Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties

De Humble Bundle Star Wars lijkt een van de succesvolste in de reeks te worden. De bundeling van games heeft binnen een dag meer dan 1,6 miljoen dollar opgebracht, omgerekend 1,4 miljoen euro. De opbrengst wordt verdeeld onder ontwikkelaars en Unicef.

Op moment van schrijven zijn er bijna 150.000 aankopen gedaan en nadert het opgebrachte bedrag de 1,7 miljoen dollar. Daarmee is de bundeling hard op weg de succesvolste tot nu toe te worden. Een jaar geleden haalde een collectie van Sid Meier-games 1,7 miljoen dollar in twee dagen op.

De Star Wars-bundeling bestaat standaard uit Star Wars Knights of the Old Republic, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy en Star Wars: Dark Forces. Wie meer dan het gemiddeld betaalde bedrag neertelt, krijgt daarnaast Star Wars Republic Commando, Star Wars Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords en Star Wars Battlefront 2. Er is nog meer; wie 12 dollar of meer geeft, krijgt Star Wars: The Force Unleashed 2, Star Wars The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition en Star Wars Empire at War: Gold Pack.

Alle games zijn beschikbaar via Steam. Ze zijn allemaal beschikbaar voor Windows en drie ervan kunnen op OS X draaien. Geen van de games draait op Linux. Bij Humble Bundle kunnen kopers zelf bepalen hoeveel ze neertellen voor games en welk deel van dat bedrag naar ontwikkelaars, Unicef of het Humble Bundle-team gaat.

Humble Bundle Star Wars

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

Balen dat je niet met iDeal kunt betalen anders had ik het direct gedaan :(
Het is ook de reden waarom dat ik een paypal account heb aangezien ik deze alleen maar gebruik om humble bundels te kopen.

En je kan gewoon een paypal account aanmaken en met iDeal geld naar je paypal account overmaken (wel een minimum van ¤25,-).
Via die methode hoef je geen bank rekening te koppelen aan paypal en kan je direct betalen aangezien het bedrag met iDeal gelijk op je account van paypal staat. :)
En voor de mensen die het niet weten hoe:

Paypal: https://www.paypal.com
Verifieer je paypal account (duurde bij mij 1 dag voordat de 2 bedragen werden gestort)

Money2: https://www.money2.nl/
Hiermee maak je geld over naar je Paypal via iDeal
Klik op de knop 'Geld toevoegen' -> 'Inloggen met Paypal' -> Vul je gewenste bedrag in (minimaal 10 euro), eventueel een toelichting en selecteer je bank.. -> ??? -> Profit

Dit staat ook allemaal gewoon aangegeven op de pagina van Paypal zelf..
Wat is er mis met het koppelen van een rekening? Aangezien het automatische incasso is kan je het altijd storneren.
Persoonlijke voorkeur.
Als er iets misgaat ben je hoogstens kwijt wat er op die account staat. Storneren is leuk maar je zult nog steeds met Paypal moeten uitvechten dat het echt niet door jou gedaan was. Terwijl Paypal jou in eerste instantie belaagt omdat je hen geld schuldig bent.

En wat wanneer Paypal besluit dat het mijn eigen schuld is dat mijn account was gehackt?

On Topic
Dit was ook de eerste bundle waarbij het gemiddelde bijna gelijk is aan wat er betaald moet worden om alle games te kopen, sinds ze dat 'alle games' bedrag hebben geïntroduceerd.
En dat terwijl je 3 games kunt krijgen voor ¤ 1.
Darkforces mag dan erg oud zijn, die andere twee zijn erg goede games.

[Reactie gewijzigd door R-J_W op 6 februari 2015 10:07]

Dat is tegenwoordig zelfs maar een minimum van 10 euro ;) vandaag speciaal hiervoor gedaan
Je kunt met Bitcoin betalen via http://www.bitonic.nl (via iDeal)

1. Selecteer Bitcoin op HumbleBundle website
2. Kopieer het adres dat op de pagina verschijnt
3. Koop bitcoins op http://www.bitonic.nl met iDeal
4. Stuur naar het bovengenoemde adres.

Klaar

[Reactie gewijzigd door rickiii op 5 februari 2015 02:30]

Het komt uit Amerika. Dan is het toch niet zo vreemd dat je niet met een Nederlands betaalsysteem kan betalen? Als je dingen wilt bestellen op internet zorg je er gewoon voor dat je een CC hebt of een PayPal account.
achja, genoeg andere alternatieven.. Misschien moet je je gewoon eens er overheen zetten en een creditcard aanschaffen, bij mij zat het gratis bij mijn betaalpakket van de ING...
Jammer dat de Linux gebruikers er naast grijpen. Ik heb een groot deel van de games al eens op Windows gespeeld en zou ze graag herspelen op Ubuntu.

[Reactie gewijzigd door Leon-dp op 4 februari 2015 16:49]

Op Jedi Academy kan je via OpenJK nog wel spelen. Geen WINE o.i.d. nodig.
Normaal letten ze hier wel op bij Humble, erg jammer dat ze dat niet netjes gedaan hebben voor alle platformen. In ieder geval 1 van de games is wel geport naar Linux door Gog.com: Dark Forces. Verder zijn ze bijna allemaal in Wine te draaien, maar dat is toch niet helemaal zoals het hoort anno 2015. Je wilt het ook op SteamOS kunnen draaien.
Humble Bundle let er al tijden niet meer op.

Ooit was Humble Bundle hèt platform voor multi-platform, nu is het een zielige Steam-key reseller geworden waar HEEL af-en-toe nog iets DRM-vrij en Linux-supported te vinden valt.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 4 februari 2015 18:09]

Valt wel mee volgens mij, zie vaak genoeg Direct DRM free downloads, zoals nu ook op de weekly bundel. @ https://www.humblebundle.com/weekly

Dus zo erg is het 'nog' niet gesteld met ze :)
Die Weekly Bundles zijn vaak ook niet zo interessant omdat je de meeste games ervan al eerder goedkoop kon kopen bij vorige bundles of kortingen in de Humble Store of elders.

Nihilumbra kon je al een aantal keren bij de Humble Store met flinke korting kopen.

Spy Chameleon - RGB Agent kon je al eerder goedkoop bij IndieGameStand halen.

Wat rest? Één game waarbij het niet uitmaakt hoeveel je ervoor betaald en één waarbij je minimaal $10 moet neerleggen.

Niet al te indrukwekkend dus.
Staat zoals altijd netjes erbij door een rood uitroepteken bij het steam-logo met een on-hover waarin de ondersteunde OS-en worden genoemd.
Als je bij naar de bestel link gaat staat linux er ook bij. Er staat bij dat Windows, MAC en Linux kunnen kopen en hoeveel bundles er zijn verkocht op elk platform!
Het is dan ook een van de beste bundles sinds tijden. Alleen Knights of the Old Republic en Battlefront II zijn het geld al waard.

Zelf heb ik zin om vanavond Dark Forces op te starten. Zeg maar Doom ala Star Wars ^^
Heb met de christmas sales deze bundel al op de kop getikt bij Steam, echter kwam ik helaas tot de conclusie dat de Battlefront2 servers offline zijn :< Ik weet niet of ik wat fout doe, maar ik kreeg echt geen game gevonden ( volgens mij kon ik niet eens registreren doordat de login servers offline zijn ).
Zal te maken hebben met de Gamespy server shutdown helaas. Althans Ik dacht dat Battlefront II daar ook op draaide (multiplayer).
Zoals hierboven al gezegd: De originele servers draaiden op GameSpy, dat in 2014 volledig offline is gehaald.

Naast de eerdere voorstellen zou ik ook eens naar Tunngle kijken, die hebben ook een dedicated virtual-server voor Battlefront 2 waar vrij vaak activiteit op te bespeuren valt ;)
Ah jammer. Potje Battlefront 2 online was voor mij genoeg rede geweest om deze bundel aan te schaffen.

Hopen dat DICE er iets van gaat maken met de nieuwe versie, ik mis deze game ontzettend!

Alternatieve servers brengen helaas een overschot aan hackers normaal gesproken =(
offtopic:
Idd, ik heb een half jaar nog aardig wat moeite gedaan om hem voor 25 euro in een steam-sale via-via voor de dollar prijs te scoren.
Als ik dat had geweten had ik de 15 euro bespaard ;)

TOPDEAL. voor het eerst dat SW games voor een habbekrats te koop zijn (steam).

Als ik kijk naar mijn eigen star wars library kunnen jullie verwachten dat nog unlocked:
  • Starfighter
  • JK Mysteries of the Sith
  • JK DF2
  • The Clone wars: Republic Heroes
Als het x-wing of tie-fighter wordt dan heb ik wel buikpijn :P.
Al had ik ondertussen wel moeten weten dat alles wat ik regulier kooop uiteindelijk ook in een humble voorbij komt :p

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 4 februari 2015 18:22]

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat X-Wing / Tie-Fighter e.d. zullen toegevoegd worden, gezien deze niet op Steam beschikbaar zijn, en tot nu toe alle games Steam-enabled zijn.

Tip: De X-Wing en Tie-Fighter reeks kan je - samen met de meeste andere Star Wars games - gewoon kopen op GOG.com. Deze zouden zelfs op W8 vlot moeten werken.
Je vergeet Jedi Knight II: Jedi Outcast
De voorganger van Jedi Academy en volgens mij met een beter verhaal

Daarnaast zijn er nog de verschillende Lego games. Waarvan The Clone Wars en The Complete Saga beschikbaar zijn op Steam. Ook deze zijn uitgegeven door Lucasarts.

[Reactie gewijzigd door R-J_W op 6 februari 2015 10:47]

Ik ben al jaren opzoek naar een onder Win7 of 8 werkende Star Wars Rogue Squadron (nostalgie) Jammer dat deze niet in de bundel zit! GoG heeft em ook niet.
Jij uber held! Ik denk dat hij er sinds kort bij staat dan, want ik heb pakweg 2 maandjes terug nog gekeken. Gaaf, ik ga em gelijk binnenhalen :-) Thanks!
Klopt, hij is pas sinds 22 januari gereleased tijdens de LucasArts Wave II:

http://www.gog.com/forum/...e_squadron_3d_2acfb/page1

Ik zie wel wat negatieve reviews staan dat er wat dingen niet lekker werken. Mocht dat ook voor jou het geval zijn dan kan je daar uiteraard even op het forum over posten! ;-) Medewerkers van GOG willen nl. graag voor iedereen een speelbare evaring maken. Iets wat bij Steam meestal wel te wensen over laat... :-S

Voor de geinteresseerden, de tot nu toe alle gereleasde games van LucasArts:

http://www.gog.com/games#...ling&devpub=disney&page=1

[Reactie gewijzigd door Hmmm op 6 februari 2015 09:45]

Ik zou het gewoon bij nostalgie laten. Rogue Squadron was voor zijn tijd een geweldige game, maar elke game die ik tegenwoordig nog om nostalgische redenen opnieuw speel, valt vies tegen en zorgt ervoor dat ik weer een mooie jeugdherinnering armer ben. Point&click adventures en een platformer als Super Mario Bros. zijn daarop uitzonderingen.

Rogue Squadron zelf heb ik al jaren niet meer gespeeld, maar dat lijkt me typisch zo'n game die een voor die tijd redelijke gameplay wist te verbloemen met gelikte graphics. En 'redelijke' gameplay in die tijd is houterige, onspeelbare rommel in de tegenwoordige tijd.
maar de average is zo hoog t.o.v. de full price, normaal is die een stuk lager.

Edit: wat ik vaak zie is dat de average ergens net boven de helft van de pay over $ price.

[Reactie gewijzigd door SirJMO op 5 februari 2015 08:28]

Dat komt omdat "Pay over $12" kunstmatig de average aanpast omdat sommige mensen die andere games ook willen hebben. Dat is gewoon een "hoe krijgen wij meer geld binnen" techniek

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 4 februari 2015 16:46]

Begrijp om eerlijk te zijn niet zo goed waarom mensen geïnteresseerd zijn in de >12$ spellen.. TFU 1 + 2 lijken allebei redelijk slecht ontvangen, en EaW zegt me ook niks, al zou het kunnen dat dat een redelijk spel is.
Eaw is best leuk als je het een kans geeft. ;)
TFU 1 en 2 zijn anders hele goede spellen. EaW is een redelijke RTS.
Maar zelfs dan is zo'n dikke bundel het wel weer waard. Voor >12 dollar 9 full title games, dat is geen slechte deal... Okay niet helemaal meer top titels maar je krijgt wat moois...
Een van de redenen waarom ik mij geregeld schaam een Nederlander te zijn. Krijg je de best mogelijke deal, gaan we nog haten of zeuren dat het goedkoper moet. (Btw vrij dagen MM anyone?). Betere deal voor deze games ga je legaal niet vinden PUNT
Ik geef alleen een goed mogelijke reden aan waarom de prijs hoger is dan andere humble bundles??? Vanwaar deze reactie?

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 4 februari 2015 18:29]

Hij reageert alleen op de verkeerde ;) Zijn reactie is op SirJMO gericht en ik ben het helemaal met hem (eL_Jay) eens: 12 dollar is geen geld joh!

Ben het trouwens oneens met de vergelijking met de BTW-vrije dagen van MM. Daarvan is gewoon 100% bewezen dat ze de prijzen voor de dagen geleidelijk aan verhogen, zodat ze niet echt 16% korting hoeven te geven op bijna alles. Ze kunnen het ontkennen, maar in de tijd dat ik er werkte gebeurde dat al, of werden te scherpe aanbiedingen van de concurrent uit de winkel gehaald. En dan nog: vergeleken met het voordeel dat je hier bij Humble Bundle krijgt is een BTW-vrije aankoop niks ;) Het enige wat jammer is, is dat je vaak een deel van de bundel al hebt. Maar je kunt natuurlijk altijd een game weggeven :)
Btw is toch 21% Of mis ik iets dat het 16 % is geworden ?
(Nieuw-Oud)/Oud * 100%:
(100-121)/121 * 100%= 17,3% korting
Als een product 100 euro excl. BTW kost, kost het dus 121 euro inclusief BTW, want het BTW-percentage is 21%. Maar geef je 21% korting over 121 euro, dan geef je 25,41 euro korting, waardoor je meer dan de BTW als korting zou geven.

Diverse winkels cq. reclamebureau's snappen dat niet, inclusief de MediaMarkt in een ver verleden en adverteren met "Geen BTW, dus 21% korting", maar dat mag dus niet van de reclamecodecommissie ;) In werkelijkheid is het zoals jp uitrekent zo'n 17% korting (want (21/121)*100% = 17,36%). Ik zat nog met 16% in mijn hoofd, maar dat komt uit de tijd van 19% BTW (want (19/119)*100% = 16,0%).

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 5 februari 2015 06:43]

Verhelderend. Dank u.
Dwz dat bijna iedereen de volledige bundel neemt, ik heb hem ook genomen, puur voor de twee The Force Unleashed games, de eerste had ik al gespeeld op de xbox maar op de pc ziet het er toch allemaal wel wat mooier uit, bovendien kan je als kostuum heel wat figuren uit sw episode 1 kiezen, mijn starkiller loopt nu rond als Qui-Gon Jinn :)
precies! bijna iedereen neemt de volledige bundel, dat zie je nauwelijks.
Ik denk dat iedere echte starwars fan ze natuurlijk allemaal al had of heeft gespeeld :) Maar voor elke andere gamer is het wel een hele mooie bundel hoor. Zeker voor die ( zelf te bepalen) prijs ;)
Ik heb een aantal van deze spellen op de console maar dit is wel een mooie kans om ze goedkoop op de pc te krijgen
Ik mis nog een paar maar het is een leuke bundle.
Als het zo door gaat unlock je bij de avarage amount alle spellen in de bundle :)
Je kunt ook gewoon 12 dollar betalen, dat is een peulenschil voor al deze spellen!
Dat zullen de meeste nu ook wel doen, voor die +/- 70 cent extra hoef je het niet te laten :)
12 dollar voor 9 spellen (en later nog meer!) is sowieso geen geld. Het zijn (naar mijn mening in ieder geval) de beste SW spellen die er zijn. Omgerekend naar Euro's is het iets meer dan 1 Euro per spel.
*KUCH* X-Wing, TIE Fighter, X-Wing vs TIE Fighter, X-Wing Alliance *KUCH*

...maar een koopje idd! :)
Jammer dat we die niet zullen zien passeren op Steam.
Ik zou het heel graag ook zien! Maar de originele X-Wing Alliance kon vroeger niet zonder joystick gespeeld worden. Het startte zelfs niet eens op als er geen joystick aangesloten was. Wellicht is dit ook zo voor X-Wing en Tie Fighter.
Nu heb ik zelf wel zo'n stick liggen, maar ik weet zeker dat heel veel mensen deze niet meer hebben. En een product aanbieden dat op 98% van alle PC's niet zal draaien vanwege dat probleem, is natuurlijk geen goede marketing.

Of misschien kan men voor een joystick emulator zorgen ofzo, maar het lijkt me sterk dat ze het spel gaan herprogrammeren.
Dat er geen Jedi Knight II: Jedi Outcast erbij zit wordt voor mij goedgemaakt met Republic Commando. Dit weekend gaat Star Wars weekend worden.

'Delta Squad, regroup!'.
Wie weet, dinsdag komen er nog meer games bij (mits je meer dan het gemiddelde hebt betaald)...
Maar als ik het vanavond koop, krijg ik de games achter de vraagteken ook later?
Bij gog.com zijn de Star Wars-games al een paar weken voor een prikkie te koop (ja oké, ietsje duurder dan deze Bundle, maar toch).
Ze zijn dan drm-vrij en je hoeft Steam er niet voor te gebruiken. Daar vind je ook de reeks X-Wing, TIE Fighter, X-Wing vs TIE Fighter en X-Wing Alliance - en laat die nou nét niet in de Bundle zitten...
iets duurder? En wie weet, misschien dat dinsdag ineens toch ook DIE games er bij zitten.... Moet wel eerlijk zeggen dat ik de games die je noemt leuker vind dan die in de bundle, maar ik heb ze toch maar gekocht..
Die miste ik inderdaad nog en battlefront 1! Zou battlefront 1 en 2 en de vliegspellen nog graag weer eens spelen.

EDIT:
net de bundle gekocht. krijg ook de mistery game later erbij :)

Goed initiatief om geld in te zamelen voor UNICEF! _/-\o_

Ik heb de developers ook nog wat meat on the bone gelaten zodat zij spellen kunnen blijven ontwikkelen en ze later nog eens zo'n mooie actie kunnen ondernemen voor goede doelen!

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 4 februari 2015 20:10]

Ik denk dat Battlefront 1 zo'n geval is waar het onduidelijk is wie nu eigenlijk de rechten heeft en waar de broncode is. Er zijn lees ik net blijkbaar wel mods die grote delen van Battlefront 1 naar Battlefront 2 brengen. Maps, modellen, voertuigen, en ook KOTOR maps.

Wat betreft geld overlaten voor de developers, daar gaat geen enkele developer wat van zien in dit geval. De meeste studio's bestaan niet meer sinds Lucasfilm is overgenomen door Disney.
Niet helemaal waar. Disney heeft de filmrechten. De game rechten zitten bij EA nu. Dice maakt immers Battlefront. ;)
EA heeft de rechten om een aantal nieuwe games te maken en te verkopen, niet om de al gemaakte te verkopen. LucasArts bestaat nog steeds om de rechten te beheren, want EA mag ook maar een aantal nieuwe games maken voor een beperkte tijd.

Dat bevestigt mijn punt eigenlijk nog meer, EA en DICE zien geen cent van deze bundel.
Misschien komt er toch nog wat terecht bij de ontwikkelaars. Anders geven ze het maar aan UNICEF. :)
Voor Battlefront 1 staat Lucasfilm als publisher op gog.com. Dus hij lijkt me dat zij hiervoor de rechten hebben.
http://www.gog.com/games##sort=bestselling&page=1&devpub=lucasfilm

@Tourmaline
De dev. studio Dice zal een contract met Lucasfilm afgesloten hebben aangezien zij eigenaar zijn van het merk 'Star Wars'. Of ze nog wat krijgen zal ook daar van afhangen. Al denk ik niet dat het veel uitmaakt het gaat hier om oude titels en heeft weinig te maken met waar ze nu aan werken.
Rechten van oudere producties en merken worden vaak los van studio's beheerd en verhandeld.
Die hele handel in rechten bestaat uit contracten met de meest complexe constructies en subonderdelen. Zoals naam, verhaal, soundtracks, of het recht een vervolg te maken, soms zelfs met een deadline ...
Het belangrijkste is dat die games weer beschikbaar zijn voor de fans. Het gebeurt te vaak dat games uit de verkoop gehaald worden. Zo heb ik nu al 4 games op Steam die niet meer verkocht worden.

[Reactie gewijzigd door R-J_W op 6 februari 2015 11:21]

Ik heb ze allemaal al, maar ze draaiend krijgen onder Windows 8 is a pain in the ass. Ik neem aan dat dit via steam geregeld is, dus eens even kijken hoeveel ik ervoor neer wil tellen. $25 geeft ook de xtra's toch?
$13 geeft je alles al..
Heb het afgerond op $15, stuk makkelijker installeren en draaien via steam en ik heb alle boxes met manuals en CDs /DVDs opgeborgen :-)
:) zelfs voor $12 heb je alles al. Wat je betaald is afhankelijk van het verloop van de wisselkoers. Via Paypal is/was dat ¤10,86.

Het idee van Humblebundle is dat je zelf de prijs kunt bepalen. Als groot fan met een normaal inkomen kun je wat meer geven.
En je kunt bepalen wie je hoeveel gunt. De eigenaren (per game), humblebundle of het goede doel. Dit keer UNICEF, en volgens mij een waardig doel.
Maar iedereen staat vrij om te micromanagen of de standaard verdeling te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door R-J_W op 6 februari 2015 11:40]

ja, was alleen wel vergeten dit keer om ook dat te verdelen, dus was het de default verdeling..