Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 218 reacties

Het is wat apart: iets spelen op de E3 en dan nog weken moeten wachten voordat je er iets over mag vertellen. Toch is dat wat er dit jaar is gebeurd. Dankzij Electronic Arts en pr-bureau Vertigo 6 mochten wij in Los Angeles alvast aan de slag met content die later in de online alfatests wordt gebruikt. Die build was verder dan de build die op de showvloer van EA Play kon worden gespeeld, en nog veel belangrijker: we mochten onze sessies van begin tot eind opnemen. We konden dus niet alleen aan de slag met Battlefield 1 in twee verschillende spelmodi, maar ook meteen laten zien wat we daarin allemaal deden.

Op de vloer van EA Play was de map St. Quentin Scar speelbaar, in de Conquest-modus. Diezelfde modus en map konden wij wat uitgebreider uitproberen, zodat we bijvoorbeeld ook wat meer tijd konden doorbrengen in de voertuigen. Daarna konden we ook nog de Domination-spelmodus uitproberen, in een kleinere variant van dezelfde map. Hier was logischerwijs wat meer ruimte voor 'simpele' vuurgevechten, en het is ook meteen een goede kans om de beide versies van St Quentin Scar met elkaar te vergelijken; in het verleden bleek immers niet elke Battlefield-map even goed schaalbaar.

Daarnaast zorgde deze eerste speelsessie ook meteen voor onze eerste blik op de game zelf. Bij de onthulling in Londen zagen we slechts een trailer en wat flarden gameplay; erg prettig dus dat we op de E3 een blik op de game zelf konden werpen. Battlefield 1 wordt uiteraard gemaakt met de inmiddels bekende Frostbite-engine. Officieel gaat die nog steeds door het leven als Frostbite 3, al hebben DICE-medewerkers al aangegeven dat het om een doorontwikkelde versie gaat van de engine die voor bijvoorbeeld Battlefront is gebruikt. Veel details daarover hebben we nog niet, dus zullen we zo veel mogelijk opvallende zaken met het blote oog proberen te spotten.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True