Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Battlefield 1-update voegt nieuw speelveld en toeschouwermodus toe

Door , 76 reacties

Electronic Arts brengt een update uit voor Battlefield 1, die de map Giant's Shadow toevoegt, evenals een spectator mode, een kruisboog die granaten schiet en de standard issue rifles-modus, waarin spelers beperkt zijn tot historisch accurate uitrusting.

EA en Dice hebben update 121316 dinsdag uitgebracht. De nieuwe map, Giant's Shadow, is vanaf 20 december voor iedereen speelbaar. Vanaf vandaag, een week van tevoren, is deze al speelbaar voor iedereen met een Battlefield 1 Premium Pass. Het level is gebaseerd op de slag om de Franse rivier Selle, die in 1918 plaatsvond. De naam van de map refereert aan het gigantische neergestorte luchtschip dat een schaduw werpt over het landschap. Het gebied heeft veel open vlaktes.

Spectator mode is een bekend onderdeel van Battlefield-games, dat desalniettemin niet altijd aanwezig was. Met de komst van de update zit de modus ook in Battlefield 1. Toeschouwers kunnen zich bij een potje voegen als een observer, waarna ze spelers kunnen volgen in first person, third person of free cam-modus. Spectator mode bevat ook een scherptediepte-instelling en verscheidene filters voor makers van screenshots en filmpjes.

In de nieuwe modus Standard Issue Rifles worden spelers in hun wapenkeuze beperkt tot de wapens die soldaten tijdens WO1 ook echt tot hun beschikking hadden. Daarnaast kunnen serverbeheerders nog sleutelen aan deze instellingen om 'verschillende soorten ervaringen' te maken, maar het is niet helemaal duidelijk hoeveel vrijheid een beheerder daarin heeft. De gadget die aan de game toegevoegd wordt, de granaat-kruisboog, is bedoeld voor de support-klasse.

Een gedetailleerde changelog met alle toevoegingen en bugfixes staat op het Battlefield-forum.

Reacties (76)

Wijzig sortering
Als er mensen zijn die na het patchen het niet voor elkaar krijgen het spel te starten, terwijl het geen error genereert, probeer het volgende:

Navigeer naar de spelmap van Battlefield 1 en verwijder de volgende bestanden:
  • amd_ags_x64.dll
  • bf1.exe
  • bf1Trial.exe
  • dbdata.dll
  • dbdataEA.dll
  • EAWebKit64.dll
  • Engine.BuildInfo_Win64_retail.dll
  • Extension.Twinkle.Codec_Win64_retail.dll
  • JavaScriptCore64.dll
  • version.json
Update dan het spel in Origin, probeer het daarna weer opnieuw te starten.
Heb een vermoeden dat het enkel aan de .exe's ligt die mogelijk niet goed worden gepatched, maar heb dit nog niet gecontroleerd.

Overigens als je geen zin hebt als Nvidia gebruiker om nieuwe drivers te installeren om het spel te spelen:
  • Ga naar C:\Windows\System32\
  • Hernoem "nvapi64.dll" naar bijvoorbeeld "nvapi641.dll"
  • Start het spel
Vergeet naderhand dit niet weer terug te veranderen naar de originele naam, sommige dingen kunnen mogelijk niet meer werken hierdoor, GTA V is een voorbeeld.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 13 december 2016 20:55]

exe's en dll die gepatched worden ipv vervangen wordt meestal niet lekker toegestaan door virusscanners ed.
Ik denk eerder dat ze overschreven worden dan de bestaande bestanden aan te passen, volgens mij wordt er door Origin een gelijknamig bestand als cache erbij gezet in de spelmap tot de download is voltooid, en dan het bestaande bestand te vervangen.
Overigens bleef dit euvel nog steeds bestaan nadat de AV (Avast in dit geval) compleet was uitgeschakeld, anders had er ook wel een melding geweest als er iets gebeurd was.

Dit probleem bestond voor mij persoonlijk al sinds de beta van Battlefield 1, en ook bij een verse installatie vanaf de DVD's en dan Origin het spel te laten updaten.
Om het hele spel opnieuw te downloaden om het op te lossen leek me wat gortig, wat overigens wel werkt, maar vond ondertussen een snellere oplossing.

Hij bleef elke keer een patch downloaden van iets meer dan 200MB, en het herhaalde zich continu zonder dat het probleem werd opgelost, gezien de .exe bestanden van gelijkwaardige grootte zijn lijkt het plausibel als het daarom gaat.

Ik was overigens niet de enige met dit probleem, zag hier en daar mensen op de Battlefield forums ook al klagen.
En ook voor mensen met de Early Enlister pre-order is het vandaag beschikbaar ;)
Heb ik ook al niet.. Heb 't spel op release dag gekocht :)
De Hellfighter DLC is dan ook nog een optie, op diverse sites te verkrijgen voor ongeveer 1,20 - 1,30. :)
dus even samenvattend: als ik dit haal kan ik de nieuwe map direct spelen ipv wachten tot 20 dec?
Jammer dat er nog steeds geen patch is voor SLI.
Inderdaad. Schandalig dat een moderne game als BF1 totaal onspeelbaar is met SLI. En ja, ik vind het onspeelbaar als alles flikkert op mijn scherm.
Tja, je wist vantevoren, zeker als Tweaker, dat SLi/Crossfire soms hoofdpijn oplevert omdat het niet goed wordt gesupport. Kan de fout niet geheel toeschrijven aan DICE. Als je daarvan niet op de hoogte was, had je je toch echt beter moeten verdiepen in je aankoop.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 13 december 2016 18:41]

Oneens. SLI werkte prima in de beta en zelfs ook in de eerste release. De eerste grote patch die volgde heeft het vervolgens geheel om zeep geholpen.

Dit nog even los van het feit dat het bizar is om in de belangrijkste shooter op de PC, welke vol grafisch geweld zit, SLI niet te ondersteunen.
Inderdaad, de game draaide prima tot op een maand geleden in SLI, de update heeft SLI om zeep geholpen, dat is gewoon de fout van Dice. Ze laten vervolgens iedereen op de fora aanklooien en bannen iedereen die ook maar een beetje directe kritiek op dice en ea levert. Een maand lang laat niemand van zich horen bij dice of ea en dan met deze patch is het nogsteeds niet opgelost. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden. Om een of andere reden hoorde je er ook helemaal niemand over, niet op nieuws sites, niet van youtubers. Iedereen werd kennelijk de mond gesnoerd, tsja als je iets negatiefs over ea zegt dan mag je niet meer op de feestjes en launch events komen. Stelletje idioten zijn het.
Yep. Ik was ook nog even vergeten dat om de 2 a 3 games het gewoon crashed, dus daar zit je dan met je peperdure Alienware.

Wederom een rampzalige launch, en dan nemen mensen het nog op voor dit bedrijf ook.
Dus omdat je een account hebt op Tweakers moet je dit weten? Oei, dan ben ik en vele anderen precies achter... 8)7

Als default gamer weet je dit niet altijd. Je moet niet oordelen voor anderen als je de verschillende situaties niet kent. Overigens, als je hier niet van op de hoogte bent, hoe weet je dan dat je je beter moet verdiepen in je aankoop? :? Klinkt ook weer dubbel, vind je zelf niet?

En wat met pre-orders? Daar was men toen ook nog niet van op de hoogte. Na een patch is er vanalles misgelopen omtrent deze support, waar het in Beta (en ik dacht ook in de eerste fase van de release) wel gewoon goed werkte...

Ik denk dat de definitie van jouw 'Tweaker' hier niet echt duidelijk is... No offence maar ik ben het niet eens met jouw oordeel voor anderen.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 13 december 2016 20:55]

Het klinkt wat oordelend, maar zo is het niet bedoeld. ;) Ik denk alleen dat Tweakers vooral veel mensen trekken die wel degelijk bronnen kunnen raadplegen om een aankoop te onderbouwen. Het is volgens mij best bekend dat SLi en Crossfire minder goed werken en mocht hij dat niet weten als Tweaker, dan had hij zich beter in zijn aankoop moeten verdiepen. Hoezo is dat perse oordelend? Ik geef aan dat een Tweaker het wel hoort te weten en zo niet, moet je je meer verdiepen in je aankoop. Zie het probleem niet helemaal. x)
Het klinkt wat oordelend, maar zo is het niet bedoeld. ;) Ik denk alleen dat Tweakers vooral veel mensen trekken die wel degelijk bronnen kunnen raadplegen om een aankoop te onderbouwen. Het is volgens mij best bekend dat SLi en Crossfire minder goed werken en mocht hij dat niet weten als Tweaker, dan had hij zich beter in zijn aankoop moeten verdiepen. Hoezo is dat perse oordelend? Ik geef aan dat een Tweaker het wel hoort te weten en zo niet, moet je je meer verdiepen in je aankoop. Zie het probleem niet helemaal. x)
En wat met een Tweaker die meer bezig is met VR / AR en IoT die in zijn vrije tijd al graag eens een spelletje speelt?

Nu oordeel je opnieuw en geef je hetzelfde antwoord als voorheen zonder mijn punten even aan te halen en te beantwoorden, helaas... Waarom zou elke Tweaker dit moeten weten, zoals je het zelf zegt (oordeelt)?

Het lijkt me dat je moet accepteren dat niet iedereen op de hoogte is zoals jij (denkt). Niet iedereen heeft dezelfde achtergrond(kennis) als jij...
Zoals net gezegd en nu zeg ik het weer. Als een Tweaker het niet weet, had hij/zij Tweaker of geen Tweaker, zich alsnog beter in het product meoten verdiepen. Het gaat er hier niet om of iemand een Tweaker is of niet, zoals ook initieel gezegd. Ik had zeker als Tweaker erbij gezet, om te benadrukken dat we hier op een tech forum zitten. Ik dacht de lading wel gedekt te hebben door erbij te zeggen dat ook als hij/zij het als Tweaker niet wist, hij/zij zich alsnog in het product/aankoop had moeten verdiepen. Kennelijk is dat niet helemaal goed overgekomen, dus ik hoop dat het bij deze wel goed aankomt. :)

En om nog even op het laatste puntje kennis te komen, niet iedereen heeft de kennis zoals ik of jij of iedereen, maar iedereen heeft wel de middelen (zoals internet) om deze te verkrijgen. Als degene die SLi heeft aangekocht niet de moeite heeft genomen om het uit te zoeken, kan ik het persoonlijk erg moeilijk opbrengen om met de aankoper mee te leven.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 13 december 2016 21:17]

"Als degene die SLi heeft aangekocht niet de moeite heeft genomen om het uit te zoeken, kan ik het persoonlijk erg moeilijk opbrengen om met de aankoper mee te leven."

Daar ga ik niet in mee, of je nu tweaker bent of niet. De BF reeks heeft altijd goed met SLI gewerkt. De Beta van BF1 werkt goed met SLI. De launch game werkt goed met SLI. In geen enkele van hun marketing uitingen is gemeld dat SLI niet supported is.

Weet je wanneer ze dat wel meldde? Toen hun eerste patch alle SLI installaties breekte.
Hoewel het zeker slordig is van DICE, is dit ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt of dat er lange tijd geen prioriteit gegeven wordt aan het integreren van bugs. Ik blijf bij mijn punt dat ik DICE niet alle schuld in de schoenen kan schuiven. Vervelend voor de SLi gebruikers, maar dit hoort nou eenmaal bij 1 van de risico's. Ook een reden waarom ik nog nooit aan een klant een dual GPU setup heb aangeraden.
Als je je nog verder had verdiept had je geweten dat de bf series juist goed draaiden met sli, dus dat mensen dat verwachten bij bf1 is juist niet verwonderlijk, het feit dat het nog steeds niet goed werkt is vreemd.
Consoleports zijn berucht om missen van sli support. Gewoon gemis van dice,alweer. Sli bestaat al sinds jaar en dag,dus geen excuus mogelijk.
Battlefield is/wordt niet vanuit Console geport. DICE is juist een van de weinige studio's die PC en de console divisies gescheiden houden.

Dat SLI/Crossfire niet werken kan natuurlijk ook met Nvidia/AMD te maken hebben he (of een combinatie van...) ..

Maar goed, ik snap best dat het irritant is dat het niet optimaal werkt. Misschien contact opnemen met Nvidia/AMD om te kijken of zij iets kunnen betekenen?
Precies. SLi/Crossfire is leuk als het werk maar ontwikkelaars gebruiken het niet als selling point dus je kan ze moeilijk iets kwalijk nemen.
het werkte uitstekend tot op de patch van een maand terug, ze hebben het zelf om zeep geholpen en doen nu alsof hun neus bloed.
Ok dat wist ik niet. Maar ik had het meer in het algemeen over SLi/Crossfire. Leuk als het werkt. Maar wat GoT.Typhoon zegt je kan de ontwikkelaars niet kwalijk nemen voor geen support. Dat is het nadeel van SLi/Crossfire.
crossfire met bf1 werkt nu al een tijdje goed bij mij tenminste
Daar heb ik sinds de voorgaande patch ook last van, en ik heb een single card.
De oplossing is overigens Vsync aanzetten in combinatie met de fps lock, grote nadeel is wel de input lag die je dan krijgt.
Ik heb SLI en Crossfire volledig afgezworen, er is gewoonweg t weinig support van de developers voor. Mijn eerste SLI setup was voor Watchdogs. Nooit een goede ondersteuning voor gekomen. Kaarten verkocht, en een zwaardere enkele kaart in gestoken.
Voor mij ook eens en nooit meer.
Heb geen premium maar heb vanmiddag toch al enkele malen de nieuwe map kunnen spelen! (PS4 btw)
Het is ook voor premium n pre-orders in dit geval voor de gratis map, vandaar. ;)
En nu nog hopen dat de server rental issues eens gefixt gaan worden. Momenteel is het, buiten wellicht presence voor je clan of gaming community, totaal onzinnig om een server te huren.

Zie ook de masterlist aan grotendeels onbeantwoorde vragen in het server rental programma plus het feit dat ze nieuwe server side ontwikkeling nog altijd exclusief op Dice servers laten landen (zoals de Dice servers nu loadbalancing hebben en de betaalde bta servers niet..).

[Reactie gewijzigd door Venator op 13 december 2016 18:39]

Dat is wel een oude lijst, een aantal vragen daarvan zijn namelijk allang en breed beantwoord, zover ik weet. RCON support gaat er geloof ik niet in komen, maar goed, wie weet wat er gaat gebeuren als er wel veel vraag naar is.

De kill / kick / ban functionaliteit was voor de launch van het RSP al aangekondigd dat die later zou volgen. Helaas geen indicatie gekregen wanneer exact.

Om een aantal reeds beantwoordde vragen te benoemen. ;)

Ook staan sommige vragen dubbel, ik zie een vraag over punkbuster stream services meermaals in die lijst voor komen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 december 2016 19:01]

Kijk ik zie Origin Battlefield nu al updaten met een bestand van een paar GB, dat zal em vast zijn.

Straks gelijk even proberen.
Oh crap, ik heb geen premium pass, dat wordt dus wachten....

[Reactie gewijzigd door Snowwie op 13 december 2016 18:27]

Als je de game in de pre-order had, heb je gratis de Hellfighter DLC pack erbij gekregen, die ook toegang geeft tot de map. Anders kun je via diverse keysites de Hellfighter DLC scoren, voor ongeveer 1,20 - 1,30. :)
Ik heb deluxe edition gekocht ongeveer 2 weken geleden maar ik kan hem wel gewoon spelen
Klopt gaat om de premium en deluxe versies. Pre-order staat er volgens mij volledig los van....

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 13 december 2016 19:35]

Uit de release notes, kan het verkeerd hebben dat ik denk dat het voor alle versies is (standard, deluxe), zolang je maar een pre-ordered of premium pass (upgrade) hebt.

*Available December 13, 2016 for pre-order and Premium Pass customers. Giant’s Shadow will
drop for all Battlefield 1 playerson December 20, 2016 as a free map pack.

edit: Ik heb deluxe gekocht pre-ordered en gisteren met 30% discount de premium pass gekocht. Dubbel goed.

[Reactie gewijzigd door fschuurman68 op 13 december 2016 19:45]

Die van battlefield 4 zeker die van 1 kost gewoon het volle pond.
De actie is inderdaad afgelopen. Ik had gisteren mazzel
In de nieuwe modus Standard Issue Rifles worden spelers in hun wapenkeuze beperkt tot de wapens die soldaten tijdens WO1 ook echt tot hun beschikking hadden.

Dit is dus helaas niet waar, ik heb het net geprobeerd. Elke klasse heeft OOK toegang tot een bolt-action rifle NAAST het bestaande wapen arsenaal. Dus iedereen loopt nog steeds rond met SMG's enzo... Valt me best tegen, had juist wel zin in deze gamemode.
Serieus? :( What a bummer!
Heb BF1 aan de kant gelegd omdat het veel te random/casual is (door die SMG/LMG's ...), toen ik dat las werd ik helemaal warm vanbinnen en wilde hem per direct weer eens downloaden. Lijkt erop dat het net zo casual is, thx om mij de bandbreedte te besparen.

[Reactie gewijzigd door shadowfox op 14 december 2016 09:03]

Het gaat niet om het uitsluiten van SMG.. Deze gamemode zorgt enkel ervoor dat de Engelse enkel toegang hebben tot wapens die door de Engelse werden geproduceerd, de Duitsers de Duitse wapens, de Amerikanen de Amerikaanse wapens etc...
Die map heeft eerder al een patch gehad, zoals eerder al aangegeven. Het gaat nu om een totaal nieuwe map, Giant Shadow heet die.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 december 2016 19:13]

Ja, maar ik bedoel dat de vlaggen weer in 1 soort lijn liggen.
Suez was al gepdatet een aantal weken terug ;)
Dat ga ik zeker niet ontkennen.
Het is ook de enige map die niet leuk is in dit spel. Helaas ook zo erg dat ik de server verlaat als deze map komt.
Premium is via Origin nu ook met 30% korting te krijgen.. Toch 15 euro kortin (zie Origin voor kortingscode).


** is zeker vandaag verlopen?? :o

[Reactie gewijzigd door Nadser op 13 december 2016 18:30]