DICE zegt aan volgende Battlefield-game te werken

Ontwikkelaar DICE werkt aan de volgende Battlefield-game, maar de ontwikkelaar zegt verder niets over hoe de game heet en wanneer hij uitkomt. De ontwikkelaar bracht onlangs Star Wars: Battlefront uit. De vorige Battlefield-game was van een andere ontwikkelstudio.

Een deel van het team blijft werken aan updates voor Star Wars: Battlefront, maar een ander deel gaat over naar het ontwikkelteam voor de volgende Battlefield-game, zegt de topman op Twitter. Dat is alle info die DICE bekendmaakte over de Battlefield-game. Details over de naam van de game en een geplande releasedatum zijn er nog niet. Ook is het onbekend hoe ver de ontwikkeling is gevorderd. Ontwikkelaars werken doorgaans enkele jaren aan een game.

DICE bracht vorige maand Star Wars: Battlefront uit, een shooter met de karakters uit de filmserie Star Wars. In maart kwam Battlefield: Hardline uit, een game van de ontwikkelaars van Visceral Studios. De laatste Battlefield-game van DICE was het vierde deel uit de franchise.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

14-12-2015 • 09:16

212

Submitter: zikje

Reacties (212)

212
209
175
2
0
8
Wijzig sortering
Alstublieft een vervolg op Bad Company 2.

Levolution is leuk, maar in dat spel kon je echt bij Rush een hele basis met de grond gelijk maken. Prachtig.

Dankzij het gebrek van vliegtuigen en prone leek de gameplay soms ook wat "minder chaotisch" dan BF4 nu.

En natuurlijk een campaign met een beetje humor erin, vooral na de "so serieus, want ons schip wordt aangevallen door China" campagne van BF4. Echt zin om weer de rotopmerkingen van de BC crew te horen.
Bepaalde dingen waren best wel goed in BC2.

Pluspunten:
- destruction; het kunnen vernietigen van gebouwen
- voertuigen waren niet van karton
- Sprint optie

Maar er waren ook mindere aspecten aan BC2.

Minpunten:
- relatief kleine maps
- geen prone (Die chaos vind ik juist fantastisch, dat geeft juist een veldslag gevoel)

Maar er zijn ook dingen in BF3 en BF4 die daar weer uitsteken. Zo vond ik snipen eindelijk eens te doen in BF4. Terwijl BF3 met zijn Javelin en lock systeem goeie teamplay bevorderde.
Campaigne laat me nog steeds totaal koud in deze reeks btw.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 28912 op 23 juli 2024 10:44]

Ja een Bad Company 3 zou geweldig zijn.

Smaken verschillen, maar alle BF's sinds BC2 zijn in mijn ogen een achteruitgang geweest. Ongelooflijk dat Dice tot nu toe kennelijk niet heeft beseft dat ze met Bad Company 2 echt goud in handen hadden.

Rush was in BC2 echt een speciale modus met speciaal daarvoor gemaakte maps (in latere BF's waren het slappe aftreksels van de Conquest mappen). Geweldig hoe je inderdaad met genoeg vuurkracht een hele basis van een veilige afstand met de grond gelijk kon maken, zodat je niet het MCOM station 'handmatig' hoefde uit te schakelen met alle risico's van dien.

Heerlijk ook hoe het front steeds verschoof. Binnen één map (enorme maps waren het) had je ook zóveel variatie. Ik heb Rush-maps zoals Arica Harbor, Valparaiso, Isla Inocentes, Oasis en Cold War helemaal grijs gespeeld.
Dat gevoel heb ik ook bij de latere BF games.

BC2 was gebouwd om Rush te spelen. Dat merkte je aan alles. Een langzame aanpak, waarbij je alle cover vernield en doordacht te werk gaat, werkte zoveel beter dan domweg "rushen".

In de latere BF's kan daarvoor gewoon te weinig kapot.
Klopt ja.

Wat mij betreft mogen ze enorm lui zijn bij de nieuwe BF:

Pak BC2, behoudt vrijwel alles (inclusief alle geweldige maps), gooi er de nieuwste Frostbite-saus overheen, voeg eventueel nog wat nieuwe wapens/maps/etc toe, beperk het aantal bugs tot een minimum, verbeter een paar zaken, klaar!

Een dergelijke 'BC3' zou ik meteen insta-orderen.

Heerlijk hoe die destruction in BC2 bijna overal kon tot je een dorp bijna geheel had platgeschoten, waardoor het voor de defenders nog lastiger werd. Prachtig hoezeer destruction niet alleen spectaculier eruit zag, maar dus ook tactisch van nut was bij de Rush mode. Dit soort eigenzinnige karakteristieken van BC2 zijn in latere BF's teveel verdwenen, waarschijnlijk om er meer een doorsnee shooter van te maken en zodoende meer te kunnen verkopen. Zonde!

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 23 juli 2024 10:44]

Doordacht te werk gaan was o.a. ook mogelijk omdat de maps zo goed ontworpen waren. Je had altijd meerdere manieren om te flanken en/of door te pushen. Alleen was de eerste set van 2 mcoms soms lastiger te verkrijgen, omdat soms het hele team in spawn gelocked kon worden.
ik ben het metje mee eens
na bc2 vond ik de rest waardeloos
BC2 was inderdaad echt fantastisch, ook de SP campaign staat me nog goed bij. Het niveau van destruction was echt fantastisch ja, als je een conquest potje speelde met zo'n 1500 tickets dan lag aan het einde echt de hele map in puin :P. Ik heb hem pas nog eens geïnstalleerd en er zijn nog steeds verbazingwekkend veel mensen online!
Zelf genoot ik in die game nog het meest van de Tracer dart gun. Het gevoel van voldoening wanneer je de ietswat overpowerede heli wist te raken met een goed getimed schot. Heerlijk.
in BF Hardline zit die weer!
Hier een trouwe Battlefield Bad Company 2 speler. Ik speel deze game nog bijna dagelijks. Minimaal 2000 uur op te teller staan.

Bad Compay 2 spreekt mij aan om de volgende redenen.
- Balans tussen infanterie en voertuigen is perfect.
- Klasse en upgrade systeem is erg simpel en effectief.
- De levels werken uitstekend! Ja je kunt tegen chokepoints/meatgrinders aanlopen, zeker als alles kapot is gemaakt. Maar in het algemeen zijn de maps super gaaf ontworpen en niet te klein of te groot.
- Niet kunnen liggen en focus op rush zorgt voor lekkere vlotte en overzichtelijke gameplay.

Reden waarom ik ook Hardline speel ipv de "betere BF3/4". Focus bij HL ligt meer op infanterie en de maps zijn ook kleiner.

edit: wat dacht je van battlefield bad compnay 2 Vietnam. Legendarische DLC die ook heerlijk speelt. En waarbij Hill 137 en Operation Hastings toch super leuk weer waren.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 23 juli 2024 10:44]

Zijn de BC2 servers niet offline?

Ik wilde laatst nog eens spelen, maar dat kon toen al niet meer...
Nee, https://www.gametracker.com/search/bc2/600/?
Al is het in 12 maanden tijd wel hard gegaan. Weekend is het prima speelbaar en savonds vind je ook altijd wel leuke servers. Keuze is alleen beperkt tot 3/4 servers die beetje acceptabele pings hebben. Gelukkig staan er altijd relatief veel in NL en/of Duitsland.
Levolution is leuk, maar in dat spel kon je echt bij Rush een hele basis met de grond gelijk maken. Prachtig.
Eens....Groot gemis bij BF4 dat je de map niet met de grond gelijk kon maken. Neem nou Back to Karkand map uit BF3. Alles kon kapot. Heerlijk was dat. Ook het maken van rubble kills kon daar. In BF4 kun je geen rubble kills meer maken. En levolution vind ik maar matig. Ik wil niet in een stad als Shanghai vechten met wolkenkrabbers waar niks kapot aan kan gaan behalve wat glas. Ik wil met mijn tank dwars door gebouwen een rossen, dood en verderf zaaiend. Dat viel in BF4 toch flink tegen. Ja ik weet dat je in BF4 bv de pilaren van de wolkenkrabber kapot kan schieten waardoor die hele wolkenkrabber naar beneden komt, maar dat is na een paar keer ook niet leuk meer. Snipers onder puin bedelven is dat wel :)

Dus idd een goed vervolg op BF3 of een BC3 versie. Geen COD Black Ops 3 kloon met half mens/robot warriors.
Hopelijk wordt Battlefield 5 alleen voor "next-gen" en PC ontwikkeld. Current-gen heeft al moeite met Battlefield 4 (720P op Xbox One en 900P op PS4). Waarschijnlijk wordt Battlefield 5 op de nieuwe Frostbite 4 engine gemaakt, zou leuk zijn als je bijna alles kapot kan maken zoals bij Rainbow Six Siege.
Ik heb geen idee waarom, maar ik heb dat spel gekocht voor steam tijdens de herfstsale maar de singleplayer was een lachertje en de multiplayer was dan weer irritant, snipers lijken je van overal te beschieten :| Gelukkig had ik er net geen 2 uur op.

BF3 vond ik dan wel weer goed...
Vind bf4 nog steeds leuk om te spelen, een ww2 bf zal ik zonder twijfel meteen kopen.
Ik zou een nieuwe BF game niet bij release kopen, ze hebben er de afgelopen jaren een potje van gemaakt, de game mag zich eerst 2 weken bewijzen en als de fora dan niet compleet vol staan met gezeur over netcode en serverproblemen dan zal ik eens overwegen de game te kopen. BF hardline was gewoon een grote grap en BF3 en 4 waren bij introductie een groot bug drama. BF4 is nu een goede game, maar dat heeft tot lang na de release geduurd voor het zover was.
Helemaal mee eens, ben ook die-hard fan van BF lijn, maar na het fiasco van 4 ga ik hem zeker niet pre orderen. Vind eigenlijk dat de game nu pas released had moeten worden, met de keuze voor 60Hz servers. Eerste half jaar was gewoon te erg, te veel crashes. En nu nog steeds word ik geraakt terwijl ik al om de hoek sta, levolution is leuk maar niet als dat ten koste gaat van de netcode. Liever goeie gameplay, dan realisme. Het is wel grappig dat iedereen de WOII scene perfereerd maar ik denk zelf dat ze de toekomst in gaan. Misschien wishfull thinking omdat ik 2142 toch de beste vond.
Levolution is helemaal kut als het elk potje hetzelfde is. Rare keuze achteraf.. voor een hoop PR praat een dergelijke functie inbouwen.
Och, ik heb BF4 vanaf het begin gespeeld. Afgezien van de performance was het prima.

Hardline was een beetje jammer ja.
heb je het met een blinddoek om gespeeld? Was tot 1 1/2 jaar een groot drama , met bugs en serverproblemen.....ik w8 wel een jaartje voordat ik aan BF 5 begin for sure!
BF Hardline is nu ook wel oké, geen problemen mee. Ik heb idd. ff gewacht tot ik e'm deluxe edition ofzo voor iets van 13,- euro kon krijgen.
BF4 speel ik ook nog regelmatig....en nog genoeg andere mensen...de games zitten lekker vol :)
Zeker en vast. Er spelen 12,8 keer zoveel mensen BF4 dan Hardline op PC. (lol)
BF4 - piek 24h - PC = 36000
BFH - piek 24h - PC = 2800
http://bf4stats.com/ / http://bfhstats.com/
Ja inderdaad. Terug naar ww2 heeft ook mijn voorkeur, maar dan wordt het misschien al snel een BF1942 in een nieuw jasje. Op zich prima, maar iets vernieuwend zou ook mooi zijn.
Hopelijk weer een keer een Battlefield in de WOII setting :) Lijkt me erg leuk, al denk ik dat de kans niet zo heel groot is.

[Reactie gewijzigd door Jelle656 op 23 juli 2024 10:44]

Blijf het zonde vinden dat Battlefield 1943 niet naar de PC is gekomen. Ik zou ook een WOII setting willen zonder high tech en upgrades, maar dat gaat toch niet gebeuren.

Liever spelen ze met het upgrades systeem in op de verzameldrang van de mens. Geef ze eens ongelijk.
Inderdaad! Erg jammer ja, is Battlefield 1943 eigenlijk enigzins populair geweest op de consoles? Ik heb er eerlijk gezegd nooit heel veel over gehoord of gelezen.
Het was even leuk maar helaas alleen maar 4 maps dus de verveling nam snel toe bij veel mensen. Alleen de pacific maps uit 1942 zaten in de game.
Gewoon een komplete remake van 1942. Heeft geschiedenis in de game wat willen we nog meer 😊
Dat in dezelfde Frostbite engine al die gebruikt is in Star Wars battlefront en ik ben jarenlang doet. De gameplay in 1942 was geweldig.
Ben het helemaal met je eens. De game play was zekers geweldig. Dit is en blijft voor mij de beste game van Battlefield . Dit wegens het feit dat meeste mappen overeen kwamen met de daadwerkelijke situatie in die tijd. Echt top. Vooral de FH patch.
Ik meen me nog te herinneren dat bij de launch de servers nauwelijks te bereiken waren en dat DICE heeft gezegd dat ze deze drukte niet verwacht hadden. Ook enkele jaren na de launch kon ik nog snel servers vinden.
Ze hebben verkoop records verbroken met bc2, het werd ook tijd dat er iets na bf2
kwamen voor dice was het toen prestige om frostbite naar pc te porten als voorbereiding op bf3.
Veel bf2 spelers namen het voor lief dat het geen echte bf game was.

Het geluid en geluids posities waren perfect, dice gebruikte 1 hardware thread puur
voor het geluid.

Een link naar een web archief geeft goede info over het geluid in bc2.

http://web.archive.org/we...guide-to-bf-bc2-full.aspx
Klopt, in het begin was het één groot drama. Maar gelukkig was dat alleen in het begin. Na verschillende patches loopt BF4 nu zo smooth als wat. Zo smooth had 't vanaf launch moeten lopen imo maargoed.... Hopelijk heeft men iets geleerd en zal de volgende BF een soepele launch tegemoed gaan.

BF5 of BC3, het is mij om het even. En WOII shooter hoeft van mij niet persé. Een futuristische ook niet. Ik zie liever een actuele waarin tegen IS gevochten moet worden enzo.
Het heeft heel lang geduurd voordat het een beetje soepel ging lopen.
Ik hoop dat ze daarvan geleerd hebben en er dit keer nog een jaartje langer aan blijven werken.
Ik heb 43 een tijdje gespeeld maar het was een uitgeklede versie van 42, grafisch zeker mooi, maar ik had liever gezien dat ze dan 42 hadden omgezet met als toevoeging het squad systeem.

43 miste veel voertuigen die in 42 wel te besturen waren, maar dat is een trend die sinds battlefield 2 is ingezet helaas.
Anoniem: 28912 @REDSD15 december 2015 08:29
BF2142 had anders ook nog zat voertuigen. Daar was infantrie nog echt niet zo oppermachtig als de laatste iteraties.
Ja mee eens, battlefield 2 ook, maar het is elke iteratie iets minder geworden en er kwam steeds minder skills bij kijken. Battlefield BC serie was eigenlijk het diepte punt qua voertuigen, hoewel ik BF:BC2 nog steeds één van de beste shooters vond, kwam er bij BF3 weer iets meer voertuigen terug, maar het niveau van diepgang van BF42 is nooit meer bereikt.
Anoniem: 28912 @REDSD15 december 2015 10:24
Ik moet opbiechten dat ik de eerste uit de BF reeks niet gespeeld heb.

Aan de andere kant heb ik Hardline en Battlefront ook nog niet. (En die ga ik waarschijnlijk ook niet kopen)
Ah dat is zonde, het was geweldig, met twee man in een bommenwerper of een klein gevechtsvliegtuig zitten, een groot oorlogsschip of vliegtuig carrier besturen en positioneren terwijl je wordt aangevallen door vliegtuigen met torpedo's en kanonnen op het strand.

Als je schip zonk kon je nog net opstijgen met 1 van de vliegtuigen of je zelf redden met 1 van de kleine bootjes die naast het schip hing.

Veel van die voertuigen kon je met 2 of meer man bedienen, het zorgde voor veel spektakel :)
Ik kom er soms achter dat ik games alleen maar om dat verzamelen speel :P
Ik ken dat gevoel en eigenlijk is dat heel zonde. BF:V en BF2 hadden dat nauwelijks en daar speelde je gewoon voor de leuk.

Tegenwoordig moet je overal achievements en unlocks voor hebben.
Dit was ook vrijwel de enige Battlefield die ik ooit écht leuk heb gevonden. Lekker simpele game, je kiest een klasse en daar doe je het mee, dat vond ik heerlijk. Was IMO een zeer goed gebalanceerde game, veel meer uren lol aan gehad dan BF3 bijvoorbeeld, ondanks dat het maar een "arcade" game was met een klein aantal maps.

Aan de andere kant kun je niet met zoiets aan komen pappen als volwaardige game (iets dat ze, nu ik er over nadenk, wel een beetje gedaan hebben met Star Wars). Als je wat meer keuze hebt uit wapentuig, voertuigen, gamemodes en maps, dan ben je er wel denk ik, al loop je dan weer het risico om er weer een ongebalanceerd zooitje van te maken.
Heel eerlijk gezegd, is dat een natte droom haha.
Zoveel games die een re-make verdienen of een nieuwe game. Medal Of Honor heeft zoveel magische WW2 spellen gemaakt. Helaas waren de laatste absoluut waardeloos tegen over de oude games (moderne kreupel).

Het probleem voor ons echte gamers is, dat we onder de duim worden gehouden door die vervelende kinderen die dit willen zien: FIFA, COD en ... Laat maar, dat is het alweer zo'n beetje :')
Noem me een zeikerd, maar de huidige jeugd en velen van mijn generatie begrijpen niks van gamen .. Er bestaan maar een paar spelletje voor hun en laat dat juist net 2 niet vernieuwde games zijn.

[Reactie gewijzigd door Mosin op 23 juli 2024 10:44]

Het Medal of Honor team leeft nu nog en heet Call of Duty. Call of Duty was een Medal of Honor remake :)
Sterker nog, het voormalige danger close is verantwoordelijk voor bf4.

Dice LA=danger close.
Team zou ik niet zeggen, volgens mij zijn die ook alweer voor een groot deel vertrokken (Infinity Ward). Call Of Duty was in mijn mening mooi, maar het is nu meer een geld fabriek. Call Of Duty is gewoon een probleem geworden in de game industrie ..
Anoniem: 28912 @Mosin15 december 2015 08:37
Ja en nee.

Dat de markt heel verziekt is dat klopt, maar ik denk niet dat het "vervelende kinderen" zijn.
Daar heeft de koop-zombie-massa te veel geld voor.

Ze denken zoiets van:
"Ik koop de volgende CoD toch wel, want dan blijft mijn verzameling compleet ook al hebben ze alleen een paar textures aangepast"

Zoiets past meer bij een verveelde 25-35 jarigen die geen leuke andere hobby kan bedenken.
Dat begrijp ik. Het zou heel raar zijn als ik ze vervelend noem, maar dat is meer in de zin van ''het verzieken''. Ze zien namelijk geen andere spellen meer, zoals ik vroeger RayMan of Crash Bandicoot had. Nu is het tunnelvision COD en een paar games.

Als de betere game makers geen geld krijgen dan blijf je maar in zo'n cirkeltje draaien als gamer, want niemand gaat dan risico lopen met iets nieuws. Het gaat allemaal op mekaar lijken en dat is natuurlijk heel zonde!
Pak eens Verdun of Red Orchestra erbij. Die zouden met meer knaken echt iets geniaals op de mat leggen! Heb beide games overigens en het heeft echt potentie :)
Anoniem: 28912 @Mosin15 december 2015 10:22
Als ietjes serieuzere gamer zul je langzaam aan moeten gaan focussen op indie games en de triple 'A' games een junk status toekennen.

Van de grote uitgevers staat Ubisoft al een tijdje op de boycot en EA sinds BF4 ook.
Ubisoft brengt console spellen te laat en te kapot op de PC uit. EA brengt spellen sowieso kapot uit en vraagt er dan teveel geld voor.

Misschien moeten serieuzere gamers zich ook meer afzetten tegen de junk status games. Misschien gaan bedrijven het dan nog meer voelen.

Zo van "Wat? Speel je Hardline? Dat is voor noobs :) "
Juist, gewoon met zijn alle die bedrijven negeren! Heel simpel, maar effectief wanneer je het met genoeg gamers doet.
Crysis is ook zo'n verpeste franchise, als het een PC exclusive was gebleven hadden ze bij Crytek hun financiële gedonder nu ook niet gehad.

In ieder geval is jou besluit een goed begin! :)
Man man man wat een hoop elitisme in 1 post zeg. Ik ben sinds kleins af aan een grote gamer en onderhand 31. Speel dagelijks een paar uurtjes en beleef ook aan moderne triple a titels. Cod is bijvoorbeeld meer een constante verfijning zoals je met sport spellen kan verwachten maar niet opeens niet leuk meer. Die games waarderen maakt je niet opeens een minder serieuze gamer. Indie games zijn qua gameplay kwaliteit zeer wisselvallig daarnaast.

[Reactie gewijzigd door Sn0wblind op 23 juli 2024 10:44]

Ik speel vanaf kleins af aan en ben onderhand 40. :)

CoD 4: MW1 was een leuke single player. De multiplayer was een chaotische ADHD puinhoop. Toen ik de reviews voor MW2 zag, had ik zoiets van 'laat maar' .

Wat betreft die wisselvallige kwaliteit van Indie achtige games heb je gelijk, je zult soms wat langer moeten zoeken.
Is dat niet gewoon smaak? Ik vind de meeste cods op ghosts na heerlijk spelen en vooral in team verband erg vermakelijk. Unreal tournament blijft me favo shooter maar is zelfs nog meer een adhd fest. Maakt de game niet minder.
Battlefield past ook perfect in dat lijstje.
De oude 1942 game met al zijn uitbreidingen is een hele mooie inderdaad!
Speelde altijd graag op Russische bodem, dat waren toch leuke gevechten! :D
Ja, WWII zou idd weer terug moeten komen. Ik weet dat het allemaal al een keer gedaan is, maar de wapens in een historische setting. Toch net iets leuker dan al het moderne geweld.

Dan misschien de iets minder bekende slagvelden; voor Nederland bv Overloon of het begin van WWII, slag om de Grebbeberg ofzo, dat zou wel leuk zijn. Zo zijn er vast wel meer veldslagen in het begin van WWII die ook voor andere landen wel leuk zijn on "in" te kunnen gamen.
En dan wel met de mogelijkheid om alles kapot te schieten/op te blazen..

Maar ja, dat zal commercieel wel niet voldoende +-jes krijgen van de afdeling marketing. Of juist wel?

Maar dan wel met de mogelijkheid voor het draaien van een EIGEN DEDICATED server !!!!!!!
eigen dedicated servers = vragen om online gehackte versies... dat doen ze niet ....

net zoals mod support... :( bf1942 had zoveel mods... en echt goede mods; zo goed dat zelfs ea er van heeft liggen na-apen (oa bf:vietnam bestond al eerder als mod)
Ik weet het, maar ja. Alleen al de nostalgie.....

LAN-party zonder externe verbindingen, nu ondenkbaar. Maar ooit redelijk normaal, tja, enige optie was dan je eigen server draaien.
BF2 ook: Desert Combat

Die heb ik ook grijs gespeeld

Forgotten Hope was ook een goede
Eigen dedicated (game) servers gaat hem niet worden.
WO II hebben we nu wel genoeg games van, ik hoop dat ze dit keer weer voor de toekomst kiezen.
en al die goede Triple A WW games zijn van 7+ jaar geleden.. (nee, Verdun hoort daar zeker niet bij)
Nee, doe al helemaal zeker geen toekomst.. Hebben we al weer genoeg van gehad met Advanced warfare, BO3, Titanfall, halo etc..

Doe maar eens 1 jaar een goede WWII Battlefield game met biplanes, klassieke tanks, etc. met de graphics en gameplay van vandaag. :9~

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 juli 2024 10:44]

On topic: Ben erg benieuwd welke kant ze uitgaan dit keer.

Off topic:
COD: AW is een arcade shooter en bijvoorbaat al niks voor battlefield fans. Titanfall is leuk geprobeerd maar net niet het.
Een goede Battlefield in de toekomst die een gat tussen Battlefield 4 en Battlefield 2142 dicht. Battlefield met een vleugje Scifi. De mechs die bijvoorbeeld in de map Giants Of Karelia te vinden zijn, zou ik best eens willen besturen :P
WO2 hebben we geen moderne games voor, toekomst shooters echter wel.
Ik hoop het ook zo. Remake van Battlefield 1942. 😊😊
Als 40er heb ik al menige jaren geen game meer aangeraakt. Met heimwee denk ik vaak nog aan de jaren dat ik hooked was aan Unreal, Quake en later CoD1 en 3. De shock and aw effect met Unreal MP wanneer ik voor het eerst mijn maatje op de Unreal toren zag staan. De beachscene in CoD1 (of 3, weet het nu ff niet zeker meer) waarbij ik de kogels rond mij oren hoorde kletteren door mijn nieuwe 5.1 set. En toen ineens veranderde alles. Meer gamers kwamen er, MP werd vernaggelt door de makers, cheaters namen de overhand en de games werden meer afgetrokken rebuilds. Na de aanschaf van mijn Mac Pro heb ik de gamingscene weggezwaaid.

Maar nu lees ik dit en de wensen van vele lezers. Een WW2 scene zou mijn interesse weer wekken en jammerlijk genoeg ook om Bootcamp te activeren :) maar wat ik jammer vind is dat de techniek versus tijd er enorm op achteruit is gegaan. Als ik nu naar huidige games kijk dan lijkt het wel alsof er niet veel vooruitgang zit in graphics. Ja het ziet er uiteraard beter uit dan Unreal of CoD1, maar het voelt sfeerlozer aan en ik ben bang dat elke theme die gebruikt wordt voor deze nieuwe versie net zo eender overkomt als BF4 of CoD4+.

Mijn wens zou dus zijn om WW2 aan te halen maar met outstanding graphics, want de videokaarten van tegenwoordig kunnen meer aan dan de games laten zien heden ten dage.
Ik zou maar eerst hier naar kijken:

Verdun

Rising Storm

Call of Duty World at War

Unreal Tournament 2015

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 23 juli 2024 10:44]

En allemaal ronduit slecht in vergelijking met games als bv Battlefield 4 qua gameplay en graphics.
CoD WaW is al 7 jaar oud trouwens..
World at War wordt nog massaal gekocht (na BO3 dan) op Steam en heeft ~2000-3000 spelers op elk moment online. Dat is meer dan Battlefield Hardline bijvoorbeeld :P

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 23 juli 2024 10:44]

Hardline is dan ook een lekker grote flop (zeker op PC) :P
BF4 heeft dagelijks meer dan 10x zoveel mensen actief..

Daarnaast is een 7 jaar oud spel, een 7 jaar oud spel. De engine etc is zo achterhaald, geef mij maar een up to date WWII game.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 juli 2024 10:44]

BF4 is dan toch ook meer een shooter nieuwe stijl, er is geen modding, er zijn geen echte dedicated servers en het heeft volgens mij nog steeds rpg elementen (levelling en kunstmatige perks en voordelen).

Dergelijke beperkingen maken juist dat voor mensen die iets beters gewend zijn BF4 (en COD na versie 2) mindere gameplay leveren: de graphics mogen dan wel mooi zijn maar dat gaat te koste van zoveel functionaliteit en diepgang dat veel oudere gamers ze links laten liggen.
Maar, geen enkele game komt in in de buurt van het gevoel dat uberkoning van de WO2 games (battlefield 1942) gaf. Als ze dat kunnen moderniseren zonder teveel onnodige foefjes dan hebben ze een kaskraker in huis.
en mods ... laat weer mods toe a volonté ...

ik heb me enorm goed geamuseerd met 1942, maar als ik het na 4-5 uur beu was dan startte ik een van de vele mods en was ik vertrokken voor de rest van de dag ....

ow en zorg dat het game zonder origin kan gespeeld worden... origin is voor mij nog steeds a big nono ... ondanks dat ik alle bf games + expansions heb tot aan bf3... bf3 heb ik ook, maar die heb ik niet gekocht maar gekregen, echter nog nooit gespeeld wegens origin... heb wel een account weliswaar, had die al aangemaakt toen ik vroeger dat spel had gekocht waarin je beestjes kan 'ontwikkelen' en daar dan later mee moet de planeet gaan 'veroveren', maar toen was het nog geen origin client die erbij kwam...
Waarom geen Origin? Naar mijn mening doen ze het niet slechter dan Valve met Steam. Sterker nog, EA deelt met regelmaat gratis games uit via Origin. Zonde om de klassiekers als RA2, Theme Hospital, SC2000 etc mis te lopen.

Verder gebruikt Origin minder resources als Steam terwijl het gebackground is.
Ja joh, en je wilt dat het spel ook nog eens gratis is toch? Het blijft gewoon EA.

Overigens snap ik niet waarom je twee goeie games zoals BF3 en BF4 laat zitten alleen door Origin?

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 23 juli 2024 10:44]

Een Mac Pro heeft dan ook geen goede videokaart.

Probeer eens een game op 4k op een tv op je bureau met een 980ti. Dan zie je dat nieuwe games er fantastisch uit kunnen zien. De laatste COD heeft bijvoorbeeld briljante volumetric lightning. Zeer sfeervol. De enerlaatste Assassins Creed game, Unity, is ook fantastich. De monumentale gebouwen zijn uitermate gedetailleerd en global lighting maakt het wederom zeer sfeervol. De textures zijn tegenwoordig ook super vanwege de nieuws consoles met ~4gb vram. Als laatste voorbeeld, Elite Dangerous is een ervaring op zich. Alsof je Wing Commander speelt maar dan met heeeeeeeeel veel detail. Oh, en Witcher 3 heeft graphics en een verhaallijn waar je u tegen zegt.
Ook de volgende Battlefield zal wel weer een futuristische rotzooi worden net zoals Call of Duty. Zonde, ik merk steeds meer dat er mensen snakken naar een WWII game!
Zoals COD? Ooit van Battlefield 2142 gehoord?

Spellen over de 2e wereld oorlog zijn er al genoeg. Daar heb ik het juist helemaal mee gehad.

Ik ben bang dat het weer een spel van €110 wordt incl. alle uitbreidingen en daar zit ik ook niet op te wachten. Als ze nou eens meer inhoud aan het standaard Battlefront spel zouden geven...
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar je kan niet tegenspreken dat het inmiddels al jaren geleden is dat er een leuke WWII game is uitgekomen.
Tsja, dat er al jaren geen 2e wereldoorlog spel uit is gekomen had er dus mee te maken dat er al genoeg waren.

Misschien dat ze er onderhand wel weer 1 uit kunnen brengen. Maar persoonlijk vind ik het uitmelken van een conflict dat miljoenen levens heeft gekost bijzonder onsmakelijk.
Misschien als ze een spel maken met een andere afloop? Een alternatief einde. Dan zou ik het ook wel interessant vinden.
genoeg? Wat was de laatste blockbuster ww2 game? Dat is toch echt al vele jaren terug.

Zelf hoop ik op een nieuwe vietnam. Zeker nu de techniek veel beter in staat is om jungle te renderen kan dat nu toch echt tof worden.

[Reactie gewijzigd door MenN op 23 juli 2024 10:44]

Oh, moet het een 'blockbuster' zijn? Die zijn er lang niet meer geweest juist omdat te veel mensen dat soort spellen even zat waren.
In elk spel zitten de zelfde grote gebeurtenissen. Na 3x ben ik het ook wel zat om Normandie op te rennen (virtueel).

Misschien is de Korea oorlog ook een idee? Daar zat Nederland ook in.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 23 juli 2024 10:44]

Wat is er dan zo futuristisch aan BF4 (of BF3)?
Speel sinds 4 weken weer BFC2, en het viel mij op hoeveel mensen het nog eigenlijk spelen. Vind de destruction heerlijk, dat is 1 van de dingen die ik echt mis in BF3/4/Hardline. Ook de singleplayer van BFBC2 is goed. De game heeft een open eind, dus kansen genoeg.

Ook zal ik wel een 2142 vervolg willen, heerlijk met de robots lopen en je titan verdedigen....., heerlijk :)

Anyway, ze zijn bezig met iets, en dat is beter dan niets :P
2142 Vond ik qua spelen eigenlijk het leukste, daar had je én de wijd open velden waarbij je de raketten moest veroveren, én de close combat in de titans.

Ik hield wel van die combi.
BF4 heeft dat dmv van Carrier Assault?

Beetje conquestig vlaggen overnemen die raketten afschieten op de aircraft carrier, welke na een tijdje stuk is, waarna een rush begint op het vliegdekschip zelf.
BF4 is de eerste PC versie die ik heb overgeslagen uit de BF reeks, dus die ken ik niet, maar goede tip, toch eens overwegen of ik toch niet BF4 moet gaan aanschaffen.

Dank je.
EA komt elke zoveel tijd met een aanbieding op BF4 i.c.m. premium, tijdje geleden nog voor iets als 10-15 euro samen. Via keysites is het nog wel goedkoper te vinden.

Het is niet de meest populaire modus, in het weekend kom je het nog wel eens tegen met genoeg mensen maar doordeweeks is vrij zelden.
Anoniem: 612425 @TheStef14 december 2015 23:12
Laat me je dat dan besparen, ik hield ook van Titan mode maar Carrier Assualt word bijna niet gespeeld op BF4, enkel in de piek uren. Het is wel een goede modus daarintegen en lijkt idd erg op Titan mode uit 2142. Het is gewoonweg niet zo populair, jammer genoeg.
Wordt je niet gestoord van de aimbots? Ik speel al een tijd geen BFBC2 meer maar de laatste periode was echt dramatisch qua aimbots. Op BF4 ook al regelmatig aimbots in actie gezien.
Om heel eerlijk te zijn, heb ik er tot heden geen gezien. (+/- 30 potjes).
Het enigste "probleem" is dat je piloten hebt die enorm goed zijn en welke de battlefield domineren....
Nooit op de killcam een AK47 o.i.d. zonder scope op grote afstand gezien?
Anoniem: 28912 @BUR15 december 2015 08:56
Aantal aimbotters wordt vaak erg overschat. Je komt ze echt maar heel zelden tegen.

Heel veel mensen die er niets van kunnen en alles de schuld geven behalve hun totale gebrek aan behendigheid, kom je heel veel tegen. :O

Scope is toch een noob-clutch.. Iron Sight FTW!!! :+
volledig off-topic..., deze ben ik tot heden niet tegen gekomen.
Iets verrassend: Battlefield in de middeleeuwen. :P
Met muskets en kanonnen?
For Honor lijkt wel wat op battlefield!
New battlefield 5, with greatly enhanced graphics bugs, new amazing maps bugs with more destroyable buildings netcode and online gameplay bugs like you've never seen before!

Nee, dank je.
Ja idd, more bugs and more cheaters then u ever seen before buy now!
Battlefront werkt ander perfect hoor! Er is onlangs een update geweest waardoor het nog soepeler loopt. Maar vanaf het begin geen problemen gehad met Battlefront. Ze kunnen het dus wel!
Oleee, nieuwe BF. Laat de speculatie starten :S Bah..

Hoe dan ook, ben (gelukkig) toch wel gamer-af maar BF3 is dé game die ik nog graag speel. Na de erg teleurstellende BF4 heeft ook Battlefront het niet bij me gered. Laat staan Hardline. Toch neemt DICE een speciaal plekje in en vind ik het leuk het nieuws te volgen vanwege de nostalgische reden dat enkele The Silents members uit het Amiga tijdperk de ontwikkelstudio zijn gestart. https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Illusions_CE
Er is intussen een heleboel gepatched en de game is een stuk beter geworden, mocht je het recentelijk nog niet hebben gedaan dan zou ik zeker aanraden om de game nogmaals te proberen.
Welke game bedoel je?
Pardon, BF4 heb ik het hier over.
Ok. Ik vond het met name erg plastic en cartoon-achtig allemaal. Een onaf slap aftreksel in vergelijking met BF3.
Dat gevoel had ik toen ik begin dit jaar een paar potjes BF3 ging spelen, bah wat voelt BF3 raar aan, zelfs het lopen is gaar. BF4 is hier zeker een stuk beter in. DICE heeft het ook moeilijker gemaakt te "ownen", in BF3 kon niemand je wat maken als je goed was in een tank of jet. Zelfs Metro is soms leuk in BF4 waar dit in BF3 gewoon rotter is dan Lockers.
Eindelijk een beetje een positief persoon!
Ikzelf heb in beide games voldoende uren gezeten, en vind BF4 veel beter gebalanceerd en toch ook wel een stuk spectaculairder.
Maar dat is toch geen excuus? Je wordt fan van een game omdat die je vanaf het begin af aan grijpt, omdat het zo tof is, niet omdat het na een half jaar eindelijk fatsoenlijk draait.
Ik hoop dat DICE zijn fouten hebben geleerd van release van BF4 en in BF5/Bad Company 3/BF 1944 foutloze releasen. Battlefield 4 is nog steeds een tof spel, met de laatste tijd gratis DLC. Hardline is ook niet slecht, maar niet iedereen houdt van police vs criminals theme
Die gratis DLC mogen ze wat mij betreft houden, maar dat wat ze bij de launch geflikt hebben vergeef ik ze niet meer. BF3 had al de nodige mankementen en BF4 helemaal. Ben er eerlijk gezegd helemaal klaar mee en wacht wel lekker een half jaar om te kijken of het wat is.

Iedereen die überhaupt nog een pre order koop voor deze game moet zich achter de oren krabben. Dat het waarschijnlijk niet DICE schuld is zou kunnen maar de uitgever moet echt een tik op de vingers hebben.

Hoop daarnaast dat er weer eens een WW2 theme komt of iets dergelijks. Dat futuristische in de shooters de afgelopen tijd ben ik wel een beetje zat.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 23 juli 2024 10:44]

De release van BF Hardline ging goed hoor
Zou kunnen, heb de beta gespeeld en die vond ik weinig toevoeging hebben t.o.v. BF4. Heb genoeg uurtjes met BF4 doorgebracht, maar bij elke patch was het ene opgelost en het andere probleem ontstond.

Daarnaast vraag ik me af de echte battlefield fanaten BF hardline spelen.

Speel zelfs vanaf de eerste battlefield game, maar na battlefield 3 en 4 ben ik er wel een beetje klaar mee. BF4 was gewoon een iets opgepoetste BF3 niet meer niet minder. Ben erg benieuwd of ze een andere setting kiezen en of er nog grote veranderingen zullen komen bij de nieuwe BF game. Ze houden zich in ieder geval aan om na 2 jaar weer een nieuwe Bf game uit te brengen....

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 23 juli 2024 10:44]

Foutloos releasen gaat nooit lukken, zeker niet op de PC (vanwege al de verschillende configuraties alleen al)..
Zeker niet bij EA :')
Of ubisoft of......

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.