×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Battlefield 1 krijgt competitieve spelmodus met teams van vijf spelers

Door , 52 reacties

Battlefield 1 krijgt een nieuwe spelmodus, genaamd Incursions. Deze modus draait om een competitieve speelwijze met relatief kleine maps en teams van vijf spelers. Spelers kunnen zich registreren via de website van Battlefield voor de gesloten alfa, die in september van start gaat.

De alfa zal plaatsvinden op een kleinere versie van de map Giant's Shadow, waarin ook voertuigen aanwezig zijn. Voordat de strijd losbarst, kunnen spelers kiezen uit acht verschillende kits en er is een draft-fase aanwezig. Het scoresysteem wordt aangepast, zodat elk punt daadwerkelijk impact heeft, en spelers kunnen in rang stijgen, zodat ze toegang krijgen tot betere wapens en vaardigheden. De registratie voor de gesloten alfa sluit op 26 augustus, waarna spelers ergens in september toegang krijgen tot Incursions.

Gelet op deze competitieve modus, waarin teams van vijf tegen elkaar strijden, is Incursions waarschijnlijk deels gericht op een rol in e-sports, al is er nog niets bekendgemaakt over eventuele toernooien. Veel details zijn nog onbekend; de nieuwe modus zit nog in een vroege productiefase. Dice maakt Incursions in september voor een deel van de spelers beschikbaar, omdat de ontwikkelaar zegt het belangrijk te vinden om tijdens het ontwikkelproces feedback van spelers te krijgen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

22-08-2017 • 09:55

52 Linkedin Google+

Reacties (52)

Wijzig sortering
Heeft iemand een linkje voor de alpha registratie?
Het is nog niet open (onderaan pagina):
https://www.battlefield.c...-battlefield-1-incursions
Direct link inschrijven (nu nog 404): https://www.battlefield.c...efield-1/modes/incursions

Meer nieuws op de officiele reddit:
https://www.reddit.com/r/...battlefield_1_incursions/

[Reactie gewijzigd door Genetai op 22 augustus 2017 10:07]

Is al beschikbaar maar je moet je locatie wijzigen naar USA (rechtsonderin).
https://www.battlefield.c...ncursions?setLocale=en-us
Iets meer moeite en het artikel in bericht lezen?
Here ya go: https://www.battlefield.c...efield-1/modes/incursions
De alpha is alleen voor PC, maar hier het linkje ;)
https://www.battlefield.c...efield-1/modes/incursions
(nu nog niet beschikbaar)

Lees voor meer info deze pagina: https://www.battlefield.c...-battlefield-1-incursions

[Reactie gewijzigd door Smiler op 22 augustus 2017 10:08]

Het lijkt erop dat de officiŽle aanmeldingspagina voor deze alpha niet werkt: https://www.battlefield.c...efield-1/modes/incursions. Ik krijg namelijk een 404-error.
Wellicht kan je het later nogmaals proberen!

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Persoonlijk ben ik een fan van de grote maps waarbij je lekker met een sniper op de loer kan gaan liggen. Dit doet me meer denken aan Call of Duty. Vooral Battlefield speel ik om het immersive gedeelte van Battlefield, en de gehele sfeer er omheen. Ik zal zelf de alpha niet gaan spelen, maar ben zeker benieuwd naar gameplay hiervan.

En wanneer Battlefront II eenmaal uitkomt ben ik ook van plan om deze te gaan halen! :D
5 tegen 5 is wel minder spelers dan ik had verwacht. Uiteraard ligt dit ook aan de hoeveelheid beschikbare kits straks in deze modus, maar bij battlefield denk ik aan een groter aantal spelers dan bijvoorbeeld bij COD of CS. Erg jammer als/dat ze dit verschil er uit slopen voor competitief spel.

Aan de andere kant, zo zijn teams ook een stuk makkelijker te maken vergeleken als je bijvoorbeeld 10 of 15 spelers aan elke kant hebt staan
Nooit BF4 competitive gespeeld? 5v5 en 8v8 waren enorm populair.
Nee, eerlijk gezegd wist ik ook niet dat dat officieel bestond. Zover ik wist was dat enkel via mods, en waren daar grotere teams in principe wel mogelijk.

Och, al met al gaat het toch om het verschil in gameplay en dat zal in BF competitief of niet toch altijd wel verschillen. :)

[Reactie gewijzigd door flessuh op 22 augustus 2017 10:13]

Voor BF42 hadden we toen voor de competitie de infantryMod gemaakt, daarmee konden we ook 5vs5 spelen op kleinere mappen. Het zorgde toen al voor dat de actie veranderde en je het spel anders moet spelen dan in de normale conquest potjes.
Eigenlijk moet je verplichte squadplay hebben met 2 vs 2 squads van 5-6 pers, zoals vroeger in BF2 of 2142 :o :o :o :o Dat was zo magisch
Ik hoop dat BF1's networking beter is dan die van BF4 en ook Hardline, aangezien daar nog genoeg corner deaths etc. plaatsvonden. Dat is sterk verbeterd met CTE, maar echt goed genoeg voor eSports vond ik het nooit. Misschien dat er hogere tick rates zijn etc zoals in BF4's CTE werd geprobeerd. Dan kan het misschien nog, maar ook daarmee waren nog wel eens sync issues :(
Competitive games zoals R6 en overwatch hebben een slechtere netcode dan BF1 hoor. Zelfs bf4 was na wat patches beter sinds ze de tickrate omhoog gegooid hadden naar 60hz. Maar in deze tijdens van hogere framerates zou 120hz en hoger leuk zijn.
Overwatch een slechtere netcode dan BF1?
Speel beide games en kan je melden dat ik nog nooit in overwatch gekilled ben en de gedachte had "wat hoe kan die me nog raken?"
Terwijl in battlefield ik het dagelijks heb dat ik al 2 meter de hoek om ben en opeens nog dood neer val.
(Ping 10-15).
Als iemand alles wel op orde heeft is het blizzard wel, EA nog nooit een game gehad die daar ook maar in de buurt kwam van die kwaliteit.

Rainbox 6 trekt me niet dus geen ervaring mee dus daar zal ik verder ook geen oordeel over geven
Ik heb 200+ uur in BF1 en 450+ uur in Overwatch. Heb een ping van 7ms in OW (glasvezel) en er zijn geregeld momenten dat ik de hoek om ben en toch nog even geraakt wordt door een pijl van hanzo.

Dat wordt nog eens versterkt dat d ehitboxen enorm zijn in OW. Je kan iemand die net om de hoek staat namelijk sowieso nog eens raken met non hitscan weapons.
Overwatch voelt smooth as fuck aan. R6 daar in tegen heeft nog altijd slechte netcode met (ik vermoed) een lage tickrate gecombineerd met een enorme hoeveelheid predicting van de unlagged netcode, tot op het punt dat je met een hogere ping veel meer voordeel krijgt. Je ziet ook vaak amerikanen op EU servers spelen en vice versa... Ik vind R6 echt absoluut de beste close quarter shooter die er is, maar mijn god Ubisoft weet gewoon niet hoe ze het spel moeten oplappen FeelsBadMan.
Overwatch is idd erg smooth maar ik heb toch helaas een aantal keer van die situaties gehad die totaal unfair voelen. Komt misschien ook door de ietwat niet zo accurate ray tracing explosies zodat je bijvoorbeeld achter een muur alsnog gepakt wordt door een DVA blast.

R6 is verschrikkelijk inderdaad, Hogere ping heeft een absoluut voordeel tijdens peaken. En het bekende ik hoor maar 1 schot, maar in de killcam heeft hij zijn halve mag al geleegd op mij probleem, iets wat ik ook vaak in COD meemaakte.
Ik mag toch hopen dat Overwatch geen 'client side hit detection' heeft. Dit heeft BF3, BF4 en BF1 allemaal omdat Dice voor een 'soepele' ervaring van de schietende speler wilt gaan. Dit betekent vaker dat je een keer terwijl je achter een muur zit nog geraakt kan worden etc..

Ik mag hopen dat bij de competitieve versie van BF1 ze dit pijnpunt gaan aanpakken. Krijg je ook een stuk minder last van aimbots of andere soorten hackers.
Vrijwel elke shooter deze dagen heeft helaas client side hit detection.
Dat zorgt er helaas wel voor dat hackers het makkelijker kunnen exploiten, en dus bijvoorbeeld het zo beÔnvloeden dat mensen over de gehele map worden gedood of geteleporteerd kunnen worden, maar het lijkt erop dat het nu niet meer mogelijk is bij Battlefield tenminste.

Om een idee te geven:
https://www.youtube.com/watch?v=t0GnPp3UrH0
https://www.youtube.com/watch?v=JX1E4wPBG0s

Dit wel een interessant stukje tekst:
http://battlelog.battlefi...ew/2955064769118584077/3/
Een tickrate van 120Hz is echt super veel hoor. Tickrate hoefd niet hoger te zijn dan de latency van zijn spelers. 120 Hz komt neer op een latency van 8ms (4ms omdat het roundtrip moet zijn) dat is lager dan een kabel of dsl internetverbinding aankan
Tja daar zijn de meningen over verdeeld. Voor de gemiddelde gamer zal 60hz prima zijn, maar persoonlijk zie ik het liever zo hoog mogelijk om de ervaring zo goed mogelijk neer te zetten. Ik kan me Battlefield 3 of 4 nog herinneren toen de servers op 15hz draaide, ongelofelijk eigenlijk dat DICE zo'n product op de markt had gezet...
BF3 is gewoon prima kwa hitreg en algemene ervaring. BF4 daarentegen, volledige magazijnen leeg jassen van 1 meter en dan 1 hit krijgen...
ze hebben al 60hz servers, dus de enoge problemen liggen dan nog aan jouw internet en hardware.
Onzin, met een ping onder de 10ms is het af en toe een drama, ik ben regelmatig al dood voordat de vijand de hoek om is, ik word doodgeschoten door iemand die ik al daarvoor zelf al te pakken had en als ik dekking zoek blijven de treffers nog komen.
De Ping van anderen moet ook net zo laag als die van jouw zijn om er echt profijt van te hebben.
Ik zou liever zien dat Battlefield een originele spin geeft aan competitief spel, ipv het 5v5 verhaal uit andere games te kopieren.
Ik zou inderdaad ook een versie willen zien van iets met 16 v 16 met een aanvoerder en dat soort dingen. Ik denk dat het best wel vet zou zijn want dan kun je ook de grotere maps gaan spelen.
Ik denk dat 16 man niet realistisch is voor e-sports dan word het wel erg duur voor teams om spelers te betalen ;) 10-20k per maand per speler(dan heb ik het over grote esport-teams).
Dat is toch snel opgelost door meer sponsers te vinden ?
dat is toch zo bij elk sport ?

Niet te vergeten dat er in de "gaming" markt zeer veel te promoten valt

denk maar aan al die peripherals met "gaming" label en ze willen allemaal verkocht geraken allemaal concureren met hun RGB lights etc... Dat zal zeker niet stoppen bij enkel via Youtubers te laten adverteren.
Het ding is hier dat battlefield nog geen e-sports game is dus je moet voor 16 man teveel investeren.
En aangezien het nou ook geen populaire game op twitch is zien sponsors er niks in ben ik bang ;).
Dus 5 man is haalbaar, 16 man niet

[Reactie gewijzigd door DennyV op 22 augustus 2017 10:47]

Bij battlefield 3 was ik in eerste instantie als cs:go speler erg verheugd dat er een soortgelijke 5 v 5 modus kwam. En later ook in BF4 maaaar....

In de praktijk is de prachtige frostbite engine niet erg geschikt voor competitive gaming in de vorm van een FPS. Bij elke opvolgende versie (ook bij Battlefield one) is de hit-reg, en de vaste "lag" in de net code gewoon teveel om hier echt goed competitive mee te kunnen gamen.

Op een map met 32 spelers, of 16, met wat chaos, merk je het een stuk minder, en is het ook minder van belang. Maar zodra de setting echt competitive wordt vallen de nadelen van de frostbite engine ineens veel meer op.

Buiten dat ben ik overigens wel van mening dat de Frostbite engine verder fantastisch is, ik vind hetgeen de engine op je beeld tovert werkelijkwaar fenomenaal en de immersie is ongeevenaard.. Ik speel Battlefield one dan ook graag, alleen voor competitive gaming zal ik het niet gebruiken.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 22 augustus 2017 10:58]

http://www.accelerated-id...-1-dlc-release-dates.aspx
They Shall not Pass heb je al gehad als het goed is
In the Name of the Tsar in september, totale overzicht staat in bijgevoegd link.
Esports (comp) is enorm populair en er valt veel geld te rapen. EA probeert mee op de kar te springen en dit (denk ik) ten koste van de DLC.
Ik heb geen enkele DLC, en speel het nog regelmatig. To be fair, ik heb niet zo heel veel tijd, dus ik speel het spel niet tot in den treuren. Dat zal wel meehelpen.
Net nieuwe map gisteren gekomen, volgende dlc komt sept of okt.
Heel erg leuk allemaal wat ik alleen wel erg mis is toch een 'ofline' modes. Waar je gewoon met je vrienden kan game. Nu moet je een playstation meenemen en een TV om dit te kunnen doen.
Ingeschreven, ben benieuwd. Huidige BF1 leent zich er totaal niet voor vind ik zelf.
Zo'n beetje alles tussen een klik op de linkermuisknop en wat er op het scherm gebeurd is random. Er is absoluut NIETS competitief aan dit spel. Je kan net zo goed 2 teams en 1 dobbelsteen in een kamer pleuren en degene met de hoogste rol de titel "winnaar" geven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*