Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Uitgever Electronic Arts en ontwikkelstudio DICE hebben bevestigd dat schietspel Star Wars: Battlefront op 19 november 2015 in Nederland zal verschijnen. De studio maakte dat tijdens de Star Wars Celebration in Anaheim bekend, en toonde daar ook de eerste beelden van het spel.

Star Wars: Battlefront is een shooter die in opzet doet denken aan de Battlefield-serie, waar ontwikkelaar DICE bekend mee geworden is. De game combineert gevechten tussen soldaten op de grond met gevechten met allerlei voertuigen die bekend zijn uit het Star Wars-universum, zoals AT-AT's, AT-ST's, TIE-Fighters, X-Wings, en Speeder Bikes. Ook de wapens van de Stormtroopers en de soldaten van de Rebel Alliance zullen afkomstig zijn uit de Star Wars-films. Datzelfde geldt voor de omgevingen waarin gevochten wordt: duidelijk is dat in elk geval Tatooine, Endor en Hoth als maps aanwezig zullen zijn in Star Wars: Battlefront.

Behalve bekende voertuigen, werelden en wapens zal Battlefront ook bekende figuren uit de films bevatten. Gamers kunnen door middel van power-ups voor de tijdsduur van één leven de controle krijgen over een specifieke held uit de films. Tijdens de Star Wars Celebration toonde DICE dat Darth Vader, Boba Fett en de Millennium Falcon in elk geval in het spel zullen zitten. Lukt het spelers die figuren te bemachtigen, dan zullen zij ook gebruik kunnen maken van hun speciale wapens en kracht, zoals de Force Choke-aanval van Darth Vader.

DICE belooft spelers verder veel vrijheid te geven in Star Wars: Battlefront. Zo kent het speel geen aparte klassen; gamers kunnen zelf bepalen van welke wapens, gadgets en extra mogelijkheden zij hun soldaat willen voorzien. Diezelfde vrijheid is terug te zien in hoe de bovengenoemde helden gebruikt worden. DICE wil dat gamers hun 'Battlefront-fantasie' werkelijkheid kunnen zien worden in de game. Dat betekent dat bekende personages kunnen opduiken op plaatsen waar ze in de films nooit zijn geweest, en niet alleen op plaatsen waar dat zou kloppen met het oorspronkelijke verhaal.

Vooralsnog worden uit dat verhaal alleen onderdelen uit Episodes IV, V en VI gebruikt. Begin december zullen alle gamers gratis de Battle of Jakku-dlc kunnen downloaden. Dit is een omgeving die afkomstig is uit Star Wars Episode VII: The Force Awakens, de film die vanaf 19 december in de bioscoop te zien is. Of er ook content in Battlefront zal zitten die gebaseerd is op de prequel-trilogie is nog niet bekend. DICE sluit dat niet uit, maar bevestigt ook niet dat die plannen er zijn.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Staar je niet blind op die 'Game Engine Footage' gezien niet duidelijk is op wat voor soort workstation en parameters er gebruikt is om deze beelden te genereren. Gameplay kan nog steeds totaal anders uit zien.
Staar je niet blind op die 'Game Engine Footage' gezien niet duidelijk is op wat voor soort workstation en parameters er gebruikt is om deze beelden te genereren. Gameplay kan nog steeds totaal anders uit zien.
Sterker nog, er staat niet bij op welke framerate dat filmpje is gerendert. Het kan natuurlijk zo zijn dat elk frame een paar uur renderen heeft gekost.
Gezien de details van wat je zoal ziet is het niet erg aannemelijk dat dit real time draaide.
kijk eens naar 3d mark, de vorige versies (ondertussen al 3 jaar oud) kon al een heel realistisch tropisch woud op je beeldscherm toveren...

ondertussen zijn we 4- generaties rafische chips verder en kunnen de gpu's dus vl meer en veel sneller
Die 3DMark komt niet in de buurt bij de hoeveelheid details die in die SW trailer zaten. En ook de huidige generatie kaarten gaat het bij lange na niet lukken om die SW demo in real time te draaien.
Het grote probleem is dat kwaliteit exponentieel schaalt. Dat betekent dat je voor een 2x hogere optische kwaliteit zo'n beetje 4x de power/geheugen nodig hebt. Wil je 4x de kwaliteit heb je 16x de power/geheugen nodig. Loopt dus al snel gruwelijk uit de klauwen.
Anyway, je gaat het wel zien als er gameplaybeelden vrijkomen.
Ik zeg overigens niet dat de game er niet goed uit gaat zien, alleen dat het niet zo mooi wordt als de trailer.
he spel verschijnt nog dit jaar ... als het niet kan draaien op de huidige generatie kaarten zitten we met een groot probleem vrees ik ...

bovendien kan je enorm veel uit een pc persen door gewoon de engine scripted te laten werken ipv dat hij een game moet spelen (berekenen van posities, input, bewegingen, AI, honderdn parameters zoals clipping, health, ....)
als je een script laat draaien waardoor het een spel 'lijkt' maar je in feite gewoon een in-engine real-time filmpje regisseert (zoals je bij source kan met steamworks moviemaker) kan de computer zowel de gpu als de cpu tesamen inzetten voor het berekenen/weergeven van de graphics waardoor deze veel meer aan kan.
daarom dat je nooit spellen ziet die even mooi zijn als de net-verschenen benchmarks.

zo kan bv de cpu worden ingeschakeld voor physx berekeningen tijdens een benchmark, hij staat toch met z'n viners te draien, maar tijdens het spelen van een game is dat niet mogelijk voor de cpu want dan is die andere zaken aan het verwerken
kan de computer zowel de gpu als de cpu tesamen inzetten voor het berekenen/weergeven van de graphics waardoor deze veel meer aan kan.
Eeh, nee, dan hoeft de GPU niet te wachten op de CPU. Bij het afspelen van animaties hoeft de CPU alleen maar data van disk te laden en door te pompen naar de GPU.
Maar dan nog zal de kwaliteit niet zijn zoals in het filmpje. Zoals ik al zei, wacht maar af.
Sowiso denk ik dat dat filmpje helemaal niet in-engine is. Ik zie geen enkele clipping-error of andere zooi die je altijd in game engines ziet. Poppetjes die een beetje in de grond steken, plantjes die ergens doorheen gaan, dat soort dingen. Ik vermoed dus dat dit gewoon helemaal een nepperd is en dat het niks met de uiteindelijke game engine te maken heeft. Het zal niet de eerste keer zijn dat een uitgever een offline gerendert filmpje presenteert als in-game.
Je kan de cpu wel degelijk mee laten werken op het renderwerk hoor ...

dit gebeurt zelfs nog vrij frequent...
als je bv een dx 11 game speelt met een dx10 kaart dan zullen alle extensies die gedeeld worden t/m dx 10 door de gpu verwerkt worden, maar de dx 11-specifieke bewerkingen worden dan door de cpu gedaan...

dat was vroeger bv ook de reden waarom het verschil tussen een geforce en een TNT2 kaar pas echt naar voren kwam in games die Transform & lightning ondersteunden... of de roemruchte Kyro 2-4500
kaart die enkel renderde wat er te zien valt (deferred rendereing) en ondanks z'n lage prijs goed meekon met de veel duurdere radeon, gf2 en gf3 zolang er geen T&L in het spel was, want dan moest de cpu een deel van het werk overnemen en kwam hij vaak niet verder dan een gf2mx
Maar dat heeft toch allemaal niks meer met deze trailer te maken? :)
Ik vond de beelden geweldig maar dan staat daar toch PS4 en dan vraag ik me af of een PS4 dit in game kan renderen. Vooral die canyon ziet er mooi uit. En die schaduwen in het bos. Ik vind het al knap dat een game engine deze beelden kan renderen. Dat je hier straks een 2500 euro computer voor nodig hebt vind ik niet heel gek. Want je kan echt spelen of je in de film zit!
Mensen die ps4 gameplay live hebben kunnen aanschouwen ter plekke zeggen dat het niet zo mooi is als deze trailer, maar dat het wel dicht tegen zit.

Resolutie en fps niet bekend maar het zal waarschijnlijk een vloeiende ervaring
Wat naar mijn mening nog belangrijker is om te vermelden bij dit soort trailers is dat de uiteindelijke gameplay vaak totaal niet gelijk is aan wat in de trailer getoond wordt. Daarmee bedoel ik niet alleen dat ingame je (bijna) nooit in een situatie terecht komt zoals weergegeven door de trailer, maar ook dat er vaak acties en bewegingen in zitten die helemaal niet in het uiteindelijke spel zitten. Uiteindelijk koop ik een spel en geen animatiesoftware, vandaar dat ik de voorkeur geef aan gameplay trailers.

Overigens neemt dat niet weg dat dit een geweldige trailer is om te kijken en dat ik er naar uitkijk om dit spel te spelen! De engines van DICE zijn naar mijn mening ideaal voor dit soort spellen (grote werelden, voertuigen, misschien zelfs vernietigbaar terrein?).
Wat naar mijn mening nog belangrijker is om te vermelden bij dit soort trailers is dat de uiteindelijke gameplay vaak totaal niet gelijk is aan wat in de trailer getoond wordt.
Daarbij moet gezegd worden dat er in deze trailer geen enkel stukje gameplay voorkomt. Allemaal geanimeerd.
In de tijd toen we Aion Online spelen, was er op een moment een trailer die wel erg mooie graphics laat zien in de komende expansion packs.

Maar dat zien we later niks meer van terug. De expansion pack is veel mager en bijna hetzelfde als originele spel zelf.
Het is duidelijk een marketingstunt geworden.

Hoewel, BattleField 4 heeft goede engine, dus het is mogelijk dat we (bijna) juiste trailerbeelden zien. Misschien iets meer opgekrikt, maar het komt wel aardig in de buurt. Mensen die BF4 spelen weten al dat het mooie beelden geeft op de huidige engine.

In elk geval zullen veel SW fans smullen om bijna in detail gevechten te kunnen doen, met originele geluiden uit de speelfilm!
Hopelijk maken ze dan ook de connectiviteit van de client en de server beter. Heb zelf Battlefield 3 gespeeld en veel gelezen over Battlefield 4. Voor mij valt of staat een multiplayer spel toch echt met de gameplay.

Als ik dit spel zou spelen en weer om rare redenen ineens door 1 kogel vanuit een machinegeweer dood ga omdat de 'tickrate' weer te laag is of andere zaken dan ben ik zeker teleurgesteld. Het mag er dan zo mooi uit zien, er zijn zaken waar de Frostbite engine het veel beter kan doen.
Klopt, mooi voorbeeld is de trailer van bad company 2, mooie trialer die cinematisch is opgezet wat een totaal verkeerd beeld geeft van de gameplay ( wat niet weg neemt dat het een mooi spel is) https://youtu.be/KnQc9PjpZsk
Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Natuurlijk is het nog te vroeg om er een oordeel over te vellen, maar het ziet er veelbelovend uit, de sfeer is goed. Een trailer als deze is altijd bedoeld om lekker te maken, bij mij is dat in ieder geval gelukt.
laat ik het zo zeggen, het is _normaal_ om met game trailers te vermelden of het 'realtime' footage of 'in engine' footage is.

De trailers van een paar Halo games waren met vette letters 'in engine' footage, maar later bleek wel dat de engine een paar uur heeft staan stampen op de trailer van 1m30.

En met Sony spul (Uncharted of God of War geloof ik, 1st party en AAA in ieder geval) is het niet de eerste keer dat er 4 of 8 ps3's gekoppeld waren om het filmpje te genereren in realtime.

Het valt onder de categorie 'technisch niet een leugen maar wel wat anders dan je zou verwachten'. Dat dat niks _slecht_ hoeft te betekenen is absoluut waar. Het is een trailer. Boeien of daar een rekencluster op heeft gestaan of niet, het betekent voor mij niks of de game leuk of niet zal worden.

Maar wat Deem doet door mensen die gelijk bepaalde verwachtingen krijgen even _te waarschuwen_ (niks meer, niks minder) kan toch geen kwaad?
Dat is niet met verkeerde been uit bed stappen, dat is mede game-tweakers helpen :)
Toch wel heel benieuwd welke trailer/gameplay jij dan bedoelt van Uncharted en god of war, de god of war die ik heb gespeeld op ps3 zag er niet slechter uit dat de trailers en ucharted 2 ook niet de eerste en derde weet ik niet..

Maar ik geloof inderdaad wel dat dit zeker niet ingame is.
Weet ik niet meer, zoals ik al zei ik weet niet of het echt die games waren. Het was een 1st party aaa titel dat weet ik nog ;).

En het is ook niet slecht perse. Of je nou naar pre rendered cgi zit te kijken of de engine in een cluster of wat dan ook, het is een trailer. Het is gemaakt om interesse te wekken. Niet om te bewijzen hoe het spel er uit ziet ;).

Ik weet wel zeker dat uncharted 2 of 3 een filmpje uitbrachten waar het spel in 60fps te zien ik. en dat is daadwerkelijk een cluster van ps3s. Maar dat filmpje kwam ook uit (ver) na de release van de game, en claimde nooit dat dit het echt spel was dus dat telt niet vind ik :).

Het was een van de laatste halo's op de 360 (degene die echt weer een nieuwe engine had sinds een tijdje. Reach? Ik hou ze niet meer uit elkaar) die een trailer had met het label in-engine maar dus helemaal niet realtime.
Sure er werd moord en brand geschreeuwd maar het spel is er niet beter of slechter door geworden hoor ;).

Zoals ik al zei, mij boeit het niet. Een (cinematic) trailer is er voor de mooie plaatjes, hoe je die krijgt mogen ze zelf weten.
Maar het is meer een waarschuwing voor mensen die 'in engine ' interpreteren als ' realtime' of zelfs 'gameplay' en dat is meestal niet zo.

Daarbij is het bij deze titel weer de Frostbite engine dus het label 'in engine' kan ook betekenen dat het op een super game pc draait en niet zo op de ps4 en xboxone bijvoorbeeld.
Just saying, interpreteer het als mooie plaatjes niet als een belofte. You never know.
Na die incidenten met o.a. Watchdogs, een game die ook in eerste instantie werd geprezen met ingame beelden, lijkt me terughoudendheid op zijn plaats. Dat 'Game Engine Footage' staat daar niet zonder een reden...
https://youtu.be/XCNkpG5rVl4
Als het er zo uit gaat zien, laat maar.
Ik ben benieuwd hoe die vrijheid uitpakt voor het uiteindelijke spel. Aan de ene kant kan het ten goede komen om niet precies het officiele plot te volgen, aan de andere kant kan het er voor zorgen dat er uiteindelijk een dominante setup komt die door iedereen gespeeld wordt, wat jammer zou zijn voor de diversiteit die deze game kan hebben.
Er zullen setups zijn die populairder zijn dan anderen, maar uiteindelijk zul je voor de balans toch met andere setups moeten spelen - in de Battlefield games wordt ook niet iedereen sniper. Een andere truuk die ze kunnen doen is wat ze ook in Titanfall doen - bepaalde daily goals neerzetten waarbij je X kills moet doen met een wapen die je niet zo vaak gebruikt. TL;DR: ik denk dat het wel mee zal vallen.
ben benieuwd of in dit spel de hitboxen wel kloppen , en alle bugs eruit zijn voor de release..
Maar ja het blijft EA + DICE, dus zal het wel een pre-alpha versie worden 17 nov.
Geen klassieke single player aanweig.
Dit zou ik toch zeker spelen als er een goeie story single player in zat.

"DICE general manager Patrick Bach told Eurogamer Star Wars: Battlefront does not feature a campaign. Rather, it features "crafted missions" that are played solo, with a friend via split-screen offline or cooperatively online."

[Reactie gewijzigd door mastr-dc op 17 april 2015 20:24]

Helaas, zelfs met de meest krachtige game pc zal dit niet ingame te toveren zijn de komende 10 jaren. Het is een trailer, niet meer, niet minder.
Ik ben blij dat split screen weer van de partij Is. Iets dat minder gebruikt wordt de laatste tijd jammer genoeg. De game gaat er dus echt wel komen!
Uitgegeven door EA... dus hoop marketing bullshit. Je krijgt een alpha op dag van release, met een beetje mazzel wordt het gepatched naar een beta status... vervolgens gaan de servers offline omdat er te weinig belangstelling is...

Weer heel veel beloftes van EA... waar niks van terecht zal komen.
Zo lang er nog geen gameplay is getoond is het moeilijk te zeggen of de game goed/slecht wordt. Battlefield is nooit echt mijn game geweest, ik hoop dat Batllefront dus wat anders gaat aanvoelen, en geen BF:Star Wars wordt.
btw gerucht is dat de 4e planeet Sallust is die je aan het eind van de trailer ziet, ik dacht dat ze het in de live stream ook gezegd hebben
Heb al een tijdje geen AAA titels gekocht dus misschien deze wel voor een keer. Hopelijk zit er dan wel een goed verhaal in. Nog steeds blij met mijn ps4

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True