Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 183 reacties

EA maakt bekend dat er 13,2 miljoen spelers hebben meegedaan aan de open bèta van Battlefield 1. Daarmee is het de succesvolste bèta in de geschiedenis van de uitgever. Tussen 30 augustus en 8 september was de bètaversie speelbaar.

Onder deelnemers van de bèta was de Assault-klasse het populairst, gevolgd door Scout en Support. De test speelde zich af op de Sinai Desert-map en er waren twee spelmodi beschikbaar: Conquest, met maximaal 64 spelers, en Rush, waarbij 24 spelers in twee teams tegen elkaar strijden.

EA merkt zelf op dat het de succesvolste bèta is in zijn bestaan. Eurogamer maakte een lijstje met een aantal andere bèta's waar veel spelers aan meededen; bij Destiny waren dat er 4,6 miljoen, The Division had 6,4 miljoen spelers en Star Wars Battlefront trok bij de bèta 9,5 miljoen gamers.

De uitgever zegt forumberichten en feedback op sociale media in de gaten te houden en daarnaast de gegevens van de bèta te analyseren. Hieruit moet blijken wat goed en minder goed heeft gewerkt. In ieder geval is al duidelijk geworden dat de Light Tank 'het een beetje te goed doet' en daar zal iets aan worden gedaan.

EA belooft in de nabije toekomst meer informatie te geven over wijzigingen die worden doorgevoerd in de uiteindelijke versie. Battlefield 1 komt op 21 oktober uit voor Windows, de PlayStation 4 en Xbox One.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (183)

En wat speelde 'ie lekker! 21 oktober komt steeds dichter bij en als DICE wat tweaks maakt qua balance en de aanwezige, frusterende, bugs eruit weet te halen hebben we écht een topgame!

Als je de beta gespeeld hebt en feedback/klachen/tips/etc. hebt vul dan deze survey even in: https://www.surveymonkey.com/r/9YFYK3Y (flinke survey).

edit: survey is officieel en afkomstig van DICE/EA.

[Reactie gewijzigd door Sneek op 16 september 2016 13:22]

Ik vond het eigenlijk behoorlijk tegenvallen. Het voelde voor mij gewoon als een skin voor Battlefield 4. Waardoor de gameplay voor mij volstrekt niet overeen kwam met het thema.
Ik vond het absoluut meer dan een skin. De physics zijn een stuk beter, je kan nu veel makkelijker over een muurtje springen of klimmen. In bf4 zit je soms wel 10x te drukken en te proberen om over een muurtje heen te komen.
Ik denk eerder wat Thorgrem doelde met het thema dat het over WO 1 ging,ik heb het niet gespeeld maar als ik de trailers zie is het een gewone Battlefield.Tijdens WO1 werd heel anders gevochten.Pas tijdens de Spaanse burgeroolog in 1936 is eigenlijk het begin van andere (moderne)strategieën terwijl WO1 meer leek op Napoleon maar met moderne wapens (bij manier van spreken)Wist je dat in de Vlaamse Westhoek nog meer dan 200.000 lichamen bedolven zijn onder de akkers?Dan weet je eigenlijk al genoeg hoe het eraan toe ging.

[Reactie gewijzigd door Patrickccc op 16 september 2016 14:40]

Dank je voor het goed verwoorden van mijn gevoel. Als ik de geschiedenisboeken lees over deze vreselijke oorlog. Ik snap dat ze een oorlog niet na kunnen bootsen, want alleen bij de slag aan de Somme gingen al maanden van tunnelgraven en loopgraven aanleggen vooraf. De veldslagen in die tijd waren gewoon veel te grootst om te kunnen verwerken in een game waar 64 spelers tegen elkaar spelen. Het eerste uur van deze slag vielen er enkel aan geallieerde kant al 30.000 doden en gewonden. Dat is zo niet te bevatten.

In Battelefield 1 heb ik de meeste geweldige wapens gezien, wapens die de meeste soldaten in WO1 nooit gezien hebben laat staan gebruikt hebben. En dan nog met herlaadtijden die volstrekt onrealistisch zijn. Of een kanon met een draaisnelheid waar ze toen enkel konden dromen. Soldaten die uit de loopgraven kwamen van alle kanten beschoten werden, wegzakten in de modder (het hele landschap was onherkenbaar tussen de loopgraven) vastzaten in prikkeldraad, op een mijn stapten enz enz.

De hele sfeer is er gewoon volstrekt niet. En ja, de eerste wereldoorlog was meer dan loopgraven alleen, maar na deze beta denk ik niet dat EA die sfeer kan neerzetten. Ik zal binnenkort eens kijken of ik Verdun kan proberen.
Wel eens afgevraagd hoe leuk een game is waarbij je 4 uur achter elkaar in een trench ligt, terwijl je af en toe een schot afvuurt boven het randje? Nou niet echt een vrolijk vooruitzicht om te gaan spelen.
Battlefield is in ieder geval geen franchise die daar bij past. Ik vind het gaaf van DICE dat ze een keer iets anders hebben geprobeerd dan wat de rest van de game-industrie uitbrengt.
Natuurlijk is het niet realistisch, maar dat kun je ze echt niet kwalijk nemen. Volgens mij gaat het in een game om gameplay en niet om realisme.
Op het moment dat een game leuk is om te spelen is het een goede game, toch?
Ik heb me met een Vietnam game kostelijk vermaakt als sluipschutter waar je daadwerkelijk soms 10 minuten in de bosjes lag om een welgemikt shot af te kunnen vuren. Het hoeft geen exact 1 op 1 kopie te zijn van de tijden die er in het echte leven bij komen kijken. Maar zoals Battlefield het thema presenteert is voor mij ronduit lachwekkend.
Tijdens de begindagen van DayZ (mod, niet SA)
Lagen wij ook soms een half uur te sluipen in een weide, paar meter dichter trekken, stilte... Is dat iets.. waarschijnlijk niet... Doortrekken... Beschoten worden, de Z's zien binnen stormen in een huis omdat de kogelschoten vandaar kwamen, rollen, doortrekken, achter de hoek gaan zitten, luisteren naar voetstappen... Is het een npc of een player... Hoekje om kijken en knal... Dood... Geschoten uit het huis rechtover...

Ik denk dat een rustiger fps game het wel goed kan doen...
Verdun is realistisch qua physics, maar nog wel heel erg dat lone wolf gevoel ondanks dat je met je team moet werken om goed te spelen. Ik mis inderdaad ook dat massale loopgraven deel, bij verdun komt het iets terug, maar met 20 man is het nog niet echt iets "massaal". Jammer dat er geen MMO stijl beschikbaar is waar je gewoon 128 vs 128 kan spelen o.i.d.
Het is toch ook een game in ww1 setting? Voor iets realistisch moet je ergens anders gaan kijken.
dat zijn vaak bugs die met de engine te maken hebben en ben ik ook wel tijdens de beta tegen gekomen.
Dat ter zijde had ik ook wel helemaal niet het gevoel BF4 te spelen. gameplay was over het algemeen vlot en voor een beta versie waren er verdacht weinig bugs.
Zijn bugs in de maps. De oude BF4 maps hebben dit nog nauwelijks, terwijl de meest recente maps het nog hebben alsof het spel net gereleased is.
En toch speelde dit heel anders dan een WO2-shooter of shooter met modern thema. Sowieso was het een stuk trager dan Battlefield 4, dogfights waren heel anders, voertuigen zijn langzamer, wapens zijn langzamer. Echte trench-warfare is geen klap aan voor een multiplayer shooter (voor de massa). Daarbij ziet Battlefield 4 er al goed uit maar Battlefield 1 gaat daar naar mijn mening behoorlijk overheen.

En als de gameplay gewoon leuk is, wat maakt het dan uit dat het niet helemaal overkomt met het thema? Als de sfeer er maar is. Gameplay > realisme. Ik heb in ieder geval flink genoten, ook al vond ik de map niet een al te beste keuze. Maar eenmaal gewend heb ik me echt flink vermaakt met alle aspecten die de beta te bieden had.
Ik vond de Beta ook prima spelen, deed me denken aan BF1943 (42 nooit gespeeld), qua tempo en gewoon het gevoel dat de balans goed was.

BF4 vind ik ook prima, maar ook vrij pittig, vooral in het begin, maar in de BF1 beta kon ik gewoon redelijk meekomen.

Zou de game ook op dag 1 kopen, ware het niet dat ze weer met dat Premium komen, en het probleem daarmee is niet zozeer de prijs, maar het feit dat we dan zien dat de community 'opgesplitst' wordt. Dat maakte ik al mee met BF3, waar na de eerste betaalde DLC de helft van de mensen eigenlijk compleet afhaakte, en bij BF4 heb ik dus bewust een jaartje gewacht en kon toen de complete game inclusief Premium kopen voor 40 euro totaal, wat een uitstekende deal was.

Over Hardline en Battlefront lees je eigenlijk hetzelfde probleem: Men speelt nauwelijks die DLC-maps want te vaak zijn die servers niet goed vol, dus tja, zonde.

Bij BF1 wacht ik dus ook gewoon even rustig een jaartje af, en hopelijk ook dan voor een mooie deal de complete game.
Over Hardline en Battlefront lees je eigenlijk hetzelfde probleem: Men speelt nauwelijks die DLC-maps want te vaak zijn die servers niet goed vol, dus tja, zonde.
Ik wil even een andere angle meegeven ...
Vroeger in Counterstrike had je 10 (ruwe schatting) basic maps die iedereen had, maar er waren ook pareltjes van custom maps beschikbaar. Dat duurde ongeveer 30 seconden tot 1 minuut om te downloaded voor de match startte. Speelde veel op een server tot 30 spelers die bijna altijd vol zat (Dusty Dunes server :)), na het opzetten van een alternatieve map had je in het beste geval nog de helft van de spelers. En custom maps (nu DLC) waren gratis!!!

Misschien zijn mensen ook een beetje gewoonte dieren dei vasthouden aan het origineel :)


Zelf wil ik een shooter wel op day 1 spelen of niet, blijvende shooters bestaan niet meer en na 6 maand is de community al niet meer hetzelfde als bij de start, terwijl vroeger games jaren hot bleven.
Dat je een jaartje heb gewacht bij BF4 was achteraf gezien niet anders dan verstandig. Die game had teveel bugs bij release. Kan het helemaal vinden in je mening over het opsplitsen van de community met de Premium release. Erg jammere trend dit! Toch heb ik hem aangeschaft omdat ik een die-hard fan ben vanaf het eerste deel, maar toegegeven de prijs is teveel. En sinds kort gaan ze nu eindelijk de BF4 dlc vrijgeven. Deze reeks word een beetje een elite game, dat was al zo bij BF4 en nu wederom. 130 eu voor een game vind ik niet normaal!

[Reactie gewijzigd door Opossum op 17 september 2016 00:06]

Hetgene wat jij schetst deed mij eerder bij Battlefield 3 om die reden afhaken.
Hier ook, ik heb later BF3 nog een keer gratis gekregen als download, maar op een of andere manier kon ik er niet aan wennen, aan BF4 ben ik al helemaal niet begonnen.

Deze BF1 gaat er wel komen :)
Battlefield 4 Premium is sinds vandaag ook GRATIS!

Ik bedoel de uitbreidingen!

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 16 september 2016 13:14]

Al sinds eerder deze week zelfs ;-)

Voor alle platformen waarop BF4 beschikbaar is (PC, PS4 en XB1).
#Offtopic

Ik heb mijn slaap nog niet uit! :P

Dat wist ik nog niet. Ik log niet zo heel vaak in namelijk.


Even over Origin Access: Ik vind dat best de moeite waard eigenlijk voor die 3,99 per maand. Het aanbod wordt steeds beter en daarmee krijg je de base wel goed gevuld (multiplayer servers).

BF4 heeft inderdaad enough servers en no players en dat trek je toch wel aan/recht met 3,99 per maand (Premium Lidmaatschappen). En de daarbij behorende kortingen van, ik dacht zo'n, 10% per titel (Recente titels welteverstaan).

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 16 september 2016 13:39]

No problem hoor ;-) Zag het ook maar toevallig via Reddit.

EA Acces (de xbox variant ervan) is ook zeer zeker de moeite waard. Kost relatief gezien niets, en je krijgt er best wat voor terug. Niet alleen BF4/HL maar ook alle sportspellen, Unraveled, Titanfall etc.
Battlefield 4 zelf is 5 euro in de sale geweest dus ik vermoed dat dit ook wel een factor speelt. Zoals Cybertek terecht opmerkt zijn momenteel alle DLC gratis te unlocken (Origin>On The House).
Bijzonder dat mensen het (te) veel op BF4 vinden lijken. Misschien had je verwacht dat het een heel ander spel dan Battlefield zou worden maar met dezelfde naam!? Ik heb honderden uren BF4 gespeeld maar vindt het toch wel anders spelen. Ok ja... het is een FPS game en ja er zijn tanks en vliegtuigen maar er zijn genoeg vernieuwingen en de stijl en setting is volledig anders.

Ik heb mij kostelijk vermaakt en dit wordt ook een instant buy. Helemaal als ik bedenk dat de map uit de beta wel één van de minderen zou kunnen zijn.
Ik vond het op starwars battlefront lijken.

Het is overigens weer een slechte console port, wou keybinds aanpassen en kreeg een controller op me PC te zien...
En Starwars Battlefront leek weer op BF4 met een Star Wars skin. Zo blijven we bezig.

Keybinds hebben een apart menu, je zat bij controls te kijken. Console port my ass, de game ziet er geweldig uit en loopt als een zonnetje met 64 spelers op een relatief laag budget game PC.

Speel eens op de PS4 en daarna op de PC, wereld van verschil.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 16 september 2016 17:08]

Aanpassen lukt wel, alleen niet via de meest logische menu optie. Vond het consolegevoel eigenlijk niet aanwezig.
Ik heb het console gevoel al sinds bfbc2 joystick controle was gewoon super in bf2 daarna is het in een hoog tempo naar beneden gegaan!
De ervaring die ik met 1942/desert combat en bf2 heb gehad heb ik in de na komende delen niet meer gevoeld! Ik vind dat de console aanpassingen te veel merkbaar aanwezig zijn in de bf serie!
ik zou een pc only toe juichen!
desert combat ftw en forgotten hope!
Het leuke is dat de controller wel ingame gebruikt kan worden, maar de menu's mee besturen lukte niet. Je kreeg het ingame menu niet eens geopent met een controller.
Niet dat je ook maar een beetje competitief mee kan doen met een controller, maar goed.
Het vliegen gaat mij een stuk beter af in BF1 i.c.m. een controller. Vooral met de bomber is het op deze manier lekker cruisen :)

In BF4 lukt het ook vrij goed de voertuigen te besturen met een controller. Veel erg goede jets gebruiken joysticks. Heli's zijn bv ook makkelijker met een controller.
Ik vond het ook op battlefront lijken. Ipv jedi's nu overpowerde poppetjes.

En die vlag tussen de rotsen was gewoon super kut. Als iemand boven je op je liep te schieten zag je diegene gewon niet. Vrijspel hadden die lui.

Blijft echt een schijtmap.
Graphics op de ps4 was echt slecht. Hoop dat die pro het beter doet.
Ik denk dat het een groot deel voelde als BF4. Omdat het telkens dezelfde map was. Dus je kreeg al snel het "oude vertrouwde" gevoel wat leek alsof je BF4 weer zat te spelen. Maar eigenlijk was puur de eentonigheid van de map hier de oorzaak van.

(Dit is in ieder geval voor mij het geval)
Ik heb mij kostelijk vermaakt en dit wordt ook een instant buy. Helemaal als ik bedenk dat de map uit de beta wel één van de minderen zou kunnen zijn.
Voor mij wordt dit ook een instant buy, maar ik denk wel dat de beta maps altijd een van de beter zijn.
Bij Bad Company 2 was de beta op Atacama Desert, wat na release ook een van de populairste maps was.
heb het 2 x een middagje gespeeld, vond er geen drol aan.
Vond mijn eerste paar potjes ook erg tegenvallen. Er zijn behoorlijk wat verandering in de handling van wapens doorgevoerd waardoor ik echt tijd nodig had om de switch van de bf4 handling te maken.
Echter toen ik het een beetje in de vingers begon te krijgen werd het steeds leuker. Ja de map was niet de beste keuze voor een bèta. Toch heb ik me ontzettend vermaakt. De game is wat simpeler en geoptimaliseerd voor nieuwe bf spelers maar moet eerlijk zeggen dat ik hier geen enkel probleem mee heb.

Sniping is weer leuk geworden dankzij de sweetspot mechanics en vind de cqc ook een stuk interessanter en gebalanceerder.

De graphics zijn ook fenomenaal en zijn zelfs met alles op Low baanbrekend en immersive (niet zoals bij bf4 waar Low er echt bagger uit zag)

Natuurlijk is iedereen anders en heeft zijn eigen meningen over het spel maar ik vind wel dat je meer dan een middag hierin zou moeten stoppen om een goed beeld te krijgen.
Ik vond het geluid rond uit slecht! En ze moeten ook is stoppen met die zaklampen op de sniperrifles prima een zon reflectie in een scoop maar als je in de schaduw ligt?
Uhm geluid was awesome, alleen ontbraken surround voetstappen zodat je met goede geluidsinstallatie mensen niet kunt localiseren op geluid. Verder moet ik toch echt zeggen, petje af Dice. Het feit dat het een oude build was met behoorlijk wat problemen, en ik me toch grondig heb vermaakt duidt op een enorm goed team.
In de schaduw geen reflectie hoor?
ik mis heli's echt zo erg...
vroegah met toetsenbord + muis + flightstick eindeloos plezier mee gehad.
nu lijkt vliegen wel 1 grote grap.

de sniper vond ik wel ook heel cool, +1 daarvoor
Het is ook gewoon dezelfde engine. Je kan het ook meer zien als een (total conversation MOD)
Zo als Forgotten hope 2 op de Battlefield 2 engine loopt http://forgottenhope.warumdarum.de
Start voor de grap eens BF4 op nadat je BF1 hebt gespeeld. Geloof me dat ziet er compleet anders uit.
BF4 lijkt zwaar verouderd ten opzichte van BF1.
een game maker gaat zijn concept natuurlijk niet helemaal veranderen als het aanslaat... dat is logisch!
Eens, ik vind het ook erg bijzonder dat het voor een beta naast een aantal bugs vrij goed speelbaar was. Als die bugs eruit zijn is dit zeker een game die ik urenlang ga spelen.
Het is dan ook al een beta en geen alpha. Het spel zit zeer dicht tegen release datum aan. De meeste bugs moeten er dus uit zijn. Dit soort tests is dan ook in de eerste plaats bedoeld om na te gaan of de server infrastructuur het aan kan en om de laatste grote bugs te vinden die het spel sterk kunnen storen op release dag.
idd het speelde lekker en heb meteen de ealy enlister gehaald want na de alpha te hebben gespeeld en toen de beta(op de een of andere manier vond ik de alpha lekkerder spelen geen idee waarom)
Kan niet wachten tot de 18e oktober :).
Ik hoop wel dat je wapen van je mini tank iets minder wordt en niet teveel want meestal is het eerst te sterk en dan te zwak, het zelfde geld voor de trench knife wat een one kill wonder is meestal.
De map keuze vond ik persoonlijk niet echt het ww1 gevoel geven waar ik dat dus absoluut wel had met de map van de alpha.
Heb geen idee hoe een team het voor elkaar kreeg want in 1 potje was de enemy train binnen 5 min na het spawnen van dat ding hij al kapot, terwijl ik met vliegtuigen en zelfs de kleine tank dat ding met geen mogelijkheid kapot kreeg binnen 10 min laat staan in 5.

Wat mij ook opviel was dat niemand medic was(ook ik maar soms)want de assault class was handiger en de sniper class ook. Wel met medic gespeeld en ja het is wennen maar dat ging prima al hoop ik wel dat we ook sub machine guns krijgen want met automatic dan wel single shot wapens blijven schieten is gewoon belabberd. Geef mij een shotgun of iets anders indien mogelijk en ik ga die net als bij bf3 en bf4 als eerste uitspelen.
Ik betwijfel of dat een officiële survey is Sneek? Zeker ook omdat je username moet invullen.
Iemand die 100% kan bevestigen dat het een officiële is?
Ik kan bevestigen dat het een orginele survey is, in een mail van DICE omtrent het GameChangers programma stond bij mij onderaan:

"Note: There is a larger survey you’re more than welcomed to take as well if you have the time. You can do so here." ("here" linkt in dit geval naar de officiële survey).

edit: ik add het wel even in firstpost.

[Reactie gewijzigd door Sneek op 16 september 2016 13:21]

Jammer dat er geen prijs is voor het invullen van die survey. :+ Maar misschien wordt het dan beter gefilterd qua eerlijkheid. Ik ben i.i.g. benieuwd naar de stabiliteit zodra BF1 live gaat.
Waarom zou je een survey niet eerlijk invullen? Omdat je denkt dat je eerder een prijs wint omdat je de game de hemel in prijst? Denk dat developpers liever eerlijke kritiek hebben dan iemand die alles geweldig vindt.
Je beantwoord mijn vraag met dezelfde antwoord die ik gaf. Apart.

I.i.g. misschien werd een kleine prijs wel gewaardeerd.
Ten eerste jij stelt geen vraag, want ik zie nergens een vraagteken. Ten tweede je zins opbouw geeft niet aan dat je überhaupt een vraag hebt.

Je zeg jammer dat er geen prijs is, maar misschien wordt er dan beter gefilterd qua eerlijkheid. En die vergelijking snap ik niet helemaal, of er nu wel of niet een prijs is wat doet dat met de eerlijkheid?
Ik speel BF al sinds 1942 en heb alleen Vietnam en Hardline overgeslagen (wel eens gespeeld, maar thats it)... En ik vond het erg prettig dat ik deze survey in kon vullen.

Eindelijk het gevoel dat ik ook gehoort wordt als BF fan en heb de vragen serieus ingevult en mijn gebreken kenbaar gemaakt (Vooral de naar mijn gevoel erg gelimiteerde map pool door het gebrek aan custom maps).

Hopelijk doen ze er wat mee! :)
Vietnam overslaan... 8)7

Ontopic: vond m gelijk lekker spelen! Bring it on
Ik heb het wel een paar keer gespeeld, maar niet aangeschaft. Wel leuk maar al dat bos trekt me niet zo. Ik speel de Zavod mappen in BF4 ook nooit.
Kon je met Vietnam niet rijden in een Jeep en je eigen muziek opzetten? Wat ik me kan herinneren reed ik door de Jungle met Frans Bauer :Y)
Dat was 1 van de mooiste dingen, hop de heli in (of elk ander voertuig) en dan een lekker nummer opzetten en goan!!
Goede link naar de survey, heb geen mail gehad hiervan.
Heb hem ook maar meteen ingevuld.

De game was niet verkeerd, maar op de een of andere manier miste ik toch wel het een en ander.
De andere setting beviel me wel, maar de map in de beta vond ik niet erg geweldig.
Toch ben ik benieuwd met wat ze nog gaan komen, maar bij release zou ik het spel niet meteen aanschaffen, gezien de problemen bij BF3 en 4.
Ik kan nergens zien of dat de officiele survey is, ik zou voorzichtig zijn om je username van origin in te vullen. Lijkt me nergens voor nodig?
Wat hebben kwaad willende aan mijn Username dan? Als ze die graag willen hebben hoeven ze alleen maar naar de EA Forums te gaan dan hebben ze er binnen no time duizenden.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 16 september 2016 13:15]

Origin username is bij wat anders dan mijn gamenaam? Het is niet heel ernstig uiteraard, maar ik vraag het me of het de officiele is. Ik zie nergens ergens wat van Ea, of dice wat betreft deze link.
De game zal twee weken geweldig zijn, dan kan je de betaalde hacks kopen en dan is het verpest... zonde dat ze dit niet goed onder de knie krijgen....
Hoe kom je daar bij? Hackers zijn totaal geen probleem in BF4 of BFH.
Hacken is totaal geen probleem... 20 eu per maand en je kan wallhacken totdat je er geen zin meer in hebt.

Kheb t zelf geprobeerd en t werkt prima.
Eigenlijk moet iedere grote game een open beta hebben. Hiermee kun je duidelijk zien of het spel wat is. Dan los je al die onzin met No Man's Sky op en als je game goed is zal iedereen het spel kopen.
Ze kunnen ook gewoon een demo uitbrengen van een game die gewoon altijd beschikbaar is vanplaats een open beta.
Inderdaad, tegenwoordig koop je een spel van ¤60 en als het rommel is heb je pech. Met een beta of demo weet je pas hoe het spel is en ook of het wel lekker draait op je PC.
tegenwoordig koop je een spel van ¤60 en als het rommel is heb je pech

Dit is niet helemaal waar, volgens Origin. (Electronic Arts)

Je kunt gewoon je geld terug vragen met de huidige client. Dit noemen ze de "Grote Game Garantie".

#additional

Steam ook overigens! Refund per Titel!

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 16 september 2016 13:34]

Dat hebben ze met BF2 gedaan, één van de redenen dat ik deze game ook heb aangeschaft,
Probleem is dat demo's meer kosten dan ze opbrengen.
Vroeger had je bijna van iedere game een speelbare demo of beta release. Nu moet je het vaak doen met een filmpje op YT en dat zegt buiten het uiterlijk niet genoeg.
Maar zolang iedereen gewoon blijft kopen zullen ze er niet veel moeite in willen stoppen, pas als de verkoop cijfers te lag zijn gaan ze denken en dan is het vaak al te laat. Als de eerste spelers al beginnen te klagen dan gaat de rest afwachten en misschien zelfs wel afzien van de aankoop...
Het is een beta. Bedoeld om de laatste fouten eruit te halen voordat de game live gaat.

Geen demo voor de eindgebruikers om te kijken of een spel leuk is.
Maar als die grote ontwikkelaars weten maar al te goed dat dit een mooi stukje promotie is. Een open beta is gewoon een lokkertje om het echte spel te kopen.(en daar heb ik geen enkele moeite mee)
Uiteraard, maar noem het dan geen beta, maar een trial period. :)
Deze open beta's zijn wel degelijk deels als demo bedoelt.
Dan moeten ze het geen bèta noemen ;)
Er wordt wel degelijk beta getest, dus waarom niet?
Het is of een bèta of een demo toch? Een bèta gebruik je om dingen te verbeteren een demo om dingen te showen. Althans... zo vat ik het op.

Vroeger kon je van heel veel games ook demo's downloaden of zaten die op een schijfje bij game magazine's. Dat waren toch ook geen test games waar de ontwikkelaar hun game mee testen? Dat was puur om het spel te verkopen. Dat is een demo.
Ze gebruiken het zowel om te showen alswel om nog een zooi laatste bugs en glitches te vinden. Er is ook een closed beta geweest.

Demo's brengen anders te weinig geld op, zie ook https://www.youtube.com/watch?v=7QM6LoaqEnY
Het is wel degelijk een demo. Een échte open beta had alle content gehad, niet één map.
Ergens blijf ik erbij, verkeerde mapkeuze. Naast de inconsquente bulletdrop, die ze neem ik aan wel fixen, was het duidelijk een beta. Ik wacht de game wel rustig af, waar de vorige deeltjes, buiten hardline, nobrain instant buy waren, heb ik nog mn twijfels over deze versie.
Ja die map keus was niet echt optimaal om alle classes goed en wel uit te kunnen proberen. Voor de rest ligt de ww1 setting mij wel, leuk voor tussendoor als ik CSGO even moe ben.
inconsequente bulletdrop mag eigenlijk ook wel voor een WO1 shooter. Ik denk dat je in die tijd blij mag zijn als er uberhaupt een kogel uit je geweer komt :)
Gameplay boven realisme. Wil je een spel competitief en skill-based maken dan moet er enige vorm van consistentie in zitten. Geen lotto schieters, dan blijft dit spel voor het hardcore publiek en op lange duur nog leuk.
BFHL was dan ook ronduit waardeloosch :9

Maar waarom BF4 een instabuy? Ik vond de game erg gaaf, daar niet van. Maar ik vond het zeker meer een "BF3.5" dan een BF4...
Er zit genoeg verschil tussen 3 en 4 om het echt een losse game te noemen.

Ik begon BF4 ook met "Tis een BF3 deel 2"... Maar na dik een jaar spelen ging ik met mijn oude BF3 clan weer een paar potjes BF3 spelen.....Het verschil tussen die 2 viel me toen pas op. Het zijn echt 2 losstaande titels. Alleen het lopen al is enorm verschillend.
Die inconsequente bullet drop blijft wss, je vecht niet met moderne assault rifle's tenslotte. En dit is onderdeel van de laatste BF games geweest, afhankelijk van wat voor wapen tuig je hanteerden.
Zo fantastisch vond ik hem niet ..
Grafisch erg mooi, geluid slecht want je hoorde je vijand totaal niet deze kon gewoon achter je aan lopen zonder dat je het door had.
Aim erg klein en jammer dat ze de Star Wars engine hebben gebruikt hier voor.
Laatste twee dagen veel cheaters en hackers online die het hele spel verziekten, door totaal onzichtbaar te zijn en aimbots gebruikten....

De dogfights daar in tegen zijn fantastisch en het komt hierin echt weer aan op skills.

Nog veel bugs en glitches maar hoop echt dat EA dit aanpakt.
Dit hoop ik overigens ook voor de cheaters en hackers maar daar laat EA nog veel te wensen over.
1 van de redenen dat ik blij ben dat ik lekker op een console speel. Dan ben ik maar een zogeheten "console peasant", so be it. Er zullen vast overal cheaters zijn, ook op consoles maar daar merk ik er nooit zoveel van. Bij COD maak ik hooguit mee dat spelers gebruik maken van glitches om daarmee buiten de map te komen of zoiets.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met de Beta van BF1. Gezien de duur ervan had ik echt verwacht dat er gaandeweg nog een map zou worden toegevoegd. Bijvoorbeeld de map die tijdens de closed Alpha is gebruikt, maar helaas dat mocht niet zo zijn. Dat is iets wat de Beta van Black Ops 3 vorig jaar wel deed.
Helemaal eens met jouw comment.
Dit is ook een van de redenen waarom ik op multiplayer games op de console speel, ondanks dat ik een goede game PC heb.

Toch heb ik deze Beta op de PC gespeeld (Nog geen huidige generatie console) En het viel mij gewoon op hoeveel hackers en cheaters er zijn online op de PC.
Ook word er nauwelijks gecommuniceerd via microfoons en is het daardoor sociaal gezien echt super saai, tegenover gesteld met de ingame chat op console tijdens multiplayer games.

[Reactie gewijzigd door Thebestchoice op 16 september 2016 19:36]

Goede reden, ik ben van de pc master race maar hackers kunnen een spel totaal verzieken. Ultieme oplossing? Een kit kopen om muis en toetsenbord te gebruiken op console. Maarja, dan heb je eigenlijk ook weer een "cheat".
Star Wars engine? De "frostbyte" engine bedoel je. Die ze sinds Bad Company 2 gebruiken.

En Star Wars Battlefront leek weer op Battlefield 4 met een star wars skin, zo beaamde veel nerds op het internet. Nu is het weer dat BF1 op de star wars game lijkt... 8)7
Sinds bad company 1 *
Maar bf 1 draait op frostbite engine 3.0,
Dus technisch gezien precies dezelfde engine als bf4.
Nog veel bugs en glitches maar hoop echt dat EA dit aanpakt.
Dit hoop ik overigens ook voor de cheaters en hackers maar daar laat EA nog veel te wensen over.


In ieder spel is dit het geval. Neem nu de helft van de Steam D-base, dan ben je beter af als je single player gaat spelen. Het wordt inderdaad tijd dat men hier wat aan doet!
Zegt genoeg over de interesse voor een WWI of WWII shooter, toch?
inderdaad hier doet DICE wat Activision vergeet te doen. luisteren naar de communitie
Nou ja, een niet onaanzienlijk deel van de community vraagt al jaren om Bad Company 3, maar tot nog toe zijn ze daarin Oost-Indisch doof.

Vond het een voorspelbare teleurstellende beta ervaring. Balance kan verbeterd worden en qua maps heb je straks tenminste de keus, maar het was allemaal veel te arcade-achtig.
Ze zijn niet doof qua BC. Ze weten niet hoe ze een BC3 moeten maken want ze weten niet goed waarom BC2 zo goed is ontvangen en in plaats van een game te maken en te doen alsof ze het goed doen ze liever niets. Maar als je de BF1 beta hebt gespeeld lijken ze qua mechanics wel weer in de goede richting te gaan. Alles kan weer kapot :D
Ja die post is me bekend, waarin ze aangeven niet goed te weten wat men zo goed aan BC2 vond. Nou, dan heb ik de oplossing: het www. Staat vol met blogs, artikelen en YouTube filmpjes van mensen die uitleggen waarom BC2 zo goed was...
Ik denk dat dat wel mee valt. Hoewel ik helemaal geen fan ben van de huidige cod games zijn ze nog altijd enorm populair en gaan ze ieder jaar weer als warme broodjes over de toonbank. COD word dan ook veel gespeeld door "console peasants" en misschien minder door de forumhelden en internetridders. Dat geeft een wat verkapt beeld van de werkelijkheid, maar onderschat de COD community niet.
CoD: Advanced Warfare, zelfde jaar gelereased als BF4... Peak spelers afgelopen 24 uur: 365.
Call of Duty: Infinite Warfare had in mei nog maar 30.000 spelers, totaal!

BF4, peak spelers afgelopen 24 uur: 28,484 (enkel PC!) 122,848 totaal.

DICE luisterd een stuk beter naar hun communitie dan Activision doet met CoD en dat is gewoon terug te zien in speler aantal. (Als DICE niet zo proactief BF4 doortontwikkeld had na release, was het nu net zo dood geweest als CoD)
Dat is een slechte vergelijking want er komt ieder jaar een cod game uit. Ik zei ook niets over replay vallue. COD heeft minder die-hard spelers. Ze verkopen een sloot van de games op de releasedatum aan mensen die zo nu en dan gamen en de game na 2 maanden in een hoek gooien. Je zou jaarlijkse verkoop aantallen met elkaar moeten vergelijken, dan nog zeg ik niet dat COD het wint van Battlefield, maar de COD games verkopen wel goed.
Hopelijk halen ze ook het probleem eruit dat nadat de ronde is geëindigd dat hij gelijk doorgaat naar de volgende ronde en na 40 seconden toch terug springt naar het resultaten scherm.. (xbox one)
Heb je hem gemeld ? :) Als iedereen maar denkt dat een ander het wel doet is de kans groot dat hij niet wordt op gelost ;)
Ze (DICE) zijn al op de hoogte van die bug las ik via twitter :)
Nee. Ik heb de beta dan verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat het voor EA was om te testen of de capaciteit en de server gebeuren allemaal goed zou gaan..
Hhad ik altijd kreeg maar heel soms dat ik als eerste in de game zat(en geloof mij de eerste 10 sec was er dan ook niemand die naast mij vloog of reed) maar driekwart van de tijd moest ik de volledige 50 of 60 seconden van de afteltimer afwachten voor ik kon spawnen en dan maar lopen jansen :S
Beta een paar dagen gespeeld, maar toch weer terug gegaan naar BF4 en BF: Hardline. De mappen zijn mij te groot en ik blijf het frustrerend vinden dat je als infanterie zo kwetsbaar bent tegen voertuigen. Daartegen draaide de Beta wel erg soepel en heb eigenlijk geen bugs of andere irritante zaken gevonden.
Nou ja er was toch wel voldoende te klagen, maar laat ik voorop stellen dat de beta voor 90% zeer goed speelbaar was. Toch wel een hoop bekende bugs en/of bijwerkingen die deels al lang in de frostbite engine zitten, dan wel het gevolg ervan zijn:

regelmatig vast komen te zitten tussen de rotsen
Een paard wat deels in de omgeving vast zat
Ik heb het paard ook zwevend gekregen
Voor een deur staan en dan niet de X krijgen om m te openen, 2cm verder kan het wel
Als sniper door een muur heen steken
Je voertuig kapot rijden op een steen van nog geen 30cm

etc.

Toch kreeg ik hier een beetje het wow gevoel van wat ook ook met COD2 op de 360 had. Het laat zien wat er op de Xbox one nog voor ruimte is. Want visueel was het behoorlijk indrukwekkend.

Mijn geld gaat naar BF1.
Ook leuk als je op de Xbox One op start drukte de hele game vast hing voor 10-15 seconden :P
Paarden vond ik sowieso vrij inconsistent werken als je melee gebruikte.
Ik denk dat paarden zich in het echt misschien ook wel wat inconsistent gedragen tijdens een melee-aanval ;P
Vooral de voetstappen van vrienden/tegenstanders niet kunnen horen was irritant.. In de andere delen werkte dit wel goed.

De game was voor mij wel leuk, de map zelf iets minder. Maar ik denk dat de diversiteit in de volledige game dat puntje weer goedmaakt. Ben benieuwd, zal hem niet pre-orderen. Maar ik wacht wel even de reviews af. Na zoiets als Battlefront... }:O

[Reactie gewijzigd door Salmon op 16 september 2016 13:32]

De BF1 open beta had naar mijn gevoel minder quirks en bugs dan release BF4. Het was wel erg wennen in het begin gezien de meeste wapens single shot zijn en pray-and-spray nu echt meer pray is geworden dan spray. Tanks met serieuse bulletdrop (niemand gebruikt de sterkste shell in BF4, doet amper meer damage en de drop is lachwekkend), vliegtuigen die echt skills en teamwork vereisen (als bomber ben je nutteloos zonder backup van de fighter planes bv)...

Maar buiten dat, het spel gaf mij een erg goed battlefield gevoel. BF4 heeft dit ook goed gedaan. De erg grote maps, chaos aan infantery en voertuigen is echt heerlijk, en ze hebben mijn grootste knelpunt aangepakt... het spawnrapen. Als je als team nu hard achterstaat krijg je een troef in handen gedrukt om proberen het tij te keren. Dat was met voorgaande Battlefields een ramp op elke map.

Ik had het idee dat er wel een gebrek is aan voertuigen, doorgaans had je nooit meer dan 2 tanks tegelijk in je team op het slachtveld. En ik zie bij dit soort grote maps toch graag wel Golmud achtige tafarelen, dikke tank oorlogen.
De laatste week van de beta ontplofte tanks met enige regelmaat. Daarnaast zijn ze enorm traag.. de tegenstander kan letterlijk rondjes om je heen lopen. Elke point die je overneemt, word direct weer terug overgenomen.

Uiteindelijk zijn armored vehicle's relatief zinloos. Een goed functionerend team, plaatst mine's en bombardeert je plat in een voertuig. En als ze dat niet lukt, word je simpelweg genegeerd.
Meerdere potjes gezien, wat een grote vehicle rampage leek omdat er een paar rondjes reden vol geladen met team mates en de juiste load-out. Aan het einde won de tegenstander dik in punten.
Kills maken is maar het halve werk in de BF serie, maar dat weet je ook wel. Bovendien zijn het voornamelijk dezelfde noobs, die rambo stijl met dynamiet in hun hand op je af komen gerend.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 16 september 2016 17:18]

Geloof mij de map was niet fijn de alpha map was kleiner en voelde veel meer als ww1 aan, en ja bf1 speelt totaal anders dan bf4 maar ik vond het wel verfrissend.
Heb toch wel een aantal bugs gehad. sowieso server issues, maar ook twitches en glitches. Ook een bug dat ik geen wapen kreeg bij het spawnen.

Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf tot alle bugs gepatched zijn, en de servers de load aankunnen. Anders gaat me dat alleen maar frustratie opleveren.
Lijkt mij dat de servers het wel aankunnen. Het zal toch niet zo druk worden als tijdens een open béta + als ik het goed herinner er was een ddos attack op de server, daar lag de grootste stoorzender van de eerste dag.
Ookal is er veel kritiek op beta's is dit toch wel de juiste manier om zo'n grote game zo perfect mogelijk te leveren. Verbaas ons EA! :*)
Het is ook een schot in de roos om met zo'n thema, door het publiek gevraagd, op de proppen te komen. Ik was alleen de map eigenlijk na 1 keertje spelen beetje beu gespeeld waardoor ik uiteindelijk maar 2 keer BF1 heb opgezet... Maar de meerdere maps zullen daar wel verandering in brengen :)
dat is zonde want als je de game koopt heb je geen beta tag ^^ 4 dagen inloggen en level 15 zijn.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True