Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

DICE zet wijzigingen voor volgende grote Battlefield 1 update uiteen

Door , 107 reacties

Gameontwikkelaar DICE heeft in een livestream de aankomende wijzigingen die de mei-update van Battlefield 1 introduceert, uiteengezet. Gebruikers van tanks, vliegtuigen en bajonet-charges zullen het moeilijker krijgen. Ook wordt de Operations-modus toegankelijker gemaakt.

De bajonet-charge is voor sommige spelers een heikel punt. Zoals het er nu voor staat, krijgt een speler extra weerstand tegen schade wanneer hij een charge inzet en is er geen beperking aan hoe scherp de bochten zijn die hij kan maken tijdens die charge. Een speler kan dus gemakkelijk om een hoek van 90 graden sprinten met zijn bajonet. Om dit in te perken, kunnen spelers straks maximaal 50 graden draaien na het inzetten van een charge en ze kunnen niet meer zijwaarts stappen, ofwel strafen. De schadebeperking wordt helemaal weggehaald.

Om de uitdaging voor piloten te vergroten, heeft DICE besloten dat luchtafweergeschut in de game vanaf de update niet meer stukgemaakt kan worden. In plaats daarvan kan het alleen uitgeschakeld worden, waarna een ingenieur deze zal moeten repareren. Daarnaast kunnen de luchtafweerkanonnen straks twee keer zoveel schade absorberen voordat ze 'stuk' zijn. Ook zal het bereik van deze wapens vergroot worden wanneer ze ook daadwerkelijk op vliegtuigen gericht worden.

Om de Operations-spelmodus meer onder de aandacht te brengen, wordt het lobbysysteem daarvan aangepakt. Spelers die Operations doen, zullen na de update niet alleen van zijde wisselen, maar de teams zullen ook door alle Operations-levels heengaan in plaats van constant op dezelfde blijven.

Vliegtuigen krijgen straks de mogelijkheid om met free look achter zich te kijken. Daarnaast krijgt het dogfighter-vliegtuigtype een tweede soort munitie aan boord die andere vliegtuigen in brand kan steken voor een snelle uitschakeling.

De self-repair van de tanks A7V, FT17, St. Chamond en Pierce Arrow wordt ingeperkt. De gezondheidspunten die een zelfreparatie oplevert gaan van 320 naar 200. Wel duurt een reparatie straks 5 seconden in plaats van 8.

Om lag tegen te gaan, heeft DICE besloten dat spelers met een ping van 130ms of hoger te maken zullen krijgen met server-side hit detection. Voorheen was dat nog 100ms. Dit geldt voor de VS en Europa.

Tot slot gaat de ticket count in Domination-potjes van 100 naar 200 omdat wedstrijden anders soms veel te kort zijn, kan het schudden van de camera door explosies straks beperkt worden, zien support-spelers straks icoontjes die aangeven of een teamlid munitie nodig heeft en kan user-generated content zoals avatars, namen van clans en emblemen straks uitgeschakeld worden.

DICE heeft de wijzigingen uiteengezet in een livestream die ruim een uur duurt, maar de schrijvers van pvplive.net hebben de wijzigingen netjes op een rijtje gezet voor zij die het liever lezen dan kijken. Daarin staan ook nog meer kleinere wijzigingen beschreven.

Deze update voor de game komt uiterlijk op dinsdag 30 mei uit. Het ziet ernaar uit dat DICE zijn werk hieraan al af heeft, maar dat het wachten is op goedkeuring van Sony en Microsoft voor publicatie op de PlayStation 4 en Xbox One. Waarschijnlijk wacht DICE dan ook met het publiceren van de pc-update om consolespelers niet te benadelen.

Reacties (107)

Wijzig sortering
De self-repair van de tanks A7V, FT17, St. Chamond en Pierce Arrow wordt ingeperkt. De gezondheidspunten die een zelfreparatie oplevert gaan van 320 naar 200. Wel duurt een reparatie straks 5 seconden in plaats van 8.
Ingeperkt? Beide varianten komen neer op 40 hp per seconde, alleen heb je nu 3 seconden minder nodig voor een cycle, waardoor je minder kwetsbaar bent om onderbroken te worden. Dit lijkt me juist een buff, van inperken zie ik hier niks terug.
Het is een buff en tegelijkertijd een nerf. Ja, het komt beide neer op 40 hp per seconde. Maar als je het opbreekt heeft het grote verschillen.

Nu heb je na 5 seconden al 200 hp terug, voorheen had je na 5 seconden niets; maar slechts na 8 seconden. Dat is dus een buff.

Echter, voorheen had je na 8 seconden al 320 hp terug. Nu slechts 200 hp. Want de 2e repair die je na 5 seconden kunt gebruiken is dan nog nit klaar. Wat dus een inperking is.

Je hebt dat wel weer na 10 seconden 80 hp meer dan je voorheen had, maar na 16 seconden heb je weer 40 hp minder. Het wisselt elkaar af, en vooral tussen de 5 en 10 seconden (dus na de eerste repair) is het een nerf van 120 hp.
Console spelers te benadelen?? Het is toch altijd eerst consoles dan pas PC.. ze zouden het is andersom doen.
Als je van 1 comunity snelle response krijgt zijn het de PC spelers wel.

Maar blijf er bij dat ik hrt een vreemde uitspraak vind vsn DICE
De PC is qua verkopen geen leidend platform, en je geeft de hoogste prioriteit qua DLC/Multiplayer waar het meeste geld vandaan komt.
En ook is de retail prijs voor console games veel stabieler dan de PC, wat dus ook weer meer geld betekent.

Get it? It's money that matters...
Patches zijn op de pc meestal eerder uit omdat sony en microsoft er niet naar hoeven te kijken.

Maar ik zie niet hoe een consolespeler benadeeld zou worden als een patch eerder op de pc uitgerold wordt.
Je weet dat er 3x zoveel spelers op de console aan het spelen dan op de pc? http://bf1stats.com
Komt ook omdat vele PC-spelers ook BF1 verlaten hebben. Bij BF4 was het een langere tijd omgedraaid en tegenwoordig valt het verschil ook nog mee.

Moet zeggen dat ik weer bf4 ben gaan spelen. Bf1 was even leuk, maar gaat onwijs snel vervelen. Blijft bizar dat ze spawnraping weer terug brachten, iets wat ze in bf4 eindelijk hadden opgelost brachten ze het bij de tweede DLC van bf1 het weer helemaal terug.

[Reactie gewijzigd door vali op 29 mei 2017 00:18]

Dat valt weel mee, deze grafiek laat zien dat het op alle 3 de platformen ongeveer geleidelijk af nam. https://battlefieldtracke...sights/population?days=-1

Bf4 heeft ook z'n tracker, maar die begint pas met tracken in 2015, sowieso is bf4 een apart verhaal want die game was nauwelijks speelbaar heel de launch periode. https://battlefieldtracker.com/bf4/population

Zelf vind ik bf4 ook beter, door een betere variatie aan wapens, customaising, veel betere balance met voertuigen en wapens voelde realistischer aan.
Ik had het ook niet over de afnamen van BF1, maar over de afnamen van BF4.
Bf4 heeft ook z'n tracker, maar die begint pas met tracken in 2015, sowieso is bf4 een apart verhaal want die game was nauwelijks speelbaar heel de launch periode. https://battlefieldtracker.com/bf4/population
Geen enkele BF game was vanaf de launch speelbaar. BF3 niet en BF4 ook niet. Enige die bijna in de buurt kwam van een perfect launch was BF hardline.

En tja, ken meerdere spelers die op de console de shooter spelen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen, maar ze gaven zelf toe dat skills level en snelheid op de PC veel hoger ligt en dat ze daar geen zin in hebben :).

[Reactie gewijzigd door vali op 28 mei 2017 13:02]

Vind dat toch wel zwaar overdreven. Er waren wat problemen met BF3 en 4 bij launch maar onspeelbaar? Speelde ze juist meer tijdens launch dan erna en in beide games meer dan 300 speel uren zitten.
BF4 was compleet onspeelbaar met een hd6950/70 in de eerste 2 maanden, elke 5 minuten of sneller een force close. En dat waren toen juist extreem populaire kaarten. Volgens mij hadden spelers met een nVidia kaart er veel minder last van. Pas na twee patches en een driverupdate was het te doen. Maar Dice heeft zich aardig gerevancheerd, ik zou zelfs willen stellen dat er nu amper bugs meer inzitten en qua balance is BF4 zeker beter dan BF3. Toch speel ik BF3 nog steeds, ik blijf Gunmaster zeer vermakelijk vinden en er is ook een vast clubje wat regelmatig op de JAH-Warriors server te vinden is.
Groottste probleem bij release van BF4 was de hitdetection en zeer slechte videokaarten support. Ik had zelf Nvidia, maar mijn vrienden hadden ATI en die ervaarde veel problemen. Crossfire was niet eens een mogelijkheid.

De hitdection was eerste paar maanden zo slecht we weer bf3 ging spelen.

[Reactie gewijzigd door vali op 28 mei 2017 22:41]

Ik heb bij de launch van geen enkel bf serie game echt problemen gehad,voor mijn gevoel is de gameplay juist minder geworden dan net na de launch.
Ben ook van de mening dat je alleen de bugs er uit moet halen en niet continu het spel moet gaan aanpassen(kniving is nu echt af en toe een drama bf4 dan bf1 ben ik na een week mee gestopt omdat ik het zo een slecht spel vinden totaal onrealistisch)omdat er een paar lopen te klagen in het echte leven kan het ook niet waarom moet het in een game dan wel?
Ben ook van de mening dat je alleen de bugs er uit moet halen en niet continu het spel moet gaan aanpassen(kniving is nu echt af en toe een drama bf4 dan bf1 ben ik na een week mee gestopt omdat ik het zo een slecht spel vinden totaal onrealistisch)omdat er een paar lopen te klagen in het echte leven kan het ook niet waarom moet het in een game dan wel?
Ga jij maar dan eens hell's pass spelen als attacker. Dan kom je erachter dat er wel degelijk iets aangepast moet worden, want overgrote deel van de potjes die ik speelde was het baserape.

Je mag geluk hebben als je keer een potje speelt waarbij mensen wel met Operation de objectiefs spelen en weten wat ze moeten doen (en dus ook als team spelen en niet volledig voor de KD gaan).
Leuke grafiek @Nieuwevolger , snap niet dat je comment met een 0 word beoordeeld. Vast omdat pc masterrace personen het niet kunnen hebben. 8)7
ze zouden het is andersom doen.
Is = een werkwoord, jij bedoelt vast "eens". Vlamingen gebruiken steeds vaker dialect in de schrijftaal.

Zo, dat moest even gezegd.
Positieve veranderingen al ben ik persoonlijk van mening dat de AA al krachtig genoeg was. Wanneer ik in de AA zat kon ik de vliegtuigen al makkelijk kapot schieten en andersom had ik ook moeite om weg van de AA te komen. Dat ze gerepaired kunnen worden vind ik trouwens wel een goede wijziging.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom het beter is om spelers met 130ms server side detection te geven ipv bij 100ms?

[Reactie gewijzigd door Sero op 28 mei 2017 11:34]

Eigenlijk hetzelfde probleem als bij BF4: de meeste mensen zijn niet goed in het besturen van de vliegtuigen en vinden om die reden de vliegtuigen erg kwetsbaar en de anti-air sterk genoeg of zelfs te sterk.

Echter, er zijn mensen wel goed in het besturen van vliegtuigen, en als dat eenmaal zo is, dan domineert een zo'n piloot de complete match. Simpelweg niet kapot te krijgen. Lastig te balanceren.

Ik ben overigens al weer terug bij BF4. BF1 heeft een super slechte balans, al na 1 minuut weet je welk team gaat winnen en daarna is het 20 minuten free play.
Krijgen we dan niet de situatie dat 90% in het vliegtuig al kapot is voor ze een schot hebben gelost en die overige 10% pas schade kan gaan aanrichten? Ik zal zelf niet meer zo snel in een vliegtuig stappen als het me onmogelijk wordt gemaakt om maar iets te doen. Gaat een beetje ten koste van m'n plezier.

Ik weet natuurlijk niet precies hoe de situatie gaat zijn maar als ik het zo lees wordt het er niet beter op voor menig speler.
Nou wat Fledder zegt zit wel iets in denk ik. Ik heb zo vaak rondjes waar dan een of twee level 50 piloten in mijn of team van tegenstander zitten. Die mensen spelen dus sinds release volgens mij dan ongeveer alleen piloot anders redt je dat gewoon niet. Die gooien in de eerste paar minuten alle AA dood, en dan is het gewoon kills verzamelen. Het is echt niet zeldzaam dat ze dan 50-80 kills versus 1 of 2 keer doorgaan halen in een rondje. Die maken dus eigenhandig tot 20% van de tickets van een team dood en daar begin je niets tegen. Paar classes hebben nog geweren die vliegtuigen beetje beschadigen, maar je moet simultaan met 5-6 spelers dan vol op zo'n vliegtuig schieten. Anders vliegt ie gewoon even weg, repareert zichzelf en het is weer gaan met de banaan. En die spelers domineren echt met 1-2 personen een game. En nou hoeft het niet superrealistisch voor mij want BF1 is gewoon een leuke skin over een shooter, maar het is gewoon soms echt overkill. Denk dat repareren dan ook gewoon leuk idee is. Dan kunnen goede piloten ze nog wel stuk maken, of ze ontwijken. Maar is er ook een kans dat als je enigzins nadenkend team hebt, dat iemand m fixt en je weer kan verdedigen

[Reactie gewijzigd door SebasC88 op 28 mei 2017 13:35]

Niet helemaal met je eens. Jij gaat er namelijk vanuit dat de enige manier om deze mensen te bestrijden met AA is.

Ik merk in de praktijk veel dat er meer fighters in de lucht komen zodra er een goede piloot in de tegenpartij zit. Meestal houd die het niet lang vol tegen 2 fighters. Ook vergeten de mensen de AA partytruck.. Als je team niet zo slim is en alsnog een heavy of assault tank spawned.. Ja.. het blijft een spel in teamverband en je moet met z'n allen de juiste stappen ondernemen en een beetje logisch nadenken.
helemaal eens met je. Jammer genoeg zijn er genoeg idioten in de game die gewoon weer met een heavy tank spawnen om 10 meter verder over een AT mine heen te rijden.. Daar gaat je kans dan om zo'n fighter aan te pakken als alle AA's gone zijn..
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt, vaak is het een probleem van het team. Daarnaast is het bijna onmogelijk om met een attack plane zo snel de AA's te vernietigen, meestal heb je deze sneller kapot dan hun jou.

Ook met een sniper is het niet al te lastig om het een vliegtuig vervelend te maken. Tel je de AA truck erbij, dan lijkt het mij nou niet zo moeilijk om van vliegtuigen af te komen.

Dat ze het mogelijk maken om de AA te repareren in plaats van compleet te vernietigen vindt ik wel een goede oplossing. Maar de range nog groter maken vindt ik onzin. Straks is het voor een leek helemaal niet meer leuk om in een plane te spawnen. Deze worden meestal al naar paar tellen afgeschoten.
Ja, precies, dat is wat ik bedoel. Nu is de verhouding wellicht 80/20, en met deze update wordt die nog scherper: 90/10.

Vrijwel geen enkele "normale" speler zal nog veel met een vliegtuig kunnen. Dat kon al niet, en nu nog minder. Die enkeling die er wel mee overweg kan, zal nog steeds domineren.

Een mogelijke oplossing is repareren onmogelijk maken. Het is nog voor te stellen dat een tank gerepareerd kan worden. Het slaat nergens op dat een WW1 vliegtuig met zijn zeilen van doek zich midden in de lucht kan repareren.
Vliegen in BF1 is gewoon veel te makkelijk. Terwijl JUIST die WW1-toestellen op zich al een belangrijke doodsoorzaak waren voor de eigen vliegers.

De eerste die de oneindige draai van een dogfight inzet wint. En als je een beetje in de gaten houdt waar de AA-posities zijn heb je zowat het eeuwig leven.

AA trucks nog wel het lastigst.
Misschien dan straks nog maar eens BF1 spelen. Ik was er in 2 weken al klaar mee, de rest van mijn vaste groep had wat meer tijd nodig maar we zijn allemaal weer terug bij BF4. Hoewel de rest van de wereld minder BF4 lijkt te spelen, Rush servers zijn dun bezaaid, 64 speler maps zijn de norm aan het worden.
Voor het vliegen is wel een oplossing joystick only of net als bf2 dat een muis piloot het altijd aflegt tegen een joystick piloot ongeacht de skills vind ook dat het vliegen na bf2 een ondergeschoven kindje is geworden! De consoles hebben de bf serie kapot gemaakt kwa gameplay.
Ik denk, corrigeer mij als ik het mis heb, dat dit helpt om het volgende.

Clientsided detection houdt in dat de client aan de server doorgeeft dat er een hit is. De server moet dit vervolgens doorsturen naar de andere spelers. Wanneer je een hoge ping hebt dan duurt het dus langer voordat deze data ook bij de andere spelers terecht komt.

Op het moment dat je dit door de server laat afhandelen dan is de aanvoer van de data wat sneller alsmede stabieler wat erg prettig is voor de andere spelers.
Maar waarom gebeurt dit niet hij iedereen? Dan is het bij iedereen toch gelijk lijkt me?
Omdat je dan aan de hand van je ping, x-aantal afstand vr de speler moet schieten om die te raken bij server-sided detection.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 28 mei 2017 12:40]

Clientside detection of server side hit detection.. wat maakt het eigenlijk uit?
Of nou de server na 129ms te weten komt dat de persoon raak geschoten heeft of....
De server na 129ms te weten komt dat speler X op speler Y de trekker overgehaald heeft, de server dan detecteerd of dat raak is of niet.. om dan vervolgens het signaal door te geven naar speler Y.

Komt erop neer dat als speler X een ping van 129ms heeft en speler Y een ping van 10 bij
Scenario A: Speler X schiet raak -> ping van 129ms -> server speelt door naar server Y met ping van 10ms -> signaal komt na 139ms aan
Scenario B: Speler X Schiet -> ping van 129ms -> server checkt raak ja/nee -> info doorsturen naar speler Y met 10ms = signaal komt aan na 139ms..

Of moet ik dit heel anders zien?
Bij server-side hit detection wordt gebruik gemaakt van prediction, dat is het grote verschil.
Tot zover begreep ik het nog wel, maar is het dan niet beter om dit al vanaf 100ms te doen ipv 130ms? Het lijkt in mijn ogen dan juist dat het er slechter op word.
Als je het door de server laat afhandelen, je hebt een grote ping en een enemy is weg aan het sprinten dan zal je op jouw scherm iets voor de speler moeten schieten om die te raken.
Als dat zo is, waarom word het limiet om het serverside te doen dan verhoogt in plaats van verlaagd? Met de verhoging is er dus een grotere vertraging (tot 260ms) mogelijk waarin de client bepaald of er een hit is of niet. Dit is zeer frustrerend voor degene die de vertraging te pakken heeft. De enige voor wie het goed is/lijkt te zijn is de laggende speler, omdat het beeld op zijn PC meer lijkt te kloppen ten kosten van frustaties bij mensen die wel een goede verbinding hebben
Iemand met slechte ping en grote lag ziet zijn beeld ook uit verleden.
Is het niet zo dat alle clients hit-detectie calculaties doen en de server het daarop baseerd?
Dit is inderdaad ook precies hoe ik het zie. Zeker aangezien ik bijna nooit iemand zie die de AA tank neemt waneer de stationary AA kapot zijn gemaakt.

Nu nog maar afwachten met hoeveel de range vergroot wordt.
AA zou inderdaad ontzettend ge-nerfd moeten worden. Een "Behemoth" luchtschip kan al binnen 30 a 60 seconden neergehaald worden met 1 AA en 1 AA Truck. De schade aan vliegtuigen was al belachelijk hoog, gaan ze die ook nog eens verhogen met mr range. In een vliegtuig stappen is het dus niet meer waard vanaf de update. Voordat je bij de vijandelijke linie bent ben je dus al kapot. Bij deze laat ik BF1 lekker links liggen na 500 uur gespeeld te hebben. Luisteren naar de community zal DICE nooit leren.
Als je met de behemoth in de buurt van de AA blijft hangen ben je zo stuk ja, maar dat is gewoon logisch. Als je in een tank zit ga je ook niet voor een stuk geschut stil staan, dan ben je ook zo stuk.

Wat heel erg vervelend is, is dat de aanvallende partij in rondje 1 de AA stuk hebben gemaakt, deze in ronde 2 niet meer terug komt. Maar de behemoth wel weer 100% is, daar is op sommige mappen amper tegen te verdedigen.

Verder zijn de vliegtuigen gewoon totaal niet in balans met de AA. Je vliegt even buiten bereik van de AA en repareert jezelf, vliegt dan terug om de AA stuk te maken en als die stuk is, is het verder prijsschieten omdat er maar weinig wapens iets tegen vliegtuigen kunnen doen. En de AA valt niet te repareren.

In BF1 is de rol van vliegtuigen ook veel te groot imho, die deden in WW1 amper mee terwijl ze in BF1 een ronde kunnen bepalen. Daar valt soms gewoon niet te spelen, zelfs niet met goede teamplay
"Een "Behemoth" luchtschip kan al binnen 30 a 60 seconden neergehaald worden met 1 AA en 1 AA Truck."

In plaats van de AA dan maar te nerfen, is er een veel beter antwoord: team play. Een team met gecombineerd 3 hersencellen zou bij het arriveren van een behemoth de AA moeten bezetten danwel vernietigen vanaf de grond.

Een sniper zou ook met gemak een AA tank kunnen spotten, en eenmaal in het vizier van de behemoth, maakt de AA truck geen enkele kans, het is een erg zwak voertuig, die ook nog eens geen tijd heeft om de grond in de gaten te houden.

Beide tactieken kunnen met gemak uitgevoerd worden omdat het team wat de behemoth krijgt al ver achter staat, anders kregen ze de behemoth niet. Koud kunstje.

Maar dan komen we op het daadwerkelijk probleem: teamplay. Beter gezegd, het totale gebrek er aan. Een balans in classes in je team, je class gebruiken waar die voor bedoeld is. Squad play. Een keer op de kaart kijken.

Al die dingen gebeuren niet in 9 van de 10 potjes, en daarom kun je nerfen wat je wil, maar het echte probleem los je er niet mee op.
Je kunt beter vragen welke team player in bf2 waren er regelmatig rondes in evenwicht daarna bijna nooit meer.
Ik denk dat 100ms nog prima speelbaar is t.o.v 130ms.

Ik speel soms op US servers en dat is ondanks de ping van ~ 90 nog best te doen eigenlijk. Maar niets verslaat een server met een ping van minder dan 10ms.

Meest storende zijn op grote maps en een hoop spelers de irritante vliegtuigjes iedere keer. Loop je met je squad gezamelijk om een punt aan te vallen wordt je kapot gebombardeerd :')
Goede zaken, gelukkig hebben EA/Dice genoeg geleerd van het hele debacle rond de release van Battlefield 4 en zijn ze nu echt de gameplay aan het tweaken! _/-\o_
Ze hebben het debacle van bf4 netjes opgelost met gratis maps en later gaven ze ook alle dlc gratis.
... behalve dan dat niemand die DLC's speelt omdat daar geen servers voor zijn. In BF1 is dat wel beter
Gratis maps lossen de problemen natuurlijk niet op. Dat zijn lekker makertjes voor de community. Als Dice het bik bf4 daarmee "oploste" is het dus vooral verbloemt en is er niets opgelost, imo.
Ze hebben het debacle met bf4 eerder opgelost door de CTE en de aanpassingen door te voeren naar de officile game.
Jammer dat er op deze manier (nieuwsbericht gebaseerd op livestream) geen mogelijkheid is om de originele bron te bekijken. Zijn er geen links naar opnames van de livestream? Ik kan nl. nergens een blogpost of persbericht vinden waarin de veranderingen staan opgesomd.

Of is het opzettelijk een livestream geweest, zodat je er later niet naar kunt terugverwijzen.

OT: Beetje jammer dat de range van AAA ineens 200% is wanneer deze op een vliegtuig wordt gericht i.p.v. op een gronddoel.
Zijn er geen links naar opnames van de livestream?
Hoe bedoel je? Exact die link staat in het artikel.
Die link staat in de voorlaatste paragraaf blijkt nu. Als je die nou de volgende keer bovenaan zet? Daar staat de bronvermelding in elk ander nieuwsartikel...
Of je leest het hele artikel?
Klinkt goed, vooral het hekelpunt van een bayonet charge. Altijd als ik gebayonet charged word is mijn reactie sneller, maar je lijkt totaal geen damage te doen op iemand die op je af stormt.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt, ja. Een hele clip op iemand schieten die een charge uitvoert haalt weinig uit. Goed dat ze dat nu gaan aanpakken.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 28 mei 2017 12:37]

Heel goed, BF1 is in "onze" game kring de BF die we het minst lang volgehouden hebben...hopelijk brengt deze ingrijpende patch het game plezier weer terug.
Ik heb deze game eigenlijk ook min of meer langs mij laten gaan. Heb in bf2,3 en 4 minstens 5500 echte uren in zitten. Maar komt ook door het thema van deze battlefield serie. Heb echt totaal niets met ww1.

En ik speel louter en alleen hardcore maar die is bf1 ook totaal fokked. Je kan het verschil tussen je eigen spelers en vijanden niet meer zien. In normal mode moet je tig keer een kogel in iemand duwen alvorens deze neer gaat..

Gelukkig wordt BF4 nog steeds goed gespeeld op de ps4.
Ik speel ook nog steeds met veel plezier bf4 alleen wat ik niet begrijp is waarom bf4 server die 70% van de tijd vol zaten ineens weg waren per januari van dit jaar.
Als EA niet snel met een opvolger van bf4 gaat komen dan ga ik op een andere game overstappen.
Misschien waren dat wel gehuurde servers.. het kan ook zijn dat men ruimte heeft willen maken voor bf1 servers in die vmware omgeving van hun.
Nu HDR nog......
Dat komt mogelijk later dit jaar als ook de Scorpio uit is. Dan ziet BF1 er gewoon prachtig uit.
Das veel te laat maar dan ook echt veel te laat 8)7 8)7
Top! Zo een beetje alles wat al op CTE was :)
Uiteraard, want daar dient die CTE natuurlijk voor. Community Test Environment , testen om te kijken of het de features en updates het gewenste effect opleveren :)
Nu nog het snipen skill based maken en de behemoths verwijderen en Operations wordt leuk om te spelen.

Zorg ook voor een maximum aantal wat snipers betreft. De woestijnmappen in Operations zijn niet te doen als aanvallende partij vanwege de 20 snipers die je opwachten en een open ruimte voor zich hebben.

[Reactie gewijzigd door Lekker Ventje op 28 mei 2017 11:51]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*