Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties
Submitter: SemperEgo

De nieuwe Humble Weekly Bundle, waarbij gamers zelf het aanschafbedrag kunnen bepalen, bevat deze week rpg-games van Nederlandse en Belgische komaf met titels van respectievelijk de Indie-developers Triumph en Larian.

Humble Weekly BundleHet basispakket van de Humble Weekly Bundle bevat de titels Age of Wonders, Age of Wonders: Shadow Magic, Divine Divinity en Beyond Divinity. Wie 6 dollar, omgerekend zo'n 4,40 euro, of meer wil uitgeven, krijgt daar als bonus de titels Age of Wonders II: The Wizard's Throne en Divinity II: The Developer's Cut bij. Bij besteding van 15 dollar of meer krijgt de gamer als extra bonus de titel Divinity: Dragon Commander.

Volgens Humble Bundle kosten de games bij elkaar opgeteld omgerekend zo'n 73 euro, maar traditioneel kunnen gamers zelf de prijs kiezen voor de rpg-titels van Nederlandse en Belgische bodem. De games bevatten geen drm en zijn op Windows ook beschikbaar op Steam. De opbrengsten van ook deze Humble Bundle gaan naar goede doelen, in dit geval Artsen zonder Grenzen en Save the Children.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Leuk maar de humble bundle's vallen behoorlijk tegen deze keer! Allemaal onbekende titels die niet echt de moeite waard zijn.
De Divinity reeks is voor jou misschien niet bekend, echter is het in zijn genre zeker geen onbekende en haalt behoorlijk hoge in scores op diverse plaatsen.
En Age of Wonders is zeker ook een klassieker die behoorlijk bekendheid geniet.
Maar gezien jou naam ( en leeftijd) mag ik er vanuit gaan dat ik je niet te au serieux hoef te nemen.

[Reactie gewijzigd door D-rez op 23 mei 2014 10:11]

Niet serieus nemen? Of niet kwalijk nemen? :)

Hij is gewoon te jong om de reeks te kennen. :)

Maar ik raad hem de Divinity games zeker aan te proberen, want dat zijn echt steengoede games.
Net als Age of Wonders; veel van gehoord maar nooit gespeeld :+ Moet daar toch eens verandering in brengen! :p
Onbekend? Het zijn bijna allemaal klassiekers.
Ik denk dat hij bedoeld op de 20 dagen bundels. Persoonlijk geef ik trolloos wel gelijk.

I.v.m hun week bundels , zijn er maar 3 deftige bundels ( zoals de week bundel gisteren van Divinity ) gepasseerd.

Mensen zouden moeten opletten waarop ze commentaar geven, want trolloos spreekt duidelijk over "bundle's" ( zie de s op het einde ). Hij spreekt niet over de week bundel van divinity.

Heel wat van de 20 dagen bundels waren bundels met maximaal 3 games, en waar je onmiddellijk in de $5/6 moet gaan, voor enige deftige content.

Voorbeeld: Tier 1 ( $1 ): 1 Game en of Boek/art/ of ... , Tier 2 ( $5/6 ): Game, en Tier 3 ( $10 of $15 ) Game.

Ik noem dat geen Bundel ... maar bijna individuele verkoop.

In contrast, als je ziet dat de meeste week bundels dat de Tier 1 vaak 3 tot 5 games bevatten. De Tier 2 bevat dan 2 tot 4 meer waardevol games, en dan soms een Tier 3 ...

Ik "dacht' ( zoals veel mensen ) dat de deze 20 dagen, we constant nieuwe bundels ( zoals de week bundels ) gingen zien ( of re-bundels ) zoals de week bundels ( zoals ze deden op de eerste dag ).

Het lijkt mij een gemiste kans. De eerste dag re-bundel toonde aan dat heel wat mensen best zo een grote zelf oude bundels smaakte ( meer dan 150.000 verkocht aan $7+ average ). Maar die andere bundels, als ze 25.000 verkopen zal het al veel zijn.

Meningen kunnen verschillen, maar de verkoopcijfers ( handig om te zien ) spreken boekdelen.
damn ik begin oud te worden. Mss zijn ze voor jou onbekend, maar als je van RPG's en strategy games houdt absoluut WEL de moeite waard. Jeugd van tegenwoordig :P
Ik kan niet spreken over de niet-Larian titels, maar de Divinity serie is -steen-goed.
Zeker met Dragon Commander erbij (retailprijs 40 euro) is dit een waanzinnig goede deal.
Wie 6 dollar, omgerekend zo'n 4,40 euro, of meer wil uitgeven, krijgt daar als bonus de titels Age of Wonders II: The Wizard's Throne en Divinity II: The Developer's Cut bij. Bij besteding van 15 dollar of meer krijgt de gamer als extra bonus de titel Divinity: Dragon Commander.
en
Volgens Humble Bundle kosten de games bij elkaar opgeteld omgerekend zo'n 73 euro, maar traditioneel kunnen gamers zelf de prijs kiezen voor de rpg-titels van Nederlandse en Belgische bodem.
Het artikel spreekt zichzelf tegen. Je hebt niet vrij om zelf de prijs te bepalen voor alle spellen. Dat wordt beperkt door het minimum gevraagde bedrag.

Overigens is dit nog steeds een aardige aanbieding. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 mei 2014 09:41]

Klopt. Vroeger waren er twee opties. 'Pay what you want' for titels x y en z.' Pay more than the average' voor ook a, b en c. De 'pay more than average' optie was meestel rond de 5$. Het blijven scherpe prijzen, maar is toch zo maar even 3x zo duur geworden om nu de volledige bundle te kopen.
Klopt. Vroeger waren er twee opties. 'Pay what you want' for titels x y en z.' Pay more than the average' voor ook a, b en c. De 'pay more than average' optie was meestel rond de 5$.
Dat is er nog steeds, maar niet altijd. Ik denk dat ze OF meer willen binnen halen OF gewoon een bepaald minimum nodig hebben om de ontwikkelaar te overhalen om nieuwere games in de bundle te steken?
Klopt. Vroeger waren er twee opties. 'Pay what you want' for titels x y en z.' Pay more than the average' voor ook a, b en c.
Ik denk dat je dit alleen terug ziet in de traditionele Humble Bundles en niet in de periodieke ('daily' of 'weekly'). Zo hebben ze nu elke dag een nieuwe bundel waar ook gewoon minimumprijzen aan zitten voor een aantal van de spellen.
Tja, de helft van de tijd zijn die spellen van '$10 or more' ook daadwerkelijk spellen die nog geen paar maanden uit zijn. Als zo'n spel het dan waard is zie ik de rest als een bonus. Het eigenlijke idee achter de Humble Bundle is dan ook niet zozeer 'spellen voor niets', maar eerder 'wat vind je deze spellen waard'. Als je dat ene spel van $10 dat geld niet waard vind, heb je dus ook gewoon de keus om minder te betalen :)

Volgens mij geldt wel nog het minimum van $1 om uberhaupt steam keys te krijgen. Dit hebben ze destijds in het leven geroepen omdat iedereen massaal voor 1 cent de keys kocht om deze te herverkopen.... Dit gebeurt overigens nog steeds. Sites als kinguin.net staan er immers vol mee :p
Volgens mij gaat dat doorverkopen tegenwoordig niet meer. Je kunt een key wel weggeven (via de humblebundle site) of je kunt de key rechtstreeks op je steam account activeren. Maar vroeger kreeg je een key, en dat gebeurt tegenwoordig volgens mij niet meer.
Via de Humble site kun je die key gewoon giften aan een email adres. Dat email adres hoeft niet het email adres te zijn van de steam user, aangezien er alleen een email uitgaat met een perma-link. Deze kun je dan gewoon doorgeven aan iemand zodat ze deze zelf kunnen koppelen aan hun Steam account.
Humble Bundle is dan ook niet zozeer 'spellen voor niets', maar eerder 'wat vind je deze spellen waard'
Dat niet alleen, wat ook de moeite van het vermelden waard is (en volgens mij vergeten veel mensen dat);
Pay what you want. Support charity.
En wat betreft de Steam keys:
What "past abuse" led to the "more than $1" policy for Steam keys?
During a previous promotion, it was discovered that unscrupulous users were using one-cent Steam keys to "legitimize" automated Steam accounts for the purposes of winning a raffle. This was unfortunate, unfair, and contrary to the spirit of the Humble Bundle.

We've maintained the "more than $1" policy to prevent ongoing abuse.

[Reactie gewijzigd door E-B op 23 mei 2014 10:51]

Het artikel spreekt zichzelf tegen. Je hebt niet vrij om zelf de prijs te bepalen voor alle spellen. Daarvoor zitten er beperkingen aan het minimumbedrag.
Ja en nee:
Het klopt dat voor het totaalpakket van alle spellen bij elkaar (dus die van 73 euro) je inderdaad een minimumbedrag moet neertellen van 15 dollar.
Maar als je het hebt over de Humble Bundle op zich, dus die zonder de bonussen, dan heb je geen minimum ($0.01), dit is waar de zin uit het artikel op doelt.
Verder heb je nog een minimum van $1,00 als je steam-keys wilt ontvangen.
[...]


Ja en nee:
Het klopt dat voor het totaalpakket van alle spellen bij elkaar (dus die van 73 euro) je inderdaad een minimumbedrag moet neertellen van 15 dollar.
Maar als je het hebt over de Humble Bundle op zich, dus die zonder de bonussen,
Daar 'heb je het niet over':
Volgens Humble Bundle kosten de games bij elkaar opgeteld omgerekend zo'n 73 euro, maar traditioneel kunnen gamers zelf de prijs kiezen voor de rpg-titels van Nederlandse en Belgische bodem.
Dit staat allemaal in een enkele zin. De opmerking dat gamers zelf de prijs kunnen kiezen slaat op de games waarvan de kosten bij elkaar opgeteld omgerekend zo'n 73 euro zijn. En dat zijn alle spellen.

Het antwoord is dat wat t.net schrijft niet klopt.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 mei 2014 10:13]

Volgens mij klopt wat T.net schrijft wel degelijk. Dat je minimaal 15 dollar betaalt, wil niet zeggen dat je zelf je prijs kunt bepalen: die vrijheid was je alleen kwijtgeraakt als ze een vaste prijs hadden gesteld, bijvoorbeeld 25 dollar, niet meer en niet minder. Jij bepaalt de prijs, of dat nu 15 dollar, 20 dollar of 100 dollar is: dat maak je zelf uit.

En dan nog: 15 dollar voor 73 dollar aan games is gewoon een heel goede deal :)
Meh, ligt er maar net aan hoe je het leest :P
Beetje raar aangezien Shadow Magic eigenlijk na Wizard's Throne komt :p
Daarom doen ze het juist zo, veel mensen willen het in de juiste volgorde spelen en zullen dus geneigd zijn om iets meer uit te geven om ook het eerdere deel erbij te krijgen.
nvm, ik dacht dat het de daily bundle was, ipv de weekly

[Reactie gewijzigd door Vincent_Valentine op 23 mei 2014 10:11]

Nee hoor, hij staat bij de weekly bundle, waarbij hij nog 6 dagen geldig is:

https://www.humblebundle.com/weekly

Dit zijn de daily bundles

https://www.humblebundle.com/
Natuurlijk een uitgewezen moment om met de Divinity reeks uit te pakken op Humble Bundle met de nakende release van Divinity: Original Sin (20 juni).
Ik heb op Beyond Divinity na, de games in de Divinity reeks uitgespeeld en kan ze zeker aanraden.

[Reactie gewijzigd door D-rez op 23 mei 2014 09:52]

Daar gaat $6... Vond het gewoon ongelooflijk fijn om eens in de huid van een draak te kruipen, dat bood veel vrijheid vond ik;) En gewoon leuke gameplay.

[Reactie gewijzigd door vincentjanv op 23 mei 2014 10:34]

Man, 4 euro-nogwat is echt een scheet en drie knikkers in deze tijd.

Ik word ook elke keer overgehaald om zo'n bundle te halen en me steam lijst staat er vol mee, de meeste spellen heb ik nog niet gespeeld maar voor zo weinig geld voel je gewoon gedrukt om te halen met het idee ''Misschien speel ik het een keer, en het geld gaat naar een goed doel''.

Ultieme alternatief naast piraterij. Spellen goedkoop halen en het geld gaat ook nog naar het goede doel :)
Inderdaad, anders hadden ze mijn geld niet (en ik moet zeggen ik heb het spel vroeger wel al gespeeld toen ik het nog niet gekocht had, maar nu hebben ze toch geld van me kunnen krijgen!)
Awsome! ^^ Meteen voor $ 7.00 de bundle aangeschaft, misschien wel eens leuk om te spelen als ik een weekje vrij heb ofzo! 8)
beetje offtopic, maar in het kader van cheap games:
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition <-- is gister live gegaan voor Linux (nu 4euro)
Wow, thanks! Die neem ik onmiddellijk mee aan die prijs!
Je doet er zeer goed aan om het spel te halen, de hele witcher series is fantastisch gemaakt door een kleine poolse dev.

Witcher 1 was qua graphics een tegenvaller, maar toen Witcher 2 uitkwam... wow
En Witcher 3 komt volgens mij dit jaar ook uit, en die ziet er nog beter uit.

En de story van het verhaal is fantastisch, volwassen en vol met intrige en actie.
Het lijken me geweldige games en heb The Witcher 2 bij HumbleBundle gekocht. Ik heb zelf thuis een iMac staan en de game ondersteunt ook OSX maar zit vol met grafische glitches helaas. Geweldig dat zo'n kleine studio een game als dit neer zet, maar dan moet de kwaliteit wel gelijk blijven op de verschillende platforms.
The Witcher 3 is uitgesteld naar 2015. Het idee was 2014 maar om de kwaliteit te kunnen waarborgen is dit 2015 geworden.

CD Projekt Red, de uitgever/publisher is toch wel een zeldzaamheid in de huidige markt. De Witcher 2 was in eerste instantie gemaakt zonder dat er aan consoles gedacht werd (bijna ondenkbaar tegenwoordig) en zag er dan ook werkelijk schitterend uit. Vervolgens toch naar de consoles gekomen omdat er vraag naar was.
Ook nog aardig wat content gratis erbij gekomen na de release date en nu blijkbaar zelfs een Linux port. Ik heb zulke goede support niet meer gezien sinds het 'oude' Blizzard.
Alse RPGs je enigzins trekken kan je het voor deze prijs niet aan je voorbij laten gaan.

[edit]
Bedenk me net dat het best slim is om de prijs flink omlaag te gooien en Linux support toe te voegen. Voor de console port zal al aardig wat werk ge-abstract zijn aan de engine en de Playstation port heeft vast al het nodige grondwerk voor Linux gelegd. Combineer met een lage prijs en je spreekt een nieuwe/grote groep mensen aan met een game die zich al bewezen heeft. Als die mensen er goed van genieten ene vervolgens The Witcher 3 zo snel mogelijk willen hebben, tel uit je winst :)

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 23 mei 2014 14:36]

in het kader van cheap games:

http://www.amazon.com/b?node=7266959011

• $ 9,50 - Don't Die Pack
(Aliens vs. Predator, Binary Domain, Condemned: Criminal Origins, Typing of the Dead: Overkill, and Warhammer 40,000: Space Marine)

• $ 12,50 - Metro Franchise Pack
(Metro 2033, Metro Last Light, Metro Last Light: Ranger Mode DLC, and Metro Last Light RPK Weapon DLC)

• $ 26 - Rockstar Ultimate Collection
(Bully, GTA IVC, GTA Trilogy, LA Noire Complete, Manhunt, Manhunt 2, Max Payne 2, Max Payne 3, Midnight Club 2)

• $ 13 - Rockstar Classic Collection
(GTA IV, LA Noire Complete, Max Payne 3, Bully, Manhunt)

• $ 17,50 - Dead Space Franchise Pack
(Dead Space, Dead Space 2, Dead Space 3, Dead Space 3: Awakened, Dead Space 3: Tau Volantis Survival Kit)

• $ 5 - Fifa 13

• $ 4,80 - Syndicate/Saboteur Bundle
(Syndicate, The Saboteur)

• $ 23 - Batman Mega Bundle
(Batman Arkham Asylum GOTY, City GOTY, Origins + Season pass Origins)

• $ 25 - Fightin' and Brawlin' Bundle
(Arkham Origins, Injustice: Gods Among Us, LOTR: War in the North, and Mortal Kombat Komplete)

• $ 43 - Firaxis Strat Pack
(Civ IV Complete , V Complete, and XCOM Enemy Unkown Complete)

• $ 45 - Ultimate Lego Bundle
(8 lego games)

• $ 18,75 - Saints Row Franchise Pack
(SR 2 + 3 + 4)

• $ 27 - Splinter Cell Pack
(splinter cell, chaos theory, conviction deluxe, double agent, Black list Deluxe edition)

• $ 25 - Crysis Trilogy
(Crysis 1 + 2 + 3)
Godsamme, Typing of the Dead <3
grotendeels gekopieerd van kotaku, lol

newegg heeft ook sales met promocode: EMCPEHW232 op alle volgende games/bundles:

$10 ( 7,5) voor Borderlands 1 GOTY + Borderlands 2
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832205144

$10 ( 7,5) voor Bioshock 1 + 2 + Infinite
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832205143

$10 ( 7,5) voor The Bureau: XCOM Declassified + XCOM: Enemy Unknown
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832205146

$6 ( 4,5) voor Sid Meier's Civilization V
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832205066

$25,50 ( 18,5) voor BioShock Infinite + Borderlands 2 + Enemy Unknown + Civ V
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832205161

Zelf heb ik borderlands 1 goty + 2 gekocht met amerikaans adres (borderlinx) met Paypal terwijl ik VPN aan had staan en binnen de 10 minuten kreeg ik een mailtje met de 2 codes voor op steam
Alleen jammer dat er bij die Borderlands actie geen DLC zit.
Steam Keys only valid in North-America zie ik staan....
waar staat dat dan? ;)
"Note: Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address."
!= wat jij zegt.

gewoon amerikaans adres hebben (fake of via borderlinx.com) en je krijgt ze in je game library.
dan kan je sommige zelf downloaden vanaf Amazon en de steam keys zijn ook region-lock free.

Zelf heb ik die Syndicate + Saboteur bundle (Origin) + batman bundle (Steam) gekocht en die zijn direct geactiveerd. Maar het is altijd mogelijk dat er ergens een spel is die wel region locked is. Zelf nog nooit problemen mee gehad.
(in het verleden nog: xcom collection, hitman absolution, sleeping dogs, tomb raider, deus ex, just cause 2, bioshock 1 + 2 op amazon gekocht en nooit geen problemen gehad -> ze waren zelf goedkoper dan steam sales :9~)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 mei 2014 15:56]

Viel me ook al op dat die er nu tussen stond, ik had hem al voor windows en kon deze nu gewoon downloaden voor linux.
Betekent ook dat ik vrij zeker nummer 3 ook zal aanschaffen, in unigine heaven zie je ook steeds meer dat de optimalisaties aan de (nvidia) drivers en het werk dat valve doet steeds meer vruchten afwerpt, nu al 20% meer performance op high-end kaarten op ubuntu dan op windows 8.1 met die benchmark.
Altijd leuk voor zon prijsje
Omniddellijk de bundle aangekocht voor 20$ (mede vanwege Larian Studios ), geweldig dit!