Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

DICE zet 'specialisaties' van verschillende klasses Battlefield 1 uiteen

Door , 69 reacties

DICE maakt bekend dat het 'binnenkort' op de community test environment van Battlefield 1 op de pc proeven gaat doen met het eerder aangekondigde specialisatiesysteem. Daarmee kunnen spelers bepaalde bonussen uitzoeken die kleine voordelen tijdens gameplay bieden.

In een Redditpost geeft DICE-werknemer Jojje Dalunde een voorproefje van wat er komen gaat. Om de specialisaties te ontsleutelen, moeten spelers eigenlijk bepaalde opdrachten uitvoeren. Zo zal het gaan wanneer de volgende uitbreiding, In The Name Of The Tsar, volgende maand op de markt komt. Voor testdoeleinden zijn op de testservers alle specialisaties straks vanaf het begin beschikbaar.

De specialisaties zijn opgedeeld in een algemene en een klassespecifieke categorie. In de algemene categorie zitten zaken als schadevermindering van explosies, snellere aanvulling van de gezondheid en langer durende bajonet-charges. Klassespecifiek zijn onder andere een specialisatie waarmee squadmates van een hospik een rookgranaat laten vallen wanneer ze neergeschoten worden, zodat de hospik veel makkelijker zijn maat weer op de been kan krijgen. Daarnaast kan de scherpschutter bijvoorbeeld op zijn minimap alle vijanden binnen een straal van 15 meter zien wanneer zijn landmijn afgaat. Hoeveel van de specialisaties er tegelijk actief kunnen zijn, wordt niet gezegd.

Met de wijzigingen tracht DICE een vaker gehoorde klacht over Battlefield 1 aan te pakken, namelijk dat de gameplay enigszins een gebrek aan diepgang zou hebben. De specialisaties zaten ook al in eerdere games, zoals Battlefield 4. Daar kozen spelers een groep van vier specialisaties die dan tijdens gameplay voor dat potje ontsleuteld werden door samen te werken met hun squad.

Om binnen te komen bij de cte van Battlefield 1 is een registratie vereist. Daar stelt DICE wel enkele eisen aan, om ervoor te zorgen dat spelers ook daadwerkelijk in staat zijn om goede feedback te leveren. Ook hiervoor heeft de studio een Redditpost gemaakt.

     
Klasse Naam Omschrijving
Generic Flak

Incoming damage from explosions is reduced by 15%

  Cover

Incoming suppression is reduced by 25%

  Quick Regen

Decrease time before Out of Combat Heal by 20%

  Quick Unspot

Decrease length of time you are Spotted by 2 seconds

  Bayonet Training

Bayonet charge lasts 1 second longer and recovers 1 second quicker

  Hasty Retreat

Increase your maximum sprint speed by 10% whilst you are Suppressed

  Camouflage

When moving slowly or stationary you are invisible to Spot Flares

Assault Juggernaut

Your Gas Mask also reduces explosive damage by 15% (does stack)

  Controlled Demolition

TNT is now detonated sequentially

Medic Stimulant Syringe

Reviving an ally give you both a 20% sprint speed for 8 seconds (Does not stack)

  Concealed Rescue

Downed Squad Mates within 20m drop smoke to cover their revival (40s cooldown)

Support Unbreakable

Incoming suppression is reduced by 75% when your Bipod is deployed

  Pin Down

The Duration an enemy remains spotted is extended via Suppression

Scout Scapegoat

A decoy is automatically deployed when struck below 35 health by a distant enemy (30s cooldown)

  Perimeter Alarm

When your Trip Mine is triggered enemies within 15m are marked on the mini-map

Door Mark Hendrikman

Freelancer

05-08-2017 • 10:17

69 Linkedin Google+

Reacties (69)

Wijzig sortering
Wat een ontzettend slecht idee. Zeker nog meer perks voor snipers om nog beter te kunnen campen. Game is al redelijk verziekt om die reden (regelmatig zijn meer dan de helft van de 64 spelers op een server snipers) maar nog steeds wordt dat niet aangepakt.
Ik vind het een aardige game, maar ben er inmiddels wel redelijk klaar mee, in tegenstelling tot z'n voorgangers bf2/bf4 (3 overgeslagen).
Sniper != Camper. Hoewel ik akkoord ben dat er soms te veel snipers zijn, ligt het probleem eerder bij passieve snipers. Op een afstand van 200-300 meter spelers beschieten zonder echt bezig te zijn met het doel van de spelmodi draagt vaak niet bij tot het winnen. Nu, als de tegenpartij een aantal snipers heeft en je wilt weerstand bieden ertegen (door ook te snipen in plaats van als een gek door het veld te lopen en afgeknald te worden door andere snipers, keer op keer) zijn er ook vaak 'weners' die klagen en zagen. Je moet niet alleen maar je team kijken, maar ook naar wat de tegenstander in het spel brengt. Het heeft geen zin om door het speelveld te lopen en continu afgeknald te worden door snipers, dat heeft gewoon geen zin. Overigens kunnen snipers ook actief spelen en mee spelen veroveren enzo. Je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ik vind de 'weners' in het spel irritant ter dan het aantal snipers, zolang het spel goed gaat zou ik het ook gewoon zo laten. Dat wilt zeggen dat er toch ergens een evenwicht zit om de tegenstander te verslaan.

Verder is 'campen' in sommige spelmodi ook gewoon nodig om vooruit te komen, maar dat even terzijde.
Ik heb zelf geen problemen met snipers die van een afstand vuursteun verlenen. Dat is wat sluipschutters doen in een gevecht. DICE mag alleen best het aantal snipers op de map limiteren. 30 snipers op 1 map is simpelweg saai, limit het gewoon tot 5 snipers per team, klaar. Dan moeten deze spelers ook cht hun job als scout/sniper vervullen door goed te spotten en van een afstand teamleden te dekken i.p.v. de hele game lang van dezelfde heuvel mensen neerschieten.
Dat kon in BF4 op de PC dankzij moddable servers. Maar dat mag niet meer van EA met BF1.

BF4 PC was gewoon veel beter dan de console versies dankzij de -vrij gelimiteerde- modmogelijkheden op de dedicated servers. Dit zorgde dat er voor iedereen wat te spelen was, sniper servers, pistol servers, knife servers, quick respawn servers, 100x zo veel tickets als de normale max servers.

Elke keer als ik op de PS4 BF speelde, merkte ik gewoon dat MP een stuk rukker was. Jeuj, bijna iedereen sniper, of door slome respawns is je halve team aan het wachten op voertuigen, c4 spawnkillen, ernstig gebrek aan balance want enemy heeft 4 leavers en gebrek aan autobalancer dus jeuj spawnrape. Of geen teamscrambler wat resulteerd in potje na potje waarbij hetzelfde team de map owned.

Fan van BF sinds 1942, op vietnam na elke versie helemaal grijs gespeeld. Ben nu afgehaakt. Totaal geen interesse in het kopen van BF1.
BF1 als pre-order gekocht en wilde ook de Premium pass kopen, maar toen ik zag dat de game 2 maanden later voor de helft werd aangeboden, verwachte ik dat de premium pass ook goedkoper zou worden. Nu wacht ik daar nog steeds op, Ik heb 60 euro betaald en met premiun ben is dus 110 euro kwijt met dom schijfje, terwijl mijn broertje toen online versie heeft gekocht met de kerst voor 30 euro en met premiun dus maar 80 kwijt is. Samen wel gespeeld, maar weiger gewoon ,mede doordat early adopter niet beloond worden.

BF4 en vooral BF2 waren wel leuker.
Zo werkt het toch bij elke game? Als je het spel op release wilt hebben moet je niet zeuren dat hij een paar maanden later een paar tientjes goedkoper is. Dat is al jaren zo en komt niet uit de lucht vallen, de afweging heb je gewoon gemaakt.
stelt mij ook teleur. De content valt sowieso tegen die er tegenwoordig in zo game zit. Ja het is allemaal veel gedetaileerder maar dat is het dan ook wel. Op bf4 en 3 vond ik de kleine maps op teamdeathmatch en gun game eigenlijk het leukst. Dat zit in bf1 niet kwa gameplay. Ik moet ook zeggen dat de eerste wereld oorlog iets te weinig brengt kwa mogelijkheden. Stomme tanks, wapens zijn niet echt nice... Het thema is er goed in gebracht maar de uitwerking valt tegen.

BF1 is kwa dat best vergelijkbaar met battlefront. Kort even vet, ook omdat het er zo goed uitziet. Maar content en gameplay is matig. Terwijl BF4 nog steeds door mij wel eens gespeeld wordt. Die game is echt goed en compleet.
Had BF1 vanilla gekocht, binnen een week was i blij niet meer uitgegeven te hebben en terug bij 4. Een week later was mijn hele vaste platoon terug met mij. Heel af en toe doe ik een porje maar dan ben ik er na een half uur alweer klaar mee.
Inderdaad. En het 2e grote issue is nog altijd het ontbreken van autobalance. Na hooguit een paar rondes is het altijd hetzelfde gezeur: Het ene team heeft minder mensen dan het andere team, en dat begint met 2 en loopt zo op tot 10 man minder. En als 1 schaap over de dam springt, dan gaat de rest ook. Het gevolg is dat de server leeg loopt, en je weer op zoek kan naar een andere.
Het heeft geen zin om door het speelveld te lopen en continu afgeknald te worden door snipers, dat heeft gewoon geen zin.

Er zijn niet zo heel veel andere opties in die woestijnmaps in Operations als je punten wilt veroveren. Snipers en behemoths verzieken de game voor mij. Jammer dat ze bij DICE de game zelf niet spelen want dan waren die twee zaken al lang aangepakt. Ik snap ook niet wie die behemoth verzint, het trekt op niets. Dat is hetzelfde als een voetbalteam wat verliest na 90 minuten nog 5 penalties geven zodat ze alsnog kunnen proberen te winnen.
Ik begreep dat in SW BF2 de snipers maar 3 kogels in het magazijn hebben en niet snel achter elkaar kunnen schieten, dat klinkt al een stuk beter. En hopelijk blijft die achterlijke behemoth daar ook weg.
Haha ik moet zelfs toegeven dat ik nog geen n match gespeeld hebt waarbij de behemoth zelfs maar iets geholpen heeft. De puntenkloof was zelfs groter geworden dan voor de behemoth :) snap inderdaad deze implementatie niet echt want het helpt juist niets...
Ik heb zelf 1 x meegemaakt dat een behemoth een game kantelde.
Suez, daar kan de trein echt wel het verschil maken.
Ik ben de laatste tijd veel smoke grenades gaan gebruiken, dat is toch een erg logische oplossing voor het probleem van snipers die campen? ik speel zelf niet veel meer en speel alleen maar in 200% servers, waarin standard issue rifles vaak ook aan staan. support met een rifle, smoke grenades, mortar en een ammo pack. het is compleet geen probleem om op bijvoorbeeld Suez het middelste(C) punt the pakken, aangezien je smoke grenades kan blijven gooien als je ammo packs gebruikt, de mensen die in de huisjes en op de duinen campen kunnen nu alleen nog maar op geluk schieten.

er zijn genoeg oplossingen tegen snipers, maar velen weigeren hun eigen speelstijl aan te passen. daarnaast is medic eigenlijk veel meer OP dan wat dan ook, de mogelijkheid om spelers direct terug te brengen is erg sterk en is een veel sterkere verdediging dan een linie snipers.
Daarom ben ik altijd medic. Je kan je squad en team goed ondersteunen. Je rent jezelf wel het vuur uit de sloffen af en toe, maar gelukkig alleen in de game ;) En daarnaast een redelijk geweer met een scope, waardoor ik ook nog een beetje kan sniperen tussendoor. Al is het geen echte snipergun, de precisie (en zoom) is minder goed als bij een echte snipergun.
Op een afstand van 200-300 meter spelers beschieten zonder echt bezig te zijn met het doel van de spelmodi draagt vaak niet bij tot het winnen.
Dit. Staan ze bij Operations in de basis een beetje te campen, de helft van het team ofzo. En dan flares of andere recon deployen om toch iet wat hulp te zijn? Nee hoor..... En het andere team gooit echt bijna alles in de strijd met een snipertje hier en daar als support.

En dan walsen ze gewoon over je als verdedigend team of je komt gewoon niet verder als aanvaller omdat je gewoon de mankracht niet hebt....

Snipers heb ik niets tegen. Absoluut niet. Ze kunnen een echte toevoeging aan het team/squad zijn. Zit je ergens in een nederzetting als squad, snipertje kan de wijde omgeving in de gaten houden terwijl je de flag captured oid. Maar als je dan met 3 campers in een squad zit die allen op een heuveltje hun tent opzetten aan de andere kant van de map, heb je er dus niets aan. Zo'n mensen kick ik ook gewoon uit de squad. Maak plaats voor toffere mensen.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 5 augustus 2017 21:22]

Mijn sniper speler is veruit het meest ontwikkeld/unlocked, maar met alleen kills krijg je geen punten en teams waarbij 50% of meer sniper is verliest ook vaak.

Zelf heb ik de sniper altijd actief gespeeld, dus ook cappen, veel spotten en af en toe even geduldig liggen. Dus het kan ook zeker anders.
Voor zover ik weet ligt dat dan ook aan de servers. Je kunt namelijk aangeven of je snipers wilt limiteren op een server tot een bepaal aantal, zeg 4 per map per partij. ;) Dus totaal max. 8 snipers per map van totaal 64.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 5 augustus 2017 11:30]

Dat dus, ze hadden nooit de custom servers eruit moeten halen. De manier hoe custom games nu is opgezet is gewoon niet voldoende.

Hopelijk brengen ze met de volgende battlefield weer de echte custom servers terug waar er dus een sniper limit etc ingesteld is.
Snipers heb ik zelf niet zo last van. Ik speel zelf vaak als sniper maar ben wel een actieve sniper. Haal regelmatig meeste captures bijvoorbeeld. Groot voordeel ervan is is dat je enemy snipers ook redelijk makkelijk kan uitschakelen die achter de linie zitten.

Mijn grootste frustratie in bf1 is de auto balance. Die is echt droevig. Ene keer loop je over de vijand heen. Volgende potje kom je in een operation niet 1 punt voorbij. Komt nog maar zelden voor dat het echt spannend is.
Snipers ruineren altijd de games in iedere game. Ik ben niet skilled genoeg om sniper te gaan want mijn aim met een scope is echt kapot slecht. En ik haat ook bolt action in een rifle, ik heb geen probleem als max 8 in hun team sniper gaan, maar snipers lopen echt uit de hand. Als je op attack sniper gaat in operations zit je letterlijk te throwen....
Ik heb BF1 heel even gespeeld en ben er toen al gauw weer mee gestopt.Ik speel nu nog dagelijks BF4. Ik heb zowat alle titels gespeeld BF4. BF2, BF2142, Bf3, BC 2 , BC2 Vietnam, Battlefield Heroes

Om een of andere manier kan ik er niet in komen. Okay het ziet er erg mooi uit. Maar waar ik ontzettende goed ben in BF4 lijkt het alsof ik in BF1 niet beter wordt. Je moet ook wel 40 uur aspelen voordat je wat fatsoenlijke wapens hebt Ook die snipers zijn zijn krachtig en ontzettend vervelend. Gameplay is ver te zoeken. Ook mis ik de variaties in Servers. Het is vaak 64 spelers of nul. Ik wil graag conquest in 32 spelen met squad en gameplay. Ik wacht wel op BF5 hedendaags met midden oosten en Europese steden.Rusland, IS en US.
Het lijkt een beetje alsof Battlefield de Call of Duty weg ingeslagen is. We worden er moe van ;)
EDIT: Toch ook in het artikel gezet.

Voor uwen leeschgemak.

Generic:
  • Flak: Incoming damager from explosions is reduced by 15%
  • Cover: Incoming suppression is reduced by 25%
  • Quick Regen: Decrease time before Out of Combat Heal by 20%
  • Quick Unspot: Decrease length of time you are Spotted by 2 seconds
  • Bayonet Training: Bayonet charge lasts 1 second longer and recovers 1 second quicker
  • Hasty Retreat: Increase your maximum sprint speed by 10% whilst you are Suppressed
  • Camouflage: When moving slowly or stationary you are invisible to Spot Flares
Assault:
  • Juggernaut: Your Gas Mask also reduces explosive damage by 15% (does stack)
  • Controlled Demolition: TNT is now detonated sequentially
Medic:
  • Stimulant Syringe: Reviving an ally give you both a 20% sprint speed for 8 seconds (Does not stack)
  • Concealed Rescue: Downed Squad Mates within 20m drop smoke to cover their revival (40s cooldown)
Support:
  • Unbreakable: Incoming suppression is reduced by 75% when your Bipod is deployed
  • Pin Down: The Duration an enemy remains spotted is extended via Suppression
Scout:
  • Scapegoat: A decoy is automatically deployed when struck below 35 health by a distant enemy (30s cooldown)
  • Perimeter Alarm: When your Trip Mine is triggered enemies within 15m are marked on the mini-map

[Reactie gewijzigd door Mark_88 op 5 augustus 2017 13:47]

Knap.
Kan wel leuk zijn, maar dan ga je er op moeten toezien dat er niet zoiets als 'OP item'.

Aan de andere kant, ik speel minder en minder BF1. Zelfs al heb ik premium.
De reden is vooral dat ik soms de indruk heb dat ik een CoD game speel. De gameplay is 'te hectisch' 'te close combat', zelfs op conquest mappen. De spawn locatie's zijn ook alles behalve.
En als al je vrienden dan stoppen met die game, is er van een echt 'squad' gevoel geen sprake meer.
Nog altijd lopen medics voorbij stervende teamleden.
Die Juggernaut lijkt mij wel 'OP' te worden, zeker als iedereen in een squad hem tegelijk gebruikt... Explosies worden dan gewoon een lachertje.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 augustus 2017 10:32]

Ik denk dat ze bedoelen dat die juggernaut stackt met de flak ability.
Geven allebei 15% damage reduction op explosive damage dus totaal 30%
Dat is ook mijn kritiek op dit spel. Ik had zo gehoopt dat er een betere/rustigere gameplay (BF2) in zou zitten. Ook premium, speelde geregeld met 3-4 vrienden, maar de lol is er van afgegaan, helaas.

Grafisch super, geluid super, maar het is geen BF meer, lijkt inderdaad of je CoD aan het spelen bent. Maar goed.. ben een ouwe l*l, wellicht te vaak terug aan het denken aan de gameplay van CoD1 en 2, BF2, etc. :+
Ik denk niet dat het iets met je leeftijd te maken heeft.
Games zijn simpelweg steeds toegankelijker en simpeler om te spelen geworden...
Daar valt nou eenmaal meer geld mee te verdienen.
Zelf vind ik het niet echt erg, want ik heb er een hekel aan om me uit te sloven voor een of ander spelletje.
Dit heet toch gewoon perks in COD.
Erg jammer geen BF meer voor mij.
Sorry hoor maar deze "specializations" zitten al sinds BF2142 (al dan niet exact hetzelfde maarja het was ook de 1e keer) in de Battlefield series. (Toen kwam COD3 net uit, dat was 2006!!!) In BF4 zat eigenlijk exact hetzelfde als nu en dat maakte het spel alleen maar interresanter... dus als dit de rede om niet te spelen is, poeh poeh,....
Verschil is dat je er in Call of Duty niets voor hoeft te doen als je eenmaal de perk hebt unlocked.
In Battlefield 4/Hardline/1 moet je daadwerkelijk iets doen om de bonussen te krijgen, namelijk teamplay gebruiken. Iets wat ik in ruim 2500 uur CoD maar zelden ben tegengekomen. :+

En hoezo is dat gelijk een reden om heel het spel naast je te laten liggen? :9
Heb toch de indruk dat ze even niet weten hoe ze de player drop aan moeten pakken.
Deze kunstmatige toevoegingen lijken mij niet de redding van het spel.
Word ook lastig voor hun maar ze hebben het van begin af aan verziekt. In vorige delen was een medic ook echt medic, nu is het een assault/sniper klasse geworden en zijn de healthpacks of revive een zeldzaamheid geworden. De wapens voor de supportklasse zijn ook niet geweldig te noemen als je kijkt naar de hoeveelheid damage die ze doen. En de sterkste wapens hebben een klein magazijn. Tegen een Hellriegel leg ik het als support altijd af.
Om te snipen heb je geen skill nodig en waarom niet een limiet aan snipers in de open maps? Dat doen ze met voertuigen ook.
Medic is zeker geen Assault/Sniper klasse. SMGs en Snipers zullen het veel vaker winnen tegen een Medic. Je mist die automatische vuurregen van Assault en hoge damage van een Sniper.

Revives zijn inderdaad een zeldzaamheid, maar health vind ik toch in overvloed.
Echter, als men daar nu nog meer voor beloond zal worden middels dit "nieuwe" systeem (is natuurlijk niet nieuw, zat al in voorgaande delen) zien we het misschien en hopelijk een stuk vaker.

Support heeft wat mij betreft juist de sterkste wapens... als je ze op de juiste manier benut. Dus niet rushen als een kip zonder kop zoals met een Automatico of Hellriegel kan, niet in een hoekje prone met je bipod, maar een tussenweg. Veel support wapens hebben zeer makkelijke recoil en worden accurater hoe langer je schiet: gebruik dat.
Ik haal mijn hoogste K/D en SPM games doorgaans met Support. Het zijn net lasers als je ze goed gebruikt.

Dat de sterkste wapens een klein magazijn hebben lijkt mij logisch (denk dat je op de BAR doelt?)? Anders wordt die overpowered en vallen andere keuzes gelijk af.

Snipen is inderdaad minder skillgevoelig met de sweetspot (zelf geen fan van) en hogere velocity, maar een classlimiet wordt volgens mij in de volgende update aangeboden aan servereigenaren.

Voertuigen limiteren is inderdaad goed, maar de manier waarop dat nu gebeurt is puur kak. Ik speelde vaak Rush in vorige edities maar dat is nu haast onmogelijk. Vaak krijgen de aanvallers een overload aan tanks en de defenders 0, met mazzel 1 als ze die weten te jatten, om een voorbeeld te noemen.
-dubbelpost- oeps

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 5 augustus 2017 14:39]

Naast dat ze twijfelachtige beslissingen hebben genomen over de klassen in BF1, dat elke game die geld blijft vragen voor extra MP maps etc maar snel mag doodgaan online..

Zolang uitgevers en developers zo met hun spelers blijven omgaan uit puur winstbejag verdienen ze het niet dat hun game lang populair blijft.. Dan is het ook mooi om te zien dat games die het wel juist aanpakken door dat soort extra MP content gratis aan te bieden en dus niet hun playerbase op te splitsen met premium DLC wel populair blijven, games als GTA Online en Overwatch etc..

EA heeft het nu wel langzaam door want ze lijken met hun volgende grote game Battlefront geen season pass meer aan te bieden, maar Activision met de nieuwe aankomende CoD heeft die les helaas nog niet geleerd.. Je hebt ook het idee dat ze helemaal niet willen dat een game te lang populair blijft, ze willen je graag weer hun volgende game zien kopen met alle bijbehorende premium DLC..
Is het geen optie om voor Battlefield 1, thuis een eigen server te draaien.
Door een "oude PC" hiervoor geschikt te maken dus zeg maar.
Een extra netwerkkaartje kost immers ook niet de hele wereld, plus dat de server alleen je verbinding in stand dient te houden, nadat deze er eenmaal geschikt voor is gemaakt.
Het render werk doet je PC waar je de game op speelt immers al, en heeft dus feitelijk niets tot weinig met het rekenvermogen van zo'n server te maken.
Ik vraag me dit wel af eigenlijk.
Zo kun je het squad gevoel dat je met vrienden hebt immers lekker intact houden, plus de campers lekker buiten de deur houden.
En de game dus toch nog lekker met je vrienden blijven spelen.
Nu heb ik de game zelf niet in mijn bezit kan ik melden, ik ben niet echt zo'n FPS kind of guy namelijk.
Maar dacht meedenken kan/mag altijd natuurlijk, dus vandaar de vraag.
:)

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 5 augustus 2017 11:39]

Dedicates servers is n no go voor DICE en praktisch elke andere uitgever. Dit ivm piraterij.
Ok, al kan ik er onder het mom van, piraterij is zo beter te bestrijden, wel inkomen.
Maar is wel weer een beetje jammer naar mijn idee.
Als je de game online immers los van hun eigen servers kunt houden, wat zal het hun dan een drol schelen wat er zich zoal op jou eigen server loopt af te spelen.
Dat de illegale versies van de game dan ook voor online spelen gebruikt kan worden, wanneer dit wel mogelijk was geweest, dan nog daargelaten.
Dat laatste maakt overigens niet dat ikzelf het ook met het laatste punt eens ben.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 5 augustus 2017 11:56]

Heeft niets met piraterij van doen, geen echte dedicated servers zorgt ervoor dat de uitgever zelf kunstmatig de economische levensduur kan verkorten.
Ik weet niet of het nog in BF1 zit maar zoals in BF4 (rent-a-server) is BF1 niet meer niemand speelt op die servers en admins hebben geen powers...
Dit was t/m BF2 ook gewoon mogelijk, daarna was het afgelopen met de lol en kon je gaan betalen om servers te huren etc..
Bf2 was de laatste bf versie waar dit kon/kan. Zou het ook graag "terugbrengen" maar kdenk niet dat dice daar over na zal denken ;(
Je kan zelf een server huren via ea/dice en daar een wachtwoord opzetten. Kost je volgensmij wel iets van 40,- per maand. Je hebt dan ook admin rechten waar je andere spelers mee kan kicken.

Server zelf lijkt me ook wel wat enig rekenkracht kosten.
Daarnaast kan de scherpschutter bijvoorbeeld op zijn minimap alle vijanden binnen 15 een straal van meter zien wanneer zijn landmijn afgaat
:+
Afin, ben erg BF verslaafd (met name bf3)
maar ben nog niet overtuigd of/dat ik deze wel leuk vind :/
'k Wacht nog wel even tot hij goedkoper word ;)
Zat in hetzelfde schuitje als jijp, heb uiteindelijk Vanilla BF1 voor 30 gekocht met kerst en moet zeggen dat dat wel een goede aankoop was. 60 is te veel voor de base game, Premium vind ik in BF1 ook geen meerwaarde.

Langzaam wordt BF1 steeds volwassener, het was eerst echt een zooitje en vandaar dat ik het ook pas met kerst kocht in plaats van bij de release. Nog steeds zitten er aardig wat hinderlijke foutjes in, die worden langzaam maar zeker gefixed. Als je de game voor een leuk prijsje ( <30) kan scoren zou ik dat als Battlefield fan zeker doen.

Teamplay is vergeleken met voorgaande edities om te huilen, maar hopelijk dat deze update daar wat aan kan veranderen. :)
Als alles goed gaat is dit later vandaag op de CTE te testen.
Het was eigenlijk voor gisteren gepland, maar er waren wat problemen met de build. Als het goed komt het vandaag beschikbaar voor de PC(!) CTE.

[Reactie gewijzigd door TheWackySoldier op 6 augustus 2017 13:37]

Battlefield 1 is wat mij betreft echt zo'n ongelooflijke geweldige game. No other shooter like it! Ik was bezig om het uit te leggen, maar als iemand dat niet snapt dan nevermind :)
Tsja, vroeger was alles beter.. Dat is wel de kreet die in me opkomt.. :-) custom servers, zelf maps maken, veel "gratis" content... Maar helaas ook veel cheaters met aimbots en wallhacks.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de game wel tof vind, om de graphics en de sfeer. Ook de gameplay vind ik ok, vrij basic, daar houd ik wel van. Ww1 is wel een goed ("mooi") thema, het geeft best een goed beeld van de schaal waarin de gevechten destijds plaatsvonden en met welk materiaal ze dat deden.. En dat moet je in eerste instantie aanspreken, dit is niet de zoveelste piew piew zap zap spring bounch shooter (die overigens ook best tof kunnen zijn!) maar iets dat nog niet eerder is gedaan qua setting. De vorige bf's waren ook niet piew piew, maar iig anders.

On topic: Het zal vast wel wat toevoegen als ze deze dingen invoeren. Ik begrijp dat als je een die hard bf player bent, je deze ww1 shooter wellicht wat vind tegen vallen. Maar aan de ene kant, het is echt 180 graden anders qua setting en thema dan de bf's in moderne tijd. Zelfs dan de ww2 shooters. Ik zie sommige commentaren en klachten dan ook hetzelfde dat als wanneer het Nederlands elftal speelt, er ineens 16 miljoen bondscoaches zijn... Iedereen weet het ineens beter of denkt dat te weten :-) prima dat iemand een mening heeft, maar die hoef je niet altijd uit te spreken :-)

Ik zou bijgod niet kunnen bedenken hoe ze het qua gameplay anders of beter hadden kunnen doen, gezien dit thema en setting. Het sniper probleem heb ik niet zon last van, zoals eerder gepost, wat smoke mee en een counter sniper, of in een map met voertuigen, ff een rondje snipers :-) ik snipe af en toe ook wel eens, blijft best tof.

Ik doe wel actief mee met het team, als sniper kun je heel effectief zijn tussen de 100 en 50 meter, ik heb regelmatig als sniper vrij veel captures en defends, en kills. Ergens aan het eind van de map liggen vind ik als sniper geen reet aan. Doen andere dat wel dan pas je je tactiek gewoon aan als squad/team. Het kan allemaal, echt waar :-)

Ik speel wegens tijdgebrek op dit moment niet zo heel veel, maar ik kan me wel weer verheugen op een paar lange bf1 avondjes.. Ik blijf de sfeer gewoon echt tof vinden die de game heeft. En dat ik soms weinig kills heb of in een slecht team zit, drukt de pret voor mij niet :-) het blijft tenslotte een spelletje :-)
Klinkt als counter op de class specialisaties/perks van de nieuwe COD.
Wel goed dat ze bezig zijn om BF1 nog verder te ontwikkelen, door naast bugixes ook verbeteringen door te voeren.

[Reactie gewijzigd door dutchgio op 5 augustus 2017 13:16]

Counter op nieuwe Call of Duty...?
Squad specialisaties zat ook al in Battlefield Hardline, 4, 3. En misschien wat daarvoor maar toen speelde ik nog geen Battlefield.
Ik speel bf alleen op hardcore. Echter de laatste keer dat ik bf1 had gespeeld bij een maat, kon ik niet zien wie van mijn team was of de vijand.

Bij bf3 en 4 zie je een tag bij je teamleden staan.
Is dit al veranderd ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*