly.

Ob is het best te vergelijken met rugby.
Blijkt dus dat het niet zo saai is, anders was het niet de meest gespeelde gamemode.
Als mensen niet beter weten.

Bij BF4 en BF3 zag en zie ik regelmatig dat mensen nut noodzaak van juiste outfit/uitrusting niet begrepen en niet snappen dat volle squad nuttiger is of niet wisten hoe je van squad kunt wisselen cq tijdens cruciale momenten even in andere squad stappen spawnen en terug maar eigen squad etc...
Vind zelf rush ook niet leuk in BF3 en 4, maar die maps ZIJN daar ook totaal niet voor gemaakt. Bad company daarintegen wel en ook bf1 heeft leuke maps.
Probeer OB game mode maar eens.

Heel andere dynamiek.
Zou ik doen als ik nog Battlefield 4 speelde.
Damn ik heb BF3 en 4 rush helemaal kapot gespeeld. Geweldig. Ik ben weer begonnen met gamen rond BF3 dus deze nieuwe BF rush zal ik volgens alle anderen hier NOG cooler vinden

Can't fucking wait.
Eh, in Rush is altijd veel actie omdat je gefocused bent op 2 punten maximaal tegelijkertijd.

Daarnaast is het nogal wiedes dat er "campers zijn". Of stel je voor dat men een objective verdedigd door het níet te verdedigen en lukraak in het open aan te gaan vallen?

Je hebt in Rush een aanvallende partij en een verdedigende partij. Het concept 'campers' is écht gigantisch achterhaald tenzij je FFA DM in een oude arena shooter gaat spelen - En zelfs dan, campen is alleen mogelijk in die games wanneer de maps slecht zijn ontworpen.

Sorry, maar ik erger me er altijd aan dat de aanvallers iedereen voor campers uitmaken *terwijl de verdedigers juist één plek moeten verdedigen*.
Speel een week OB of CTF en daarna weer RUSH je zult in slaap vallen uit verveling. Om maar te zwijgen over conquest/domination.
'campen' noem ik ook tactisch verdedigen in die gamemode ;)
Deels met je eens. Ik weet niet of het uitnodigt om te campen, maar als een handvol spelers niet volgens de opdracht naar voren aanvallen maar blijven campen in rond de spawnpoint kan het spelletje snel omslaan. Dan kruipen de verdedigers snel naar voren en heb je een soort lock-down waar alleen hele goede spelers uit kunnen komen.
De beste ooit weet ik niet, maar wel een van de betere. Laten we in godsnaam maar hopen dat ze ondertussen wél weten wat BC zo leuk maakte, maar ik bereid me voor op progressie via lootcrates en een stevige dosis Game as a Service a.k.a. een microtransactie business model.

DICE has of course heard the calls for a new Bad Company game, but when it comes to making new games in the much-loved shooter spin-off series, there's a bit of a problem.

And that problem is, DICE isn't sure what people really liked about Bad Company, and thus isn't sure how to go about making a sequel.

"We take all this into account when we think about the future, and do franchise strategy," Troedsson said. "But there's one thing that lingers with Bad Company that we've been asking ourselves: what is it that the people really liked about Bad Company?"


http://www.eurogamer.net/...t-battlefield-bad-company
En zo zijn de meningen overal toch best verdeelt, ja BC2 was een goede Battlefield game maar ik heb me er toch een stuk minder mee vermaakt dan bepaalde oudere en nieuwere varianten. Misschien dat het ook komt door de periode waarin de game uitkwam en mijn interesses, maar ik heb veel mooiere herinneringen aan andere BF games.

Ook vond ik de game naast de destruction niet bepaald hoogstaand. BC2 was de eerste battlefield waar ik erg veel lag problemen en issues had tijdens het spelen. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft gehad. De singleplayer was daarentegen wel erg goed en leuk om te spelen.

Ben benieuwd waar ze mee op de proppen komen, de periode spreekt mij in ieder geval wel aan.
En wat dacht je van skill..
Wij hebben uuuuuuren bf2 en bfbc2 gespeeld.. vanaf bf3 werd ik tuureluurs van dat gepiep van auto-lock systemen.. waar is de at4 guided missle gebleven.. de skill om een heli in bfbc2 neer te halen :
https://www.youtube.com/watch?v=gQPewGuH44Q ( mijn teammaat en ik ) Maar waar een even goede gunner/piloot dit juist weer konden ontwijken.. eerlijke damage modellen mbt wapens.. spel speelde verder ook gewoon heerlijk en - eerlijk - !

Helaas ben ik toch bang dat bc3 een mislukking gaat worden.. bf3 en 4 waren infantry only super goed.. voertuigen vond ik niets omdat je, wanneer je een beetje goed bent, meer bezig bent met het ontwijken van individuele engineers die, omdat ze allemaal dus engineer worden op een bepaald moment, niet leuk meer is om te vliegen..
Battlefield 2 denk ik, maar omdat je zegt de afgelopen 8 jaar, vergeef ik het je :)
Wordt het uberhaupt nog gespeeld ? BFBC2 is namelijk backwards compatible op de Xbox One. Heb die game nog niet zo heel lang geleden nog eens in multiplayer gespeeld. Ook de vietnam uitbereiding, al waren daar niet erg veel spelers meer.

De potjes op de normale BFBC2 waren overigens nog wel redelijk gevuld. Het is echter wel wennen als je van Battlefield 1 terug gaat naar BFBC2 ivm 30fps een veel slechtere graphics.
zeker waar! geen toevoeging hier aan.
Oke, 1 kleintje dan... De 50 cal sniper, wat een monster geluid als je die gebruikte met War Tapes aan.
#earporn
In 2 woorden: Ja toch!?? :o

Toen ik dit las ging ik van binnen juichen. BC2 is mijn favoriete Battlefield game. Vooral hoe lekker hectisch het er vaak (altijd?) aan toe ging vond ik geweldig.

Zeker met wat updated graphics en een nóg ziekere physics engine kan dit een geweeeeldige hit gaan worden. Ook spreekt het Vietnam idee mij wel aan. Dan kunnen ze later bf:bc3 wo2 expansion maken, haha! :+
en blijft EA... dus er zullen wel wat drama zijn :p
Ook hier de beste titel uit de BFBC reeks. De meeste lol aan gehad. Toen BF3 uit kwam viel het simpelweg op dat er minder speelplezier uit die titel te halen viel.

Maar goed, de tendens is dat de titels van deze series met de loop van de tijd steeds slechter worden en steeds meer een EA cash grab. Als ze wat meer diepgang in de serie aanbrachten dan het massale r&g gehalte zou het weer een stapje vooruit zijn.

Ik ga wederom lekker afwachten, zeker geen preorder.
Ik heb hem net weer eens opgestart, moest wel mijn account gegevens opnieuw ophalen ( ww vergeten ) maar het speelt werkelijk waar zo heerlijk. Sniper met de Saiga en gaan met die banaan.

Wat wel funky is: Niet strafen terwijl je naar voren loopt.
Als het hetzelfde spel zou zijn als bad Company 2 met de graphics anno nu zonder lootcrates etc. Zou dit wel weer eens een topper kunnen worden. Veel plezier van bf1 gehad maar toch maar terug gegaan naar bf4 die gewoon een stuk soepeler speelt .
Lootcrates zijn 'trending' in gameland op het moment, helaas... Gok dat DICE echter wel heeft begrepen hoe fel fans zijn tegen dergelijke ontwikkelingen, zoals met Battlefront 2. Uiteraard schuld van EA, maar hoop dat DICE nu wat feller tegen EA in kan gaan en hooguit shortcuts aanbiedt, zoals in BC2 het geval was. (Lees: voor een bedrag gewoon alles unlocken). Daar had ik minder op tegen, omdat iedereen uiteindelijk bij die wapens kwam, nog redelijk vlot ook.

Bad Company 2 was op een of andere manier fantastisch. In het begin haatte ik het feit dat je niet kon liggen, maar na verloop van tijd... man wat een liefde. Ik denk dat één van de best uitgevoerde dingen het schieten was, met name de impact van wapens. Met een M4A4 of XM5 een volle spray voelde zo keihard aan, niet normaal. Neem daarbij Sniperrifles die je het gevoel geven alsof je een kanon afvuurde, geluid waar je kippenvel van kreeg en lekkere 'fast-paced-action' gameplay en het was geweldig.

Niet te veel unlocks, niet te weinig, geen rare overcustomization... perfectie
Tegen EA in gaan word lastig denk ik, daar komt immers het geld van DICE vandaan.

En die lootcrates hebben EA nu wel veel geld gekost, dus ik denk dat ze het anders aan gaan pakken bij de volgende games. Wel kans dat er meer onder DLC geschoven word.
'zonder loot crates' gaat hem niet worden ben ik bang. Of in ieder geval niet zonder micro-transacties.

Ook al wordt de game een stuk minder verkocht door boycots, ookal stopt het merendeel na twee weken met spelen, zolang de 'whales' maar geld in het spel blijven pompen zal het financieel voordeliger zijn om dit er gewoon in te blijven stoppen. Het gros van de verdiensten komt in vele gevallen na de initiele verkoop van de game. Spijtig voor de gamer, spijtig voor de intrensiek gemotiveerde ontwikkelaars, goed voor de aandeelhouders van EA.

https://www.tweaktown.com...actions-fy2017/index.html
"EA games... Charge for everything."
Als het geen lootcrates worden, zal het wel een andere vorm van geld-uit-de-speler-zuigen worden. Ik preorder iig geen enkele EA titel meer. Eerst de -echte- reviews eens zien van de onafhankelijke reviewers om te kijken op welke manier EA nu weer de consument zal naaien. Ben zeer dicht bij het boycotten van dat bedrijf als geheel...
Pas ook weer even BF4 opgestart, maar vind het echt niet soepeler dan BF1.
Bad Company 2 beschikte al over Destruction 2.0, een functie waarmee spelers gebouwen en obstakels vrijwel geheel kunnen vernietigen.
Ik snap nog steeds niet waarom BF3, BF4 en BF1 dit missen. Ja met BF4 kan er wat stuk (echt enorm beperkt), bij BF1 wat meer maar ook lang nog niet alles.

Maar oh wat mis ik dat van BC2, waar aan het einde van de match, de hele map met de grond gelijk gemaakt was.

Ik heb BF1 nog niet gekocht, omdat DICE en EA echt de verkeerde weg in slaan. Terwijl ik juist dacht ze tijdens de looptijd van BF4 het licht juist hadden gezien. DICE leek meer ontwikkel vrijheid te krijgen met prachtige patches en nieuwe features waar menig AAA titel jaloers op kan zijn.

BF4 was op de PC, zo ontzettend veel beter dan op de consoles. Enkel om 1 reden.. 1! (Er waren zat redenen de console versie te preferen, zoals een ingame browser... blij dat ze de BF1 gamemenu nu teruggeport naar BF4 hebben). Servers hadden mods. Al was het vrij simpel... Het maakte de ervaring zo veel beter.

Geen Metro of Lockers met 32 man op de sniper, want "Max X snipers" met een autokill op elke mafkees die ook nog de sniper pakt.

Niet met je halve team 10 minuten wachten tot die tank weer respawned waardoor 20 man drukker bezig is met spacebar raggen dan spelen.

Niet elke 300 tickets/10minuten weer een map moeten laden, gewoon 2000 tickets, lekker een uur lang chaos.

Met BF1 is dit helemaal dichtgetimmerd. Ze hebben ons spelers de laatste paar mod mogelijkheden ontnomen.

Ben bang dat BC3 de volgende stap zal zijn. Met BF1 luisterde ze nog een beetje naar de wensen voor server features... Met BC3, waarom zouden ze. Iedereen is toch al lekker gemaakt met BF1.
Ik snap nog steeds niet waarom BF3, BF4 en BF1 dit missen. Ja met BF4 kan er wat stuk (echt enorm beperkt), bij BF1 wat meer maar ook lang nog niet alles.
Omdat het het hele level veranderde. En soms is dat prima, maar ze wilde juist dat er ook dekking overbleef, en niet dat gewoon alle gebouwen aan gort werden geschoten zodat iedereen die wilde aanvallen dat moest doen over een gebied zonder enige dekking.

En gedeeltelijk was dat wel map design, maar mcoms vernietigen door het gebouw kapot te schieten was ook te makkelijk.
zat gelukkig max 1 in een gebouw en niet elke map had mcom in een gebouw. Daar hadden ze inderdaad even over moeten nadenken ja. Who would win, 1 c4 boi or a whole building with essential communications hub in it? :9

Goede map design maakt dat gebouwen niet essentieel hoeven te zijn om na levelen nog steeds leuke gameplay te hebben. Ik vond tov bc2 de andere bf games wat te statisch en de levolution te simpel doorgevoerd. Laat ons lekker bepalen wat kapot gaat en evt alles als de spelers dit voor elkaar krijgen.

Vietnam was niet zo goed maar wel erg lekker sfeertje imho, de maps waren wel wat minder goed opgezet.
Dat is vrij beperkt.

Floodzone komt er wat water het level in en veranderd er 1 flag. (dit veranderd de speelwijze en taktiek best wel, weinig destruction, 1 muurtje) Lancang Dam kan je een gat in de dam schieten, waarop er wat puin naar beneden donderd en wat blijft liggen. Veranderd geen bal aan de gameplay.

En in 1 van die sneeuwmaps heb je een blizzard dacht ik. En op Gulf of Oman een zandstorm.

Siege of Shanghai is eigenlijk de enige echte map met die destruction die jij bedoelt, en dat is 100% gescript (Net als de andere 2 overigens).

De rest wat aan gort geschoten kan worden is vrij beperkt. Vrij generieke huisjes of bepaalde muurtjes. Niet het niveau van BC2, waar de hele map er aan het einde van de game uit zag als het centrum van Rotterdam in de jaren 40.

[Reactie gewijzigd door batjes op 12 december 2017 13:16]

Dat was juist de lol. Je was nergens echt veilig. Vooral niet nadat er een heli had huisgehouden. Dat waren de momenten dat je echt over vlaktes heen moest rennen.
Destruction in BF3 was wel goed hoor. Heb vele kills gemaakt door gebouwen en gevels kapot te schieten met de M320 en daardoor zgn "rubble kills" te krijgen.

In BF4 was dit idd helemaal weg. Schoot je daar op een gebouw (bv die flats in Shanghai) dan gebeurde er gewoon niks. Zelfs niet op de remakes van oa Operation Firestorm etc. Ja het gebouw kon kapot, maar rubble kills kon je niet maken.

Verder.... Vietnam.... laat maar komen.... Creedence Clearwater Revival met Fortunate Son
Komt tie ;

https://www.youtube.com/watch?v=N7qkQewyubs

[Reactie gewijzigd door cholon op 12 december 2017 12:50]

bf3 was ook vrij beperkt in vergelijking met bc2, wat verder ook wel logisch is. Als je ALLE gebouwen in bf3/4 destructible wil maken heb je een pc nodig die er nog niet is. Die rekenkracht is er gewoonweg (nog) niet, zeker toen niet. Het is ook niet echt heel erg want de maps speelde meestal alsnog wel lekker op een paar chokepoints na als in metro etc.
De stadjes in bc2 waren ook niet meer dan kleine gehuchten of een paar huisjes. Dat staat niet in vergelijking met wat er allemaal aanwezig was in bijvoorbeeld siege of shanghai.
Rubble kills werkt in BF4 ook, soort van. Valt onder Killed in Action.

Bij Metro werkt het op BF3 en 4 +/- hetzelfde bv bij de A flag.
CCR, die stond steevast op als ik met de heli vertrok in de orginele BF:Vietnam expansion! Met een Huey VC's overhoop schieten terwijl CCR door de speaker knalt, zalig!
Tja.... ik heb speciaal een playlist op Deezer met "Nam songs"


We Gotta Get Out of This Place - The Animals
Sympathy For The Devil - The Rolling Stones
Eve Of Destruction - Barry McGuire
Fortunate Son - Creedence Clearwater Revival
Hello, I Love You - The Doors
For What It's Worth - Buffalo Springfield
White Rabbit (Mono Single Version) - Jefferson Airplane
We Gotta Get Out Of This Place - Eric Burdon, The Animals
Turn! Turn! Turn! (To Everything There Is a Season) - The Byrds
The Tracks Of My Tears (Single Version Mono) - Smokey Robinson & The Miracles
Like a Rolling Stone - Bob Dylan
Have You Ever Seen The Rain - Creedence Clearwater Revival

en dan ben ik er nog wel een paar vergeten....
Vergeet niet dat in BF1 voor een anti-cheat system alleen nog maar FairFight (wat een troep is dat zeg...) in zit wat meer dan 95% van de tijd niet werkt voor het decteren van cheaters. Bij BF4 zat er nog een fatsoenlijke ondersteuning in van PunkBuster (misschien ook niet altijd goed geweest maar had betere werking en minder dan 10% storing van de tijd) die je weer kon koppelen aan een grote database waar bijna alles servers die custom waren gelinkt waren aan elkaar.

Er wordt op het moment gesproken dat voor BF1 de makro muizen straks niet meer werken (eerst zien dan geloven) als je in hebt gesteld dat je geen recoil hebt met bepaalde wapens. Met PB was het gelijk een ban als het gededeteerd werd.
slechter als battlefield Vietnam zal het wel niet worden .. of krijgen we hier ook lootboxes met pay 2 win constructie ..
Ik vond anders BF Vietnam een bazengame. De setting, muziek erbij in je heli en knallen maar :-D
de muziek was goed inderdaad maar de bugs die nooit gefixed werden ...
En de spawnrape met de heli als je geen vlaggen meer had..
waarom niet? ik bedoel dat is toch de gaming 'trend' en de community 'dump' aan t worden in 2017? dus misschien ook nogwel in 2018.. zolang mensen het blijven kopen.. zullen er lootboxes bestaan
Lijkt me niet dat EA dezelfde fout nog een keer maakt nadat het internet ontplofte na Battlefront 2. Dan hebben ze misschien microtransactions maar daar heb je niks aan als een groot deel van de community je game in eerste instantie niet eens koopt.

Denk trouwens wel dat er microtransactions blijven maar niet gekoppeld aan progression. Eerder de classic boosters of een systeem zoals Overwatch.

[Reactie gewijzigd door raiders op 12 december 2017 16:39]

tja.. als ze maar genoeg gekken hebben die dat concept gewoon voor lief nemen.. zullen ze niet leren van hun fouten lijkt mij..

of ze moeten in eens 100 mil verliezen op 1 release.. maar denk niet dat ze van die 2000 comments echt wakker liggen.. en van 20.000 ook niet.

vergeet niet dat EA meer vingers in de pap heeft en het een miljarden bedrijf is...

oh jullie kopen dit spel niet... tough luck maken we een nieuwe die jullie wel kopen.. en als iedereen m gekocht heeft trappen we er alsnog een verdien model 3.2 in
Al heb je waarschijnlijk gelijk, blijft het belangrijk dat de community die een spel speelt gewoon een signaal afgeeft. Zoals bij Battlefront 2 zijn ook al de nodige aanpassingen gedaan, al is dat mosterd na de maaltijd voor veel mensen.
zie allinia 1 voor je antwoord... dacht ik zomaar...

in destiny hebben ze ook onderdelen gelocked.. van t complete spel.. zodat 'I need all dem achievements' mensen gewoon nog ff 40 eu lappen voor een DLC waar je dan onderdeeltje 80-101 krijgt als unlockable.. ipv 1-80 in de vanilla game

dat hebben ze ook 'aangepast' zoals iemand daar het mooi verwoorden 'je koopt een hele koek, dan bijt de verkoper 1/4 uit je koek, jij bent daar salty over (logisch) en dan als je protest maakt.. OHHH sorry hier heb je wat kruimels terug.. (aanpassingen) t.o.v. 'zout op met je lootcrates/payed DLC bende' <- dat is wat de community zegt eigenlijk tegen de lootcrate gekte..
Die heb ik anders helemaal kapot gespeeld. Die muziek was epic, lekker simpele game met een geweldige sfeer.
Super goed nieuws! Hopelijk wordt het niet verkloot door microtransactions.
Waarschijnlijk blijven er microtransacties inzitten net als voorgaande jaren waardoor je snel alle wapens van een bepaalde class kan vrijspelen :/
Elke kogel is een microtransactie, wil je blijven schieten moet je betalen :)
Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd naar de single-player, ik vond deze erg goed van 2.
De characters waren heel persoonlijk en maakte dat de setting al heel eigen was tegenover andere spellen, ik hoop dat ze in 3 hier weer in stappen en niet proberen uit te melken of maar wat aan knoeien.

Nu heb ik eigenlijk gelijk weer zin om 2 weer te gaan spelen, zoals hierboven het was gewoon battlefield en niet al die "meuk" van tegenwoordig...

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 12 december 2017 11:51]

Als ze een versie van de daadwerkelijke B-company terugbrengen dan ben ik er sowieso bij :D Ik heb me zo ontzettend vermaakt met de singleplayer ^^
Zeer vermaakt met BC2. Zeker niet realistisch maar dat maakte het juist wel leuk.
Wel de BF sfeer, maar gewoon lekker knallen.
Het is helemaal niet interessant wanneer de game wordt aangekondigd....
Waar kan ik preorderen? O-) 8)7

Of in ieder geval vast een lootbox aanschaffen :+
Volgens mij was de destruction 2.0 in BC2 uitgebreider dan in de Battlefields die erna kwamen. Vond het altijd geweldige gameplay hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True